Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Thanks voor de tip, maar ik slaap meestal met 2 knieën op elkaar. Zucht ik ben ook geen makkelijke hihi.

Mijn weekend begint slecht. Vandaag 2 uurtjes naar werk geweest, ging op zich redelijk, maar toch teveel gestaan ofzo. Nu enorm veel pijn in li- heup en rug. Om gek van te worden van de pijn. Kon mijn collega wel wat aandoen toen ze zei: oh maar mijn vriendin had het veel erger, de bekkeninstabiliteit!!! Die kon niks meer. Ze bedoeld het goed maar het kwam een beetje rottig haar strot uit. Kon wel janken....

Morgen al 30 weken dus het gaat opschieten. Hopelijk nog maar weinig dagen zoals vandaag..... We gaan zondag naar mijn ouders dus ook even weer wat afleiding. Ik ben het zwanger zijn niet zat maar dat klote bekken pffff kan me gestolen worden.....

Geplaatst

@Sandra, ik kan me voorstellen dat het huilen je nader stond dan het lachen toen ze die opmerking maakte. Mensen kunnen het goed bedoelen maar kan zo verkeerd uitpakken!

Het is ook echt geen pretje voor je die bekkeninstabiliteit, kan me voorstellen dat je dat wel zat bent. Gefeliciteerd met 30 weken! Krijg je nu ook een echo?

Ik word een beetje moe van mezelf, ben dan ook wel moe haha....... Heb een declaratie opgestuurd naar de verzekering zonder postzegel en zijn wel meer dingen misgegaan pffffff......maarja hoort erbij. Manlief is nu naar Amsterdam zijn voetbalseizoen aan het afsluiten met zijn vriendjes in de stamkroeg. Vanochtend wat inkopen gedaan we zijn al een heel eind, nog een paar dingetjes. Schilderij is niets geworden door regen en hebben ontdekt dat je niet over merkstift kunt schilderen, we gaan het anders doen. Ik ga iets moois maken in photoshop en dan laten we het afdrukken op linnen.

Morgen gaan we naar vrienden van mijn ouders, dan naar mijn broer en naar het graf van mijn ouders waar we een roze plant neer gaan zetten.

Maandag naar een vriendin.

Fijne pinksteren allemaal!

Liefs Roossie

Geplaatst

Ha Roosie,

Wat een byzondere pinksteren ga jij ervan maken. Fijn dat er zoveel mensen je omringen en mee gaan naar het graf.

Zijn er wel meer kleinkindjes bij jullie in de familie?

Wat betreft het verwerken van de ivf behandeling is voor mij ook niet meegevallen hoor. Ik had ze ook in raptempo achtermekaar en tijdens het begin van mijn zwangerschap moest ik echt ff pas op de plaats zetten en het een en ander verwerken. Eigenlijk ben ik nu nog voorzichtig en probeer ook duidelijk grenzen aan te geven maar helaas kan niet iedereen daar iets mee. Dus val ik wel eens in herhalingen haha.

Maar idd. het is allemaal voor een goed doel...

Fijne pinksteren allemaal!!!

Geplaatst

Roosie ik krijg een echo met 32 weken en 5 dagen, krijg altijd een echo bij de gyn, dat is het voordeel van bij de gyn onder controle staan. Dan krijg ik ook te horen of ik die lekkere rhesus spuit moet hebben. Ben namelijk resus- negetief. Gelukkig ging het gister wel een klein beetje beter met mijn pijn, zo moe van, maar we slaan ons er wel doorheen, we hebben geen keus hihi.

Hoop dat je man zich lekker heeft kunnen uitleven bij het afsluiten van het vb-seizoen en er nu lekker voor jullie is de komende tijd. Geeft niks dat je "domme" dingen doet. Die doen we allemaal, meestal kan ik er wel om lachen als mijn eerste frustratie is gezakt. Jij ook fijne pinksteren!!!! Bijzonder idee om een roze plant op het graf neer te zetten. Symbolisch voor jullie meisje....

Moto weet precies wat je bedoeld met je eerdere ivf pogingen verwerken, ik heb ook heel lang een slag om de arm gehouden en geprobeerd grenzen te stellen. Jammer dat sommige er steeds weer overheen gaan. Ik had ook heel sterk het gevoel van waarom zou het nu wel lukken en die 9 tp's hiervoor niet? Heb het aan het eind van de 1e wachtweek dan ook zo flink op een zuipen gezet, omdat ik het zo zat was om altijd en al jaren overal maar rekening mee te houden dat ik deze laatste poging er eigenlijk helemaal niet mee bezig ben geweest. Misschien heeft deze onverschillige houding er toe bijgedragen dat mijn lichaam het nu wel accepteerde of zo.

Fijne Pinksteren allemaal, hier schijnt de zon vollop nu. Ga zo douchen, hopen dat mijn man ook op tijd wakker is en dan op weg naar mijn ouders!!!

Geplaatst

30 weken alweer! Yes, nu gaan we aftellen he?

Hier loopt alles wel goed, ik heb al veel minder last van mijn stuitje, rust helpt dus echt!

Vanavond lekker werken, vind ik wel gezellig hoor, en ik heb nu wel een luxe positie, ik kom alleen in de spits uurtjes en praat wat met de gasten enzo en om een uur of 21/22 ga ik naar huis toe. Hoef ik lekker niet op te ruimen of af te sluiten. Morgen wel, want dan is mijn assistent er niet. Die moet wel vrij af en toe natuurlijk.

Hier schijnt het zonnetje ook wel, maar het waait flink hier hoor! Ik woon aan de kust, dus het zal de zeewind wel zijn.

Fijne pinkster allemaal meiden, maak er een mooi weekend van.

Kus

Geplaatst

Kim weer een mijlpaal, voelt lekker nietwaar????

Fijn dat je toch je rust kan pakken en dat je ook geniet als je wel aan het werk bent!! Dat is niet onbelangrijk toch? Ja rust heeft veel effect op die klachten als stuitje en rug en bekken. Ik vind het alleen jammer dat de conditie daar ook zo van achteruit holt. Maar ja kan niet alles hebben.

Hier een paar buikfotootjes van gister, 30 weken en 1 dag

[ATTACH=CONFIG]1538[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]1539[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1540[/ATTACH]

Geplaatst

Dough (29) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus

Roossie (39) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Ursela (37) 01-08-2011 - 2de kindje (na 11 jaar) spontaan!

Emm (31) 06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32) 06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp

Norwegian-sky (23) 08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3e en 4e kindjes - 3 x icsi

Mutsy_4 (29) 09-08-2011 - 1e kindje -2x IUI 1x IVF

Balu01 (31) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

Meiske74 (35) 15-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

MBM (31) 16-08-2011 - 1ste kindje - 1x ICSI, 3e TP

Bianca (26) 19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf

Witje (34) 20-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x Tese-ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Nano (39) 25-08-2011 - 1e kindje - 1x IVF, 2e tp (cryo) miskraam 10-01-2011

Moto (44) 26-08-2011 - 1e kindje - 3x IVF

Irma (42) 30-08-2011 - 2e kindje - 1 x ivf gelijk raak

Afspraken:

Roossie: 10 juni controle gyn (33w4dg)

Meiske74: 22 juni controle gyn. (32w2dgn)

Witje: 23 juni controle gyn. (31w5d)

Meiske74: 11 juli controle gyn. (35w)

Meiske74: 26 juli controle gyn. (37w1d)

Meiske74: 3 aug. controle gyn. (38w2d)

Meiske74: 9 aug. controle gyn. (39w1d)

Ik denk dat het ........:

Emm:

Ursela....en het is een jongen!

Babeth....en het is een meisje!

norwegian-sky --- NUB & echo zeggen meisje

Miekske maar voor ons blijft het een verrassing!

Loes75 gevoel was goed! Het word een jongen en een meisje!!

Roossie....gevoel was goed het is een meisje

Balu01 maar de 20 weken echo zegt toch echt een MEISJE!!

Dough --- NUB zegt jongen! En het is......een JONGEN!

Miss MBM --- NUB zegt een jongen

Witje Gevoel bleek te kloppen!!!!

Moto

Mutsy_4---volgens echo bij 18,1 wk een meisje!!!

Bevallen

18-05-2011 Lise en Xam met 28w1d :bcbbgirl2::bcbbboy2:

23-05-2011 Esmee Angelina geboren met 27w6d :bcbbgirl2:

Geplaatst

Wat een mooie buikfoto's! Leuk. Ik zal er zelf ook weer eentje proberen te maken binnenkort.

Kim, fijn met een goede hulp om jezelf te ontlasten. Weet je al tot wanneer je blijft werken?

Ik voel ons manneke steeds meer bewegen, soms erg pijnlijk. Ik krijg het vermoeden dat hij al met zijn hoofdje naar beneden ligt maar zeker ben ik daar niet van. De laatste dagen heb ik zoooo veel slaap, snap niet waar het vandaan komt. Vandaag snap ik het wel, merel om 5.20 wakker en vanwege late dienst lig ik pas om 23.45 in mijn bedje. Ik probeer dan ook iedere dag even een middagslaapje mee te pakken als merel slaapt. Maar vaak heb ik dan net even geen slaap. Haha, zwangerschapsblues. De familie is inmiddels al verschillende vakanties aan het plannen rondom de geboorte. Vorig jaar liep dat helemaal in de soep, merel kwam twee weken later en daardoor had mijn schoonmoeder nog maar twee daagjes hier (ipv twee weken). Ach, doe je niets tegen, komt zoals het komt.

Geplaatst

Kim mooie buik hoor!!

Haha vakanties plannen hihi, net zoiets als het plannen van een behandeling, gaat ook altijd vlekkeloos (not).

Moeheid, weet wat je bedoelt en dan werk ik niet eens meer en heb nog geen kleine rondkruipen thuis, of lopen. Ik geef er ook maar zo vaak mogelijk aan toe. Conditie is toch al niks meer dus die kan er toch ook niet verder op achteruit gaan.

Met momenten schopt ons manneke ook heel veel. Mijn vermoeder is nog steeds dat hij met zijn billen naar beneden ligt, net als 2 weken geleden bij de gyn. We zullen zien hoe hij zich gaat gedragen.

Vanavond in het ziekenhuis vanuit de kraamzorgorganisatie een borstvoedings info avond. Gelukkig gaat P mee, 2 horen meer dan 1 en wie weet krijgt hij tips om mij/ons te ondersteunen zodat het soepeltjes verloopt.

Geplaatst

hej meiden,

heb alles weer een beetje bijgelezen! en blij dat het goed met jullie gaat!

met mij gaat het ook prima! alweer 32 weken! over 2 weken ga ik officieel met verlof

zie er echt naar uit!

alles is helemaal klaar voor het kleine ukkie gister de laatste dingen gehaald bij de ikea en babydump.

hebben een hele gave muursticker bij de ikea gehaald. voor 10 euro. met gestapelde stenen en 2 vlinders.

de ledikant en het wiegje zijn af en opgemaakt. moet nog wel wat kleertjes wassen maar alle kleine maatjes zijn wel gewassen

en der geboortepakje ligt klaar. de proefdruk van ons kaartje hebben we binnen en goedgekeurd en de enveloppen zaten erbij dus die kan ik in me verlof gaan schrijven

de box staat ook al een tijdje in de kamer en de katten beginnen er nu aan te wennen dat ze er niet in mogen.

was nog een hele klus. heb een paar drukke weekjes voor de boeg maar wel allemaal leuke dingen.

lekker bakkie doen met vriendinnen. en zaterdag een fietskarretje ophalen!

xxx sky

Geplaatst

@Sandra en Kim, mooie buiken!

@Ursela, ja we zitten nu in een fase waarin de moeheid weer toeslaat hé, begin ook wat vermoeider te worden. En als het warm weer is vind ik dat wel lekker maar dan krijg ik niet alleen dikke voeten maar ook handen die ik dan moet blijven bewegen anders worden ze pijnlijk en stijf. Als het dan wat afkoelt buiten zakt het allemaal weg.

@sky, wat lekker zeg dat je alles op orde hebt.

Wij hebben eindelijk de keuze gemaakte voor het geboortekaartje, nu moeten we het nog gaan bestellen gaan we dit weekend wel doen denk ik.

In de babykamer nog jaloezieën, schilderijtjes en lamp ophangen. En nog een paar laatste dingetjes kopen. Ik denk dat ik toch maar eerder dan mijn verlof de boel ga wassen en schoonmaken, stel dat de kleine toch eerder komt!

De box staat bij ons ook in de woonkamer sinds gisteren, kunnen we alvast wennen aan de nieuwe opstelling en de poes ook, al weet ik niet of we het wel zo houden. De box staat nu wel erg centraal in de kamer. We hebben een grote loungebank met losse elementen, die hebben we door twee gesplitst en daar tussen staat nu de box. Deze opstelling is door manlief bedacht, wel leuk dat hij zijn dochter zo centraal wil stellen hahaha.......

Nog 2,5 week werken en dan verlof! :-)

Liefs Roossie

Geplaatst

hoi meiden

Kim jij hebt ook al een prachtige buik, ach ja, wie niet!!! allen even mooi en met een o zo bijzondere lading!

velen hebben alles al mooi op orde zo te lezen, wij moeten het kamertje alleen nog verder aankleden, maar ja, mijn man en ik zijn het niet altijd eens haha. dingen die opgehangen moeten worden (meetlat, plank boven kommode) dat doen we later, als we zeker weten hoe het komt te staan.

Inmiddels is alles gewassen en ingeruimd.

Vandaag weer voor de proluton geweest, er was niemand op de poli die die kon zetten dus naar de verloskamers gestuurd, pfff dan krijg ik toch weer de kriebels hoor.

Sky jouw verlof komt ook al erg dichtbij, mijn officiele verlofdatum is 5-7-2011, wel toevallig, dat was voig jaar de eerste dag dat ik weer ging proberen terug te komen na de bevalling. Ja die data zullen me toch wel altijd bijblijven denk ik.

Hier vast wat foto´s van het kamertje, moet nog wel aangekleed worden hoor

ohhh MIekske, wij hadden een familie bbq. eerste pinksterdag, ze begonnen over babyboom en waren zo onder de indruk van zowel jullie als "dat andere leuke stel die weer zwanger zijn" ik vond het zo leuk om te horen, dat moest ik je even overbrengen uiteraard!!

[ATTACH=CONFIG]1551[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1552[/ATTACH]

Geplaatst

Babeth wat een gave foto's. Lief kamertje zeg. Jullie zullen het vast wel eens worden over waar alles uiteindelijk komt toch???

Geplaatst

San we komen er inderdaad wel uit hoor, ik ben vooral aan het mutsen zeg maar haha.

Syl dank je, de buik is idd groot, vandaag in de lift vroegen 2 ambulanebroeders of ik niet op etage 2 moest zijn (verloskamers) ipv. Op 1, ze dachten dat ik op het laatst liep haha.

Ach ja, ik maak me niet te druk, zelf vind ik het wel meevallen, totdat ik bij het eten aan tafel merk dat mijn armen te kort zijn

Geplaatst

@Babeth wat een leuk lief kamertje! En het bedje al helemaal opgemaakt. We hebben de klamboe nog in de kast liggen en beddengoed ook, misschien leuk om het ook eens te voorschijn te halen. Tot nu toe niet gedaan omdat ik bang ben dat het stof vangt, misschien te angstig hahaha.........

Als het klaar is zal ik ook een foto plaatsen hier.

Mooie buik ook hoor, idd een flinke buik.

Ik heb mijn eerste verlofdag ook op 5-7, dat is ook gelijk de verjaardag van mijn man.

Manlief is trainen, ik kreeg het ineens zitten de opstelling in de woonkamer met de box zat me niet lekker. En zoals ik dan ben het moet dan ineens gelijk anders hahaha....ik heb de hele opstelling veranderd, voelt veel beter zo. We kunnen nu ook beter bij de box en zit niet zo tussen de lementen van de loungebank in. Anders zit die kleine straks midden in het gesprek op de bank. Ben benieuwd wat manlief zal zeggen als hij thuiskomt hahaha.......

Liefs Roossie

Geplaatst

Roossie wat herkenbaar dat direct aanpakken haha, een praktische opstelling is ook niet verkeerd.

Wat het stof betreft klopt wel maar ik heb genoeg lakentjes dus als ze geboren is even wisselen. Zelf heb ik overigens het gevoel da ze weer gedraaid is en dus niet meer met haar hoofdje echt naar beneden ligt, of ze ligt gehoekt? We zien het wel, e kan nog steeds draaien dus zal wel loslopen toch?

Geplaatst

@babeth, ze ligt ook gehoekt met min of meer haar neus tussen de benen hahaha......

Bij mij ligt ze met het hoofd naar beneden, rechts de billen en links de voetjes, gehoekt dus. De baarmoeder is ook te klein geworden om wat meer te kunnen strekken.

Mijn vk zei dat de kans zeer klein is dat ze nog zal draaien al kan dat nog tot 37 weken, ze kan nog wel meer heen en weer draaien maar meer niet. Maarja je weet maar nooit natuurlijk.

Ja ik ben nu zo blij met de nieuwe opstelling hahaha hopelijk manlief ook, maar zal wel loslopen. Achja het is toch voor korte tijd, voor je het weet is ze de box zat.

Liefs Roossie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden