Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi meiden

heerlijk, schoonvader is net begonnen aan het raamkozijn en dan is het schilderwerk echt klaar!!! hij blijft vanavond mee eten dus dan hangen ze ook nog het rolgordijn en de gordijnrails op, ben pas 30 weken maar voel enige haast ....

Ursela spannend hoor die extra echo om te kijken of het wel of niet natuurlijk mag, nog even geduld. Jeetje dat je zelfs aan de steunkousen moet, dat is ook wat, kan me voorstellen dat je daar weinig zin in hebt, maar ja als het op een gegeven moment niet anders kan...

Leuk dat er dadelijk nog een 2de triptrapp bij komt, die wordt het waarschijnlijk ook voor ons, maar voorlopig nog niet nodig.

Ik ben tot op heden 13,5 kg aangekomen, het snoepen valt mee, ik had wel echte zoete drang af en toe eerder in de zwangerschap. Ik had gedacht dat er meer bijgekomen zou zijn omdat ik al met 13 weken enorme rust heb moeten nemen.

Ik eet over het algemeen wel volkorenbrood, volop groenten en 2 a 3 stuks fruit per dag, indien er een dag is dat ik geen groenten gehad heb (max 1x per week houd ik me aan) dan pak ik die dag wat extra fruit.En ik wordt helemaal akelig van de zogenaamde floradix en ferro roosvicee maar om mijn ijzergehalte op peil te houden eet ik iedere dag een snee brood met pure appelstroop enpak ik iedere dag een stuk of 4 gedroogde abrikozen.

Sandra, je houd niet van fruit , ik moet zeggen in de winter heb ik er minder zin in, dan moet ik me er echt toe zetten zeg maar. Maar houd je ook niet van verse sinaasappelsap? Een aantal weken dronk ik echt iedere dag een vol glas, was weer een fase, nu om de dag en verder aardbeien, kiwi, appel en soms wat druiven.

zo dadelijk maar eens klar gaan maken voor de controle, ik ben weer benieuwd!

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Babeth, grappig van die sinaasappelsap. Had ik vorige x ook, betekend dat je lichaam een ijzerbehoefte heeft want vitamine C bevordert de opname van ijzer uit het eten.

Veel plezier!

Geplaatst

Ik ben zo'n 12 kilo aangekomen. Maar alleen maar op de buik! Totaal geen last van vocht vasthouden of wat dan ook. Alleen die aders op m'n kuiten die zien er niet uit, lijkt 1 grote blauwe plek. Ik hoop dat die na de bevalling wegtrekken, maar die extra kilootjes, ach daar maak ik me niet zo druk over........

Ik heb ook geen bepaalde trek in iets specifieks, en ook geen enorme snoepdrang ofzo. Wel elke dag m'n verse sjuutje! En een ijsje, bij ons om de hoek heb je een ijssalon met heerlijk eigengemaakt ij, mjammie, ik krijg er nu al weer trek in, vooral stroopwafelijs!

Vandaag lekker samen vrij, gaan lekker shoppen, voor ons huis en voor de babykamer.

Liggen jullie babies eigenlijk allemaal al goed gedraaid? Die van mij ligt nog in stuit en vraag me af of dat normaal is.

Doei doei!

Geplaatst

Kim lekker shoppen vandaag!!!!! Zo leuk....

Die van mij ligt ook in stuit, onvolkomen stuit zei de gyn. Ik voel ook dat hij echt alleen maar met zijn beentjes daar beneden ligt, alleen daar voel ik geschop en beweging. Alhoewel ik vanacht het gevoel had dat hij dwars lag.

Niet druk om maken hoor, de baby kan zich nog zeker tot 37 weken draaien en zolang je vlos of gyn zich niet druk maakt zou ik dat ook zeker niet doen. Verspilling van energie.

Babeth verse Jus dat zijn ook bij mij idd tics, maar dagelijks nee dat zou me niet lukken. We kopen wel eens een fles verse jus maar na een paar dagen ben ik het echt beu. Heb gister wel een lekkere meloen meegenomen die ik straks eens lekker op stukjes snijdt. Aardbeien hebben we 14 dagen geleden al een bakje of 8 van op samen dus dan ben ik dat ook weer zat. Ik ben bang dat ik nooit een echt gezonde eter zal worden. Mijn familie zijn ook geen fruit eters. Het was altijd in huis hoor, maar mijn vader at het dan maar op. Af en toe een banaantje is ook lekker en af en toe een appel. Kiwi's heb ik eens een poosje geprobeerd maar daar ga ik van kokhalzen. We waren aan het Sonja dieet en daar kwam regelmatig een kiwi voorbij. Zelfs dat heb ik niet lang volgehouden. Daarna gemixed in de blender geprobeerd maar ook dat lijkt mijn lijf niet te accepteren. Daarom neem ik ook nu ik zwanger ben dagelijks een multivitamine tabletje voor zwangere dames. Is niet de beste manier om alles binnen te krijgen, maar beter iets dan niets.

Ik ben wel blij dat ik nu weer aan de zuivel ben. In de eerste 5 maanden moest ik weinig van zuivel hebben en nu kom ik gelukkig wel op de voorgeschreven halve liter per dag.

Als ik kook probeer ik in ieder geval altijd wel extra groentes toe te voegen. Wij wokken graag en met rijst en groenten is dan heel veel te combineren. Dan voeg ik bewust ook minder vlees toe, omdat je dat dan niet zo doorhebt. Wij zijn echte vleeseters. Overigens is ons eetpatroon de laatste jaren wel stukken verbeterd gelukkig, maar optimaal zal het nooit worden. Ik hoop alleen dat we straks wel vol kunnen houden om in ieder geval zo gezond mogelijk te eten voor de kleine. Dus weer netjes aan tafel zitten en niet onderuitgezakt op de bank voor de tv en gevarieerd. Waarschijnlijk zullen wij dan ook onze frietjes gaan missen. We kunnen de kleine man moeilijk 2x per week aan de friet zetten.

Roosie je vroeg nog naar de maat van de borstschelpen van de borstkolf toch?? Ik heb de standaard besteld, dat is 24 mm geloof ik. Als je een van de andere borstschilden aanklikt en je klikt op extra info dan kan je een pdf file openen waar in staat wanneer de schild goed, te groot of te klein is. Er zijn ook soft schilden, maar die verkopen ze daar niet. Die zijn er ook alleen maar in de standdaardmaat 24 mm.

Ik vind de site van Medela niet echt handig om info op te zoeken, maar er staan soms nuttige dingen hihi.

Geplaatst

hoi hoi

hier weer thuis van de controle en lunch

we zijn allebei weer helemaaal goedgekeurd gelukkig, bloeddruk en lengte van de baarmoederhals was mooi, nog mooi lang en ik mag nu ook stoppen met de Fragmin (ter voorkoming van trombose) omdat de hals nog mooi lang is mag ik meer bewegen, joepie.

Verder was mijn suiker ook goed, 5,6 2 uur na de vieze troep gedronken te hebben, ijzergebriek daar hield ik rekening mee omdat ik veel moe ben maar mijn hb-gehalte is 8,2, hoef absoluut niets extra´s te gebruiken.

Kim bij mij ligt de kleine nu in hoofdligging, hoofdje mooi naar beneden en voor de kijkers links liggen haar billen.

Ik dacht al want sinds giseren voel ik zacht gekriebel bovenin mijn buil, dat doet ze met haar teentjes haha.

Maak je nog niet druk om de ligging hoor, ze zeiden tegen mij dat ze zelfs tm. week 36 kan draaien! tot op heden lag ze bij mij steeds dwars.

Geplaatst

Dough (29) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus

Roossie (39) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Ursela (37) 01-08-2011 - 2de kindje (na 11 jaar) spontaan!

Emm (31) 06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32) 06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp

Norwegian-sky (23) 08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3e en 4e kindjes - 3 x icsi

Mutsy_4 (29) 09-08-2011 - 1e kindje -2x IUI 1x IVF

Balu01 (31) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

Meiske74 (35) 15-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

MBM (31) 16-08-2011 - 1ste kindje - 1x ICSI, 3e TP

Bianca (26) 19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf

Witje (34) 20-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x Tese-ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Nano (39) 25-08-2011 - 1e kindje - 1x IVF, 2e tp (cryo) miskraam 10-01-2011

Moto (44) 26-08-2011 - 1e kindje - 3x IVF

Irma (42) 30-08-2011 - 2e kindje - 1 x ivf gelijk raak

Afspraken:

Roossie: 10 juni controle gyn (33w4dg)

Meiske74: 22 juni controle gyn. (32w2dgn)

Meiske74: 11 juli controle gyn. (35w)

Meiske74: 26 juli controle gyn. (37w1d)

Meiske74: 3 aug. controle gyn. (38w2d)

Meiske74: 9 aug. controle gyn. (39w1d)

Ik denk dat het ........:

Emm:

Ursela....en het is een jongen!

Babeth....en het is een meisje!

norwegian-sky --- NUB & echo zeggen meisje

Miekske maar voor ons blijft het een verrassing!

Loes75 gevoel was goed! Het word een jongen en een meisje!!

Roossie....gevoel was goed het is een meisje

Balu01 maar de 20 weken echo zegt toch echt een MEISJE!!

Dough --- NUB zegt jongen! En het is......een JONGEN!

Miss MBM --- NUB zegt een jongen

Witje Gevoel bleek te kloppen!!!!

Moto

Mutsy_4---volgens echo bij 18,1 wk een meisje!!!

Bevallen

18-05-2011 Lise enXam met 28w1d :bcbbgirl2::bcbbboy2:

23-05-2011 Esmee Angelina geboren met 27w6d :bcbbgirl2:

Geplaatst

Babeth wat fijn dat jullie weer goedgekeurd zijn!!!! En stoppen met die spuiten en meer bewegen, heerlijk nietwaar!!!!

Hoe was je lunch????

Ik heb vanmiddag de bekleding van de wieg aan de binnenkant vastgemaakt, staat erg mooi al zeg ik het zelf. Vanavond nog de kastjes ophangen boven de commode en dan is het kamertje helemaal klaar!!!

Moet dan alleen nog op zoek naar voedingsbh's en positie/voedings pyama's en dan kan ik mijn eigen tas ook klaar zetten. Die van de kleine staat al klaar!

Geplaatst

Dough (29) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus

Roossie (39) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Ursela (37) 01-08-2011 - 2de kindje (na 11 jaar) spontaan!

Emm (31) 06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32) 06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp

Norwegian-sky (23) 08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3e en 4e kindjes - 3 x icsi

Mutsy_4 (29) 09-08-2011 - 1e kindje -2x IUI 1x IVF

Balu01 (31) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

Meiske74 (35) 15-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

MBM (31) 16-08-2011 - 1ste kindje - 1x ICSI, 3e TP

Bianca (26) 19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf

Witje (34) 20-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x Tese-ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Nano (39) 25-08-2011 - 1e kindje - 1x IVF, 2e tp (cryo) miskraam 10-01-2011

Moto (44) 26-08-2011 - 1e kindje - 3x IVF

Irma (42) 30-08-2011 - 2e kindje - 1 x ivf gelijk raak

Afspraken:

Roossie: 10 juni controle gyn (33w4dg)

Meiske74: 22 juni controle gyn. (32w2dgn)

Witje: 23 juni controle gyn. (31w5d)

Meiske74: 11 juli controle gyn. (35w)

Meiske74: 26 juli controle gyn. (37w1d)

Meiske74: 3 aug. controle gyn. (38w2d)

Meiske74: 9 aug. controle gyn. (39w1d)

Ik denk dat het ........:

Emm:

Ursela....en het is een jongen!

Babeth....en het is een meisje!

norwegian-sky --- NUB & echo zeggen meisje

Miekske maar voor ons blijft het een verrassing!

Loes75 gevoel was goed! Het word een jongen en een meisje!!

Roossie....gevoel was goed het is een meisje

Balu01 maar de 20 weken echo zegt toch echt een MEISJE!!

Dough --- NUB zegt jongen! En het is......een JONGEN!

Miss MBM --- NUB zegt een jongen

Witje Gevoel bleek te kloppen!!!!

Moto

Mutsy_4---volgens echo bij 18,1 wk een meisje!!!

Bevallen

18-05-2011 Lise en Xam met 28w1d :bcbbgirl2::bcbbboy2:

23-05-2011 Esmee Angelina geboren met 27w6d :bcbbgirl2:

Geplaatst

Babeth, fijn dat je meer mag bewegen! Klinkt erg goed.

Kim, merel draaide pas de laatste weken goed. Maar wanneer precies weet ik niet want hier controleren ze er niet op. Pas met de bevalling gaan ze kijken. Een vriendin van mij zou ks krijgen want haar zoontje lag verkeerd maar die draaide zich uiteindelijk in de lift van het ziekenhuis om, terwijl ze al weeen had! Die bevalling is uiteindelijk voorspoedig verlopen.

Geen puf om voorbereidingen te doen, zou deze week eigenlijk kleertjes in orde maken en kast leegruimen en inruimen. Maar merel hield me wakker vannacht en nu weer aan de avonddiensten en wil liever gaan kamperen dit weekend als het weer meezit.

Hoe gaat het met de geboren kleintjes? Doet de tweeling het goed? En esmee?

Geplaatst

Hallo dames,

Met Esmee Angelina gaat het erg goed. Ze is van de CPAP af en heeft verder weinig hulp nodig. Ze vecht dapper in haar 1tje. En ze groeit ook erg goed. Ze heeft haar eerste mijlpaal gehaald ... 1 kilo (1030 gram). We genieten nog elke dag van het buidelen.

Maar we zijn er nog lang niet, ze heeft nog een lange weg te gaan!

[ATTACH]1515[/ATTACH]

Liefs,

MBM

Geplaatst

Mbm wat een mooi meisje!!!!!!

Fijn dat Esmee het zo goed doet. Beter langzaam vooruit dan met sprongen en weer passen terug nietwaar? Geniet er lekker van....

Hier vanacht tot half 5 geslapen, dan begint het malen in mijn hoofd. Waarschijnlijk ben ik met al mijn onzekerheden bezig. Hoort erbij dus verzet me er niet tegen. Zorg er wel voor dat ze niet de overhand nemen. Gelukkig kunnen we samen goed praten en dat scheelt een hoop.

De kastjes zijn gister opgehangen dus de babykamer is nu helemaal klaar. Straks even naar leen bakker voor 2 kussensloopjes en dan is het echt af!!!!!!!!!!

Geplaatst

Vraagje: vanaf wanneer zetten jullie de box in de woonkamer?? Ik wil mijn katten er aan laten wennen. Iemand een idee?? Wil er niet te lang meer mee wachten, omdat de krabpaal van onze 2 poezebeesten een ander plekje krijgt in de woonkamer.

Geplaatst

Hier een paar fotootjes van onze babykamer die af is!!!!

[ATTACH=CONFIG]1523[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1521[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]1522[/ATTACH]

Er komt nog een sluier van Tijgetje achter het ledikantje maar die is jammer genoeg nog niet binnen.

Geplaatst

Sandra het kamertje is leuk geworden hoor! en handig die kastjes aan de muur.

wat dacht jij, ik vul het ledikantje maar vast op creatieve wijze? ziet er leuk uit, fijn hoor dat het klaar is, wat ik me afvroeg, heb je ook nog en kledingkast of ales in de commode.

De box gaan wij ook binnenkort opzetten, zodat inderdaad de hond en katten er aan kunnen wennen, verder moet er ook wat in de kamer verzet worden, de hond heeft 2 vast plaatsen en dat willen we zo houden omdat er al zo veel gaat veranderen straks.

Geplaatst

MBM wat fijn om te leen dat het zo goed gaat met de kleine, ik kan me voorstellen dat het nog een lange weg is maar het gaat gelukkig goed, wat zal dat buidelen waardevol en speciaal zijn

Hoe gaat het met jou? kun je de situatie goed aan? en je man?

liefs en een buidelknuffeltje voor Esmee

Babeth

Geplaatst

ja we hebben ook nog een kledingkast, een gewone, niet eentje die bij een babykamer hoort. Zodat de kast nog jaren meekan.

[ATTACH=CONFIG]1524[/ATTACH]

Geplaatst

toch een mooie kast Sandra! ik dacht al waar ga je alles laten, dat ie niet in de stijl van de babykamer is maakt toch niet uit?

Het ziet er leuk uit!!

Geplaatst

MBM, wat een prachtige meid, fijn dat ze het zo goed doet!

Ziet er mooi uit San! Lekker hoor dat jjij alles klaar heb.

Bij mij is het nog 1 chaos! Wiegje is er wel, maar nog niet compleet en ik moet alles nog wassen. Wel heb ik een commode, maar nog geen kast, dus inruimen word nog lastig. Wel heb ik al ontzettend veel andere artikelen gekocht dus alles zwerft zo'n beetje rond, maar goed, komt wel.... Wat betreft een box, jeetje, die heb ik nog geeneens. Volgens mij hebben we die niet gelijk nodig, dus die ga ik pas neerzetten als het nodig is.

Dat is soms wel lastig dat mijn man zoveel werkt, er komt een hoop alleen op mij neer......

Geplaatst

Hei!

MBM, wat een lief klein meisje. Fijn dat ze verschillende mijlpalen is gepasseerd, die van 1 kilo en de cpap. Gaat het goed met jou? Lijkt me een zware periode, gelukkig zijn er ook gelukmomenten zoals met het buidelen.

Kim, ja, jammer dat je man zoveel werkt. Maar maak je niet druk om wat je wel/niet hebt. Een vriendin van mij beviel 2 maanden eerder van haar zoontje en die zat gedurende 7 maanden op een wolk, ze had nog geen eens een wagentje of bedje! Maar ach, dit kwam ook goed. En haar zoontje en zij maken het prima. Aan de andere kant snap ik het wel. We hebben een ingepakt bedje staan dat ook nog in elkaar moet en ik wil graag de kast gaan inrichten, kan ik meteen kijken welke kleertjes ik klaar ga leggen voor het ziekenhuis. En het geboortekaartje....Maja, er is zoveel dat gedaan moet worden en merel sliep moeilijk de laatste dagen (eergisteren maar 3 uurtjes) en het is zomer en ik wil buiten zijn en...

Sandra, een kamertje waar nu al veel liefde uit spreekt.

Ik had de box al 1,5 mnd van te voren in de kamer staan. de kat was er niet heel erg in geintresseerd maar ik heb er wel een glad laken bijgekocht om eroverheen te leggen vanwege de haren. Die grbruikte ik ook tussendoor toen merel er al was.

Geplaatst

Kim idd jammer dat je man zoveel werkt. Maar het zal vast wel goedkomen. De kleine is het meest gebaadt bij liefde, aandacht en eten. De rest komt vanzelf. Maar het meeste hebben jullie toch al???

Geplaatst

Damn, heb ik een heel bericht getypt valt ineens mijn hele pc uit, heeft ie nog nooit gedaan? Ok ga weer opnieuw schrijven.

@Babeth, nee het kamertje is nog niet helemaal klaar, wil nog een verduisterbaar rolgordijntje en we hebben een commode met een groot vak bovenin, daar wil ik mandjes/bakjes neer zetten zodat we niet zo hoeven te rommelen als die klein op de commode ligt. Dat gaan we zaterdag halen en bij de Hema wil ik nog rompertjes halen die zijn volgens mijn vriendin het fijnst vanwege de elasticiteit. Ga dan ook eens kijken wat ik ons meisje als eerste aantrek. Gisteren ook een lading pampers in geslagen in de aanbieding bij de kruidvat. We zijn er ook nog niet helemaal uit of we nu wel of geen extra bedje kopen voor bij ons op de slaapkamer. We gaan eerst dit weekend uittesten hoe het gaat als we het ledikantje op onze kamer zetten.

Bedankt voor de linkjes voor het kaartje. We hebben wat proefmodellen toegestuurd gekregen, eentje vind ik wel erg leuk mijn man ook maar hij vind een andere ook erg leuk, vooral omdat die dezelfde vorm heeft als onze trouwkaart. Maar ik vind het meer een kaart voor een jongen hahaha.....ik denk dat het dan degene wordt waar we allebei enthousiast over zijn. Wat fijn dat je schoonvader aan het klussen is geweest voor jullie, zo nu wel lekker opschieten met het babykamertje.

Wat goed dat de controle weer goed was en dat je zelfs weer meer mag gaan bewegen!

@Sandra een voedingskussen tussen je benen is fijn hoor, vindt het vooral fijn dat je hele onderbeen en voet erop kan liggen zodat je heup nog meer recht ligt. Het is wel een gevaarte om heen en weer te slepen tijdens het slapen hahaha. En bedankt voor je tip voor de set voor kolfapparaat, ga het eens bekijken. Ik denk dat ik er toch nog even mee wacht totdat mijn melk productie echt op gang gekomen is, kan het dan altijd nog bestellen.

Jammer dat je niet zo kan genieten van fruit en groente. Patatje blijft lekker dat eten we ook bijna iedere week, ben sinds mijn zwangerschap ook meer dol op kroketten geworden haha... snoepen doe ik niet, deed ik al niet veel maar nu met mijn dieet helemaal niet en dat gaat me gelukkig goed af. Sinds een griepje die ik had voordat ik zwanger was, pers ik nog steeds iedere morgen een glas sinaasappelsap uit, en geniet er iedere dag weer fijn. Gelukkig gaat het met mijn stoelgang ook goed, komt ook door het regelmatig eten, had verwacht dat ik wel verstopt zou zijn maar gelukkig niet! Cherry tomaatjes eet ik als snoepjes en smorgens drink ik nog steeds een beetje wortelsap. Klinkt vies maar dat is het niet hoor, doe dat sinds mijn acupuncturiste me attendeerde op mijn zwakkere miltenergie. En wie weet krijgt die kleine er wel hele goeie oogjes van hahaha......mijn man en ik dragen lenzen.

Vanwege mijn milt eet en drink ik ook geen zuivel mag van mezelf nu wel iedere dag een plakje kaas. Ik drink en eet wel alpro producten, ieder dag in ieder geval een kommetje alpro yoghurt met muesli en een beker alpro melk.

Dat deed ik eerst ook altijd op de bank eten toen ik nog alleen woonde, maar sinds we in ons nieuwe huis wonen eten we aan tafel ieder avond en in het weekend ook iedere morgen. Dan gaat de tv uit soms radio aan en dan echt even de tijd nemen om te eten. Bij een gezin van een vakantie hadden we een aparte manier van bidden gezien, ze hielden dan elkaars hand vast in een kring en gingen zo bidden. Ik vond dat wel mooi zo je handen vast houden. Wij zijn dat ook regelmatig gaan doen, maar dan niet bidden maar meer even bij elkaar stil staan en elkaar ook de hand kussen over de tafel heen hahaha.....vind het wel iets moois hebben. Gaan we straks ook met die kleine erbij doen hihihi...

Ik moet ook nog voedingsbh´s kopen, tijdens de info avond adviseerde ze die te kopen ongeveer 4 weken voor de uitgerekende datum. Maar ik denk dat ik ze dit weekend wel al ga kopen. En qua pyama ik denk dat ik een oud slaap shirt uit de kast haal zal eens kijken of mijn buik erin past. Wat fijn dat je alles al klaar hebt staan. Je kamertje is erg leuk en gezellig geworden!

De box, ja die willen wij binnenkort ook al neer zetten om ook de poes eraan te laten wennen. We moeten alleen nog even met wat meubels schuiven om te kijken waar die het beste kan staan. En ik wil hem nog schoonmaken heeft in een tijdje in de schuur gestaan bij een vriendin van ons waarvan we hem overgenomen hebben. De 2e box die ik op mijn werkkamer ga zetten laten we nog maar ingeklapt staan tot na mijn verlof.

@miekske wat fijn dat de GTT test goed was! En wat super dat de echo ook goed was, wat heerlijk dat het allemaal goed gaat!

@Moto, balen van je lage bloeddruk, gelukkig was de echo wel goed! Ik moet ook nog oefenen met de Quinny wagen. Inderdaad jammer dat we niet gaan meeten, maar kan nog altijd als alle kindjes geboren zijn.

@ursela je bent lekker aan het uitdijen. Je mag jezelf best bewonderen in de spiegel hoor je hebt vast een mooie buik waar je trots op mag zijn. Ik ben in totaal 10 kg aangekomen, moest me vandaag weer wegen. Heb dan niet meegerekend wat ik tijdens de hormonen behandeling ben aangekomen. Daar komen dan ook nog 11 kg bij, zit ik ook op 21 kg. Achja gaan we met z´n allen ons best doen hier om na de bevalling af te vallen. Lekker veel wandelen met de kleine in de kinderwagen! Wat fijn dat je een natuurlijke bevalling mag proberen! Hopelijk blijft dat 20 juli ook zo.

@Kim je kleine kan nog draaien tot week 37 hoor, nog niet ongerust maken en anders kunnen ze je nog helpen met de kleine te draaien. Inderdaad jammer dat je man zoveel moet werken. Maar als die kleine er is kun je ook nog altijd van alles aanschaffen hoor. Er is altijd wel wat op te vinden. Zolang je maar kleertjes, maxi cosi en pampers hebt dan kom je al een heel eind.

@MBM wow wat een mooie bijzondere foto en wat een dapper meisje. Vindt het zo fijn voor je dat alles goed gaat! Stapje voor stapje en met de dag komen jullie er wel!

Zo volgens mij ben ik weer helemaal bij.

Hier gaat ook alles goed. We zijn net bij de verloskundige geweest, alles was weer goed. Ze ligt nog steeds met haar hoofdje naar beneden, haar billen liggen rechts en haar beentjes links. De bewegingen voel ik ook steeds meer en wat heftiger. Mijn man en ik zeiden nog tegen elkaar lopend naar huis, dat we zo blij zijn dat de zwangerschap in ieder geval wel goed gaat. Ik ben ook helemaal tot rust gekomen tijdens de zwangerschap van al het ziekenhuis gedoe, al is het allemaal wel dubbel en dwars waard geweest.

Over 3 weekjes ga ik al met verlof en manlief is dan jarig hahaha...Ik ben nu ook zo goed als helemaal bij met mijn werk, wel fijn! Vandaag probeer ik het schilderij af te maken en morgen nog wat spulletjes kopen, dan zijn we wel klaar denk ik. Zondag gaan we naar vrienden van mijn ouders en naar mijn broer, ik wil dan ook naar het graf van mijn ouders. Ben er sinds mijn zwangerschap nog niet geweest. Ga er een mooie roze plant neer zetten.

Liefs Roossie

Geplaatst

Roosie wat fijn dat alles goed is. Mijn voedingskussen is te dik om te gebruiken vind ik. Heb het geprobeerd maar dan ligt mijn been omhoog i.p.v. recht dus krijg ik nog steeds last van mijn heup. Ach nog een week of 10....

Mooi gebaar om op het graf een roze plant neer te zetten, symbolisch.

Geniet lekker van je weekend en je aankomende verlof.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden