Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik vind het erg eng maar heb ook een ticker gemaakt.

Mijn man was zo lief, hij heeft een mooi schrift van LIEF gekocht zodat ik mijn gevoelens daarin kan opschrijven.

Hij zei dat dat misschien helpt met mijn emotionele buien.

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ohhhh Zara, ik ben voor je aan het duimen dat je een mooi kloppend hartje hebt gezien!!!

Ik ben helemaal nerveus voor je.... erg zeg.

@Jessie, goed dat je die test doet hoor, lekker wat meer zekerheid hopelijk!

@Kyra, irritant he die misselijkheid... heb je droge crackers genomen?

@Hoopvol, echt heel echt nu met je ticker, leuk!!

@Poezebeest, wat vervelend dat je zoveel kwaaltjes hebt. Ik heb ook redelijk wat last maar jij klinkt nog wel wat erger.. Sterkte meis!

@Hope, wat fijn dat je weer beter slaapt en grappig dat je nu zo gek op eren en aardbeien bent. ik ook! Ik heb van het weekend perenijsjes in huis gehaald, heerlijk!!!!

@ Noor: helemaal geen kwaaltjes lijkt me heerlijk!! Maar ik snap goed dat je graag 'iets'wilt voelen ook als bevestiging. Voor jouw geruststelling: meerdere vriendinnen van mij hebben helemaal niets gevoeld, zelfs geen moeheid....

Nou dames, hopelijk krijgen we snel een fantastisch bericht van Zara!!

Morgenmiddag ben ik aan de beurt, ben best nerveus nu...

Geplaatst

En Zara????? Ik heb geen duimen meer, ga beginnen met tenen!!

En jij morgen he Yolande? Vetrouw op je gevoel, het zit echt goed!!

Geplaatst

Yolande, ik had al gegeten, maar waarschijnlijk te snel en daarna vlugvlug de fiets uit de schuur en de kinderen naar school brengen, dus dat was volgens mij het probleem. Het zakte ook gelijk toen ik even rustig ging zitten.

Geplaatst

Hallo lieve meiden, na bijna 10 jaar bidden, hopen, wensen en dromen hebben we EEN KLOPPEND HARTJE gezien!!!!!!!!!

Wauw, dat gevoel ik echt onbeschrijfelijk! Wens het jullie ook zo toe.

Alles is helemaal zoals het hoort. Alleen was ik volgens de echo 6 weken en 1 dag.

Verder krijg ik vanaf vandaag Utrogestan door mijn dalende progesteron. Op zich was dat helemaal nog niet te laag maar ze willen geen risico's nemen.

Ben zo blij!

Ga nu even plat want waarschijnlijk door alle spanning giga hoofdpijn.

Kom hier vanavond terug en begin ondertussen met duimen voor Yolande.

Hope, goed idee van die tenen!

Geplaatst

Ik breek even in, zara meid wat een mooi bericht!!! Mooi dat je nog langer de utrogestan blijft gebruiken en wat goed dat ze het in de gaten houden!!

Genieten meid!

Liefs Babeth

Geplaatst

WWAAAAAUUUUUWWWW!!!! ZAra, ik ben zooo blij voor jullie!!

Nu zeker helemaal in de wolken!

Goed van die extra utrogestran!

Ohh wat moeten jullie blij zijn!

Geniet ervan en maak er een mooie avond van!

Ik hoop morgen net zo blij als jij te zijn.

Geplaatst

ZARA!!!! Oh meid ik heb de hele dag aan je gedacht!! Wat een geweldig nieuws!! Oh oh wat fijn!!! Ga maar lekker rusten. Geeft niets dat t een paar daagjes kleiner is hoor, dat schiet op en neer tijdens de zwangerschap. Soms werd ik weer een week vooruit gezet en soms kwam ik weer terug bij mijn oude datum. No worries, als alles er nu goed uitziet dan is de kans dat het misgaat niet meer zo groot is mij verteld. joepie joepie joepie!!!!! Gefeliciteerd!!!

Nou alle duimen op voor Yolande!! Nog een nachtje slapen en dan ben jij hopelijk ook een beetje gerustgesteld. Wel wat sneller laten weten dan Zara he, want ik krijg het nog aan mijn hart zo! Dat is niet goed voor mijn baby! haha

Jessie je hebt wel een schat van een man hoor. Als hij net zo lief voor jullie kindje is straks zit het allemaal goed bij jou!!

Hoopvol ik kan je ticker niet zien, maar zal later nog even op een gewone pc inloggen dan kijk ik ik even!

Kyra wel een beetje rustig aan doen he, je bent zwanger dan mag alles een tandje langzamer. Blij dat t snel zakte.

Groetjes

Noor

Geplaatst

ZARA, YESYESYES, van harte gefeliciteerd met een prachtig kloppend hartje. Geniet er lekker van.

Goed zeg dat ze goed gekeken hebben naar de uitslagen van jouw bloedtesten en je nu extra Utrogestan krijgt.

Groetjes Kyra

Geplaatst

Zara: yeaaahhhh :circle2: !!!!!!!

Nou jij Yolande!!!

@ Francis: van harte meid!!!!!

Geplaatst

Ik breek even in buurvrouwen ;)

Zara, joepie, wat een goed nieuws.... zo bijzonder en geweldig om zo'n mooi knipperlichtje te zien en dat groeit in jouw buik ;)

Yolande, voor jou morgen ook toi, toi, toi!!

Ik breek weer uit ...

Geplaatst

Ik kom ff gluren bij de buren, en ik zie het mooie bericht van Zara; super meid!!Geniet ervan, fijn om deze bevestiging te mogen hebben he?!!

Yolande, jij mag morgen toch??Heel veel suc6, en ik hoop dat je een beetje slaapt vannacht ;-)!!

Sooow....k ga weer terug naar m'n eigen stekkie ;-)

Geplaatst

Zara: Yeah, GEFELICITEERD MEID. Oh, ik ben zo blij voor je.

Kun je nu ook eindelijk echt gaan genieten van je zwangerschap.

Francis: Gezellig dat je erbij komt. Jeetje zeg heb jij je 7e icsi gehad? Wat goed dat je nu zwanger bent.

Vind je het wel eng? Ik enorm tot ik een kloppend hartje heb gezien.

Geplaatst

Heej dames,

Als eerste gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!!

Ik kom hier alvast heel voorzichtig om het hoekje kijken. Ik heb vandaag positief getest!! Mag officieel morgen pas testen, maar die nacht zal het verschil niet meer maken :-D

Liefs Elke

Geplaatst

Zara; proficiat met het knipperende hartje! Wat lijkt me dat een bijzonder moment!

Elke; proficiat met het 2e streepje en welkom hier! Ik verwacht dat die streepjes er morgen ook nog wel staan ;-)

Francis; ook welkom hier en 7 pogingen, wow, fijn dat het nu dan eindelijk beloond wordt!

Yolande; veel succes morgen!

Ik moet nog 2 weken wachten op de echo omdat mijn hoofdbehandelaar niet eerder kon, helaas. Ben dan bijna 8,5 week. Vind het wel spannend, is het er 1 of zijn het er 2 en gaan we kloppende hartjes zien? Nog even wachten dus...

Geplaatst

Wow Jessie, wat lief van je man zeg! Hoop dat het je helpt en dat je je snel wat minder angstig voelt. Is het een optie dat je eerder voor je echo terecht kan? Merk dat dat bij mij voor veel verschil gezorgd heeft.

Denk aan je hoor!

Yolande, stop nu even met duimen omdat ik hier aan het typen ben maar ga zo gelijk weer verder hoor! Hoop dat je morgen niet zo ontzettend zenuwachtig bent als ik was. Tsjonge wat kan een mens zichzelf ook aandoen he?

Hoe laat mag jij? En hoe laat denk je te kunnen posten? Dan zorg ik namelijk dat ik online ben!

Geniet meis. Zo bijzonder!

Morgen gaan we even details vergelijken.

Trouwens even voor de duidelijkheid omdat het bij ons om een cryotp in natuurlijke cyclus ging, hoefde ik helemaal geen Utrogestan te gebruiken. Maar nu uit bloedonderzoek is gebleken dat mijn progesteron best wel daalt, moet ik wel Utrogestan gebruiken. Nou ja, voor mijn kindje doe ik alles. Zelfs die vieze bollen.

Francis, welkom! Natuurlijk mag je erbij! Als je wilt, kun je gelijk jezelf in onze lijst erbij schrijven. Ik zal hem zo naar voren halen omdat ik hem zelf moet aanpassen.

Hoe voel je je?

En gefeliciteerd natuurlijk!

Noor, vandaag ook echt aan jou gedacht hoor! Hihi, voor ons ziekenhuis is zo'n groot grasveld. Nadat ik het ziekenhuis uit kwam opeens zo uitgeput dat ik in dat grasveld ben gaan liggen. Hihi, had zo voor dat hippiemeisje door kunnen gaan uit je droom. Alleen nog een bloemenkrans maken van de madeliefjes daar en klaar.

Verder vrees ik dat het hippiebeeld nog meer zal gaan kloppen want kreeg vandaag al twee knopen van mijn spijkerbroek niet dicht dus denk dat ik mijn heerlijke wijde lange zomerrokken te voorschijn haal...

Kyra, is je misselijkheid nog terug gekomen of was het echt van de drukte?

Sterkte hoor en pas goed op jezelf!

Jose, wat lief van je! Dank je wel! Hoe gaat het met jou? Jij hebt waarschijnlijk al meerdere echo's gehad?

Tweety, ook jij bedankt en het is inderdaad helemaal super!

En de reacties van al die lieve mensen hier maken het nog veel echter. Zit hier met een grote glimlach op mijn gezicht.

Jessie, dank je wel hoor! Hoop zo dat jij ook snel dit goede nieuws krijgt. Je voelt je dan echt een stuk beter gelijk!

Elke, wow! Wat een goed nieuws en jij twijfelde ook nog wel zo op het laatst.

Gefeliciteerd en je bent hier super welkom!

Verder heb ik vandaag een heel vragenvuur op de arts losgelaten en ter jullie geruststelling. Het is helemaal niet vreemd als je niks voelt en zelfs als je al meerdere keren zwanger bent geweest, schijnt iedere zwangerschap anders te kunnen zijn.

Als je dus niks voelt, niet stressen! Kan ik nu makkelijk zeggen. Letten jullie op hoe lang ik dit volhoudt?

Ga nu ff het lijstje naar voren halen.

O, heb trouwens nog een vraag. Normaal gesproken zouden ze me nu al overdragen naar een gynaecoloog of verloskundige in Nederland maar ik vond dat wel erg vroeg dus mag volgende week nog een keer voor een echo komen. Maar hebben jullie al nagedacht over een gynaecoloog of verloskundige? Wat zijn de verschillen, wat de voor- en nadelen? Heb hier echt totaal nog geen kennis van.

Bedankt voor het meedenken alvast!

Geplaatst

Zwanger getest op:

Hope: 27 maart, eerste kindje

Yolande: 30 maart, eerste kindje

Kyra: 31 maart, derde kindje

Zara: bloedtest op 1 april, eerste kindje na 2 miskramen.

Hoopvol: 15 april, eerste kindje

Jessie: 10 april, eerste kindje

Noor: 13 april, 2e kindje na 1 miskraam

Eerste echo:

Hope: 5 april

Zara: 18 april

Yolande: 19 april

Kyra: 20 april

Hoopvol: 9 mei

Jessie:29 april

Noor:

Tweede echo:

Hope: 7 april

Zara: 26 april

Derde echo:

Hope: 18 april

Uitgerekend op:

Hope: 03 december

Yolande: 06 december

Zara: 09 december

Kyra: 09 december

Hoopvol: 22 december

Jessie: 16 december

Noor: 18 december

Geplaatst

Zwanger getest op:

Hope: 27 maart, eerste kindje

Yolande: 30 maart, eerste kindje

Kyra: 31 maart, derde kindje

Zara: bloedtest op 1 april, eerste kindje na 2 miskramen.

Hoopvol: 15 april, eerste kindje

Jessie: 10 april, eerste kindje

Noor: 13 april, 2e kindje na 1 miskraam

Elke: 18 april, 2de kindje

Eerste echo:

Hope: 5 april

Zara: 18 april

Yolande: 19 april

Kyra: 20 april

Hoopvol: 9 mei

Jessie:29 april

Noor:

Tweede echo:

Hope: 7 april

Zara: 26 april

Derde echo:

Hope: 18 april

Uitgerekend op:

Hope: 03 december

Yolande: 06 december

Zara: 08 december

Kyra: 09 december

Hoopvol: 22 december

Jessie: 16 december

Noor: 18 december

Elke: 27 december?

Zó, wat een gat tussen Noor en mij... Ik heb me er alvast opgezet voor de positieve vibes!!

Liefs Elke

Geplaatst

zara gefeliciteerd meis!! je voelt je vast euforisch hahaha ooooh ik kan ook niet wachten

francis welkom hier

elke gefeliciteerd meis super

yolande heel veel succes en plezier morgen

meiden ik heb een stomme vraag maar ik zit er vreselijk mee... kan het zijn dat je borsten nu minder zeer doen? gister deden ze nog heeel erg zeer en nu wat gevoellig maar niet echt zeer... verder had ik tot en met vanmorgen beetje ongi krampjes achtig maar sinds 11;00 niet meer... ga me zo zorgen maken word echt helemaal gek knetter knetter gek

sorry voor mn onzekere gel*l maar ook ik heb ooit een miskraam gehad, en das zoiets afgrijselijks moet er niet aan denken... kan wel janken nu xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden