Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee Sandra,

Amy en lynn ook al ziekjes... Hoop dat ze heel snel opknappen!!! Wat jammer eigenlijk van de afnemende aandacht voor een tweede of derde kindje. Het zijn toch allemaal wondertjes!

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ivfsh; jij moet de eerste 4 weken niet meer doen dan voor jezelf en je meisje zorgen en lekker coconnen. Dus geen huishouden, boodschappen etc. Je hebt een grote buikoperatie achter de rug met algehele narcose en dat is een aanslag op je lichaam. En je zal merken dat je de komende dagen steeds mobieler wordt ookal lijkt hwt nu misschien dat het nooit meer goed komt.

Sandra; het lijkt me wel pittig 2 van die kleintjes en dan ook nog ziekenboeg. Veel beterschap iig! En wat jammer dat de 2e minder speciaal is dan de 1e. Ik vind alle kindjes speciaal!

Geplaatst

hey dames,

hier gaat het gelukkig weer beter Brayden zijn ontlasting is weer goed, mannetje slaapt de nacht al door.

verder is het een heerlijk mannetje, de omneo en standaard mengen heeft hem goed gedaan.

Las net de vraag of we al aan een tweede denken.... nee wij niet is voor mij mijn derde wondertje en voor mijn partner zijn eerste,

maar beide hebben we genoeg aan onze meiden en onze kleine man,

plus dat mijn partner niet echt nog een keer zo'n zwangerschap wil meemaken, en ik ben te oud nu hahaha.

hoe gaat het verder met iedereen en hun wondertjes, ik lees veel maar schrijf weinig de laatste tijd.

ben ook druk bezig met de dozen in te pakken voor de verhuizing pfffff.

Brayden slaapt lekker in zijn eigen kamertje en in het weekend ligt hij lekker bij papa na zijn eerste voeding.

kan papa in het weekend genieten van zijn kleine man, want door de weeks is hij niet thuis, dus de weekenden zijn heilig hier.

de meisjes zijn helemaal wild van hun kleine broer.

zal [ATTACH=CONFIG]3369[/ATTACH]een foto plaatsen

groetjes

[ATTACH=CONFIG]3370[/ATTACH]

Geplaatst

Nee, wij gaan ook niet voor een tweede, oftewel een vierde. Mijn man heeft 2 kinderen uit een vorige relatie. Die meiden zijn 11 en 12 jaar. En het heeft ons al zoveel moeite gekost om onze Nanne te krijgen dat we nu erg tevreden zijn met wat we nu hebben. Het enige wat me weleens bezig houdt is dat ik graag nog eens een zwangerschap mee zou willen maken deze uit te dragen en normaal te bevallen. Maar dat is natuurlijk geen reden voor nog een kindje erbij.

Geplaatst

Diaan, leuke foto's en mooie meiden heb je.

Onze Nanne heeft ook 2 grote zussen die supertrots zijn op hun kleine zusje.

Eigenlijk heeft Nanne 1 moeder en nog eens 2 moedertjes.

Geplaatst

Diaan wat een leuke fotos! Leuke vent! Mooie meiden!

Jessie: kan me voorstellen dat je dingen hebt gemist an je zwangerschap, het is altijd even lastig als dingen anders lopen. Wat dat anders dan ook is. Je hebt nu eenmaal bepaalde verwachtingen.

Geplaatst

Diaan, echt mooi joh, je foto's!

Trotse meiden en lief ook met je partner!

Tweede? Hmm als ik eerlijk ben vond ik t zwanger zijn niet zo super leuk. Misschien heb ik er door het ziektebed v mijn pap minder van meegemaakt, en daarnaast vond ik mezelf totaal niet mooi zwanger. Vooral omdat ik vanaf t begin vocht vasthield. Ook ik ben benieuwd hoe de laatste twee maanden geweest zouden zijn, al had ik t met 7 mnd al heel zwaar.

Ik geb VIJF behandelingen moeten ondergaan om zw te worden, waarvan VIER zeer pijnlijke puncties met weinig eicellen en nooit iets voor de vriezer. Weet je hoe frustrerend! En dat alles in 1,5 jaar

Vond t zeer zwaar.

Daarnaast, wij hebben altijd gezegd dat we een fulltime pleegkindje willen opvangen. Vanaf baby of 1 jaar tot zijn/haar 18e. Nu vangen we twee pleegmeiden op in t weekend zo nu en dan. Ik denk dat we voor fulltime gaan over een jaar ofzo.

We staan zelfs nog voor adoptie ingeschreven. Als dat niet zo verschrikkelijk duur was en niet nog vier/vijf jaar zou duren, zouden we dat missch wel doorzetten. Maar ja ik weet t ook niet zeker allemaal...

Geplaatst

Hoi armanda,

Pff, als je het allemaal zo onder elkaar ziet staan is het echt een hele weg die jullie hebben afgelegd om zwanger te worden en jullie mooie meisje te mogen krijgen. Vind het heel mooi dat jullie aan pleegzorg doen! Ik herken je gevoel deels heel goed. Ik heb wel een hele fijne zwangerschap gehad, maar de weg ernaartoe vond ik heel erg pittig. Wij hopen nog een kindje te kunnen adopteren en dan zijn er heel erg blij met ons gezin. Twee kids zou heel erg mooi zijn. Het is voor mij wel echt een droomplaatje om een gezin tr vormen met een biologisch en een adoptiekindje Ik zie ons niet zo snel weer medisch traject ingaan.

Ons heerlijke meisje ligt nu echt helemaal afgetopt naast me :-). Had al lekker gedronken, volgens mij lekker voldaan, maar wilde toch nog even extra uit andere borst. Hoe aandoenlijk is het als je haar dan volledig voldaan van de borst haalt!

Geplaatst

Ik heb het geluk gehad dat ik de eerste keer gelijk zwanger was, dus qua medisch traject zou ik het zo weer doen, maar het is de vraag of het dan weer zo soepel verloopt. Mijn zwangerschap vond ik verschrikkelijk en ik ben ook wel bang dat een tweede zwangerschap hetzelfde zal verlopen en dan heb ik nu de zorg over een kleintje er nog bij. Maar zwanger zijn was ook bijzonder, die dikke buik, het voelen van de baby. Dat zou ik graag nog eens meemaken. Adopteren of pleegzorg is voor ons geen optie. Of er komt een biologisch kindje bij of niet.

Geplaatst

poezebeest

wij willen er zoals we er nu over denken nog wel een derde kindje bij

heb wel gezegd niet meer de mmm in te willen, maar als het moet denk ik er mss anders over

de eerste zwangerschap is gelukt na 7 jaar mmm 12 iui's en 3 icsi's

de tweede zwangerschap was spontaan en ongepland maar aangenaam verrast en heel blij

hopelijk komt de derde zwangerschap ook spontaan maar niet zo snel achter deze aan, de vorige keer was ik na 13 weken weer zwanger

vond het op de klachten na wel heel mooi en byzonder om zwanger te zijn

vond mijn lichaam rond ook heel mooi

voelde me na de bevalling daarom ook lelijk

begin nu weer een beetje aan mijn (lege) lichaam te wennen

mag eigenlijk niet klagen heb geen streepje of extra kilo over gehouden, vel zit al weer behoorlijk strak en pas in broekmaat 36

maar toch ben ik er nog niet zo blij mee

wij hadden de vorige keer wel info na gevraagd hoe snel we na de bevalling weer mochten beginnen met een nieuwe poging

hier in het ziekenhuis zeiden ze 6 maand na de bevalling opnieuw onderzoek ed en 8 maand na de bevalling de nieuwe poging

wij zouden ook niet meer opnieuw o de wachtlijst komen en konden na aanmelding dan direkt terrecht

diaan

mooie foto's jullie ventje .lijkt wel veel op zijn papa wat ik zo kan zien

is het ook eerlijk verdeeld want je dochter lijkt op jou

lijkt je andere dochter ook op jou?

Geplaatst

Sandra, mag ik vragen wat de reden was waarom jullie in de mmm zaten? Lag het probleem bij jou of bij je man. Als je dat liever niet zegt is het ook goed hoor.

Wij hebben het hier ook over voorbehoedsmiddelen. Ik kan me niet voorstellen dat we na 4 icsi pogingen waarbij het zaad van mijn man steeds slechter werd en uiteindelijk zwanger ben geraakt met donorzaad ik spontaan zwanger zou kunnen raken. Maar ja, je ziet maar bij jou. Maak ik zou eigenlijk niks meer willen gebruiken en mocht ik toch per ongeluk zwanger raken, wat ik me echt niet kan voorstellen, zou dit alleen een mooi wonder en geschenk zijn.

Geplaatst

jessie

bij ons lag het ook aan het zaad van mijn man

wij hadden spontaan nog 3% kans werd er gezegd

daarom hadden wij naar de geboorte van amy ook geen voorbehoedsmiddelen gebruikt

het zaad van mijn man schommelde van 40% naar 5% maar beter is het nooit geweest

het is nu niet meer opnieuw getest want het zou niet beter worden, maar toch denken wij dat het mss wel verbeterd is

bij mij is er nooit een reden gevonden waardoor ik niet spontaan zwanger zou kunnen raken

had elke maand optijd een eisprong

baarmoederslijmvlies zag er goed uit

had voldoende eitjes klaar liggen

geen verklevingen

geen verstopte eileiders

geen erfelijke afwijkingen ( dna is onderzocht)

wij hadden bij de icsi's matige embryo's en geen cryo's

Geplaatst

Mijn man zijn zaad was door een Duits dieet met vooral veel bepaalde vitamines, zaden en granen, zo'n 40x verbeterd !

Misschien dat het daarom uiteindelijk wel gelukt is.

Je weet nooit waarom het de ene x wel lukt en de andere x niet. Net als bij jou Sandra, nooit een oorzaak bij jou gevonden iig.

Jessie nou kan me voorstellen dat je er na alles ook gewoon blij mee zou zijn ALS het zou gebeuren. Hier net zo want ik ga ook geen voorbehoedsmidd gebruiken

Maar ook ik verwacht t totaaaal niet!

Sowieso voorlopig nog geen cyclus te herkennen, ook door bv. En ik moet eerlijk zeggen dat ons seksleven nog lange niet op peil is, so no worries there! Haha

Geplaatst

Oh ja! Ben naar CB geweest. Sera is nu 51 cm en 3590 gr!

Het gewicht wat de meeste babies bij de geboorte hebben. Sera was toen 1900. :-D

Ze is nu 2 maanden en een week

Geplaatst
Oh ja! Ben naar CB geweest. Sera is nu 51 cm en 3590 gr!

Het gewicht wat de meeste babies bij de geboorte hebben. Sera was toen 1900. :-D

Ze is nu 2 maanden en een week

Das netjes Armanda!! Bram was idd 51 cm en woog net iets meer als Sera nu :D

En 2 maanden alweer?! Wat gaat het snel zeg!

Geplaatst

Meiden, ik lees wel mee hoor maar kan even lastig uitgebreid reageren en vandaag werd mijn vermoeden officieel bevestigd. Ons mannetje heeft flinke reflux. Hierdoor slaapt hij overdag vrijwel niet en kan hij oververmoeid gaan raken. Daarnaast heb ik dus bijna geen moment om bijv een wasje te doen of zoiets want ik kan hem nauwelijks neerleggen want dan slikt hij al dat zuur telkens weg, zelfs met een verhoogd wiegje is t vaak lastig. Gelukkig huilt hij weinig en blijft hij vrolijk maar het is wel zielig en erg tijdrovend.

Nu nexxium gekregen en ik doe sinds drie dagen nutriton (jbpm) door de fles. Helaas heeft hij daardoor wel last van de darmen gekregen en poept hij veel moeilijker dus maar ff aankijken of de darmen hieraan gaan wennen....

Kortom, even balen van deze tegenslag maar wel fijn dathet erkend is....

Ik zal de komende tijd wat meer lezen dan schrijven want heb dus weinig tijd dat ik even niets doe....

Geplaatst

Jee Yolande,

Wat vervelend zeg voor je mannetje en voor jullie. Ocharm. Hoop dat het snel beter zal gaan! Je zult vast doodgegooid worden met adviezen, maar gooi er ook nog 1 in. Een vriendin van me heeft een kleine die vreselijk last had van reflux. Hetgene dat haar enigszins hielp was een goede sling, zodat die kleine wel rechtovereind bleef en zij ook flexibeler bleef.

Wij zijn thuis! Heerlijk om hier te zijn! Voelt nu veel meer als gezin :-). Net heerlijk gegeten, champagne open (ik nog geen half glas, anders sta ik op m'n kop...) en nu zitten we heel simpel happy te zijn op de bank. Ar met ons slapende meisje op z'n borst: zalig!!!

Fysiek vind ik vandaag wel zwaar, je doet op zo'n thuiskom dag toch wel heel veel meer dan in het ziekenhuis. Blijf lekker liggen vanavond enige uitdaging die ik vanavond nog heb is de trap op lopen.

Fijne avond!

Geplaatst

Ivfsh, heerlijk om thuis te zijn!!!! En schattig die kleine op de buik bij je man.

Fysiek is het inderdaad zwaar na de ks dus beter een paar dagen veel rusten ( weinig traplopen!) en daarna ging het herstel bij mij wel snel.

Geniet lekker thuis met z'n drietjes!

Wat bedoelde je met het woord sling in je vorige bericht? Is dat een draagdoek of is het door de iPhone verkeerd gespeld? Ben wel benieuwd namelijk en sta zeker open voor adviezen.

Geplaatst

Yo

Wat zwaar joh, reflux. Ik zie bij andere babies die het hebben dat het idd heel zielig is en ook giga zwaar voor de moeder. Ik kom zelfs vaak niet toe aan bepaalde klusjes in huis, laat staan als je kindje reflux of iets anders heeft.

Misschien kan iemand je soms eens helpen?

Als ik bezoek krijg, en als ze Sera wel willen vasthouden, gooi ik ook wel s snel een wasje erin ofzo. Heb je even je handen vrij.

Ivfsh

Ja joh wat heerlijk, lekker thuis je draai vinden. Krijg je ook nog kraamzorg? Ik zou je wel adviseren om natuurlijk goed de adviezen vh zhs te gebruiken, maar er vooral soepel mee om te gaan. Ik zat in zo'n strak zhs stramien dat thuis helemaal niet te doen was en ook totaal niet nodig was. Voelde me echt veel beter toen ik alles losliet.

Hoe gaat het met de bv? Jij had daar geloof ik een cursus voor gevolgd toch? Helpt je dat een beetje?

Hope

Ben benieuwd hoe het gaat. Heb je nog steeds dat ritme? Ik merk bij ons dat het steeds wel wat veranderd. Net als ik denk 'jij spookt elke avond van 21 tot 2330' dan slaapt ze ineens wel steeds weer op dat tijdstip.

Elke

Is het te doen met een tweede? ;-)

Lukt het een beetje om je aandacht te verdelen tussen Bram en Tess?

Dees

Hoe gaat dat bij jou? Vind de kleine het nog steeds geweldig of nu niet meer zo, nu de aandacht verdeeld moet worden.

Sandra

Gaat het beter met de ontstoken oogjes ?

Och das ook zo zielig he.

Poezebeest

Jij bent er ook maar druk mee he. Succes hoor!

Het is best hard werken voor ons, kersverse mammies.

Ik ga vanavond naar de Hamam met een vriendin (thx to groupon!). Even kolven en genieten maar! Ik word flink gescrubt! Moet natuurlijk wel voorzichtig doen met mijn giga zware melkborsten en rondom mijn ks litteken.

Ben ook heeeel onzeker over mijn lichaam. Vooral omdat die vriendin zo mooi en dun is. Mijn borsten en buik hangen. Benen en billen zijn echt nog hughe. Ik moet echt s beginnen met lijnen en sporten !

Geplaatst

Wat hebben wij een zalige eerste nacht thuis gehad!! Het viel me gister echt even vies tegen om thuis te zijn: fysiek dus! Je doet zo weinig, maar toch os dat al teveel. Heb er zelfs een traan om moeten laten, zouden dag de bewuste kraamtranen zijn?

Maar toen dus: om 2300, 0300 en nu pas om 700 uur voeden! Eerder was het max 2,5 uur ertussen. Heerlijk kunnen slapen dus. En zo fijn dat ar erbij is, sowieso voor de knusheid, maar ook voor de verzorging. Ik hoef alleen maar te liggen en te voeden. Was in het ziekenhuis wel anders.

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Hee armanda: ga er heerlijk van genieten vanavond!! Hamman, zalig! Niet aan je lijf denken. Kijk maar om je heen, het zijn echt niet alleen maar ultraslanke types die daar komen. Ik vind het altijd wel een mooie dwars doorsnede van Nederland.

Nee, helaas geen kraamzorg hier. Ook in het ziekenhuis weinig ritme en stramien, je moet het echt bijna allemaal zelf doen. Die midwifes zijn super lief, maar hebben echt bijna geen tijd. Ze hebben qua verzorging letterlijk 1 keer uitgelegd hoe een luier te verschonen, 1 keer geholpen met badje en de verschillende borstvoedingshoudingrn Laten zien. That's it! Bizar eigenlijk. 1 keer hebben ze zowaar een

Luier verschoond snachts toen ik het echt wel een pittig vond en snachts om pijnstilling vroeg. Verder wel

Ook een borstvoedingsklasje gehad en ook een voorlichting door fysiotherapeute.

Dus we gaan hier lekker op eigen gevoel af en ik voed op verzoek. Die borstvoedingscursus is echt super goed geweest! Hebben we echt heel veel aan.

Vanavond komen mijn ouders, dus wel lekker. Kunnen zij heerlijk van hun kleindochter genieten en ons helpen. Weet nu al allemaal lekkere dingen die mijn moeder mag gaan koken. In grote porties uiteraard, zodat we in kunnen vriezen :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden