Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb zo'n 5 weken gebloed na ks. Maar ks is nu 9 wkn geleden en nog geen menstruatie gezien.

Handig om te weten dat tampons in t begin niet fijn zijn!

Mijn baby is ook heeeeel veel wakker. Daar maak ik me wel zorgen om. Ze is nog zo klein en zou voor mijn gevoel meer moeten slapen om te groeien. Nu verspilt ze haar energie zo. Ze is trouwens nog geen kind dat zichzelf kan vermaken en wakker in bedje ligt. Ze vindt de wieg en de reiswieg niets meer! Gaat ze huilen tot we haar oppakken! Dan wel stil. Maar we moeten haar in een DIEPE slaap krijgen voordat we haar terug kunnen leggen. Hebben anderen dat ook? Zelfs tijdens wandelen blijft ze soms wakker!

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve meiden, op verzoek van Ivfsh hieronder een fotootje van haar prachtige Catootje!

Ze moet zelf waarschijnlijk tot woensdag in het zh blijven.

[ATTACH=CONFIG]3341[/ATTACH]

Geplaatst

Bedankt voor t plaatsen fren!

Zit hier echt helemaal op m'n rose wolk! Over n paar dagen ga ik weer attent meeschrijven, nu lijkt er alleen ruimte te zijn voor ons drietjes in mijn hoofd. Moet zeggen dat ik ook nog wel erg moe ben na lange bevalling en afgelopen nachte natuurlijk weinig slapen door borstvoeding. Maar wat heerlijk!!

Wat ik me nog afvroeg: hebben de anderen die een keizersnede hebben geh ook zo'n last van vochtvasthouden? Mijn benen zijn huge! Straks ns ff checken met verpleging.

Fijne zondag!!

Geplaatst

Och och wat een koppie! Ziet er heeeel lief uit!

Ik hield tijdens de zwschap veel vocht vast. Ook olifantenpoten. Not funny!

Dit was in een dag of twee drie weg! Zo'n 10 kg bijna!

Geplaatst

IVFSH Prachtige foto, mooi meiske hoor!!!

Dees, mijn borsten lekte ook. En voor mijn gevoel erg lang, maar dat kwam omdat ze in het zh borstvoeding hadden verkloot, en ik het erg vond dat ik zoveel lekte. Vanaf Desley zijn geboorte 5 dec tot zeker 3 weken later. En vooral met die stuwing vanaf 9 december 'n week lang droop het eruit. Nu niet meer, alleen als ik in mijn tepels knijp komt er melk uit.

Yolande, Desley krijgt 's morgens om half 7 de fles. Slaapt dan tot 08:00 uur. Daarna wordt hij kreunend en steunend wakker om 09:00 uur. Hij heeft dan echt een wakker moment. Niet huilen maar hij is erg gezellig in de box. Tot 11:00 uur ongeveer, daarna slaapt hij tot 14:00 uur, krijgt de fles om half 3. Dan weer tot ongeveer 15:30 uur/16:00 uur wakker. Dan slaapt hij tot 18:00 uur en is weer wakker. Krijgt de fles om 18:45 uur en hij blijft wakker tot 20:00 uur. Soms gaat hij daarna slapen als hij zin heeft, en anders blijft hij wakker tot 22:30 voor zijn laatste fles. Al met al kan je zeggen dat hij rondom zijn voedingen 2 uurtjes wakker is. En soms 's avonds echt 4 uurtjes wakker tot zijn laatste fles. Verder is het een lekker slaapkoppie.

Armanda, volgens mij moet je vanaf de bevalling binnen 12 weken gaan menstrueren. Als je na 12 weken nog niet ongesteld bent moet je geloof ik even langs je huisarts.

Afgelopen donderdagnacht had ik ineens heel veel buik en rugpijn. Soort weeen gevoel. En in enorme pijn aan de wond in die baarmoeder zelf. En ja hoor vrijdagochtend ongesteld. Normaal gesproken menstrueer ik 2 dagen goed, en de 5de is het alweer over. Mijn hemel, het is een non stop vloedgolf!! Eerst allemaal vieze troep, ( sorry voor het smakelijke detail ), en het leek erop dat het minder zou worden gisteren. En vannach om half 4 werd ik wakker van een mega buikpijn/krampen. Nu helder helder rood bloed, en om het 1.5 uur verschonen. Niet normaal meer!! Hopelijk word het nu wat minder. Maar hey, mijn 1e menstruatie is een feit. Kweet nu weer hoe het voelt...

Verder alles alles goed hier. Lekker chill thuis nu. Straks lekker wandelen met z'n drietjes. Desley doet het prima!! Hij begint nu zelfs al geluidjes te maken in de box. Echt aan het 'kletsen' . Hij kijkt nu ook echt heel goed, en soms krijgen we al een echte glimlach. Ooooow wat smelt ik steeds voor hem. I'm soooo in love!

Geplaatst

Wat een mooi kindje en wauw wat een prachtige bos met haar. Geniet maar lekker van haar.

Over vocht vasthouden daar heb ik geen tips voor je. Hopelijk trekt het snel weg.

Geplaatst

ivfsh: wat een mooie meid en wat een bos met krullen. Heerlijk.

Ik hield na de ks ook veel vocht vast. Had enorme dikke voeten en onderbenen. Dat had ik tijdens de zwangerschap niet. Nu heb ik ook nog dat ik meer vocht vasthou dan tijdens de zwangerschap. Merk ik vooral aan mijn vingers.

Ik ben ook nog niet gaan menstrueren en Nanne is nu 9 weken. Maar ik geloof dat het langer kan duren als je borstvoeding geeft. Gisteren een vreselijke stuwing gehad. Deed echt pijn. Ik had namelijk Nanne s'middags bij bezoek de fles gegeven en dus 1 keer minder gevoed met die borst. Jeetje het leek wel een harde bowlingbal en ik lekte enorm.

Nanne slaapt ook niet zo heel veel. In de nacht slaapt ze goed en ook de de keer na die voeding. Daarna blijft ze wel vrij veel wakker en dan slaapt ze pas weer redelijk na de voeding van 14.oou of 15.oou. In de avond is ze weer erg wakker van ong. 19.00u tot 23.00u. Dan meld ze zich voor de laatste fles eerder, van de een na laatste fles tot de laatste voor de nacht huilt ze veel, wilt ze eerder de laatste fles ong. al na 2 uur en dan slaapt ze de nacht door tot ong. 4 of 5 uur. S'vonds wilt ze ook echt alleen maar bij ons zijn, in haar bedje ligt ze alleen maar te huilen.

Armanda, jou verhaal komt mij dus erg bekend voor.

Dees, lief dat je naar Nanne vraagt. Het gaat nog steeds niet zo goed met haar. Ze blijft veel pijn houden met poepen, maar ik denk nog steeds dat er, als ze duwt, er teveel druk op haar naveltje komt. Naveltje is weer dikker geworden en ik zie aan het rompertje dat er ook af en toe bloed in zit en viezigheid. Er is wild vlees aangestipt en het zou kunnen dat het daarvan komt, maar morgen ga ik toch de huisarts bellen. De kinderarts van het cb zegt dat ze hier geen pijn aan kan hebben, maar als ik eraan kom begint ze te huilen. Naar mijn idee doet het wel pijn, of ik ben een overbezorgde moeder.

Geplaatst

Oh gelukkig! Het is blijkbaar normaal dat een baby nu al zo veel wakker is.

Wat doen jullie dan eigenlijk, behalve in de box leggen?

Oh dat naveltje joh, echt vervelend en ook zielig.

Heeft dat aanstippen dan niet geholpen?

Ik ga nu naar de familie nieuwjaarsborrel van mijn moeders kant. Wordt wel druk met Sera en al die mensen.

Wat leuk is, is dat we een vier generatie foto gaan maken. Met Sera, mij, mijn mam en haar mam (sera's overgrootoma dus).

Fijne dag nog iedereen!

Geplaatst

He Armanda ik legde hummel eigenlijk al heel snel op zo'n leuk speelkleed met 2 van die bogen en daar hangen dingetjes aan. Heeft m zooo veel plezier opgeleverd. Op een gegeven moment gaan ze ook naar die poppetjes slaan om t geluidje te krijgen, echt enig. Je kan het kleed ook nog eerst in de box leggen dan liggen ze niet op de grond op de tocht.

Bijvoorbeeld van tiny love die passen in de box maar je hebt ze in alle soorten het heet babygym volgens mij

Geplaatst

Ja precies Noor! Zo'n ding wil'k hebben! :-D

Want aangezien ze nog niks kan pakken of gericht kan bewegen, valt er tot nu toe niets te beleven in de box.

Thx for the tip!

Geplaatst

Die heb ik even gegoogled... Leueuk!

Toevallig hebben wij in haar kamertje een boom op de muur met uilen erin. Dezelfde die we ook op t kaartje hadden. Dus de tree top is echt super leuk!

Geplaatst

Hee armanda,

Inderdaad :-). Ik zal later deze week wel ns n foto van ons kamertje plaatsen.

Ander vraagje: de moeders die borstvoeding geven, geven jullie ook een speen? Ik heb namelijk het idee dat onze kleine meid veel zuigbehoefte heeft. Twijfelen alleen enorm of een speen wel de oplossing is. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Ik ga weer eens voeden :-) hoop dat jullie lekker zijn aan het slapen.

Geplaatst

Ivfsh, ja ik gaf ook na een week een speen, ging prima daarna met borstvoeden.

Ik gaf hem toen van difrax. Nu heeft hij nog steeds regelmatig een speen, wordt hij heerlijk rustig van.

Vandaag krijgt hij de eerste inenting, was er nou eensroop die je tegen de pijn kunt kopen bij de apotheek?

Geplaatst

Dank je Yolande, goed om ervaringen te horen!

Eerste inenting: spannend! Krijgen ze in NL ook inenting direct na de geboorte? Hier wel, morgen de eerste, weet alleen (heel slecht) even niet meer waarvoor. Straks eens even checken.

Hoop dat bij jullie de injectie meevalt yolande!

Geplaatst

Speen werkt bij ons niet echt. Heb er geen problemen mee maar ze reageert er niet echt op.

Voor de vaccinatie had ik paracetamol zetpilletjes gehaald. Handig om sowieso in huis te hebben. Als ze echt naar zou worden van die prikken dan zou ik t geven. Maar niet nodig gehad. Sera sliep alleen de hele dag.

Bij de kruidvat enzo kan je zetpillen van 120 gr halen. Maar dat is eigenlijk vanaf drie maanden of een bepaald gewicht geloof ik. Daarom heb ik bij de apotheek ook nog 60 mg gekocht.

Geplaatst

Perdolan siroop werkt goed, zit paracetamol in en kan je geven met een pipetje naargelang het gewicht. Gaat bij ons goed binnen.

Dante is 15 weken oud en ik heb nog steeds geen menstruatie gezien. Volledige bv geeft volledige hormonenwinkel die het tegenhoudt, vermoed ik. Komt dus wel als je ermee mindert. Ik zou dan in totaal 1 jaar en 3 maanden geen menstruatie hebben gehad. Best maf. Kijk al uit naar die eerste zondvloed, zoals die beschreven is :-(

Geplaatst

ivfsh, Nanne geeft niks om de speen, maar heeft wel een duidelijke zuigbehoefte. Als ze echt onrustig stoppen we onze pink in haar mondje, vind ze veel lekkerder. Af en toe geven we de speen, maar ze wordt er niet rustiger van of zo.

Geplaatst

Hoi meiden, ik heb bij mijn dochter 10 maanden bv gegeven, de laatste 2 maanden nog maar 2x per dag, alleen 's ochtend en 's avonds, meer voor de gezelligheid zeg maar. Ik werd dan ook pas 8 maanden na de bevalling voor het eerst ongesteld...

Speen heb ik nooit gegeven want ik had destijds een kraamhulp die me bang zat te maken met 'tepel-speenverwarring' dus dat ze dan niet meer goed aan de borst zou drinken. Volgens mij is dat nu allang achterhaald. Ik deed dus ook mijn pink in haar mondje, ook 's nachts, dan hing ik met een arm uit bed omdat ze in de wieg naast me lag haha. Niet echt comfortabel maar het voordeel was dat ze inderdaad niks aan de speen vond en het dus ook nooit heb hoeven afleren.

Nu ik een tweeling krijg is dat niet te doen natuurlijk, dus ik ga gewoon de speen proberen...

Geplaatst

Ivfsh; wat een mooi meisje en wat een bos haar! Hoe gaat jouw herstel? Hier krijgen de kindjes hun eerste prikken met 8 weken. Wij mochten gelijk 120 mg paractemol geven van de cb-arts, terwijl mijn kleine man toen net 3 kg was. Hij heeft nergens last van gehad, dus ook niets gekregen.

Mijn kleine man heeft ook vanaf dag 1 een speen gehad en bv en flesvoeding. Hij lag in de couveuse en daar is het gebruikelijk dat de kindjes een speen krijgen, is voor hen een troost. Dat de bv hier uiteindelijk niet is gelukt wijt ik niet aan de speen of de fles die hij ook heeft gekregen. Hij drinkt nu ook uit alle flesjes, is helemaal niet kieskeurig daarin. Geen idee of dat er iets mee te maken heeft. Ik vind het geen probleem dat hij een speen heeft, maar zodra hij groter wordt mag hij alleen de speen in bed hebben en niet daarbuiten. En vanaf een bepaalde leeftijd, geen idee wanneer nog, gaat de speen ook weg. Ik vind het echt niet uitzien, kindjes van 3-4 met speen in de mond die dan praten.

Hier een klein mopperkontje dat snotverkouden is en steeds moet hoesten. Zodra hij wakker is, is hij aan het mopperen, best grappig. Hij ligt dus vooral veel bij mij op dit moment zodat hij lekker kan slapen. En zo'n kleintje dat hoest is echt heel sneu...

Zijn hier al mama's die denken aan een tweede? Ik riep na de bevalling heel hard dat ik nooit meer zwanger wilde zijn, maar nu ben ik me al aan het bedenken :-s Voordat we zwanger waren hebben we altijd gezegd dat we minimaal 2 kindjes zouden willen, niet te veel uit elkaar. Aangezien ik niet weet of we meteen weer zoveel geluk hebben om de eerste keer zwanger te worden zou ik toch wel in de herfst van dit jaar weer willen starten. Aan het einde van mijn verlof maar eens bellen met Nijmegen om te vragen hoe lang de wachtlijsten zijn.

Geplaatst

ivfsh van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter, mooie naam hoor en wat een geweldige foto, Amy had ook zo'n bos krullen bij de geboorte, Lynn heeft glad haar maar wel een dikke bos

dees amy vind haar zusje ontzettend leuk maar denkt geloof ik nog dat het speelgoed is, ze wil wel elke ochtend direkt naar het kamertje van lynn, wijst direkt en zegt zusje

wil ook veel knuffelen en kusjes geven maar ook haar vingertjes in de ogen steken

over het lekker uit de borsten, heeft geloof ik ongeveer 3 tot 4 weken geduurd terwijl dit de vorige keer minder dan een week was

geef ook geen borstvoeding

armanda ik ben nu een maand na de bevalling al weer ongesteld, wel vies donker

vorige keer 1e x naar de bevalling ongeveer 2 weken op en af bloed verlies gehad de ene dag een beetje andere dag heel heftig en dan een dag weer niet

kon er niks van op aan

vloeien was binnen 3 weken naar de bevalling helemaal over

menstruatie kan door borstvoeding langer uitblijven

elke wij hebben ook nog maar weinig kraambezoek gehad, komt ook doordat het de 2e is is het 'nieuwe eraf"denk ik

mensen zeggen hebben jullie de tijd voor je zelf maar er mag nu ook wel wat komen zodat ik straks niet alles krijg als ik weer aan het werk moet

ben weinig aanwezig

amy en lynn zijn nog wat ziekjes

vrijdag naar de huisarts geweest met de meisjes

amy koorts bronchitus verkouden en ontstoken oogjes

lynn verkouden en ontstoken oogjes

beiden medicijnen gekregen

amy knapt al goed op maar lynn heeft nog flink last

ook huilt lynn veel meer de laatste week misschien heeft ze ook wel keelpijn of iets anders erbij

jammer dat ze dit nog niet kan zeggen

mijn man was vorige week ook verkouden en lamlendig en ik heb nu sinds 2 dagen oorpijn en keelpijn

dus gaat lekker rond

Geplaatst

Hi meiden,

Dank voor jullie ervaringen met de spenen. De lactatie deskundige waar we de borstvoedingscursus hebben gedaan was er vrij resoluut in: geen speen. We gaan het hier eens even bekijken. Als ze zoveel behoefte houdt aan zuigen/ comfort dan gaan we het gewoon eens proberen.

Vandaag heeft m'n moppie inenting gehad tegen tuberculose. T moppie, nog geen drie dagen oud...

Over moppies gesproken: wat balen dat je kleine man ziek is poezebeest! Hoop dat hij snel opknapt!

Je vroeg hoe het met mijn herstel gaat: ik vind het pittig hoor, poeh, best flink pijn aan mijn buik, voelt erg beurs en soms branderig aan n als hier nog dames goede tips hebben wat wel en wat niet te doen na ks, dan hoor ik het graag. Hier in het ziekenhuis zijn ze op dat vlak

Niet echt informatief. Veel verder dan rustig aan doen komen ze niet.

Hier os het zo bezoekuur, gezellig. Er komen twee vriendinnen langs, ar is werken vanmiddag. Nu nog even knuffeltijd met m'n meisje!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden