Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Sandra en Jessie, Ik heb de borstvoeding bij Tess wel in de magnetron gehad. Deze mocht eenmaal opgewarmt worden. Dit had ik van mijn kraamhulp :-)

Vraag het anders even na bij de VK?

@Armanda, het is nogal een verschil! Je staat alleen wat schuin en is het niet helemaal goed te zien ;-) Ik heb ook nog geen enkel commentaar gehad over dat ik een grote buik heb. Dat komt nog wel :-)

Liefs Elke

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heb je nog wat kunnen slapen Armanda? Hopelijk wel! Enne, je siet er SUPERGOED uit hoor!! Enne, jullie schelen 14 weken hoor, wacht maar tot jij 37 weken bent. Maarre, idd altijd veroordeeld worden door wildvreemden, ajaaa, it's all in the game....

Kennen jullie dat? Een ongelooflijke baalweek waar geen eind aan blijkt te komen?? Ik heb deze week zo'n week, gisteren ook een aantal tegenslagen gehad, moest effe heeeeel erg hard brullen....En vandaag gaan we gewoon verder.....pfffff...... maar lichamelijk voel ik me toppie, dat dan weer wel. Maar tjee, wat voel ik me effe een hormoonbom, en ik word GEK van mijn man, kan hem echt killen nu even....

Okay, ik ga effe kijken of ik van mijn bui afkom...

Geplaatst

Meiden even ego hoor. Heb vandaag de uitslagen van de glucosetest gekregen en die waren niet helemaal goed. Heb vanmorgen een flink potje zitten huilen, want wat betekent dit nu weer allemaal voor de rest van de zwangerschap? Heb ik nu suiker of niet? Ik moet maandag in ieder geval weer naar de gyn terug en dan hoop ik meer te horen.

Geplaatst

kyra

ligt eraan wat de uitslagen zijn

ze zullen toch meer onderzoeken moeten doen

een algehele bloed onderzoek en dagcurve

dagcurve is 4 x per dag prikje in de vingertop om de suikergehalte te bepalen

ook zal je wel een test moeten doen met een glucose drankje

dan kunnen ze kijken hoe snel het suikergehalte stijgt

ook erfelijke factoren zijn afhankelijk van de waardes

bij ons komt geen diabetes voor in de familie en heb zelf een suikergehalte van 4.6 (laatste controle)

dat is perfect

maar als het wel in de familie voor komt kan een waarde van 6 ook prima zijn

armanda mooi klein buikje heb je hoor

hope hoop dat je bui snel over waait maar herken het wel hoor

Geplaatst

SANDRA, de test met het drankje heb ik dus gedaan en daar was de niet-nuchtere waarde verhoogd 8,3 i.p.v. maximaal 7,8. Nuchter was wel goed, namelijk 5,7. Het komt verder in de familie niet voor. Hopelijk is het met een dieet op te lossen en hoef ik niet te gaan spuiten.

Geplaatst

Kyra; ik heb vandaag ook gehoord dat de uitslag van de glucosetest niet goed is. De precieze waarde weet ik niet. Hoe nu verder weet ik nog niet, maar er volgt wel verder onderzoek. Heb zelf al voor dieetadvies gegoogled en daar ga ik me alvast aan houden. Baadt het niet, schaden zal het ook niet. Daarnaast was mijn bloeddruk veeeeeel te hoog vandaag, zat er wel al aan te komen wegens familiaire belasting. Zit nu aan de bloeddrukverlagers en moet overmorgen nog een keer terugkomen voor controle. Urine en bloed is ook onderzocht of ik geen zwangerschapsvergiftiging aan het ontwikkelen was. Dat was gelukkig allemaal goed, anders hadden ze me moeten opnemen. En dat kon niet in mijn eigen ziekenhuis wegens mijn termijn. Schrok wel ff toen ik dit hoorde, maar gelukkig was het niet nodig. Hopelijk werken de bloeddrukverlagers. Baal er wel van, deze zwangerschap verloopt totaal niet zoals ik gehoopt had. Maar goed, alles voor het goede doel. De baby doet het iig wel goed!

Geplaatst

Poezebeest en kyra, dat is echt schrikken ja, en erg onzeker nog. Hoop zo dat t meevalt voor jullie!

Ik moet eigenlijk ook nog steeds laten prikken maar heb steeds geen tijd, en geen zin.

Maar door jullie zie ik wel weer in hoe belangrijk t is om in de gaten te houden.

Geplaatst

Oh meiden toch! Dat is even schrikken voor jullie... Hoop dat het met enkel een dieet voor jullie op te lossen is!!

Ik heb nog een leuk nieuwtje: ik ben vandaag tante geworden, peettante van een meisje Sanne :-D Ben echt super trots!!!

We zijn er vanavond naar wezen kijken en wat een poepie!! Moeder en dochter maken het goed.

Mijn moeder weet niet meer waar ze het zoeken moet, want ze heeft nu 3 van de 4 kleinkinderen in septer gekregen: 1,2 en 4 september... Wow...

Slaap lekker dames!

Liefs Elke

Geplaatst

Zo, na eindelijk eens een nacht met weer goed slapen zie ik het niet zo somber meer in. Als ik suiker heb, dan heb ik het en zien we dan wel weer verder. Tot nu toe ziet alles er verder prima uit, behalve de suiker, bloeddruk is prima, gewicht ook nog steeds op 0 kg aangekomen en dat ik weer naar het zh moet i.p.v. de vk is vervelend, maar hopelijk mag ik toch bij de vk blijven. Ook de kleine was de laatste keer niet veel te groot, dus ik hoop dat dat ook allemaal goed gaat komen.

POEZEBEEST, ach jee jij ook al geen goede uitslag. Hopelijk valt het bij jou ook allemaal mee en kunnen we samen aan een dieet. Ik ben ook vanochtend begonnen met de voorbeelden die ik op internet gevonden heb. Zal wel even wennen zijn, want ik was echt verslaafd aan chocola de afgelopen weken. Wat vervelend dat je aan de bloeddrukverlagers zit, maar alles voor de kleine natuurlijk.

ARMANDA, dank je wel voor je lieve woorden. Hopelijk zijn jouw waardes straks prima in orde. Mooie foto trouwens en bij mijn eerste zag je het ook pas goed toen ik al ruim 30 weken was. Ach en zo heeft iedereen wel wat over onze buiken te zeggen of denken. (Ik zie ook de blikken als ik zeg dat ik nog 3 maanden moet, van zoooo weet je dat wel zeker, want je hebt al een toeter)

ELKE, jij ook dank je wel voor je lieve woorden en natuurlijk gefeliciteerd met je prachtige nichtje. Kun je je voorstellen dat je straks ook weer zo'n kleine kontkrummel mag vasthouden? Mooie buikfoto.

HOPE, oh wat balen zo'n baalweek. Hopelijk voel je je wat beter en kun je lekker genieten van het mooie weer.

JESSIE, ik ben zelf gastouder en heb wel baby's gehad die BV kregen en dat mocht ik gewoon opwarmen in de magnetron. Wat fijn dat je zo'n goed gevoel hebt bij het KDV en wat lekker dat het flexibele opvang is.

DEES, jeetje wat een schrik zeg. Hopelijk verder geen bloed meer gezien en kun je genieten van de vakantie.

SANDRA, jeetje dat klinkt wel zwaar in de zorg. Denk wel goed om jezelf hè.

HOPE, oh wat een ontzettend mooi kamertje. Leuk hè om er elke dag even in te kunnen lopen.

Alvast een fijn weekend gewenst. Hopelijk blijft het weer zo als het nu is, want dan kan ik vanmiddag weer lekker op de loungebank buiten zitten.

Geplaatst

Pfffff Kyra en Poezebeest dat is echt even schrikken, maar je kan het heel goed op peil houden met een dieet, vaak hoef je dan geen insuline te spuiten. Kyra iig was de waarde nuchter wel gewoon goed!

En Poezebeest, wel heel fijn dat je geen zwangerschapsvergiftiging ontwikkeld! Ik duim voor je dat de bloeddrukverlagers helpen, maar hey, stress wekt ook bloeddrukverhoging op....Ik hoop dat je een beetje kan ontspannen!

Elke, congrats! Peettante vind ik een heke eer, ben ik ook van ons neefje! Hahaha, drie kindjes in september jarig, wel veel. Maar gelukkig is het nog in september en niet in december, dan heb je ook nog Sinterklaas en kerst en oud en nieuw!

Net iets geks, zat een broodje kaas te eten, mijn ontbijt, en ineens moest ik heel erg kokhalsen uit het niets! Was niet eens misselijk, ging net goed. Heel vreemd....ik eet nu nooit meer een broodje kaas hahaha!

Zometeen ga ik naar mijn mamsje. We gaan naar Veenendaal, babydump en daarna nog lekker lunchen. Vanavond komen mijn 2 lieve vriendinnetjes, zo'n zin in! Morgen een lekkere warme dag. We doen werkelijk niets! Gewoon in de tuin hangen, boekjes lezen, gras maaien, ijsjes eten, en 's avonds lekker saampies bbq-en. Zondag effe naar mijn schoonouders. Zondag ben ik 28 weken, jippppieeee!!

Hebben jullie nog plannen? Fijne dag iedereen!

Geplaatst

hee meiden!

Ik ben begin januari uitgerekend, maar het uitgerekend januari topic is niet echt van de grond gekomen.... dus lees ik lekker met jullie mee :-) Jullie lopen mooi net wat op me voor, dus ik kan mooi jullie voorbereidingen volgen! Als jullie het goed vinden kom ik zo af en toe eens binnenvallen hier.

Wat balen dat Kyra en Poezebeest een slechte uitslag hebben gekregen na de suikertest, hopelijk valt het inderdaad met een dieet op te lossen. Ben eigenlijk wel eens benieuwd of ze dat hier ook checken (woon in Ierland), zal er eens naar vragen de volgende keer.

Armanda: meid, heb ook jouw verhalen telkens meegelezen. Wat een dubbele tijd voor jullie zeg: een klein wonder groeiend in je buik en je vader zo ziek... dikke knuffel voor jou!

Elke: jij ook een buitenlandganger :-) Altijd wel grappig om de (kleine) verschillen te lezen tussen verschillende landen.

Hope: ;ik heb je kamertje bewonderd: erg mooi! Onze spullen komen volgende week al aan, dus we gaan dit weekend vast schilderen. Leuk leuk leuk!

DEES: lekker genieten van je vakantie na die grote schrik! Laat je man maar lekker goed voor je zorgen!

Sandra: pittig hoor, werken in de zorg terwijl je zwanger bent. Moet jij ook doorgaan tot minstens 34 weken? Of hebben jullie een andere regeling?

Hee meiden, ik had ook nog ff een vraagje: jullie kindjes worden ook in de koude winter geboren (arme kindjes..... vanuit onze warme buik zo de winter in gegooid...). Wat gaan jullie gebruiken aan beddengoed/dekentjes?

Bijna weekend! Geniet ervan!

IVFSH

Geplaatst

Armanda; ik zou het wel even laten checken, je hoeft er totaal geen last van te hebben én ook niet in de risicocategorie te vallen (doe ik nl ook niet) en als het dan niet ontdekt wordt kunnen de gevolgen wel groot zijn voor jezelf en je kindje.

Elke; proficiat met je nichtje! En wat bijzonder voor je moeder om 3x in zo'n korte tijd oma te worden. Ook leuk voor de kindjes dat ze allemaal in dezelfde leeftijd zitten.

Kyra; ik ben ook best positief ingesteld, we kunnen er niets aan doen en we zullen er het beste van moeten maken. Ik denk dat mijn basismaaltijden best goed in elkaar zitten, echter de lekkere tussendoortjes laat ik toch maar even staan. Hoewel ik echt heel erg veel zin kan hebben in iets zoets, maar ff op de tanden bijten, nog 3 maanden tot de baby er is.

Hope; dat is wel raar van het broodje kaas! Snap dat je nu het nu even niet meer hoeft. En wat heb je een hoop plannen voor het weekend! Leuk hoor :-)

Ik ga niet zo heel veel doen, straks komen mijn ouders op bezoek en vanavond gaan we bij vrienden eten. Morgen weer bloeddrukcontrole in het z'huis en afhankelijk van hoe laat dat is gaan we nog naar de rolluikenboer. Zondag hebben we helemaal niks gepland, maar wellicht dat we nog wat plankjes gaan ophangen in de babykamer. Rustig aan doen past helemaal niet bij mij maar alles voor de baby en natuurlijk mijn eigen gezondheid!

Geplaatst

IVFSH; welkom hier! Leuk, zo iemand uit Ierland, hoe ben je daar terecht gekomen als ik vragen mag? Ik heb voor in het bedje een lakentje en een deken, baby krijgt ook een pyama aan en een romper met lange mouwen. Denk dat ik het bedje sowieso doe voorverwarmen met een kruik. Als dat allemaal nog te koud is moet ik even kijken wat ik er bij doe.

Geplaatst

ivfsh

ik moet tot 34 weken door werken maar heb dit de vorige keer bij lange na niet gehaald

had toen ook heel wat andere klachten hoor, maar heb toen vanaf 12 weken al licht verzorgend werk gedaan

vanaf 22 weken halve dagen gewerkt

vanaf 26 weken papier en computer werk en na 28 weken volledig thuis gebleven (werd toen ook opgenomen in het ziekenhuis)

zit nu op 25 weken en doe alles nog behalve tillen en zware steunkousen

werk 28 uur in de week flexibel dus dat betekend de ene week meer dan de andere week

merk nu pas sinds vorige week dat het zwaarder word maar ben de komende tijd niet meer s'avonds in gepland

kan overdag op het werk wel meer rust momenten nemen in overleg

en op de vraag voor de koude winter

mijn andere dochtertje is 15 dec. 2010 geboren

met sneeuw en vorst

wij hebben wel goede isolatie en verwarming boven dus daarom gewoon een lakentje met enkel dekentje en pyjama voor onze dochter

de eerste weken wel een kruikje gebruikt aan het voeteneind op advies van de kraamzorg

nu in de zomer slaapt ze in een rompertje en slaapzakje

geen dekentje meer omdat ze eronder kruipt en dat vind ik best eng

zo ga mijn kindje ff uit de gordijnen halen ze begint nu erg ontdeugend te worden

Geplaatst

Hi Ivfsh!

Welkom en schrijf lekker mee! Gezellig! Dank je wel voor je compliment over onze babykamer! Leuk dat jullie volgende week de spulletjes krijgen. Word zo echt allemaal! Hoe gaat het verder met jullie? Geen vervelende kwaaltjes? Hopelijk niet! Even over jouw vraag. Wij hebben voor de 1e twee weken een elektrische kruik, en verder gebruiken wij een veluxdeken, (dat is een dekbedje voor babay's) met daarover heen een dekbedovertrekje. Ik heb een hekel aan gewone lakentjes en dekentjes, dus gewoon lekker makkelijk een dekbedovertrekje. De baby krijgt een rompertje met korte mouwen aan en daarover heen een pyamaatje. Onze woning is heel goed geisoleerd, en de kruik moet de extra warmte geven. Voor in de Bugaboo, in die reiswieg, heeft de baby een jasje en mutsje aan, hij ligt onder een lakentje en dekentje en eventueel een kruikje onderin.

Nou, mijn vriendinnetjes komen zo, we gaan in een pannekoekenrestaurant eten, moet effe opschieten, fijne avond!

Geplaatst

hee meiden,

bedankt voor het welkom en voor de tips!

Ik voel me heel erg goed, gaat echt allemaal prima. Eerste 15 weken ontzettend misselijk geweest, dat was een beetje brak, maar gaf me ook wel weer veel bevestiging dat er nog valles gaande was daarbinnen. Nu volop energie! Af en toe wel overgeven, maar dan ben ik maar kort misselijk, dus dat valt wel mee allemaal.

We woonden eerst in China, wilden graag 'op avontuur' naar het buitenland. Mijn man kon daar gaan werken en ik heb daar een baan gezocht. Maar met de hele medische behandelingen, miskramen ed vonden we het op een gegeven moment wel mooi geweest en wilden we weer naar Europa. Mijn man kon voor hetzelfde bedrijf in ierland aan de slag en dat leek ons wel wat :-) Snel nadat we hier zijn gaan wonen ben ik zwanger geworden en gebleven, dus het heeft ons geluk gebracht!

Ik ga eens goed bekijken hoe we het gaan doen met beddengoed, vind het sowieso leuk om dingen zelf te gaan maken qua lakentjes / dekbedovertrek. Eens zien hoever mijn creativiteit me brengt.

Hope: eet smakelijk! Je brengt me op een idee: lekker!

Sandra: zo te lezen heb je een heftige zwangerschap gehad de vorige keer. Hopelijk gaat het deze keer allemaal beter! Heerlijk dat je al een klein boefje rond hebt lopen.

fijne avond allemaal!

Geplaatst

Ivfsh wauw jullie zijn inderdaad superavontuurlijk! China??? Om my gosh wat geweldig! Hoe lang hebben jullie daar gewoond? Was het moeilijk om te wennen? Brrr, wat lijk tme dat eng! En nu wonen jullie dus in Ierland, wat lijkt me dat fantastisch mooi, maar het lijkt me ook erg nat daar? Of heb ik n verkeerd beeld? Die taal vind ik echt super om te horen! Blijven juliie daar nu voorlopig wonen of komen jullie uiteindelijk weer terug naar NL?

Hmmm, die pannekoek is erg slecht gevallen... Ben om half 12 naar boven gegaan en viel tegen twaalven in slaap tot 01:00. Ik werd heeeeel erg beroerd wakker. Misselijk en erg beven over heel mijn lichaam, pijn, hartkloppingen...Had maar gelijk emesafene zetpil en paracetamol zetpil ingebracht en zit vanaf 01:15 al beneden. Mijn lieve man is met me mee naar beneden gegaan om gezelschap te houden, de schat! Nu gaat het een stuk beter, ik blijf nog even beneden en hopelijk kunnen we zo weer wat slapen. Anders ben ik morgen weer zo gammel.

Best wel gek eigenlijk, ik mocht maar een week of 5-6 profiteren van het feit dat ik me kiplekker voelde. Maar ik merk nu dat ik weer sneller moe ben, minder energie....Zou dat normaal zijn? Het zal wel...

Nou, ik ga maar naar boven toe...

Geplaatst

en Hope, heb je nog kunnen slapen? Lief hoor van je man dat die samen met je opblijft.

Wel heel vervelend dat je je zo slecht voelt.

IVFsh, welkom hier. Ik gebruik denk ik in het bedje een dekentje en een lakentje en een rompertje en een pyama en dan voorverwarmen met een kruik.

Ik heb 1 dekbedovertrekje, maar daar doe ik dan gewoon het dekentje in. Mijn schoonmoeder is 2 lakentjes aan het borduren voor ons met Nijntje erop. Later na een paar maanden wil ik een slaapzak gebruiken want ben bang bij het druk bewegen dat die onder de dekentjes komt met zijn of haar hoofdje.

Het kamertje is nu echt leuk aan het worden bij ons. Ik heb gisteren de gordijnen besteld.

Iedereen geniet lekker van het mooie weer.

Geplaatst

Oh Hope, wat klote voor je zeg! Ik ben nog steeds erg moe. Sinds ik zwanger ben, ben is 's avonds kei uitgeteld! Dit had ik bij mijn dochter niet, maar ja iedere zwangerschap is natuurlijk anders :-D

Over mijn dochter gesproken: we hebben ent het hele huis versiert, want ze wordt morgen alweer 2 jaar!! Het gaat toch zó snel, echt niet te geloven. 2 jaar geleden zat ik met de weeen, poeh poeh... Het is het helemaal waard geweest!

Liefs Elke

Geplaatst

dag dames!

zo wij weer terug van vakantie! pfff.. moe, terug gekomen, zeer slecht geslapen, een mega hard bed.en ik ben echt zo gewend aan ons boxspring en nu helemaal met mijn buik. veel rugpijn nog! geen bloed verllies meer gehad gelukkig. lag gister om 10 uur in bed en om 9 uur werd ons mannetje wakker. heerlijkkkk!

Ik voel de kleine echt steeds harder! en mijn vriendin waar we gister voordat we echt helemaal naar huis reden heen zijn geweest, voelde hem ook schoppen.. geweldig vond ze dat!! en ik ook.. nog iemand die het gevoeld heeft.(op dit moment viert hij ook een feestje, heerlijk!)

krijg nu ook wel wat rare dromen, ook vaak dat ik ben bevallen! raaaaarrr..

mijn moeder heeft ondertussen de deur van de baby kamer geverfd, die moest alleen nog dus alle verf klusjes (van de baby kamer) zijn nu af.

hoe gaat het met jullie kamertjes, en met de buiken?

alle namen klaar?

Wat balen Kyra en Poezebeest van de slechte uitslag van de suikertest! weten jullie al van hoe en wat?

Elke wat gaat het allemaal snel he? gefeliciteerd en een mooie fijne dag voor Tess.. enne ik ben ook snel moe, maar dat komt door me vitamine b12, ik moet 1x in de maand spuiten me leven lang! ik voel precies wanneer het weer bijna tijd is, dan kan ik me ogen niet open houden.Het liefst wil ik dan de hele dag op bed liggen.

Armanda, hoe is het daar?

lees later weer helemaal bij hoor dames, enne foto's van buiken en kamertjes zijn altijd welkom, vink mooi om te zien!

liefsss

Geplaatst

Vanmorgen terug in het ziekenhuis geweest voor controle van mijn bloeddruk. Deze was gelukkig nu goed. Heb alleen ontzettend veel last van de medicatie, heel moe en licht in mijn hoofd. Mag vd gyn alles doen, maar alleen al douchen is een opgave. Hoop dat het tijdelijk is en ik moet wennen aan de medicijnen.Dinsdag moet ik voor de 'grote' glucose test, dus nuchter prikken, glucose drinken en dan na één en twee uur prikken. Heb er geen zin in, maar goed, moet toch gebeuren.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden