Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ hope, toen mijn vliezen doorgeprikt waren kwamen de weeen.. voelde net alsof je darmen vol zitten en dan af en toe opzetten.. nee geen menstruatie pijn eigenlijk.meer bandenpijn.

Ik heb toen 2 uur lang elke minuut flinke weeen gehad, hoe ik het heb gedaan weet ik niet eens, voelde natuurlijk eigenlijk.rustig blijven.. daarna ruggenprik gehad, ook helemaal niet pijnlijk, wel vervelend als je een wee hebt, maar heb het goed kunnen doen hoor(ben misschien wel zo nuchter daarin, wel erg zenuwachtig maar toen het zover was gewoon over me heen laten komen) ja overgeven,voelde eigenlijk wel als een opluchting. had als snel 10cm en het persen voelde voor mij ook best fijn, was ook binnen 3 persen gedaan. Ik heb dus eigenlijk best wel een droombevalling gehad. maar ik ben nu ook wel weer zenuwachtig hoor, alles is nu ook anders qua zwangerschap. Denk ook wel dat het eraan ligt waar je bevalt. Ik had een leuke vk, het leuke was, de verzorging was een meisje die bij mijn man in de klas had gezeten. en die kwamen we met de 20 wk echo weer tegen, kwam meteen naar ons toe, en ik heb gelijk gezegd, eind dec geen vakantie nemen he;) haha

enne over me boobs: zijn wel gegroeit, maar nog geen pamela zoals bij Julian hahaha:) wel D cupje, van kleine c..

buikje groeit ook lekker.

vandaag wilden we kijken naar de bugaboo donkey, alleen die is alleen nog te verkrijgen in spijkenisse bij de babydump! hmm...beetje ver. en ze mogen ook niet bestellen via de babydump groningen, is bugaboo heel streng in.

naja dan maar even verder kijken.

lijkt me een super handig wagen namelijk!!

Ik ga nu me bedje opzoeken, ben moe, me bloeddruk is zo laaag! pff heb echt een witte snoet

slaap lekker dames

liefss

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Echo's, afspraken e.d:

Diaan: 6 septmber ( Gyn)

Elke: 7 september (5de x bij de vk)

Kyra73: 12 september 3/4D pretecho

Yolande: 14 september controle bij gyn

Kyra73: 14 september controle vk

Kelebek: 14 september controle vk

Hope: 15 september controle vk

Dees: 15 september controle vk 5de x

Sandra: 19 september pretecho

Hope: 26 september controle vk en 3 studenten ivm hun opleiding

Dees: gesprek verpleegkundige over bevallen ziekenhuis.

Sandra: 27 september controle vk

Uitgerekend op:

Hope: 27 november, eerste kindje,
en we krijgen een ZOON!!!

Yolande: 06 december, eerste kindje
en we krijgen een ZOON!!!

Kyra: 09 december, 3e kindje,
verrassing

Karin: 09 december, 1e kindje,
verrassing

Francis: 13 december

Poezebeest: 13 december, eerste kindje
en wij krijgen een ZOON

Sandra: 13 december, 2e kindje
en we krijgen er nog een Meisje bij

Jessie: 16 december

Elke: 21 december, 2de kindje
en we krijgen een ZOON!! :-D

Armanda: 27 december, 1e kindje
en we krijgen een MEISJE

Kelebek: 29 december, 2e kindje
en we krijgen een tweede Meisje

Diaan39: 30 december, 3e kindje
Wij krijgen een ZOON

Dees: 31 december, 2e kindje
wij krijgen een 2de ZOON!

vanmorgen voor controle geweest bij de vk

bloeddruk goed 65/100

hb laag 6.9 maar eerst zo doorgaan met ferro

moet wel minder werken en meer rust nemen ivm de harde buiken

op advies van de vk afgesproken met wergever om 50% te gaan werken

en s'middags op bed rusten, doe ik nu ook al

lig al met de laptop in bed

gelukkig slaapt amy nu ook

baby heeft zich gedraaid wat ik zelf ook al dacht, ligt nu mooi met hoofdje naar beneden

draag wel hoog wat de misselijkheid en maagzuur weer veroorzaakt

en beeb is ontzettend druk in de weer

moet over 3 weken terug komen

probeer nu ff te slapen

Geplaatst
Elke, gefeliciteerd met Tess, zo te lezen was het een leuke verjaardag!!! :-)

Thanks!! Het was idd een leuke verjaardag :-D

Liefs Elke

Geplaatst

Gisteren naar de gyn geweest en ons kleine stuiter mannetje doet het super, nu moet ik ook zeggen dat ik mijzelf ook wel super voel,

ondanks al het vocht dat ik vasthou, alleen dat bloedprikken is geloof ik erg moeilijk daar, eerste keer vloog de naald eruit en nu ben ik lek geprikt,

3 pogingen gedaan, nu weet ik dat mijn adertjes niet van naalden houden hoor en gewoon heel hard wegrollen.....en we moeten maar zo denken "het is voor een goed doel'

en de zwarte plekken nemen we maar voor lief die trekken ook wel weer weg, waar de gyn wel heel verbaasd over was, is dat mijn tattoo op mijn onderbuik zo mooi blijft hahahahah

alsof dat nu echt belangrijk is :)

greetz diaan

Geplaatst

Sandra: heb je het wel allemaal goed kunnen regelen op het werk? Ik denk met jou werk dat je het al heel erg lang hebt volgehouden.

Diaan: wat fijn dat allles goed gaat en dat je je goed voelt. Jeetje zeg wel vervelend van dat bloedprikken.

Ikzelf ben vandaag naar mijn werk gegaan, maar na een uur alweer naar huis gegaan. Heb denk ik iets verkeerd gegeten of zo of de buikgriep want ik ben flink aan de dunne ( sorry), en voel me helemaal niet lekker. Dus vandaag bankgehangen maar dat is ook niks.

Voel me nu wel al iets beter. Maar nu heb ik een ander probleem. Ik ben zo vreselijk kortademig. Zelfs als ik niks doe en gewoon op de bank hang. Het voelt best wel eng. Ik weet dat mijn baarmoeder erg hoog zit, maar ga ik hier nu last van houden tot het eind?

Heeft iemand tips hiervoor? Ik bepaalde houdingen vind ik het moeilijk om te liggen omdat ik dan weinig lucht krijg.

Geplaatst

Echo's, afspraken e.d:

Elke: 28 september 3D pret echo!!

Elke: 3 oktober, krijg een groei echo (6de x bij de vk)

Uitgerekend op:

Hope: 27 november, eerste kindje, en we krijgen een ZOON!!!

Yolande: 06 december, eerste kindje en we krijgen een ZOON!!!

Kyra: 09 december, 3e kindje, verrassing

Karin: 09 december, 1e kindje, verrassing

Poezebeest: 13 december, eerste kindje en wij krijgen een ZOON

Sandra: 13 december, 2e kindje en we krijgen er nog een Meisje bij

Elke: 21 december, 2de kindje en we krijgen een ZOON!! :-D

Armanda: 27 december, 1e kindje en we krijgen een MEISJE

Kelebek: 29 december, 2e kindje en we krijgen een tweede Meisje

Diaan39: 30 december, 3e kindje Wij krijgen een ZOON

Dees: 31 december, 2e kindje wij krijgen een 2de ZOON!

Heej dames,

Ben een beetje druk geweest deze week. Kreeg afgelopen dinsdagochtend binnen 1 uur te horen dat de oma van mijn mijn die avond werd bediend en een uur na dat telefoontje kreeg ik opnieuw telefoon dat ze al was overleden!! Zo, ineen keer... SHOCK!!!

Ze is 92 jaar geworden, dus daar hebben we zeker vrede mee. Ze heeft een mooi leven gehad. Morgen avond de avondwake en zaterdagmorgen de begrafenis.

Komt allemaal goed.

Ben gisteren ook nog op controle bij de VK geweest en ben weer goedgekeurd. Bloeddruk goed :-D

@Jessie, wat klote dat je je zo beroerd voelt. Hoop dat je snel weer beter wordt!

En hoe is het met de rest van de dames??

Liefs Elke

Geplaatst

Sorry meiden, reageer ff kort. Het weer fulltime werken na de vakantie valt me ineens zo zwaar. Lig 's avonds opgebrand op de bank en zelfs geen puf om t forum op te gaan. Vandaag heb ik een financiële training aan 8 klanten op een boot gegeven en dat was leuk maar kennelijk vond mijn buikje dat minder want het is al de hele avond erg hard en beetje pijnlijk. Morgen ook weer voor werk het halve land doorrijden naar meerdere klanten dus ff snel aan slapen. Werken sommige van jullie ook fulltime? En voelt dat ook zwaar of ben ik een zeurpiet?

Elke gecondoleerd en sterkte met de avindwake en begrafenis.

Jessie: beterschap meis!!!

Geplaatst

Breek ff in...

Yolande, ondanks dat je 3 maanden verder ben in de zwangerschap wilde ik toch ff op je berichtje reageren. Ik werk momenteel nog 40 uur per week maar ik trek dat niet. Ik vind het enorm zwaar, doordat ik na 14.00 uur instort van de vermoeidheid en de pijn in mijn onderrug. Ik heb hierover gisteren een gesprek gehad (op eigen initiatief) en na veel praten als Brugman mag ik de komende 3 weken 2 uur per dag minder werken. Was een heel vervelend gesprek (overigens niet met een arboarts) omdat ik het gevoel had m'n zwangerschap/lichamelijke klachten te moeten verdedigen.

Kortom, ik vind totaal niet dat je zeurt en kan me helemaal inleven als je zegt dat je het zwaar vindt. Ik denk dat het belangrijk is dat jij je grenzen aangeeft en goed naar je lichaam luistert. Je hebt er uiteraard maar één en waarschijnlijk heb je, net als alle andere meiden hier, veel moeite gedaan om zwanger te worden. Succes i.i.g.!

Elke, gecondoleerd met het verlies. Heel treurig dat het zo snel is gegaan. Sterkte!

Fijne dag meiden!

Breek weer uit...

Geplaatst

Elke, gecondoleerd meis, ook al is 92 een supermooie leeftijd, het blijft wel heel verdrietig....veel sterkte!

jessie, gaat het al wat beter met die diarree? Hopelijk wel! Heb ik ik vorige week de hele week gehad en was gewoon 1,5 kilo afgevallen! Let er goed op hoor, want daar kan je ook erg beroerd van worden omdat je veel voedingsstoffen verliest, en je kindje eet (gelukkig) van jou gewoon door! Wat betreft die benauwdheid, dat heb ik nog niet gehad. Lijkt me erg vervelend! Armanda had er geloof ik ook zo'n last van. Heb je ook last van maagzuur? Dat zou evt ook die benauwdheid kunnen veroorzaken. Misschien effe extra controle bij vk?

Yolande, ik werk niet meer, ben mijn baan kwijt. Maar als ik nog steeds zou werken, (32 u p/w apothekersassistente), zou ik echt niet redden. Dat vergt zoveel energie van jezelf. Het is ook echt niet gek dat je uitgeteld bent. Let goed op de signalen van je lijf! Volgens mij ben jij nu 28 weken? Je loopt al tegen het einde, en als ik zo kapot zou zijn zoals jij, zou ik een stapje terug doen hoor! Goed op jezelf passen hoor, je kindje is het aller belangrijkste nu!

Diaan, rot van dat prikken zeg! I know, ik ben ook zoooo moeilijk prikken! Vooral infuus prikken... Wat gaaf een tattoo op je buik! Wel fijn dat ie zo mooi blijft! Ik heb geen tattoo's wel een navelpiercing gehad en eruit gehaald, hmmm, had ik misschien eerder moeten doen. Er zit nou zo'n mooie striem hahaha! Fijn dat het zo goed met je gaat!

Dees, wat fijn om je bavllingsverhaal te lezen. Was de ruggenprik uiteindelijk wel fijn? Ik ga het eerst zelf proberen, en als ik het niet meer trek, wil ik absoluut een ruggenprik. Sorry, ben niet meer zo stoer. Het rotte is, is dat het vertrouwen in mijn lichaam kwijt ben. Normaal gesproken is mijn pijngrens erg hoog. Maar heb de afgelopen maanden, lees 2 jaar, zoveel pijn gehad. Mijn lijf heeft me zo vaak in de steek gelaten. Dat ik bang ben dat ik de weeen niet meer kan opvangen, en misschien zelfs in paniek raak....Ik wou maar dat ik het vertrouwen wat terug kreeg...Anywa, hoe gaat het met je? Nog steeds een lage bloeddruk? Droppies eten hihi! Wat vind je van een Bugaboo Cameleon? Die hebben wij, en hij is fantastisch!!

Kelebek, hahaha da's idd een shock om van zulk warm weer hier in NL terug te komen! Heb je een lekkere vakantie gehad? Alles goed met je? Morgen wordt het weer een lekker weertje!

Ivfsh, hmmm Spanje klinkt ook zo gek nog niet hahaha! Zijn je ouders al overgekomen? Veel plezier! Hopelijk hebben jullie ook mooi weer dit weekend!

Poezebeest, gaat het al wat beter met je? Kan je een beetje wennen aan de meds?

Sandra, hoe gaat het met jou? Is de buikpijn al een beetje minder? Hoe was de controle gegaan?

Armanda, ik denk ook aan jou! Hoe gaat het?

Hier alles wel okay..Vannacht maar 4,5 uur geslapen, geen idee waarom. Ons kindje was aan het voetballen in mijn buik, heb er wel erg van genoten. Vandaag effe naar de stad om jurkjes te kopen voor de wintern. Mijn eigen kleding pas ik echt niet meer, en een zwangerschapsspijkerbroek pas ik echt niet meer. Ik draag erg naar voren, als je achter me staat, zie je niet dat ik zwanger ben. Ben ook alleen maar op mijn buik aangekomen, nu 7,5 kilo in bijna 29 weken. Vind het wel netjes van mezelf haha! Morgen lekker bbq-en bij mijn ouders, zondag niets doen. Hebben jullie nog plannen?

Tot later!

Geplaatst
Sorry meiden, reageer ff kort. Het weer fulltime werken na de vakantie valt me ineens zo zwaar. Lig 's avonds opgebrand op de bank en zelfs geen puf om t forum op te gaan. Vandaag heb ik een financiële training aan 8 klanten op een boot gegeven en dat was leuk maar kennelijk vond mijn buikje dat minder want het is al de hele avond erg hard en beetje pijnlijk. Morgen ook weer voor werk het halve land doorrijden naar meerdere klanten dus ff snel aan slapen. Werken sommige van jullie ook fulltime? En voelt dat ook zwaar of ben ik een zeurpiet?

Hoi Yolande,

Je bent zeker geen zeurpiet hoor! Hoeveel (al dan niet zwangere) vrouwen werken er uberhaubt 40 uur?! Dan ben je al een bikkel. En de zwaarte het hangt nogal van je werk af: ik heb met gemak tot 35 weken doorgewerkt (40 uur), maar heb een baan in mijn eigen woonplaats, waarbij ik lekker veel op mijn krent mag zitten en niet hoef te reizen, en geen gezeur/stress/deadlines. Toen ik wel een keer op pad moest, met de trein naar Leiden (= 20 minuten), kon je me afvoeren, ik ben toen van het station naar mijn bestemming gewaggeld met 2km per uur, harder kon ik gewoon niet. Reizen is volgens mij veel zwaarder dan de hele dag op dezelfde plek zitten.

Ook als je met klanten te maken hebt zoals jij, en je dus constant 'representatief' moet gedragen, is het veel vermoeiender dan wanneer je lekker een half uur onderuitgezakt met je ogen dicht achter je computer kan bijkomen als je daar behoefte aan hebt. Ik zorgde dat ik het laboratoriumwerk deed als ik me fit voelde, om dan over te schakelen op bureauwerk zodra ik moe werd. Als je met klanten te maken hebt kun je dat niet zomaar kiezen.

Als het te zwaar voor je wordt kun je het beste gewoon rustig afbouwen, dat is ook beter voor de groei van je baby!

Veel sterkte!

Liefs, Barbara

Geplaatst

Yolande; ik heb bijna de hele zwangerschap halve dagen gewerkt omdat ik zo ontzettend moe ben. Als ik langer werkte stortte ik gewoon in, dus in overleg met mijn teamleider hiervoor gekozen. Gelukkig heb ik een fijne werkplek die met mij meedenkt en alle ruimte geeft.

Ik ben vanochtend voor de zoveelste keer in korte tijd in het z'huis geweest. Deze week van medicatie gewisseld omdat ik erg veel last had van de bijwerkingen, was echt ontzettend beroerd en ging alleen maar slechter. Met de medicatie nu weinig last van bijwerkingen, bloeddruk was wel aan de lage kant, ging zelfs bijna van mijn stokje, dus medicatie weer aangepast en maandag weer terug.

Geplaatst

elke gecondoleerd met je oma, wel een mooie leeftijd maar toch...als het allemaal zo plotseling is.

yolande, je bent geen zeur! ik werk 2 soms 3 ochtenden in de week en ik ben ook kapot, moe, helemaal geen zin om iets te doen! en je bent zwanger dus je mag zeuren(als je niet zwanger bent mag het heus ook)

laatste paar dagen kan ik me ogen niet open houden, nergens zin in, alleen in lekker eten hahaha maar probeer wel lekker tussen de buien door met Julian te wandelen of in de plassen te stampen.

voor de rest niet zoveel te melden, hang een beetje op de bank, ga zo even een wasje draaien en voor de rest, pfff weet niet wat er uit mijn handen komt

hoe gaat het met de buikjes trouwens? al mooi gegroeid? hier wel hoor, me jas kan niet meer dicht hahaha.

nou ik ga me me luie k*** van de bank af!!

liefss

Geplaatst

Zo vandaag min kraampakket binnen gekregen en meiden ik kan me van 10 jaar geleden echt niet meer herinneren dat die flappen zo groot waren, amai....net zolang als mijn bovenbeen pffffff. Verder de gewone dingen en wel een leuk boek zat er in.

Geplaatst

hier nog veel onrust in de buik maar doet minder pijn

heb deze week halve diensten/ dagen gewerkt wat volgens mij wel goed gaat

heb nu een hele week vrij

nog steeds veel erg moe ga s'middags na het werk een poosje liggen

en lig na het eten al weer op bed

slaap niet altijd maar ben dan te moe om op de bank te hangen

word nu ook veel wakker s'nachts vooral door het vele kleine beetjes plassen

en vanacht zo'n vreselijke nachtmerrie gehad

gaan waarschijnlijk morgen ff met zijn drietjes uit als het weer mee zit

en zondag uitrusten en s'middags schoonmoeder bezoeken in het ziekenhuis

verder lekker niks doen

Geplaatst

Lieve meiden binnen en buiten dit topic, enorm bedankt voor jullie lieve reacties! Het heeft me goed gedaan. Ik lig nu heerlijk op de bank en ga dit weekend bijna niks doen en ga t volgende weekbieta rustiger doen en wat meer thuis werken en alles wat ruimer inplannen! Thanks nogmaals!!

Hoop dat ik dan volg week even persoonlijker op jullie kan terug reageren als ik weer wat energie terug heb!

Liefs yolande

Geplaatst

Hey lieve meiden,

Zo Poezebeest, dat is niet niks joh, gaat het wel weer een beetje? Wel fijn dat je in het zhs goed onder controle staat! Dat voelt misschien nog wel als een geruststelling, of niet?

Sandra, jij hebt het ook zwaar nu he. Hoop dat het snel beter met je gaat.

Elke, gecondoleerd joh. Vrede of niet, het is nooit fijn om 'dood' mee te maken.

Jessie, ook jij zo benauwt! Me too! Ik heb dinsdag een extra controle gehad. Vond het ook raar voelen. Zelfs met praten ben ik al benauwd! Maar ze gaf aan dat ik niet zo groot ben en het kindje erg naar binnen draag en dat mijn longen groeien omdat er meer zuurstof nodig is, maar dat dat langzaam gaat. Dit schijnt ongeveer elke 6 weken opnieuw te gebeuren! Dus als je lichaam er weer aan went (het is bij mij nu echt al weer wat beter!) komt het straks nog weer even om de hoek kijken...

Misschien is het bij jou ook zo.

Ik heb ook nog onwijs last van oprispingen. Elke dag, de hele dag. Leuk is anders, maar ach ja, er zijn ergere dingen.

Yolande, ik werk ook fulltime. Maar zo nu en dan neem ik zorgverlof om naar mijn vader te gaan. En ik verheug me op mijn zwangerschapsverlof! Nog 2,5 maanden. Ik ga 6 weken van te voren nemen. En tussen door neem ik nog wat vakantiedagen op! Als ik jou was zou ik dat ook doen, mocht je nog genoeg 'uren' hebben.

Super fijn als je je werk zo leuk vindt (klinkt ook goed, een finance cursus op een boot!), maar als je harde buiken krijgt, even rustig aan ;-)

Hope, jij slaapt nog altijd slecht he. Hoe hou je het vol dan? Je slaapt toch ook overdag wel wat bij dan?

Meiden die begin december bevallen: jullie zijn over de grens van levensvatbaar heen! Hoe heerlijk is dat!

Diaan, jij bevalt op nieuwjaarsdag, zag ik aan je handtekening? hihi, grappig he. ik misschien ook wel, who knows.

Tja, hoe het met mij gaat...

Heb vandaag gewinkeld. Ik had echt behoefte aan leuke positiekleding. Mijn buik wordt nu ietsje zichtbaarder, maar ik voel me onzeker omdat ik me zo dik voel, dik in het geheel, en vooral door de F'jes van mij ;-) Maar ik las van meerdere meiden al dat F geen uitzondering is, eerder 'normaal' haha! Nou, ik kan niet wachten tot mijn buik verder uitsteekt dan mijn borsten! haha Anyway, heb wel wat leuke dingen gekocht. Een duur jurkje, maar ook leuke basics bij de H&M in Utrecht. Was echt even nodig! Ik moet me echt wat mooier gaan voelen.

Met mijn meissie in mijn buik lijkt het goed te gaan. Ze trappelt lekker. En net schrok ik heel erg van het onweer (ik vloog haast omhoog, haha) en toen schrok zij ook heel erg, ik kon het echt voelen! Aaaaah.

Met mijn pap, tja, het gaat echt niet goed. Ongelofelijk om dit mee te maken. Je hoort het wel 's van mensen om je heen die iemand kennen die heel ziek is, maar dit is zo heftig, ik heb er nooit goed genoeg bij stil gestaan. Mijn pap eet en drinkt haast niet meer. Hij heeft daardoor ook weinig energie en wil daarom alleen nog maar in bed blijven eigenlijk. hij kan nog wel naar de douche/wc enzo lopen of even op de bank, maar hij kleedt zich niet echt meer om. nu meestal in ochtendjas. echt naar om hem zo te zien.

de arts zegt ook dat het einde zaak is. alle vut is er uit. het zal vast niet lang meer duren. zelf denk ik okt/november. maar we zullen zien, what do I know...

Toch gaat het met mij redelijk. Ik ben wel 's even heel verdrietig, maar dan ga ik daarna gewoon snel weer wat doen.

Werken vind ik ook nog prettig, alleen het vroege beginnen lukt me niet meer. Ik werk normaal 9,5 uur op een dag (ik werk 36 uur in 4 dagen) maar meestal begin ik nu wat later!

wat zeg ik, eigenlijk altijd ;-)

En 's avonds lig ik vooral op de bank. Dan is mijn buik op z'n dikst.

Ik krijg iets meer last van mijn rug, dus vaak een kussentje erachter ofzo. En ik slaap ook niet lekker op mijn zij meer. Nu meestal op mijn rug, terwijl ik dat eigenlijk niet gewend ben.

Dus ook ik maak iets minder uurtjes snachts. Maar overdag bijslapen... dat kan niet. Door werk niet, maar ook niet als ik thuiskom. Want dan slaap ik gewoon niet. Maar ben dan wel lichamelijk moe.

Bukken is ook lastig! Ik doe niet graag mijn sokken/schoenen aan enzo, haha. Nu al? Met 'zo'n kleine buik? Dat wordt nog wat ;-)

Nou ik heb jullie weer even bijgepraat. Ik ga maar 's naar boven toe met hubbie. Gelukkig is hij heel lief voor me. Ik heb veel steun aan hem in de zwangerschap en de moeilijke situatie met mijn pa.

Hey weltrusten meiden! talk 2 u soon!

Echo's, afspraken e.d:

Armanda: 21 september controle vk

Uitgerekend op:

Geplaatst

@Armanda, Toch heel logisch dat je verdriet hebt! Zeker als je je bedenkt dat hij misschien de geboorte niet gaat mee maken. Ik wens je echt alle kracht en sterkte toe in de aankomende moeilijke tijd.

Ik heb nog ff een vraagje aan alle dames:

Hoe gaan jullie het aankomende winter doen met jullie winterjas? Ik ga daar echt nie meer inpassen en wil ook geen nieuwe zwangerschapsjas kopen voor een € 100,-

Liefs Elke

Geplaatst

Even kort, nog steeds erg moe namelijk.

Armanda, krijg kippevel van je bericht over je paps. Heel veel sterkte en kracht!!!

Elke, heb net een winterjas uit de oude collectie van vorig jaar biji de prental gekocht voor 29,95 ideaal, gewoon een zwarte jas.

Er is er nu ook eentje voor 60,- uit de nieuwe collectie...

Andere meiden, thanks voor jullie lieve teksten over werken.... Ik ga het woensdag met mijn gyn bespreken tijdens de controle.

Geplaatst

Armanda, neuh, ik slaap overdag niet bij, als ik dat doe, kan ik 's avonds absoluut niet in slaap komen. Maar als ik een nachtje heb overgeslagen, slaap ik de volgende nacht altijd super, meestal 9 tot 10 uur lang. Lieverd jij bent NIET dik! Je ziet er echt goed uit hoor! En cup F? Dat is idd geen uitzondering, veel zwangere vrouwen hebben E of F hhor, en als je bevallen bent, wordt het echt weer minder. Wat is shoppen heeeerlijk he? Zeker met alle winterkleding nu! Ik hoop zooooo dat je lieve papa het vol kan houden tot na de bevalling, vind het zo erg om te lezen dat het niet goed gaat....En natuurlijk ben je verdrietig, geef je maar lekker eraan toe meis! Wel heel goed dat je werken nog lekker vind, geeft ook wat afleiding? Ik wordt echt knettergek thuis zo af en toe. Begrijp me goed, kan mezelf wel heel goed vermaken, maar ik kijk er eigenlijk ook wel een beetje uit om volgend jaar januari weer te solliciteren en lekker te gaan werken. Ik mis mijn baan hahaha!

Elke, ik pas mijn winterjas ook niet meer, of tenminste, hij gaat niet meer dicht. Maar ik was niet van plan om een nieuwe jas aan te schaffen voor die 2 maanden. Ik los het op door mijn jas open te houden en een hele dikke en vooral lange sjaal om mijn nek te doen. Zodat die sjaal goed over mijn buik valt en zo lekker warm blijft.

Yolande, denk goed aan jezelf? Lekker rustig aan doen hoor! Het heeft geen zin om al je energie te verbruiken op je werk, je hebt het de laatste weken hard nodig denk ik. Heel goed dat je het overlegd met de gyn!

Vandaag ga ik naar de kapper, dooie punten eraf, kleurtje in mijn haar. Enne, ik had vorig jaar greath lengths extentions in mijn haar laten zetten. En daar is mijn haar zooooo van beschadigd en afgebroken! Die dikke bos die ik had, is nu nog maar de helft, snik.....Afgelopen februari had ik clip-in extensions gekocht bij de kapper en die zijn super. Je kan ze zelf in en uit doen doormiddel van een klipje. Nu is mijn haar weer wat bijgegroeid, nog wel dun en wat broos, maar een stuk beter iig. Ik ga zometeen die clip- ins in mijn haar weaven. Dat gebeurd doormiddel van een vlechtje. En daardoor breekt je haar niet af. Ik heb er zin in!

Verder zijn we hard op zoek naar een nieuwe auto, stationwagen iig. Mijn man is automonteur dus dat is lekker handig. We hebben een auto gezien, vandaag gaat hij erachter aan, hopelijk zijn wij straks de trotse bezitters!

As woensdag weer op control bij vk. Ik kan het niet geloven, vandaag alweer 29wkn en 1 dag! Wauw!

Geplaatst

Dag dames,

Wat gaat het snel he! we zijn al weer ruim over de helft. Het aftellen voor het verlof kan beginnen!

Probeer zelf tot 4 wk van te voren door te gaan zodat ik die twee weken na die tijd heb. Werk 4 dagen maar zit hoofdzakelijk en dan scheelt. Morgen begint weer de studie (was ik mee gestart ivm plan B: een carriere, en moet ik nu maar proberen af te maken, nog 1 jaartje) merk ook dat het nu echt zwaarder wordt, als ik savonds ook nog wat heb val ik bijna om en lig ik snachts in coma. Heb ook het kraampakket binnengekregen, heb er wel om gelachen!

Jessie; misschien nog een tipje met je kortademigheid. Ik hoorde van mijn voetreflexmeneer dat het kan schelen om een kussen onder je matras op schouder/hoofd hoogte te doen omdat alles naar boven drukt, helemaal als je ligt. Ik doe het al wel een paar weken onder mn voeten omdat die wat begonnen op te zetten, scheelde wel maar gelukkig is het ook geen warm weer.

Hope, de korte nachten zijn wel herkenbaar, lig soms ook zomaar 1,5 uur wakker. Wordt ook steeds op dezelfde tijdstippen wakker, heb weleens gehoord dat het dan een grote kans is dat de kleine straks om die tijd voor voeding komt. Ben benieuwd.

Elke, je zou misschien via marktplaats kunnen kijken voor een jas, wordt flink op geboden heb ik gezien. Denk dat ik het maar laat schieten en mijn eigen jas met een flinke sjaal voor de buik. grootste gedeelte vd winter zit ik toch thuis ivm verlof dus hoop dat het gaat lukken. Misschien anders de h&m?

Succes allemaal, wordt jullie lontje trouwens ook wat korter? Dacht dat ik tot nu toe niet veel last had van hormoontjes maar de man moet nu wel erg meeveeren;-)

Geplaatst

Hope, Thanks ik zal goed om mezelf denken. Ben vandaag om 14.30 uur naar huis gegaan!

Hoe is je haar geworden? Alweer 29 weken ben je, wauuw!

Karin, jij dus ook wat meer moe dan eerst? Denk jij ook goed om jezelf?

Liefs

Geplaatst

hee meiden!

Ben ik weer, ben lekker een lang weekend weggeweest met mijn ouders. Was erg gezellig en weer een mooi stukje ierland gezien.

Armanda: ik lees telkens met kippenvel je posts....vreselijk hoe slecht je vader eraan toe is. Het moet zo dubbel zijn voor je allemaal... Ik heb het zelf gelukkig nog nooit van dichtbij meegemaakt dat iemand zo hard wordt getroffen door kanken. Wat is het toch vreselijk. Dikke knuffel voor je meid! Fijn dat je zoveel steun hebt aan je man! En goed geshopt las ik: mooi zo! Jezelf goed verwennen en mooi in de zwangerschapskleding steken.

Dees: nog geslaagd voor de wagen?

Diaan: wat fijn dat alles goed is!

Jessie: woensdag pretecho: spannend hoor! ga je hier vertellen wat het wordt? Leuk ook om te lezen van jullie babyfoon met projector. Grappig dat je om zulke 'kleine' dingen zo emotioneel kunt worden he... Met mijn emoties valt het over het algemeen heel erg mee, maar dat soort dingen kunnen me ook raken. Ook alle lieve cadeautjes en kaartjes die we nog steeds krijgen brengen de nodige emoties met zich mee :-). Voel je je al wat beter? Ik las dat je zo kortademig bent, ik kan je daar geen advies in geven. Ik ben alleen heel snel kortademig als ik me inspan (bergop lopen, hard fietsen, dat soort zaken). denk inderdaad dat het de combi is van veel meer bloed in je lijf en kleinere longen.

Kelebek: terug van vakantie! Goed gehad? Altijd weer jammer, he, als het erop zit. Balen van je tuin, snap alleen niet helemaal hoe er een stukje ingestort kan zijn...

Poezebeest: voel je je al wat beter? Ben je alweer terug geweest naar het ziekenhuis vandaag? Ik zou ook zeggen: drop eten en wat meer zout op je eten, misschien helpt het wel een klein beetje? Hoe laag is je bloeddruk eigenlijk? Hoop dat ze snel de juiste medicatie voor je vinden.

Elke: gecondoleerd met het overlijden van je oma. 92 is een mooie leeftijd, maar het is toch altijd verdrietig. Mijn oma is een paar maanden geleden overleden en ik was er echt wel verdrietig van. Fijn dat je controle goed was! Tja, die winterjas.... ik ben ook op zoek en wil er ook niet teveel geld aan uitgeven. Heb hier nog niets kunnen vinden. Ik denk dat ik deze week anders eens ga kijken bij een goedkope zaak, eens zien of ze daar geen jas hebben die ruim zit, maar wel enigszins charmant is. Ben bang dat het hier in ierland al snel wat kouder gaat worden.

Yolande: druk met werk... kan me voorstellen dat het zwaar is. Ik zit op dit moment thuis, heb helaas geen leuke baan kunnen krijgen hier nu ik zwanger ben. Ik mis het werken echt enorm, ben niet het type om niet te werken, maar ik realiseer me heel erg goed dat het ook een luxe is. Als ik moe ben kan ik rusten, ik heb de stress niet van het werk enzo. Hoop dat je het allemaal wel een beetje kunt bolwerken: op tijd aan de bel trekken en aan jezelf denken!

Hope: las allemaal leuke berichtjes: lekker shoppen, kappertje, nieuwe auto: leuk hoor! En je buik naar voren dragend: heel mooi. Ik schrik van de kilo's die er bij mij op dit moment aanvliegen, ben al 7 kilo aangekomen en ben pas ruim 23 weken. Ik hou best veel vocht vast, komende donderdag bij controle maar eens even vragen.

Sandra: lekker drukke baby in je buik :-) Hoe was het met je schoonmoeder gister?

Karin: haha kort lontje. Tja, dan leert je man goed wat meeveren is :-). Hier gelukkig nog weinig last van. Joh: je hebt een goed excuus nu!

Ik ben zo vrij mezelf in het lijstje te zetten:

Echo's, afspraken e.d:

IVFSH: 15 september controle

Armanda: 21 september controle vk

Uitgerekend op:

IVFS: 7 januari, eerste kindje, verrassing

Geplaatst

Yolande goed gedaan! You go girl! Lekker met je beentjes omhoog met een bakkie thee en chocoladepepernoten hahahaha! Mijn haar is echt super geworden! Heb 3 uur gezeten, ben nu kapot en ik dacht dat ik over mijn nek ging van die verflucht, maar nu heb ik ook wel wat.

Ivfsh wat fijn dat je het zo leuk hebt gehad met jouw ouders! Vind het afscheid nemen niet weer heel moeilijk? 14 Oktober gaan mijn ouders naar Bali toe, tot 05 november... Als zij weggaan ben ik 34 weken, en als ze terugkomen ben ik 37 weken. Ik wil echt heeeeeeel graag dat mijn mamsje bij de bevalling is. Hmmm, gedag zeggen zal me erg zwaar vallen vrees ik.....Goed van je om na te vragen over vocht vast houden. Achja, na je bevalling verlies je gelijk alle vocht!

Karin, knap joh, tot 4 wkn van te voren werken! Scheelt idd wel dat je zit. Wat een enorme lappen zitten er in het kraampakket he? Poeh!

Ik moet echt zin maken om naar de C1000 te gaan voor avondeten, en daarna nog meer zin maken om te koken, blehhhh, echt geeeeeeeen zin in vanaaf! En wat ga ik eten? Het enige wat ik me nu kan bedenken is een whopper van de Burgerking haha!

Okay, ik ga mijn moed verzamelen! Eet smakelijk iedereen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden