Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hope, das balen zeg. Ook niet leuk. Jij vraagt je ook steeds af of dat normaal is, wat je allemaal meemaakt. Ik ook hoor!

Ik heb t momenteel ook zwaar en ik wil komende wk extra naar de vk. Heb t zoooo benauwd! Komt volgens mij niet door t weer. En gister na het varen (ging de hele dag goed) ging ik douchen en vanaf toen ging volgens mij mn buik groeien ofzo, ik weet niet. Ben maar op bed gaan liggen lezen (Kluun!). Ik draag mn beebje zo onwijs naar binnen. En ik ben niet groot, dus volgens mij is er gewoon echt geen ruimte meer!

Poezebeest wat spannend joh. Leuk is anders. Maar je hebt gelijk, het is effe niet anders en je moet er door heen.

Elke, die Tess van jou, al twee jaar joh! Congrats en have fun!

Het is hier nu zoooo hard aan t omweren! En ik lig weer s wakker.

Dees! Welcome back! Gelukkig ging t goed met je. Werken de meds goed? Blaasontsteking bijna over?

Oooh nee he, een slecht matras kan je nu echt niet hebben nee. Jammer zeg! Wel goed weer gehad?

Jessie leuk he, met t kamertje aan de slag. Mijn an hweft gister t bedje en commode in elkaar gezet. Nu wordt t echt wst! De rest moet nog.

Ivfsh, welkom hier! Leuk te lezen hoe t met je gaat. Ik ken je nog van een ander topic (toen is t bij ons beiden mislukt geloof ik...). Ik wist nooit waarom je in Ierland zat. Leuk om je verhaal te lezen!

Trouwens:

Heeft iemand al een geplopte navel?

Hahaa lijkt me zoooo raar om mee te maken! Ben benieuwd.

Nou ik ga t weer s proberen... Al ben ik klaar wakker, maar goed.

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Elke van harte meid!! 2 alweer! Veeeeeel plezier vandaag!

Poezebeest, wel fijn dat je bloeddruk inorde is, de moeheid en lichtheid in je lijf duurt even 2 weken, daarna gaat het beter, je lichaam moet even instellen op die meds, (sorry ben apothekersassistent hahaha). Wel rot van die suikertest, maar dan weet je het gelijk.

Dees, welkom terug, zooooo vervelend die pijn in je rug. Zou fysio niet helpen? Heerlijk gevoel he dat getrappel in je buik? En zo bijzonder als iemand anders het ook voelt!

Armanda, shit joh, jij ook al nachtdienst. Rot he, niet kunnen slapen? En die benauwdheid, pfff wat irri! Goed plan om extra naar de vk te gaan, kan zijn dat ze erg hoog ligt en je organen omhoog worden gedrukt, en jij misschien minder lucht hebt. Hopelijk gaat het vandaag wat beter! Nope, ik heb nog geen geplopte navel. Ik heb zelf een diepe navel die nu steeds minder diep wordt. Bovendien heb ik hele erge zwangerschapsstriemen aan de zijkanten van mijn buik. Ik had ook een navelpiercing. Heb hem alleen te laat eruit gehaald. Dus daar is ook zo'n mooie striem ontstaan, grrrr! Heb je trouwens nog wat kunnen slapen? Mag ik vragen hoe het met jouw lieve ouders gaat? Ik denk aan jullie!! Knuf!

Ik had gisteren niet meer geslapen en de harde buiken werden erger en erger. Ik moest gisteren even op control bij de vk komen in het WKZ. We moesten gewoon naar de verloskamers. Als er in het weekend wat is kom je daar altijd terrecht. En word je gelijk geholpen en gecheckt. Maar gisteren stonden 7 vrouwen op het punt van bevallen, tegelijk!!! En de verloskamers zijn hele hele mooie en vooral geluidsdichte kamers! Wij moesten alleen wachten, want tja, de baby's moesten geboren worden. Ik deed de deur van onze kamer open, en keek de gang op. Op verloskamer 1 was iemand op dat moment aan het persen, en die deur zat niet goed dicht. Dee vrouw gilde joh!! Echt moord en brand!!! Niet normaal meer!! Ik schrok er een beetje van, en daarna was de baby er en begon ze heel overdreven, ( sorry, naar mijn gevoel, wil niemand kwetsen! ), te huilen! Pffff! Ik had effe de bibbers!

En op dat moment werd naast onze kamer ook net een baby geboren, die deur stond ook wat open, en daar hoorde je het 1e huiltje van die baby. Dat was zooooo mooi, mijn man en ik hadden echt de tranen in onze ogen, hahahaha!

Anyway, ik heb al 7 dagen non stop harde buiken, diarree en beroerd, vooral die harde buiken. Gisteren kwamen ze ook om het kwartier, en hielden 1 minuut aan. Voor de zekerheid dus effe naar het zh gebeld. Ze wilde weten of het geen ontsluiting was. En gelukkig niet, alles zit nog potdicht. Maaarrr, door de diarree hou ik heel veel vocht vast en krijg ik niet de voedingsstoffen binnen want die gaan er gelijk weer uit. En de baby eet lekker van mij door. Dus de energie is op, en ik ben zomaar 1,5 kilo afgevallen. Dit in combi met een groeispurt veroorzaakt heeeel veel harde buiken. Dus, ik mag nu 1 week lang niets meer doen, en ben verplicht met mijn pootjes omhoog op de bank te zitten. Mag geen huishouden doen, weggaan, fysio, boodschappen, tillen. Alleen maar rust, zodat ik mijn energie weer terug krijg, de diarree moet weg gaan, groeispurt houdt zo weer even op, en dat stoppen de harde buiken. Want die harde buiken kunnen als ze zeeeeer frequent zijn wel ontsluiting veroorzaken, hmpppfff. Ik en stil zitten, naaaa jaaaa....Het moet maar. Boekkie, filmpje, en chocola, en visite kom ik de week wel door!

Verder, gisteren ons kraampakket vd Menzis gehad. En luxe pakket. Tjeeeee, wat zat daar veeeeeel in. Ook een knuffel, en bad produkten voor de baby, zoals badschuim, douchegel, bodylotion, haargel enz enz. Ook een hele leuke opbergmand, een zwangerschapsspel, en verder alle verbanden, netbroekje, navelklemmen, alcohol enz enz. Ik schrok wel van die verbanden zeg!

Weet iemand hoe dat gaat als je net bevallen bent? Ik bedoel, wat heb je dan aan? Of lig je naakt op een heel groot kraamverband, sorry ik weet het niet??! Ik draag ook altijd strings, moet ik echt van die oma onderbroeken aanschaffen??

Zoooo, dat was weer ons verhaal, ik ga douchen, mijn ouders komen zo. Oja, nieuwe verslaving: Mac flurrie cornetto! Yammiiiiieeeee!! Fijne dag iedereen!!

Liefss!

Geplaatst

even paar vraagjes beantwoorden..: mijn navel is ook minder diep, bij julian plopte ie wel tegen 32 weken. ben benieuwd

wij hebben geen regen gezien alleen maar mooi weer op vakantie en ongeveer 22/24 graden.. heerlijk!

over dat kraamverband, dat is heerlijk als je bent ingeknipt of gescheurd hoor, ik zou dan geen gewoon maandverband in doen, dat doet hartstikke pijn! ik kreeg een net broekje aan en daarover gewoon een slip(nee heus geen oma onderbroek k hou gewoon niet van strings) Ik had gewoon een big shirt aan en natuurlijk van onderen naakt met een deken over. Wel een tip, je mascara eraf halen, wilde ik ook doen alleen ging allemaal zo snel en nu heb ik flinke zwarte ogen op de foto's! echt heel lelijk eigenlijk. hahaha

enne ik heb echt niet geschreeuwd tijdens de bevalling, het persen voelt fijn dat het er eindelijk uit mag.. geen last van gehad dus. maar ja als iemand anders het wel doet, je moet doen waar je je goed bij voelt natuurlijk he? Ik snap dat het raar is maar ja, wat moet dat moet. zo moest ik overgeven en poepen maar dat is normaal hoor! heb het wel vaker gehoord alleen tis niet iets waar je makkelijk over praat denk ik, misschien toch een stukje schaamte. maar goed het is wel gebeurd, je houdt het ook echt niet tegen hoor.

Geplaatst

Hi Meiden!

HOPE: was echt heel leuk om in china te wonen, heel anders, veel nieuwe dingen gezien en geleerd, leuke mensen leren kennen, zou het zo weer doen. Ik heb er bijna 3,5 jaar gewoond, mijn man nog wat langer. En ierland, tja..... heel nat inderdaad, haha. Echt veeeel regen, maar goed, dat wisten we vantevoren. Wel super mooi en hele aardige mensen.

Wij gaan trouwens vandaag pannekoeken eten :-) Mjam, kreeg er helemaal zin in toen ik jouw post zag, hoop wel dat ze mij beter vallen dan bij jou. Je hebt wel een lieve man zeg! Die van mij zou denk ik lekker doorronken :-)

wat balen dat je je niet zo goed voelt: rustig aan inderdaad deze week en dan zien of het verschil maakt! Hoop het!

ARMANDA: nog kunnen slapen? Brakke nacht zeg... Wij kennen elkaar volgens mij helaas idd van een topic waarbij het bij ons allebei misging... Des te mooier dat we nu allebei alweer zo ver zijn!

DEES: hoe is het om weer terug te zijn van vakantie? Goed om jou insider tips te lezen! Uiteindelijk is het maar beter om te weten wat er kan gebeuren natuurlijk. ik denk dat wijzelf allerleid dingen genant vinden, maar het medisch personeel kijkt er helemaal niet van op of om.

Wij hebben hier een lekker rustig weekend gehad. Eerst vrijdagavond voetbal gekeken via internet: wat een doelpuntenfestijn! Gister en vandaag in huis bezig geweest en oa de babykamer geverfd. Super! Vind ik echt heel leuk om te doen, bijzonder om mee bezig te kunnen zijn na al die jaren.

Geniet nog even van de zondagavond!

Groetjes,

IVFSH

Geplaatst

Elke, gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter.

Ik herken inderdaad het kortademig zijn heel erg. Dat heb ik heel erg sinds afgelopen week, maar mijn baarmoeder was ook erg naar boven gegroeid dus de vk had hier al voor gewaarschuwd.

Geplaatst

Meiden, effe tussendoor hoor, ja ik begin weer over mn boobies. Het is tenslotte ook echt niet normaal dit:

Vanmiddag naar Prenatal geweest, mn meegroei bh's zitten al een tijdje niet lekker meer. Ik weet dat ik altijd roep hoe ze maar door blijven groeien... Nou hier t bewijs...

Ben van cup B/C naar E/F gegaan!!!

Ik ben t echt zat hoor, van mij mocht t allang stoppen. Ik denk dat de meeste kilo's hier in zitten!!

Hierdoor heb ik maar een truitje gekocht vandaag. De rest zat gewoon niet, steeds vallen mn (.)(.) zo op :-/

Oke oke er zijn ergere dingen, maar ben bang dat t nog steeds door gaat! En na de geboorte staat er ook meestal nog een extra groeispurt te wachten, aaahh!

Geplaatst

ELKE, van harte gefeliciteerd met jullie 2-jarige Tess. Ik hoop dat jullie een leuke dag hebben gehad en dat ze lekker verwend is door iedereen. En nu op naar de twee = nee fase ;-)

Geplaatst

Hey lieve decembermeiden,Ik ben weer home sweet home, na een overheerlijke zonnige strandvakantie in Italie.Ik heb me zo goed gevoeld qua energie, wat maakt dat kennelijk veel uit om even niet te werken....Ik heb nog niet alles bijgelezen behalve de laatste paar dagen.Ik schrijf van de week nog even uitgebreider, ben even beetje gaar na een dagje tuin onderhoud, familiewiegje opgehaald bij mijn nicht ( zo schattig!) en wasjes draaien.Morgen weer werken dus vanavond op tijd naar bed.@Ivsh, leuk en gezellig dat je mee Komt schrijven in dit topic, jammer dat het januari topic niet echt van de grond is gekomen. Leuk dat je in Ierland woont.Vervelend van de mogelijke zwangreschapssuiker Kyra en Poezebeest... Hopelijk is het op tijd genoeg om het met goede voeding op te lossen!!Armanda, ik ben benieuwd of je paps de afgelopen week redelijk stabiel is gebleven en je nog fijne gesprekken met hem hebt gehad? Armanda, jemig dat blijft maar groeien bij jou.... Ik kan nog steeds mijn eigen gewone bh's aan, cup c...... Ik merk nauwelijks verschil... Blijven ze wel stevig, haha...Sandra, Dees, hope, Jessie en elke, met jullie alles op zich goed las ik. Elke nog gefeliciteerd met de twee jarige birthday!Hope, jij mag wel eens wat langer kwaalvrij blijven inderdaad!Nou meiden, t was ff kort maar ik ga slapen.Liefs Yolande

Geplaatst

elke: gefeliciteerd met je dochter!!

Armanda: hier bijna hetzelfde: van een kleine c naar e gegaan! Schrok me kaport toen ik werd opgemeten, haha. Tja, ik vrees dat we er niets aan kunnen doen. Hoop dat we straks in elk geval redelijk vlotjes borstvoeding kunnen geven :-)

Geplaatst

He yolande, welcome back! Wat fijn dat je je zo goed voelde op vakantie!!

Ja irri die enters he :-/

Ivfsh, ook jijvan die grote memmen, haha.

Zou het inderdaad helpen om goed borstvoeding te geven? Hope so!

Ik ga douchen. Talk to u later xx

Geplaatst

Hi Yolande,

wat fijn dat je zo'n heeeeerlijke vakantie hebt gehad, en dat alles goed met je gaat! you go girl!

Ivfsh, waren de pannekoeken lekker? Hmmm, mijn favoriet is een pannekoek met banaan, rozijntjes, poedersuiker en stroop hahaha! Wauw, 3,5 jr China! Ik kan me er zo niets van voorstellen! Ben je ook op de muur geweest? Waar woon je liever? China, NL of Ierland, of misschien een ander land? Mijn man is half Grieks, zijn ouders komen uit Griekenland. Ze hebben daar ook een eigen huis in Athene. Ik zou wel heeeel graag willen emigreren naar Griekenland, alleen dan niet in Athene. Pfff, wie weet komt het er ooit eens van...

Armanda, wat vind jouw van jou (o) (o) ? Haha, mijn man die vind het wel wat! Ik ben ook van cup c/d naar f gegaan. Ze waren heeeel stevig, maar nu hangt het wat, ik hoop zoooooo dat het goed komt, en ik geen theezakken krijg, anders wordt het heel snel een correctie!

Elke, hebben jullie een geellige verjaardag gehad?

Dees, geen mascara op doen dus, of waterproof hahaha! Pfff, het lijkt me zo erg om te moeten overgeven tijdens je bevalling, dan heb je al pijn, en dan ook nog eens spugen...Poepen gebeurt volgens mij altijd tijdens het persen, tenminste, zo heb ik dat begrepen. Had jij trouwens nog pijnstilling gehad? En is het moeilijk om de weeen op te vangen? Pfff, af en toe slaat er een soort angst om mijn hart van: mijn hemel, hoe moet ik DIT doen....

Geplaatst

Heej dames,

Ff snel een berichtje van mij, want ben aan het werk.

Super bedantk voor jullie lieve/leuke reacties op de verjaardag van mij dochter! Het was echt een super geslaagd feestje.

We waren met z'n 3e echt helemaal gesloopt! Tess had 's-middag niet geslapen en lag en pas om 8 uur in. ze is heerlijk verwent en vond alle aangedacht geweldig!

Mijn voeten waren dood en mijn man had hoofdpijn, dus helemaal super geweest! hahaha

Yolanda: Welkom back!

Armanda: Wow... Ik kan er niet meer van zeggen. Ik hoop dat ze nu eens ophouden met groeien voor je. je man zal het trouwens wel leuk vinden niet? ;-)

Hoe ist met je pa?

Hope: Ik heb ook moeten overgeven tijdens de weeen. Niet fijn, maar daarna voel je je wel een stuk fijner, op de weeen na dan natuurlijk. En ja poepen tijdens het persen hou je echt niet tegen of je moet toevallig van te voren naar de wc geweest zijn. Ik moest er ook aan geloven. Mijn man stond er naast en die heeft er niets van gemerkt! Ze doen het dus heel discreet :-D

Toch een langer berichtje dan de deboeling was, hahaha.

Liefs Elke

Geplaatst

ik lig ook veel op bed, s'middags als Amy haar dutje doet en ik vrij ben ga ik ook even liggen, zo nu ook maar slaap niet, meestal wel hoor

en s avonds na het eten kan ik direkt wel weer in bed, meestal doe ik dat ook en ga dan rond 8 uur er weer uit en dan om half 10 er weer in

mijn borsten zijn 1 maat gegroeid van c naar d maar vorig jaar ook al van b naar c en dit is niet meer afgezakt

na de bevallig (vorig jaar) kreeg ik in het ziekenhuis ook een netbroekje aan met kraamverband

thuis droeg ik boxers van de action met kraamverband

zo'n lap past echt niet in een string hihi

toen het ergste bloeden voorbij was over gegaan op tena lady en daarna op inlegkruisjes

deze dingen broeien lang niet zo erg als maandverband

zaterdag erg misselijk geweest met veel braken en buikpijn nu gelukkig weer over maar het word nu weer zwaarder

dinsdag controle en dan ff overleggen

dees en yolande welkom thuis

elke van harte met je dochter

Geplaatst

o ja en mijn navel is nog niet uitgepuild maar duurt vast niet lang meer

draag nu nog een normale navelpiercing maar moet weer opzoek naar de zwangerschapspiercing

deze heb ik er vorig jaar ook ingehad en er pas uitgehaald toen de weeen begonnen

na de bevalling 2 dagen of zo weer de normale erin gedaan

Geplaatst

hee meiden!

Armanda: nou ja, eigenlijk geen idee of enorm gegroeide borsten ook goed zijn voor borstvoeding, dat hou ik mezelf maar gewoon voor :-). Ik gein er wel vaak over met mijn lief: hij is hier aan het werk aan een project om een hele grote babyvoeding fabriek te bouwen (de ierse nutrucia) voor melkvoeding. Die fabriek moet in maart af zijn. Ik vertel hem dan dus dat mijn melkfabriekje veel sneller groeit dan de zijne en ook nog eerder af is :-)

Hope: de pannenkoeken zijn uitgesteld tot vanavond. We waren gister in de kroeg sport aan het kijken en zijn daar blijven hangen voor het eten, was gezellig. Vanavond dus pannenkoeken :-). Weet je, mij lijkt een land als spanje fantastisch om te wonen: relaxt, goed weer, lekker eten, alleen economisch natuurlijke en zooitje. Lijkt me wel wat. China was super gaaf, maar daar zou ik niet mijn hele leven willen wonen (super veel te beleven, maar ook een beetje te hectsich en te vies). ierland is ook weer leuk, maar ik denk dat dat misschien op een gegeven moment ook wel een beetje saai kan worden, het is tenslotte een eiland. En nederland: heel leuk, maar dat kan altijd nog :-)

Elke: wat leuk dat de verjaardag zo gezellig was! Lijkt me zo gezellig om de verjaardag van zo'n kleine te vieren!

Sandra: balen dat je zo misselijk was weer... echt niet fijn. Ik heb er af en toe nog last van, maar dan kan ik het meestal vrij makkelijk herleiden: oftewel te vet gegeten oftewel echt veel te veel gedaan op een dag. Dus ik kan het redelijk onder controle houden. Weten ze bij jou waar het vandaan komt?

Brrr, krijg toch wel een beetje de kriebels als ik lees over de kraamverbanden enzo... haha, komt vast allemaal goed.

Fijne dag allemaal! Hier is het grijs en regenachtig, schijnt de hele week zo te blijven.... Hoop wel dat het beter wordt: woensdagavond komen mijn ouders voor een weekje naar ierland, zou leuk zijn als we dan redelijk weer hebben.

groetjes!

IVFSH

Geplaatst

Yolande, welkom terug. Vandaag weer aan het werk? Veel succes.

Sandra: ik ga ook af en toe even naar bed rond een uur of 3 of 4 in de middag. Maar ik voel me dan zo raar om in de middag op bed te liggen. Ik heb dan het gevoel alsof iedereen me lui vind, maar ik kan dan ook echt diep slapen.

Even over dat poepen tijdens de bevalling. Mijn zusje had van tevoren een klysma gekregen zodat ze al leeg was.

Min (.)(.) zijn ook enorm gegroeid. Daardoor kan ik bepaalde kleding ook niet meer aan.

Dan past het nog wel bij mijn buik maar zitten het van boven gewoon te strak. Mijn man vind mij tegenwoordig wel heel erg leuk wat dat betreft, kan soms niet van me af blijven. pfffff haha. En dat terwijl ik me juist steeds minder aantrekkelijk ga voelen.

Vandaag hebben we de babyfoon binnengekregen. Leuk is dat met zo'n cameraatje. En een soort van projector met muziekjes en figuurtjes voor op de muur of plafond. Zo leuk. Werd helemaal emotioneel toen ik een slaapliedje opzette met dat ding en de gordijnen even dichtdeed om de figuurtjes te zien.Volgende week woe. hebben we onze pretecho. Ik hoop zo dat ze dan wel kunnen zien wat het wordt. Ik wil nog geen kleertjes halen tot ik weet wat het wordt.

Mijn man is nu net naar zijn werk, heeft deze week avonddienst. Dus heb het rijk voor mij alleen.

Geplaatst

Hallo december mama's,

ben weer terug van vakantie, helaas ((((. gelijk maar klagen over het weer hahahaha, het is wel een verschil als je van 35 naar 11 graden komt zeg. Maar goed geen probleem, heb een heerlijk vakantie gehad we kunnen er weer tegenaan. Nog 3 maanden voordat de echte drukte gaat beginnen :):)

Hoe is het met iedereeen, heb ff snel wat gelezen tussendoor, maar ben nog niet bij. Hoop dat het met iedereen goed gaat. Zag ook een foto van babykamer, mooi zag het eruit hoor. Vanaf as weekend moet ik ook maar even beginnen.

Komen we terug is er een stukje van de achtertuin ingestort, waarschijnlijk door weggespoeld zand, verzekering doet er niets aan en van de gemeente krijgen we ook niets, dat word dus zand sjouwen ppfffffffff. Nou ik ga ff verder lezen :):):)

Geplaatst

Zo ik kom ook weer is om de hoek gevlogen, hier alles zijn gangetje enne over de boobs amai F word me te klein hahahah, niet dat manlief dat erg vind hoor :)

Zo ik hoef gelukkig niet te werken meer, en dat bevalt me prima eerlijk gezegt...kan je tenminste je druk gaan maken om babyzaken die nog gedaan moeten worden.

Heerlijk het rijk alleen mannetje zit weer in Belgie doordeweeks =, heb nu de meiden die alles voor me willen doen als ze uit school zijn.

hahahahah die zijn al aan het plannen wie wat gaat doen als het mannetje geboren is....en ik doe het lekker zelf lol.

ben nu inmiddels 11 kilo aangekomen, waar het zit mmmmm ik geloof overal.

IVFSH: leuk dat je hier ook bent, jammer dat het januari forum niet loopt.

groetjes Diaan

Geplaatst

Echo's, afspraken e.d:

Elke: 7 september (5de x bij de vk)

Kyra73: 12 september 3/4D pretecho

Yolande: 14 september controle bij gyn

Kyra73: 14 september controle vk

Kelebek: 14 september controle vk

Hope: 15 september controle vk

Dees: 15 september controle vk 5de x

Hope: 26 september controle vk en 3 studenten ivm hun opleiding

Dees: gesprek verpleegkundige over bevallen ziekenhuis.

Uitgerekend op:

Hope: 27 november, eerste kindje, en we krijgen een ZOON!!!

Yolande: 06 december, eerste kindje en we krijgen een ZOON!!!

Kyra: 09 december, 3e kindje, verrassing

Karin: 09 december, 1e kindje, verrassing

Francis: 13 december

Poezebeest: 13 december

Sandra: 13 december, 2e kindje en we krijgen er nog een Meisje bij

Jessie: 16 december

Elke: 21 december, 2de kindje en we krijgen een ZOON!! :-D

Armanda: 27 december, 1e kindje en we krijgen een MEISJE

Kelebek: 29 december, 2e kindje en we krijgen een tweede Meisje

Diaan39: 30 december, 3e kindje

Dees: 31 december, 2e kindje wij krijgen een 2de ZOON!

Geplaatst

Echo's, afspraken e.d:

Diaan: 6 septmber ( Gyn)Elke: 7 september (5de x bij de vk)

Uitgerekend op:

Hope: 27 november, eerste kindje,
en we krijgen een ZOON!!!

Yolande: 06 december, eerste kindje

Kyra: 09 december, 3e kindje,
verrassing

Karin: 09 december, 1e kindje,
verrassing

Poezebeest: 13 december

Sandra: 13 december, 2e kindje
en we krijgen er nog een Meisje bij

Elke: 21 december, 2de kindje
en we krijgen een ZOON!! :-D

Armanda: 27 december, 1e kindje
en we krijgen een MEISJE

Kelebek: 29 december, 2e kindje
en we krijgen een tweede Meisje

Wij krijgen een ZOON

Dees: 31 december, 2e kindje
wij krijgen een 2de ZOON!

Geplaatst

Armanda; wat vervelend dat je je zo benauwd voelt. Je verklaring klinkt aannemelijk, maar kan me voorstellen dat je graag een extra controle wilt, benauwd zijn is niet fijn.

Hier trouwens nog geen geplopte navel, ben benieuwd of en zo ja wanneer die plopt.

Enne wat betreft boobies, ik vond die van mij voordat ik zwanger was al veel te groot, D/E. Ik ben tot nu toe alleen in omvang gegroeid, van 75 naar 85, maar ik vind het ook verschrikkelijk! Die dikke buik vind ik allemaal niet erg, maar dat die boobies ook moeten groeien, blergh!

Hope; klinkt allemaal niet goed, diarree, beroerd en harde buiken. Gelukkig nog geen ontsluiting! Doe maar lekker rustig aan deze week zodat je lijf weer op krachten kan komen. Maar met chocola, visiste en boekkie moet dat vast wel goedkomen.

De bevalling, tja, dat moet nu eenmaal gebeuren helaas, haha. Voordat ik zwanger was riep ik altijd dat ik echt nooit ging bevallen en als het dan toch zo nodig moest dan maar onder algehele narcose of dat ik bij de eerste wee al om een ruggenprik zou vragen. Nu denk ik, kom maar op, ik kan dat vast wel. Leuk zal het niet zijn en pijn zal het ook gaan doen, maar dat gaat allemaal over en die baby moet er toch uit. Ben juist heel benieuwd hoe de bevalling zal gaan en hoe ik het zal ervaren.

Yolande; welkom terug van vakantie! Wat fijn dat je je zo goed voelde op vakantie, hopelijk heb je een beetje extra energie mee terug genomen en kun je weer even vooruit.

Elke; goed om te lezen dat de verjaardag van Tess geslaagd is geweest!

Ivfsh; heb hartelijk moeten lachen om je melkfabriekje, die harder gaat dan het project van je man.

Sandra & Jessie; ook ik slaap standaard 2 uur in de middag, anders trek ik het echt niet tot de avond. Voelde voor mij ook heel stom, maar als ik het niet doe word ik er ook niet vrolijk van.

Kelebek; ook welkom terug van vakantie! Van 35 naar 11 graden is ook een hele overgang dus daar mag je best even over klagen. Vervelend van het weggespoelde zand in de tuin, laat jij anderen graven! Jij bent tenslotte zwanger!

Hier voel ik me nog steeds belabberd, heb de afgelopen dagen alleen maar in bed of op de bank gelegen en geslapen. Zodra ik overeind kom en iets ga doen heb ik het gevoel alsof ik een zware griep heb gehad, zo'n zwaar gevoel in mijn lichaam en heel licht in mijn hoofd. Even hier lezen en posten kost al veel energie. Gelukkig is mijn man veel thuis omdat hij onregelmatig werkt en die zorgt wel heel goed voor me. Ik hoop dat Hope gelijk heeft en het met 2 weken wegtrekt, want ik zie het niet zitten om zo nog 14 weken door te lopen. Ik wil nog vanalles doen aan de babykamer, maar op deze manier heb ik er geen fut voor. Nou, ik plof weer op de bank!

Geplaatst

Echo's, afspraken e.d:

Diaan: 6 septmber ( Gyn)

Elke: 7 september (5de x bij de vk)

Uitgerekend op:

Hope: 27 november, eerste kindje,

Yolande: 06 december, eerste kindje

Kyra: 09 december, 3e kindje,
verrassing

Karin: 09 december, 1e kindje,
verrassing

Poezebeest: 13 december, eerste kindje
en wij krijgen een ZOON

Sandra: 13 december, 2e kindje
en we krijgen er nog een Meisje bij

Elke: 21 december, 2de kindje
en we krijgen een ZOON!! :-D

Armanda: 27 december, 1e kindje
en we krijgen een MEISJE

Kelebek: 29 december, 2e kindje
en we krijgen een tweede Meisje

Wij krijgen een ZOON

Dees: 31 december, 2e kindje
wij krijgen een 2de ZOON!

Geplaatst

jessie

dat poepen tijdens de bevalling hoeft niet persee

heb hier zelf geen last van gehad, was die ochtend ook niet naar het toilet geweest en ook geen klisma oid gehad

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden