Ga naar inhoud

Start ICSI Juni 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Als ik je kan helpen, doe ik dat graag mop.

Laat me maar weten wanneer je er aan toe bent om e.e.a. op te halen/wij komen brengen....

Knuffffff

• Reacties 426
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Raba: Veel sterkte met het verwerken van wederom weer een enorme teleurstelling. Het is ook allemaal oneerlijk. Hoop dat het ooit voor jullie gaat lukken.

Veel liefs Propje.

Geplaatst

@Raba: Ik vind het zo erg voor jullie! Al die hoop en dan in 1x valt alles in duigen! Ik heb zo met jullie te doen! Als jullie naar Brussel willen gaan en jullie kunnen het betalen dan zou ik het gewoon doen, ik zit er ook aan te denken om een eventuele 3e of 4e poging daar te doen. Een aantal mensen om ons heen zeggen in ieder geval dat we dat moeten doen, als ik het dan niet doe voelt het alsof ik er niet alles aan heb gedaan maar manlief moet het ook willen :( Eerst maar eens een evaluatiegesprek voeren...

Heel veel sterkte meid en we slaan ons er wel doorheen!!!!!

Heel veel liefs Sabine

Geplaatst

Ja het gaat wel. Ben nu erg bezig met wat er nou mis is bij ons. We weten dat mijn man zijn zaad slecht is en dat ik PCOS heb maar alle emmy's zijn altijd perfect, mogen ingevroren worden, ontdooien vaak goed hoe kan het dan dat het steeds mis gaat? Is er iets met mij? Ligt het aan mijn baarmoeder? (heb nl 2 miskramen gehad)

Mijn zus was gisteren zo lief! Ze zij dat ze eventueel wel draagmoeder zou willen zijn van ons kindje, of eiceldonor! Ik was echt helemaal van slag! Ik hoop dat we nu gewoon te ver doordraven en dat we gewoon pech hebben gehad maar ben gewoon zo bang op nog meer tegenslagen :(

Ik wil proberen om uit te zoeken wat er is maar dat zal wel erg lastig worden... Ben nu maar aan het proberen om 5 kilo af te vallen, misschien dat het helpt? Het schijnt nl te kunnen dat je PCOS over gaat als je afvalt, wie weet? Het is het enige wat ik nu kan doen...

Liefs!

Geplaatst

Hallo Meiden,

Hoe is het met jullie?

Ik ben vandaag voor de 1ste FM geweest en uh enerzijds blij anderzijds terughoudend. Ik had rechts 10 grote follikels variërend van 10 mm tot 15 mm en nog eens 10 kleinere follikels. Links had ik 4 grote ook van minimaal 10 mm tot aan 14 mm en 6 kleinere. M.a.w in totaal 30 follikels. Moest wel even slikken zeg daar ik de bui al zag hangen. De eerste poging vorig jaar had ik bij de eerste FM maar 8 stuks die mee deden en tegen de punctie aan 15 stuks. Nu heb ik de eerste FM al 14 follikels die meedoen, ben eens benieuwd hoeveel er nog mee gaan doen. Er werd wel al gezegd dat als die kleintjes ook mee gaan doen dat de poging word afgebroken. Dat zou toch zuur zijn zeg. Maar ja 30 stuks lijkt me idd wat veel. Woensdag weer terugkomen en heel misschien is vrijdag al de punctie aangezien ik er nu al eentje tussen heb van 15 mm. Mocht het woensdag zo zijn dat er teveel follikels nog te klein zijn dan word de punctie na het weekend gedaan.

Ik hoop maar dat het allemaal goed blijft gaan maar ik weet nu in ieder geval wel waarom ik zo'n last van mijn buik heb.

Ik laat gauw weer wat weten.

Liefs Propje

Geplaatst

@Raba en Sabine: wat ontzettend verdrietig dat jullie poging niet gelukt is! Ik denk aan jullie en wens jullie heel veel sterkte.

Sabine, ik kan me goed voorstellen dat je wil weten waarom het niet gelukt is. Frustrerend hoor dat je goede puncties en emmy's hebt, maar dat ze niet blijven plakken.

@Propje: oei, dat is inderdaad wel heel dubbel nieuws. Veel eitjes, maar misschien teveel... Ik hoop dat je toch door kan gaan met deze ronde, en dat je er niet teveel last van krijgt. Spannende dagen hoor! Ik denk aan je.

Hier gaat ie wel ok, al vind ik het met de dag spannender worden. Vrijdag ben ik begonnen met de gonal-f, dus ik heb nu vier spuiten gezet. Sionds gisteren heb ik een zwaar en zeurend gevoel in mijn onderbuik, alsof ik net ongesteld ben geworden of nog moet worden. Weten jullie of dat normaal is, zo snel na het begin met de gonal-f? De vermoeidheid is gelukkig wel iets minder dan vorige week. Ik merk dat ik er in mijn hoofd de hele dag mee bezig ben, maar gelukkig wel op een gezonde positieve manier.

Gisteren ben ik voor het eerst sinds járen bij de Prenatal geweest, om cadeautjes te halen voor kraambezoeken die we de komende tijd hebben. Ik kreeg ineens zó de kriebels, heerlijk om al die kleertjes te zien! Ik hoop dat ik heel snel mag gaan shoppen. Mijn vriend kreeg ook al de kriebels, maar dat was bij de gedachte aan het banksaldo, hahaha.

Geplaatst

Raba, hoe gaat het met je?

Sabine, hoeveelste poging was dit voor jou? Erg dat het niet gelukt is...

Propje, dat zijn veel follikels. Toch lees ik wel vaker dat met dat aantal een punctie toch doorgaat. Het zal misschien dan afhangen van de bloeduitslagen. En je zult het heel rustig aan moeten doen na de punctie.

Jessi, wanneer moet je voor de eerste echo? Ik gebruikte zelf menopur maar had daar ook wel na een paar dagen spuiten al last van.

Zjn er nog meer wachtenden?

Het is bij mij nu een week na de terugplaatsing. Bij de eerste poging was het nu al mis, bij de tweede poging had ik op de 6e dag na TP al bruine afscheiding en zette menstruatie op de 8e dag na TP door. Bijnde cryo pogingen kreeg ik na een langere periode bruine afscheiding maar ging pas menstrueren bij het stoppen met de progynova en utrogestan. Nu is er nog niets te zien en dat stemt me enigszins hoopvol. Het voelt ook beter dan bij eerdere pogingen, maar ik vind het wel erg spannend en eng.

Geplaatst

hallo meiden

zit nu ook in de wacht dagen, zit nu op dag 8 na tp en mag 8-7 testen maar heb nu ongi krampen.

vind het allemaal zo spannend zal het doorzetten of niet.

Gebruik ook nog lutinus en morgen is de laatse dag dat ik het hoeft te gebruiken.

We wachten maar af

grt

Geplaatst

@Inne: dit was voor mij de tweede verse poging en vierde terugplaatsing. Ik ben alleen zwanger geweest van 2 cryoterugplaatsingen maar miskraam geworden. Nu nog twee pogingen want heb nog drie emmy's in de vriezer :)

@Raba: ik wilde eigenlijk ook niet testen maar ze wilden wel graag dat ik kwam dus ik ga morgen. Jij wil helemaal geen bloed laten prikken?

Liefs!

Geplaatst

@ Raba klote zeg! Sterkte!

Ik heb aankomende donderdag een telefonische afspraak met de dokter over onze cryo terugplaatsing!

Weten jullie of een cryo van mindere kwaliteit is of maakt dat niets uit?! Is de kans dus nu even groot/klein dat we zwanger worden van een cryo als van een "verse" poging?

Liefs

Geplaatst

Fijn dat je nog cryo's hebt, Sabine.

Raba, balen! Bij ons in het ziekenhuis moet je bloed laten prikken, ongeacht of je bloedverlies hebt of niet. Bij jou niet?

Pjessie, jij loopt dan 1 dag voor op mij. Spannend is het he. Hoeveelste poging is dit voor je?

Melis, hoe is het met jou?

Pgd, volgens mij liggen de kansen met een cryo statistisch lager, maar ik heb ook wel eens gehoord dat dit m.n. komt door het ontdooiingsproces. In elk geval worden er genoeg vrouwen zwanger van een cryo. De kwaliteit kan hetzelfde zijn als bij een verse poging.

Geplaatst

Bij ons in het zh prikken ze nooit bloed voor de hcg. Ze zeggen een zw.test is voldoende. Maar ik wilde het graag en gelukkig mocht ik in het flevo. En nu maakt het niet meer uit. Ik voel me leeg en raar. Ik wens iedereen veel geluk.

Wij hebben in augustus een evaluatiegesprek in het radboud. We hebben besloten om in nl niet meer verder te gaan. Of dusseldorf of brussel? Intake aangevraagd en nou kijken waar we heen willen.

Geplaatst

@ Pjessie, spannend zijn die wachtdagen he!? Hou je het nog een beetje vol? Nog 3 dagen en dan mag je (hopelijk positief) testen! Hoe voel je je? Ik gebruik de utrogestan balletjes (op advies van het zkh) tot a.s. vrijdag, dan ben ik 5 weken.

@ Sabine, hoe is het met jou? Jammer dat je best lang moet wachten omdat het zkh vakantie heeft, of vind je dat zelf niet erg? Hoop dat alles goed met je gaat en je (zoals ik je tot nu toe ken) positief tegenover een volgende tp staat. :-)

@ pgd196; volgens mij maakt de kwaliteit niet zoveel uit. Sommige vrouwen raken zwanger van een 4-cellige cryo en anderen worden niet zwanger van een 8-cellige. Net zoals Inne zegt ligt de slagingskans lager dan een tp met een verse embryo, volgens is de kans iets van 10%..

@ Inne, hoe is het met jou? Wanneer mag jij testen? Spannend allemaal he... Ik vond de laatste wachtdagen het zwaarst en heb dan ook eerder getest.. Met mij gaat alles goed, ben alleen erg moe. Ik ben overigens (nog) niet misselijk, wie weet komt dat nog ;-)

@ Raba, weet je al naar welk zkh je gaat, Brussel of Dusseldorf? Weet je al wanneer je de intake hebt? Wens je heel veel succes meid :-)

Verder niets zoveel te melden hier, behalve dat ik moe ben en 's avonds heel vroeg naar bed ga.

Fijne dag allemaal en tot later!

Geplaatst

@Pjessie en Inne: wat een spannende tijd voor jullie. Ik duim voor jullie dat de emmy's blijven plakken!

@Inne: ik heb a.s. vrijdag mijn eerst echo, het is dan de 8e dag dat ik de Gonal-F spuit. Ik heb sinds zondag een liicht zeurderig, ongi-achtig gevoel in mijn onderbuik, dus er gebeurt in ieder geval iets ;-)

@Pgd1986: ik heb gelezen dat de cryo's juist sterker zijn dan verse emmy's, omdat ze het ontdooiproces hebben overleefd en daarbij vallen de zwaksten af. Hier kun je de statistieken van IVF-resultaten per ziekenhuis zien, de resultaten van cryo-terugplaatsingen staan er ook bij. http://www.nvog.nl//Sites/Files/0000001534_IVF%20cijfers%202009%20per%20kliniek.pdf De verschillen per ziekenhuis zijn heel groot, het varieert van 11 tot bijna 35% succesvolle cryo-terugplaatsing. Bij de meeste ziekenhuizen liggen de percentages van zwangerschappen bij cryo-terugplaatsing wel iets lager dan bij IVF en ICSI, maar bijvoorbeeld in Zwolle is het juist andersom. Gemiddeld is de kans op succes toch nog iets van 25%, zeker de moeite waard lijkt mij.

Geplaatst

melis25, gefeliciteerd, voel me vandaag goed, gisteren had ik het gevoel dat ik ongi moest worden, probeer veel afleiding te zoeken van mij mag het snel vrijdag zijn.

inne, het is voor mij de eerste keer, het blijft zeker spannend

jessi79, bedankt ik hoop het ook zo.

grt

Geplaatst

We hebben een intake in dusseldorf 5 september. En volgende week kan ik de intake in Brussel aanvragen.

In augustus evaluatie in het radboud. Als we de intake's hebben gehad dan gaan we beslissen waar we verder gaan.

Ik zal niet zoveel meer schrijven. Mijn hoofd zit vol en ik neem hierdoor een beetje afstand.

Ik wens jullie alle goeds en een droom die uit mag komen.

Geplaatst

Raba, begrijpelijk. Heel veel sterkte!

Spannend Pjessie. Moet jij bloedprikken of doe je een thuistest vrijdag?

Melis, vermoeidheid hoort erbij. Goed teken.

Ik heb sinds vandaag soms wat krampen, maar dat trekt steeds weer weg. En nog geen bruinverlies. Verder vandaag op het werk ineens kokhalsneigingen in een toilet op het werk en in een dierenverblijf van een client. Zou dat van de utrogestan kunnen komen?

Geplaatst

Hoeveel dagen is dat voor jou dan na de punctiedatum, Pjessie? Spannend he!

Ik voel me niet zwanger... maar mocht er het weekend nog niets te zien zijn, dan ga ik ook wel een testje doen. Zaterdag ofzo.

Eng, eng, eng dit.

Geplaatst

Hier lijkt het mis. Eerst roze, toen bruine afscheiding. Het ziet er niet hoopvol uit. Mijn derde poging, geen cryo's.:mad:

Geplaatst

Ach Inne, dat meen je niet. Ik had zo gehoopt voor jullie, heb je ook al getest? Hoop echt dat het zich niet doorzet.

Hier weer naar Zh geweest heb vrijdag al de punctie. Wegens teveel follikels kunnen we het risico niet nemen om door te gaan met stimuleren. Heb zoiets begrepen dat het er nu 16 zijn en veel kleintjes, doorgaan betekende meer follikels.

Echt werkelijk waar zie ik er nu al tegenop tegen die zo gevreesde punctie. Houd me er maar aan vast dat het maar voor even is.

Liefs Propje.

Geplaatst

Hallo dames,

daar ben ik weer 5 dagen na de tp,ik weet eerlijk gezegt niet wat ik moet voelen,dit is namelijk mijn 5de poging!!ik ben nu wel snel moe en heb pijnlijke borsten maar dat kan ook heel goed ultrogestan zijn....volgende week woensdag heb ik mijn bloedtest.......ik probeer er niet zo veel aan te denken ....maar tevergeefs lukt het niet echt.

ik wens de andere dames heel veel succes vrijdag!!

Groetjes malika

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden