Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tool, lekker looooos!

Ivfsh, wat fijn erop uit met jullie kleine meid. Klinkt retegezellig hoor!

Sen, als je whatsapp op "urgent calss only" zet en iemand vind iets urgents, wat mensen van hun eigen situatie uitgaande nogal snel vinden, is het niet gek dat ze je belt. Ik zou de status veranderen in "niet bereikbaar vanwege ziekte". :)

Lief van die kaartjes! Ik heb net dagkaarten gekocht al, maar we willen misschien in de avond. Even gebeld of we daarmee ook in de avond binnen komen, en geloof het wel. Dus als iemand anders ze wil hebben, zou ik dat doen. Maar als je ze niet kwijt raakt, neem ik ze graag over. Dan verkoop ik de mijne door of geef ze dan ook maar weg.

Trouwens Sen, nog van harte met de goede combi test uitslagen!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Thx Mik en ik ga ook gelijk m'n status veranderen. Ze belt overigens niet maar stuurt berichtjes via whatsapp. Pb me even je adres, dan stuur ik de kaartjes naar je toe.

Geplaatst

Hi meiden, hier nog steeds vaag en onduidelijk. Vanacht weer echt last van rug en onderbuik, vooral na plassen. Vanochtend ook vaag misselijk. Maar in de loop van de dag nergens meer last van. Behalve koud. En nu misschien wat slaperig, maar ik heb ook voor het eerst in weken weer echt een dag gewerkt. Dus tja... Nog wel diverse belletjes gepleegd om evt hier bloed te prikken maar zonder formulier en eigen verzendmateriaal doet iedereen moeilijk, ik rij dus woensdag gezellig 500 km voor twee buisjes bloed haha. J merkte wel heel slim op dat ik Pf dan om wat buisjes en verpakking moet vragen plus twee formulieren, zodat ik een volgende keer wel hier kan laten prikken. pfff laat dit allemaal ajb niet voor niks zijn...

Later meer, nu even tot rust komen...

Geplaatst

Henne, wat vervelend dat de huisarts of het lab jou die buisjes en bijbehorend verpakkingsmateriaal niet willen geven. Was idd een stuk makkelijker geweest. Wat is de reden dat ze het niet willen meegeven? Ze hebben er zelf dan toch verder geen omkijken meer naar. Mijn huisarts gaf zonder vragen of problemen een verzenddoosje mee en nam genoegen met een uitgeprinte mail van dr. Pf.

Wil de arts in Voorburg ook niet meehelpen dan?

Anders idd maar een voorraad halen bij dr. Pf, zodat je de volgende keer niet 500 km hoeft te rijden voor een paar buisjes bloed.

Geplaatst

Huisarts heeft het zelf niet, lab hier in de buurt is een poli heeft het ook niet. Vorige keer heeft hoofdmotief het voor me verstuurd maar dat was nie binnen 24 uur. Voorburg IVF kan me nie helpen en lab in Delft kan niet prikken zonder formulier. Tja, bureaucratie hè. Als ik buizen en materiaal heb, dan prikken ze hier wel. Maar dat materiaal hebben ze gewoon niet liggen. Nou ja, uiteindelijk kost het vooral tijd, want opsturen met fedex ismook best kostbaar. En ik had interen vast vooruit gewerkt dus heb alle tijd. Relax....zennnn..... Arnolds eerste buitenlandse tripje :-)

Geplaatst

ha,ha. Dan hoop ik op een fijne en plezierige reis saampies met Arnold naar het buitenland :).

Maar idd die bureaucratie. Eigenlijk belachelijk!

Besef ineens dat ik dus in mijn handjes mag knijpen met onze huisarts, die alle aanwijzingen van dr. Pf geheel gevolgd had.

Geplaatst

Tja, misschien ligt het hier aan de grote ofzo. De huisarts is wel heel meewerkend, heeft ook een recept voor de prednisolon geschreven en checkt baart elke week bloed. Alleen het prikken zelf gaat via het ziekenhuis en die protocollen daar...

Ik ga de boerenkool uit de oven halen. Inmiddels wel vaag misselijk maar denk eerder van trek dan wat anders LOL

Geplaatst

Wen heb hij ook dr. De V.? Hij Heeft bij mij altijd direkt meegewerkt bij bloedonderzoek

Vriend maakt hier vegetarische schnitzel met aardappelparthes en doperwten worteltjes. Lekker makkelijk. Hoop dat ik het binnenhou

Wat eten jullie???

Geplaatst

Hier stampotje van 6 groenten, zakje vers van de appie (aanrader!).

Henne, vergeet je dr Pf niet te vragen ook hcg te prikken? :) Of vind je dat te vroeg?

Geplaatst

Hier eten we zwaar pittige Thaise curry voor arjon en kipfiletje met boontjes en rijst voor mij. Ik durf nog niet zo goed heel pittig te eten omdat ik borstvoeding geef.

Geplaatst

Boerenkool was lekker. Vraag me alleen af of het slim was voor m'n buik aangezien ik voor lunch een bonensoep heb gegeten hihi...het rommelt wat ;-)

Testr hcg is veel te vroeg joh!. Laat ik mezelf nu niet helemaal gek maken. Ik vind het al een enge onderneming om de " prognostic signs" na te kijken, laat staan hcg. Moet wel zeggen dat ik me erg goed voel bij de 10mg prednisolon, net of m'n lijf rustiger is ofzo.

Geplaatst

Klinkt goed Ivfsh, en idd te pittig nog een beetje te heftig idd. Jij ook stevige kost Henne! Wel lekker en gezond.

Is woensdag niet 12 dagen na je ei? Ik wil je niet opjutten, maar ik vermoed dat dr Pf het uit zich zelf ook doet/voorstelt. Dus als je liever niet hebt, even aangeven! Fijn dat hogere dosis beter lijkt aan te slaan. Houden zo!

Hier forum op mobiel in ene in engels. Jullie ook? Strakkere vormgeving mooi hoor.

Geplaatst

hai meiden

Fren wat een lief en mooie kaartje, dank je wel!!!!! staat nu mooi naast het kaartje van E.v.i.

Ivfsh, wat goed dat je het hebt over de pasfoto´s, ik bedacht me net mijn paspoort en dat moet vernieuwd worden, dan ook meteen voor Imke, ben benieuwd hoe we dat voor elkaar gaan krijgen.

Lekker dat het maken van lange wandelingen goed gaat, ik vond het zo heerlijk om er weer op uit te kunnen gaan en genoot al van het kleinste bokje om.

Henne wat een gedoe met dat bloed zeg! voor een goed doel natuurlijk maar toch.....ohh Testr jij opperde om hcg te testen,knap Henne dat je dat niet doet maar inderdaad is vroeg, toch zou ik in de verleiding komen denk ik.meid nog minder als een week en je mag testen!!! ik duim voor je.

Zou dr. Pf ook niet nog een idee hebben waar hij je op kan testen vanwege die uitslag die laatst zo ineens opkwam?

Vandaag de rekening binnengekregen voor de cryo-opslag, viel me mee € 151 voor 6 maanden, meteen schoot weer vanalles door mijn hoofd, zo van nu moet ik er over nadenken, het opslaan staat vast hoor maar wanneer eventueel een tp doen? wil er nog niet aan denken op de een of andere manier, te eng of zo?

Vond wel mooi dat ze onderaan de brief hadden vermeld dat doneren voor andere mensen ook tot de mogelijkheden behoort in DD, is daar nog niet zo lang mogelijk, goed dat ze het onder de aandacht brengen.

Lekker gewerkt, bijna niemand aanwezig, ook weinig telefoontjes gehad en mails dus lekker door kunnen gaan. Imke opgehaald, ben zo blij dat ze een dag gaat, ze vind het echt geweldig, ze wil zoveel mogelijk zien, het was e rustig met kindjes, op de gang deden ze de polonaise en werd carnavalsmuziek gedraaid, de allerkleinste die bleven in de lokalen al was Imke het daar niet mee eens,ze had in de gaten dat daar wat te zien was, uiteindelijk hebben ze haar met stoel en al op de gang gezet, ze vond het geweldig om de rennende en dansende kindjes daar te aanschouwen. Ja zeiden ze, ze geeft duidelijk aan als iets haar niet zint, ik knikte maar in de trant van ja herkenbaar...

Geplaatst

Miki maak me geeek! Ik overleg wel met Pf. Op zich mag het van mij best, zat toch donderdag al te overwegen voor een testje. maar ben bang voor teleurstelling. Wil misschien die hoop nog even vasthouden. En aan de andere kant, bij wel hcg ga ik dan vanaf woensdag al stressen of het wel goed zal gaan. Kijk, als ik heel eerlijk ben dan weet ik wel vrijwel zeker dat er iets aan het gebeuren is. Maar is het genoeg? Een beetje zwanger worden is geen punt tenslotte.

Tool, alaaf!!l heb je het naar je zin meis?

Geplaatst

Hahaha, carnaval gaat volledig aan mij voorbij, maar ja, zit dan ook boven de rivieren hè...

Henne, wat een gedoe met het bloed. Is me even ontschoten waarom het geprikt moet worden, is dat voor de prednisolon en de ontstekingswaarden in je bloed?

En Arnold, heeft hij het nog naar z'n zin?

Babeth, ik zie het helemaal voor me, Imke in haar stoel die het allemaal in de gaten houdt.

Hier een heel relaxed dagje gehad, lekker in bed een beetje filmpjes gelezen met fiene naast me. Merk da ik toch nog iets te veel gedaan heb de laatste dagen. Morgen laatste dag kraam en controle verloskundige. We zijn wel blij dat we het huis dan wee voor onszelf hebben. Overigens... In een optimistische bui vanmorgen een 'normale' spijkerbroek gepast... En die paste al weer! Heb nog iets te veel buikvel, maar zit 2 kilo van m'n startgewicht af. FIJN!! Scheelt toch weer.

Geplaatst

Oeh, de gekte is dus al begonnen. Ah ik stuiter met je meeee!

Miki maak me geeek! Ik overleg wel met Pf. Op zich mag het van mij best, zat toch donderdag al te overwegen voor een testje. maar ben bang voor teleurstelling. Wil misschien die hoop nog even vasthouden. En aan de andere kant, bij wel hcg ga ik dan vanaf woensdag al stressen of het wel goed zal gaan. Kijk, als ik heel eerlijk ben dan weet ik wel vrijwel zeker dat er iets aan het gebeuren is. Maar is het genoeg? Een beetje zwanger worden is been punt tenslotte.

Tool, alaaf!!l heb je het naar je zin meis?

Geplaatst

Fren, klinkt erg gezellig en jeee nu alweer in je broek! Laatste daggie morgen met hulp. Fijn ook. Niet zieker geworden dus? Ook een sterk immuun hoor.

Babeth, lekker eigen willetje jullie dame! En idd als die rekening komt, dan ook de keuze ergens he?

Geplaatst

Fren ontstekingswaarden doet de huisarts. Ik moet prikken op een aantal van die immunologische waardes, vanwege de allergie aanal twee dagen na de tp. Prednisolon is al verhoogt, maar als wel zwanger en te actief immuun moet dat misschien nog meer.

Doe jij wel rustig aan!! Als de kraam weg is heb je lekker het huis voor jezelf, maar ook een hulp meer. Gelukkig is Vin nog vrij. hoe is het me de snotterigheid en griep?

Geplaatst

Oh, waar ik dus het meeste 'last' van heb is een vaag gevoel in m'n onderbuik na het plassen. Een beetje weeïg, wat trekkerig gevoel dat soms ook naar m'n benen en rug trekt. Het lijkt op mensturatiekramp maar dan veel lichter en zeurderiger. Em dat herken ik dus zelf wel van al die keren. Maar wat ik al zei, is het genoeg?

Geplaatst

Pff nou dames hier ben ik weer!!!!!!

Allereerst Caro en Fren ook nu via mezelf een felicitatie voor jullie prachtkindjes!!!! Henne bedankt voor het doorgeven.... zo was ik er toch een beetje bij in deze spannende tijd.

Henne heel veel succes en vooral rust toegewenst in deze o zo moeilijke tijd. Jij weet als geen ander dat een beetje zwanger niet werkt..... Veel aan jullie gedacht afgelopen weekend.

Sen meis je hebt het zwaar. Werk niet aan denken, ze durven wel zeg die collega's van je. Schandalig gewoon. Lekker aan jezelf en je kleine denken en schijt hebben aan de rest.

Ivfsh fijn dat het zo goed gaat met jullie en dat jullie genieten.

Tool lekker aan het alaafen hihi. Lekker hoor even stoom afblazen.

Verder heb ik globaal wat bijgelezen. Hoop dat het verder met allemaal goed gaat en hoop weer wat vaker hier langs te komen om mee te kletsen.

Hier is de verhuizing achter de rug. Van alles gebeurd, maar vooral positief. Ben wel heel erg moe, Ruben is nu ziekjes, heeft de waterpokken het arme manneke. We noemen hem nu spikkeltje en hij is zo aanhankelijk die kleine dreumes. Ben heel blij dat het nu allemaal achter de rug is en eind van de maand van de huurwoning af dus alleen verder met ons nieuwe paleis. Het is zo mooi!!!!!

Niet echt een lang berichtje, maar in ieder geval een teken van leven. Hoop binnen niet al te lange tijd weer toppie in mijn vel te zitten. Ben ook weer iets afgevallen, gaat niet snel allemaal, maar het gaat in ieder geval eraf!!

Succes voor degene die het nodig hebben en voor allen een hele dikke knuffel!!!!!!!

Geplaatst

San je bent er weer meisie! Welkom terug, heerlijk dat jullie nu in jullie mooie paleisje wonen. En Ruben de waterpokken, het arme manneke. Tip: de pokjes insmeren met sudocreme. Daarmee drogen ze snel uit en vermindert de jeuk beter dan talk e.d . Ervaring van vier keer waterpokken hier :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden