Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sen, bonen met gevoelige darmen wellicht wat heavy? Alhoewel Henne het maandag ook aandurfde. :)

Ik herken wat je schrijft over werk, maar heb uiteindelijk wel ingezien dat werk zo ondergeschikt is aan je gezondheid en ook de kinderwens. En nu je zwanger bent, kan er eindelijk een ontlading komen. Ik denk eerlijk gezegd dat je beter even een tijdje niet werken kan. Het is zo'n dwangmatige en dwingende situatie met hun. Met zoveel verwachting, vanuit jezelf en bij hun, herstel je nooit goed. Tenzij iedereen weet: nu even niet. Sen heeft de tijd en ruimte nodig. Elke arbo zal dit onderschrijven.

Zal wel even je trots inslikken worden, vond ik heel moeilijk. Maar eenmaal uitgesproken ben je dat zo kwijt. Dan zie je dat jij voorgaat en niemand anders en kun je echt stappen maken.

Knuffel

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

thx Mik, en precies hoe jij het zegt.. een ontlading.

het is tot nu toe eigenlijk alleen mn directe collega die zo loopt te pushen. Van mn leidinggevende heb ik helemaal niets meer gehoord maar ik denk dat dat niet lang meer zal duren. Ze gaat vast en zeker vragen wanneer denk je dat je weer komt werken. Ik weet niet zo goed wat voor antwoord ik daarop moet geven want ik weet niet wanneer ik me weer in staat zal voelen om te werken. Heb dus ook steeds het gevoel dat ik van alles moet noemen omdat ik anders bang ben dat ze me niet geloven.. stom hè. Want hoe kan het nou dat ik nu opeens ziek ben.. ik ben NOOIT ziek.

Geplaatst

Een betrokken werknemer is elke werkgever gezegend mee. Tot die betrokkenheid het functioneren in de weg zit. En in weze is dat nu zo. Je betrokkenheid weerhoudt je van echt rust nemen en herstellen en in the end heeft je werkgever daar ook geen voordeel aan.

Echt even loslaten dame en al helemaal die directe collega. Eenmaal aangeven dat ze met vragen naar de baas moet en daarna negeren!

Geplaatst

net weer even goed gesprek gehad met vriendin die even langs kwam. Zij geeft choaching aan mensen die een burnout hebben of onzeker zijn e.d. Ze heeft me aangeraden om het direct aan mijn leidinggevende te melden als mn collega weer berichtjes gaat sturen om me te pushen en te vragen of ze haar hierop wil aanspreken omdat dit niet bevorderlijk is voor mijn herstel. Ik ga dat ook echt doen..

nu even eten... tot later en eetze

Geplaatst

hoi José,

Welkom, het gaat hier over van alles en nog wat: van behandelingen tot het avondeten, werk, carnaval kortom allerlei uiteenlopende onderwerpen.

Voel je vrij om gezellig met ons mee te babbelen

groetjes

Sen

Geplaatst

Hoi Jose: Alaaf!

Hallo allemaal! Even een berichtje om te laten weten dat ik met iedereen meeleef. Nog geen schoonmaakster, ga morgen ochtend actief aan de slag ; -)

Ben helemaal blij te merken dat de dagen weer wat langer worden en de zon langer schijnt!

Tool wat zie je er heerlijk neon uit !!

Testr en Sen, ik krijg gewoon kippevel als ik jullie mooie berichtjes over de vorderende zwangerschap lees, mooi dat het zo loopt! (en jammer met al die lichamelijke klachten, maar jullie nemen je rust, en laten je niet gek maken door werk en anderen!

Niet zo veel te melden... gewoon lekker aan het werk, s avonds op de bank, en rustig aan doen...

Henne hoe is het bij jou? Lees zulke hoopgevende berichten.... duim hard hier!

Iedereen fijn avondje xxx

Geplaatst

Pff, Vin slaat een beetje door wbt onze verwarming, loopt constant te klagen dat het zo koud in huis is beneden (we slapen beneden en wonen op de 1e etage). Ik krijg hem niet aan zijn verstand gepeuterd dat -omdat de termostaat van de verwarming in de woonkamer hangt, deze uitspringt als het in de woonkamer 20 graden is doordat bijv de zon de kamer verwarmt heeft. (als de verwarming daarop ingesteld is) logischerwijs slaan dan de verwarmingen in de rest van het huis ook uit. Hij loopt nu als Bob de Bouwer met z'n waterpomptang door het huis om alle verwarmingen te ontluchten omdat Fiene in een te koude kamer (naar zijn mening) ligt. Volgens mij is het daar zo'n 18-19 graden en ze heeft een kruik in haar bedje, dus zo'n vaart loopt het allemaal niet.

Nou ja, we wachten wel weer af, maar dat geklaag erover word ik een beetje tureluurs van. Als het niet werkt zoals hij wil, hij maar een monteur laten komen, of ophouden met zeuren...

Geplaatst

Voorjaar heerlijk, zo zalig om in het licht naar huis te rijden.

Ik hou het even lekker ego: word heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees. Zeker weten van wel, zeker weten van niet. Jullie kennen het allemaal zo goed. Genoeg kwaaltjes m hoop te hebben, maar ook genoeg nuchterheid en terughoudendheid om te weten hoe erg je jezelf voor de gek kunt houden. En toch ook een raar soort rust dit keer.... Moeilijk uit te leggen zonder straks m'n tong weer af te willen bijten ;-) Ondertussen op werk weer een contract niet verlengd, oa vanwege te weinig omzet dus ik hou m'n hart vast, maar op zich is dat totaal onbelangrijk nu. Eerst stap voor stap deze dagen door.

Dikke knuffel voor allemaal. Sen heel veel beterschap. Miki top dat Binkie het zo goed doet en veel plezier bij de 3D. Sandra wat is Ruben om op te veten op die foto's :-) Eef, morgen aan de slag voor een hulp. Goed plan. Tool geweldige outfit, balen de je vriend ziek is zeg.

Hoe gaat het met de nieuwbakkken moeders?

Liefs xxx

Geplaatst

Ja das waar, maar hij is alleen zo stront eigenwijs... Ik ga morgen een monteur bellen, ben het hè-le-maal zat. Hij wordt super chagerijnig, ik ga zitten janken dankzij die heerlijke hormonen, en ondertussen is de avond voorbij en hebben we elkaar alleen maa toe lopen snauwen. Gezellig...

Geplaatst

Eef lieverd ben je toch.

Fren, aandoenlijk cliche jullie. Schrijf het van je af, later kun je er om lachen. Nu is het even veel en heavy allemaal. Dat is ook logisch, zoveel gebeurt er!

Henne, denk aan je morgen! Vergeet niet in de wachtkamer bij pfeifer op je phone de wifi te zoeken. Genaamd: Wikileaks backup. Te grappig, ik verdenk Sebastiaan ervan. :)

Geplaatst

Bob heeft z'n shit anders wel voor elkaar, Fien ligt in een lekkere warme kamer nu :)

En er wordt al weer gelachen hier, hormonicas laten het erger klinken dan het is.

Grtz bob

Geplaatst

Oh help... Word om vijf uur wakker en denk 'voel niks, zie je wel alles verbeelding'. Naar de wc, terug in bed en nu ben Ik toch misselijk.... Zenuwen? Darmen? Of toch? Aaaarrrggghh!!!

Geplaatst

Henne en Sen allebei in een andere stap van het proces en allebei even onzeker.

Meiden sterkte en succes!!!

Sen heb je dan helemaal geen vertrouwen in jullie kindje???? Is moeilijk he echt genieten en geloven. Dit duurde bij mij ook zo lang, eerlijk gezegt pas weken na de geboorte.

Henne het eerste buitenlandse tripje voor jullie spruitje;))

Hier weer beter geslapen, Ruben heeft ook lekker geslapen. Spikkeltje wordt steeds gespikkelder en bij de apo hadden ze er niks voor. Wel voor kindjes van oudere leeftijd en omdat hij er zelf geen last van lijkt te hebben hebben ze aangeraden om er verder niks mee te doen. als het niet nodig is niet doen was hun advies. Daar kan ik me dan ook wel weer in vinden. Hij is nu erg vrolijk en heeft zelfs net zijn eerste stukjes brood gegeten met leverpastei. Wat wordt hij al groot.....

Geplaatst

Hoi meiden,

Fren moet wel wat lachen om je berichtje, het lijkt wel dat de papa's veel bezorgder zijn,,,maar een temp van 18-19 is ideaal!! Moet juist niet te warm zijn., in het nekje voel je of ze een goede top heeft maar dat is je vast verteld. Gelukkig wordt er weer gelachen!

Henne ok denk aan je, ik ben overtuigd van het effect van de prednisolon en het mooiste vind ik nog wat je schrijft dat gevoel van rust!

San ik las hier de tip van Enne en iemand had iets gepost over een zegenbede, ik heb het genoteerd,wat nel al dat brood, wauw.

Eef, actief aan de slag, met petsen of zoeken? Eerszielenen hè!

Testr wat fijn dat je echo weer zo mooi was, en ruim 24 w al weer, het gaat snel hoor.

Hier geen nieuws straks naar het cb.

Liefs Babeth

Oh ja Joseeke, welkom hier!!

Tool lekker aan het bijkomen van het feesten? Balen dat je vriend ziek werd, net nu!

Geplaatst

Mogguh allemaal..

Henne succes vandaag.. vergeet je Arnolds paspoort niet? En verder.... ik hoop dat je gevoel klopt... endat de misselijkheid gewoon door Arnold komt.. Misschien heeft hij wat last van wagenziekte?

Hier heeft Sanne me vanochtend laten slapen tot 8.20.. heerlijk hoor....Ze ligt nu te dreinen in de box.... ligt op haar zij en 'loopt' dan rondjes door de box, via de spijlen. Maar komt dan niet over haar speelgoed heen.... En dan ga je dreinen..

Sen, heb vertrouwen in je kleintje... En je werk.... dat rent echt niet weg hoor..... Heb je vast al wel gedaan, maar heb je ook al eens een cracker gegeten een half uur voordat je opstaat?

Ik moet ook altijd koren op een lege maag.... dat doet zo'n zeer op een gegeven moment... Her ergste vond ik altijd nog, dat ik het 's ochtend op het station of in de trein of metro had.. vreeeeselijk!! Gevoel dat iedereen naar je kijkt...

Ik ga hier eerst eens een boze Sanne uit de box vissen... denk dat er weer 1 aan bed toe is....

Alaaaaaaaaf, alaaaaaaf, alaaaaaaaaaf...... ook al is het over... ik vind het zo vrolijk klinken....

Geplaatst

Hei!

Henne, ik hoop en leef met je mee. Ik durf het haast niet te schrijven, wil geen mussen vermoorden, maar jouw gevoel heeft het eigenlijk altijd bij het juiste eind gehad. Als je dacht dat het echt mis was, dan was het ook mis. Daarom heb ik nu een erg goed gevoel.

Tool, gek! Ik moest door de foto zien lachen. Mag ik het zeggen...die koeienkop..tja..ehm...daar moest ik ook om lachen.

Fren, zo herkenbaar. Zo waren wij ook de eerste maanden met merel. We hebben zelfs twee badthermometers aangeschaft omdat manlief toch echt zeker wilde weten dat het badwater de juiste temperatuur had.

Testr, gefeliciteerd met de mooie echo. En de 24 weken mijlpaal.

Bezoek gehad van mijn ouders, gezellig. Ik ben verwend.

Ook fijn om af en toe even iets te kunnen doen zonder dat ik moest plannen en regelen. Overdag gaan sporten bv.

Storm komt helaas weer twee keer snachts voor voeding. Maar hij is ook snipverkouden en een tandje komt door dus hij heeft het ook niet makkelijk. De combinatie dementiezorgopleiding en kleine draakjes is pittiger dan ik dacht maar het lukt net. Wil beide op mijn allerbest doen.

Ivfsh, lekker veel bezoek. geniet je?

Sen, zo misselijk, heftig. hoop dat bij jou week 13 dan de 'overgangsmaand' is naar zwanger zonder kotsneigingen.

syl, rubster, kaatje en alle anderen, heel veel liefs.

babeth, veel sterkte en liefde deze week. heb je vrij genomen?

witje gefeliciteerd met de nieuwe woning. foto's?????

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden