Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

San, wat een verschrikkelijk bericht voor jullie. het houdt niet op. Zou veel voor jullie willen doen. Dikke knuffel voor jou.

Hier weer naar de koppeling gekeken. De looodgieter staat morgen om 7.45 uur voor de deur. De schat doet het er even tussendoor.

Daarna om 08.00 de stucadoor. Mijn vader komt even. Ik ben rond 13.00 uur weer thuis.

Geplaatst

Lieve san, wat een naar nieuws voor je moeder en ook voor jullie! Kon ik jullie maar even een knuffel geven. Heel begrijpelijk dat je je k#$@t voelt. Sterkte meid! Wel gelukkig goed nieuws voor P. Vreugde en verdriet ligt idd heel dichtbij elkaar.

die knuffel komt er zaterdag aan!

Eef, bedankt voor je knuffel. Fijn dat je bevestigd hebt gekregen dat je op de goede weg zit in jullie/je verwerkingsproces.

Heb vanavond lesgegeven, en ging wel beter dan de vorige keer, maar nog niet optimaal. Dat is het perfectionistische in mij. Gelukkig kan ik het wel verbloemen als ik fout in de choreo zit.

verder komt er nog niet veel uit m'n vingers/handen.

Lekker buitje hier nu bezig...

Es, succes morgen met de echo.

Henne, gaat het met Jou ook weer wat beter?

Sen, blijf t vreemd vinden met je manager en hoe ze reageert.

Volgens mij vergeet ik weer de helft.

Ceeke, succes met de 2e cm morgen! Duim dat ze goed gegroeid zijn!

Geplaatst

San..... wat een k*t nieuws.... Ookal was je er al bang voor.... Dit is niet hetgene dat je hoopt te horen.

Er gaat een hele zware periode aankomen. Praat erover.....deel je angsten..... we zijn er voor je...

Geplaatst

San, wat een afschuwelijk nieuws over je moeder. Heel veel sterkte de komende tijd en een dikke knuffel

Eef, fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad met de psycholoog.

Geplaatst

Eef, ik ben ook doorverwezen naar een naar de haptotherapie/psychotherapie. Weet nog niet zo goed wat ik hier mee ga doen . Zelf heb ik nog steeds het idee dat ik het toch zelf moet kunnen. Maar als ik jou zo hoor doet het toch best goed. Ik zit een beetje in twijfel eigenlijk. Ik vind het ook wel wat eng moet ik zeggen... Verder geef ok iedereen een dikke knuffel die dit nu even heel hard nodig hebben

Geplaatst

Mart je kan ook een afspraak maken en als je het gevoel hebt er niks aan te zullen hebben kun je er altijd mee stoppen toch??

Geplaatst

Liz ook al ga je naar een psycholoog je moet het toch zelf doen. Maar je kan dan wel ventileren tegen een onafhankelijk iemand die jou wat tips kan geven of wat bewustwording over bepaalde dingen. Zie het niet als een falen maar juist een kracht om er iets aan te willen doen

Geplaatst

Mart ik vond haptotherapie heel erg eng, ik moest gaan 'voelen' ipv alleen maar praten (en dus ook huilen ipv er overheen lachen). Maar als iets me heeft geholpen is dat het wel. Niet alleen in het verwerken van de miskramen, daar is het eigenlijk maar heel kort over gegaan. Het ging vooral over hoe ik in het leven stond en hoe ik dat anders wilde. Het was ontzettend confronterend en geloof wel dat je daar wel 'aan toe' moet zijn om er eat aan te hebben. Maar misschien een kennismakingsgesprek en kijken hoe het voelt? De klik is toch essentieel bij dit soort hulp. En dan kun je misschien ook inschatten of je op dit moment aan zoiets toe bent, of het gewoon zelf nog een tijdje op jouw manier wilt doen.

Geplaatst

Ja, ik weet dat het me wel een stukje verdwr op weg kan helpen, me een duwtje in de rug kan geven, maar op een of andere manier vind ik het voor mezelf ook wel weer een stapje te ver .Maar goed een intake is in eerste instantie wel een goed idee. Dan kan ik altijd nog beslissen of het wel iets voor me is of niet:

Geplaatst

Mart dat duwtje moet komen als het ook daadwerkelijk een hulp is om weer een stapje verder te kunnen zetten. Als dat niet zo is, val je van een duwtje alleen maar om.... Zou dat eerlijk bespreekbaar maken in een kennismaking, een goede therapeut zal dat ook in kunnen schatten. xx

Geplaatst

Soms dan denk ik wel 's dat het er teveel mee bezig zijn, te veel oprakelt en me daardoor de verkeerde richting opstuurt. Maar zoals je zegt Henne, dat moet bij de kennismaking dan wel duidelijk worden denk ik. Naast het definitief kinderloos zijn,zijner natuurlijkveelmeer gebeurtenissen geweest de afg elopen 15 jaar waarik liever niet te veel aan herinnerd wilworden, maar wel onvermijdelijk zijn in dergelijke gesprekken. Dat maakt hetook wel wat angstig. Nou ja ik kaner nogwel even over nadenken voor ik destap durf te zetten;-)

Geplaatst

Mart succes met het maken van een goede keuze hierin voor jezelf, Knuffel..

Ik ga het aftaaien voor vandaag, Denk dat ik morgen geen tijd heb voor het forum. Eerst een vroege dienst draaien, dan komt P me halen en gaan we de auto inladen en naar de kpn winkel, heb een nieuwe foon met nieuwe simkaart, maar die doet het niet grrr, dan R ophalen, wat eten en dan naar ons hotelletje!! Heb er toch best zin in ondanks alles, misschien wel juist door alles. Even er tussenuit en dan jullie weer zien en natuurlijk jullie kennis laten maken met ons kleine manneke!!

Ga alles wat ik nog moet doen lekker loslaten en zie wel hoe het verder loopt morgen, wat ik vergeet kopen we daar gewoon hihi. Morgen avond kom ik denk weer even spieken hier want ja alles moet mee natuurlijk. Laptop, tablet en telefoon met internet. Hoe bedoel je verslaafd hihi. Heb ook mijn boek waar ik al ruim een jaar in bezig ben meegenomen. Misschien vind ik nog even een gaatje om daar even mee te gaan zitten al is het maar voor een half uurtje.

Trusten meiden en in ieder geval tot zaterdag!!!! Zal een bijzondere bijeenkomst zijn denk ik, voor het eerst met de kindjes..

Geplaatst

lieve meiden

nu even tijd om wat uitgebreider te reageren

Henne heb je inmiddels wat minder last van de allergieaanval? ik snap dat een echo vandaag nog niet alles zou zeggen maar ik kon me ook voorstellen dat het je op dat moment toch even wat zou opluchten en je even wat minder angstig zou maken.Fijn dat dr. Pf zo direct reageerde op je mail en helemaal top dat hij niet ongerust was, ik hoop dat jij inmiddels ook wat rustiger bent.

San, wat een berichten, goed wat betreft P en onwijs ellendig wat je moeder aangaat, meid toch, er komt weer zoveel op jullie af, veel sterkte!

Mart ook jij weet alles altijd zo goed onder woorden te brengen, knap, ik vind je een kanjer, succes met het afwegen wat je gaat doen. Het nemen van stappen vind ik erg goed maar inderdaad, je moet er wel klaar voor zijn.Hoe gaat het eigenlijk met jouw vader?

Fren, wat heb jij het lang volgehouden vandaag!!!

Ceeke heel veel succes morgen met de meting, iig kan W bij de punctie zijn he?

Caro ongelofelijk wat een resultaat al na 1x ostheopaat!! geweldig zeg, ik sta er altijd zo van te kijken wat ze voor elkaar krijgen met hun magic touch.....

pfff ben alles al weer kwijt...slaap lekker allemaal!

Geplaatst

Even snel na het schilderen, Mart, ik heb ook eerst een kennismaking gehad. wat mij beviel was dat het ook dat daadwerkelijk was. Maar ze maakte op mij een hele gefocuste indruk, en stelde goede vragen ( inderdaad ook vragen waarvan ik dacht, nouw die richting gaan we niet op ; -0 ) maar het was wel verbazingwekkend hoe haar vragen en reacties mij hielpen. Ik vond het een zeer professioneel iemand, geen emo zuiger, als je begrijpt wat ik bedoel, maar heel concreet. Het gesprek was voor mezelf erg verhelderend. Maar zij had dus duidelijk een visie op de cyclus van reacties op tegenslag, en ze stelde het op een manier waardoor ik me en gesteund voelde, begrepen, en ook toch weer een andere kijk en advies hoe hier mee aan de slag te gaan. Ik had daardoor een positief gevoel erover en ga het gewoon proberen. Ik probeer mezelf voor te houden dat het echt beter kan worden, en dat het een positieve stap is. er is genoeg tegenslag, en het is denk ik op een gegeven moment wel de moeite waard, en het is als het goed uitwerkt iets waar je nog heel veel aan kan hebben in de toekomst. Ik ben van plan om er echt tijd en energie/ langere tijd aan te besteden, omdat we het waard zijn! ; -) En als het niks is ga ik verder zoeken. Maar dat gevoel heb ik nu helemaal niet. Ik heb haar via via, en heb het gevoel dat die via via een betrouwbaar iemand is ; -) dus dat voelde ook al goed. Ben heel benieuwd naar jouw ervaringen! liefs en slaap lekker xxx

Geplaatst

Babeth dank je. Het gaat goed met mn vader. De oude wordt ie nooit meer en zn spraak zal ook nooit meer goedkomen. Maar als ie goed uitgerust is, kunnen we op gepaste manier een gesprek voeren , dus dat is al heel mooi. Voor de rest doet ie alles weer, alleen is zn reactievermogen nog niet goed. En ook bepaalde maniertjes van denken, vertroew ik soms niet helemaal. Het klopt niet altijd nl.. We zijn in ieder geval blij dat ie er nog is....

Eef, ik ben het helemaal met je eens dat het sowieso voor de toekomst veel kan opleveren. Dat is eigenlijk ook waar het om te doen is. Hiervin Friesland is alleen het aanbod niet zo heel erg groot op dit gebied, dus is het vinden van de juiste persoon niet al te ver eeg nog best lastig. Ik heb hier in Bolsward wel iemand gevonden, maar ik heb geen idee of ze goed is of dat ze bij me past. Niemand in mn omgeving , waarvan ik het wet, zijn in behandeling voor een dergelijke therapie, dus dat is ook wel lastig.

Ik vind het in ieder geval super goed van je dat je de stap hebt gezet. Nu ik nog :-p

Geplaatst

Even een korte update! Zojuist weer voor een echo geweest. Follikels groeien gestaag maar zijn erg lastig te zien op de echo. Vooral rechts verstopt zic;-) So far in elk geval ca 10 follikels maar vermoedelijk meer. Voordeel van punctie onder narcose is dat alles ontspannen is, de verpleegkundige op mn buik kan hangen en op die manier zoveel mogelijk aanprikken. En gelukkig merk ik daar dan niets van (hooguit achteraf;-)... Zondag weer terug voor nieuwe echo en dan wordt de punctie waarschijnlijk dinsdag of woensdag! Joehooeoeeee dan is manlief gelukkig weer thuis en kan ie mee;-)

@Henne, thanks voor je uitleg over de groei. Was het dus echt even kwijt... Hoop dat allergie vandaag minder is en jij wat geruster?? Btw slik vanaf maandag Prednidolon, a.s. maandag maar even bloed laten checken?? Was toch een week na starten met Prednisolon?

@Mart, haptonoom ben ik vorig jaar ook geweest nadat we besloten hadden even niets meer te willen. Heel verhelderend, soms ook heel confronterend. Ik ben er destijds mee gestopt omdat het té heftig werd (niet ineens in relatie tot niet zwanger worden c.q. blijven maar andere gebeurtenissen. Dat trok ik toen niet). Ik weet wel dat ik in de toekomst terug ga, simpelweg omdat ik weet dat het me helpt sommige dingen in een ander en daardoor prettiger hanteerbaarder perspectief te zien. Hoop dat je iemand in je omgeving kunt vinden!

@San, wat een k@#%* bericht hebben jullie gekregen. Niet geheel onverwacht maar daardoor niet minder heftig! Meis, heel veel sterkte samen de komende tijd!

@Babeth, belluh straks ff;-))) Zo lunch met vriend die net terug is van vakantie, even bijkletsen!

@all, wens jullie alvast een hele fijne gezellige middag met een heerlijke BBQ toe!! Ik duim voor mooi droog weer voor jullie;-) Morgenmiddag ga ik manlief ophalen op Schiphol, fijn om weer samen te zijn na een redelijk slopende week;-)

Liefs,

Geplaatst

nou meiden, ik weet waarom ik zo beroerd was en nog steeds wel ben. De bongi is gekomen. Altijd op het verkeerde moment. Maar ja veel pijnstillers dan komen we er wel.

Verder nog een uurtje dan heb ik weekend!!!

Geplaatst

Ceeke mooie planning dus. Maar eh....hebben jullie dan ingevroren zaad, dat je man niet perse bij de punctie hoeft te zijn? Ik ben het even kwijt ;-). Bloedprikken is idd een welke na starten of ca drie dagen voor de tp. En dan elke week.

Ruby hè bah. Ja wel fijn dat het door heeft gezet maar qua planning niet handig. Nooit natuurlijk. Wel fijn vandaag de stucadoor!

Hier lijkt vandaag wat beter dan gisteren gelukkig. Voel wel m'n buik heel erg na fysio en doe m'n best dat niet eng te vinden :-)

Geplaatst

Inderdaad Henne!! Eigenlijk zouden we vorige maand gestart zijn met deze ronde maar vanwege korte cyclus werd ik al op vakantie ongesteld. Toen we daarna halsoverkop naar NL terug moesten, vond ik het al minder erg dat we niet konden starten. Maar verder uitstellen wilde ik ook niet en manlief is deze week maar ook rond eisprong juli op reis voor werk. Vandaar dat we zaad hebben laten invriezen... Duur grapje maar daardoor konden we wel starten; als ik nu weer een korte cyclus had gehad was het ingevroren zaad gebruikt. Nu hij thuis is, gebruiken we uiteraard vers;-) Rustig aan hé, de fysio was al genoeg voor vandaag;-)))

Rubster, eindelijk doorgezet... Niet minder vervelend zeker met die pijn erbij! Ben je een beetje lief voor jezelf? Zeker nu?? Ik heb soms het idee dat je je lat zo hoog legt terwijl er zoveel op je bordje ligt!

Liefs,

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden