Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik denk dat het qua meeting zeker scheelde dat er geen baby's bij waren en dat we al 'pauze meisjes' waren die al veel hadden meegemaakt samen. In de andere club heeft iedereen ook veel meegemaakt maar is pas bij elkaar gekomen toen iedereen zwanger was, dat scheelt nogal. Maar ik was er niet bij, wil de volgende keer wel gaan als het lukt want het lijkt me wel leuk.

Henne ik kwam toch ook nauwelijks aan, zeker in het begin niet en ik had er zelfs 2. Ze eten gewoon lekker mee die babies en zo hoort het ook! Alleen in jouw geval zou het niet erg zijn als er wat bij kwam...

Tool klinkt heftig allemaal. Het is ook oneerlijk allemaal en goed dat je er nu een heleboel frustratie uitgooit want anders komt het er misschien op een andere manier uit, lichamelijk. Sterkte meisje...

Wen succes morgen!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pffff wat is er veel geschreven! Even heel kort want ik moet zo aan het werk;-)

Sen, moeilijke dag van maandag is voorbij... maar kost een hoop energie. Doe lekker rustig aan meis!

Simba, wat een prachtige doopviering hebben jullie gehad en wat zagen jullie er mooi uit!! Gefeliciteerd met de kleine meid.

Guusje, wat een leuke foto op FB van jou en de meiden! Ik herken wat je schrijft... Weinig ruimte voor andere dingen momenteel met een hoofd dat vol zit met vragen (en ook wel "schrik" voor de toekomst). Doe vooral waar jij je goed bij voelt en hier hoef je daar écht geen verklaring voor te geven! We denken toch wel aan jullie. Wens jullie samen nog fijne vrije dagen toe, in elk geval komt het zonnetje een beetje deze kant op. Sterkte meis en een dikke knuffel!

Wen, onderweg naar... prachtige cryo's hoop ik! Zo hét telefoontje...

Tool, bijzondere sessie zo te lezen en ook jouw verhaal herken ik (maar dan in een andere context als DES-dochter). Ik kan je alleen maar zeggen dat ik je ontzettend dapper en stoer vindt omdat je toch altijd weer een lichtpuntje weet te vinden! En ja, die boosheid moet er eerst uit om plaats te kunnen maken voor wat anders. Je bent volgens mij op de goede weg;-) Neem je tijd vooral en weet dat er geen tijdspad is! Knuffel ook voor jou...

@all, net ook al geschreven in ander topic. Inmiddels uitslagen binnen van doc Pf. De T-cells waren gedaald tot 3% en daarmee een innestelling dus kansloos. Schrale troost maar wel een reden waarom deze ronde is mislukt. Hier een beetje aan het opkrabbelen, gisteren was het een jaar geleden dat we wisten dat die zwangerschap fout zat, samen naar de sauna geweest en even afgeschakeld. Was erg fijn maar ik merk wel dat ik op een draadje balanceer: kan weinig prikkels hebben, ben heel vroeg wakker en stel slapen gaan uit. Dat komt me helaas té bekend voor van de afgelopen jaren dus ik vermoed dat het wijs is om hulp te gaan zoeken om te voorkomen dat ik om ga vallen. Werken gaat redelijk maar in een lager tempo en zorgt voor afleiding. Maar kost aan de andere kant ook bergen energie. Manlief maakt zich grote zorgen;-( Volgende week maar eens met doc bespreken wat de mogelijkheden vanuit zkns zijn en anders op een andere manier. Genoeg over me zelf nu. Ik ga een pot thee halen en aan het werk! O ja, en ook hier moeten de kilo's van afgelopen ronde eraf... Wie heeft een tip voor een boek of site met handige tips en misschien ook recepten zodat ik die eens kan gaan maken??

Een knuffel voor allemaal en een fijne dag gewenst!

Liefs,

Geplaatst

Meiden wat gebeurt er veel.

Ik lig op mijn luchtbed in de tent en het regent. zo sneu voor de lopers.

Ik ben alweer normaal aan het eten naar nog geen yoghurt dat geeft te veel slijm. nog wel keelpijn maar is nu vol te houden.

Ga maar kijken of ik nog wat kan slapen en daarna ff douchen.

Dikke knuffel allemaal.

Geplaatst

Tool ik heb jou post nog eens rustig gelezen. Wat een heftige emoties zeg, zo moeilijk en een lange weg, ik ben er van overtuigd dat jullie die berg samen gaan overwinnen. Maar men wat een happening weer. Hopelijk kan je iets vinden waar je jezelf helemaal in kan verliezen en de kwaadheid eruit kan schreeuwen of bewegen. Dikke knuffel meis!!

Ceeke op het ragfijne draadje wat je overeind houdt. Hou vol meis, wat een KL*TE uitslag van die T-nogwat. Hopelijk vind jij ook snel de weg om het allemaal te verwerken en dan samen de moeilijke keuze van hoe nu verder. Ook een dikke knuffel voor jou.

Ruby fijn dat het stukken beter gaat, kan je wel goed slapen en lekker uitrusten ondanks de regen daar?? Sneu idd voor de lopers die regen, 28 graden zou ook niets zijn, maar droog zou wel lekker zijn.

Hier ups en downs. Ook boos om van alles en nogwat, maar kan het goed van me afzetten zonder weg te stoppen. Doe waar ik zin in heb en laat waar ik geen zin in heb. Gisteravond bezoek gehad en nog ff snel een kwarktaartje gemaakt. gewoon omdat ik daar toch maar zin in had en het was beregezellig. Nu net met R naar de bakker geweest en die ligt nu weer te slapen. Mijn vriendin komt straks lekker op de thee en tussendoor heb ik wat huishoudelijke dingetjes gedaan om het hier bij te houden. Verder drukke komende week. Vandaag nog vrij en dan 3 werken 1 vrij en weer 4 werken. En dat voor iemand die "maar" 28 uur per week werkt. Ben blij dat ik de zekerheid heb dat ze me niet bellen in mijn vrije weekenden....

Geplaatst

Tool ik moest bij jouw verhaal denken aan de keer dat ik bij hapto heb staan slaan en schoppen...zoveel boosheid kwam eruit. Ben daarna af en toe blijven 'schoppen' en moet zeggen: het helpt. Altijd positief en opgewekt blijven kan niet en net zo goed als dat je soms eens echt je verdriet toe moet laten, moet je dat met je boosheid ook. En het maakt niet uit of je iets of iemand 'de schuld' kunt geven, of niet. JIJ bent boos en dat moet eruit. Dus schop, scheld, ga hardlopen, schreeuwen, maakt niet uit... En: wees daarna ook lief voor jezelf, voel je niet schuldig of stom of wat dan ook!

Ceeke 3%....jeetje zeg :-(( Dat het zo kan wisselen he, dat frustreerde mij zo enorm. Vraag blijft hoe je het kunt voorkomen. Reageert je lijf zo sterk op het lichaamsvreemde embryo, of zat er toch iets anders (die schimmel?). Hoop dat Pf je weer wat vertrouwen en moed kan geven voor de cryo's.

Wen, als het goed is krijg jij nu ongeveer jouw eskimootjes terug. Hoop het zo!!

San, ook voor jou een dikke knuffel.

Ruby fijn dat het weer wat beter gaat.

Hier vandaag weer niet zo misselijk, voel mn rug en benen erg veel trekken, pfff..... Niet in paniek zoals maandag, maar blijf het toch moeilijk vinden om nu het vertrouwen te houden. Nog een weekje tot de echo. Merk dat ik nergens anders echt mee bezig kan zijn, moet eerst weten dat het goed zit volgende week en dan kan ik weer verder vooruit kijken.

Geplaatst

Ik mag van de hapto van het pad af en niet maar altijd netjes blijven omdat dit verwacht wordt. Ik mag er best wel eens naast zitten. En ik moet ook bij alles wat ik doe mezelf afvragen of ik dit voor mezelf doe of voor iemand anders, dus dat hij/zij er profijt van heeft.

Henne, je baarmoeder gaat zich uitzetten en waarschijnlijk voel je dat oprekken?

Wen hoop dat alles goedig gegaan...

Geplaatst

Tool dat is precies wat hapto mij geleerd heeft: heel bewust zijn van wat je doet, voor wie je het doet en waarom. En dus niet dingen laten of doen om aan (zelf geschapen!) verwachtingen of regels te voldoen. 'Dat is een aanname' kreeg ik zoooo vaak te horen. Maar kiezen voor jezelf, voor wat je echt wilt en voelt, dat is wel een van de moeilijkste dingen.

Geplaatst

dat is héél moeilijk als je van karakter een pleaser bent die altijd maar voor iedereen klaar wil staan. Hier nog eentje. Ik herken de boosheid, de woede. Bij mij niet (en bij jullie vast ook niet) alleen maar door de medische molen maar door de vele andere dingen die mij zijn overkomen. Veel vragen, waarom? waarom ik? je zal er nooit antwoord op krijgen.. erg frustrerend. Maar dat afvragen wordt op den duur minder en soms steekt het de kop weer op. De woede en boosheid kwijtraken op een goede manier vind ik héél héél moeilijk. Met een temperamentvol karakter en vol met hormonen gaat dat bij mij nogal eens mis. Dan krijg je een soort van vulkaanuitbarsting. En nog het meest vervelende is dat je het dan vaak afreageert op de mensen waar je het meest van houdt of op mensen die net die laatste druppel geven en die woedeuitbarsting triggeren. Met als gevolg dat je daarna ook nog eens met een mega schuldgevoel zit :-( Ik weet eigenlijk nog steeds niet hoe ik van die boosheid af kan komen die in mij zit... het zit daar ergens in een laatje wat ik probeer dicht te houden

Al nieuws van Wen????

Geplaatst

Hoi meiden. Even een korte ego update. (ik heb nog helemaal niets bijgelezen. Hadden gisteren een bbq en vanochtend weer om 6 uur in de auto).

Zojuist thuis gekomen vanuit Gent en onze ijsbeertjes zijn goed ontdooid!

Wij kregen omstreeks 08.15 het verlossende telefoontje. Toen waren wij al bijna bij het ziekenhuis. (waren op tijd weggegaan vanwege evt file).

Een van de cryo's is helaas wel van mindere kwaliteit. Ik mocht kiezen of ik die ook terug wilde. Die andere cryo is van goede kwaliteit en ziet er uit als"volgens het boekje".

Ik heb beide cryo's laten terug plaatsen. Daarnaast nog steeds 1 in de vriezer.

Nu even snel wat eten en dan straks weer in de auto naar Hilversum voor een theatershow van Thomas de Trein. Is de kleine man ook weer helemaal blij.

Ga vanavond dus pas bijlezen.

Geplaatst

Oh Wen helemaal super!!!!! Bij mijn vriendin hadden ze ook 2 teruggeplaatst waarvan er 1 volgens hun niets meer zou doen. Dat boefje is nu bijna 3 en samen met zijn tweelingbroertje zet hij de wereld op zijn kop soms!! succes in de vreselijke WW. We slepen je er wel doorheen!!

Geplaatst

helaas zit ik met kapotte modem...manlief gaat m vanmiddag repareren en dan op vakantie ;-) ik wil zo graag uitgebreid reagerwn, maar dat lukt nu niet uitgebreid...wen good luck, mooie start!

tool erg herkenbaar wat je schrijft, het verhaal van sen.

...dacht dat ik zelf had zitten schrijven ;-)))

henne jij nog maar kort tot de echo..spannend! je doet het super, wat is t een slopende tijd!

san jij een dikke knuffel, alle ballen hoog houdend, alles wat er speelt, petje af zoals je het doet!

ceeke moeilijk voor je deze fase en zo eerlijk geschreven, heb bewondering voor je enorme veerkracht!

guusje, heel begrijpelijk wat je schrijft! en herkenbaar hoop dat de vakantie wat ruimte kan brengen x x

ruby sterkte met de keelontsteking, vermaak jeje nog ?

simba mooi verhaal over de doop van sanne en mooie fotoos op fb, wat zagen jullie er goed uit! ondanks dat k moest afzeggen lon ik toch n beetjje meegenieten zo

ivfsh ben je al verhuist? spannense tijden voor jullie en wat n mooie fotoos!

vergeet mensen maar denk aan jullie en lees mee, even handen vol aan werk etc misschien later nog meer maar nu even verder met pakken voor vakantie. tool je bent zo eerlijk in wat je schrijft het is ook erg herkenbaar! het is trouwens een van de thema' s waar ik ook op t moment hard mee aan de slag ben, vreet energie!!! knuffel voor jou

babeth en fren en syl k voor jullie en ieder die k niet genoemd heb, tot snel schrijfs schatjes! heb gi trouwens even m en binkie gezoen, wat een prachtig plaatje! xxx eef

Geplaatst

Fijn Wendy! Nu lekker rustig aan doen en elke dag een stukje wandelen!

Blij met positief nieuws want wat hebben sommige van mijn forumvriendinnen het zwaar... Pfff. Iedereen moet door haar eigen dingen heen worstelen maar sommigen krijgen wel erg veel op hun bordje:

:positive energie:

Geplaatst

Wen wat een supernieuws! 2 ijsbeertjes aan boord. Doe je wel een beetje rustig aan. Je neemt altijd zoveel hooi op je vork. Nu is het effe Wendy-tijd hoor! en ijsbeertjestijd natuurlijk :-)

Ceeke, vind het zo erg voor jullie. Je woorden raken me steeds weer heel diep. Even een hele dikke knuffel voor jou.

En voor Tool en Guusje natuurlijk ook!

Ruby, alweer een beetje aan het opknappen meis?

Henne, gaat de goede kant op. Bijna 12 weken! ga je de combinatietest doen?

Geplaatst

Sen we doen geen combinatietest. Het is een kansberekening waarbij leeftijd heel zwaar telt dus de kans dat de uitslag relatief ongunstig is, is groot. Het risico van een vruchtwaterpunctie willen we zeker weten niet nemen, dus het enige wat de test ons op kan leveren is nog meer spanning en onzekerheid (of een vals gevoel van zekerheid). De gyn heeft aangegeven met de twaalf weken ook veel op de echo te kunnen zien, dus mocht daar echt iets verontrustend uit komen, dan kunnen we altijd nog verder kijken. Misschien struisvogelpolitiek hoor :-)

Ik lig uitgeteld op de bank en mijn schoonmoeder staat in de keuken... Voel me beeje schuldig dat ik niet help, maar volgens mij mag ik niet eens iets doen dus ik profiteer er meer even van.

Geplaatst

Hoe lang blijven je schoonouders, henne? Hoe moeilijk ook, even gebruik van maken...

Eef, wilde even zeggen dat ik t n mooi schilderij vind wat je hebt gemaakt! Ik zie er toch iets in van een soort van verscheurd gevoel en wijsheid (zie aan de rechterkant een soort van uilenogen). Maar mss dat iemand anders er weer iets anders in ziet...

Guusje, knuffel voor jou meid! Helemaal niet erg dat je hier minder bent.

Geplaatst

Tot half augustus Tool, dus ik hoop aan het eind ook nog wel wat fitter te zijn en wel te kunnen helpen. Kan ik ook nog weer wat nieuws leren :-) Koreaans voor Koekie.

Geplaatst

Oh lekker! Zal j. Ook wel fijn vind en of niet? Denk dat je als jullie weer een mooie echo hebben volgende week je vertrouwen wel weer iets groter zal zijn en wellicht je energie daarmee ook.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden