Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ivfsh, vandaar mijn voorstel. Ik wil ook liever buikfoto's van Esther zien met hoofd :-)

Heerlijk weekend gehad. Paardgereden, naar vriendin, bioscoop, eindelijk weer eens bodybalance. Proberen het gewone ritme weer een beetje op te pakken. Tijdens de vakantie wat goede voornemens: niet alleen sportschool sponsoren maar gewoon sporten en administratie thuis doen als het te druk is om het op de praktijk te doen. Vanmiddag dus even bijgewerkt. Goed bezig geweest vind ik zelf :-)

Geplaatst

Babeth, goed weer hier, maar wat omgeving betreft ... como stuk romantischer, lugano totaal andere beleving, weer is goed, wel beetje ergwarm :-) #kanietslapen#

Geplaatst

Lieve dames, bedankt voor jullie woorden. Het was een zwaar emotioneel weekend. We waren gister om half 10 thuis en lagen alledrie om 22 uur in bed. Nu nog brak want vanacht last van darmen en kotsmisselijk. Nu gaat het wel weer. Zal een lange dag worden, maar alles op het gemakje.

Fijne dag allemaal!!!

Geplaatst

San, heel veel sterkte!!!!

Ego. Zit nu in de wachtruimte van het ziekenhuis om bloed te prikken. Spannend. Brrrr.

Vanmorgen een test gedaan en weer dat vage streepje. Mogelijk weer ietsie pietsie donkerder maar mischien kwam dit wel door de licht inval. Ik zag trouwems op de formuliereb vanuit gent dat er pas morgen een urinetest gedaan mocht worden.

Ga vandaag proberen eerder naar huis te gaan vanuit werk. Wil thuis zijn als ik de uitslag krijg. ( als die er vandaag al is tenminste).

Fijne dag allemaal.

Geplaatst

Wen, spannend... ik hoop zo op goed nieuws voor jullie vanmiddag!!

San, een knuffel voor jou.

Nu aan het werk maar zo geen zin... Ondanks rustige vrije dagen zooooo moe en met m'n hoofd bij totaal andere zaken dan verkoop, werkinstructies of problemen van het primaire systeem. Dit wordt een lange lange lange dag!

Fijne dag allemaal!

Lieve groetjes,

Geplaatst

Kalimera,

San en ceeke, rustig aan vandaag en een knuffel voor jullie.

Even ego, hier zojuist een vleugje misselijk. Dacht al,dat t kwam door t eten, maar da was t niet. Heb net een sultana op,en t is er nog steeds. Had ik, nu ik terug denk, bij de vorige zwangerschappen ook. Een korte tijd misselijk en daarna niet meer. Pfff...wat is dit moeilijk...deze week weten we of t gelukt mag zijn of niet....Of ou t an de prednisolon komen? Heb m al extra na t eten ingenomen....zucht..

Geplaatst

Ceeke, San en Tool sterkte met de werkdag. Jullie zijn met hele andere dingen bezig, helaas gaat werk toch heel vaak 'voor'.

Wen ik hoop ontzettend op goed nieuws!

Ruby hebben jullie al kunnen douchen?!

Esther vandaag 20 weken echo toch? Veel plezier!! Ik weet en snap dat je zenuwachtig bent, maar probeer vooral te genieten van het kijken naar jullie kindje. En....strak weten we dat het is! Spannend!

Moet tot mijn schande bekennen dat ik de berichtjes van voor het weekend nog steeds niet bijgelezen heb. Was toen teveel bezig met mezelf en nog steeds merk ik dat mn hoofd niet naar veel 'denken en onthouden' staat. Het is net of al mijn gedachten compleet door elkaar geschud zijn nu we hardop durven te zeggen dat ik zwanger ben. Mijn systeem was daar niet op ingericht zeg maar ;-) Maar letterlijk alles ís nu ook anders, werk, huis, vakantie... alles was altijd afgestemd op icsi. Nu moeten we alles af gaan stemmen op zwangerschap en en kind. Dat is nogal een omslag, hoe geweldig ook (uiteraard super geweldig) het haalt echt je leven wel even overhoop moet ik zeggen.

Vooral werk maak ik me wel wat zorgen over. Zwanger kom je natuurlijk nergens aan de bak. En voor mezelf beginnen...pfff....op dit moment ben ik er fysiek en mentaal nog niet toe in staat. Stel dat ik in september rustig op ga starten....ik zou tot ca Kerst kunnen werken. Dat is krap vier maanden en dan alweer vier maanden eruit. Weet niet of dat nu zo handig is als je naam en contacten op moet bouwen. Maar als ik in de ww blijf, gezellig dan met soll plicht terwijl niemand me wil, dan loopt m'n ww volgens mij precies na m'n verlof af. Ook geen prettig idee. Bovendien ben ik er dan ruim een jaar uit. Ook niet erg gunstig. Zit hier op het moment erg mee, wat niet handig is in het kader van stress, overspannenheid etc. Wil aan de ene kant aan de slag, maar aan de andere kant ook gewoon even niets. Wat ik het allerliefste zou doen is de komende maanden gebruiken om bij de OU een aantal modules te volgen en rustig misschien een enkele freelance klus te doen. Maar dat is financieel niet echt haalbaar. Maar goed, minor problem....waar zeur ik over...ik krijg een kind, de rest is bijzaak.

Oh Tool, jouw berichtje over de fotograaf komt ineens weer in mn geheugen naar boven: weet hij/zij niet iemand voor jullie? Zo zijn wij ook aan onze fotograaf gekomen. Degene die we wilde kon die dag niet, maar wist iemand anders en daar klikte het gelijk mee. Je hebt nu al iemand met een bepaalde stijl uitgezocht, dus als diegene een tip kan geven scheelt je weer een zoektocht.

Dikke knuffel allemaal!

Geplaatst

Henne, kun je niet een soort coach vinden die je helpt en begeleid in dit traject? Mocht je wel blijven freelancen, dan moet je even uitzoeken hoe dat met zwangerschapsverlof zit. Ik weet van mijn freelancers dat er de laatste jaren een en ander aangepast is in die wetgeving, maar weet niet meer wat.

Ik had overigens hetzelfde als jij; van zwanger wórden wist ik alles, van zwanger zíjn wist ik niks. Maar dat komt vanzelf, zal je vlos ook biju helpen met allerlei handige lijstjes enzo. Belangrijkste is nu verloskundige en creche, de rest is bijzaak.

wen, spannend!!!

Tool, zou het echt? Zou fantatsisch zijn!

Geplaatst

Oei Tool, daar heb ik even overheen gelezen! Ik duim!

Fren ik had een oproep van de arbeidsdeskundige van het uwv, vanuit de wajong, maar dat was drie weken geleden toen ik nog hartstikke beroerd was. Heb dus gebeld dat ik niet kon en of het verzet kon worden, maar nog geen nieuwe oproep. Hoor ook niks meer over m'n ziekmelding, terwijl ik nu toch al vana begin mei ziek in de ww zit. UWV laat me wat dat betreft op moment ook in m'n sop gaarkoken. Ik zou van die rust moeten genieten, maar het beint als onrust te voelen omdat ik nu niet weet waar ik aan toe ben. En diverse mensen zeggen al "laat dat werk toch, geniet nu van je zwangerschap en rust en werken komt daarna wel weer" maar dat voelt ook niet goed. Aan de andere kant zit ik idd zo aan m'n verlof....wat kun je in die tijd nog? Nou, ja fijne cirkel.

Vk twijfel ik tussen twee praktijken, moet nog even knoop doorhakken. Kraamzorg ook twijfel tussen twee. Kinderopvang vd week even bellen op lang wachtlijsten zijn en dan bij paar gaan kijken. Heb tegelijk een gevoel van haast en de neiging alles nog uit te stellen, beetje krom.

Geplaatst

Goedemorgen dames,

San, Tool, Ceeke knuffel voor jullie.

Wen, toi toi toi hè!

Henne, wist ook alles van Icsi etc en niets van zwanger zijn. Komt goed. Nog tijd zat ;-)

Es', veel succes met de 20w echo.

Wij zo ook controle bij de VK.

Geplaatst

Meiden,

WAt een spanningen weer hier op het forum.

Ik wordt al twee nachten wakker gehouden door een kat buiten. Die heb ik gisteravond met het slechte weer naar binnen gehaald. Bleef maar mauwen. Eten gegeven en proberen te slapen. Vandaag snel langs de dierenarts. Is dat beestje gewoon niet gechipped. Het is een lapjespoes. Nog niet superoud maar liep al wel een tijdje buiten. Nu maar naar het asiel gebracht.

Wel op facebook en buurtlink gezet. Wie weet reageerd er nog iemand.

Verder weer op het werk. Veel te doen dus ga maar aan de slag.

Dikke knuffel voor iedereen!!

Geplaatst

Ruby, hoop dat er iemand op t poesje reageert.

al gedoucht?

Weet niet wat ik van demisselijkheid moet denken. Van de ene kant natuurlijk weer de hoop op en an de andere kant ook weer toch de angst voor een teleurstelling. Dus eigenlijk moet ik ervan uitgaan dat ik t niet ben, kan de klap ook niet zo groot zijn...

Geplaatst

henne, kinderopvanmg gewoon bij allemaal inschrijven en in een latere fase gaan kijken. Heb ik ook gedaan. kraamzorg heeft ook niet veel haast (bij ons tenminste niet). Ik heb maar 1 bureau gebeld, dat gekraamd had bij een van mijn vriendinnetjes en waar zij heel blij mee was. Dat zei me meer dan alle mooie verhalen op de site en in de boekjes. Grappige is overigens dat ik uiteindelijk zelfs dezelfde kraamverzorgster had als mijn vriendin!

Ik zou ook een beetje iebelig worden van de onzekerheid hoor, maar das 'ons controlfreaks' een beetje eigen :-)

Geplaatst

Fren, ik denk het wel dat we control freaks zijn. Ik wel in ieder geval.

tool, nog niet gedouched. Hadden problemen met de kraan. is nu op gelost en vanavond kunnen we in ieder geval douchen. Lekker hoor.

Henne, dillema's maar ga af op ervaringen net zoals Fren zegt.

San, dikke knuffel voor jou.

Wen, good luck. Test was nog positief. Nu de bloedtest nog.

Dikke knuffel voor iedereen.

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]4420[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4421[/ATTACH]

Oke...hier zijn ze dan...mét hoofd!

Reageer later uitgebreid op jullie, we gaan zo naar zh voor de echo. Ben stikzenuwachtig.

Geplaatst

Woow Es, wat zie je er goed uit! En wat een mooie buik!!!

Geplaatst

En heeeeeel veel succes zo met de echo toi toi toi!

Geplaatst

Lieve Tool, wat een onzekerheid weer. Het zou natuurlijk geweldig zijn als er een wondertje is. Je zelf beschermen voor weer een teleurstelling, zoooo begrijpelijk! kus voor jou meis.

Weet niet wat ik van demisselijkheid moet denken. Van de ene kant natuurlijk weer de hoop op en an de andere kant ook weer toch de angst voor een teleurstelling. Dus eigenlijk moet ik ervan uitgaan dat ik t niet ben, kan de klap ook niet zo groot zijn...

Geplaatst

Super foto Esther, mooi buikje.

Tool...er vanuit gaan dat het niks is, zodat de klap minder hard aankomt. Logische gedachte, proberen we allemaal, maar ik de praktijk werkt het vaak niet zo helaas. Je hebt hoop omdat er een kans is en als die hoop geen waarheid wordt, is de teleurstelling groot. Het is geen lotto zo van 'leuk als ik win en amders is het jammer'. Het wordt gewoon een onwijs spannende week, schrijf hier in ieder geval lekker van je af.

Wen, hou jij het nog? Hoe laat krijg je uitslag?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden