Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Laika, wat een mooi buikje heb je! Het komt voor jou nu wel heel dicht bij. Duim hard voor je dat het een bevalling uit het boekje wordt en de endo niet extra opspeelt.

@Tool, super om te lezen dat je collegaatje een positieve test heeft. Dat hoop ik hier binnenkort ook te zien bij mijn beste vriendin. Helaas ook ms en gestopt met medicatie daar tegen, maar nog geen mmm. De natuur mag ook een keer meewerken, toch??? En voor jou een dagje zonder spuiten, geniet ervan. Hoop dat je verkoudheid toch snel de benen neemt. Goed opletten dat je geen koorts krijgt hoor, gelijk de kop indrukken. Heb ik met 6 weken zwangerschap ook moeten doen, voor je herstel van je verkoudheid niet zo fijn, maar koorts mag gewoonweg niet. En natuurlijk morgen een goede oogst met rijpe eitjes, die mooi gaan delen!

@Ivfco, goed te lezen dat alles goed gaat met catootje en natuurlijk ook met mom!

@Rubster, wat een hork van een arts. Kan mij heel goed voorstellen dat je even moest afkoelen, pfff. Hoop dat je ongesteldheid doorzet en de buikpijn niet te heftig is. Blijft een k**ziekte die endo.

@Sylvino, je vroeg of ik nog een update had van mijn "kleintje". Ja, afgelopen maandag weer controle gehad bij mijn eigen gyn. Bloeddruk was ze heel tevreden over, al zeggen de cijfers mij helemaal niets. De cijfers van de weegschaal, tja die zeggen mij dan wel weer genoeg. Kom echt getallen tegen die ik nooit gedacht had te zien, maar goed dat is maar tijdelijk. De "kleine" is weer gemeten en behoort volgens de statistieken tot de P97,7 curve. Vind persoonlijk P50 mooier klinken, kom je namelijk op 7 pond uit, maar het is een groot kindje met een gezond buikje. Gyn is er blij mee, heeft het wat aan te zetten. Hebben wel een afspraak met de kinderarts aangezien de nierbekken van de kleine licht verwijd zijn. Niet boven de norm van één cm, maar wel boven het gemiddelde. Dus voor alle zekerheid de kinderarts. Hoefde we ons geen zorgen om te maken, maar meer uit voorzorg.

Moet nu wel stoppen, moet naar de bekkenfysio. Voor iedereen een hele fijne dag, geniet van het zonnetje!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ben blij dat ik af en toe een minuutje heb om bij te lezen, want het tempo hier is weer moordend ;-)

IVF, fijn dat catootje het zo goed doet! Hoe ver ben je nu? Week of 27 denk ik, toch? Wat vliegt de tijd!

Laika, vind je buik prachtig en eigenlijk best bescheiden voor iemand die 9 mnd zw is! Spannende tijden de komende dagen...

Dublin, mij zeggen die waardes niets. Ben benieuwd of onze dame maandag een beetje binnen de curves zit met haar grote hoofd ;-)

Moet weer verder, nog 10 afspraken te gaan... Ben verder helemaal niet aan t aftellen, haha!!

Geplaatst

hee fren: nog tien afspraken te gaan, haha. Daarna heb je weekend!!!! Morgen ben ik alweer 28 weken! Gaat wel snel nu he

Dublin: fijn dat alles zo goed gaat met het gelders welvaren en met de mama :-)

Geplaatst

Ja, klinkt bizar hè... Had er in totaal 40 in 3 dagen, met vandaag als afsluiter 15! Nou ja, vanavond lig ik in m'n eigen bed.

28 w al, dat gaat inderdaad hard! Ik vandaag al 22... Kennelijk nu echt goed te zien, want krijg overal leuke babyboekeb aangeboden en in de bus staan mensen voor me op... Rare gewaarwording ;-)

Geplaatst

Ruby, je bent inderdaad wel druk zeg. Wat is dat toch shit dat die bongi zo'n pijn doet...ik hoop zo dat het bij mij straks allemaal wat minder pijn gaat doen maar ik heb er een hard hoofd in. Ik heb nu ook alweer last van de endo dus het is helaas niet minder geworden door de zwangerschap. K-aandoening!

Dank voor jullie lieve opmerkingen over mijn buik! IVFsh, fijn dat de controle weer goed was en ja, ik heb inderdaad wel een bumpy begin gehad he? Grappig dat je je dat tramverhaal nog kunt herinneren, wat voelde ik me toen ellendig zeg!

Tool, wat een goed nieuws van je collega! En wat fijn dat het jou ook weer hoop geeft, ik hoop natuurlijk met je mee!

Fren, sjongejonge, hoe kun je in vredesnaam zoveel afspraken uberhaupt in een dag proppen? Knap hoor, haha!

Mmm, Bossche Bollen....die ga ik wel missen hoor. Hopelijk zit ik dan aan de beschuit met muisjes maar ik vind het wel jammer dat ik er niet bij ben!

Vanmiddag nog maar even genieten van het zonnetje, heerlijk herfstweertje!

Geplaatst

goedemorgen meiden

Tool wat een geweldig bericht van je collegaatje, nu jij er achteraan he!!!! ohhh wat is het toch spannend. Kan me voorstellen dat dit bericht je een boost geeft (alhoewel jij volgens ,ij niet vaak een boost nodig hebt ;-))

Ivfsh, fijn dat bij jou ook alles goed is , en met de kleine uk natuurlijk, al weer 28weken, sjonge dat gaat zo snel!!

Laika wat een mooie buik meid! ben benieuwd wat het gewicht van de ukkepuk uiteindelijk zou zijn, Imke werd ook 8-8,5 pond geschat (oeps) maar was dus 3340 gr.

heb je al het idee dat de het rommelt of is alles nog rustig? Ik kan niet wachten op je volgende berichtje, alvast heel veel kracht en succes gewenst voor de bevalling meid!!

Fren, wat heerlijk om weer thuis te slapen, lekker het weekend bijkomen samen.

Caro, ik wil wel de bol delen, jij de slagroom ik het omhulsen ? ;-)) al die slagroom iekssss

wel lekker als de verbouwing bij julie gerealiseerd wordt als jij lekker van huis bent, zou erg fijn zijn!!!!

Geplaatst

hier ook nog goed nieuws, bij mijn nicht waar vorige week een borst is afgezet zijn geen uitzaaiingen aangetroffen, oef wat een opluchting, nu zo goed mogelijk herstellen zodat ze straks voor de reconstructie kan gaan. Heftig maar gelukkig goed nieuws!!!!

Tool nog bedankt voor de info mbt. de cryo´s in DD, ik heb tot op heden nog niets gehoord ook niet vooraf, we wachten het wel gewoon af.

Geplaatst

he Babeth, dat is zeker ook goed nieuws voor je nichtje!! super!!!

Misschien rekenen ze in DD vanaf de geboorte? geen idee.

Was dinsdag daar om bloed te prikken na de fm en er hingen allemaal foto's van pasgeboren beebies aan de muur, allemaal via ivf/icsi/mmm. die van ons komt daar ook te hangen, hihihi.

Boost heb ook ik af en toe wel eens nodig, hihihi. Al stuiter ik vaak genoeg al vanzelf rond, hahahahaha.

de slagroom in combinatie met het omhulsel van de bossche bol is juist het lekkerste, daar draait het om dames! wil best wel met jullie mee-eten van jullie bol, hahahahaha.

Was al gereserveerd? en hoelaat hadden we afgesproken? half 12 toch?

Ben nog aan het twijfelen of ik nu met de auto of met de trein zal komen. nog effe de tijd om te beslissen.

Dublin, bij jou ook nog alles in orde. waardes zeggen mij al helemaal niets, hihihi. Jij hoeft toch ook niet meer al te lang, of wel?

Laika, nog effe meid! succes en sterkte

ivfsh, watblieft? 28 weken al??? jeetje, waar blijft de tijd. En Fren alweer 22 weken, geloof dat Caro ook al zover is bijna, toch??? wat gaat dat snel dames, of lijkt dat maar zo??? ervaren jullie dat ook zo?? of is het misschien zo dat het in het begin langzaam lijkt te gaan en in het midden heel erg snel en dan weer langzaam als het einde in zicht komt???

over een kwartiertje naar huis. effe dutten, misschien een kleine wandeling en vanavond mijn voorlopig laatste yogales geven.

tot later meiden! ik zal zo laat mogelijk naar bed gaan, zodat ik echt moe ben morgen en de narcose goed inslaat, hahahahaha.

liefs,

Tool

Geplaatst

Ik heb gereserveerd Tool, inloop vanaf 11.30, als je eerder bent geen probleem. En dan eten rond 13.00.

Ja Dublin slaat de weegschaal te ver uit, hihi. Misschien toch even schrikken met de afwijkende meting maar ze zijn natuurlijk erg grondig hetzelfde met Fren. Niet leuk maar extra voorzichtig.

Gezellige ochtend op de camping zonder stroom, was iets mis in de caravan, J moest komen en nu werkt de wc weer niet, grrrr. En E zijn aan het snoeien dus rustig is het niet.

Geplaatst

Wij maken ons geen zorgen over het hoofdje hoor. De echoscopiste gaf aan dat ze maar marginaal boven de curve zat, dus komt vast goed.

Half 12 in den Bosch... Dat wordt een vroegertje voor mij...

Geplaatst
Voor hoeveel vrouw heb je nou gereserveerd dan?
Voor 16 personen, simba valt misschien af en ceeke komt erbij. Heb afgesproken dat ik nog een keer bel om alles definitief door te geven.
Geplaatst

Okeee, ik trek de stoute schoenen aan hoewel ik het supereng vind, maar mag ik ook mee met de lunch? Ik post hier wel niet zo vaak maar lees en leef wel mee en jullie zien me vaak genoeg op het Afvaltopic ;-) Syl en ik zijn zelfs al FB vrienden! Hah! Mag ik dan bij Syl in de buurt want wij willen wel een wijntje en dan hoeven de zwangere dames daar niet zo met hun neus op gedrukt te worden. Voor zover ze al dronken voor ze zwanger werden, natuurlijk. Zet mij maar in de Stoppen met de MMM en beginnen met WIJN-hoek.

Ik had ergens gezien dat het dicht bij het station was in Den Bosch? Ik kom met de trein op eigen gelegenheid. Ik hoor wel of ik mee mag.

xx

Geplaatst

Rustig hier of heb je ze allemaal afgeschrikt Ellie.

Boek wel een aparte tafel voor je, haha.

Ik zeg ja, gezellig hoor een drink vriendje, Tool is dan ook zw en Esther drinkt ook wel een wijntje.

Ik stuur je wel info door, alhoewel het is van Puffelen in Den Bosch.

Henne hoe gaat het, deadline gelukt of nog druk bezig.

Zara hoop dat je komt hoor maar we begrijpen het allemaal.

Sab jij komt ook, dacht een tijdje terug te lezen dat er een feestje is voor je schoonmoeder.

Fren leef je nog of totaal afgebrand?

Geplaatst

:-). Leuk hoor, als je meegaat Ellie. Ben nu twee keer erbij geweest en vind het echt bijzonder! Super gezellig!

Welke camera heb je uiteindelijk gekocht? Ben verder niet nieuwsgierig hoor :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden