Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tool, wat goed! Morgen dus tp. Ga voor je duimen. Tot nu toe loopt alles in ieder geval voorspoedig :-) .

Babeth en Simba, wat mij betreft alleen maar leuk als ze mee komen.

Henne, klinkt goed je nieuwe schema. Hopelijk straks daardoor ook meer energie.

Fren, gelukkig alles netjes binnen de lijntjes :-) .

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja Laika is mamma van Jim.

Geen flauw idee waar het lijstje staat en ga niet zoeken op de iPhone.

Leuk Kaartje de dierentuin, binnenkort weer naar Blijdorp.

Wbt baby's en lunchen anders even in de afspreken mail gooien, niet iedereen leest hier nu mee en is misschien niet op de hoogte van de discussie. Wil dit ook doen maar wordt morgen.

Geplaatst

Laika ook hier nog eens van harte gefeliciteerd met jullie zoon Jim!!!

Wb baby's en lunchen. Die discusie hebben we al eerder gehad waarbij we het daarna hadden over een meeting met baby's zodat iedereen zelf kon beslissen of ze er dan bij wilden zijn, wat Syl al eerder aangaf.

Ik heb er geen moeite mee als ze meekomen, maar naar aanleiding daarvan had ik besloten Ruben thuis te laten.. (heb ook in de mail gereageert).

Mocht het zo zijn dat er nu besloten wordt wel baby's mee te laten lunchen ;) wel even snel beslissen dan kan ik dat ook voorleggen aan Zara per sms, niet dat het rauw op haar dak valt en mocht ze er moeite mee hebben en nog de tijd heeft om er over te beslissen.

Ben al weer sinds 3 uur klaarwakker en op. Dat gaat lekker worden deze cursusdag..... Ruben was zo huilerig en onrustig gisteravond, hij werd pas rustig na het douchen met mij, maar slapen ho maar......

Geplaatst

Ik heb niet echt recht van spreken want kom voor het eerst mee maar ik zou ervoor zijn om babies thuis te laten. Niet omdat het voor mij te confronterend zou zijn, maar het verandert de dynamiek van de bijeenkomst totaal en leidt af omdat dan alle aandacht naar de babies gaat. Ik zou zeggen: hak een knoop door en laat weten wat het wordt, dan kunnen de twijfelaars alsnog beslissen :-)

Geplaatst

Ben het ook met ellie eens wbt de dynamiek en er toen idd afgesproken dat er een aparte meeting komt met kids.

Sandra succes vandaag met je cursusdag, erg dat je nu zo vroeg wakker bent.

Caroline hoe gaan jullie dat doen met namen, 1 naam is al moeilijk laat staan 2 en ook nog niet weten welk geslacht. Och als dat je enige problemen zijn valt het wel mee.

Tool nogmaals succes!

Geplaatst

he girls,

henne, wat fijn dat je thuiswerkplan goedgekeurd is!!! zal beslist meer rust in je hoofd brengen en dat bevordert alles alleen maar!!! Toppie!!! Alleen balen dat je nog niet bongi bent. Hoop dat ie snel doorbreekt, zodat je ook hiermee verder kunt.

Laika, yes, gefeliciteerd meid met jullie zoontje Jim!!! leuke naam!!! spreek je het uit als jim of als Djim? boeit ook niet, hahahaha. hoop dat alles goed is gegaan en nu lekker gaan herstellen en genieten!!!

Babeth,foon al gevonden???

Syl, we moeten om 10.40 daar zijn. dan is de tp. Ik denk zelf ook dat we een tp van 3 krijgen. Heb gisteren niets meer van DD gehoord.

Heb wel onrustig geslapen. De acu gisteren was weer erg relaxing. viel bijna in slaap. Heb nu een vervangster en die was heel kordaat. heeft ook heel veel ervaring met acu en tp's.

En na de tp nog een keer terug. Gaat goedkomen!

kaartje, nog lekker aan het genieten van jullie vrij weekje. Leuk de dierentuin van Emmen. Moeten we ook eens doen, uitjes in het land. we komen bijna nergens, hihihi

Ik denk trouwens dat ik voor 90% met de trein kom. Nogmaals, mij maakt het niet uit als de beebs meekomen. Ik kan de kleine hupkes dan eindelijk eens zien, want kraamvisite duurt bij mij altijd lang voordat t ervan komt, hahahahaha.

We hebben nog een week om te beslissen.

heb trouwens besloten om ook te gaan wandelen tijdens de wachtweken. Heb mijn moeder gevraagd of ze zin heeft om mee te gaan. volgens mij lijkt haar dit wel iets.

ik ga nu eens ontbijten.

liefs,

Tool

Geplaatst

Syl, gewoon zorgen voor 2 jongens- en 2 meisjesnamen, hihihi.

Stel het zou bij ons lukken met 3, dan moeten we van alles 3 namen hebben,hihihihi

ik ga nu echt ontbijten.

tot later!!!

Geplaatst

Ja maar dan heb je top namen en moet je vervolgens weer daar uit kiezen en dat lijkt me moeilijk.

Bla bla bla zo vroeg op de ochtend, ik ga werken......

Geplaatst

Moet zeggen dat Ellie wel een punt heeft, het lijkt me voor de moeders ook erg onrustig. Maar ja, misschien slapen ze de hele tijd, ik merk het wel, mij maakt het niet uit.

Syl we moeten zelfs 8 namen bedenken, want ik wil ze, net als mijn dochter 2 namen geven! Dus dat wordt nog een klus, we hebben nu pas 2 meidennamen, maar ze moeten dus ook bij elkaar passen etc... Dat zullen ongetwijfeld niet de enige problemen zijn hoor en we zijn er nog niet echt mee bezig. Ik hoop vanmiddag groen licht te krijgen van mijn moeder wat de betaling van de verbouwing betreft, dan kan dat dit weekend beginnen, is nu prioriteit 1. Daarna serieus op zoek naar een tweede wieg en een tweelingwagen, de rest heb ik nog of krijg ik van anderen. Oh ja, een wipstoel, maar die kosten geen drol dus is zo gekocht.

Eerlijk gezegd probeer ik er niet teveel aan te denken, aan het geheel bedoel ik, want ik wil zo weinig mogelijk stressen... Dus stap voor stap, komt goed.

Zie ineens mijn ticker: vandaag 20 weken hoe is het mogelijk!!

Geplaatst

Laika gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Jim. Lekkere leuke korte naam.

Caro, yoehoe op de helft. Hoop dat het verbouwen goed gaat voor je. Ik heb nog wel mijn wieg te leen voor die tijd hoor. Enkelt moet hij wel opnieuw bekleed worden. En geloof dag er 1 ijzertje van het kapje gemaakt moet worden.

Laat het maar weten. Wij doen er niets mee. Staat op zolder bij een oom van mij. Ik kan er wel een foto van maken voor je? Dan mail ik je die.

Verder een beetje spanning voor de uitslag van de uroloog. Maar nog minimaal een uur te gaan...

Succes meiden, ga weer aan de slag!!!!

Geplaatst

Ruby lief aangeboden! Ik hou het zeker in gedachten, maar ben in eerste instantie op zoek naar een wieg die kant en klaar is, zo weinig mogelijk gedoe... Heeft ie trouwens wieltjes?

Hopelijk dat je een goede uitslag hebt zometeen! Je hebt er lang genoeg op gewacht!

Geplaatst
Ik heb niet echt recht van spreken want kom voor het eerst mee maar ik zou ervoor zijn om babies thuis te laten. Niet omdat het voor mij te confronterend zou zijn, maar het verandert de dynamiek van de bijeenkomst totaal en leidt af omdat dan alle aandacht naar de babies gaat. Ik zou zeggen: hak een knoop door en laat weten wat het wordt, dan kunnen de twijfelaars alsnog beslissen :-)

Ben dit ook met ellie eens. Het wordt toch anders, hoe je het ook wendt of keert.

Geplaatst

ja ben gebeld door de arts. En het is inderdaad doorgroei van de endometriose in mijn blaas. Uitslag van bloed voor AMH was nog niet bekend. Dus ja we moeten wachten tot 29 november. Dan kunnen we plan de campagne maken.

Hij gaf aan dat het zinvol is om toch de endo weg te halen op het moment dat er een operatie plaats vindt. Verder wachten we gewoon weer een 1.5 maand voor we verder kunnen.

Caro, volgens mij wel. Maar zal gaan kijken van het weekend.

Heb ontzettend last van mijn onderrug. Misschien dat de acu er straks wat aan kan doen.

Wat betreft de meeting van de 29e. Met baby's gaat de aandacht natuurlijk wel gauw daar naar toe. Van mij mag het hoor.

toedels ga weer werken

Geplaatst

Caro heel wat namen uit te kiezen dus en alweer 20 wk zeg. Gaat idd snel.

Ruby eindelijk de uitslag en nu weer wachten om plan van aanpak te maken. Succes bij de acu, kunnen ze je ook behandelen voor endo?

Geplaatst

Syl, hij kan wel iets doen, maar niet veel. Ik kan voor de endo beter naar een osteopaat. Maar dat zal de volgende stap zijn. Heb nu al zoveel profijt van acu.

Meer energie, bijna geen last van mijn tennisarm.

Heb nu last van mijn onderrug, kan met mijn darmen te maken hebben. En zal het ook aangeven. Hij prikt bij mij tegenwoordig ook in mijn nek en in mijn oren. Maar benen en handen zijn echt de hoofdmoot bij mij. Heeft te maken met lever en nieren en darmen heb ik begrepen.

Geplaatst (aangepast)

Jeetje wat een zoektocht naar het lijstje zeg, maar goed, de geboorte van Jim en de tp die nu achter de rug is bij Tool moet uiteraard wel meteen vermeld worden....

Pauze:

Spaatje: Wacht op intake/advies gesprek in Gent op 26 september

Sen: Orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Esther: Even afstand en rust

Ceeke: 26 juli miskraam, nu eerst vakantie en daarna cryo??

Sab: sept cryo ? Eerst vakantie

Henne: pauze om met vit D en omega3 immuunsysteem te reguleren

Sylvino: beginnen acupunctuur, afvallen, gezond leven.

Voortraject:

Guusje: November cryo TP :-) - 28 oktober controle gyn

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden,29 augustus second opinion Dr Emanuel Hoofddorp.

Behandeling:

Tool: 2 oktober ongi geworden en begonnen met Suprefact (dag 1), 4 oktober (dag 3) de menopur erbij, en zaterdag 8 oktober de eerste fm alweer

Zwanger:

Dublin: (uitger. datum 1 dec. 2011)

Ivfsh: (uitger. datum 07-01-2012)

Fren: (uitger. datum 17-02-2012)

Caroline: (uitger. datum 6-3-2012, mijn verjaardag)

Miki: 24 oktober 1e echo, met 7w3d, cryo's uk en/of puk (uitger. datum 8-6-2012?)

Geboren:

Simba bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven. We gaan ons verdiepen in pleegzorg.

aangepast door Meiske74
bevaldatum Laika aangepast
Geplaatst

Laika, ook hier mijn felicitaties!!! wat heerlijk dat je lekker thuis bent met je zoontje, een voorspoedig herstel gewenst, 5 kwartier persen lijkt me erg zwaar!!!

Heel veel geluk samen.

Ohh Ruby, ook in de blaas, wat een ellendig nieuws zeg, en het wordt dus zeker opereren?? wat is het toch een klote ziekte zeg.

CAro al weer op de helft!!!

Tool jij bent als het goed is alweer op de terugweg uit DD, ohhh meid ben zo benieuwd, heel veel succes en rustig aan he!

Geplaatst

Pauze:

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, geldt ook voor man!!!

Voortraject:

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden,29 augustus second opinion Dr Emanuel Hoofddorp.

Behandeling:

Tool: 2 oktober ongi geworden en begonnen met Suprefact (dag 1), 4 oktober (dag 3) de menopur erbij, en zaterdag 8 oktober de eerste fm alweer

Zwanger:

Miki: 24 oktober 1e echo, met 7w3d, cryo's uk en/of puk (uitger. datum 8-6-2012?)

Geboren:

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Babeth even de datum van laika aangepast naar 16 okt :-)

Geplaatst

Pauze:

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, geldt ook voor man!!!

Voortraject:

Behandeling:

Tool: 15 oktober punctie, 18 oktober tp van 3 flupkes (5-, 6- en 8-cellig), 1 november testen

Zwanger:

Geboren:

Nieuw hoofdstuk na mmm:

heb m aangepast dames,

op dit moment draag ik kwik kwak en flupke bij mij in een bedje van 13mm dik en lekker warm bms.

Alles is goed gegaan. Hebben ook een foto meegekregen van onze jongens, hihihi. Echt geweldig om te zien.

Mijn linker eierstok was iets vergroot, maar dat kwam door het weer vullen van de follikels die ze gepunctureerd hadden.

we zijn reuze benieuwd hoe dit gaat lopen allemaal. vinden het reuze spannend.

de komende twee weekjes in elk geval rustig aan doen.

liefs,

Tool

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden