Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Je hebt ze dus alledrie terug!! Wauw, goed zeg! En volgende week zaterdag... even denken, hoeveelste dag ben je dan? Spannend hoor!!!

Dag 11 na de TP, pfff...

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tool wat een super bericht, gefeliciteerd, wat een mooie start, geel veel succes, nu lekker broeden, klinkt goed! Xxx

Geplaatst

Ruby, jij hebt de uitslag binnen, gelukkig!!! balen dat het doorgegroeid is naar de blaas. nu moet je dus wachten tot 29 november voordat een plan van aanpak gemaakt kan worden? waarom duurt het dan zo lang om de uitslag van de amh te bepalen? of ligt het aan iets anders?

sterkte!

liefs,

Tool

Geplaatst

Tool, gefeliciteerd met je 3 jongens :-) We gaan je de ww doorslepen!

Ruby, wat kl*te zeg! En nu weer zo lang wachten tot je weet wat te gaan doen. Zo lastig .......

Fren, ik denk niet dat je het door hebt, maar wij zitten te wordfeuden ;-) Ik zit op jou volgende woord te wachten hahaha

Geplaatst

Tool wat een goed nieuws zeg!!! zei Scholtes verder nog iets over de emmies? Bijzonder om er al een foto van te hebben nietwaar?

Nou meid, heel veel succes in de slopende wachtweken, wij sleuren je er wel doorheen. kwik, kwek en flukpe vind maar een lekker plekje!!!

Heb je de komende 2 weken eigenlijk vrij of werk je lekker door?

Testr nog 6 nachtjes slapen.....

Geplaatst

Dames ondanks de postitieve berichten denk ik toch dat ik Imke niet meeneem.

Voor mij zou het niet vermoeiend zijn omdat Imke overal en door alles heenslaapt maar zoals aangekaart, de dynamiek zal waarschijnlijk wel anders zijn.

Tool groot gelijk om met de trein te gaan! Ceeke en ik rijden mogelijk samen (haar man brengt ons) en dan was het idee om ook met de trein terug te gaan, dichtbij het station dus je bent er zo.

Geplaatst

Ow meiden, toch even een tussendoor berichtje van mij.

Bloedwaarden vandaag laten een lichte verhoging op ontsteking zien, maar niet hoog genoeg voor ingrijpen. Wel nu vaker bloedprikken, dus niet pas over een week weer maar voor het weekend. En dat te bedenken dat ik (omdat de huisarts met vakantie is) wel een weekje wilde overslaan. Moet om de 7-10 dagen.

Was even heel ongerust, ook al de werkafspraken afgezegd, of beter gezegd: kan het via Skype (en het meeste gelukkig wel ;-)). Maar mijn onrust is grotendeels door doctor Pfeiffer (held!) weg genomen en door de ogeloooooflijke HCG waarde. In 6 dagen tijd van 7369 naar 27378! Pfoeh, zouden het er dan toch 2 zijn? In ieder geval groeit een van beide of allebei lekker door!

En inderdaad Babeth, nog 6 nachtjes! Maar ik tel niet hoor (wel!). :-)))

Geplaatst

ohhhh Testr lijkt me weer zo eng....maar goed dat er weer geprikt is en dan die mooie waarde van je hcg!!! het blijft spannend de echo he, voor jullie dubbel, niet alleen voor het kloppende hartje maar ook hoeveel.....de waarde is in mijn ogen erg mooi: verdubbeling per 48 uur, super!

Geplaatst

pfff mik, wat een enorme waarde!! Dat moet toch goed zitten?? Waarom blijf je eigenlijk bloed prikken? Puur nieuwsgierigheid hoor.

Guus, heb geen tijd voor wordfeud, vanavond weer :-)

Tool, wij hebben van ons meiske ook een foto vanaf 8-cellig en de tp. Hebben inmiddels echt een heel mapje vol met echo-foto's. Wel bijzonder hoor!

Zit ook te twijfelen of ik niet met de trein zal gaan. Als ik helemaal kapot ben, is het wel lekker dat ik niet terug hoef te rijden... Zal eens kijken hoe lang de reis in beide opties duurt.

Geplaatst

Heel spannend Babeth.

Fren, bloedprikken moet wekelijks als je Prednis(ol)on gebruikt. Mijn immuun ligt hierdoor kalm en loop ik extra risico op infectie. Ik kan de infectie daardoor minder opruimen en bestaat de kans dat de infectie, in mijn specifieke geval, het immuun alsnog verkeerd triggert waardoor ik het vruchtje afstoot.

Reden genoeg om er bovenop te blijven zitten! Hcg hoeft niet op zich, maar als ze toch wekelijks checken... :-) Mijn huisarts begeleid me hierbij, op sturing van de arts in Dusseldorf.

Geplaatst
Ik heb niet echt recht van spreken want kom voor het eerst mee maar ik zou ervoor zijn om babies thuis te laten. Niet omdat het voor mij te confronterend zou zijn, maar het verandert de dynamiek van de bijeenkomst totaal en leidt af omdat dan alle aandacht naar de babies gaat. Ik zou zeggen: hak een knoop door en laat weten wat het wordt, dan kunnen de twijfelaars alsnog beslissen :-)

Heb er erg over nagedacht en het is idd niet zo dat ik "problemen" heb met de baby's maar ik sluit me aan bij elliebellie ze omschrijft idd mooi waar ik al een paar uur over aan het denken ben....maar nogmaals het is geen probleem en meiden zwanger of bevallen ik gun het jullie natuurlijk van harte..ennn stel ik heb zelf ook ooit een minimi zou ik het ook graag aan jullie laten zien...en toen zat ik weer in mijn dilemma ;-(

Geplaatst

Tool wat goed zeg...kwik kwek en flupke...kwek een tweeling dan hebben we kwak ook dus van harte met je vierling ;-)

Laika gefelicteerd leuke naam!

Henne fijn dat je thuis mag werken doe het zelf ook en moet zeggen heerlijk! 01 november komt de poetsdame praten ;-)

kunnen we geen wordfeudnamenlijst rondmailen ;-)

Geplaatst

he babeth. we hadden dr.marx. dr. scholtes was op een conferentie. de emmies waren goed dooorgedeeld en de ah was al gedaan. er is 3-4% kans op een 3-ling maar hij zei dat we eerst maar eens voor een 1-ling of 2-ling moestdn gaan hihihi. over twee weekjes testen. de komende twee weken werk ik halve dagen. en op de testdag heb ik vrij.

Geplaatst

Tool van harte gefeliciteerd met je 3 mooie emmy's!!!!!! Lekker broeden en doe wat goed voelt en laat wat je eng vind!!

Miki ook al zulke mooie waardes. Spannend, nog 6 dagen en dan de echo. Meid wat zwaar he? Ik weet het nog goed (en dan zeggen ze dat je na de bevalling alles vergeet!!) hoe het voelde om af te tellen naar die seconden voor het kloppende hartje op het scherm kwam, maar o zo mooi!!!!!!! Nog even volhouden.

Moet je de Prednisolon de gehele zwangerschap blijven gebruiken? of mag je op een gegeven moment gaan afbouwen?? Hopelijk ruimt je lichaam het ontstekingkje wat je nu ergens hebt dwalen zelf op en zijn je waardes weer prima volgende prikbeurt!!

Hier een zware cursusdag gehad. Was al wakken vanaf 3 uur vanacht en al op vanaf half 4. Heb er geen moeite mee gehad Ruben bij schoonmoeders achter te laten en hij (en zij) was erg tevreden toen ik thuis kwam. Vind het wel fijn dat ik hem met een gerust hart bij haar achter heb kunnen laten en vooral dat het goed gegaan is. Hopelijk versterkt dat onze band ook weer een beetje en neemt het bezitterige gevoel naar haar toe snel af en kunnen we gewoon lekker samen genieten!!!!!!

Geplaatst

Dank je Witje. :-) (Jij ook Tool, billen op mekaar en broeden maar!)

Prednison gelukkig in de laagste dosis, dus daar ben ik nu extra blij mee. Cortisone (prednison) hebben we allemaal in het bloed, dus ik ietsjes extra. Maar meestal ruimen we kleine infecties zelf op. Ik hoop ik nu ook inderdaad! Ik mag gaan afbouwen vanaf week 12, daarvoor nog 1x een breed bloedbeeld prikken in DD bij Pfeiffer zelf. Na zolang zoeken en proberen, ben ik ook liever maar te voorzichtig nu dan stoer en "komt wel goed" houding. Mijn quote is momenteel: "Ik ben op mijn hoede, want ik ben aan het broeden". :-))

Jij een dikke knuffel he Witje, er gebeurt veel bij bij je en in je hoofd momenteel. Laat het maar even gebeuren hoor allemaal.

Geplaatst

Thanks Miki, ja mijn hoofd loopt over, maar alles op het gemakje en dan komt het helemaal goed. Ben en blijf een vechtertje en als alles makkelijk gaat is het ook niet leuk meer ;))

Groot gelijk dat je lekker voorzichtig bent. Better safe than sorry, daar zijn we hier allemaal wel achter. Ze kunnen niet genoeg je bloedbeeld nakijken om te blijven volgen of alles goed zit nietwaar? Nog even volhouden dus.

Geplaatst

He ik zie Roestvlek, hoe is het met je? Je hebt al zo lang niet gepost!

Jippie, mijn kantoor is leeg! Op de computer en printer na. Heb ook Thermae 2000 geboekt voor komend weekend en vrijdagmiddag beginnen ze met slopen. Het gaat beginnen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden