Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wen idd verstandige man!!

Freya wat moeilijk moet het geweest zijn zeg, je droom nu ook echt letterlijk door de deur naar buiten. Verder tijd voor verwerking en ruimte voor andere dingen. Knuffel!!

Henne 14 weken wauw!! Hoe jij het beschrijft over snel en toch ook weer niet heb ik precies zo ervaren, soms denk ik dat de angst mijn hele zw verpest heeft. Is ook niet helemaal waar natuurlijk, maar soms als ik niet meer kan herrineren hoe het was R in mijn buik kan ik zo boos worden van het feit dat genieten me ontnomen is door alles wat er omheen gebeurde.

Babeth weer een heel kostbaar vrachtje aan boord. Goed voor jezelf zorgen nu en ik ga heel hard duimen voor een brusje voor I en jullie jongens!! Mooie reactie van je moeder. Fijn dat I weer helemaal is opgeknapt en dat het toch nog feest was vandaag.

Hier beetje moe na dienstje draaien. scan van moeders heeft niks verontrustends opgeleverd, peg uitgang is ontstoken dus nu aan de AB.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wen, wat lief!!! te laat ken ik, R heeft onze kaart ook een dag te laat gehad ben ik bang....

San ik snap wel wat je bedoeld en ik heb me voorgenomen (tegen beter weten in haha) dat mócht het lukken ik me dat geen tweede keer wil laten gebeuren maar ja, de ansgt was ook niet ongegrond meid dus verwijt jezelf niets he!!! Ik vind het ook jammer dat het geen onbezorgde zwangerschap was maar gelukkig kan ik me daar snel overheen zetten, het gaat om het eindresultaat denk ik dan maar.

Gelukkig bij je moeder geen andere enge dingen maar kan me voorstellen dat een ontsteking voor haar er flink inhakt.

Henne al weer 14 weken!!! voor dat ik het weer vergeet, wat geweldig hoe de acupunctuurarts reageerde!

Geplaatst

Voortraject

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, man moet ook. Vitamines slikken.

Behandeling

Meiske74: Augustus 2012 Cryo poging

Wachtweken

Wen72: Tp van 2 cryos 19-7-2012

Meiske74: Tp van 1 cryo 08-08-2012

Zwanger:

S€N: uitger. datum 24-08-2012

EDR (Esther): uitger. datum 21-12-2012

Henne: uitger. datum 6-2-2013

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Fren: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Fiene

Caro: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Kaat en zoon Bram

Miki: bevallen op 24 mei 2012 van zoon "Binkie"

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven. En helaas is deovergang ingezet. Dus ook al was er nog hoop, die is nu echt weg.

Kaartje: We gaan verder met ons leven, het wordt spontaan of niet.

Witje: Brusje zal helaas altijd een verlangen blijven, we gaan een geweldigleven met onze mooie zoon tegemoet.

Spaatje

Guusje: Over een andere toekomst nadenken met mijn liefste.

Geplaatst

Nee San de kans is groot dat ik morgen zak 2 ga proberen en anders overmorgen wel. Gelukkig eet ik niet iedere dag chips...

Henne 14 weken? Jeetje, voor je het weet ga je naar de 20 weken echo... Mogen wij weten wat het wordt, ja toch?

Meiden ga zo slapen, net weer een kleine worsteling gehad met mijn lieve dochtertje, die drinkt de laatste tijd haar flessen de helft van de tijd niet meer leeg, pfff vermoeiend dagje weer! Las in zo'n tijdschrift iemand die zei: Je wordt alleen zwanger van een tweeling als je het aan kan... Mmm, tuurlijk kan ik het aan maar je moet toch ook wel?

Voor nu welterusten.

Oh ja Babeth dubbel gefeliciteerd!

Geplaatst

Pauze:

Sab: Nog niet uit over wel of niet doorgaan....

Tool: eerst pauze en na onze bruiloft 12-10 gaan we op eigen houtje verder metprednisolon 10 mg/dag en intralipidinfuus iom dr. Pf. en Dhea 75mg/dag.

Ceeke:

Voortraject

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, man moet ook. Vitamines

Behandeling

Wachtweken

Meiske74:tp van 1cryo 08-08-2012

Zwanger:

Geboren:

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven. En helaas is deovergang ingezet. Dus ook al was er nog hoop, die is nu echt weg.

Witje: Brusje zal helaas altijd een verlangen blijven, we gaan een geweldigleven met onze mooie zoon tegemoet.

Spaatje

Geplaatst

Pauze:

Sab: Nog niet uit over wel of niet doorgaan....

Tool: eerst pauze en na onze bruiloft 12-10 gaan we op eigen houtje verder metprednisolon 10 mg/dag en intralipidinfuus iom dr. Pf. en Dhea 75mg/dag.

Ceeke:

Voortraject

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, man moet ook vitamines slikken.

Behandeling

Wachtweken

Meiske74:tp van 1cryo 08-08-2012

Zwanger:

Geboren:

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Witje: Brusje zal helaas altijd een verlangen blijven, we gaan een geweldig leven met onze mooie zoon tegemoet.

Spaatje

Geplaatst

Babath, gister een mooie TP gehad! Woow, en dat op I d'r verjaardag. Wel erg bijzonder!

Nog gefeliciteerd met I d´r verjaardag en toi toi toi voor de wachtweken.

Knuffel voor iedereen

Geplaatst

Kalimera meiden,

Niet veel te melden vandaag.

Gaan vandaag de trouwlocatie definitief maken. Aantal stoelen enzo doorgeven. Wil het gewoon achter de rug hebben.

Datum voor vrijgezellendag staat ook al vast: 8 september. Mocht t lukken met onze ronde predn. Dan zal ik deze dames al moeten zeggen dat ik niet kan drinken, tenminste geen alcohol. Want er zal geëindigd worden in een cocktailbar, Hahahaha.

dat worden dan hopelijk alcoholvrije cocktails. Hihi

maar nu loop ik vooruit op zakendoe dadelijk helemaal niet waar worden en ik wil het ook niet jinxen, zeg maar...

Geplaatst

Hee meiden,

Babeth: super dat de tp goed is gegaan! Mooi hoor, ik duim heel hard!

Wen: verstandige man :-). Moet meteen aan tool de ken toen je over sexy kuiten begon, haha. Die werd er ooit ernstig door afgeleid!

Sen: hoe is het met jou? Beetje geslapen?

Mijn sollicitatie is goed gegaan. Goed gesprek, kreeg meteen terugkoppeling dat zij het ook een goed gesprek vonden. Dinsdag hoor ik of ik naar de volgende ronde ben. Was leuk gesprek, leuke functie, maar moet wel nog wat meer feeling krijgen bij het bedrijf.

Wij aan zo baar Zeeland rijden baar de oma van ar, is 94 geworden!

Geplaatst

@ Ursela, Witje en Babeth, nog gefeliciteerd met de verjaardagen van S, R en I. Alweer 1 jaar, wat gaat de tijd snel. Het is aan de late kant, want ze zijn allemaal al jarig geweest, maar in het plaatsje Hoogersmilde was voor ons geen internetbereik. Die mast is nog niet goed gemaakt na die brand, want ook telefonie was zeer slecht. Maar goed een weekje zonder moderne communicatiemiddelen is ook zo slecht niet....

@Wen, GEFELICITEERD!!! Hoopte zo voor je dat je het stokje van Henne zou overnemen en dat is gelukt. Goed vasthouden en dat ijsbeertje van jullie heeft gewoon een heel lekker plekje opgezocht bij jou de komende 8 maanden!

@Meiske voor jou ook nog een heel bijzondere week omdat jullie weer in de race zijn. Heel veel succes met de wachtweken en wie weet hebben de jongens wel een heel speciaal verjaardagskadootje voor I geregeld. Namelijk een broertje of zusje....

@ IvfNL, weer terug in NL en het mooie Eire achtergelaten... Hoop dat je een volgend gesprek krijgt!

@Tool, veel succes met het vastleggen van de trouwlocatie. Komt steeds dichterbij. Weet uit ervaring dat het een hele bijzondere dag is, zo samen met de mensen die je dierbaar zijn!

@ Rubster, heel veel plezier met je nieuwe katje!

@ Syl, jij heel veel plezier met de nieuwe hondjes!

Hier aan ons laatste weekje vakantie bezig. Nog even lekker ertussen uit geweest en volgende week weer aan de bak. Met onze "kleine" gaat het goed, al heeft ze deze vakantie wel uitgekozen om veel tandjes te krijgen. Waar ze toch best wel wat last van heeft. 2 ondertandjes daar heb ik niet genoeg, laat ik er nog maar 2 boventanden en nu ook 2 ondertanden (bijna door) bij doen! Morgen weer naar het CB en eens kijken hoe groot/zwaar ze is geworden. Want een lichtgewichtje is het nog steeds niet.

Geplaatst

hey meiden,

Babeth, mooi eskimootje opgehaald. Nu de wachtweken in, spannend. Duimen gaan weer draaien hier!

Henne, wat een vaag gedoe weer met dat UWV!

Ivfsh, fijn dat je gesprek goed is gegaan. Hopelijk binnenkort een uitnodiging voor een tweede gesprek

Wen, ben benieuwd hoe je leidinggevende reageert

Hier niet veel bijzonders te melden dan dat ik futloos ben, soms duizelig en misselijk. Zal ook wel komen doordat ik tig keer wakker word snachts. Dus ik ben maar een beetje aan het freumelen in huis en af en toe even naar het dorp of een blokje om voor een frisse neus. Gelukkig wel beter weer vandaag. Ga zo maar eens wat kleertjes strijken... ben ik al dagen aan het uitstellen namelijk...

Geplaatst

Uitslag D.hea eindelijk binnen. Is tov van vorige keer (4.5) flink gestegen...11.8. Dr. S. Vond het goed uitziet, was iets verhoogd tov de referentiewaardes, maar de testosteron was in orde. Dus doorgaan met deze dosis...

ziet er dus allemaal goed uit en geeft me weer vertrouwen voor onze vrijerij :happy:.

Fren, las op fb dat je morgen een tijd hebt gekregen voor de operatie. Eindelijk een tijd, hihihi. Veel succes morgen!

Ben een beetje van de wap door de uitslag. Vnd het maar vreemd, of vreemd, frappant eigenlijk hoe mijn lichaam toch altijd weer zo goed weet te reageren op hormonen die ik moet slikken. Alleen is er nog niets uit gekomen, zucht...hopelijk deze keer wel...

Geplaatst

Ha Tool, dat is goed nieuws! Weet nog hoe waanzinnig blij ik was toen de TRegs omhoog waren gegaan door de vitD. Toch een teken dat je lijf het wel kán. Hoe gaat het zes uurtjes werken tot nu toe?

Fren morgen operatie. Veel succes en sterkte vast!

Wen heb je je leidinggevende kunnen spreken? En de huisarts?

Sen, laatste loodjes. Dat niet slapen zal er zeker flink inhakken. Kun je overdag nog war bijslapen of lukt dat niet?

Het lijkt er hier op dat ik toch echt wat minder moe begin te worden! Vanochtend na osteo even naar de markt geweest. Voor de rest vd dag kapot, maar zo heerlijk om dat weer eens te kunnen doen. Heb lekker gerookte makreel gehaald voor vanavond , eten we met pastasalade en bruschettes. En een enorme bak aardbeien voor toe. Oooh, dat is ook zo heerlijk: weer kunnen genieten van eten en nadenken over recepten. We doen zaterdag een 'alleen garnalen' Bbq (had ik m'n neefje beloofd), dus nu lekker verschillende marinades aan het zoeken en bedenken. Als iemand nog een tip heeft....

Geplaatst

Henne, ik doe nooit aan slapen overdag want dan word ik dus nòg brakker wakker. Dus liever niet, tenzij ik echt niet meer kan.

Lekker naar de markt geweest, goed dat je weer wat kan ondernemen. Geeft je toch weer een beter gevoel. Over makreel gesproken, krijg jij dat nu weg?! ik liep pas nog langs zo'n kraam en rook die geur... bleahhhh werd er kotsmisselijk van. Nou hou ik normaal gesproken al niet echt van makreel maar die geur was nu echt niet te harden.

Het gaat komend weekend mooi weer worden hè.. heb ook zin in bbq. Helaas geen ervaring met garnalen op de BBQ Henne dus ik kan je helaas geen tips geven. Hier is het altijd veel soorten vlees: spareribs, burgers, worsten, spiezen, shasliks, spekrollen, saté enz enz en daarbij natuurlijk een grote rauwkostsalade en stokbrood oh en polenta natuurlijk!

http://sabinakookt.wordpress.com/2011/08/29/gegrilde-polenta/

Geplaatst

Yep, morgen om half 9 melden. Vandaag eindeloos zitten wachten op m'n afspraak met de anesthesist. Mocht kiezen; narcose of een blokkade in m'n arm zodat die lam wordt. Doe mij dat laatste maar, hoor van iedereen altijd dat je zo beroerd wordt van narcose. Dan maar 16-18 uur een lamme arm... Bedenk me alleen nu pas: als je m weer gaat voelen, zou dat dan net zo voelen als wanneer het bloed terug komt in je arm of been nadat dat geslapen heeft? Want dat kan echt pijn doen!

Henne, wat heerlijk dat je je beter gaat voelen!

Sen, ik kan ook niet overdag slapen hoor, dan doe ik 's nachts geen oog dicht...

Tool, goed nieuws!

Es', kastjes nog gescoord?

Eef, laatste dagjes op vakantie? Je hebt mazzel, het wordt hier nu ook mooi!

Geplaatst

Fren ik zou het niet weten, is dat zo'n blokverdoving? Ik zou er zelf ook voor kiezen ipv volledige narcose hoor. Dat is toch een behoorlijke dosis troep in je lijf. En neem aan dat je sowieso pijnstillers mag? Misschien vast een spiegel opbouwen en vanavond met je laatste drinken nog twee paracetamol nemen? Sterkte alvast en laat het gewoon gebeuren, is me dit soort dingen altijd het beste. En neem een iPod oid mee, kun je tijdens de ingreep muziek luisteren. Je zult wel valium oid krijgen, maar mocht de niet zo zijn....

Sen ik slaap liever ook niet overdag, maar de laatste weken moest het gewoon wel. Zeker toen ik ook nog snachts aan de crackers zat en hooguit vijf uurtjes sliep. Nu maak ik langere nachten en dat merk ik overdag uiteraard ook. Maar idd, smiddags slapen is brak wakker worden. Duurt dan zeker uur voor ik weer beetje mens ben.

Ik ga garnalen maken in olijfolie, knoflook en citroen (mijn aloude succesnummer), garalen piripiri en iets oosters met gember, limoen en koriander. En ik ga een beetje smokkelen en bij een paar spiesen ook vlees toevoegen. Is superlekker de combi vlees-garnalen. Die met citroen komt biefstuk bij, de piripiri combineer ik met chorizo en de oosterse met kip. Veel stokbrood erbij, salade, wat dipjes... heb er nu al zin in.

Oh en de makreel was heerlijk. Sinds paar dagen staat eten me veel minder tegen, is echt superfijn. Soms nog wel onpasselijk van luchtjes, maar toevallig niet van (verse!) vis.

San, hoe is het bij jou? Morgen naar je moeder?

Eef geniet van de laatste dagen. Ik kwijl bij de foto's!

kaartje lekkere Bbq gisteren? Is de vloer nu helemaal klaar?

Ruby bijna jullie schatje ophalen! Enne....misschien af en toen dan toch naar je bezorgde man luisteren?

Babeth is I weer helemaal oké?

Dublin heerlijk toch eigenlijk, een tijdje zonder internet en Phone? Volgens mij kom je dan pas echt tot rust.

Syl wanneer ben jij weer in het land? Hoe gaat het bij jullie?

Alle andere meiden, hoop dat iedereen kan genieten van de mooie dagen die eraan komen!

Geplaatst

Hoi meiden,

Fren, ik las at het zo enorm lang duurde vanmorgen, wT irritant! Ik weet niet of het naderhand pijnlijk is....in ieder geval heel veel sterkte!Ik hoop dat je er niet teveel last van zal hebben en dat je snel van de klachten af zal zijn!

Ivfsh wT fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad, spannend weer,hoe bevalt het in de tijdelijke woning? Gaat dat ook Goed met E?

Henne fijn dat je al weer iets hebt kunnen doen! Daar begint dat fijne 2de trimester, ook voor jou!

Tool wat fijn zeg dat alle supplementen en extra's ook nog echt aantoonbaar iets doen, dat geeft je vast een boost.

Caro, welke chips moet vandaag auditie bij je doen?

Hier weinig nieuws, behalve dan dat ik heb gehoord dat we geen cryos meer hebbende laatste 2 zijn vannacht "afgevallen" ik hield er al rekening mee omdat ze gisteren er nog niet zo zeker van waren...ik hoop maar dat deze topper het geweldig doet maar moeilijk, 2 x eerder een tp gehad en daarvan 1x een vmk. Maar goed, ik zit pas op dag 6 na de eisprong dus moet nog even positief blijven...

Geplaatst
Fren, ik heb dat eens gehad toen ik aan mijn pols geholpen werd. Je hebt gelijk het gevoel weer terug hoor (een paar minuutjes) als ze de band weer los maken. Dus geen slap handje ;)

Alvast heel veel succes!

Guus, nee, ze zoeken de zenuw in m'n oksel op met een echo en spuiten die dan plat. Soort ruggeprik in je oksel zeg maar ;-)

Ik krijg als ik binnenkom geloof ik dormicum, maar iPod mee zal wel niet kunnen, moet ook m'n bril achterlaten...

Henne, klinkt heerlijk, die garnalen, mag ik aanschuiven?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden