Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee fren,

Hoop dat het allemaal soepeltjes gaat vandaag!

Tool: zo leuk dat je bezig bent met alle voorbereidingen! Ik had toen dure schoenen gekocht bij een trouwzaak, maar ze zagen er niet meer uit na de bruiloft. We hadden dan ook wel een bruiloft in hartje Utrecht met lopen van de ene naar de andere locatie, maar toch. Vond het wel zonde. De hak was ook in witleer en dat is dus echt zo stuk. Ik zou zeker ook nog even goed uitverkoop shoppen!

Henne: kinderwagens shoppen :-). Vond ik echt de moeilijkste aankoop. Tenminste, de aankoop waar je het meeste tijd aan moet beraden. Zoveel verschillen, zoveel geld... Je had het er laatst over dat je niet weet of je de kleine in een wieg bij je op de kamer wil. Als je een kinderwagen koopt met een goede reiswieg, dan kunnen ze daar ook in slapen. Mocht dan blijken dat je het lidje op je kamer wil, dan heb je een tijdelijke oplossing en dan is er snel genoeg een wieg geregeld.

Vrees trouwens dat ik hier misschien een beginnende borstontsteking heb... Ven borstvoeding aan het afbouwen, maar heb nu een rode, brandende plek op mijn borst...

in de categorie goed nieuws: maandag al vervolgegesprek, kreeg gister al telefoon. 1 gesprek met vier 'collega's' en een gesprek met de directeur en HR. Ben benieuwd!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fren succes straks!!!

Tool, even kijken bij een winkel die dansschoenen verkopen. Ik had namelijk gewoon dansschoenen onder mijn trouwjurk.

Freya, sterkte meis. het is o zo moeilijk om een lang gekoesterde wens daadwerkelijk weg te zien gaan.

Morgen ons schatje Truli halen. Om 7 uur al in de auto zitten, maar ja heb het er voor over.

Dikke knuffel allemaal.

Geplaatst

Nou wij gaan zo weer gezellig even richting spoedpoli....bloedverlies. Niet veel, maar m'n buik voelt hard en kramperig en ik wil graag dat er naar gekeken wordt. Hoor Koekie nog wel, dus ben niet al te overstuur maar fijn is anders. Getverderrie...ik baal hier zo van. Net nu het weer wat beter ging, ook mentaal. Bleeegh.

Geplaatst

Hè bah, henne, balen, net nu je je weer ietsje beter voelde. Sterkte!

Ivfsh, oei, niet fijn. Sterkte met de ontsteking. En succes met het tweede gesprek!

Dames, bedankt voor de schoenentips. Bij zalan.... Had ik idd al gekeken,hebben wel n mooi paar, maar geloof net niet in m'n maat. Zal nog eens kijken!

Geplaatst

Sen ik dacht al dat ik van jou commentaar zou krijgen... maar zo heet die chips dus echt. En wat betreft stinken: ben daarna naar bed gegaan en tanden gepoetst dus geen last van gehad, volgens mij valt het erg mee.

Henne getver, sterkte! Gelukkig heb je hem/haar al gehoord...

Fren jij ook veel succes met de operatie!

IVFSH jij ook sterkte! Inderdaad goed masseren, heb het een paar keer bijna gehad, kon het net nog wegmasseren maar wel huilend zitten voeden, niet fijn...

Hier vanmorgen ook al naar de huisarts geweest in eerste instantie voor de oudste die al een week vage klachten heeft: keelpijn, buikpijn, misselijk... ik weet vrijwel zeker dat het van de spanning komt: ze moet maandag weer naar school en is erg gevoelig voor dat soort dingen. Gingen dus meer om haar gerust te stellen, maar de dokter vond wel haar keel wat rood. Hij zei dat het ook normaal kon zijn en hoe het anders was? Geen idee, ik kijk nooit achter in haar keel! In de gaten houden en waterijsjes eten. Dat vond ze wel gaaf natuurlijk!

Heb hem ook even mijn opgezette lymfeklier laten voelen die ik sinds een paar dagen heb, zo'n balletje onder mijn kaak. Ik denk dat het komt door de ontstoken kies die er maandag uit gaat. Zou goed kunnen zei hij dus het moet binnen een paar weken weg zijn anders bloed prikken...

En zo klooien we lekker door...

Geplaatst

Pfff, balen caro. Maandag de kies eruit. Hoop dat je je dan beter voelt.

Henne, alles goed in t zh?

fren, hoe is het bij jou? Je zult nog wel onder t mes zijn.

Geplaatst

goedemorgen meiden,

Caro als je weet wat het allemaal betekent staat het raar, als het er zo in het NL op zou staan zou iedereen ook denken van huh wat een rare naam. Maar ze waren dus wel lekker? misschien keertje proberen

Henne, bah dat is weer schrikken. Hoop dat alles goed is. Over het wiegje: kraamzorg raadde ons sterk af een reiswieg te gebruiken ivm slechte ventilatie en dus kans op wiegendood. Op de site van veilig slapen staat het ook vermeld http://www.veiligslapen.info/modules/content/?section=3&contentID=16 Ze raden aan de reiswieg alleen voor korte dutjes maar niet als vaste slaapplaats te gebruiken. Wij hebben bij die grote store in Capelle een wit miniledikantje gekocht, die zijn nu in de aanbieding voor 59,- en de beukenkleurige zijn 49,- misschien is dat een optie voor je?

Tool, irritant als die verkopers je nerveus proberen te maken hè. 9 weken is toch nog tijd zat. Babeth noemde het merk Gabor, wereldschoenen.. kan je inderdaad de marathon mee lopen. Perfecte pasvorm

Fren, lig je al onder het mes?

Ruby, morgen Trulli ophalen... spannend

Freya, zwangerschapsvergiftiging.. zo'n vaart zal het wel niet lopen. Heb er nl. snel/vaker last van en mn bloeddruk is prima.

verder ben ik het weer even kwijt.....

was om 7 uur wakker maar dacht ik blijf nog even liggen... vervolgens werd ik om 10.45 wakker. Nu nog een duf hoofd...ga maar eens douchen en dan zien we wel weer...

Geplaatst

Fren, ben benieuwd hoe het met je is. Sterkte!

Wat goed dat je voor een tweede gesprek bent uitgenodigd, Ivfhs!

O, Henne, wat naar en wat een schrik! Hopelijk kunnen ze jullie in het ziekenhuis snel geruststelen.

Succes met de schoenenjacht, Tool!

Fijn dat jullie morgen jullie nieuwe katje op kunnen halen, Ruby!

Geplaatst

Zijn we weer.... Gerustgsteld? Wat is gerustgesteld? Tja, alles zag er weer goed uit, maar het blijft gewoon heel erg naar en vervelend. Hadden wel een erg leuke gynaecologe, ze ging ook echt nog even uitgebreid naar Koekie kijken en heeft tig keer gezegd dat alles er normaal uitziet. Wilde me ook echt geruststellen en drukte ons op het hart áltijd te bellen met bloedverlies of kramp. Niet denken dat ik zeur of dat ze me vervelend vinden. Vroeg nog of ik het 25-uurs nummer had, zo,lief. Doppler is prima voor mijn eigen geruststelling, maar bij bloed of kramp altijd bellen. Dus nu gaan we proberen weer over te gaan tot de orde van de dag. Er druppelt nog wat bruin, ik hoop dat het daarbij blijft. En verder maar een beetje verstand op nul, blik op oneindig (=februari).

Geplaatst
Yes, geslaagd voor m'n schoenen. Waren ook nog eens voor de helft van de prijs...:happydance:En ze zitten perfect :toppie:

:clap2:

Geplaatst

Vordorie Henne, wat ontzettend akelig is dit! Ik hoop echt dat dit nu niet meer gaat gebeuren!! Heeft ze nog gezegd waar het door kan komen, extra doorbloede baarmoedermond of zoiets? Houd je taai en doe rustig aan!

Zijn we weer.... Gerustgsteld? Wat is gerustgesteld? Tja, alles zag er weer goed uit, maar het blijft gewoon heel erg naar en vervelend. Hadden wel een erg leuke gynaecologe, ze ging ook echt nog even uitgebreid naar Koekie kijken en heeft tig keer gezegd dat alles er normaal uitziet. Wilde me ook echt geruststellen en drukte ons op het hart áltijd te bellen met bloedverlies of kramp. Niet denken dat ik zeur of dat ze me vervelend vinden. Vroeg nog of ik het 25-uurs nummer had, zo,lief. Doppler is prima voor mijn eigen geruststelling, maar bij bloed of kramp altijd bellen. Dus nu gaan we proberen weer over te gaan tot de orde van de dag. Er druppelt nog wat bruin, ik hoop dat het daarbij blijft. En verder maar een beetje verstand op nul, blik op oneindig (=februari).
Geplaatst

Henne, enigszins dus gerustgesteld. Fijn dat je altijd terecht kunt

Fren, rustig aan met je lamme arm. Geniet lekker van t zonnetje.

Geplaatst

Floortje een echte oorzaak kunnen ze niet vinden. Het gebeurt.... En het zegt niks, maar omdat het als het fout gaat vaak met bloedverlies gepaard gaat is het een alarmteken. Zelf denk ik dan het misschien nog een nabrander was van vorige week, het was niet superveel en voornamelijk oud.

Fren lamme arm, maar wel zon. Hoop dat de napijn straks meevalt.

Ik ga proberen een dutje te doen. Bekaf van alle emoties weer maar tegelijk te onrustig om te ontspannen.

Geplaatst

Henne, gelukkig alles okay met koekie alleen niet goed voor je hart dit. Wel heel fijn dat ze zo meeleven in het ziekenhuis.

Fren, hoop dat je niet al teveel napijn krijgt. Nu lekker in het zonnetje zitten.

Tool, zo snel alweer geslaagd voor schoenen. Voor de jurk ook al. Jij bent dus geen twijfelkont met shoppen begrijp ik... ik ben daar echt heel erg in.

Ivfsh, heb begrepen dat je bent uitgenodigd voor een 2e gesprek?! super!!! good luck again

Wij zijn net terug van boodschappen doen. Doen we normaal op zaterdag maar dat hebben we nu dus al gehad. Scheelt ook weer. We hebben lekker veel dingetjes voor op de BBQ gehaald. Ben alleen Rennies vergeten en die moet ik dus ècht hebben. Maar hoorde net van mn broer dat mn pa nu ook boodschappen aan het doen is dus die heb ik even gebeld en hij neemt ze mee.

Nu lekker languit in mn tuinstoel liggen met boek erbij. Ik hou zo van dit weer :-)

Geplaatst

Sen, ben idd geen twijfelkont. Lol.

meestal ga ik met een bepaald doel naar de winkel en als ik t niet kan vinden, dan ben ik ook zo weer thuis

Geplaatst

oh nee ik blijf winkel in winkel uitgaan om uiteindelijk meestal weer bij de eerste winkel uit te komen (volgens mijn vriend dan) :-)))))

Geplaatst

Henne, ik ken meerdere verhalen in mijn omgeving over (flink) bloedverlies tijdens de zwangerschap en die vrouwen hebben allemaal prachtige kinderen rondlopen. Maar je krijgt verdorie wel een hartverzakking als het gebeurt! Zeker als het ook een keer mis is gegaan. Rust uit en ga lekker met je doptone luisteren naar je kleintje. Sterkte.

Sorry voor het inbreken door dik en dun dames...

Geplaatst

Floortje, geen probleem hoor! Schrijf lekker mee en breek gerust in!

Henne, san heeft ook zo lang nog bloedverlies gehad, weet je nog? En R. Is nu alweer een jaartje oud! Maar schrikken is het natuurlijk wel als t gebeurt.

Geplaatst

Ik ben met shoppen vooral van het aanklikken, de deur open doen, passen, afkeuren en het terugbrengen naar het postkantoor :laugh: Was zo lief van m'n zus, die belde zostraks dat ze bij een zwangerschapswinkel was gaan vragen welke kledingmerken smal vallen. Ze heeft allemaal foldertjes meegekregen. Alleen belde ze net toen wij in het ziekenhuis zaten dus ik was even niet erg enthousiast.

Tool ik moet idd vaak aan San denken, weet eigenlijk niet meer tot hoe lang het bij haar geduurd heeft.

Floor, iedereen is hier welkom hoor!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden