Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Es', ik had exact hetzelfde. Tandarts heeft toen lapwerk gedaan omdat ik zwanger was en in mei de wortelkanaal. In de gaten houden, je bent extra vatbaar voor tandvlees ontstekingen nu nl.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fren wel rustig aan met bewegen hoor! Wachten tot je alle gevoel terug hebt. Zelf lelijke rugblessure overgehouden aan te snel bewegen na ruggeprik. Is natuurlijk wat anders dat een pols, maar toch...beter voorzichtig dan spijt in dit geval.

Ga zo ook slapen, zit nog met half oog hockey te kijken.

Geplaatst

Maar heb al een kanaalbehandeling gehad in die kies dus hij is dood! Over twee weken moet ik voor een andere kies...daar zit een snerterig gat in waar de vulling ook elke keer problemen bij geeft.

De kies die nu weer geknapt is daar moet ik na de zwangerschap een kroon op zei de tandarts. Over twee weken moet hij hem maar weer tijdelijk oplappen.

Geplaatst

Whoehoeeeee goud voor de hockeydames!!!!!

Caro, getsie, balen van t phishing gedoe. Gelukkig dat de bank zo opmerkzaam was en meewerkt.

een vriendin van ons heeft laatst zo'n gast van Microsoft aan de lijn gehad. Maar dat bleek,dus een oplichter te zijn. Bij t betalen ging t mis en werd de verbinding opeens verbroken. Gelukkig dat ze die avond bij ons lans was gekomen en we haar dit gezegd hadden. Meteen de ccreditcard geblokkeerd. DAt ze toch gewoon van andermans spullen afblijven.

Es, rustig aan meid! Lief dat je collega's zo meedenken en werk van je overnemen!

Fren, jij weer langzaam gevoel terug aan t krijgen. Spoedig herstel!

Geplaatst

Zo is het bij mijn kies dus ook: jaren geleden 2x wortelkanaalbehandeling gehad, kaakchirurg geweest en nu zit er sinds een paar jaar een kroon op maar het blijft ontsteken linksboven... Vriendin van mij die ook een kies heeft laten trekken zei: ik voel me wel oud nu ik een gat in mijn mond heb. Het lijkt mij ook niet leuk maar P heeft 2 gaten en zit er totaal niet mee. Had net mijn moeder aan de lijn en die zei dat ik een brug moest nemen. Ik wil eerst kijken hoe ik het vind, zo'n brug is een hoop gedoe en vast niet helemaal verzekerd...

We gaan morgen voor het eerst deze zomer bbq'en! We hadden onze bbq weg gegooid met de verbouwing van de kamer boven de garage, was al jaren aan het doorroesten en P wilde eigenlijk geen grote bbq meer, staat zo in de weg. Heb vanavond voor 7,50 zo'n geinig tafelbbq'tje gekocht bij Kwantum, compleet met deksel en asla... Wel kleiner dan de vorige natuurlijk maar groot genoeg. Ben benieuwd, weet niet eens hoe het weer wordt eigenlijk...

Chipszak nummer 3 is trouwens nog dicht...

Geplaatst

Leuk dan reageer ik nog een keer!

Henne, Queen Mum, valt groot, dus minstens een maat kleiner kopen als je erg slank bent, maar het is wel mooi en blijft echt goed in de was. Veel dingen tunieken enzo kan je gewoon in de droger gooien, of het is ophangen en klaar! Ideaal, maar dus letten op de maat.

Mamalicious is echt leuk en valt redelijk normaal tot groot qua maat, maar de kwaliteit is heel erg wisselend... Ik baal gewoon als iets er na een keer wassen niet meer uit ziet! Het is niet met alles, maar het is dus een gok. De zwangerschaps/voedingspyjama's van Mamalicious zijn trouwens echt heerlijk! Ik heb een stapel, zwart grijs en blauw en woon er in. Al sinds mijn zwangerschap en nog steeds zijn ze goed. Dat is dus wel een tip! Ze vielen klein, ik had ze toen van Bellyfashion, maar toen ik een jaar later weer een set bij Wehkamp bestelde viel dezelfde maat een stuk groter, dus wel even op de maat letten.

Wat echt mooi is en vrij slank valt is Fragile. Hele mooie kleding (wel wat duurder), maar je kunt heel veel na je zwangerschap nog aan. Ik heb een jurkje en kreeg vorige week nog een compliment van de buurvrouw voor mijn onwijs gave jurkje. Hittip dus wat mij betreft.... Blijft ook mooi met wassen. Heb er alleen niet zo veel van, dus weet niet of dat voor alles geldt.

Slaap lekker dames!

Ik ben met shoppen vooral van het aanklikken, de deur open doen, passen, afkeuren en het terugbrengen naar het postkantoor :laugh: Was zo lief van m'n zus, die belde zostraks dat ze bij een zwangerschapswinkel was gaan vragen welke kledingmerken smal vallen. Ze heeft allemaal foldertjes meegekregen. Alleen belde ze net toen wij in het ziekenhuis zaten dus ik was even niet erg enthousiast.

Tool ik moet idd vaak aan San denken, weet eigenlijk niet meer tot hoe lang het bij haar geduurd heeft.

Floor, iedereen is hier welkom hoor!

Geplaatst

Henne, fijn dat het er weer goed uit zag. Wel balen die onrust steeds. Je doet er niks aan, maar is toch niet fijn.

Fren, operatie helemaal goed verlopen? Hoe lang gaat het herstel duren?

Freya, al beetje gewend aan het idee dat die spullen nu echt weg zijn? Al plannen voor die kamer nu?

Es, je moet gewoon nog steeds aan het idee wennen. Denk ook een stuk zelfbescherming voor het geval er toch nog een kink in de kabel komt? Wanneer mag je ook al weer voor echo?

San, dit weekend op bezoek bij je moeder? Hoe gaat het nu met haar gewicht en de pijnklachten?

Tool, nu helemaal klaar voor de bruiloft dus? Deftige schoenen hoor.

Sen, heb je al het idee dat hij er bijna is? Lijkt me toch een omschakeling na hem al die maanden in je buik te hebben gevoeld.

Vandaag heerlijk relaxt dagje gehad. Speurtraining met hond en daarna even naar mijn paard. Daarna met vriendin naar Amersfoort geweest. Daar heerlijk geluncht op een terrasje in de zon. Ik wilde nog een nieuwe bikini. Heb wel bikini's, maar eigenlijk allemaal met niet zo'n mooie pasvorm. Verder gooi ik mijn oude bikini's nooit weg, dus inmiddels een onzinnig grote verzameling liggen. In oktober gaan we een weekje naar Tenerife. Had nu dus besloten om eens een bikini met goede pasvorm te kopen. Heb er een heleboel gepast (bij grote sportzaak). Uiteindelijk een aantal erg leuke gevonden en tenslotte 2 stuks gekocht (een zwarte en een gekleurde). Nu ga ik dus alle oude bikini's in de zak voor het goede doel doen. Komt er ook weer wat ruimte in mijn la. Wilde ook nog sportschoenen. Nu sport ik op mijn gympjes. Niet echt ideaal. Fijne schoenen gevonden, maar net maatje te klein. Ze hadden de maat groter niet. Type even opgeschreven en zojuist via Z.olanda alsnog met enorme korting besteld in de juiste maat. Joepie!

Morgen gezellig naar mijn zusje en vriend voor lunch. Daarna gaat manlief werken en ga ik 's midddags nog wat met zusje doen. We zien wel wat dat wordt. 's Avonds nog even rondje mennen met mijn paard. Zondag bodybalance en paardrijden en dan middag/avond lekker niks doen. Zo klinkt het als een druk programma, maar valt eigenlijk wel mee. Wel afspraken, maar allemaal heel ruim gepland en lekker veel tijd om te relaxen. Heerlijk zo'n weekend na de drukke week vorige week door de nieuwe vloer.

Welterusten allemaal!

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Het is nu nog rustig op de snelweg. het vliegtuig komt eerder. dus eerder weg.

nog wel moe. Kaartje jij gezellig weekend.

Caro lekker bbq.

Gisteravond achter mijn bureau gezeten. kaart gemaakt voor verjaardag van mijn vriendinnetje.

Wil er meer gaan maken om te gaan verkopen. even tijd voor vinden. gisteren een kattenluik met microchip toestanden gekocht. de 3 katten zijn al geregistreerd door het luikje. a moet hem nog in de deur zetten. hebben we ook geen drama dat de katten niet naar buiten kunnen als truli er is.

Dat zijn onze kindjes. zal straks een foto maken van de kat met ons erbij en op facebook zetten.

Dikke knuffel en lekker genieten van het mooie weer.

Geplaatst

Henne bij mij heeft het bloedverlies 15 weken geduurd en het begon ook ergens met een week of 5 dacht ik. Ik was bang dat het weg zou blijven op een gegeven moment en dat het dan fout zou zitten ;)) hoe gek kan een zw zijn???? Nooit een oorzaak gevonden. Zolang er geen bloed achter de placenta te zien is, geen paniek bij de gyn, maar voor een zw zelf is bloed foute boel. Het is nu eenmaal heel goed doorbloed daar van beneden en heel vaak kunnen ze niet zien waar het vandaan komt. Mijn gyn zei dat het alleen maar goed was dat mijn lichaam het naar buiten gooide, beter dan het binnenhouden. Niet dat je er wat aan heb. Ik had trouwens ook heel vaak stolsels, zelfs zo groot als mijn handpalm, maar geen krampen gehad.

Ben verder wel aan het bijlezen hier, blijft alleen niks hangen. Redelijk uitgerust door op tijd naar bed van de week te zijn geweest. Vandaag idd naar mijn ouders. Het hoog/laag bed staat in de huiskamer, de zh bezoeken zijn dagelijks en soms ook urenlang door het een en ander dat nog gedaan of onderzoch moet worden. Medicatie gaat straks allemaal door de sonde, vanaf donderdag krijgt ze het allemaal appart per tijdstip in een zakje (baxter) zodat ze het mee kunnen nemen en dus altijd bij de hand hebben. Gewicht en pijn weet ik niet. Wel dat ze moest stoppen met haar zetpillen en er vervolgens niks anders voor terugkreeg, ze had enorm last van obstipatie. Dat heb je met morfine helaas vaak. Ze vertellen me niet alles door de foon, heel frustrerend, maar ja helaas hun keuze om dat niet te doen.

Rond de middag gaan we vertrekken en dan tot morgen avond. Kan ik misschien nog even wat voor mijn vader doen in de huishouding. Die kan namelijk alles heeft alleen een gruwelijke hekel aan strijken dus kan ik me nog even nuttig voelen en het idee hebben dat ik toch iets voor ze kan doen.

Fijn weekend allemaal!!!! en een hele dikke knuffel voor wie het nodig hebben!!!

By the way nog bedankt voor de kaartjes en berichtjes en lieve woorden voor R zijn verjaardag!!!! XXX

Geplaatst

kalimera lieverds!!!!

Ruby, op weg naar jullie nieuwe familielid!!! ben heel benieuwd naar de foto en hoe ze door jullie katten wordt opgenomen in de groep!

San, blijft moeilijk allemaal en weet ook niet goed wat ik moet zeggen of schrijven. Je laten beter voelen kan ik niet. ik kan er alleen maar voor je zijn. Als ik dichterbij woonde, kwam ik regelmatig wel effe langs om je gewoon zomaar even een knuffel te geven.

Fijn weekend toch bij je ouders.

Kaartje, leuk dat je geslaagd bent voor een bikini en voor schoenen bij die schreeuwwinkel, hihihi.

We hebben in principe nu alles geregeld, alleen nog het pak en de bloemen en nog wat kleine dingetjes, zoals wegwerpcamera's die we voor het feest willen leggen op de tafels en ik wil ook nog wat bedankjes halen voor mijn zus (ceremoniemeester), mijn zusje (getuige) en mijn schoonzusjes (ene is bruidstaartmaakster/make-upster/kapster en de andere schoonzus is getuige van A.).

en volgens mij hebben we dan alles. catering kan pas 1 oktober defenitief bevestigd worden. Heb de hele tijd gedachtes dat er niemand kan komen naar het feest behalve onze familie, dus geen vrienden enzo...echt heel erg.

Es, wat rot dat je zo slecht slaapt en zo ligt te piekeren. en dan ook nog last van je kies...brrr, ik moet de maandag nadat we zijn teruggekomen van vakantie naar de tandarts, helemaal geen zin in!

Caro, jij ook last van je kies? moest je m laten trekken? brrr...sterkte! gaat vandaag zak nummer 3 eraan??? en leuk zo'n kleine BBQ. Mijn nichtje heeft ook zo'n BBQ en ze maken er heel veel gebruik van. je kunt m zo ongeveer overal neerzetten. ideaal dus!

Geplaatst

Thanks Sandra, ik hoop dat het bij mij dan nu ook langzamerhand op gaat houden. Hoewel die extra echo's best leuk zijn hoor ;-)) Volgens mij heeft J gisteren nog een fotootje gemaakt ook, zal even vragen. Vanochtend nog wel wat bruin met afvegen (we generen ons ook nergens meer voor he), hoop dat het daarbij blijft vandaag. Wil me lekker kunnen focussen op leuke dingen, de bbq bijvoorbeeld ;-)

Fijn dat jij redelijk uitgerust bent. Dalijk naar je ouders. En idd, iets kleins als de strijk wegwerken kan al zoveel schelen. Fijn dat je zo je vader kunt helpen. Veel sterkte, dikke knuffel!

Kaartje jouw weekend klinkt lekker relaxed. Fijn!

Floor dank voor de tip. Mamalicious had ik idd al 'ontdekt' maar dat wisselt heel sterk in hoe het valt. VidaVita is ook een fijn merk (wel duur dus Marktplaats) en Fragile noemde mijn zus gisteren ook. Ik ga van de week eens proberen de dozen met kleding die er van haar staan uit te zoeken en kijken wat ik dan verder nodig heb.

En wat een gedoe met tanden en kiezen joh, brrr... moet er niet aan denken. Heb wel een probleemkies maar niet door een gat/vulling (volgens de tandarts). Mijn verstandskies groeit wat scheef en drukt tegen de rest. Had er dus eigenlijk nog uit gemoeten maar zag ik niet zitten. Zal ik missschien ook wel moeten bezuren over aantal weken. Esther hoop dat het bij jou nu opgelost kan worden, maar vrees een Fren verhaal als ik dit zo hoor.

Fren hoe is het met hou? Heb je kunnen slapen met die ingepakte arm? Nog pijn (gehad)? Zolang je in de mitella moet niet smokkelen hoor!

Ruby onderweg naar jullie Truly. Ben erg benieuwd naar de foto's.

Dublin wat klink je heerlijk trots! Zo leuk om te lezen. Maakt me ook best nieuwsgierig hoe ons kindje eruit komt te zien (als ie maar mijn wenkbrauwen heeft zeg ik altijd haha).

Oh en we zijn gisteravond dus nog hier naar die Baby&Tienerstore geweest. J wilde dat om de een of andere reden opeens. Heb me kapot gelachen....'t is net of je met een klein kind op stap bent. Overal aanzitten, alles proberen. Gelukkig waren al die mannen die daar liepen zo bezig. Eentje presteerde het om de hele bak van een onderstel te trekken terwijl dit niet moest kunnen, mevrouw van de winkel was not amused ;-) De Joolz vond J het boodschappennet te klein van (nou vraag ik je), de Koelstra vond hij lelijk en de Bugaboo was tot nu toe favoriet. Maar erg veel hadden ze ook niet moet ik zeggen. We gaan tzt nog wel verder kijken. En uiteindelijk hebben zowel sschoonzus als vriendin nog een (oud model) Bugaboo staan uit de tijd dat die helemaal 'het' was, dus ik vind het eigenlijk idioot om een nieuwe te kopen.... zeker voor het eerste half jaar. Koop dan tzt een nieuwe buggy als je dat zo graag wilt, maar zo'n wiegbak is ook nog eens hartstikke duur. Worden nog leuke discussies haha. Oh en hij stond ook al bij buikdragers e.d. te kijken voor als hij gaat vliegvissen....aargghhhh, met mijn kind op je buik in een stromende rivier staan, dacht het even niet LOL.

Geplaatst

Haha henne, ik zie j al staan... Nog mazzel dat ie niet op zoek is naar baby lieslaarzen :laugh:

Wbt boodschappen net vd joolz, daar kan veel in hoor. Je wilt t ook niet te vol, want dan gaat de wagen kiepen. Ik doe meestal de zware dinge onderin en de res in het net.

Prima geslapen vannacht. Na de hockey naar bed gegaan, voelde dat de verdoving bijna weg was nl. Vanmorgen vin me veel moeite uit bed geschopt om fiene eten te geven. 'ik ga zo...' en dan 5 min later weer pitten. Voel de wond nu trekken en m'n arm jeukt onder et verband, maar zal m braaf in de mitella houden henne...

Tool, heb ik een foto van je schoenen gemist?

Kaartje: ik toevallig ook donderdag nieuwe bikini's geshopt. Ik laat altijd een enorme stapel van wehkamp komen in allerlei maten en pas dan lekker op m'n gemakje thuis. De res wordt zo weer opgehaald. Ideaal! Heb nu twee bikini's n wat ik nog had gaat inderdaad in de zak van max!

Geplaatst

Fren, niet gemist, had het merk opgeschreven, Sophie sposa en dan de soort, Brenda.

Dublin,ik zie jullie meid al helemaal voor me! De trotsheid van een moeder klinkt erdoorheen ;-).

We gaan in de tuin beginnen, tenminste, ik ga beginnen. A. Gaat afwassen en komt me dan helpen.

straks frietjes en morgen, weten we nog niet.

Geplaatst

Nee Tool, zak 3 gaat niet open vanavond want bbq is zeker geen chips meer eten daarna... Hebben trouwens marsmallows gekocht om erboven te houden, mierzoete dingen maar wilde dochterlief natuurlijk graag.

Henne dat meende hij toch niet serieus he, van die buikdrager en dat vissen? Zie het wel voor me haha maar zou ik ook nooit goed vinden!

Hier zijn vader en dochter vandaag begoinnen met trainen... Het is al jaren een droom van P om met haar de Airbornetocht te lopen in zijn geboortedorp (ken jij vast wel Esther, bij jou in de buurt) en dit jaar gaan ze het echt doen. Is 10 kilometer, best wel ver voor een soms wat lui aangelegde 8-jarige, dus ze heeft haar sportschoenen aan, zonnebril op, ingesmeerd, flesje water, pakje sap en sultana's en lopen maar! Van tevoren heeft P het rondje met de fiets met kilometerteller gedaan en het is 3 en een halve kilometer. Mooi om mee te beginnen...

Bedoeling is dat de babies en ik mee gaan en dat we vantevoren daar slapen want de dag zelf kom je het dorp niet meer in. We gaan gescheiden slapen want er zijn maar 2 kleine kamers bij mijn schoonouders dus babies en ik slapen daar en P en N slapen bij kennissen 2 straten verderop. Hele onderneming dus maar ja, schijnt een spektakel te zijn, met duizenden wandelaars en oud-strijders etc.

Geplaatst

@Caro, hier ook eerder de Airborne (25 km) gelopen en was heerlijk. Weet niet of het dicht bij EDR in de buurt ligt? Kan wel zeggen dat het dicht bij ons in de buurt is. Vanaf mijn werkplek kijk ik uit op "de brug te ver".

Heel veel sterkte met al die kiesproblemen.... Was daar zelf ook heel huiverig voor, maar gelukkig goed doorheen gerold.

Geplaatst

Airborne is toch bij Arnhem? Die buurt ben ik opgegroeid. Maar allang weg helaas.

Erg leuk voor dochter en vader om samen te doen!

Hier staan ruim dertig garnalenspiezen in de marinade en nog een schaal met hele garnalen, kop en kont ;-) Net nog even beetje geslapen, was bekaf van uur snijden en rijgen. Maar resultaat is straks vast heerlijk :-)

Geplaatst

Hoi hoi,

Esther sterkte met je kies! En wat fijn dat je collegas je zo goed in bescherming nemen en de kleine uiteraard, hoe gaat het met je vriendin?

Henne geniet van de Bbq vanavond, klinkt in ieder geval erg goed!

Rubster is de trip van Brussel naar Venlo en naar huis een beetje goed verlopen?

San, fijn dat je n u weer bij je ouders bent, je pa zal vast blij zijn met de hulp al is jullie aanwezigheid nog belangrijker uiteraard.

Kaartje een fijn weekendprogramma zo te lezen, heerlijk veel tijd voor jezelf, top! Ik zag al weer een mooi foto op fb, lukt het een beetje om door de foto's heen te komen? Wij ( Ik) maken Ltijd van iedere vakantie een fotoboek, jeetje wat een werk altijd!

Fren is het te doen met je pols?

Hier inmiddels klaar met de meeste voorbereidingen voor morgen, wordt een drukke boel, alles bij elkaar met zo'n 40 personen. Heb er zin in.

gisteren eindelijk wat losse passen van I kunnen filmen, zo schattig,! Doet ze u al ruim een week maar zodra er gefilmd werd ging ze zitten!

Even aan de vroegtesters, het begint te kriebelen bij Mij pfffff op welke dag deden jullie een ovulatietest? Vandaag is dag 7 na de eisprong/ bevruchting . Voor een hcg test nog te vroeg. Donderdag en vrijdag erge last gehad van zeer lage rugpijn dat is nu over, ik herken dat wel uit de pogingen van de jongens en I maar weet niet meer wanneer aaarchhhhhh!

Om 16.00 eigenlijk een BBC, een paar straten verderop maar I slaapt nog haha, tuurlijk, ze weet haar momentjes wel te timen, maar goed, liever dat ze uitgerust daar is.

Sen hoe gaat het met jou?

Geplaatst
Oh en hij stond ook al bij buikdragers e.d. te kijken voor als hij gaat vliegvissen....aargghhhh, met mijn kind op je buik in een stromende rivier staan, dacht het even niet LOL.

Wel lachen, maar geen goed idee om te taan vliegvissen met je been op je buik. Hihi. Ik zie t al voor me!

Geplaatst

what in the world is vliegvissen????

Babeth, met mij gaat het goed hoor ik doe rustig aan. Vannacht wel weer over mn nek gegaan, werd wéér wakker met opkomend maagzuur bah bah bah. Verder ben ik niet zo mobiel, snel last van mn rug/bekken als ik loop.

Geplaatst

Hier ook bewolkt helaas, af en toe komt de zon even door. Ach het is droog em niet koud.

Vliegvissen is vissen in stromend water, waarbij je in het water staat en de hengel/lijn zo beweegt dat je 'vliegjes' nabootst en zo dus forel of zalm oid vangt. In Amerikaanse film wordt van gevliegvist. Het aas zijn ook geen wormen of dobbers oid maar kleine nepvliegjes of insecten. J maakt die ook zelf, enorm priegelwerk. Had zelf ook nog nooit van vliegvissen gehoord hoor, voor ik hem kende.

Babeth lekker alle voorbereidingen klaar. Altijd fijn. Op zo'n dag loop je toch al enorm te hollen. En dat filmpje komt neem ik aan wel op fb?

Wij zijn in afwachting van schoonzus met man en kids. Ben ergens wel benieuwd want tot nu toe is ze heel afstandelijk gebleven en waren ze ook nog niet hier geweest weer. En zwager smste zostraks over de tijd, zij niet. Vaag. Maar ik hoop dat het gewoon gezellig wordt. :-)

Geplaatst

De babies niet hoor Tool, alleen papa en dochter van 8! Wij gaan lekker kijken en tussendoor slapen... K&B dan he...

Hier zit ik te wachten tot het vlees wat gaat doen... Duurt toch weer langer dan gedacht, zo'n bbq op de goeie temperatuur krijgen. Moet uitkijken dat ik me niet al vol eet aan aardappelsalade en stokbrood!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden