Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mooie schoenen tool! Nu is alles geregeld, ik ben zo benieuwd naar jullie als bruidspaar!

Fren ik. Zag je op fb met je lamme arm...arm ding! Beterschap.

Henne wat een schrik weer! Fijn dat je zo goed opgevangen werd maar brrrr dit vreet energie ....hoop dat het nu echt klaar is met de zorgen!

Rubster succes met het ophalen van jullie Griekse schone, hoop dat ze snel zal wennen en ook jullie eigen beestjes

Ivfsh, wat klinkt het positief je sollicitatie, hoop voor je dat het wat wordt. En À, kan hij gewoon de draad oppakken of moet er en functie intern gezocht worden?

Sen hoe gaat het? Dat snurken...jeetje dat deed ik ook op het laatst en de eerste nacht na de bevalling was het gelijk over, mijn man geloofde eerst niet dat het door de zwangerschap kwam.

Geplaatst

Babeth hoe is het met jou? Kun je de spanning nog een beetje aan?

Fren jij zieligerd! Ziet er ernstig uit. Ik hoop voor je dat je niet al te veel last gaat krijgen! Vanavond wel twee pcm nemen voordat je gaat slapen hé?

Henne meid wat is het toch een thriller bij jullie. Je hebt het weleens gehad over een boek oid wat je wilde schrijven, nou ja je kunt volgens mij zo langzamerhand een triologie volschrijven met jullie verhaal! Maar alle gekheid op een stokje...blij te lezen dat alles toch goed blijkt te zijn. Ik hoop echt dat het allemaal oud was en dat het hierbij blijft! Sterkte meid!

Wen hoe is het met jou? Fijn te lezen dat de arbo meewerkt! Wennietijd!!!

Sen snurkerd!!! Moet wel lachen om je verhalen van hoe jij de dag doorbrengt. Het gaan zo langzamerheand echt de laatste loodjes worden hé? Nog even meis en dan heb je je kleine boy in de armen!

Eef goede terugreis! Lijkt me dat jullie een heerlijke vakantie hebben gehad!

Ceeke en Guusje hoe is het met jullie?

Ruby veel plezier morgen!

Tool nice shoes! Leuk hoor!

Hier weer twee dagen werken erop zitten. Gisteren halverwege naar huis gestuurd. Ging een paar keer bijna van mijn graatje. Ik ben enorm moe, slaap heel erg slecht snachts...lig halve nachten te piekeren. Gistermiddag dus een poos naar bed geweest.

We hebben de meubeltjes voor de babykamer opgehaald afgelopen week, zo leuk! Bank wil nog niet lukken.

Nu vanavond vroeg naar bed, morgen weer een vroege dienst. Het is enorm druk op het werk...zal blij zijn als de zomer voorbij is.

Fijne avond meiden!

Geplaatst

Mooie schoenen Tool!

Fren een mooi verbandje hoor :-) hoe lang met dat erom blijven?

Sen lekker rustig aan doen! Esther ook zo moe en duizelig. Wel op jezelf letten hè. En waar pieker je over meis? Over de twintig weken echo? Volgende week toch voor de tweede keer? Of meer hoe alles straks moet en wat je allemaal nog moet doen en regelen? Ik heb dat laatste een beetje, we hebben natuurlijk nog ruim de tijd maar ik schuif door de onzekerheid ook alles wel voor me uit.

Hou het verder even kort. Ben nog erg onrustig. Hoop echt dat het snel definitief wegblijft. Wil anders sowieso graag bij de gyn onder controle blijven, dan kan ik tenminste altijd het ziekenhuis bellen.

Geplaatst

Henne ik pas wel op mezelf hoor! Komt goed. Ik weet niet goed wat me zo bezig houd s'nachts. Ik moet er regelmatig uit om naar het toilet te gaan en daarna val ik gewoon niet meer in slaap. Vaak ga ik rond drie uur naar het toilet en om kwart voor zes/ zes uur gaat de wekker als ik een dagdienst heb. Het gebeurt me erg vaak dat ik dan dus van drie tot zes niet meer slaap. Ik lig na te denken over de meest onnozele dingen...een bank die niet past maar die ik zo mooi vind (materialistisch raar mens ben ik), wel of niet een puf cursus, Ga ik een lieve moeder zijn, waarom voel ik ons meisje nog zo weinig, enz enz.

Eigenlijk niet specifiek iets maar veel rare dingen.

Wat werk betreft...mijn collega's hebben me naar huis gestuurd. Ze zijn zo lief voor me. Vandaag mocht ik niet in de zorg maar moest ik coordinator zijn. Ze zetten me niet op de zwaarste zalen etc etc.

Ik weet niet goed hoe het voor jou moet voelen, deze onrust. Het kan niet anders dan dat dit een enorm rotgevoel moet zijn maar wat dat betreft heb ik nog niks meegemaakt, verloopt alles zo voorspoedig. Ik begrijp dat je het liefst bij de gyn blijft op deze manier. Sterkte meid!

Geplaatst

'25-uurs nummer'

Jeetje die zijn echt lang bereikbaar Henne! :-) Fijn dat alles weer goed was.

Was ik toch slachtoffer van phishing zeg! Anderhalve week geleden stond er ineens een bedrag op mijn rekening, toen ik het aanklikte de melding dat ik het terug moest storten anders zou mijn rekening geblokkeerd worden. Niet gedaan natuurlijk, wilde bellen maar toen gingen we naar Frankrijk. Toen we terugkwamen was de melding/het geld weg. Mmmm vreemd.

En gister kon ik niet inloggen ineens, dus klantenservice gebeld, ja hoor, TAN code en credit card uit voorzorg geblokkeerd omdat ze ontdekt hadden dat er een virus op mijn computer zit. Ook nog 2 brieven gehad met die mededeling en hoe ik het allemaal moest regelen. Toch mooi dat ze dit in de gaten houden.

Een paar telefoontjes, virusverwijderen etc. later krijg ik binnen 5 dagen een brief met een code en kan ik weer internetbankieren. Hoop dat het hierbij blijft, niet leuk!

Nooit op in gaan dames, hoe echt het allemaal ook lijkt! En bij twijfel je bank bellen.

Geplaatst

Hè gats Caro, lijkt me gewoon ook een naar idee dat iemand dat kennelijk zo makkelijk kan doen. Gelukkig geen ernstige gevolgen.

25 uur, haha, mooie typefout, zo houden we het leuk hè.

Esther geloof dat dat niet weer in slaap vallen en dan allerleid gedachten krijgen er ook wel beetje bijhoort. Zelf droom ik heel veel en idioot. Wel erg fijn dat je collega's zo oplettend en meelevend zijn.

Geplaatst

hé jak caro...mispunten! Ik ben een slorderik wat dat betreft hoor. Gerard niet, die is altijd erg alert op gekkigheid.

Oeps...zooooo vals zoals ze het volkslied meezingen trouwens bij de hockey!

Geplaatst

Geloof ook wel dat slecht slapen erbij hoort maar het is wel erg irritant. Ik merkte gisteren ook echt dat ik fouten ging maken doordat ik zo moe was. Ik kan dat in mijn werk natuurlijk niet hebben. Het maakt me soms een beetje bang. En verder kan ik niet zijn in mijn werk zoals ik wil zijn als ik zo moe ben, ik heb gewoon een korter lontje en dat wil ik niet. Ook zieke patienten kunnen bar irritant zijn maar ik wil gewoon niet dat ik hier niet meer prima mee om kan gaan.

Geplaatst

@EDR, ligt bij jou de placenta voor? Weet het niet meer, maar als dit zo is dan voel je het allemaal pas later. Komt uiteindelijk allemaal goed. Weet dat ik dat ook had tot voorbij de 21 weken, maar naarmate de kleine meid groter werd ging ik haar ook steeds duidelijker voelen. Tot je op het laatst toch echt soms denkt, mag het nu iets minder... Zeker als je net je eten op hebt en de kleine een boxwedstrijd aan het houden is in je buik ;-)

@Henne, voor jou weer schrikken. Krijg een beetje het zelfde gevoel als de zwangerschap van Witje. Die zat ook zo te "klooien" met bloedverlies in de begin periode, maar schrikken is het zeker. Heel fijn dat ze zo reageren in het ziekenhuis, toch weer een geruststelling.

@Caro, heel fijn dat de bank met je meehelpt, wat een @*^!# zijn dat toch. Ze moeten van andermans spullen afblijven, dus ook digitaal. Zoek een baan, i.p.v. iemands zuurverdiende centen weg te jatten...

@Fren, hoop dat je arm niet te veel pijn oplevert!

@IvfNL, voor jou hoop ik dat je geen borstontsteking hebt gekregen. Hoe pijnlijk het ook is, die borst als eerste helemaal leeg trekken en idd goed masseren (onder de douche het makkelijkst). Mocht je koorst krijgen en die stijgt boven de 39 graden, HA bellen en AB-kuur vragen.

Hier vandaag weer op het CB geweest, 8 maanden keuring weer achter de rug. Ons meisje is nu snotverkouden, dus even extra laten luisteren naar haar longen plus oortjes even bekeken. Toch wel handig, scheelt weer een tripje naar de HA. Onze "kleine" meid volgt heel netjes de lijntjes van lengte en gewicht, dus de overgang naar vaste voeding gaat goed. We hebben dus nog steeds een Gelders Welvaren kindje, 10 kilo schoon aan de haak en 76 cm. Voor de nu zwangere dames, ik duim heel hard voor jullie dat jullie kindjes netjes 7 pond zijn bij de geboorte. Want starten met 9 pond en gezond doorgroeien is echt fitness hoor... Weet dat je het zelf niet voor het zeggen hebt, maar kan wel voor jullie duimen!

Geplaatst

Haha Dublin dat laatste hoop ik ook, als ik nu al 'klachten' heb door weinig ruimte kan ik me niet voorstellen hoe dat met een 9 ponds kind moet :-D

Geplaatst

Ha dames,

ik hou het even kort. Kom net thuis van een heerlijke strandmiddag en etentje. Nu ontzettend moe, maar ik wilde nog even snel bijlezen hoe het met jullie ging.

Henne en Es even een extra knuffel voor jullie!

Slaap lekker. tot morgen.

Geplaatst

Dublin ik heb idd de placenta voor liggen. Ik voel ook heel af en toe wel doffe plopjes onderin maar geeft nog zoveel weinig bevestiging. Gisteren met de doppler het hartje ook niet kunnen vinden...nou ja...not amused dus.

Fijn dat jullie meisje het zo goed doet. Misschien tijd voor een fotootje???

Geplaatst

Es', ik voelde fiene pas echt goed met 23 weken. Daarvoor af en toe een plopje maar meer niet. Enne, die zorgen zijn heel normaal. Het feit dat je je zorgen maakt of je een lieve mama zult zijn geeft al aan dat je t zult zijn.

Geplaatst

soms ben ik gewoon heel bang dat ik dit niet zal zijn omdat we dit allemaal af hadden gesloten en ik begon te wennen aan een leven met z'n tweetjes. Klinkt dom misschien maar ik heb nog steeds niet volledig de switch kunnen/durven maken.

Geplaatst

@EDR, weet wel dat ik aan het eind van de zwangerschap blij was met dat extra stootkussen voor.... Scheelde toch wel iets in de trappen ;-) Wat betreft een fotootje, dat gaat hem niet worden. Om prive redenen vindt je nergens op internet een foto van onze kleine meid. Kan alleen een omschrijving geven. Denk aan een kindje van ruim een jaar in formaat. Een gezonde bolle toet met veel bruine krullen, alsof we de krulspelden er in gedaan hebben. Blauwe ogen met ontzettend lange wimpers, mascara heeft ze niet nodig. Zoals eerder geschreven, 76 cm. Geen babyplooien, maar stevig in verhouding. Stevige beentjes waar ze nu leert op te staan. Alle mensen om ons heen willen haar opeten, wat gelukkig niet kan en zijn helemaal gecharmeerd van haar ogen. Plus is ook heel duidelijk dat we aan haar onze handen nog vol zullen hebben. Maar we hebben besloten dat omdat iedereen haar nu ouder inschat voor haar leeftijd we deze fase dus al hebben gehad. Dus als ze straks in de pubertijd zit en graag ouder geschat wil worden, dan geldt HELAAS die fase heb je al gehad al weet je daar zelf niets meer van.

Weet dat deze beschrijving een foto niet vervangt en dat een ieder zal denken tja je eigen kind is altijd de mooiste, maar kan uit ervaring zeggen dat niet alle moeders dat zeggen. Onze overbuurvrouw was toch heel eerlijk over hoe haar eigen dochter eruit zag toen zij 25 jaar geleden geboren was. Ze had graag het kindje dat ernaast lag mee naar huis genomen ;-)

Geplaatst

Klinkt helemaal niet stom. Het duurt even voordat die muur die je gebouwd hebt in al die jaren met de grond gelijk gemaakt ix. Maar daarom is t fijn dat een zwangerschap 9 mnd duurt, je krijgt tijd om aan t idee te wennen. Komt goed meis!

Henne las over je buik in het feb topic. Durf jd al een buikfoto aan?

Geplaatst

Klinkt als een prachtig meisje dublin! Bijzonder! Genieten!

Fren zal ook vast wel goed komen hoor...per slot van rekening zijn we niet voor niks jaren zo aan het dokteren geweest. De wens was uiteindelijk enorm groot!

Geplaatst

Esther dat herken ik wel hoor. Je was geestelijk al helemaal ingesteld op een leven samen, wij ongemerkt ook veel meer dan we beseften. En hoe blij we zijn, hoe graag we dit willen, het is soms lastig om die omslag te maken. Maar volgens mij is dat over zodra je je meisje in je armen hebt! Misschien is het ook nog wel zelfbescherming, slag om de arm houden tot alles echt waarheid en werkelijkheid is....

Heb je vandaag het hartje wel kunnen vinden, of durf je nu niet meer te proberen? Ik heb gelukkig de placenta aan de zijkant, scheelt denk ik een hoop onzekerheid en stress.

Geplaatst
Henne las over je buik in het feb topic. Durf jd al een buikfoto aan?

Zal weekend foto maken, weet niet of je het staand echt ziet.

Geplaatst

Alles goed, gelukkig, Henne, al kan ik me voorstellen dat het moeilijk is om je daardoor te laten geruststellen. Wel heel fijn dat ze zo lief zijn in Voorburg. Wat zijn het toch een fijne mensen daar.

Sen, heerlijk hè, in het zonnetje met boek!

Tool, super dat je al bent geslaagd voor schoenen! Met bewonderingswaardige snelheid en doortastendheid. ;-) dat doe ik je niet na, haha.

Hoe is het met je, Fren? Ik hoop dat je niet al te veel napijn hebt.

Vervelend dat je zo slecht slaapt door het piekeren, Esther. Wat goed dat je dan wel naar huis gestuurd wordt. Fijn hoor, zulke lieve collega's. Nu nog hopen dat het piekeren minder wordt. Lastig is dat hè? Zeker 's nachts.

Over die switch nog niet kunnen maken, dat kan ik me zo goed voorstellen. Ik ben me nu ook zo aan het instellen op een leven met z'n tweetjes en probeer vooral te kijken naar de voordelen daarvan. Moeilijk om dan ineens weer alles om te gooien, lijkt mij. Hoe je gelukkig je ook bent met je zwangerschap. Dat zal best wat tijd nodig hebben.

Wat een gedoe met dat phishing, Caro! Gelukkig dat het allemaal goed is gekomen.

Geplaatst

Jullie zijn lief!!! Voel me zo vaak abnormaal maar dat is dus niet zo...

Btw...elke zwangerschap schijnt 1 kies te kosten toch? In oktober vorig jaar een wortelkanaalbehandeling gehad (ZONDER VERDOVING!!!), deze kies is vlak voor de vakantie door midden gebroken en vandaag breekt hij me weer doormidden! Dikke balen!

Ik ga douchen en maffen! Slaap lekker allemaal!!!

Oh en had ik al eens verteld dat ik erg blij met jullie ben?

Geplaatst

Valt nog mee freya. Heb nu 5 tintelende vingers, maar kan ze wel weer bewegen. Nog wel krachteloos hoor. Net weer 2 paracetamol ingenomen. Werd wat gevoelig. Lekker spiegeltje in stand houden ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden