Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Helaas gaat het regenen morgen Ruby, wij gaan ook naar de Efteling he. Maar ik heb nog liever af en toe regen dan het benauwde weer van vorige week... Ben benieuwd of we elkaar tegenkomen.

Truli heeft het dus lekker naar haar zin, heeft het nog nooit zo goed gehad natuurlijk! P zegt altijd dat ie in zijn volgende leven terug wil komen als onze kat...

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedemorgen....

Ik heb mijzelf voorgenomen dadelijk eens uitgebreid te reageren op jullie.

Zal ook weer eens op FB kijken en het afvalclubje mailen.

Nu eerst wakker worden.

Geplaatst

Henne succes met de controle vandaag enne, telefoons zijn tegenwoordig zonder stekker ;-)

San een lekker ruime tuin, zo groot zie je ze niet hier bij nieuwbouwwoningen. Blijft moeilijk hè met dat bellen, kan goed zijn dat je ouders denken zij heeft het al druk we zullen haar maar niet storen....

Sen mij hebben ze destijds gelukkig niet al te veel lastig gevallen, vond het zelf erg eng worden op het laatst, fijnndat jij er zo lekker rustig onder blijft!

Syl weet jij hoe het met elliebellie is? Hier eigenlijk niet meer gezien.gaat het nu beter nu alle matjes ed uit huis zijn? Ik vond het lastig om S zindelijk te krijgen, was ze net uit geweest en bij binnenkomst liep het weer...heeft ook lang geduurd voordat ze de controle over haar blaas had als ze heel enthousiast was, ik dacht dat komt nooit goed...

Caro een ontplofte egel....ik weet het niet, bewust niet gekeken ;-)

Rubster moet zeggen dat jullie Griekse schone snel gewend en ingeburgerd is, wat fijn!!

Veel plezier in de Efteling, jullie ook caro!

Vandaag echt wat in huis doen en het zwembad schoonmaken zodat het opgeruimd kan worden.

M heeft vandaag een drukke agenda, jammer ben een beetje gewend geraakt aan onze 3 daagde weekend ...

Geplaatst

Henne, hoe laat moet je voor controle? Effe weer koekiemonster kijken.

Ik moet nog een kleine twee weken wachten voordat ik weet of het gelukt is.

Het enige wat ik nu voel is een opgeblazen eierstok....

Ruby, fijn dat Truli het zo naar haar zin heeft bij jullie. Is er al kennisgemaakt met de andere katten?hoe is dat gegaan? En balen dat je nog hoofdpijn hebt.

geniet lekker van je weekend en de Efteling. Zou leuk zijn als jullie elkaar tegen komen caro en Ruby....

veel plezier.

Geplaatst

Tool dus je ei zt er aan te komen ?!flink aan de b....

ik neem ovulatietesten mee naar I om In te kunnen schatten of we echt meteen door kunnen of niet. De meds kan ik al ophalen gelukkig. Met wat geluk hoef ik op het werk niets te vertellen. Uitgangsecho valt nog in mijn vak. De echo's kan ik vroeg doen, ga ze lokaal doen en mocht de punctie op een werkdag vallen dan ruil ik een werkdag....

Geplaatst

Babeth, als het goed is, heb ik m'n ei al gehad. Heb in t weekend niet getest, omdat ik c.astle of l.ove was en op vrijdag was t een redelijk duidelijk streepje en op maandag was er niets meer of een heel vaag streepje. Zit nu op dag 20 en hopelijk is m'n cyclus rond de 30. Moet gewoon nog anderhalve werkweek geduld hebben. Vlak voordat ik vakantie heb (6-9) kan ik testen...zo Rond de 3e of de 4e geloof ik

Geplaatst

Babeth wat klinkt dat decadent, het zwembad schoonmaken ;0

De matjes en het kleed ligt er nog, gister rond 17.00 zag ik namelijk wat verdachts bij beide trutten, dierenarts gebeld en ja hoor, VLOOIEN, ieehhhh!!!!!

Gelukkig niet veel, eigenlijk geen levende tegengekomen maar wel meteen alles gewassen, spray voor in huis gehaald, vlooiendruppels gegeven. Zou eigenlijk volgende week moeten dus we zaten uiteindelijk om 21.00 pas te eten. Maar het trainingsschema wat ik nu heb werkt redelijk en de nachten gaan super goed.

Ellie heb ik via de mail contact mee, maar heb ik de laatste tijd ook wat verwaarloosd, ze heeft het ook druk met getrouwd zijn natuurlijk!

Ga ze vandaag mailen.

Henne succes met de controle en met de honden moet het geen probleem zijn, ze zijn namelijk uitgezocht op niet verharen en allergieën.

Kijk maar mocht je een keer zin hebben.

Sandra wat een grote tuin, daar ben ik echt jaloers op hoor, zullen wij eens gaan plannen, eigenlijk een datum prikken, kan altijd wat tussenkomen maar dan staat er iig een afspraak?

Sen geniet nog even van je rust en het koele weer, ik wacht heel geduldig af......

Wordt vervolgd...

Geplaatst

Ohhh hij is al geweest...nu weet ik het weer,Maas neem met die hitte ;-)

goh wat blijft dat toch pittig iedere keer, wel fijn dat je je goed voelt met de prednisolon, ik duim voor je, zou geweldig zijn als je stiekem met z'n 3tjes gaat...!x

Geplaatst

Ja, daar hopen wij ook op...zou dan 6 september m'n jurk kunnen afpassen met nog een kleine in de buik, hihih. Gaan het wel pas dan na de vakantie vertellen en pas na een kloppend hartje aan onze ouders...wil niet weer hetzelfde meemaken als de afgelopen keer. Een dag na het nieuws ook alweer meteen moeten vertellen dt het toch niet meer goed zit...

Geplaatst

Syl,ik hoop het...dit is namelijk zonder controle, min of meer. Alleen als we positief testen gaan de controles beginnen...vind het reuze eng eigenlijk....

Geplaatst

Hihi decadent.....is er een met opblaasbare rand en kwam uit een doos haha, nee zo'n zwembad dat jij bedoelt zou ik LATEN schoonmaken ;-)

Super dat het nu met de hondjes gaat en vlooien gruwel.....gelukkig dooie maar toch.

Vandaag nog naar het graf van papa, vandaag 16 jaar geleden overleden, ik ga er een mooie bos zonnebloemen neerzetten en een kaars aansteken.

Geplaatst

Sterkte vAndaag Babeth

En ik rustig?! Nou dat lijkt dan zo want ik begin hem behoorlijk te knijpen. Ik heb natuurlijk alle clichés al gehoord: er is er nog nooit eentje blijven zitten, als het zo erg was zouden vrouwen nooit meer een volgende kind krijgen, daarna ben je alle pijn vergeten enz enz. Maar waar ik me voornamelijk druk maak is om de controle te verliezen en in paniek te raken.

Geplaatst

Sen, dat herken ik, ik was er bang voor, was ineens helemaal met de bevalling van Lars* en Nick* bezig maar de begeleiding was geweldig en ik wist me met hulp te herpakken en echt waar meid, je hebt de juiste begeleiding, focus je op de kleine man en je weet niet half waar je toe in staat bent! Je kan het je alleen maar laten overkomen en opvolgen wat ze je zeggen, ik denk dat nu iedereen wel alles tegen je kan gaan zeggen maar je zal het zelf ervaren. Je bent sterk, krachtig en dat dan op het moment suprême ( iPad maakten suprefact van ) nog eens het 10 voudige!!

Geplaatst

sluit me helemaal bij Babeth aan Sen: probeer los te laten dat je er controle over hebt, want die heb je niet. En op het moment zelf boeit niets je, je bent heel primair bezig. En de mensen om je heen hebben alles al eens meegemaakt, van super voorspoedig, tot minder en ook alle genante momenten langs zien komen, dus die kijken nergens meer van op.

Ik ben wel blij dat ik 2 dagen voor de uitgerekende datum ben bevallen, weinig vragen gehad.

Gaat het morgen regenen?? Dat is balen! We gaan naar Texel, heb Vin een vliegles cadeau gedaan nl voor zn verjaardag. ZOu zonde zijn als dat in de regen is...

Henne, hoe was de controle? Weet je al of koekie een meisjes- of een jongensmonstertje is?

Geplaatst

Fren had maar gezegd, J is ook instructeur.

Zou graag nog eens afspreken om F. te knuffelen. Hopelijk valt het weer een beetje mee morgen. Veel plezier!

Geplaatst

hee meiden!

Dit weekend wordt inderdaad slecht.... jammer! We hebben zondag twee tuinfeestjes.... hoop dat ze tenten hebben :-)

Sen: lekker dag voor dag kijken inderdaad. Ik was uiteindelijk ook een week over tijd en ik schreef vaak uit mezelf al even een mail of sms in de ochtend dat ik me nog kiplekker voelde en dat er echt nog geen baby aan zat te komen. Want het wordt inderdaad alleen maar 'erger' met alle vragen. Is natuurlijk ook wel weer super lief, als je niets zou horen zou het ook niet goed zijn :-)

Ik denk trouwens dat iedereen wel een bepaalde mate van spanning heeft voor de bevalling, het is nu niet bepaald iets waar je gedreven in bent.

Syl: leuk om te lezen over je hondjes, net zoals ik het euk vind om bij Ruby te lezen over haar truli. Echt heel lief!

Hier een fijne start van de dag, E beet mijn tepel er zowat vanaf!!! Denk dat ze haar boventanden gaat krijgen, maar ik hoop dat ze dit soort grappen niet vaker met me uithaalt. Ze heeft me wel al eens vaker gebeten, maar dat viel in het niets bij dit :-(. Voel het nog steeds! Kleine dondersteen. Die kleine dondersteen kruipt op dit moment achteruit dor de kamer, terwijl ze eigenlijk vooruit wil. Haha, heel erg grappig, zij raakt er lichtelijk gefrustreerd van, dat datgene waar ze naar op weg is steeds verder weg raakt :-)

Geplaatst

Hi meiden, controle was oké, maar wel heel snel hoor. Denk dat de spoedbezoekjes na het bloedverlies langer duurden haha. Nu was ik nu ook niet bij de meest gezellig gyn, hij is altijd wel wat kortaf. In ieder geval:

- placenta ligt dus toch voor de baarmoedermond. Daar komt hoogstwaarschijnlijk het bloedverlies dus vandaan (en kan dus ook nog we even blijven, zucht). Moet met 32 weken echo hebben om te bepalen of hè nog steeds zo is, zo ja dan word het een keizersnede, maar meestal groeit het nog wel omhoog.

- heb geen medische indicatie om bij gyn onder controle te blijven dus moet toch gewoon naar vk. Nu vind k dat na de ervaring van vanochtend niet zo erg meer eerlijk gezegd. Wilde graag in ziekenhuis blijven vanwege onzekerheid en bloedverlies maar daar is nu een verklaring voor dus dan is vk denk ik wel wat persoonlijker ook. En bang voor de bloedverlies blijf ik toch.

- werd aangegeven dat we nog vier cryo's hebben en dat ze die tot twee jaar na de bevalling bewaren. Gelijk gevraagd hoeveel tijd na de bevalling je vor een tp mag komen. Gezien mijn leeftijd: gestopt zijn met borstvoeding en een normale cyclus hebben. En als ik een keizersnede zou krijgen, dan is het officiële advies een jaar. Nog een reden om te hopen de dat ding omhoog groeit.

Stom genoeg ben ik nu niet eens echt opgelucht of gerustgesteld, het ging allemaal zo snel en ik heb niet het gevoel dat er na mij is gekeken. Ik maakte een opmerking over vermoeidheid en zijn enige reactie was dat hb oké was (meting van weken geleden) en dat er dus eigenlijk geen oorzaak voor was. We zijn natuurlijk de IVF afdeling gewend waar iedereen je kende en alles van je wist en onthield en hier had ik het idee dat hij ternauwernood m'n dossier had ingekeken. Niet zo leuk eigenlijk. Gek want de keren dat ik nu in delft ben geweest was ik zo tevreden. Wat wel leuk was, er liep een verpleegkundige van de IVF afdeling langs en die kwam gelijk informeren hoe het ging.

Pfff, heel verhaal, ben echt een beetje gefrustreerd ervan. In ieder geval staat er volgende week al wel een afspraak bij de vk, hopen dat dat beter bevalt ;-)

Ga me omkleden, zo nog fysiosporten terwijl ik al helemaal gaar ben.

Geplaatst

AU ivfsh dat klinkt erg pijnlijk. Ik zie dat achteruit kruipen al helemaal voor me hihihi

Weet je wat ook zo lijkt, alsof sommigen met plezier hun horrorbevalling aan mij willen vertellen. Haast sadistisch

Geplaatst

Oh ja, in de achteruit terwijl ze vooruit willen... en dan die frustratie....vaak gezien en me altijd rot om gelachen :-) maa als die frustratie zich dan uit in tepelbijten is natuurlijk minder fijn.

Geplaatst

hee henne,

ik denk dan wel dat het een voordeel is dat je naar de vk gaat, daar kune je dan in elk geval meer een band mee opbouwen. Vervelend dat je er met zo'n gevoel bent weggegaan. Wel super dat het allemaal goed was! Bij mij heeft placenta ook heel lang voor baarmoedermond gelegen, maar gelukkig is dat inderdaad opgeschoven!

Ja, dat achteruitkruipen. Ik ga nog een keer iemand redden die zichtzelf in een hoek heeft gewerkt en er niet meer uitkomt en het ook duidelijk laat horen :-)

Geplaatst

Bij mij lag placenta ook ervoor, groeit meestal gewoon omhoog. Ik ben trouwens bij VK maar wel in het ziekenhuis. Is dat geen optie Henne?

Geplaatst

Wij hebben trouwens ook nog 5 cryo's. Heb daar trouwens nooit een schrijven van gehad. Is alleen bij de behandeling en tp besproken. Heb natuurlijk wel contracten getekend waarin staat dat wij deze cryo's willen bewaren. Toch maar eens weer gaan uitzoeken hoe dat ook alweer zit, vergeet alles

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden