Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Henne fijn dat de controle goed was maar je gevoel begrijp ik wel, wat de vermoeidheid vertrekt, behalve hb checken kan een gyn ook niets doen, maar ja, dat ie dat dan tenminste zegt, doen alsof je het niet genoemd hebt is ook zoiets.iig volgende week bij de vk, fijn! Ik heb zelf alleen na de geboorte van de jongens en i bezoek van de vk's gehad maar stuk voor stuk betrokken schatten!! Ergens vond ik het jammer ze niet in de zwangerschap gehad te hebben.

Sen, laat je niet gek maken, ik had een super bevalling, werkelijk waar!

Tool, ook de sterfdag van je schoonzus? Sterkte!

Ivfsh, dat heb ik me altijd afgevraagdo of ukkies zo zouden bijten, ja dus, oeeeehhhh gemeen!! Wat schattig dat kruipen, eerst achteruit en straks vooruit. i heeft dat nooit gedaan zo maar is vast mooi om te zien, al denkt e er anders over...

Fren wat een gaaf cadeau!!hoop dat het weer mee zal zitten!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bij mij was dat tijdens de ze ook de oorzaak van het bloedverlies en rond de 33 weken mooi omhoog gegaan.

Sen ik liep dan bij de gyn in het zkh maar ben bevallen met een vk van het zkh. Vond dat doodeng in eerste instantie maar de gyn stelde me gerust, ik kon hem er beter niet bij moeten hebben....

I gooit heel de planning in de war, nu maar later bloemen halen voor op en naar het graf gaan. Nu slaapt ze.

Geplaatst

Au IVFSH dat doet pijn!! R bijt mij ook regelmatig, ook gelukkig alleen mij. zelfs zijn tanden hebben wel eens een flinke pijnlijke bloeduitstorting veroorzaakt. Doet hij ook uit frustratie omdat ik niet opzij wil gaan of NEE heb gezegt tegen iets wat hij wel wil.

Sommige kruipen nooit vooruit en gaan van de achteruit in de loopmodus. R heeft heel soms achteruit gekropen echt heel grappig.

Babeth moeilijke dag dus. Blijft altijd in gedachten. I wil er gewoon heel uitgerust naartoe gaan ;))

Syl is prima hoor datum prikken. Krijg mijn rooster pas in week 36 voor de laatste drie maanden van het jaar. Je ziet dat de hondjes hier lekker kunnen spelen!! En als het mooi weer is steken we de BBQ aan ipv chineen halen natuurlijk!!

Henne alles weer ok. Mooi zo, jammer hoor dat je zo afscheid hebt moeten nemen met de gyn. Maar ik hoor van iedereen dat vk veel meer betrokken zijn enzo. Heel goed teken dat je daar heen mag. Gyn zou betekenen dat je een medische indicatie hebt dus dat is heel posi toch?? Mijn echo's duurde ook altijd maar een minuut of zo. Hij had gezien dat het goed zat dus moest ik maar genoegen mee nemen. Weet je al of het jongen of meisje is?? Heb toch zo iets leuks gezien......... voor een bepaald geslacht...

Sen leuk he die horrorverhalen, die kreeg ik ook toen ik wist dat het een kz zou worden. Als ze nou eens leuke verhalen vertellen maar nee alleen kommer en kwel.

Hier P onverwachts vanmiddag vrij dus nu lekker samen vakantie. Hij is nu bloedprikken zodat we de rest kunnen plannen zoals we willen, heerlijk. Dat is vlak bij de Mac en hij neemt heel fout als viering van begin van de vakantie een lekkere big mac mee hmmmmmmmmmmm. R ligt hier nu ook lekker te slapen. Hoor de buren hier achter de schutting tegen elkaar zeggen dat het noodweer hier net wel of net niet langs komt. Dat is lekker dan, heb nog niets over noodweer gehoort...

Geplaatst

Heb haar helaas nooit gekend. Wij kregen pas een relatie toen ze al een jaar bijna overleden was, dus nu ook alweer bijna 15 jaar dat ze er niet meer is. Ze is in juli overleden, maar a. Heeft dat niet zo dat ie naar het graf gaat. Meestal ben ik degene die zegt, zullen we er even naar toe gaan en dat vindt ie prima.

Geplaatst

Henne, jij mnaar de vk. Toch wel lekker denk ik.

Sen, jij loopt nog lekker door.

Fren, het bovenste deel van nederland heeft meer regen dan het zuiden las ik. Wel jammer voor julli.

Beter voor caro en mij. Dan lopen we ws redelijk droog in de efteling.

Wij werden door het VU gebeld over de zaadjes van A. Die moesten worden verlengd of vernietigd. Hebben voor het laatste gekozen. Krijgen een brief moeten we tekenen. Weer een deifinitief stapje. Ben er toch mee bezig.Soms denk ik. Zullen we nog 1x proberen? Maar wil al die stress niet meer. Dus best moeilijk.

Dikke knuffel voor iedereen. Zit een ijsje te eten ipv mijn lunch. Wel aan het werk hoor.

Geplaatst

Henne, gelukkig dat alles weer in orde was. Toch fijn dat je geen medische indicatie hebt en wie weet is de optie die sen aangaf ook mogelijk? Vk in het zh?

en nog 4 cryo's over! Goed Hey! Daar ben ik af en toe wel eens jaloers op (of eigenlijk niet jaloers, maar zo van, had ik ze ook maar gehad).

Ivfsh, ai pijnlijk!!! En schattig hè hoe ze dan zo'n verwoede pogingen doen om vooruit te komen, maar ze gaan alleen maar de andere kant op, hihi. Nog effe en dan is het in sneltreinvaart vooruit! Bereid je maar voor!!

San, lekker dat p al eerder vrijers en goed idee van het vieren van de vakantie met een dikke lekkere big.mac! Mmm.

Geplaatst

Jammer dat je haar nooit hebt gekend, jeetje, ook jong zijn zus verloren! Mooi om er toch naar toe te gaan.

M heeft mijn vader nooit gekend, heel jammer, maar net zoals hij i nooit heeft meegemaakt, maar ook mijn neefje niet, pffff blijft wel moeilijk en opende een of andere manier ben ik enorm emo vandaag.

Hoor net op de radio dat er heel slecht weer aan komt, hier is het zo mooi! Zit lekker buiten.

Geplaatst

Ohhh Rubster, jee wat moeilijk lijkt me dat als je weer aan het twijfelen wordt gebracht!

Testr, jij gaat toch binnenkort ook weer je werk oppakken nietwaar? Heb je er zin in?

Geplaatst

We hebben wel veel foto's van haar staan. En hij denkt veel aan haar. Zijn broer gaat bv. Niet naar het graf, dt vindt ie niks en dAr heeft ie niks mee. Hij heeftbdeze eraan als ie aan haar denkt. Ook wel begrijpelijk.

Hier is het ook nog lekker weer. Nog 15 minuutjes en dan kan deze dame naar huis toe. À vanavond niet voor mezelf sporten, sla een keer tje over. Effe de puf niet. À zaterdag wat boodschapjes doen op de fiets en zondag ochtend en ga ik mss dan effe een uurtje spinnen.

Geplaatst

oei ruby, dat s zeker moeilijk meid! Dat is weer een hele grote stap in het rijtje van stappen die jullie helaas moeten nemen.... Maakt het inderdaad allemaal heel definitief. knuffel!

Babeth: moeilijke dag, 16 jaar geleden alweer... wat is je vader dan vroeg gestorven zeg. Verdrietig dat je al zo vroeg afscheid hebt moeten nemen. En tool ook met de zus van A!

Geplaatst

Kaat en Bram zijn weer goedgekeurd, zijn terug van het consultatiebureau. Bram wordt echt een zware poemel: 7,6 kilo! Zijn zus een pond lichter met 7,1 kilo (P blijft haar toch dikzakje noemen)...

Bram 68 cm en Kaat 66 cm, hij wordt stiekem steeds ook iets langer. Denk dat hij zijn vader achterna gaat, die is 2 meter 3, dus ben benieuwd. En ik denk dat Kaatje de kleinste blijft, want de oudste was ook al vrij lang op deze leeftijd... Maar het belangrijkste is natuurlijk dat alles in orde is!

Geplaatst

vin wil nog wel een keer hoor, Syl!

Kun jij F knuffelen, ik jullie nieuwe mutsen, en de mannen vliegen. Klinkt als win-win-win!

Sen hier ook een superbevalling, dus komt vast goed bij je!

Henne, wat een ploert, die man... dan toch beter naar de vk. Ik ben in het zh gebleven vanwege de bloedverdunners, maar inderdaad telkens ene ander en geen extra echo's. Behalve met 32 weken inderdaad ivm een laagliggende placenta. Die bleek toen naar boven geschoven, hij groeit met je buik mee nl. Zit op een vaste plek vast aan de baarmoederwand en als je buik groter wordt, groeit hij als het goed is mee naar boven.

Tool en Babeth, sterkte vandaag!

Caro, Fiene en Brammetje dus vergelijkbaar! F was vorige week 69.5 cm en 7.7 kilo.

Hebben ze nog iets over voeding gezegd?

Geplaatst

Tool, we hebben ingeschreven op de sportschool. A wilde dan op woensdag gaan sporten. Ik heb nee gezegd. Dat is de enige avond in de week dat we allebei thuis zijn. Dan gaat hij maar op maandag. Dan kan ik kiezen tussen dinsdag, donderdag of vrijdag.

Hier wordt het al donker. Dus die buien komen er wel aan. Straks na het werk boodschappen doen. Heb via marktplaats een kleine bench gekocht voor de stichting waar onze katten vandaan komen. Die wil ik vullen met oude handdoeken en dan opsturen, samen met de 2 benches die ik al heb. Doe het in vacuumzakken dan geeft het niet zoveel ruimte. Zo kunnen we die beestjes toch een beetje helpen daar.

Nou nog ff 2 uurtjes werken. Hup hup en zo geen zin.

Caro, Bram kan idd dan net zo lang worden als je man. Maar dat is ook maar afwachten. Ze hebben daar toch een formule voor. Geloof iets met de lengte als 3 zijn en dat x een factor.

toedeloe

Geplaatst

Dank voor jullie lieve en nuchtere reacties! Ik was vanochtend echt even van slag, denk vooral door de nonchalance van de gyn. Oh, de placenta ligt voor, ja dan kun je bloedverlies hebben, misschien krijg je een keizersnede, maar waarschijnlijk groeit het nog wel omhoog. J wordt door zo'n houding gerustgesteld, ik voel me een aansteller en ga juist de problemen zoeken. En verder was het ook raar dat hij vroeg of we een prenatale screening hadden gehad (nee) en toen hoe oud ik was en later had ie het erover dat de twintig weken echo dan idd maar daar moest ook al ging ik naa de vk.... In de auto ging ik dat combineren en dacht ik "heeft hij nou iets gezien dat niet goed is?" Is natuurlijk onzin, want dan had hij het neem ik aan gezegd, bovendien heeft hij ook letterlijk gezegd da het er prefect uitzag, maar Henne de doemdenker zoekt er weer even van alles achter.

En ben eigenlijk gewoon ook wel blij dat ik naar de vk kan, lekker dichtbij, ze klonk aan de telefoon heel erg aardig en ik ga er vanuit dat het idd allemaal wat persoonlijker is. Enige is dat bevallen in Delft er dan niet in zit, tenzij deze vk daar ook mee samenwerkt maar is denk ik te ver uit de regio. Maar als dat nou alles is.

Kwam trouwens bij de fysio en vertelde van mogelijk een ks en hij reageerde heel nuchter: mooi dat je dat nu al weet, dan gaan we nog eens extra aandacht besteden aan je buikspieren, áls het dan idd een ks wordt, herstel je iig sneller. Ook tips meegekregen voor hoe ik thuis kan trainen. Dus ga nu lekker fanatiek dagelijks aan de oefeningen.

Zo hèhè, mijn ei weer even kwijt ;-)

Ruby moeilijke beslissing toch hoor, iets weggooien wat met zoveel moeite verkregen is, voor iets wat je zo graag wilt. Wat zou ik graag voor jullie willen dat het anders was. Gelukkig wel een leuk weekend voor de boeg. Hoop dat het weer niet al teveel roet in het eten strooit. Fren voor jullie ook!

Caro, fijn dat K en B weer goedgekeurd zijn!

Syl vervelend vlooien, hoop dat ze er snel vanaf zijn.

San lekker echt vakantie nu, lekker dat P ook al vrij is. Enne, hier denk ik vanavond ook lekker afhaal. J heeft vanaf vanavond ook twee weken vrij. We gaan ons totaal niet druk maken om de zooi in huis, maar gewoon leuke dingen doen.

Babeth en Tool, dikke knuffel voor jullie!

Geplaatst

Geloof dat er een klein misverstand is. Vandaag is niet de sterfdag aan m'n schoonzus. Die was in juli. Sorry voor de verwarring...

Geplaatst

he henne, niet combineren jij, goed is goed! Bij ons in de regio is een icsi zwangerschap sowieso indicatie voor 20w echo in het ziekenhuis.

En nu heerlijk 2 weken lekker vakantie vieren saampjes! Als ik je nog een tip mag geven: de 20w echo was bij ons vrij zakelijk en best 'medisch' doordat ze zoveel moeten meten, nakijken en dergelijke. Wij hebben met 18 w een pretecho gedaan om te weten wat t geslacht was en dan kun je dus heerlijk een half uur ongegeneerd zwijmelen. De echoscopiste staat jou volledig ten dienst en vertelt heel veel leuke dingen.

Geplaatst

Zat ik ook al over te denken, maar dan met iets van 24 weken ofzo. Het is nu eigenlijk over 3,5 week al en de tweede week van zijn vakantie is J weg dus dan kan het niet. En om nou pal voor de twintig weken een pretecho te doen.... Dat geslacht kan dan die anderhalve week ook nog wel wachten :-) Zal in ieder geval eens kijken wat er in deze regio zit en wat het kost, speelt ook mee.

Geplaatst

Henne, als je nu even naar b.abyvison gaat dan kan je nu al een geslachtsbepaling laten doen :-) ze zitten daar langs de snelweg bij de Mac in Nootdorp en je kan er zo terecht. Maar wat een eikel van een gynaecoloog. Ik ben net zoals jou en word ook onzeker van iemand met zo'n houding. Toen ze tegen mij zeiden de placenta ligt voor, ging ik ook al helemaal van een keizersnede uit... onzin natuurlijk. Zoals ik al zei kon ik kiezen tussen naar VK praktijk gaan of in ziekenhuis naar VK gaan. Het laatste vond ik een prettiger idee. Wij hebben ivm icsi ook een uitgebreidere 20w echo gekregen.

Geplaatst

Mmm...heb nu weer een lichter twee streepje op de ovutest richting donkere teststreepkleur gaat t. Ik test iedere dag voor t geval m'n ei toch niet is geweest, je weet maar nooit...wat een gedoe weer. Lol

Henne, Thanx!

Geplaatst

Nou, soms is er ook gewoon helemaal geen streepje meer te zien na de eisprong...en nu weer wel...zucht...geeft me ook weer gedachtes/hoop dat t een voorloper is an een positieve zw.test...ik laat t maar even gaan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden