Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 957
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mywish gefeliciteerd meid, probeer ervan te genieten. Ik heb zelf 2 keer een miskraam gehad dus ik snap wel een beetje hoe je je voelt. Maar heb vertrouwen het gaat gelukkig ook heel vaak wel goed!

Suuska balen zeg, sterkte! Hoop dat het de volgende keer lukt!

Ik ben nog steeds niet ongesteld dus hoop maar dat m'n Hcg te laag is. Morgen nog maar eens proberen te testen.

Weltrusten allemaal,

Mar

Geplaatst

He, ik zie dat ik niet meer op de lijst sta? Nu weer wel.

Gefeliciteerd MyWish!

:goodluck1:Testen!!:goodluck1:

2 oktober - purple1982

2 oktober - Bloempje80

4 oktober - Mommysoonihope

4 oktober - Maaikie

7 oktober - mijnbaby

7 oktober - setje

8 oktober - Joekie

9 oktober - Lee

12 oktober - mama27

13 oktober - Limburgsemeid

13 oktober - jesse 72

17 oktober - Liminous

17 oktober- mywish

19 oktober-annemarie84

21 oktober - Suuska

23 oktober - Jessica

24 oktober- iwish

24 oktober - Liedje

25 oktober- twinkelstar

26 oktober - jo1978

27 oktober - Simone76

28 oktober - Shirley

28 oktober - Cuci

29 oktober - SterreMaud

29 oktober - Iggie

30 oktober - Jessi79

1 november - Anita79

Geplaatst

zo , zit alweer op de helft van de wachtweken.

vind het een stuk meer relaxed gaan dan vorige keer. de tijd vliegt voorbij.

blijf er ook een goed gevoel bij houden, dat was vorige keer wel anders, toen was ik net een achtbaan, wel niet wel niet..

tja eigenlijk kun je er weinig over zeggen nog, moet gewoon nog even geduld hebben.

denk dat ik zondag een test ga doen, moet wel kunnen toch dag 11 na de tp?

manlief is het het er niet helemaal mee eens, die wil echt twee weken wachten....

liefs jo

Geplaatst

Vanmorgen opnieuw getest, weer negatief. Heb de moed een beetje opgegeven. Heb het ziekenhuis gebeld, maar mocht niet langskomen voor een bloed test. Volgens hun moet ik morgen nog een test doen en als die weer nega is nogmaals bellen. Dus maar weer afwachten. Die onzekerheid is echt slopend.

Gelukkig kan ik hier m'n frustatie ff kwijt.

Liefs, Mar

Geplaatst

Hey Mar , jeetje , ik kan me voorstellen dat je dan in onzekerheid zit..... De wachtdagen duren al zo lang ( ik weet er alles van , ik mag maandag testen) Ik heb ook elke x het gevoel dat ik ongesteld moet worden , vooral in de laatste dagen .... Bij ons in het ziekenhuis doen ze helaas ook niet aan bloedtesten ... Misschien kan je het via de huisarts aanvragen ? Ben je wel doorgegaan met de bolletjes ? Succes in ieder geval ! Iedereen die rood is gekleurd , sterkte ! En de groen gekleurden gefeliciteerd !

Geplaatst

Jeetje mar wat een onzekerheid en wat stom van het ziekenhuis.

Ik hoop dat er nog een wonder voor jou in het verschiet licht en dat die iets later heeft ingenesteld ik duim voor je

Sterkte meid.

Iedereen verder succes.

Pff ik word gek van mezelf nog even en dan mag ik testen.

Liefs Jessica

Geplaatst

hallo iedereen:

ben nieuw op de forum ik lees altijd de verhalen bij hebben onze 2de ivf gedaan.ik moet maandag testen maar ik heb gisteren getest en het was licht positieve en vandaag weer en het was veel donkerde.we zijn toch zwanger toch????? met de iui had ik nooit positieve gekregen en met de 1de ivf ook niet toen was ik al an het bloeden. wat denken jullie?

Geplaatst

Hee kvdfernandes mischien kan je een fototje erop zetten kunnen we met je meekijken

ik weet ook niet wat het betekent je zit nu op dg 10 tog dus is wel vroeg om te testen anders over 2 dagen nog x testen mischien meer duidelijk heid maar wie weet ben je gewoon zwanger hoop het voor jullie xxx mywish

Geplaatst
hallo iedereen:

ben nieuw op de forum ik lees altijd de verhalen bij hebben onze 2de ivf gedaan.ik moet maandag testen maar ik heb gisteren getest en het was licht positieve en vandaag weer en het was veel donkerde.we zijn toch zwanger toch????? met de iui had ik nooit positieve gekregen en met de 1de ivf ook niet toen was ik al an het bloeden. wat denken jullie?

Meid een streep is een streep!!

Ik ben vanaf 7 dagen na terugplaatsing gaan testen en ze gingen van licht positief naar donker positief!!

Alvast voorzichtig gefeliciteerd!!

Geplaatst

Ester, anita, sterremaud, meisje38, jessi, welkom hier!

Mywish... Wooooh!!! Super!!! Gefeliciteerd meid!

Suuska, nee toch? Sterkte!

Mar S, weet je al meer? Spannend hoor... En geen bloed is goed he!

Kvdfernandez, een streep is een streep... Ja hoor, je bent zwanger! Hoeraaa!!!

Wij zijn even een paar daagjes weg geweest. Was echt wel even lekker!

Nu nog wachten. Zat net te kijken en ik mocht de 24ste een bloedtest laten doen. En dat is al maandag!!! Ik zat maar in mijn hoofd dat het volgende week donderdag was. Maar dat is dus al sneller dan ik dacht!

Heb soms wat last van misselijkheid (dat ik soms echt even wat 'wegslik' zeg maar), en ik voel onder in mijn buik ook wel van alles. Heb niet het idee dat ik dat al eerder gevoeld heb.

Maar aan mijn borsten merk ik helemaal niets. Dat zou toch wel moeten of niet dan?

Ze doen wel pijn maar dat heb ik iedere maand en het is niet erger. Soms lijkt het of we wat opgeblazen zijn maar het volgende moment ook echt niet. Maar het lijkt ook of ze wat verder naar buiten staan (zei mijn vriend), dus dat de tepels wat naar buiten wijzen. (ongeveer dan he, niet dat ze aan de zijkant staan ofzo! haha)

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik breek even in om jullie succes te wensen bij spuiten, puncties, tp's en afwachten.....

Daarbij wil ik vertellen dat ik gelezen heb over een onderzoek naar de invloed van de seizoenen op IVF (gemeten bij vrouwen bij een eerste IVF poging). De resultaten waren geloof ik net niet significant (dus zouden op toeval kunnen berusten, want er kunnen natuurlijk tal van andere factoren van invloed zijn) maar waren als volgt: gemiddeld slagingspercentage: 29.15%. In de zomer was het slagingspercentage het laagst: 23.4% (dat percentage hebben we op die waardeloze augustus wachtbank -waar ook ik rood werd- bij lange na niet gehaald trouwens) en in de herfst het hoogst: 33.8%.

Dus een hart onder de riem voor jullie: het is herfst, kom maar op met die geslaagde pogingen!!! :-)

:wav: :wav: :wav:

Dee

Ps. Zie nu wel dat het onderzoek is uitgevoerd in Kroatië... wel ietsje warmer dan bij ons dus :-s

Geplaatst

Mywish: woehoeeeeeeeeeee van harte gefeliciteerd meid! Wat lijkt me dat fantastisch :) Geniet er lekker van en hopelijk volgen wij je voorbeeld deze maand!

Anita79: Lijkt me inderdaad een beetje vroeg. Is misschien meer van de hormonen.

Suuska: Heel veel succes op het decemberbankje!!

Jo1978: Wat fijn zeg! Ik heb het inderdaad ook minder moeilijk dan de 1e x. We raken aan die achtbaan gewend denk ik, hahahaha. Oehh spannend, zou het liefst ook al zondag testen maar doe het niet hoor. Is voor mij echt nog te vroeg. Wat voel jij?? Ik voel wel rare steekjes die ik volgens mij niet eerder heb gevoeld. En af en toe lijkt het net of er iets verschuift.... tja moeilijk uit te leggen. Ben heel benieuwd wanneer je de test gaat doen!

Mar S: wat balen zeg, heb je vandaag nog een test gedaan?? Hopelijk was je hcg gewoon te laag!

Iwish: Spannend zeg voor je, ga jij nog eerder testen?

Jessica: Volhouden meid, op naar een groene test :)

kvdfernandez: Ik zeg ook zwanger! maar zou gewoon elke dag blijven testen!

Liedje: Heerlijk dat je er tussenuit bent geweest, kan je echt goed doen in die slopende weken! woww jij was wel heel relaxed dat je zelfs dacht dat je pas donderdag een test kon doen, Wat een meevaller! Vervelend he. IK denk ook dat ik bepaalde dingen niet eerder gevoeld heb zooo spannend!! De duimen draaien hoor!

Dee78: wat een leuk onderzoek! NOu ik heb ook echt een heel goed gevoel bij deze maand dus het moet wel kloppen ; )

Ik heb lekker een nachtje ANtwerpen geboekt voor morgen. Zaterdag lekker shoppen. HEERLIJK, wordt ook nog topweer. Dus weekend kan niet stuk. Meiden heel veel succes met wachten en vanaf nu dus GROENNNN!

Geplaatst

Dag allemaal wat spannend wordt het steeds he

@shirley volgens mij mogen we op de zelfde dag testen...succes!!

ik heb een vroege test gekocht van predictor en mag al 4 dagen voor de testdata testen...ik ga het zeker doen! omg wat ben ik toch zenuwachtig! ik heb wel een positieve gevoel bij :)

erg pijnlijke en plotseling gegroeide borsten, veel plassen en enorm trek in eten (normaal ben ik geen goede eter) ben een magertjes type..ik gebruik ook alvast omega 3 6 9, vit D, Vit B, en foliumzuur...

heel veel succes met wachten.

Geplaatst

Oh ik zie hier je status Cuci, had net op een andere posting van je gereageerd. Maar je kunt beter de kruitvat testen 2 voor 5 euro in witte doos halen die zijn veel betrouwbaarder dan predictor. Die "zagen" het bij mij al lang voor de predictor vroegtest het zag. Die bleef blanco 4 dagen voor de ongesteldheidsdatum terwijl de kruitvatters wel een streeptje lieten zien.

En veel goedkoper... ook best fijn.

groetjes

noor

Geplaatst

Ha cuci, goed om te lezen dat jij ook extra vitaminen slikt. Ik was al bang dat ik de enige was...

Ik heb er volgens mij ook niet iets van vitamine E bij?

Een tijdje terug vond ik een lijstje met vitamines die ze vanuit Dusseldorf voorschrijven. Ik ben van het idee 'baat het niet dan schaadt het ook niet', en dus ben ik ze gaan slikken.

Overigens krijg je omega 6 en 9 in je normale eten al genoeg binnen, mits je gezond eet. Ik heb alleen omega 3 pillen. Is wel even zoeken voor je zo'n potje vindt hoor!

En wat een lange geschiedenis hebben jullie zeg! Dan is het je des te meer gegund dat het deze keer lukt!

Ik vind het wachten nu wel erg moeilijk worden. Zo nu en dan denk ik dat ik het gevoel heb dat ik ongesteld ga worden, en het volgende moment ook helemaal niet. Meestal 'ruik' ik het van tevoren als het er aan komt, maar nu niet. En mijn vorige cryo terugplaatsing was dat ook niet zo, dus of dat nou wat zegt....

Maar goed, ik zou zondag ongesteld moeten worden en meestal heb ik dan de dag ervoor al wat licht bruinverlies, en soms die dag daarvoor ook al. Dus dat zou dan vandaag zijn...

Ik ga maar veel afleiding zoeken vandaag en morgen!

Geplaatst

hallo meiden;

vandaag weer getest en nog donkerde positieve dan gisteren maar ik heb wel gevoel van menstruatie mijn zus zegt dat ook bij zwanger normaal is. wat denken jullie??

maandag is de officiële test dag.

Geplaatst

@ kdfernandez nou lijkt mij dat dat wel goed zit hoor!

@ liedje : nou vererlend he die laatste dagen, heb je er wel een goed gevoel over? zondag ga jij testen??

@ shirley : jaaaaa dat heb ik ook! gekke steekjes onderin je buik, kan het ook niet plaatsen, niet echt pijnlijk maar wel vreemd..

heerlijk zeg even een weekendje weg nu gaat de tijd ook weer wat sneller, en antwerpen..echt gezellig!

@ dee78 zo hee dat zijn nog geen goeie onderzoeken!

scheeld gewoon 10% :-) is dat bij twee terugplaatsingen dan ook nog dubbel??

ik vergeet vast een hoop mensen, sorry daarvoor!

wil iedereen veel succes wensen met de laatste loodjes wachten, en allemaal oor groen, we moeten die 33,8% natuurlijk wel waar gaan maken.;-)

liefs jo

Geplaatst

Kvdfernandez, ik denk dat je gewoon zwanger bent hoor!!! Streep is een streep!

Ik heb ook wel eens gehoord dat je dat gevoel kan hebben alsof je ongesteld gaat worden.

Hee, jo, volgens mij hebben wij wel vaker bij elkaar op het wachtbankje gezeten. We hebben op dezelfde dag terugplaatsing gehad zie ik. Ik mag maandag testen, maar ik had een cryo dus die plaatsen ze wat later in de cyclus terug omdat ze al ouder zijn.

Mijn gevoel wisselt heel erg. Zo nu en dan heb ik er heel veel vertrouwen in. Ben nog steeds wat misselijk en opkomend maagzuur, en ik voel ook van alles in mijn buik. Zo nu en dan lijkt het of mn borsten gegroeid zijn, maar soms ook weer niet. Pijnlijk zijn ze wel maar dat heb ik iedere maand.

Ik zou zondag ongesteld moeten worden. Dat is makkelijk te berekenen door de pregnyl.

Meestal heb ik 2 dagen van tevoren een klein beetje gekleurde afscheiding. Dat zou dan dus vandaag moeten komen. Nog niks gezien, maar jeetje... Wat is het spannend....

Weet echt niet of ik het ga volhouden tot maandag hoor!

Maar even afwachten of het zondag doorkomt, misschien dat ik dan 's avonds nog wel een testje doe.

Maar ik ben die negatieve testen zoooo zat, dat ik echt niet wil testen zonder dat ik bijna zeker weet dat ie positief moet zijn...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden