Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dank jullie wel lieve meiden!! Het is inderdaad zo'n ongelofelijke K-periode...!!! We zitten allemaal in spanning en voor ons allemaal is het te hopen dat we over 4 maandjes een gezond kindje in onze armen mogen sluiten! Er zijn ook totaal geen redenen tot extra ongerustheid, ik word goed in de gaten gehouden, maar ben zo bang, de tranen vloeien weer volop!! Ik merk aan m'n vriend dat ook hij het erg lastig vind en we hebben allebei nogal een kort lontje....nou ja, we weten waar het door komt en hopelijk is de donkere wolk over een paar weken weer weg!

@Eer; vorige keer moesten we het doen me de verklaring dat we domme pech hebben gehad. We zullen het nooit zeker weten en kunnen het niet meer onderzoeken, maar zowel wij als de artsen hebben sterk de indruk dat de te korte baarmoederhals ook toen de reden is van mijn vroeggeboorte! Op een ochtend braken mijn vliezen spontaan terwijl ik verder helemaal geen klachten had en dat past wel bij een te korte baarmoederhals! Toen was ik "gewoon" onder controle bij de verloskundige en is er met 17 weken wel naar mijn baarmoedermond gekeken...die toen prima op lengte was. Vanwege mijn historie (ik ben begin 2010 2 x geopereerd aan mn baarmoederhals omdat ik beginnende baarmoederhalskanker had) wilden ze vanaf 24 weken elke 4 weken gaan meten...zover ben ik alleen niet meer gekomen! Het verschil met toen is dat er nu een hechting inzit....en hopelijk houdt die het nog een poos!

Morgen op de helft!!

Liefs!

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Esly ... Gefeliciteerd 20 weken !!!

Dank jewel voor je uitleg ... Nou meis we slepen je er doorheen hoor ... Jij gaat ook mooi moeder worden ... Don't worry.

Meiden ik ga strijken ( Blehhh ) , pakken, troep opruimen, laatste wasje doen ... Maw vakantie :-)

Tot vd week

Eer

Geplaatst

@Eer; dank je wel voor je lieve woorden! Ik hoop dat je gelijk krijgt.....Maar......inderdaad: vandaag 20 weken en dus officieel op de helft!

Fijne vakantie gewenst!

Liefs!

Geplaatst

Esly, gefeliciteerd met de 20 weken.

Eer fijne vakantie.

Ik ga zo naar de 9 maanden beurs. hahaha ben benieuwd. Misschien ren ik na 15 min al weer gillend weg van de drukte.

Geplaatst

@Esly: weer een mijlpaal bereikt, gefeliciteerd! Nog een paar weekjes doorbijten en dan hoop ik dat jullie ook echt kunnen gaan genieten van de zwangerschap, zonder spanning en zorgen. Wij leven allemaal erg met je mee, je kunt je muur behangen met digitale knuffels!

Krijg je nu eigenlijk ook extra progesteron? Ik doe mee aan die Triple P studie (opmeten baarmoederhals). Als die te kort is krijg je vanaf de 20e week progesteron toegediend omdat dit een spontane vroeggeboorte zou kunnen voorkomen.

@Iggie: Hoe was de 9 maanden beurs? Tips zijn welkom ;-)

@Quin: ik heb je een PB gestuurd!

@eer: fijne vakantie!

Hier nog maar één nachtje alleen en dan komt vriendlief al weer thuis. Straks dus maar flink opruimen en afwassen. Ik ben héél goed in rotzooi maken als ik alleen thuis ben...

Geplaatst

pfffffffff net weer thuis van de 9 maanden beurs. Eerlijk gezegd. Dit voor mij nooit meer. Je betaald je blauw aan het parkeren (15,50) Gratis pendelbus is wel ideaal. Heel lawaaiig en uiteraard druk binnen. Veel mensen met boodschappen karretjes die continue over je tenen heen rijden:-((((

Ik heb vandaag de Woezel en Pip tas gehaald voor 3 euro. Geen echte aanrader, zit haast niets in. (wat informatieboekjes, klein pakje luiers, een geboorte koekje, een flutromannetje) Wat wel heel erg leuk is, is de kruidvat tas. ook voor 3 euro en echt boordevol leuke dingetjes. Andere tip is de pamper kraam. 2 pakken new born halen 1 betalen (11.50 euro) zeer goede deal. Ook hebben ze een deal drie pakken billendoekjes met een bak erbij voor 5 euro.

Je hebt ook nog een stand in hal, 9 die heet Woepies. Hier verkopen ze dekens voor een ledikant of wieg. Twee voor 27,50. Is ook een goede deal. En als laatste tip heb ik. De democarekraam, Hier kan je bijv een woezel en pip tas halen met 6 verzorgingsproducten voor 15 euro. Ze hebben ook sesamstraat, nijntje en dora. Ontzettend leuk. Let alleen op dat ze de juiste producten en hetzelfde soort er in stoppen. Ik heb nu een tas met nijntje, sesamstraat en w&p, twee shampoos en twee cremes. Jammer maar nog steeds leuk.

Nou heel verhaal, voor de dames die nog gaan, heel veel plezier.

lfz ig

Geplaatst

Iggie, bedankt voor het uitgebreide verslag en de tips! Ik ben 2 jaar geleden ook geweest met een forumvriendinnetje, maar veel te kort. We hadden na werktijd afgesproken in Utrecht rn gingen eerst pizzaatjebdoen. Dat was zo gezellig dat we om negen uur nog even snel met de auto van utrecht naar de rai reden, en nog net in de laatste 20 minuten over de beurs konden rennen. En alle acties waren toen al op, haha. Maar wel gezellig avondje gehad. Nu ga ik samen met Quin op zondag. Ga je tips onthouden!

Geplaatst

hoi dames,

ik breek even in hoor, iedereen gefeliciteerd met de zwangerschap en lieve Esly, deze weken zijn extra killing he!!!

Nu 20 weken, heerlijk! maar nog steeds erg spannend uiteraard, jullie korte lontjes zijn heel logisch, geloof met met het toenemen van de weken groeit niet alleen het broertje van jullie prachtige zoontje maar ook jullie lontjes, echt meid!

hou je taai!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hi Jessie, hahaha dan waren jullie wel de snelste rai gangers van de dag:-))) Maar als het maar gezellig is. Jullie heel veel plezier deze zondag en leuk dat jullie samen gaan. Is ook wel eens leuk om elkaar te zien ipv alleen te schrijven.

@ All, het is nog vroeg maar alvast een heel fijn weekend.

Lfz Ig

Geplaatst

Hey meiden,

leuk verhaal Jessie, zal ook zo een verhaal van mij kunnen zijn ben dan ook snel de tijd vergeten als het gezellig is.

Esly, poefff meid snap jullie stress en dat het even niet zo lekker gaat maar net wat Babette zegt je vertrouwen gaat groeien deze weken een ook voor jullie komt er een heel mooi broertje voor jullie kleine vlinder.

Er vroeg iemand of wij ook muren moesten breken en ja dat moesten we dus die rotzooi hebben we gelukkig gehad we zijn nu bezig met de opbouw en het moet voor vrijdag klaar wand dan is mijn hub jarig en hebben we het huis vol met mensen.

@ all wij zijn vandaag ook even naar de beurs geweest heb niet zo heel veel gekocht alleen wat blauwe dingetjes die had ik namelijk nog niet ;) verder gaat het hier redelijk wel last van mijn BI maar dat kan ook niet anders moet gewoon wat rustige aan gaan doen.

Dinsdag de 20 weken echo kijk er weer naar uit!

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Hey all.

Sorry dat ik er zo weinig ben naar carnaval gevierd hier 4 dagen en 2 dagen in de auto gezeten.

Woensdag de beurs fedaan met m'n nichtje. Het gaat goed net d'r. Morgen heb ik een shoot met haar ;)

Koop me nog net niet blut aan roze ;)

Ik reageer ander keertje uitgebreid dames. Is niet gandig via tel!

Esly. Rustig aan meid. Geniet elke dag wat meer. Je komt er wel!!!

Donderdag 20 weken echo.... Zoooo benieuwd weer. Die kleine nadam schopt de hrle dag door. Zelfs zo hard dat mijn man haar al voelt en dat mijn buik al vaak beweegt!!! Echt zo leuk! Ook nu is ze enorm bezig ;)

Xx

Geplaatst

Dank je wel lieve meiden voor jullie steun en support! Vandaag weer naar het ziekenhuis geweest voor controle en alles is weer ok bevonden! Wel hebben we gesproken over de extra mentale druk en als we de gyn mogen geloven wordt het met een week of 4 beter! Vanaf gisteren ongelofelijke bandenpijn, als ik ga zitten heb ik het gevoel dat ik op een golfballetje ga zitten en dat doet zeer!! Auuwww...ook dat is volgens hem in mijn geval niet raar! Mijn spieren worden slapper, de banden moeten alles opvangen, m'n baarmoeder groeit in dit stadium vd zwangerschap erg hard en ook dat schijnt over een paar weken beter te gaan. Het is "even" doorbijten..het is niet anders!

@Iggi; dank je wel voor je uitgebreide verslag, ik moest er wel om lachen;-) Winkelkarretjes over je tenen..ik zie het zo voor me!

@Jessi en Quin; wat leuk dat jullie samen gaan! Veel plezier gewenst!

@Chantal; succes met de verbouwing

@Chantal jij dinsdag en @Sandra jij donderdag...alvast veel succes en plezier!

Allemaal fijn weekend!

Liefs!

Geplaatst

@esly fijn dat alles weer goed was in het zkh!! ook fijn dat je weet waar die pijn vandaan komt. lijkt mij een geruststelling.

@jessi en Quin veel plezier morgen!

Ik moet zo werken, zo geen zin in !! haha

fijn weekend allemaal

Geplaatst

@Iggie leuk die tips, hou ze bij hand voor als we daar rond hobbelen.

@Jessi heb je mijn 06 ook nog even gemaild in een pb.

@esly, kan ik wat voor je doen om je door de 2 komende weken heen te trekken. Kan al mijn blunders aan je mailen.... off mijn agresieve buien! Heb net boodschappen gedaan en werd door een scooter op de stoep omver gereden en wat ik normaal niet snel zou doen en nu dus wel ik haalde in x uit midden in zijn gezicht, toen hij bij kwam van zijn verbazing wilde hij terug slaan, met mijn grote mond zei ik durf jij een hoogzwangere (dit is overdreven) te slaan? Nou je kan je voorstellen dat dit voor de AH een leuk intermezzo was voor de omstanders. Ha ha na 5 min. stond ik nog te trillen op mijn benen.

Veel plezier met de shoot

En succes met de opbouw

@rest van de meiden heel fijn weekend

Geplaatst

@Quin; jaaaaaaa.....dat lijkt me een heeeeel goed idee! Ik heb weer smakelijk zitten lachen bij het lezen van je scooterverhaal;-) Wat hormonen al wel niet met je kunnen doen! Andere dames: ook jullie hilarische verhalen zijn meer dan welkom;)

@Sandra; hoe was het met je shoot? Heb je genoten? En hoe gaat het met je nichtje? Kan ze er al een beetje van genieten dat ze bijna mama is?

Liefs!

Geplaatst

@Quin: haha, wat een verhaal van je agressieve bui. Heel goed! Al een beetje bijgekomen van de schrik?

@Esly: ik vergeet de meeste bloopers weer, sorry. Maar op dit forum staan genante en memorabele bevallingsverhalen, goed voor een week vermaak. http://www.zwangerschapspagina.nl/de-bevalling/180628-genante-memorabele-bevallingsverhalen.html

Heb echt tranen met tuiten gelachen.

Geplaatst

Ja ze bleef klikken. Zijn echt leuke bij. Zijn ook buiten geweest.

Krijg over 1,5 week de cdrom dan zal ik eens wat posten ;)

Hier verder alles goed met alle dames??

Geplaatst

Sandra wat veel!!! Leuk hoor. Ben erg benieuwd naar het resultaat!

Hier alles goed moet wel zeggen dat de beurs er wel ingehakt heeft mijn bekken zijn erg achteruit gegaan maar had het er wel voor over!

De verbouwing van de woonkamer en de keuken het ziet er naar uit dat het voor donderdag klaar komt dus daar heb ik een mooi vooruitzicht mee.

Nu net 1 verjaardag gehad en straks weer 1 dus wij hebben genoeg te doen vandaag.

Meiden fijne zonda vandaag!

Geplaatst

@sandra ben ook erg benieuwd naar de foto's.

@chantal nou lekker meid einde in zicht.

Jessi en ik zijn lekker over de 9 mnd beurs gehobbeld, was erg gezellig. We hebben er ook nog aan gedacht om nog wat extra's aan de al dikke buiken te plakken dus heerlijk swirl-ijsje opgepeuzeld;-). Verder leuke dingen gekocht en voor Jessi leuke dingetjes met roze. Ik in de luxe positie met 20 min. thuis.

Jessi hoop dat je een beetje comfortabelen treinreis had met een zitplekje. Ben erg benieuwd wat vriendlief van de kaartjes vond?

Ha ha en de rest vertelt Jessi wel.

Geplaatst

haha sandra wat veel foto,s dat kan ook bijna niet anders dan dat daar leuke foto,s bij zitten! ik ben benieuwd :-)

@chantal fijn dat de verbouwing bijna klaar is, geeft weer een beetje rust toch

@Quin wat leuk dat het gezellig was, was het nu ook zo druk?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden