Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja zal ik zeker doen San, ik moet ff uitvogelen hoe ik dat doe ( moet natuurlijk via laptop) ik wil ook nog steeds buikfoto voor jullie posten .. Vanavond misschien even laptop aanzetten.

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier controle gehad, bloeddruk netjes 120/75

Voelen hoe ze ligt, hoofd beneden kont boven. Oke, ff hartje luisteren...............

Hartje niet te vinden........

Oke echo dan maar, hmmmmm

Oh wacht! Ze ligt in stuit!! En al vrij diep ook... Pffff

Hopen dat ze nog draait!!!!!!

Geplaatst

Tjee nog een stuit ligger... Kunnen jullie vk's ze niet " draaien" ?? Mijn zus doet dat elke week bij minimaal een of twee vrouwen.

Ben ook benieuwd hoe mijn beebje ligt af en toe steekt er echt wat uit voor mijn gevoel.

Film gekeken dus laptop niet gepakt mss vh weekend even.

Trusten

Eer

Geplaatst

Het zou kunnen maar het risico nu is, is omdat ze nog zoveel ruimte heeft ze weer terug kan draaien... En draaien schijnt best pijnlijk te zijn later...

Ach we hebben vertrouwen ;)

Hier ook geen laptop gepakt dus sorry geen uitgebreide reacties.

Oh en eer, manlief heeft nu gewoon pech hoor de 26ste ;)

Geplaatst

Wat zijn het toch eigenwijze donderds maar wel lekker dat alles goed is dames, hier één die de hele nacht games heeft gespeeld in de buik wat het anders doet ik weet het niet. Lekker tegen man aan gaan liggen en die werd zelfs wakker van het geschop in zijn rug.

Ha ha dit was een soort wraakactie want volgens hem viel het allemaal wel mee met dat schoppen.

Zwangerschapsverlof, nou daar zie ik al tegenop wat ga ik doen de hele dag.

Geplaatst

haha quin, ik kan juist niet wachten tot het verlof, heerlijk even niets doen totdat Jip en Janneke er zijn!

wat een hoop stuitliggers...Hier ligt de onderste baby (het meisje) nu met hoofdje naar beneden, maar het jongtje ligt omgedraaid. Maar blijkbaar hebben ze nog genoeg ruimte, want ik heb van afgelopen zaterdag (de 3d echo) 1 foto erbij zitten waar je beide hoofdjes ziet. dus toen lag het jongetje wel met hoofdje naar beneden.

Ik ben er nog steeds niet uit over de 26e...ik voel me op dit moment heel goed, maar vindt het ook een beetje "eng" om in mijn eentje anderhalf uur rijden van huis te zijn...Je wordt zo bang gemaakt over vroeg geboortes enzo bij tweelingen. Ik ga me zeker niet opsluiten ofzo, maar om nou in mijn eentje (ver) weg te gaan..twijfel twijfel twijfel.

Wij weten de namen wel al, maar we gebruiken ze zelf eigenlijk nooit, ds verspreken zullen we ook niet zo snel doen. We noemen ze nu Jip en Janneke, of als we het er met onze dochter over hebben gewoon "de baby's". Zij is nog te klein om uit te leggen dat ze de namen niet mag doorvertellen, dus zij weet het ook niet.

Iemand vroeg of het zwaar was, moet zeggen dat het zwaarder is dan vorige zwangerschap, maar dat was een makkie. Als ik sommige klachten van jullie hoor, mag ik niet mopperen. Ik heb iets last van mijn bekken, en ga morgen naar de fysio om te kijken of we verslechtering kunnen tegen houden, maar verder gaat het goed. Ik ben ook nog niet mega dik (al hebben wel al 2 vreemden een opmerking gemaakt of ik zeker wist dat het er maar 1 is haha, nee dus) en weten dat het met de ukkies zo goed gaat is ook geruststellend. Net weer een groeiecho gehad, en ze lopen prima op schema, en mijn bloeddruk was 70/110, dus gyn was dik tevreden!

Nou het was weer een heel verhaal, fijne dag verder!!

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]3934[/ATTACH]

foto van (bijna) 2 weken terug, toen was ik 24 weken

En een fototje van de 3d echo:

[ATTACH=CONFIG]3935[/ATTACH]

Geplaatst

Quin ik kan ook niet wachten op mijn verlof, heerlijk haha maar nog 9 weken werken duurt nog eventjes

stop jij 6 weken vooraf?

wat grappig dat je man de baby voelt in zijn rug, dan gaat het wek hard

@emvelin mooi buikje toch!, en wat een lieve echo zeg zo schattig!

ik heb volgende week een 3d ben erg benieuwd!

Geplaatst

EmvElin: wat een bescheiden tweelingbuikje voor 24 weken! Wel fijn hoor, met een enorme megatoeter ben je toch een stuk minder mobiel. En de 3D foto is heel mooi! Wij hebben morgen de 3d, ben erg benieuwd. Aan de ene kant vind ik het jammer om nu al te zien hoe het kindje eruit ziet, dan blijft er weinig verrassing meer over. En stiekum vind ik veel babies er op 3d uit zien als aliens. Aan de andere kant denk ik dat ik spijt krijg als ik het niet doe, en wordt het voor vriendlief ook wat echter allemaal. Ben best zenuwachtig of ons meisje nog steeds een meisje blijkt te zijn. Al het roze is nu aangeschaft op basis van 1 echo. Ik heb de bonnetjes voor de zekerheid bewaard, en het roze begang zit er ook nog niet op.

Wij hebben net de kwaamzorg intake gehad. Veel info gehad, die kwebbeltante is ruim een uur geweest! Vanaf 1 juli gaat het zomerprotocol in, dus de kleine mag best iets eerder komen zodat we gewoon hele dagen kraamzorg krijgen ipv halve dagen.

Verder gisteren vliegtickets en hotels geboekt, we gaan zondag op vakantie. De laatste keer met z'n tweetjes. We gaan naar Sevilla, en daarna 5 dagen met de huurauto door Andalusie. Lekker genieten van zon en tapas. Quin, jij wilde toch ook nog op vakantie? Heb je al plannen? Na de vakantie nog 17 daagjes werken en er moeten nog zoveel projecten af! Mijn bloeddruk zal wel gestegen zijn op de controle morgen.

Oh, eten is klaar. Ik reageer straks even op de rest.

Geplaatst

Hallo allemaal!

Eindelijk weer internet! Pfffffff wat ben je dan onthand zeg, en wat veel berichten heb ik gemist! Ik moet zo nog eens goed alles doorlezen.

Wat ik zo snel zag waren vervelende tandarts berichten... Bah zeg! Ik heb zo'n hekel aan de tandarts! Heel veel sterkte met de behandelingen, en als ze al voorbij zijn sterkte met het herstel.

En Sandra, een infectie.... Oeh dat klinkt ook heel vervelend, ik hoop dat je er snel minder last van hebt!

Verder wordt er zo te zien veel geschilderd! Fijn he? Om het te zien opknappen. Hier gaat het ook de goede kant op met de kamer. En het wiegje is ook net gespoten! Zo mooi geworden! Nu nog laten bekleden, de stof is al binnen maar alleen nog wegbrengen.

Die nachtrust gaat hier ook niet zo goed..... Ik ben zo vaak wakker! Ze zeggen dat het erbij hoort maar het is wel heel vervelend... We zouden nu juist alvast moeten opladen voor later! Dan hebben we alle rust nodig die we kunnen krijgen.

En dan de mooie foto's! Een heel bescheiden buikje voor een tweeling! En die echo foto is echt geweldig! Prachtig gewoon!

Wij hebben ook een 3D echo laten doen! Wat prachtig om te zien! Ik zal later even proberen ook foto's erop te zetten.

Nou, ik ben vast van alles vergeten te reageren maar dit wist ik zo snel uit mijn hoofd

Tot snel!

Geplaatst

Emevlin, wat een mooie bescheiden buik met 24 weken, hier al een mega toeter... gelukkig in gewicht valt het nog mee. Leuk hoor die echo.

Sas27, ja ik moet 6 weken vooraf stoppen, dit is wettelijk als je een gedeelte in de ziektewet loopt. Ja heb zelfs een blauwe plek rondom de navel van het schoppen, collega's moeten er erg om lachen en ik een beetje zuur glimlachje. Volgens mij heeft Eer ook last van een erg trappend kind.

Jessi, helaas mag ik niet meer vliegen en van de gyn. mag ik NL niet meer verlaten. Heb voorweeen gehad, onderliggende placenta, bloedingen en heb een te korte baarmoederhalsmond die nu elke week gemeten wordt omdat de beeb al ingedaald is.

Weet iemand of het waar is dat icsi-kinderen eerder geboren worden?

Geplaatst

Quin, ik geloof dat uit onderzoek wel is gebleken dat ze vaak iets kleiner zijn, maar of ze ook eerder komen weet ik niet. Elin kwam met 39 weken en 6 dagen, dus ik heb die ervaring niet

Geplaatst

Quin: sorry, had ik helemaal niet bij stil gestaan dat vliegen er voor jou niet meer in zit. Ik hoop dat je de kleine nog een flink aantal weken in je buik houdt, klinkt niet fijn zo met voorweeen en indalen.

Sandra: draaien kijkt me nu ook te vroeg omdat ze tot 36 weken nog terug kunnen draaien. Ik heb wel goede verhalen gehoord over draaien door in het donker met een zaklamp op je buik te schijnen. Proberen waard toch?

Daantje: irritant he als internet er uit ligt. Hier ook steeds slechter/onrustiger slapen. Zou zo graag eens 8 uur diep achter elkaar doorslapen, maar ik vrees dat dat er de eerstkomende jaren niet meer in zit. Ik ben 's avonds ook erg moe, lijkt wel op de eerste 3 maanden.

EmvElin: ga je al snel met verlof? Ik heb laatst ergens gelezen dat je net een tweelingzwangerschap eerder met verkof moet, je gaat dan met 28 of 30 weken al de ziektewet in.

Geplaatst

@quin dat is ook zo dat je dan 6 weken vooraf met verlof gaat, wist ik eigenlijk wel haha

Dat jij zelf blauwe plekken hebt haha wel erg!

@daantje vervelend zonder internet te zitten he niks aan

Met de rest ook alles goed??

Hier is de afspraak met de tandarts eindelijk gemaakt maandag kan ik al , elke keer stelde ik het maar uit omdat ik ook zo bang ben voor de tandarts

maar die kies blijft nu wel zeer doen, zat ook een ontsteking die zou wel erger worden nu Bah!

Ik wens jullie ee fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Enveloppen zijn geschreven

Proefdruk is eindelijk oké

Jaja we zijn bijna klaar!

Gister bruiloft gehad. Moet er nu voor boeten...een mega pijn! Wist het dus nu accepteren...en verder gaan.

Wel apart trouwens maar veel mensen vonden het nodig om iets te zeggen over mijn zwangere buik... Sommige vonden het zelfs nodig om ongevraagd mijn buik aan te raken! Blijkbaar toch iets bijzonders een zwangere vrouw... Hahaha!

Morgen groei echo... Toch wel spannend!

Hoe staat het met jullie verder? Schieten jullie ook al op met kaartjes kamers etc?

Geplaatst

Hier is het kamertje klaar!!!! Nu wachten op de meubeltjes!!

Ik vind het zo erg als ze ongevraagd aan mijn buik zitten!! Vind ik al erg can mijn eigen moeder!

Maar fijn dat het leuk was!!!

Verder allemaal goed weekend gehad?

Geplaatst

Hoi meiden...

T weekend is alweer voorbij ... Snik. Gisteren hele dag op bed gelegen ... Verdorie was weer misselijk, heb zelfs mijn vinger in mijn keel gestopt.

Vandaag paar uurtjes boekhouding gedaan, beauty slaapje. Eten bij schoonzus ... Harde buik ... Snel nog naar tennisclub boekhouding afleveren en nu voor pampus in bad.

Hier nog niks af, namen zijn we nog niet uit, kaartjes moet ik Me nog in gaan verdiepen..

As weekend komt schoonpapa ( incl mama) t weekend over om te klussen ... Dus hopelijk komt er dan iets af.

Wat heeft rest gedaan ??

Eer

Geplaatst

En het goede nieuws is .... Nog maar 2 weken werken en dan alleen de woensdagen nog. Die probeer ik zolang mogelijk vol te houden.

Hoe lang moeten jullie nog werken?

Eer

Geplaatst

Nog 8 weken :(

Whahaha manlief is zichzelf zo in de nesten aan't werken met die babyshower!!!!!!

Ik moest van hem een weekend plannen om met mijn vriendinnen en fam het huis te poetsen dus ik zeg 9 en 10 juni... Hij geeft geen krimp! Dus hij gaat het in de agenda zetten. Zegt oh...

Loopt met telefoon naar de wc...

Gaat zitten, draait een sjaggie en zegt dan dat hij in de schuur iets moet opzoeken voor een vriend en neemt z'n tel mee!!!!

Whahaha ik lig hier helemaal in een deuk!!!! In mezelf dan he.....

Geplaatst

Eer, weet niet of het komt dat wij beide dezelfde dag zijn uitgerekend, maar hier ook hele weekend in bed en spugend door gebracht. Zo vaak moeten spugen dat het gewoon pijn doet.

Wij gaan wel een beetje gelijk op met de klachten:icon_pale:

Vandaag de 30 weken echo ben dus wel erg benieuwd waar de ster denkt naar de trappen en te boksen....

Kamertje hier gewit, volgende week wordt het kamertje bezorgd, geboortekaartje en namen uitgezocht, kaartje voor de babyborrel al laten drukken en adressen nog mailmergen en dan ook klaar.

Volgende week komt mijn mama spulletjes wassen en gaan we samen inrichten en een beetje winkelen voor kleertjes, knuffels en andere spullen die ik echt MOET hebben-> zegt tante.

Hier nog 5 weken werken.

Shanna, veel plezier bij de echo.

Hoe is het met de tandarts gangers?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden