Ga naar inhoud

Mei 2012 1e keer ivf (wie nog meer)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Vlinder; bedankt meis, vind het echt eng, heb zoveel pijn dat ik bang ben voor overstimulatie en dan is alles voor niets geweest.... Ik duim duim duim me helemaal gek!!

En ik ben ook bang voor de punctie hoor, heb ook een lage pijn grens, in ieder geval in dat gebied..ze hebben me al genoteerd voor de maximale pijn bestrijding... Geef dat ook gewoon goed aan morgenochtend, dan kunnen ze daar rekening mee houden..ik wens je heel veel succes en het is maar eventjes, hou het einddoel voor ogen!!!

• Reacties 813
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@monica ahh jaa lief is dat he! m'n vriend wilt het ook zoooo graag! maar denk ook mede omdat hij vind dat het zijn schuld is dat ik dit allemaal moet ondergaan, maar ik heb tenslotte zelf voor gekozen om dit samen met hem te doen toch :) owww hoop zo dat we straks allemaal een vlaag van positesten hebben hier! haha laten we hopen dat het beebje goed blijft plakken! :)

@vlinder ikzelf vond het heel fijn dat m'n vriend erbij was, dat raden ze bij ons in het ziekenhuis ook wel aan zodat de man er toch ook bij betrokken is en je kan steunen. snap best je gevoel dat je op zo'n moment even niks kan verdragen het is een spannend moment en niet echt prettig! ik heb zo ongeveer m'n vriend z'n hand fijn geknepen en als laatst toch paar traantjes gelaten ookal probeerde ik me sterk te houden! maar misschien als je van te voren aangeeft dat je liever niet hebt dat hij aan je zit te 'plúkke' dat het dan beter is :)

@marielle vervelend meid :( lekker je rust pakken hoor kan je lichaam wel gebruiken :) wel mooi aantal! over paar daagjes kom je ook bij ons op het wachtbankje ;)

Geplaatst

@ sOentje: jaaa ik hoop het ook voor je dat het kleintje blijft plakken en voor de andere dames natuurlijk ook, bij mij is het nu eerst maar eens afwachten of de hele punctie wel doorgaat... dus daar maak ik me nu het meest zorgen over.. heb zoveel pijn en voel me zooo moe dat ik bang ben voor overstimulatie.. dat gebeurd meestal pas na de punctie (als er niet meer eitjes bij zijn gekomen en de punctie gaat door) en als ik daar echt last van krijg dan doen ze zowiezo geen TP, dan gaan ze de vriezer in als er bevruchtingen zijn... maar dat zou dan nog beter zijn dan wanneer de hele punctie niet doorgaat...blehhhh wat is dit vervelend zeg.. Rottige onzekerheid, baal er zo van dat ze mijn medicatie al niet eerder iets terug gezet hebben....

Geplaatst

@ Monica: ik hoop zo dat de kleine eitjes voor je niet mee gaan groeien zodat je geen overstimulatie krijgt! Ik kan je onzekerheid helemaal begrijpen. Het proces is al zenuwslopend maar is nog erger als kans bestaat dat misschien wel helemaal word afgeblazen. Maar niet vanuit gaan. Ze hebben dosis nu teruggezet dus moet goed komen. Je hebt straks een hele mooie maar veilige oogst.

@ Vlinder: ik was heel blij dat mijn man erbij was. Heb hem van te voren opdracht gegeven om niks tegen me te zeggen alleen over mijn hoofd te aaien. Ik heb mijn ogen dichtgedaan zodat ik niks zag. En op deze manier ging het super. Vond wel fijn dat hij er was, want voor en na de punctie maakte hij me veel aan het lachen zodat mijn gedachtes verzet waren.

@Marielle: zo das achter de rug: en zes goeie eicellen is heel mooi! Daar moet een klein kindje tussen zitten :)

Helaas voel ik nu al de hele middag ongesteldheids krampen. Ik was sinds donderdag eigenlijk heel rustig. Vandaag begint door de kramp dat gejaagde onzekere kut gevoel weer. Maar nog geen bloed gezien dus we blijven hopen dat de kramp los staat van aankomende ongesteldheid (maar mijn gevoel zegt anders :()

Geplaatst

@ Monica: Kop op meid! De dosis is naar beneden en dat is al heel goed. En het is ook allemaal zo onzeker! Gadver. Ik kan zo goed je frustratie begrijpen. Je staat zo machteloos terwijl het je eigen lichaam is!. Probeer (hoe lastig soms ook) positief te blijven. Ik duim voor je!

@ Marielle: Wat fijn dat er 6 goede zijn! Nu weer dat eeuwige wachten op het aantal bevruchtingen en de TP. Zo spannend!

@ Vlinder: je hebt echt wel iemand nodig bij de punctie hoor. Al is het alleen maar voor de terugweg. Je bent echt nog niet helemaal bij van de medicijnen en de verdoving. Mijn man heeft de hele tijd mijn hand vastgehouden. Hij zij ook niets, maar het is natuurlijk ook een traject dat je samen doet en wij willen gewoon zoveel mogelijk het samen meemaken. Het helpt toch wel hoor.

@ Jannet: ik heb helaas precies hetzelfde. Nu last van mijn onderrug en onderbuik. Ik ben ook zo bang dat ik nu ongesteld word. Ik zou vrijdag mogen testen (denk ik) maar ik ben bang dat ik niet eens haal.... Laten we hopen dat we er ontzettend naastzitten en al die voorgevoelens en pijntjes van iets anders zijn. Bleegh. Die laatste week is inderdaad precies wat Eve zij nog veel erger dan de andere dagen!

Geplaatst

@ Jannet...neeeee ik hoop het niet meid dat je ongi word, maar dat het goede krampjes zijn omdat de baarmoeder zich klaarmaakt voor een baby'tje!! Het kan nog alle kanten op, positief blijven denken!! Ik hoop zo voor je dat je het mis hebt!!

En ja ik probeer positief te blijven, maar heb net even ontzettend staan huilen op de schouder van mijn man die thuis kwam... voel me zooo klote.. had er liever maar 8 ofzo en niet deze stress, dan zoveel als nu en dan maar afwachten of alles doorgaat... We kunnen nu niets anders doen dan straks gewoon nog een keer een lagere dosis spuitjes zetten en dan morgen de echo afwachten...heb nog nooit zo gehoopt dat iets goed afloopt zeg...

Geplaatst

@ Veerle: sorry had je daarstraks niet gezien, je was me net voor met posten!! Ik hoop dat jij en Jannet wel positief blijven inderdaad, het wil niets zeggen totdat je ook echt ongi word! Hou moed en we hopen allemaal op het beste voor jullie en Eve en nu ook sOentje natuurlijk!!

En ik doe mijn best hoor om ook positief te blijven, heb de neiging om straks nog even net iets minder als 125 te spuiten, ben zo bang dat het anders niet goed is morgen en ik spuit liever 3 dagen langer en dat ik later de punctie heb dan helemaal geen punctie.. He gedver... morgen ook pas om 14.30 uur de afspraak, dus moet nog halve dag wachten in spanning..

Jullie horen natuurlijk morgen hoe het gegaan is.. Om grijze haren van te krijgen dit hele traject zeg...heb respect voor jullie allemaal, en dan nog vooral voor degenen die dit al meerdere keren meegemaakt hebben..de teleurstellingen steeds en de onzekerheid... Ik hoop dat we dat allemaal snel vergeten als er een klein wondertje in ons groeit!!

Geplaatst

Jannet en Veerle ongi krampjes hoeft echt niet te betekenen dat ie er ook werkelijk komt las laatst ergens dat iemand dat ook erg had en zelfs 1 dag voor de NOD een paar druppjes bloedverlies had dus die was helemaal overtuigd dat het niet gelukt was echter kwam het niet doorzetten en dacht ze dat het door de bolletjes kwam zelfs de arts had toen gezegd dat ze er dan zeker vanuit moest gaan dat het mis was en 2 dagen later heeft ze toch een test gewaagd met als resultaat hartstikke positief dus zolang de duiveltjes er niet zijn hoop niet opgeven

Monica, echt heel vervelend zeg die pijn maar ik geloof toch zo echt dat het komt omdat ze groter worden het zijn er natuurlijk heel wat nog ff tot morgen afwachten en hopelijk is de stress echt voor niets geweest Ik duim heel hard mee echt ik hoop ook zo vanharte dat het goed afloopt

En voor alle dames die me aanraden met me man te gaan dat ga ik zeker doen :) afspraak van te voren maken is zeker een goed idee ik vind ook dat hij mag zien wat er allemaal gebeurd, en het niet zomaar iets is Als we klaar zijn moet hij met de eitjes in een koffertje naar het EMC en moet dat daar met zijn eigenbijdrage inleveren ik hoop dat ik meekan desnoods blijf ik in de auto wachten of moet je verplicht een paar uurtjes uitrusten in het Ziekenhuis,

Nog 14 uurtjes pff ik weet niet of ik vannacht kan slapen door al die zenuwen,

Het voelt erg raar dat je niet meer hoeft te prikken lijkt net alsof ik iets vergeet of niet goed doe je raakt er zo aan gewend.. fijna avond allemaal

Geplaatst

@ Vlinder: kruip lekker op tijd je bedje in, al slaap je niet dan rust je toch uit! Ik wens je alle sterkte voor morgen en op een hele goede oogst!! En van wat ik heb gehoord moet je wel eventjes rustig aan doen. Maar ik kan er nog niet echt over mee praten, er zijn hier ondertussen meer dames die de punctie al gehad hebben dan wie nog moeten, dus er zijn er vast die jou daar meer over kunnen vertellen :) heel veel succes morgen en bedankt voor je lieve woorden... ik vind het vannacht net zo spannend en zit ook vol zenuwen als jij, maar ik dan vanwege de FM, ik zal ook weinig slapen denk ik!!

Geplaatst

@Vlinder: als ik jou was zou ik morgen lekker bij rusten in het ziekenhuis als je man het koffertje weg gaat brengen, ik had het nodig vanmorgen en me vriend was ook zo terug en in tussen tijd was ik een beetje uitgerust. veel succes morgen.

@monica: jij ook veel succes morgen en hoop dat je vannacht een beetje slaapt.

@veerle en jannet en soentje en voor de andere als ik iemand vergeet: een vraagje? moesten jullie na de puntie beginnen met de ustogestan ballen of na de terugplaatsing, ik was vanmorgen nog zo dizzi van de verdoving dat ik het niet meer gevolgt heb in het ziekenhuis.

Geplaatst

Wow, wat is er veel geschreven vandaag, kan het echt even niet bijbenen, maar ga een poging wagen....

S0entje, welkom op het bankje. Hoop voor je dat de anderen ingevroren kunnen worden. Vind het persoonlijk wel een prettig gevoel "iets achter de hand hebben"

Marielle, balen dat de punctie zo tegengevallen is zeg! Doe maar lekker rustig aan en laat je verwennen.

Vlinder, heel veel succes morgen met de punctie

Monica, kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent, maar komt vast wel goed. Ze hebben de dosis verlaagd en je kunt er niets meer aan doen. Hoop dat je een beetje slaapt vannacht!

Jannet en Veerle, slopend die WW, die krampen kunnen ook juist betekenen dat er iets gebeurd daar!! Laat de moed nog niet zakken. Die bollen houden je lijf soms echt voor de gek!

Keek net in de spiegel en zag 2 dikke puisten op mijn kin en dacht ook direct..... SHIT!!

Je kunt nu niets anders doen dan wachten en het aan de natuur over te laten, het zit goed of het zit niet goed. We hebben er geen hand meer in hoe moeilijk dat ook is....

Dikke knuffel voor iedereen!!!!!:aaaflowersmiley:

Geplaatst

Marielle, ik moest de middag van de punctie beginnen met de bollen. rond 15.00 en 23.00. De dag erna 3x2 per dag

de bollen zorgen ervoor dat je BMS in stand blijft.

Volgens mij is dat bij elk ziekenhuis hetzelfde

Geplaatst

Hoi Dames bedankt voor de reakties, dan begin ik er vanavond ook mee ik twijfelde en had het ziekenhuis gebeld en die zouden terug bellen maar tot nu nog niks gehoord, ik moet 2 keer per dag 2 bollen,s'ochtends en s'avonds, dan ga ik gewoon de tijd 9 uur aanhouden, vanavond 9 uur de eerste en morgen vroeg 9 uur de volgende, en dan bel ik morgen voor de zekerheid het ziekenhuis of ik het goed doe maar dat zal dan wel.

Mijn pijn word gelukkig nu minder,beetje last onder in me buik maar dat komt wel goed en het bloeden is ook gestopt gelukkig.

Fijne avond iedereen....

Geplaatst

@ Marielle: ik moet zelfs op de avond van de pregnyl spuit beginnen met de utrogestan bollen, zo staat het op mijn schema, en dan 3x daags 2. Dus het is niet overal hetzelfde dan blijkbaar.. Fijn dat de pijn minder word, sterkte!!

Thnx Eve, heb je ook gelijk in.. ik heb vandaag maar 112,5 gespoten.. durfde niet meer te spuiten, wil eerst graag de echo zien morgen en weten waar ik aan toe ben.. Dan maar wat langzamer groeien, als het maar doorgaat allemaal!

Geplaatst

Btw sinds don laatste provera pil gehad maar nog geen duivels? hoopt het voor de 16e te worden mag dan puregon

spuiten maar moet volgens mij wel iets hebben gebloed... we wachten dus nog maar ff af...

Geplaatst

@mijnbaby: het gaat nu wel weer nog wel wat last onder in me buik maar komt goed, heb paracetamol op en ga zo naar me bedje misschien is het morgen een stuk minder de pijn, en hoe gaat het met jou? nog geen menstruatie las ik net? hoop dat de duivels snel komen dan mag jij ook gaan beginnen...

Geplaatst

@ Eve: ja raar weer he.. ik wist natuurlijk niet hoe het bij anderen was, we hebben het er nog niet over gehad.. Maar bij de meeste dus vanaf de dag van de punctie...hmmzzz ik krijg wel een onzeker gevoel door al die verschillende schema's..maar goed het zal wel geen kwaad kunnen hoop ik die 2 dagen eerder beginnen met die utrogestan.. En dank je wel, kan alle geluk gebruiken!!

@ mijnbaby: yeahhh ik hoop voor je dat het snel komt, maar tegen mij hadden ze gezegd dat het van de deca ook weg kon blijven of een heel klein beetje kon gaan vloeien, dat maakte niet uit, schema ging gewoon door.. maar anders vraag het even na, dan heb je ook de zekerheid voor jezelf :) wel fijn dat het nu ook voor jou snel gaat!!

Geplaatst

Goeiemorgen Dames,

Nou zoals verwacht is het slapen dus niet echt gelukt, viel pas om 3 uur in slaap en 6 uur was ik alweer klaarwakker

Moet om half 9 aanwezig zijn woon op paar minuten rijafstand van het ziekenhuis ben echt zooooo zenuwachtig ontspanne lukt dus momenteel echt niet :-( maar ben wel blij dat ik al zo ver ben en hopelijk valt het straks allemaal mee dan heb ik dit ook weer gehad.

Monica, jij ook succes vanmiddag ik denk aan je en hoop echt dat alles toch goedgekomen is en je donderdag de punctie zal krijgen dikke knuffel..

Wish me luck!!

Geplaatst

Goede morgen Vlinder, je bent niet de enige die weinig en slecht geslapen heeft!! Ik wens je heeeeeel veel succes, nog even en dan heb ook jij het vervelendste gedeelte gehad en dan is het weeeer wachten, ook niet prettig, maar in ieder geval geen pijn meer!! Ik moet eind van de middag pas en het is ruim een uur rijden, dus ik zal tegen 17.00 uur pas reageren denk ik.. Hopelijk halen ze veel goede eitjes bij je weg en gaat alles goed...tot later!!! Knuffxxx

Geplaatst

Vlinder suc6 zo!

Monica jij ook zo suc6! hoop dat je snel groen licht krijgt voor de punctie..

Over menstrueren klopt idd gewoon klein beetje, mocht ik het morgen nog niet zijn bel ik het zh.

Ik merk dat ik nu op een punt ben dan ik het lange schema ZAT ben... ben onwijs moe, en door de stress

onwijs slecht aan het eten... bah bah!

Geplaatst

Meiden op het wbje, tijdens de poging dat ik zwanger was van mijn prinsje,

voelde ik helemaal niks... pas in de 2e week aan het einde voelde ik krampjes..

echt alsof ik moest gaan worden, maar was toen wel zwanger.. die krampjes hebben

de eerste paar weken van me zw ook aangehouden.. (schijnt normaal te zijn)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden