Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zipa, wat goed dat je naar je lichaam luisterde, was het nog een moeilijke beslissing? Kan je er nu ook van genieten? Hoe was je echo?

Belladonna, wat vervelend dat je placenta voor de uitgang ligt, maar zoals ik begrijp kan dit nog veranderen. Klopt dit?

Hier gaat alles goed, leuke verjaardag gehad maar wel te druk. Dit heeft wel een weerslag op mijn lichaam gehad. Maandag en dinsdag buikpijn gehad maar gelukkig zwakte dit wel af. Vandaag gaat het een stuk beter. Morgen weer naar ziekenhuis ben benieuwd. Eerst een groeisecho en daarna afspraak bij de dokter. Hoop dat mijn bloeddruk stabiel gebleven is.

Groetjes

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Saba, fijne dag morgen! Geniet ervan!

Stuur je nog effe een PB, misschien heb je ergens nog een minuutje om me toe te voegen op je FB, dan kan ik foto's zien!

Wie zitten er nog meer op fb? Sorpresa, zipa, terry en Claudia toch? Zal ik jullie ook een pb sturen om toe te voegen? Zeker sorpresa voor vrijdag, kan ik ook die foto's zien ;-)

Wat betreft de placenta, deze groeit nu niet echt meer veel, dus is de kans groot dat hij zo blijft liggen (groeit met name tussen de 20e en 30e week). Dus zal de gyn zijn besluit moeten nemen of het risico bij een natuurlijke bevalling te groot is of niet. Heb inmiddels wel de ziekenhuistas al aardig klaar gemaakt. Als ik nl weeen of een bloeding krijg, dan moet ik wel meteen naar het ziekenhuis.

Terry, fijn dat je een leuke verjaardaghebt gehad maar kan me voorstellen dat je daar even goed van bij moet komen.

Wanda, nog een klein maandje en dan verlof, lekker hoor!

Saba, fijn dat bij jou de placenta al wel omhoog is.

Sorpresa, haha ja dat is niet echt t mooiste lingerie he? Kan me voorstellen dat met 2 kindjes de bewegingen helemaal wel pijnlijk kunnen zijn. Hier zit meneer zo ontzettend hoog, ook best vaak pijnlijk. Maar moet er ook wel om lachen hoe dat getrappel voelt en wonderbaarlijk het is. Jij nog 2 nachtjes slapen, ook spannend hoor!

Lieff, hoe is het met jou?

Pippe, fijn dat het bij jullie zo lekker gaat, geniet ervan en vertel het juist hier, juist fijn om te horen!

Zipa, fijn dat je nu ook echt rust kunt nemen.

Claudia, ja hier voel ik ons beebje ook zoveel meer en beter, leuk he? En wat fijn dat jullie meisje toch goed groeit,

Nikki, wat zeg je dat toch iedere keer weer mooi. Je maakt ons steeds weer even bewust hoe speciaal het toch is en dat we niet moeten vergeten te genieten en daar heb je ook gelijk in. Hoe is het met jou?

Goh meiden, we zitten alweer in oktober. Het gaat toch best opschieten he? Hoe is het met de kamertjes? En de namen?

Ons kamertje is klaar, moet nog wel wat spulletjes hebben. Naam kunnen we maar niet kiezen, we hebben er twee. We hebben wel het kaartje uitgekozen, maar moeten nog de tekst inleveren zodat de proefdruk gemaakt kan worden.

Geplaatst

Saba fijne dag morgen! Geniet ervan !

Hier ook fb ... lijkt me leuk om een plaatje. te hebben bij de namen

willen jullie me een pbtje doen?

Later meer. ben geradbraakt...zoooo moe! Werk wordt zwaar. totaal geen energie meer over. voelt erg aanstellerig maar stel me echt niet aan. net flinke jankbui gehad. man is erg druk met werk, afstuderen en kerkewerk . hij is ouderling en heeft twee avonden in de week huisbezoeken. we hebben gewoon geen tijd om samen deze laatste maanden te beleven. een periode samen af te sluiten en daar baal ik van. kinderachtig hé!

Geplaatst

Oh Esther, was jou helemaal vergeten! Stom.

Aanstellerig, nee tuurlijk niet!

Misschien toch iets minder werken, is dat mogelijk? En met je man afspraken maken om de momentjes samen ook samen te zijn. Samen wat leuks doen en genieten van jullie kleine wonderkind?

ik stuur je een pb!

xx

Geplaatst

Saba, geniet van je dag! Weer of geen weer, als je haar maar goed zit toch? Ok wacht de foto's af :-)

Donna, leuk dat je ook komt facebooken. Je kunt mij vinden via de andere dames en anders stuur maar even een pb'tje :)

Wanda, dankjewel, komt goed met onze dag! Ik voel het duo ook niet continue hoor, ze slapen ook wel eens. De bewegingen zijn ook niet altijd even intens en zoon is veel drukker dan dochter ;-)

Esther ik vind je geen aansteller hoor! Aan de ene kant is het fijn dat hij zoveel mogelijk doet vóór de baby er is, maar deze bijzondere periode komt nooit meer terug en daar mist hij vanalles aan. Gewoon aan de haren trekken af en toe, hij krijgt ook spijt anders toch?

Terry vandaag controle toch? Succes!

Zipa van jou zag ik goede berichten op fb, helemaal top!

Hier verder weinig nieuws te melden. Morgen trouwen dus vandaag zorgt de man dat het huis op orde is dan hebben we daar geen omkijken meer naar. Hij verwacht dat mensen na het diner met ons mee maar huis komen... Ik zei al, die vinden het vast niet erg als ik boven ergens instort haha. Straks lekker een paar maskertjes halen om te tutten. Jaja, ik tut met de man, hij gebruikt zelfs meer maskertjes dan ik! Vanavond weer Samen Bevallen. Ik ben benieuwd... En morgen om 16u trouwen dus relaxte dag verder. Geen kappers of make up mensen ofzo, lekker ons eigen schema :-)

Geen idee of ik iemand vergeten ben, het is altijd zo lastig op mn telefoon pff...

Geplaatst

sorpresa geniet ervan morgen!

Ben benieuwd hoe saba het heeft vandaag!

Bedankt voor jullie pb'tjes...ik heb jullie gevonden hoor! Leuk om gezichten bij de namen en de verhalen te zien!

Geplaatst

fijn hoor terry!!!

Hier verwend door manlief. Hij is lekker aan het koken. Had vandaag z'n vrije dag en heeft me vanmorgen om 6.15 naar het werk gebracht en me opgehaald en komt net thuis met een cd die ik mooi vind. Lief of niet?

Vanmiddag met een vriendin die de gordijnen gaat maken stoffen uitgezocht. Het wordt echt wel snoepig hoor. Als het klaar is zal ik een foto maken!

Geplaatst

Jeetje Saba en Sorpresa, van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag!!!! Geweldig! Hoe was het?

En EDR... Zeg maar tegen je man dat god het echt niet erg vindt dat hij even wat meer tijd aan jou en jullie zwangerschap besteedt.... Tenslotte heeft hij jullie dit prachtige cadeau gegeven, zoals jullie waarschijnlijk geloven, en dat heeft hij niet voor niets gedaan. En god zag dat het goed was ;-) (Door een grote verbouwing in ons huis agv veel verborgen gebreken waren mijn zwanhgerschappen wat dat betreft ook niet ideaal hoor... Veel geklus, en stof, zelfs ff ergens anders gewoond...maar het mocht de pret niet drukken. Je moet gewoon per ongeluk net even wat mooiere en leukere spulletjes kopen, want hij kan je toch niet tegenhouden hihi... )

Hier gaat het goed. Heel blij met de meisjes en de miskraam lijkt aardig verwerkt al blijft het altijd enorm ajmmer. Ik vindhet fijn merk ik met jullie mee te lezen, en dat doet geen pijn. Vooral ook omdat ik het jullie zo gun, gezien alle verhalen.ik hoop dat jullie dat ok vinden. Daarnaast hoop ik natuurlijk dat jullie hormonen ervoor zorgen dat ik ook weer snel Zwanger word... Tot op heden nog geen nieuws qua dat. En ach, mocht het niet meer zo zijn, dan ben ik zo intens gelukkig met mijn prachtige meisjes. Al had ik natuurlijk ook graag nog met een bol buikje rondgelopen, dat begrijpen jullie vast, maar het is/was niet anders helaas. Verder stage aan het lopen, heel intensief maarwel heel erg leuk. Eindelijk doen waarvoor ik al jaren gleeerd heb.

Ooo ik ben heel benieuwd naar de verhalen van Saba en Sorpresa, jullie ook? Liefs, niki

Geplaatst

Niki fijn dat je er zo in staat wb je wens voor nog een kindje .

hoezo denk je dat mijn man denkt dat God het erg zou vinden als hij wat minder tijd aan het kerkewerk zou besteden? Daar gaat het helemaal niet om. feit is dat we zo onverwachts zwanger zijn geworden terwijl er veel is wat nog 'even moet' zeg maar. ik maak daar geen enorm punt van maar had het soms graag anders gezien. ws is mijn beeld onrealistisch...

Geplaatst

Even snel

Sorpresa, fijne dag vandaag, geniet ervan!!!

Terry, super dat het goed was allemaal, lekker wéér een weekje verder.

Hier alles prima. Zowel moeder als dochter zIjm weer goedgekeurd. Nierbekken was helemaal goed aan de maat.

Raar, de afgelopen 3 nachten droom ik alleen maar over de bevalling, ben er ineens heel erg mee bezig. Ook ineens keukenkastjes aan het uitruimen, kleertjes aan het uitzoeken....

Gisteravond was ik samen met mijn man de kleertjes aan het ophangen, keek hij me ineens aan, helemaal betraande ogen, lekkere emo-muts is het ook :-))

Later meer

Geplaatst

Ik snap je helemaal hoor Esther, mijn vriend heeft ook hele andere prioriteiten dan ik op sommige vlakken. Vast goed bedoeld maar ja als hormonster wil je soms niet denken aan praktische dingen en toekomst. Je wil gewoon samen genieten en sja daar heeft hij de rust niet voor. Althans zo lijkt het want mijn ventje geniet wel maar op zijn eigen manier. Hij vindt het al prima om mijn buik te zien en af en toe even een schopje te voelen maar hij voert geen gesprekken met zijn kleintjes ofzo. Hij begon er laatst ineens over dat hij in de zomer van 2013 naar een festival wil... Nou ongeacht hoe we er dan bij zitten ik vond het raar dat hij dáármee bezig was.

Enniewee ik ga even boodschappen doen met hem want hij is wel goed als chaperonne haha. We trouwen vanmiddag, denk niet dat ik er hele verhalen over kan vertellen hoor haha :-)

Geplaatst

Dames het was een geweldige dag. We hebben nog wat foto's kunnen nemen, het was gelukkig droog.

Me haartjes waren gedaan door de kapper ( vond het de vorige keer wel leuker zitten ) Haha maar goed.

En we zijn heel erg verwend.

We kwamen thuis hadden mijn zussen het hele huis versierd, leuke verassing!

Bon gekregen voor een foto shoot. Hopelijk wordt het wat, vind me gezicht nu namelijk echt ontploft hahah

Prenatal bon, en geld natuurlijk.

Van mijn vriend zijn werk kregen we nog een hele groto bos bloemen thuis gestuurd, zo lief, die gaan we naar mijn vader brengen op de begraafplaats.

En hij had al vvv bonnen gekregen.

En wat kreeg ik va mijn werk....... Uhhh niks,niet eens een kaartje :( na ja ze zijn het mischien vergeten.

Was gister avond echt ziekjes, heb 3 paracetamol op de hele dag, we lagen om 9 u al te slapen, en nu voel ik me iets beter na redelijk goed geslapen te hebben, maar ben snot verkouden,me keel doet zeer en hoofdpijn, pffff

Ik moet zeggen dat mijn buik nu wel een stuk rustiger is als de afgelopen dagen, had het gister erger verwacht,maar het viel me mee....hopelijk blijft het zo!!

Sorpresa, nu is het jou dag, veel plezier ondanks dat jullie het heel klein houden ( zet je ook nog foto's op fb?? )

Als het goed is heb ik belladonna en esther nu ook op fb??

Heb ik nu iedereen??

Geplaatst

Sorpresa, een hele fijne dag vandaag!! Geniet ervan.

Saba, fijn dat je hebt genoten en logisch dat je op bent en dan ook nog verkouden. Lekker niets doen vandaag? Met dit weer wil je ook liever niets doen :-)

Esther, jij werkt nog fulltime he? Neem je inmiddels wel je extra pauze waar je recht op hebt. Lijkt me wel belangrijk. En ik begrijp wel wat je zegt, dat je leven nog zo vol is en zeker omdat jullie wonder zo onverwachts is. Hopelijk gunnen jullie jezelf hier en daar toch wat baby tijd ;-)

Nikki, lekker genieten van je meisjes en wie weet mag er nog een wonder gebeuren. Blijf lekker meelezen en schrijven, gezellig hoor!

zipa en Terry, fijn dat alles weer goed is met jullie en de beebjes.

claudia, wanneer heb jij weer controle?

Fijne dag allemaal, lekker aan de warme choco (mijn nieuwe verslaving hihi maar kom laatste weken nog maar kleine beetjes tot niets aan dus geen probleem).

Geplaatst

Hoe was het vanmiddag sorpresa? Wel een bijzonder moment denk ik? Van harte gefeliciteerd in elk geval!

Saba wat super dat het echt leuk was gisteren! Jij ook van harte gefeliciteerd! Ik ben ook benieuwd naar de foto's! Leuk hoor die bon voor een shoot!

Vind het trouwens echt niet netjes van je werk...kun je dat niet terloops eens laten vallen?

Mijn man geniet ook op zijn eigen manier. Anders dan ik maar dat geeft niet. Hij is ongelooflijk blij en dankbaar voor deze zwangerschap! En hij heeft gewoon best wel druk achter zich wb het afronden van zijn studie. Hij had voor de zomer al af kunnen studeren maar dat is hem gewoon niet gelukt en nu wil hij zelf heel erg graag voor de bevalling zoveel mogelijk hertentamens gehaald hebben. Hij werkt 32 uur, doet zijn studie daar in de avonduren naast en is idd bezig met kerkewerk. Neemt hierin zijn verantwoordelijkheden. We zijn samen niet anders gewend aan dit leventje maar waren tnt ook niet zwanger zeg maar!

We hebben juist vorig jaar wat hulp gezocht bij het verwerken van het feit dat we geen kinderen zouden krijgen en waren heel hard bezig om ons leven daarop in te stellen. Totdat we dus zo onverwachts zwanger raakten (waar we nogmaals enorm dankbaar voor zijn). Die omschakeling is enorm, anders denk ik dan als we nog bezig waren met behandelingen, dan waren we er echt nog mee bezig.

Het gaat er dus helemaal niet om dat mijn man denkt dat God dit niet goed zou vinden ofzo...zo'n beeld hebben wij uberhaupt niet van God. Het gaat er gewoon om dat, juist omdat we ons zo in waren stellen op een leven samen, ik heel graag nog wat meer tijd zou hebben om ons leventje samen zonder kinderen af te kunnen sluiten en een nieuwe fase in te kunnen gaan. Ik ben iemand die dingen graag bewust doet en daar is nu gewoon geen tijd voor. Nogmaals geen halszaak maar had het graag anders gezien.

Lang verhaal, heb het gevoel dat ik me loop te verantwoorden ofzo, is niet de bedoeling maar ik wil zo graag dat jullie het snappen...snappie?

Belladonna...chocola! Ook mijn verslaving...om precies te zijn op dit moment chocolapepernoten! Zo erg!!!

Ik werk normaal 32 uur per week, onregelmatig. Werk nu alleen nog maar dagdiensten (kwart voor zes eruit, zeven uur beginnen) tot twee uur. Dus ook geen acht uur per dag meer. En ik sta niet meer aan bed. Dus al met al werk ik niet meer volledig hoor in mijn beleving!

saba volgens mij heb ik jou nu ook op fb!

Geplaatst

Ff snel want ik ben kapot pfff... Maar hij zei ja, en ik ook! Dus dat scheelt alweer. Mijn ouders hbben foto's gemaakt dus die moet ik nog krijgen en dan zet ik wel wat op fb :-)

Fijne avond allemaal!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden