Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fijn Belladonna dat je in principe een gewone natuurlijke bevalling gaat krijgen!! De complicaties die erbij kunnen komen zijn dan weer iets minder, maar wel iets waar je je een beetje op in zou kunnen stellen

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Belladonna, wat een fijn nieuws!! Hoe was het met je andere 2 vriendinnen??

terry, hopelijk is je buik snel weer rustig.... Mischien komt het door alle spanning???

sorpresa, ja denk dat het leuker en beter is om dan net alsof te doen dat je verrast bent... Zo heb jij het dus ook gedaan.

Ben erg slecht in liegen,dus ja hopelijk gaat het lukken.

De meeste zullen het wel op fb gelezen hebben, maar ik moet woensdag weer voor een groei-echo,maar dan in het ziekenhuis, en 2 weken later weer.

De marge van het voorlopen is 2 weken, en mijn kleine/grote man gaat daar overeen,dus vandaar nu in het ziekenhuis.

Ik ben benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren, denk wel dat ik de 40 weken zwanger zijn niet ga halen...

De vk zei als hij zo door groeit dat hij min 5 kilo gaat wegen..... Maar zover gaat het natuurlijk niet komen.

Na ja ben blij dat ik extra controles krijg en dan nu in het ziekenhuis, wordt dus vervolgd woensdag, en ach heeeeel vervelend om weer een echo te krijgen :)

Voor de rest wil ik wel alles nu zo snel mogelijk af hebben, het is ook bijna klaar,maar bijna is niet helemaal,zit me dan niet lekker!!

Na ja ik zelf kan niet veel, me rug begint zeer te doen, en me voeten zijn opgezet,zo erg had ik het nog niet,jullie ook last van??

Me ringen heb ik wel al een tijdje af,die begonnen ook strak te zitten.

Me buik is in de afgelopen dagen ook flink gegroeid,al zeg ik het zelf :)

Geplaatst

Pffff wat een drama nacht, die kan ook in de top 10, sliep pas 1 uur,om half 4 wezen plassen en kon ik niet meer in slaap komen,dus nu beneden even wat eten, mannetje komt ook zo zijn bed uit,die moet om half 8 de deur uit dan ga ik weer proberen te slapen..

Zal toch onbewust met van alles bezig zijn, vind het ook spannend allemaal!!!

Geplaatst

Belladonna, wat fijn dat je natuurlijk kan bevallen. Weet niet of je graag thuis wilde bevallen? Iedergeval fijn dat als er iets gebeurt er kan worden ingegrepen.

Saba, ten eerste fijn om te horen dat het met de kleine goed gaat. Maar idd wel spannend als het echt 5 kilo gaat wegen. Goed dat de groei in de gaten gehouden wordt en dat ze kunnen ingrijpen als hij te groot wordt. Kan me voorstellen dat het wat spanning met zich mee brengt. Hopelijk ben je weer lekker in slaap gevallen.

gisteren bleven de oefenweeen aanhouden dus toch naar het ziekenhuis geweest. Er was duidelijk weeën activiteitmaar voor de rest was alles gelukkig goed. Ik mocht nar huis en als het erger word of bloed of vruchtwater moet ik terug komen. Heb slecht geslapen vannacht. Buik blijft onrustig. Nu lekker op de bank en echt niks doen. Ben wel opgelucht dat alles goed was. Donderdag weer op controle en vrijdag crematie oma.

Lieve meiden, doe allemaal rustig aan!!!!!

Geplaatst

Saba, 5 kilo dat is niet niets. Maar goed dat ze alles goed in de gaten gaan houden.

Dat is uiteindelijk het belangrijkste.

Heb je nog wat geslapen????

Terry, hoe ver ben je nou???? Ik ben even het overzicht kwijt zeg maar. Doe maar rustig aan, lekker rust houden en je kleintje bij je houden.

Waarschijnlijk een reactie op de situatie met je Oma. Heel veel sterkte tijdens de crematie en alles er omheen.

Belladonna, fijn dat je toch natuurlijk kan bevallen. Oke, dan is het in het ziekenhuis. Daar is de situatie wel naar natuurlijk.

Wij hebben maandag weer een echo gehad. Nou ja echo, bekkenmeting. We hebben heel weinig gezien van onze spruit. Was wel een teleurstelling.

Als je dan toch een echo hebt, verwacht je toch ook dat ze even naar de kleine kijken.

We hebben wat voorbij zien vliegen, maar echo duurde maar 5 minuten dus............. jammer

Bekkenmeting was in orde, inwendig onderzoek was erg onaangenaam.

Gisteren heb ik in eerste instantie wat spierpijn gehad in mijn lies. (waarschijnljk van het onderzoek)

Gisteravond kon ik bijna niet meer lopen zo zeer deed het, had het gevoel alsof die kleine ineens volle bak tussen mijn bekken aan het duwen was.

VK is snel even komen voelen en luisteren, alles in orde.

Waarschijnlijk een combinatie van het inwendig onderzoek en weer gaan werken na 10 dagen vakantie.

Morgen nog een hele lange dag, vrijdag een halve en dan volgende week nog een weekje en dan ben ik er klaar mee.

Letterlijk en figuurlijk. hihihi

Wanda

Geplaatst

hallo dames hier even positieve berichten. vandaag echo gehad en ons meisje doet het fantastisch. ze is nu 1800 gram en alles doet het nog goed volgens de arts is het nu een gewone zwangerschap en kan ik het gewoon 40 weken uitdragen.ook mag ik op een natuurlijke manier bevallen. de echos blijven wel om de twee weken.

Geplaatst

Hey Claudia, Super nieuws zeg. Wauw. Heerlijk dat je en gewoon mag voldragen en dat het nu een "normale" zwangerschap is.

Natuurlijk wel heerlijk dat je iedere 2 weken mag blijven kijken hihihi.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

@Wanda, waarom kreeg je die bekkenmeting dan, reden om te denken dat je bekken te smal zou zijn? Misschien heb je dat al eens verteld, maar ik ben niet echt in staat meer om veel details te onthouden...... Goh..... Maar ik dacht dat niet zoveel meer gedaan werd tegenwoordig. Gelukkig was alles goed. Lekker he bijna klaar met alles en dan heerlijk je rust pakken!!

@ Terry, hoe is het nu? Buik weer wat rustiger?

@ Esther, wat heerlijkal die nieuwe spullen en veranderingen. Geniet ervan!!

@ Saba die nacht die jij beschrijft is bij mij meer regel dan uitzondering haha. Toevallig dat ik vannacht een goede nacht heb gehad en wel 5 uur geslapen heb!! Ah joh, zijn we straks gewend aan de slapeloze nachten ;-)

Hoe is het gegaan vandaag???? Hopenlijk een reden tot piekeren minder!!

@ Claudia wat een geweldig nieuws!!!

Met mij gaat het weer even iets beter, vooral qua emotie's dan. Heb zondag flink wat tranen gelaten en maandagochtend bleek mijn man een andere dienst te hebben dan ik in onze agenda had gezet. Toevallig vorige week nog wel gevraagd of ik de wijziging wel goed had neergezet, want ik twijfelde. Volgens hem klopte het. Maar hij reageerde dus nogal gestressed en in eerste voelde ik het alsof ik de schuld kreeg, dus janken janken janken....

Ik heb nog steeds, ondanks dat ik echt nauwelijks wat doe continu harde buiken, vooral savonds gaat het gewoon aan 1 stuk door. Ook heb ik weer regelmatig weeen. Niet dat er regelmaat in zit, maar voel ze behoorlijk vaak. Ook savonds overigens

Vrijdag maar weer melden aan de gyn, zal ze wel weer even controleren of alles nog wel goed dicht zit.

Nou ik ga me eens even op storten op het maken van het geboortekaartje, heb eindelijk het juiste programma dus kan aan de slag

Geplaatst

terry, goed dat je er even na heb laten kijken en gelukkig alles goed!! T is allemaal een heftige tijd... mischien heeft dat er ook wel een beetje mee te maken??

wanda, ben ook blij dat ze me niet aan m'n lot over laten, en had nog heerlijk geslapen daarna, en gister een hele goed nacht gehad gelukkig!!

Na ja, als je dan toch een echo heb, wel raar hoor!!! Dejavu van mijn 20 weken echo.... die ging bijna net zo.

Vervelend van onderzoek en dat je er zo een last van heb, gelukkig is de bekkenmeting wel goed!

Bikkel ben je, nog steeds aan het werk!!! Je hebt het verdient,straks lekker rust!!!

claudia, goed nieuws!

zipa, daarom we kunnen alvast wennen aan de slapeloze nachten...

Vervelend he die harde buiken!!! Als je echt twijfeld moet je gewoon bellen, vrijdag duurt nog wel even.

Ja die emo buien verschrikkelijk,heb ze ook,wordt er gek van!!

Gelukt met je kaartje???

Nou hier dus vandaag voor de 2de keer een groei-echo gehad maar ditmaal in het ziekenhuis (R.K.Z)

Ja baby inderdaad wel erg aan de grote kant, maar wel in proporties, advies alles na laten meten in A.M.C daar werken ze samen mee.

Dus aankomende vrijdag gaan we voor groei-echo nummer 3 in 1 week.

Ze vond het er wel goed uit zien,maar vind de uk dus wel erg groot..... Kijken of hersentjes ect (omdat het hoofdje het meest groot is) allemaal klopt.

Maar geen zorgen maken maken gewoon voor de zekerheid...hmmm

Ik weet niet wat ik hiervan moet denken, moet ik bang zijn??? Is het erg,ik weet het niet.

Metingen waren dus voor een zwangerschap van 35 weken ongeveer,hij weegt nu 2500gram en zal richting 5 kilo gaan als ik de 40 weken voldraag.

Dat laatste gaat natuurlijk niet gebeuren, rekening houden met ks, en waarschijnlijk dat het eerder wordt.

Na ja wordt dus vervolgd.

Liefs saba

Geplaatst

Jeetje Terry, wat vervelend voor je.

En Belladonna toch een normale bevalling hopelijk, fijnhoor. Saba, fijn dat ze je zo goed in de gaten houden. Bijzonder hè dat je kindje zo goed groeit. Maar wel een beetje onrustig als ze daar telkens iets van vinden, lijkt me. Andere dames, huil lekker mee met je emoties, lekker laten gaan die tranen. Hoort erbijtoch? Maar wel vreemd hè al die emoties.... :-) en Sorpresa, straks kun je misschien zo'n rollator huren om je buikie op te leggen als ze bij de 40 weken komen... Hihihi. We gaan het allemaal zien dames, de teller tikt.... :-)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik al die reclame hier op de site wel irritant begin te vinden eigenlijk.... Zou voor mij een reden kunnen worden om met deze site te stoppen... We gaan ook dat zien.

Hier nog geen bijzonder nieuws helaas, we doen ons best echter ;-).

Liefs, niki

Geplaatst

Jee wat is er veel geschreven! Ik lees en reageer nu met mijn telefoon dus bijvoorbaat excuses als ik raar typ of mensen vergeet...

Saba, ik zou me geen zorgen maken zolang de artsen dat ook niet doen. Jullie bikkel is al vanaf het begin een hardlopertje, hij wil gewoon graag snel zijn mama zien! In elk geval succes vrijdag! Waarom moet je trouwens rekening houden met een ks? Zullen ze niet proberen de bevalling in te leiden?

Zipa, zo herkenbaar die emo buien... Ik moest gisteren huilen omdat mijn man mijn jus d'orange had opgedronken terwijl ik een middagslaapje deed. Die hormonen, de gebroken nachten, pijnlijk lichaam en de spanning, het is niet niks! Ik heb overigens ook nog steeds met regelmaat harde buiken. Ik kan ze zelfs opwekken want ik krijg ze standaard als ik op mijn rug lig of van houding verander... Nou ja volgens de gyn hoef ik me geen zorgen te maken dus dt doe ik maar niet. De kleintjes presteren het nu om zelfs als ik een harde buik heb nog feest te vieren terwijl ik altijd denk dat ik ze ermee plet haha

Wanda, ook mij is even ontgaan waarom je een bekkenmeting kreeg eigenlijk... Schaam! Wel heel fijn dat alles in orde was. Ik moet zeggen dat mijn laatste groei-echo ook wel tegenviel hoor, ik zag een hoop ledematen door elkaar en hier en daar mat de gyn wat op en klaar... Maar ik troost me met de gedachte dat ik ze binnen twee maanden in mijn armen heb en er zovaak nar mag kijken als ik wil :-)

Claudia, wat fijn dat je een normale zwangerschap hebt nu! Pak van je hart zeker! En al een mooi gewicht ook. Kunnen ze al schatten hoe zwaar de kleine bij de geboorte zal zijn? Daar is bij mij namelijk niets over gezegd bij de echo, alleen de geschatte gewichten en dat die ok waren.

Terry, hou die kleine nog even binnen ok? ;-) ik kan me voorstellen dat deze heftige tijd zich ook lichamelijk uit. Doe rustig aan voor zover mogelijk!

Belladonna, ook goed nieuws las ik, super! We krijgen echt een eind goed al goed gebeuren hier hahaha ;-) het is dan misschien toch wat klinischer dan gehoopt maar je hebt toch zelf iets meer een gevoel van controle nu lijkt me. Althans dat zou ik hebben. Was dan ook blij dat de kleintjes er mooi voor liggen.

Pippe, hoe was de bespreking van jullie geboorteplan?

Geeft wel rust om dingen te bespreken of niet?

Hier bezig met de babykamer. De klusjesman is de muren aan het doen en als het hoed is gaat daar morgen de laatste laag verf op. Vrijdag komen de meubeltjes en natuurlijk de hulptroepen! Zou een hoop schelen voor mijn gemoedsrust als alles klaar is en ik de babyverzameling die nu beneden staat kan verhuizen naar boven! Heb nu ook alles in huis wat de kraamzorg graag ziet dus ik ben er klaar voor ;-) Mannetje is al een paardagen geveld door de griep dus dat vind ik stiekem wel gezellig! Samen op de bank films kijken enzo, gaat de tijd toch iets sneller.

Ik heb tegenwoordig een middagdutje ingebouwd omdt ik 's nachts niet aan mn uren kom. Zal jullie wel bekend voorkomen...plassen, dorst, piekeren, geen houding vinden, feestende kinders... Anyway ik a toch maar eens een poging wagen want met mijn telefoon in de hand en mijn lampje aan wordt het sowieso niks natuurlijk! En precies als ik dit typ begint de draaikontjeskermis... Zucht... Slaap lekker allemaal!

Geplaatst

Niki als meer mensen zouden doneren was de site niet zo afhankelijk van reclame. Maar ja niet iedereen wil of kan het missen en ik ben heel blij dat deze site wel in de lucht blijft. Natuurlijk is zonder reclame mooier maar ach, small price to pay denk ik dan :-)

Geplaatst

Hey meiden,

Jeetje er wordt inderdaad lekker veel geschreven ;-)

teveel om op alles te kunnen reageren......

Niki, leuk dat je weer even langs komt! Reclame stoort mij ook niet zo, maar een reclame over ongewenst zwanger zijn (heb ik echt gezien) dat vind ik niet kunnen. Verder, tsja, alles gaat tegenwoordig om t geld.

Ik blijf voor je duimen hoor!

Saba, hm jammer dat je nog geen duidelijkheid hebt. Suc6 morgen in t Amc en weer even kijken naar jullie binkie!

Sorpresa, twee jaar geleden was ik ook zwanger van een tweeling. Hoeveel last ik nu al kan hebben van 1 kindje, poeh respect voor je met twee zo gewenste, maar drukke beebjes in je buik en alle klachtjes van dien....

Terry, sterkte met de uitvaart van je oma. Hoe gaat het verder met je?

Pippe, lees dat het bij jullie ook goed gaat. Mooi zo, wordt allemaal steeds echter he? Nu het bevalplan af, heb ook nog wat gepikt uit de topic die je geopend hebt. Thnx!

Wanda, bijna verlof. Lekker hoor. Fijn dat de bekkenmeting goed was, zeker jammer dat ze jullie beebje niet even lieten zien. Deden ze bij ons wel,ook al ging het om de placenta.

Claudia, oh wat een goed nieuws. Dat het zo goed gaat met de groei van jullie kindje! Hoe gaat het nu met jou?

Lieff, hoe is het met jou? Ook alweer 33 weken!

Zipa weeen? Ben benieuwd wat de gyn morgen zegt! Beebje nog effe weekje of 2 binnen houden he? Emoties, heel herkenbaar helaas.......

Uuhhhh heb ik nu iedereen gehad, zo goed als uit mn hoofd gedaan dus anders sorry....,

Hier was t best even wennen weer terug naar de gedachte natuurlijke bevalling. Ik ben t type die snel de positieve dingen inziet van veranderingen. Dus dat deed ik ook al bij een ks zoals het kunnen plannen, minder risico (denk ik) gelet op mijn complicatie en het blijft daar beneden heel en mooi (zover dat mooi kan zijn haha). Maar natuurlijk bevallen heeft veel meer voordelen, maar moest er gewoon weer even aan wennen. Wat wel mn twee angsten zijn is veel bloedverlies en het risico hiervan voor mijzelf en ons kindje. En eerst veel pijn van de bevalling en dan toch nog een spoed ks. Maar ja, het loopt zoals het loopt. 5-11 weer een echo, eens kijken hoe het er dan voor staat.

Verder nog veel moe, maar ja dat blijft nog we even. Morgen weer bloedprikken, eens kijken hoe t met mn bloedarmoede is. En veel pijn, mijn organen zitten zo in de verdrukking. Toch niet handig nu om maar 1.53 lang te zijn ppppffff

Meiden suc6 met de laatste loodjes. Goh, wie zal de eerste zijn???? Ben zoooooo benieuwd! ;-)

Geplaatst

Hallo,

Niki, wat gezellig dat je met ons mee schrijft, hoop voor jullie dat jullie nog een wondertje in jullie armen mogen sluiten.

Belladonna, logisch dat het weer even mooite kost om om te schakelen, gelukkig wordt jectijdens de bevalling goed in de gaten gehouden. Kan me voorstellen dat als je zo klein bent dat alles in de weg gaat zitten

Sorpresa, en is de kinderkamer mooi geworden? Fijn dat alles straks klaar is.

Lief, volgens mij lopen wij gelijk, hou gaat het met je

Claudia, volgens mij gaat het heel goed met jouw. Zo toch grappig zijn als we tegelijk bevallen want dan komen we elkaar misschien tegen!!!

Saba, een groot kind, ach misschien is het heel lang en daardoor slank. Wel fijn dat ze het in de gaten houden. Wie weet mag je hierdoor wel eerder je kindje in je armen sluiten.

Pippe, handig zo'n bevalplan!

Wanda, wanneer gaat je verlof in? Ga er maar heerlijk van genieten.

Vandaag een mooi dag gehad, we hebben op een moie manier afscheid genomen. Ik heb zelfs nog een stukje voorgelezen. Erg fijn om te doen. Donderdag weer op controle geweest en alles was goed. Weeën zijn weg gebleven en zelfs bloeddruk was goed! Kortom op naar week 34!!! Wel te horen gekregen dat door medicatie gebruik ik zeker 24 in ziekenhuis moet blijven na bevaling en ze geen kraamkamer in WKz hebben. Dus dat betekend dat manlief thuis moet slapen na geboorte. Echt niet leuk!! Ik zij we kunnen we samen in 1 bed maar helaas.

Fijn weekend allemaal!!!

Knuffel voor jullie allemaal

Geplaatst

Niki, ja inderdaad heel bijzonder dat de uk het zo goed heeft bij zijn moeder, wel vervelend inderdaad dat ze er allemaal wat van vinden.... Hmmm ga ik ook alle scenarios verzinnen, niet goed! Leuk dat je hier komt spieken en meeschrijven ;)

Sorpresa, ja je zei het al, had ik maar geluisterd, nu heb ik er gelukkig niet echt wakker van gelegen maar wel momenten gehad dat ik dacht hmmmm zou toch wel goed zijn allemaal!!

Kamertje schiet al op las ik op fb, ja dat is een pak van je hart als alles lekker klaar is, hier ook bijna hele huis zoals ik wil hebben joepie..... Arme manlief,die is de hele week uit zijn werk ook druk aan het klussen.

En de middag dutjes zijn heerlijk,lekker van genieten, ik ben er even mee gestopt,aangezien ik s'nachts moeilijker in slaap kwam door de middag dutjes,maar zodra ik merk dat ik ze weer nodig heb zeg ik geen nee, slapen is mijn hobby haha

Claudia, ja dat scheelt inderdaad nogal, mijn uk is nu al 5 pond, wat een verschil he! Na ja zolang ze maar lekker groeien en het goed hebben bij mama. De een krijgt nou eenmaal een grote baby en de ander niet,gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde ;)

Belladonna, ben ook heel benieuwd wie o wie zal de eerste zijn haha, de mijne lijkt wel haast te hebben zo haha we zullen zien..

Ja toch wel fijn dat alles goed is, wel lastig om weer om te schakelen dan he.

Ma ja mischien valt het allemaal mee, en ze zullen het wel goed in de gaten houden!!

Terry, de 40 weken zal hem wel niet worden nee, dat is ook wel een eng idee, gaat wel snel zo...

Hij is ook lang, zagen vandaag wel vetrolletjes in zijn nek haha die liet ze zien bij de echo,dus slank hmmmm haha

Wat fijn dat je een mooie afscheid heb gehad!!!

Gelukkig zijn de weeen weggebleven en gaat alles goed!

Wel vreemd dat je mannetje niet bij je kan blijven :( Kan er niet gewoon een bed naast gezet worden dan??

Nou de meeste zullen het op fb al gelezen hebben....

Uk helemaal goedgekeurd, geen rare dingen en de gyn vond het allemaal maar paniek saaien om niks dat ik helemaal naar het A.M.C ben doorverwezen.....

Dat ik me niet ongerust hoef te maken, nou super nieuws toch!

Ze zegt ja de een krijgt nou eenmaal een 9 ponder en een ander niet, tja ze heeft wel gelijk,toch vreemd dat R.K.Z en vk er toch heel anders over denken, maar goed,bespreek het maandag even met vk,die moet ik nog bellen.

Ga volgende week een glucose test laten doen, om voor bloedsuikers te controleren, ben benieuwd!!!

Heb ik suiker, dan onder behandeling bij gyn, heb ik het niet wel groei van kindje door echo's in de gaten houden en mischien eerder inleiden, en als ik wil ook naar gyn.....

Een bevallingsplan vond ze voor nu te vroeg om te bepalen!!!!

Dus ik ga lekker genieten van mijn kleine/grote man, en me geen zorgen maken!!

Heb nu ineens het idee dat ik veel meer tijd heb tot de kleine er is,gek he, ma ja we zullen zien verder dus.

Liefs saba

Geplaatst

Belladonna, ik heb geen idee hoe een eenlingzwangerschap zou zijn voor mij. Misschien wel evenveel klachtjes? Denk ook dat ik er wat angstiger in sta dan iemand zonder medische voorgeschiedenis. Hierdoor kun je natuurlijk ook wel klachtn ontwikkelen al zou je dan eerder een hoge bloeddruk verwachten natuurlijk ;-)Mij

n organen hebben trouwens ook een ruimtegebren hoor, ik weet hoe je je voelt. Heel naar maar het gaat voorbij! En watde bevalling betreft hou ik zelf ook rekening met meerdere scenario's. Je kunt vantevoren niet bepalen hoe het zal verlopen en hoe je het ervaart dus ik probeer het tegelijk wat los te laten. Wil weten wat ik ongeveer kan verwachten en dan zien we wel. Ik heb wel angst voor nabloedingen, mijn moeder heeft dat bij haar beide kinderen gehad en het schijnt vaker voor te komen bij roodharigen ivm dunnere vaatwanden. Maar gelukkig beval ik in het ziekenhuis en hebben ze altijd wel bloed op voorraad ;-) overigens is dat alleen mijn risico want die bloeding komt door de loslating van de placenta na de bevalling dus daar hebben ze kleintjes geen last van.

Terry, wat fijn dat je goed afscheid hebt kunnen nemen en natuurlijk dubbel fijn dat je weeën weg zijn gebleven! Houden zo he! Wel jammer dat je je man moet missen die eerste nacht maar iets zegt me dat je zo enorm verliefd bent op je uk dat je die man niet eens meer weg ziet gaan ;-) laten we het hopen he!

Saba, ik heb altijd gelijk hoor, dan weet je dat ;-) Leuk he, nesteldrang? Je ele ongeving lijdt eronder haha :-)

Hier inderdaad vorderingen in de kamer maar het gaat me natuurlijk veeeeel te langzaam! De facebookers hebben een eerste foto kunnen zien van de lamp, die hangt in elk geval! Morgenochtend en zondagochtend gaan ze verder dus ik hoop dat het voorspoedig gaat! Niet in de laatste plaats omdt mn woonkamer volgebouwd staat met babypark dozen enzo... Als het kamertje klaar is ga ik maar eens wassen enzo hihi. Bijna 32 weken nu, de tijd gaat zo snel sinds de 26 weken grens!

Slaap lekker allemaal!

Geplaatst

Hé Terry, dat is ook helemaal niet leuk. Maar bij Charlie moest ik de eerste nacht ook blijven, heel ongezellig. Voordeel was wel dat hub naar huis kon, daar alles had opgeruimd die in alle hectiek was ontstaan, alles kon klaarzetten, kon bijslapen en bijkomen van alles en ff zijn verhaal kwijtkon. Zo konden we de volgende dag heerlijk met zijn drietjes het ziekenhuis uit, oo dat is zo'n mooi moment, zit je daar in je rolstoel met op je schoot, piepklein, in een maxi-cosy, je mooiste geschenk ooit, helemaal ingepakt en dan die auto in. Zo onwerkelijk fantastisch! :-) en dan kom je wel heel fijn thuis hoor. Ik hoop dat jullie daar allemaal van mogen gaan genieten op jullie eigen, vast ook zo bijzondere manier. En die nacht alleen heb ik iig niet geslapen en alleen maar liggen kijken naar mijn kleintje, die trouwens door de snelle bevalling hartstikke misselijk was. Het voelde wat dat betreft wel heel veilig met je eerste kleintje, dicht bij medische hulp... Niet dat dat nodig was hoor, de reden was omdat kraamzorg niet meer kon komen, em dan laten ze je liever niet gaan bij een eerste kindje...

Fijn dat jullie zo leuk reageren op mijn meelees/-schrijf-activiteiten. Ik voel me toch nog steeds bij jullie en jullie beebjes betrokken, op een gezonde manier hoor, en blijf jullie zeker volgen tot aan de bevallingen hoor, en misschien nog wel daarna. :-) Ja wie zal de eerste zijn, en oo zo benieuwd naar de namen ook!!! :-)

Liefs, niki

Geplaatst

Hallo dames,

Ik heb geprobeerd bij te lezen. Afgelopen week is het heel druk geweest. Na een 10 dagen vakantie, heb ik deze week gewoon gewerkt. Gelukkig was mijn vervangster erbij en heb ik kleine dingen al kunnen overdragen. Daarentegen kost het ook heeel veel energie om alles uit te leggen en heel bewust met alles bezig te zijn.

Hierdoor heb ik dinsdag en donderdag heel veel last van mijn bekken gekregen. Daarna dus veel rust nemen, maar ja....

Woensdag is wel redelijk gelukt, maar na donderdag moest ik vrijdag nog een halve dag werken en vandaag hebben we (helaas) de babyborrel van mijn schoonbroer gehad.

Erg veel stress.

Daarbij komt dat ik maandag bij gyn ben geweest voor bekkenmeting. Ik weet niet meer wie het vroeg, maar in B krijg je eigenlijk altijd een bekkenmeting.

Ze doen deze meting preventief en dan geven ze een indicatie.

Daarbij heb ik ook de suikerwaardes aangegeven. En ipv het onderzoek in hun ziekenhuis te herhalen hebben ze me direct doorgestuurd naar een suikerspecialist.

Daar mocht ik vrijdagmiddag naartoe. Nou dat heb ik geweten. Ipv even alles opnieuw te controleren, kreeg ik direct de stempel zwangerschapssuiker.

Daar ben ik het dus helemaal niet mee eens. Toen moest ik direct naar de verpleegkundige dienst die me leerde hoe ik thuis met zo'n apparaatje suiker moest prikken en daarna door naar de dietist.

Kom op zeg. Ik ben (maar) 11 kilo aangekomen op 31,5 week. Oke ik heb overgewicht (niet veel). Maar ik heb ook PCO jongens kijk aub even verder.

Overgewicht is geen vreemde eend in de bijt hierbij.

Nu moet ik 1 week lang 1x nuchter prikken en 3x 2 uur na de maaltijden. En moet ik komende vrijdag terug.

Ik baal enorm, en ben het er helemaal niet mee eens. Maar kiezen op elkaar en 1 week uitzitten, daarna horen we wel weer verder.

Pffff, sorry voor mijn berichtje zo hoor. Maar ik weet het even niet meer. Stel ik me aan, of zie ik de dingen niet ernstig genoeg in. Of ligt het aan de ziekenhuizen (ook niet slim van mij, om glucose test in NL te doen en de rest in B).

Er zijn zoo veel dingen die niet kloppen met zwangerschapssuiker. Alleen die ene waarde uit NL en een wat boller buikje van baby.

Maar spruit is niet extreem zwaar. Als je naar mij en mijn man kijkt, zie je zelf waarom spruit net boven gemiddeld ligt.

Ik heb een licht overgewicht (BMI 25/26), mijn man heeft wel een fors overgewicht.

Maar bij mijn moeder waren beide kinderen 3600 en 3700, bij mijn schoonmoeder 3800 en 3900 gram. Dan is 3800 gram voor onze spruit toch niet zoooo vreemd???????????

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Sja Wanda, ik begrijp je frustraties wel, maar nu ga je toch in de eerste instantie alleen thuis je suiker meten, niet meteen insuline oid erbij? Als je waardes gewoon goed blijken zullen ze toch niks doen? Op zich krijg je zo wel een goed beeld van je suikerwaardes toch? Of lees ik verkeerd.

Geplaatst

zo dames hier vandaag alweer 33 weken wie had dat durven dromen.manlief is voorlopig ook thuis heeft vrijdag zijn binnenste kruisbanden gescheurd. dus nu mogen we elkaar gaan helpen wel balen hij deed zoveel extra voor mij maar het lijkt erop dat ik steeds meer kan gelukkig. alleen de hond uitlaten is nu een probleem(rottweiler)maar daar komen we ook wel weer uit en we willen absoluut geen hulp van anderen. lekker eigenwijs he hahaha. fijne zondag nog allemaal

Geplaatst

Sorpresa, klopt het is nu even controle houden thuis. En dan moet ik volgende week vrijdag terug.

Nu zijn mijn waardes niet heel bagger. Ja gisteren wel, we hadden babyborrel van mijn schoonbroer (dus gebak) en 's avonds waren we te moe om te koken ( dus spareribs afhalen).

Oei oei oei, en zelfs toen waren mijn waardes niet zo slecht als in het ziekenhuis in NL.

We zullen zien.

Claudia, heel veel sterkte. En misschien toch wel een moment om hulp te accepteren ??? (al is het heeel moeilijk, ik weet het)

Wij gaan zo naar mijn ouders, ze zijn een weekendje bij mijn zusje geweest en we gaan mijn mama vragen of ze meter wilt worden.

Spannnend !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mijn schoonvader is komende zondag jarig dus die willen we later in de week vragen.

Tik tak tik tak tik tak, alleen dinsdag / donderdag en vrijdagochtend nog werken. YES en toch weer spannend.

Fijne zondagavond dames

Wanda

Geplaatst

Gister werd ik gebeld door de vk (op zondag) wel netjes,van de week belde de vk ook om te vragen hoe het ging en wat ik er allemaal van vond,al die groei-echo's enzo...

Vond ik wel heel lief!

Maar goed ze belde dat de uitslag van het A.M.C binnen was en of ik dus vandaag voor de glucosetest wilde, ja dacht dan ben ik er vanaf.

Dus nu zien we

Geplaatst

Ging niet helemaal goed.....

Dus nu zitten we hier (moest de laatste zin zijn) maar wat is dit zwaar,pffff geen eten alleen een beetje water en 2u in m'n eentje wachten, ja wie gaat er zo vroeg mee, ga ook niet later dan duurt het nog langer voor ik mag eten.

Na ja nog een uur en een kwartier,morgen hopelijk de uitslag.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden