Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sorpresa, mooie buik hoor. Moet zeggen dat mijn buikje ook al mooi rond wordt! Vind het super mooi. Wanneer krijg je eigenlijk zo een zwangerschapsstreep?

Esther, wij gaan in september naar venetie. Met de auto en onderweg gaan we nog in een hotel slapen. Wilde eerst naar turkye last minute,maar durf het vliegen niet zo goed. Haha

Wanda, leuk hoor!! Vooral als je al zo snel je kamertje klaar hebb, kan je er lekker vaak langslopen en naar kijken!

Nog een week of 3 dan is de onze ook klaar denk.

Claudia, wel vervelend zo een spatader en pijnlijk. Me zusje heeft ze inderdaad ook gekregen van de zwangerschap,ben benieuwd hoe dat bij mij verloopt. Ik heb volgende week weer een echo,tegelijk met belladonna. Kan niet wachten om mijn kleine mannetje weer te zien. En 3 weken later de 20 weken echo,wat gaat dat snel!!!

Belladona, ja jij ook aan het aftellen,hier nog 1 :) nog 9 dgn.

Ja was inderdaad een benauwde situatie, als ik er weer aan denk krijg ik weer de kriebels, pffff wel raar die hormonen hoor.

Zo hier geregeld dat ik de late diensten eerder begin. Dus ipv half 3 beginnen 1u. Zodat ik om 9u weer naar huis kan. Die laatste uren zijn loodzwaar vooral als je er rond 10en bijna altijd in ligt. Dus nu lekker optijd thuis en bed in....

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Saba, goed dat je het zo hebt kunnen regelen met je diensten! En lekker zeg nog een vakantie straks! Lekker buikje showen in het buitenland en natuurlijk genieten van elkaar! Wij gaan waarschijnlijk een lang weekend weg in NL ergens in augustus. Kunnen we meteen de nieuwe auto testen! We hebben niet echt geld over na die aanschaf dus een echte vakantie zit er even niet in, maar dat geeft niet :-)

@ Wanda, ik vrees dat elke zwangere die top heeft hihi, zoveel keuze is er niet! Maar heb vandaag lekker een stretchjurkje aan van toen ik nog niet zwanger was. Als ik thuis ben vind ik dat geen probleem maar in t openbaar...jurkje is aan de voorkant een stuk korter dan aan de achterkant haha! Leuke kleuren in jullie kamertje! Dat zijn ook de kleuren die wij gaan gebruiken. Lekker fris en lekker neutraal. Wij hebben alleen nog geen begin gemaakt hier. Heb zelf de energie niet en mannetje is niet handig genoeg dus we wachten nog even af hoe het bij mij verder loopt en anders zetten we familie aan het werk :-)

@ Clau, wat vervelend zeg, een spatader. Kun je daar iets aan (laten) doen? Zal nu met de warmte geen pretje zijn denk ik?

@ Belladonna, jij hebt over een dag of tien weer een echo toch? Spannend! Ik heb 13 juli een afspraak bij de gyn maar geen idee of ik een echo krijg. Hoop het wel!

Voor de liefhebbers, dit is de buik vandaag! Moet zeggen dat het per dag ook wel wisselt hoe hij erbij staat/hangt (hoe zeg je dat?). Baarmoeder zit nu net boven de navel en als ik op mn rug lig kun je dat heel duidelijk zien. Echt een harde bult tot aan de navel haha. Ben benieuwd of dit tempo doorzet want dan heb ik over een paar maanden geen auto meer nodig, kan ik rollend door het leven ;-)

[ATTACH=CONFIG]4317[/ATTACH]

Hebben jullie ook fotootjes? Vind dat altijd zo mooi om te zien. Wonderlijk!

Fijne avond allemaal!

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]4319[/ATTACH] Dit is mijn buik 16 weken (vandaag gemaakt) Moet zeggen dat hij sávonds wel wat groter is :) ben er trots op

Geplaatst

Sorpresa,

Hier was het even heeel noodzakelijk dat ons kamertje geverfd werd.

We hebben ons kamertje op geslagen gehad bij mijn schoonouders.

Maar mijn schoonmoeder was ineens mijn mama en mijn oma aan het uitnodigen om naar ONS kamertje te komen kijken.

Dat viel op hele slechte aarde bij mij en mijn man. Dus direct mijn papa ingeschakeld om een dag te komen schilderen.

's ochtends de eerste laag, en in de namiddag de tweede laag.

Vandaag zijn mijn schoonouders de kamer komen brengen. Nu krijgt iemand het alleen te zien als wij dat willen.

Heel fijn. En weer een stukje bevestiging dat het ECHT zo ver is.

HIHIIHI

Mijn vriendin / verloskundige is zelf ook zwanger (voor september) en is nu iemand aan het inwerken.

Zij gaat wel mijn bevalling doen.

De invalster moet nog wat ervaring opdoen om echo's te maken.

Dus ben ik een gewillig proefpersoon yes yes yes.

SLaap lekker allemaal

Wanda

Geplaatst

Wanda, wat een actie van je schoonouders zeg. Kan me voorstellen dat dat in slechte aarde valt. Die van mij zijn er ook goed in helaas. Misschien is dat iets dat bij ouders van aanstaande papa's hoort ofzo!

Leuk dat ze echo's bij je gaan maken! Ik zou ook gewillig zijn hoor :-))

Saba, mooi buikie hoor, je kunt het echt goed zien!

Geplaatst

Ja misschien verklaard dat een hoop. Lena is niet dik hoor. Maar niet zo slank als ik hier voorbij zie komen.

Ik wil ook graag wat zien! En voelen. Haha

En als ze op de rug ligt zie je helemaal niets. Ach het zal vast komen, wordt er soms wat onzeker van!

Geplaatst

Hey meiden,

mooie buikjes hoor!Mijn buik groeit momenteel erg hard. Niet meer zo'n buikje van heb ik nu een dikke buik of ben ik zwanger. Minder is wel dat mijn banden veel en vaak pijn doen, moet echt rustig opstaan en rustig omdraaien in bed. Ook worden mijn darmen weer goed verdrukt, auw. Maar ach, gaat wel weer over als de beeb er is :-)

saba, zo'n streep kan komen. Meestal in het tweede trimester, maar dit hoeft niet. Van mij hoeft ie niet te komen hoor, het kan nl zijn dat ie ook na de bevalling blijft zitten )-:

Lekker hoor Venetie! En fijn dat je je diensten wat mag aanpassen.

Sorpresa, vakantie in NL kan ook lekker zijn, toch? De auto was nu even belangrijker :-). En ja, dit gaat in dit tempo door, zeker bij jou hihi

ik ben zelf minder van de foto's plaatsen, heb nog niet eens een buikfoto. Wij zijn meer van het maken van honderd duidzend foto's als onze beeb er is ;-). Maar ik zal er binnenkort wel eens een maken, hoort er wel een beetje bij natuurlijk.

Wanda, fijn een over enthousiaste schoonmoeder ;-).

Wel lekker wat extra echo's ;-). Mag je nu eerder dan de geplande 1-8?

pippe,geen sorry hoor! Belangrijker is dat alles goed gaat met je vrouw, jou en jullie beebje!

Zo volgende week weer wat afspraken hier en daar. Eerst 11-7 Claudia dan 13-7 Sorpresa en dan 14-7 Saba en ik. En dan de week erop 16-7 Zipa en 19-7 de geslachtsbepaling van Pippe! Spannend hoor. Ben zelf echt weer aan taftellen al voel ik ons kindje wel veel beter en vaker. Beebje is nu wel rustig, veelte warm. Normaal vind ik warmte heerlijk, maar nu niet. Het lijkt wel of ik trekjes van mijn man aan het overnemen ben nu ik ons kindje draag. Mijn man houdt niet zo van zonnen, ik nu ook niet. Mijn man is gek op toetjes, ik nu opeens ook. Mijn man heeft het nooit koud, ik nu ook niet. Heel grappig, herkenbaar?

Geplaatst

Dames, net even een paar traantje gelaten, ging even uit het werk op bed liggen om naar mijn klein mannetje te luisteren. Daarna lag ik even rustig met mijn hand op mijn buik, en jawoor, voelde 3 x een schopje, ik zag ook precies waar hij lag. WAUW.

Geplaatst

Ook ik meld me weer een keer. Ben druk geweest de laatste week voor mijn vakantie en nu de afgelopen dagen ben ik veel aan het ondernemen met dochterlief, dus gewoon nauwelijks de tijd gehad/genomen.

Hier gaat alles goed. Bij tijd en wijle last van mijn bekken, maar goed, ik weet wat ik moet doen en soms is het mijn eigen domme fout doordat ik teveel doe en te lang doorga.

Vorige week een dagje naar Amsterdam geweest met het hele team, hadden een puzzeltocht (lopend) en ik vind het dan veel te leuk en gezellig om af te haken. Heb het dan wel 2 dagen lang moeten bekopen.

Van de week naar de dierentuin geweest en ineens hield ik heel veel vocht vast in mijn handen, kon nog net mijn ringen afdoen. Had ook wat hoofdpijn. Gelukkig zakte het in de loop van de dag/avond weer af.

Buiten dat gaat het prima, voel me helemaal happy en ik heb nog lekker vakantie ook.

Ik groei ondertussen gezellig door, als ik rechtop sta zie ik mijn voeten niet meer (normaal gesproken heb ik een platte buik), scheren gaat eigenlijk alleen nog op gevoel en gelukkig is het slippers-weer, want veters strikken is écht een probleem. Mensen reageren erg verbaasd als ik zeg dat ik bíjna op de helft ben. Ik zal straks nog even proberen een fotootje te plaatsen. Ergens hoop ik dat ik nu even een groeistop krijg, want in dit tempo...... hihi

Ons meisje trappelt er nog steeds vrolijk op los. Ik voel haar met heel veel regelmaat en gister zagen we voor het eerst ook mijn buik wat trillen toen ze weer aan het trappen was, geweldig om te zien. Sommige buitelingen die ze maakt, benemen me soms heel even van mijn adem en ze is een kei in dwars liggen onderin mijn buik, hierdoor kan ik nauwelijks bukken of rechtop zitten haha.Ze reageert ook heel mooi op de hand van mijn man, zodra hij zijn hand op mijn buik legt begint ze meteen te bewegen en voel ik haar naar zijn hand zwemmen.

Ons meisje heeft ook zo goed als zeker haar naam ;-)

@ Saba, mooi moment is dat hè. Veel je hand op je buik leggen nu dus!!! Enne mooi buikje!!

Die zwangerschapsstreep is niet altijd hoor, ik heb het in de eerste niet gehad in ieder geval.

Als je het trouwens niet trekt, de late diensten..... je hóeft ze niet meer te draaien hè, dat recht heb je.

@ Wanda.... ai wat een actie zeg, gelijk heb je dat je dan maar meteen actie onderneemt en het kamertje je eigen kant op haalt. Zijn je ouders daar ook wezen kijken dan? Super hoor, lekker proefpersoon spelen, lekker vaak naar je beeb kijken!!

Wat een leuke kleurencombinatie, volgens mij hebben we allemaal dezelfde smaak hier, want dit wordt het ook voor ons..... strak witte meubeltjes en de aankleding met lime en grijs. lime is sowieso mijn favo kleur, de kinderwagen is ook lime hihi.

@ Sorpresa, mooi zwanger-buikje!! Ja met 2 groei je extra hard, leuk leuk leuk.

Super dat jullie een nieuwe auto hebben, het is je tóch gelukt om een goede gezinswagen te kopen haha.

Hier zit er ook geen vakantie in, gewoon geen geld voor. We zijn natuurlijk aangewezen op het hoogseizoen ivm schoolgaand meisje dus een mooie lastminute buiten het seizoen om zit er helaas niet in. Hier zijn we nu eerst begonnen aan het opknappen van de slaapkamer van mijn dochter. Dat is echt een tienermeisje aan het worden, dus het echte meisjesachtige kan er vanaf. Op korte termijn hoop ik dat we ook aan de slag kunnen met de babykamer. Als het eind september maar klaar is :-)

@ Belladonna, niet fijn hè bandenpijn, is wel een teken van groeien, maar het is absoluut geen pretje. Het enige wat je kan doen is idd héél erg goed op je houding letten.

Wel leuk hoor om de groei vast te leggen, is het niet om ze te plaatsen, dan wel om je eigen fotoalbum te maken. Ik heb helaas van mijn eerste zwangerschap nauwelijks buikfoto's. Ja van de laatste 6 weken, toen heb ik in de flair gestaan met mijn zwangere buik.

@ Clau, oh bah een spatader, geen pretje en met die hitte een steunkous dragen is nou ook niet echt geweldig, of hoef je die nog niet te dragen?

@ Esther, oh heerlijk lekker op vakantie!! Geniet ervan. Wij gaan dus niet, vieren vakantie in nederland, dagjes weg en bezig met het kamertje.

Die plopjes kunnen wel van je beeb zijn hoor.

Nou ik ga nog even iets doen met mijn grote meid. Fijne dag allemaal.

Geplaatst

ik ben er ook weer even. Ook hier erg drukke weken gehad. Vandaag mijn eerste vakantiedagje. Maandag gaan we weg.

Hier is alles ook goed hoor! Ik groei alleen echt nog niet zo hard...klein bolletje zeg maar. Soms baal ik daar van en maak ik mezelf zorgen. Ik heb ook niet echt het idee dat ik het kindje al voel. Wel gisteren weer het hartje gehoord. Over drie weken weer naar de vk en een halve week erna de 20 weken echo.

Nu eerst een paar weken rust en samen gaan genieten van het feit dat we zwanger zijn.

Meiden ik lees en leef echt mee maar heb momenteel gewoon te weinig rust om uitgebreid te reageren!

Geniet allemaal en tot over een paar weken!

Geplaatst

Hey meiden!

Esther, een fijne vakantie! Lekker relaxen en genieten!

Sorpresa, wat lees ik nu op t 12 weken wachtbankje! Dat je je een beetje een vreemde eend voelt hier? Hih... Nee hoor, begrijp ik wel, toch de enige met twee beebjes met de risico's, specifieke klachtjes en dubbel zoveel lol ;-). Er was hier voorheen ook een tweeling topic, misschien kun je die heropenen zodat je ook met andere tweeling mam's kunt praten...

Saba, leuk he die schopjes!

Zipa, fijn te horen dat t goed gaat. En tsja, die bekken zal niet meer overgaan he bij je deze zwangerschap?

En lekker genieten van je dochter! En genieten van je meisje in je buik :-)

Hier gaat het lekker, zijn een weekendje weg. Lekker de doggies mee.

Verder voel ik de beeb steeds beter en gisteravond heeft mn man ook ons kindje gevoeld! Heel bijzonder!

en donderdag hebben we de babykamer, kinderwagen, dekentjes, lakentjes, babyfoon, badset en box gekocht! Voelt nog altijd vreemd, maar wel super blij mee! Kamer gehad van mijn ouders en kinderwagen van mijn schoonouders, super lief!

Hoe is het met de overige meiden?

fijn weekend en op naar weken met mooie echo's en allemaal op naar de 20 weken,toch weer een mijlpaal!

Geplaatst

Hahaha ja vreemde eend met twee babies idd! Maar voor tweelingmama's lees ik mee op een ander forum en ik heb sinds kort een boek in huis. Op zich is heel veel hetzelfde alleen inderdaad de risico's zijn anders maar ook

bijvoorbeeld hoe snel je groeit enzo. Ik vraag me soms af of dingen die ik meemaak normaal zijn en dan is het hier lastig uitvinden ;-) dat zal zo rond de bevalling ook weer spelen denk ik. En sja ik heb andere controles, kom niet bij een gezellige vk maar gewoon in het ziekenhuis, waar ik ook móet bevallen. Kleine verschilletjes :-) Maar ik voel me wel welkom hoor! Vreemde eendjes kunnen zich prima vermaken hier :-D

Geplaatst

pfffff hier helemaal uitgeput. Vanmorgen 2 uur bezig geweest met de grote schoonmaak,en nu de consequenties. Ben helemaal bekaf.

Wordt niet heel laat vanavond.

Me nichtje van 1 jaar komt vanavond logeren,ze slaapt wel uit tot 9uur dus dat is wel fijn, maar mocht het eerder worden hebben we i.i.g genoeg geslapen.

Gelukkig hoef ik er snachts i.p.v 3 keer nog maar 1 of 2 keer me bed uit,sinds het plassen voor MvM is afgelopen. Snachts door het vele plassen was bijna 1 fles vol, alsof ik er rekening mee hield onbewust, overdag had ik er weinig tijd voor dus.

Wel lekker,vervelend om 3 keer je bed uit te moeten,kan het namelijk ook niet ophouden dan gaat me buik zeer doen.

Vind de schopjes echt onwijs gaaf,nu ook een paar keer overdag gevoeld. En wordt straks alleen maar meer.

Zo nog even uitbuiken op de bank, net lekker ge-bbq't bij mijn zus en man.

Fijne avond @ll.

Liefs saba

Geplaatst

even een echo berichtje. zit helemaal in de stress vanaf gisteren bloedverlies. zkh gebeld en direct komen. echo gehad alles ziet er goed uit baby is goed gegroeid en heeft genoeg vruchtwater. het is een irritatie van de baarmoedermond. vandaag ook nog steeds wat bloedverlies.maar geen pijn.ik voel de kleine wel heel goed bewegen dus daar hou ik me maar aan vast. als ik het niet vertrouw mag ik weer terugbellen.

Geplaatst

Clau dat is schrikken zeg! Gelukkig is het dus niets met de baby. Kan me voorstellen dat je er niet gerust op bent zolang je nog bloed verliest. Gelukkig voel je je kleintje al goed!

Hier weinig nieuws eigenlijk. Kijk uit naar vrijdag, hoop dat we een echo krijgen! Oh en we hebben de eerste baby aanschaf binnen; een tweelingbox :-)

Geplaatst

Hey meiden,

What's happening?

jeetje Clau, da's schrikken! Gelukkig een goede echo! Hoe is het nu?

En lees net op een ander topic dat Wanda ook wat bloedverlies heeft en naar de vk is? Hoe is het met je?

Sorpresa, japns vreemde eendje. Nee hoor, we doorlopen de stappen gewoon lekker met zn allen en logisch dat je ook elders nog info haalt mbt een tweelingzwangerschap. Leuk de eerste aanschaf die binnen is! Genieten hoor!

Saba, herkenbaar hoor dat je minder energie hebt. Goed luisteren naar je lichaam! Was t slapen van t nichtje goed gegaan?

Nog 5 nachtjes en dan weer de echo! Kan niet wachten. Super leuk om ons beebje weer te zien en hopelijk is ons beebje goed gezond. Beebje is nu lekker aan t kriebelen in mn buik, voelt zo schattig en geeft me echt vertrouwen :-)

Geplaatst

Jeetje wat eng allemaal,gelukkig is het niks! Dacht dat we de onzekere fase toch wel n btje voorbij waren,schijnbaar door het extra bloed wat we aanmaken komt het voor....?

Ind. Belladonna kan ook niet wachten, ik voel helaas de kleine nog niet de hele dag(ma ja komt vast snel),soms voel ik hem wel heel goed schoppen heel bijzonder!

Geplaatst

Hier ook alles in orde.

Bloedverlies was waarschijnlijk een combinatie van een placenta die naar achter aan het "kruipen" is en iets te hard te duwen met ontlasting :color:.

"Kleintje" is stevig gegroeid en heeft (nu al) enorm lange benen.

Voetjes waren 2,08 cm.

Echt even gerust gesteld. Gelukkig vrijdag nog een keertje voor "officieel" VK bezoek.

Ik voel de baby nog niet. Maar waarschijnlijk is het kindje blij dat ik eindelijk rustig ben... eindelijk zover als mogelijk klaar met niezen / hoesten en hooikoorts.

Claudia, fijn te horen dat het bij jou ook in orde is. Overmorgen weer even terug. Sterkte.

Sorpresa, Yes eerste winst is binnen. Gefeliciteerd. Lekker he als je zo steeds iets verder kunt gaan. Natuurlijk loopt het bij jou allemaal wat anders. Haal je informatie lekker waar je jij ze wilt halen. Geen probleem hoor. Maar wel lekker mee blijven kletsen he??? XXXX

Saba, die energie ken ik wel. (het missen ervan eigenlijk). Als ik thuis ben, en ik neem rust dan lig ik rond 3 uur echt even te slapen.

Gewoon doen, hoort erbij.

XXX

Wanda

Geplaatst

Hey meiden, wat een rust hier!

Wanda, fijn dat je een gode echo hebt gehad! En fijn he? De hooikoorts tijd gaan we achter ons laten! Ik voelde ons kindje voor het eerst met 16 weken en 3 dagen ;-)

Clau en Wanda, geen rare, nare bloedingen meer gehad hoop ik?

Saba, ik had dat in t begin ook, dat ik de kleine niet iedere dag voelde. Inmiddels wel, maar nog voroal momenten als ik rustig even ga zitten. Maar inmiddels wel ook als ik zit en ergens ben waar het druk is, voorheen was het alleen thuis op de bank of in bed. Dus steeds een beetje meer.

Wanda en Sorpresa vrijdag dus weer een controle?

Hoe is het met de overige dames? Esther lekker op vakantie natuurlijk. Terry, Pippe en Zipa, alles goed?

Hier gaat het goed, alhoewel ik erg veel moe ben. Had ik natuurlijk niet aan gedacht, maar mijn psycholoog vertelde me dat ik niet moet vergeten dat ik door de burnout geen energiereserves meer heb dus ik echt niet over mijn vermoeidheidsgrenzen heen mag gaan. Oh ja, logisch! Ik dacht ach iedere zwangere is moe dus gewoon doorgaan. Niet dus.... Morgen na 6 maanden wel voor het eerst weer 2 uurtjes werken, meer koffie drinken. Dus eens kijken hoe dat gaat, goed naar mijn lichaam blijven luisteren.... En nog 3 nachtjes en dan de 20 weken echo!!!

Geplaatst

Lena voelt ook echt nog niets. Af en toe een steekje hier en daar. En thats it. Geen voetjes, geen elleboogjes. Geen kriebeltjes, geen plopjes. Ze voelt zich topfit. Op grotere borsten en een iniminie buikje is er niets aan af te lezen. Overigens kan dat buikje ook opgevat worden als veel gegeten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden