Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hier vandaag weer voor controle geweest alles is goed beeb groeit goed bloeddruk is mooi laag en er is genoeg vruchtwater.allemaal punten die bij mijn dochter niet goed gingen waardoor ze met 28 weken werd geboren met 630 gram.dat lijkt nu allemaal niet aan de orde.het ruggetje en buikje zijn mooi gesloten. nu 1 aug. 20 weken echo en daarna naar de gyn.

helemaal happy hier in huis. dochterlief was helemaal verliefd op de beentjes voetjes en teentjes die ze zag bewegen en dit verteld ze nu dan ook aan de hele wereld.

wanda hoe is het nu met jou? en met de andere dames.willen jullie straks borstvoeding gaan geven? en waarom maken jullie bepaalde keuzes voor wat betreft de voeding. ben erg benieuwd

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ook hier weer een teken van leven.

Alles prima hier, ik groei lekker door. Maakt wel dat mijn buik me in de weg zit en ik slaap al wat slechter doordat ik een buikslaper ben en tja....dát lukt al een tijdje niet meer. Ook wat sneller kortademig.

Morgen maar weer eens urine na laten kijken uit voorzorg.

Ons meisje wordt steeds drukker en beter voelbaar. Heb ook al een paar keer mijn buik zien bewegen bij een schopje, zó grappig.

Wanda en Clau, dat zal schrikken zijn, gelukkig gaat het allemaal goed met jullie beebs!!

@ Clau, super dat alles goed was met de echo. Leuk hè zo'n grote trotse zus. Ik blijf het bijzonder vinden na zoveel jaar alles weer te mogen ervaren en dat mijn dochter het ook zo bewust meemaakt, heb jij dat ook?

Wat betreft borstvoeding, dit ben ik wel van plan. Bij mijn dochter heb ik het 9 maanden volgehouden. Mijn motivatie is, het is super gemakkelijk (altijd bij me en op temperatuur), goedkoop én ik vind het een zalig moment samen met mijn kindje. En natuurlijk omdat bv gewoon goed is. Om mijn man en mijn dochter ook momentjes te geven dat ze een flesje kunnen geven, zal ik ook gaan kolven. Zo deed ik dat destijds ook bij mijn dochter. Ik kolfde toen 1 keer per 1 á 2 dagen een voeding en die ging in de vriezer. Ik werk vlakbij huis én vlakbij de oppas dus ik zal ook makkelijk tussendoor zelf kunnen voeden als ik weer aan het werk ga.

@ Belladonna, Hebben jullie een lekker weekend gehad? Super hè die spulletjes die je dan krijgt. Heb je ook alles al in huis, of wordt het geleverd?

ja helaas zal ik last van mijn bekken blijven houden. De afgelopen dagen teveel gedaan (dierentuin 2 uurtjes, museumbezoek en schilderen van mijn dochters kamer) en ik voel het behoorlijk. Doet me flink zeer. Morgen maar een echt rustdagje houden.

Mij is geleerd tijdens mijn bijna-burnout, dat de momenten van rust langer moeten zijn dan de momenten van inspanning.

Lekker aan jezelf denken wat opbouwen betreft, over een kleine 15 weken ga je toch al met verlof ;-)

@ Sorpresa, leuk hè die eerste aanschaf. Ik moet ook in het ziekenhuis bevallen en ik heb zelf ervoor gekozen om dan ook in het ziekenhuis voor controles te komen, want dan staat er straks geen vreemde aan mijn bed ;-)

@ Saba, ja dat komt wel hoor dat je het echt iedere dag gaat voelen, in het begin is dat nog niet. Nu lekker genieten van ieder schopje kriebeltje dat je voelt.

Ik zal morgen nog weer eens een poging wagen tot het plaatsen van een buikfoto. Nu lekker languit op de bank

Geplaatst

Haai allemaal! Fijn dat het goed gaat met jullie! Ik ben doodop dus hou t kort. Ik slaap heel

slecht de laatste dagen. Op mn zij liggen doet zeer en op mn rug kan ik niet in slaap komen. Nu een voedingskussen gehaald om toch lekker op mn zij te kunnen liggen. Hopelijk helpt het!

Nou ladies fijne avond en geniet van jullie babies! Leuk dat er zoveel tekentjes van leven komen al, die van mij zijn nog niet zo uitgesproken aanwezig helaas :-(

Geplaatst

Daar ben ik weer, vandaag controle gehad en alles zag er goed uit. Echo gehad maar wel een hele korte. Leuk om

de ukjes weer te zien! 26 juli weer afspraak en 3 augustus de SEO :-)

Dijn weekend allemaal!

Geplaatst

Fijn sorpresa! Ga zkr kijken!

Zo belladonna nog 1 nachtje dan mogen wij weer :))) heb er zin in!!

En borstvoeding ga ik ook geven, weet niet hoelang maar is goed voor kleintje, en voor mezelf ook!

Gaat goed hier,alhoewel ik erg moe ben en veel slaap!!

Fijne avond!!

Geplaatst

Leuk, morgen weer een kijkje dus!

Mijn echo is natuurlijk medisch dus wat minder uitgebreid maar het geeft toch een fijn gevoel ze heel even te zien!

3 augustus heben we de SEO en omdat het twee kindjes zijn duurt die twee keer zo lang hihi!

Volgens mij is al eerder wel/geen bv ter sprake gekomen. Ik ga het sowieso proberen maar of ik alletwee elke keer uit de borst kan/wil voeden....denk het niet. Maar bij mij speelt ook het idee dat het gewoon een betere start is hoor, natuurlijker sowieso.

Geplaatst

Sopresa, geweldig je echo.

Ziet er erg goed uit.

Hier ook net een hele mooie echo gehad. Ik zal zsm mogelijk een fototje online zetten.

Alles was helemaal in orde, gelukkig hadden we dinsdag ook al uitgebreid mogen kijken.

Ik denk dat we in totaal 45 minuten aan de echo gelegen hebben.

Helemaal geweldig natuurlijk. We hebben echt genoten.

De kleine was ongelofelijk bewegelijk. En was lekker aan het zwaaien / duimen.

Mooie ribbetjes, hartkamertjes, hersenhelftjes etc.

Gelukkig geen bloedverlies meer gezien.

Groejtes

Wanda

Geplaatst

Wat fijn dat alles weer rustig is! En heerlijk

zo'n lange echo. Toch weer een bijzonder moment he, en dan te bedenken dat er een tijd is geweest waarin dat helemaal

niet kon!

Geplaatst

Hey Sorpresa, nog lekker aan t nagenieten?

Pippe, nog een paar nachtjes en ook weer fijn een echo. Wel weer aan toe denk ik? En natuurlijk toch de leuke spanning, wordt het een jongetje of een meisje :-)

Clau, fijn dat het zo goed gaat en dat ze je goed in de gaten houden.

Ik wil wel borstvoeding geven, keuze omdat de stoffen in moedermelk zeker de eerste paar weken niet te vervangen zijn met kunstvoeding. Maar zie om me heen alleen maar dat het niet of nauwelijks lukt dus dat is niet echt bemoedigend, maar dan gaan we gewoon een of maandjes kolven en dan afbouwen naar flesvoeding. Ik ben wel een doorzetter, maar ik wil optimaal kunnen genietenvan dit wonderkindje!

Zipa, goed dat je bloed effe gecheckt wordt. Uitslag al binnen?

Heerlijk weekend gehad al was het erg jammer dat het zondag zulk slecht weer was.

De spulletjes worden laatste week september geleverd. We zijn nog vol aan het opknappen van ons huis, dus dan moet het klaar zijn. Moeten nog wel eea hebben, dus gaan binnenkort, heel vervelend, nog een keer :-)

En waar blijft de buikfoto hahahaha

Wanda, ook al een mooie echo! Top meid, lekker nagenieten! Leuk he? Alles dr op en dr aan! En heel fijn voor je, geen bloedverlies meer.

Saba, al zin in of toch nog wel zenuwachtig? Hoe laat mag je vandaag?

Ik ga me nu douchen en dan door dit vreselijke weer de doggies uitlaten. En dan de 20 weken echo, spannend hoor! Ik voel onze beeb nog veel, dus dat gevoel zit dit keer wel goed. Maar ja, toch wel erg spannend of alles goed is. Ik zal snel een berichtje plaatsen na de echo. Want tussen de rest van de dag ben ik op pad met een vrijgezellenfeestje.

Geplaatst

Belladonna, hier ook nog iemand die met het hondje rond moet. Jakkes dit weer he????

Heel veel plezier met je echo vandaag.

Ik moet helaas nog even wachten op onze 20 weken echo. 1 augustus mogen we weer.

Ik heb er echt zin in, wil nu wel graag weten wat het wordt.

We hebben het zelf altijd over hem. Maar we denken haar.

Ook mijn schoonvader (die vaker gelijk heeft gekregen) denkt een meisje.

Zelf wil ik zeker borstvoeding gaan geven. Liefst zo lang mogelijk. (gezien werk en mogelijkheid zeg maar)

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Sorpresa,wat leuk 2x zo lang :))))

Belladonna, heb super veel zin in de echo!!!! Vannacht nog een paar schopjes gevoeld, zegt manlief waarom maak e mij niet wakker aha, ik zeg dat schiet niet op zodra ik je wakker heb gemaakt is het alweer over haha lief he!!

veel plz!!

Geplaatst

Alles is goed!!!!!!!!!!!!!

Ons beebje was heerlijk aan het bewegen. Alles zit erop en eraan. Alles werkt zoals het werkt. En het geslacht is nog t zelfde hihi.

Beebje weegt 370 gram, zit hiermee op 20 weken plus 4 dagen.

Zo fijn dat het goed is.

Alleen ligt mn placenta nog erg laag, dus dat controleren ze met 30 weken nog een keer. Meestal groeit dit naar boven, dus zal wel goed komen. Gezondheid beebje is het belangrijkste.

Nu lekker nagenieten.

Iedereen fijn weekend!

Geplaatst

Melis, thx was weer super leuk!!!

Medusa, ja 17 alweer,gaat lekker snel,en geniet elke dag,hoe gaat het met jou??

Het is nog steeds een zoontje,hij lag er ook zo mooi voor,van kijk maar!! Haha alles zag er nog steeds goed uit, en wat was het weer genieten!! Volgens de metingen loopt hij nog steeds voor,dus 18 weken, ma ja scheelt 5dgn. Nog 2 weken dan de 20 weken echo weer,die duurt gelukkig veeeel langer!

Geplaatst

Was vandaag op een kinderfeestje en daar was een pasgeboren baby van één week oud. SMELT SMELT SMELT!! Ik kon gewoon niet geloven dat Vince ook zo klein is geweest, sterker nog 1kg lichter dan deze baby.

Geplaatst

Ja inderdaad dat kan je dan niet geloven he!! Zie het aan me nichtjes en neefjes die groeien ook zo snel!!

Het is ook allemaal leuk, als ze baby zijn en ook als ze gaan praten en lopen :)) lekker genieten dus!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden