Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Esther, kan me voorstellen dat het niet fijn is dat je jullie meisje nog niet zo goed voelt. Ik moet zeggen dat ik ons beebje nu zoveel beter voel dan drie weken terug. Dus ik hoop dat het bij jou ook steeds beter voelbaar is. Maar het is echt vrouw en kindje afhankelijk. Heb je er met je vk of gyn over gesproken?

Heftig van je vriendin, duimen dat het goed blijft gaan. Nog minimaal een weekje of 5, liefts nog wel een aantal meer natuurlijk. Fijn dat je haar even kon helpen.

Lekkende borsten heb ik gelukkig ook nog niet.

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mijn zusje is ook een keer een kindje verloren met 19 weken zwangerschap. Ik was erbij toen het geboren werd. Toen ik mijn vriendin op de bank zag puffen kreeg ik flashbacks...bah echt rot!

We hopen en bidden dat het goed mag gaan.

Ik ben 1,5 week geleden bij de vk geweest en die zei dat het geen punt was dat ik het nog bijna niet voelde. Ik heb de placenta voor liggen dus daar zal het ook wel echt mee te maken hebben. Vandaag de hele dag al zo'n rotterig menstruatiegevoel, ik krijg dan wel een beetje de zenuwen hoor! W.s. gewoon groeipijn ofzo.

Ik heb heel veel neefjes en nichtjes van mijn broers en zussen. Ze hebben er allemaal minimaal vier en ik vraag me echt af hoe zij dat allemaal gedaan hebben. Vier keer zwanger...doodeng lijkt me! Bij hen waren er geen problemen dus w.s. letten ze minder op hun lijf dan dat ik dat doe?

Jij bent ook wel echt een paar weken verder! Misschien dat het bij mij zo ineen keer ook beter wordt (dat ik haar voel)

Geplaatst

@ Esther, ik voel ons zoontje ook bijna niet hoor! Dochterlief schopt onder de placenta door en zoon is omringd door placenta. Het is dat ik de bewegingen herken van 'linksonder' dat ik rechtsboven af en toe iets waarneem. Je hoeft je kleintje pas elke dag te voelen met 28 weken. Geloof me, dan voel je het allang :-)

Fijn dat je je vriendin kon helpen. Hopelijk blijft het indersaad goed gaan! Het is al zwaar om zwanger te zijn van de eerste(n), laat staan als je al kids hebt pff... nog een tandje terug zou eigenlijk verlof betekenen en dan ga ik me echr kapot vervelen. Ik kijk liever nog even hoe het gaat. Wie weet was dit eenmalig?

@ Belladonna, ja was geen strak plan om te gaan werken maar ja als je al op 50% zit voelt ziekmelden extra lullig he... Mn baas begreep ook niet wat ik kwam doen. Sja... Ik heb hetzelfde als jij trouwens, de onzekerheid, onwerkelijkheid, verwondering en angst alles door elkaar. Ik wil mn kleintjes gezond en voldragen in mijn armen hebben dan pas geloof ik het echt denk ik! En tegelijk is dit zo'n unieke ervaring... Ik zal maar 1 keer zwanger zijn waarschijnlijk. Zo verdrietig dat het genieten er dior de kwalen niet zo in zit :-( Ik slaap trouwens nog steeds elke middag en na het eten. Maak in totaal een uur of 10 per dag (soms meer) dus daar kan t niet aan liggen. Ik moet me er maar bij neerleggen dat het geen feestje is en me focussen op de leuke dingen zoals echo's en schopjes.

Ik ga slapwn, ben klaar met vandaag! Hopelijk morgen een leukere dag :-) welterusten!

Geplaatst

Hey meiden,

Pippe jullie 20 weken echo vandaag, toch? Hoe is het gegaan?

Hoe is het met de overige meiden? Saba en Sorpresa, voelen jullie je ook weer iets beter?

herkenbaar Sorpresa, 10 uur slapen en nog moe zijn. Ik werk nu al 7 maanden niet. In het begin ook veel moeite mee gehad. Altijd werk weken van minstens 50 uur gedraaid en opeens zit je thuis. Voelde me erg nutteloos. Inmiddels heb ik het wel geaccepteerd, al kan het me soms nog teveel worden. Maar ik zal pas weer na verlof kunnen gaan werken, rustig aan. Dus goed blijven luisteren naar je lichaam die heel veel energe geeft aan je twee wondertjes.

Esther, poeh als je zoiets heftigs van dichtbij meemaakt en dan nu je vriendin ziet en zelf ook nog onzeker bent, ja dat is heftig. Ik hoop echt dat je jullie meisje snel beter gaat voelen. Ik merk dat ons beebje groter en sterker wordt en daarom beter voelbaar is. Dus lekker groeien beebje van Esther zodat mama zich niet meer zo ongerust maakt.

Geplaatst

Hey meiden,

Gisteren de 20 weken echo gehad, en geen bijzonderheden. Wel moesten we na de eerste echo een uur wachten omdat we een klein eigenwijsje krijgen en ze niet alles goed kon meten en bekijken. Gelukkig lag 'ie daarna anders. En het is nog steeds een jongen.

Verder gaat het hier een beetje op en af, want Lena heeft een pijnlijke blaasontsteking. Kuurtje i vandaag afgelopen maar nog geen verbetering. (helse pijn in rechter zijde) dus urine nu op kweek voor streptokokken. (schrijf je dat zo?) morgen de uitslag ervan.

Sorry ik moet jullie nog bijlezen.

Geplaatst

Pippe, oei dat is balen. Hopelijk voelt ze zich snel beter.

Fijn te horen dat jullie 20 weken echo helemaal in orde was.

Ach als hij nu eigenwijs is, dan is het niet zo erg toch??

Wie weet hoe eigenwijs hij straks is hihihi

Esther, dat is inderdaad erg voor je zus en vriendin. Ik moet zeggen, dat ik het gevoel wel ken hoor.

Mijn zusje heeft eerst bij 13 weken een miskraam gehad en daarna is ze bij 30 weken bevallen.

Ik (maar ook mijn ouders) zal blij zijn als ik 30 - 34 weken gepasseerd ben.

Dan is de situatie toch weer anders he.

Sorpresa, rustig aan blijven doen he...

Maar dat zul je vast al meer gehoord hebben.

Ik heb gisteren en eergisteren de kleine voor het eerst gevoeld.

Heerlijk zeg. Zo te voelen was het een volle draai om zijn as en daarna weer lekker terug.

Het was zo'n apart gevoel, dit kon geen darm of dergelijke zijn. hihihi

Verder ben ik gisteren met ongelofelijke pijn in mijn rechterlies (eignelijk net erboven) thuis gekomen.

Ik kon niet doen en dan deed het nog zoooo veel pijn.

Snel vk gebeld. Waarschijnlijk bandenpijn.

Ik moet zeggen dat spruitje ook wel een enorme groeispurt aan het maken is, en daarbij mijn buik dus ook.

Vanmiddag wil ik even naar Prenatal rijden (1 uur rijden) en een buikband (steunband) halen.

Na een goede nachtrust, is het wel enorm veel beter, nu kijken hoe het in de loop van de dag gaat.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Wat een drama dag gister.

Had eerst een crematie. Al helemaal niet leuk.

Toen naar de harddraverij geweest, manlief lekker aan het drinken, ik rondje kermis daarna bankje gezeten. Manlief de hele tijd te zeuren om te gaan stappen, ik was gewoon te moe en wilde rusten. Uiteindelijk dus niet gegaan met veel pijn en moeite.

Daarna naar bed. Las van huilbuien bah bah bah om alles en niks.

Ineens erg onzeker over alles WAAROM????

last van harde buiken, voelde het echt opzetten en weer zacht worden,maar savonds is mijn buik al vrij hard,maar nu voelde ik het echt opzetten. Pfffff werd er bang van dus om 23:00 de vk gebeld,maar ja als het geen pijn doet dan kan het geen kwaad,dus proberen te slapen. Eindelijk sliep ik, nu ga ik naar de ha om voor een blaasontsteking te controleren.

Sorry ego bericht.

Hormonen pfffffff af en toe wordt ik er gek van....... Op naar de 27 weken mijlpaal.....

Geplaatst

Saba, heel veel sterkte. Ik zal duimen dat er in ieder geval geen blaasontsteking bovenop komt.

XXX

Hier gaat het weer iets beter. Gisteren een speciale band gehaald.

In eerste instantie, dacht ik die voel ik niet eens zitten, dat is weer 40 euro weggegooid.

Maar...... na zelfs 1,5 uur winkelen geen last dus hij werkt toch.

Gelukkig maar.

Wanda

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Sja tis zaterdag en ik was om 6.30u al wakker. Mannetje ligt niet naast me, zijn beddengoed ook niet, dus denk dat ik hem heb verjaagd! Sinds ik zwanger ben zit mijn neus namelijk dicht 's nachts en dan maak ik vervelende geluiden hihi. Dus ik lig hier terwijl

ons meisje tegen het voedingskussen trapt een beetje het forum te lezen. Gisteren kasten verplaatst, weer een stap dichter bij een lege kamer om daar een babykamer te maken! Uiteraard heb ik niet echt veel geholpen met de kasten maar heb wel gesopt en de klering er terug in gelegd. Was gesloopt tegen 18u!

Wanda, wat voor band hebbje gehaald? Ik zie zoveel verschillende dat ik echt de weg kwijt raak hoor! Fijn dat het werkt!

Saba, zo herkenbaar! Gelukkig heb je je hormonen als 'excuus' zodat je weet dat je niet gek wordt!

Pippe, wat fijn, een goeie echo! En over de helft alweer, vind ik zelf wel heel onwerkelijk :-)

Nou fijne zaterdag allemaal! Nog leuke plannen?

Geplaatst

Wanda, gelukkig geen blaasontsteking, dus de harde buiken die ik had komen vast van alle drukte!!

wat fijn een buikband,mischien dat ik ook ga kijken. Maar ja hoor van iedereen dat mijn buik nog klein is :( vind ik van niet haha en vind hem al best wel zwaar.

Pippe, bedankt. Nee nog meer emoties zo een dag. Pffff maar we zijn weer door die dag heen. Jij ook nog super van je echo,jammer van het wachten maar daarna mocht je wel weer lekker kijken :)

Sorpresa, zo lekker vroeg wakker. Ik slaap heerlijk moet ik zeggen,de 10 uur op een nacht kan ik halen ( wel vaak plassen ) maar daarna als ik kleintje weer heb voel schoppen val ik zo weer in slaap, en dan als ik er tijd voor heb kan er ook nog een middag dutje bij. Mooi hoor je kasten, lijkt me ind. een zware klus geweest,alle kleren eruit en weer erin pfff ma ja dat gedeelte is al klaar!! Hier schiet het ook al op, al het materiaal is binnen en manlief is al voor een deel begonnen, als hij klaar is dan zet ik er uiteraard een foto op.

ja en inderdaad gelukkig zijn het de hormonen anders was ik zeker met iemand gaan praten, af en toe.......

Zo hier is de kinderwagen binnen. Hij staat nog in dozen ( manlief had het al zo druk ) maar is binnen.

Vraagje : hoort het nou dat je buik gewoon hard is..... Omdat uk wat groter is of zijn dat al harde buiken, ik zit te twijfelen of ik maandag de vk even bel. Ik weet allemaal niet wat er bij hoort.

En voor degene die werken, werken jullie gewoon 40 uur??? Sorpresa van jou weet ik het ;) ik weet dus niet of ik het op mijn werk ook rustiger aan moet gaan doen al, wil geen zeikerd zijn!!

Fijne dag, vandaag een lekker lang ritje in de auto, me nichtje gaat mischien een paard kopen,vind ik wel leuk om te kijken, en savonds me zus met zwager en 2 kinderen die komen bbq-en, dus kom maar op met het mooie weer. Ow ja en om half 11 bij mijn oom op bezoek. Pffff ik zeg zit weer vol vandaag!!!

Geplaatst

Saba, mijn buik is ook 'hard' het is natuurlijk en soort spierzak met water en baby erin dus dat is niet zacht ;-) je weet inmiddels hoe een harde buik voelt, een soort spanning die erin trekt. Dat heb je vast niet de hele dag toch?

En mbt werk kan ik me je gevoel voorstellen hoor, ik had dat ook heel erg. Wilde geen zeikerd zijn, niemand tot last zijn etc. Maar toen bedacht ik me; wat is erger, me schuldig voelen tov mijn kindjes of tov mijn werk? Ik zou het mezelf niet vergeven als ik door koppigheid niet naar mijn lichaam luister en mijn kindjes lijden daaronder. Bv als ze dan te vroeg komen of niet goed groeien. Dus luister naar je lichaam en vraag desnoods een orienterend gesprek bij de bedrijfsarts. Zij hebben richtlijnen van wat ' normaal' is en hij/zij kan je ook vertellen wat de mogelijkheden zijn om je werk draaglijker te maken (bijv minder staan etc).

Geplaatst

Saba, wat betreft werk ben ik het helemaal met Sorpresa eens. Jij en je kindje komen eerst.

Zelf ga ik half september minderen naar 2,5 dag. Heerlijk ik kan niet wachten.

Voor de rest ga ik in de ziektewet. Mijn gyn en vk vinden het niet verantwoordelijk na alles om 50 (+) uren te blijven werken.

En hebben al een verklaring afgegeven. Ik zit gelukkig niet met een bedrijfsarts maar ik zit wel met mijn arbeidsongeschiktheidsverzekering.

Zij betalen voor mij zeg maar.

Wow je wagen al binnen. Ik zit zooooo af te tellen. Helaas gaat het bij ons pas half oktober zijn. Veel te laat voor mijn gevoel.

De band die ik gehaald heb is deze:

http://www.prenatal.nl/shop/Positie-Zwangerschapslingerie/Anita-Buikband-micro-1700-59001.htm?startValue=&rangeValue=35&prevVisit=true&id=59001

Ik heb wel begrepen dat je hem niet continue aan mag hebben want dan worden je banden weer lui.

Ik doe hem aan als ik veel moet lopen of een hele lange dag heb.

XXX

Wanda

Geplaatst

Hey meiden, aan het genieten van het mooie weer?

Hier gisteren een echte off dag gehad )-:. Zo frustrerend om steds moe te zijn, al sinds januari en ik merk dat mijn burnout niet geheel te herstellen is zolang de hormonen en de zwangerschap zoveel energie inpikken. Ik doe er alles aan om te hestellen. Slaap genoeg, eet gezond, doe ontspanningsoefeningen, als ik gefrustreerd raak of boos wordt gebruik in de therapie, doe aan yoga, wandel veel met de hondjes en nog iedere dag weer zo ontzettend moe. Vandaag is Loveland, een dancefeest waar we vaak heen gaan. Het is hier nl in het park, ik hoor de muziek maar kan er niet heen. Zou ik en niet volhouden en ons beebje wordt heel onrustig van een harde beat. Of beebje het nu juist leuk of niet leuk vind, beetje zielig vind ik het wel. Dus iedereen is lekker aan de party en I am home alone )-:. Iedereen zegt dan, je krijgt er zo iets moois voor terug of je wilde toch graag een kindje. Ja, ik zeg toch niet dat ik ons wondertje niet wil? Maar daarom mag ik het toch wel jammer vinden dat ik niet mee kan? En doe er dan een portie hormonen bij, spanning en onzekerhid en je hebt een huilende Donna )-:. Gelukkig voel ik me vandaag wel beter dan gisteren, maar ben blij als het feestje weer voorbij is. Zo, dat was even mijn frustratie en klaagzang.

We hebben t dus best effebpittig met zn allen hier met die hormoontjes. Hebben jullie dat ook? Het gevoel dat je niet mag klagen omdat je er zoveel moeite voor gedaan hebt voordat je zwanger bent, dus nu niet mogen zeuren? Er is nog nooit iemand die het letterlijk heeft gezegd, maar ik krijg soms wel het idee en vind het eigenlijk soms zelf ook!

Pippe, fijn dat alles goed is! En hoe is het met Lena, al wat minder pijn? Wel vervelend zeg! Is de uitslag al binnen?

Wanda, jeeee de kleine voelen! Apart, mooi, bijzonder he? Fijn dat de band helpt. Ik twijfel ook of ik er 1 wil. Wel voor onder de kleding, boven de kleding, daar ben ik het type echt niet voor.

Saba, een crematie is al niet niets en dan ook nog nee moeten zeggen tegen manlief terwijl je geen zeur wilt zijn en doe daar een portie hormonen en wat onzekerheid bij, nou geen wonder dat de traantjes dan komen! Hoe voel je je nu? En minder harde huiken?

Welke knderwagen en kleur is het geworden? Leuk hoor!

En wat werken betreft, ik ben van altijd doorgaan en minimaal 50 uur werken maar inmiddels 7 maanden thuis. Moeilijk, maar je hebt maar 1 lichaam en daar zit ook nog eens jullie wondertje in! Dat is echt belangrijker!

Sorpresa, hoe bevalt het minder werken?

Leuk he, met het kamertje bezig zijn! Maakt het weer echter hihi.

Zo, ik ga nog even wat lezen voor de studie en dan een lekker stuk met de doggies wandelen. Xx

Geplaatst

Zo daar ben ik ook weer.

Heb wel veel gelezen hoor, maar zit in een periode dat ik zelf weinig puf heb om te schrijven. Ook druk geweest zowel thuis als qua werk. De babykamer is bíjna klaar!!! Schoonvader heeft vorige week behangen en laminaat gelegd en donderdag en vrijdag hebben we alle meubels gekocht (Ikea) en in elkaar gezet, heerlijk!!!! Het is zoooo leuk geworden, vind ik dan hè ;-) we moeten alleen nog het kozijn verven, rolgordijn ophangen en het plafond ofwel witten óf er komt een grote foto tegenaan. Over 2 weken komt de bestelling binnen met badje matrasje en kinderwagen en dan zijn we op wat textiel na helemaal klaar!!! Lekker op tijd dus ;-)

Ons meisje blijft lekker doorbewegen, mijn buik golft met regelmaat flink. Ik had de stille hoop dat het groeien van mijn buik even zou stagneren, maar het gaat gewoon door. Vorige week dacht een vrouw dat ik nog een week of 5 moest...... Morgen alweer 24 weken, nog maar 16 te gaan. Het gaat echt hard. Ik zuig ieder moment in me op en geniet met volle teugen, want ik weet ook hoe het dadelijk voelt ná de bevalling, het missen van het niet meer zwanger zijn.

Ik lees over goede echo's, maar ook over diverse kwaaltjes. Harde buiken, bandenpijn, dizzy flauwvallen. Het hoort erbij, maar fijn is anders hè. Aan de andere kant is het een mooi signaal van moeder natuur om even een stapje terug te doen. Van de week zelf even naar de huisarts geweest, even ijzer geprikt..... 5.1 ahum vandaar de duizeligheid en vermoeidheid :-)

@Saba, je buik voelt inderdaad stevig/hard aan. Harde buiken kun je daar wel van onderscheiden. Als ik jou was zou ik zolang mogelijk wachten met ondersteuning middels banden, anders zijn je spieren heel snel verslapt en je moet nog even hè!!!

@Sorpresa, ik volg jou natuurlijk volop via fb. Lastig hè alles uit handen moeten geven en toekijken zonder zelf veel te kunnen doen.

@ Wanda, goed van je dat je zoveel uur gaat minderen!!

@ Belladonna, al naar de vk geweest met je klachten of is het al minder? Je kan altijd beter 1 keer teveel dan een keer te weinig bellen hè

Ik vergeet van alles, maar ben bijna op plaats van bestemming. We hebben feest van mijn zwager, we gaan een boottripje maken en we slapen dan ook daar gelukkig, nah ja bij mijn schoonouders dan.

Geplaatst

Zo heerlijk herkenbaar al jullie verhalen, en dan is het ook nog warm... Hihihi... Jullie zitten nu nog n beetje in de twilight zone.... Je weet nog hoe het was toen je alles kon, en je merkt nu heel goed wat je niet meer kan.... Over een tijdje ben je volledig overgenomen door de zwangerschap en volgt er vaak ook meer berusting... En maagzuur... Hihihi. En lekken, maar dan ook van onderen. Oeps. :-) Niet niezen!!!! En Sorpresa, ècht als je zo opstaat volgende keer thuisblijven hoor. Je maakt het wel weer goed in de toekomst. En EDR wat heftig!! Geen wonder dat je bang bent. Ik was ook altijd bang, niet vreselijk bang, maar niet onbezorgd zeg maar... Ik zei altijd eerst maar die baby gezond in mijn armen en dan. Gaan we eens ècht genieten... :-) maar het is zo logisch... We hebben al zoveel gezien en meegemaakt rondom kindjes krijgen... Dan kan je niet meer onbezorgd gelukkig zijn en daarnaast is zwanger zijn gewoon heeeeeeeeeeeeeel hard werken en in deze tijd ben je niet meer gewend als vrouw daar eens even lekker voor te gaan zitten, letterlijk. :-) Sokjes breien... :-)

Ga heerlijk door zo, lekker klagen als het moet, geniet van de prachtige momenten zo het lukt, gooi t er allemaal maar uit. :-) jullie zijn zwanger... Babietjes op komst... Het komt goed. X niki

Geplaatst

zo ik ben ook weer aanwezig, moet wel eerst alles bijlezen hoor. 1 aug 20 weken echo gehad en de kleine is helemaal gezond. de dag erna veel gehuild van blijdschap. nu 29 aug nog een doppler en afspraak bij de gyn.

ook zijn we nu achter de reden van de bloedingen, mijn placenta ligt laag en wat naar voren,hierdoor krijg ik met 30 weken nog een echo om te kijken hoe de placenta ligtmaar wat dat voor gevolgen kan hebben heb ik nog niet gevraagd. ik reageer later even op iedereen.

Geplaatst

Hoi claudia, bij mij ligt de placenta ook laag,ik krijg ook een extra echo met 32/34 weken, dit is belangrijk voor de bevalling. Anders heb je niet veel keus en wordt het een keizersnee. Maar vaak groeit de placenta naar mate je baarmoeder ook groeit naar boven..... Vandaar de extra check met 32 weken. Dit heeft de vk uitgelegd ;)

Geplaatst

Saba, maak je geen zorgen om een laagliggende placenta. Bij de 20 weken echo zagen ze bij mij ook dat de placenta laag lag. Hiervoor kreeg ik een extra echo met 28 weken en toen was er niets meer aan de hand, de placenta was met de baarmoeder mee omhoog gegroeid.

Geplaatst

Hoi allemaal! Even een teken van leven. Ben heel moe de laatste dagen. Het is ook gewoon te warm nu bah! Maar ik

lees nog steeds mee hoor :-) fijne avond allemaal!

Geplaatst

Yes me too sorpresa.... ;)

Melis, ben erg moe, na de 3 maanden is het niet afgenomen maar erger geworden lijkt wel. Ma ja veel slapen dan maar....

vaak plassen (geen blaasontsteking) denk dat kleintje af en toe erg laag ligt iig met zijn beentjes en voetjes.

Volgende week maar weer even een check bij eigen ha.

Voor de rest begint buik lekker te groeien, had laatst op fb een foto gezet.

Met 24 weken zal ik weer een nieuwe maken.

Geniet volop, ben super gelukkig!!

Manlief wat minder, hormonen wordt ik en zeker hij ook gek van soms, pfffff hahaha

xx

Geplaatst

Hier ook iemand die zeker nog geen verbetering merkt wat betreft het moe zijn.

Slapen is heeeeeerlijk. Wel op gekke tijdstippen wakker, maar nooit lang hoor hihihi

Manlief is woensdagochtend vertrokken voor een wandelvakantie met mijn ouders en is zondagavond terug.

Heerlijk het rijk voor mij alleen mmmmmmmmmmmm

Op hondje na dan. Maar dat is niet zo erg.

Ben benieuwd of we last gaan hebben van de hitte die eraan komt.

Gelukkig is het in huis lekker "koel" (22 graden)

XXX

Wanda

Geplaatst

Same here, ook zo moe...

Gezellig zo met zn allen ;-)

Nikki, thnx voor je wijze woorden! En mn duimen draaien nog steeds :-)

Ook mijn placenta ligt laag, maar vk was daar niet ongerust over. Gebeurd erg veel en maar weinig dat de placenta niet uiteindelijk naar boven groeit.

Maandag de 3/4D echo. Beide moeders gaan mee, dus gezellige boel.

Verder rustig aan, al heb ik morgen een vrijgezellenfeestje, hele lange dag in de hitte.....

En oh ja, ons kamertje is klaar op de plinten na. Spulletjes komen 17-9! Gisteren de laatste dingen gekocht.

Meiden, rustig aan en lekker toegeven aan je vermoeidheid!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden