Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat een mooie foto en wat een trotse overgrootmoeder! Nogmaals veel sterkte gewenst.

Hier gaat t wel goed, mijn buik is een stuk rustiger. Vrijdag moet ik weer naar het zkh en dan krijg ik de uitslagen, tenzij er iets geks bij zit ofzo. Even afwachten dus! Maar ik doe echt helemaal niks tot vrijdag. Alleen beetje tv kijken enzo!

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Esther, oww dat is niet fijn!! Goed oppassen en rustig aan.

Belladonna, dacht al wat schrijf je nu over dat je een zoontje krijgt, je wilde het toch geheim houden..... Haha toen ik de rest had gelezen begreep ik hem :)

Sorpresa, ja geheim kalm houden en alles rustig aan, ben benieuwd vrijdag... Hopelijk is het allemaal niks!!!

Wanda, super lieve en leuke foto!!! Je oma zag er heel lief uit!!! En wat een mooi dekentje

Zo bij vk geweest, volgens mij had ze haast pfffff tref het niet allemaal, maar goed.

Ik over die extra echo, wij weten van niks...... Moeilijk moeilijk had (die aardige) vrouw van het VU de uitslagen nog helemaal niet doorgestuurd #^¥] grrrrrrrr. Ik stuur het door bladiebla ik regel het verder ook je extra echo enz. niet dus.

Maar goed wel doorverwijzing gekregen uiteindelijk en vandaag voor woensdag een afspraak gemaakt, joepieeeee weer uk bekijken. En de uitslag is nu ook binnen, dus die moet ik dan voordat ik de echo heb even ophalen. Met 34 weken nog een echo. En over 2 weken de 3/4d echo. Dus nu nog 3 tegoed.

Geplaatst

Dag meiden,

@Wanda, wat een verdrietig nieuws, zo onverwachts. Wel een zéér speciale en dierbare herinnering heeft ze jullie na gelaten en wat een mooie foto. Heel veel sterkte deze tijd.

Volgende week donderdag zijn ze van babydump dus ook bij jou in de buurt, bij mij ook!!

@Sorpresa, hoe is het nu? Heeeeeeel veel passen op de plaats maken hoor!!!

@Clau, ik wil het ook weten natuurlijk!!! ik zal je een PB sturen. Wel fijn dat ze je blijven controleren. Het zal niet fijn zijn, maar wel zo prettig te weten waar de bloeding vandaan komt. Ik hoop voor je dat de bloedingen nu uitblijven in ieder geval.

@ Esther, ik hoop écht voor je dat je onzekerheid zal afnemen en dat je kan gaan genieten

@ belladonna, toch wel leuk hè om het iedereen al te vertellen, wat een leuk idee trouwens met de taart!! En super je echo zeg.

@Lief, heerlijk even eruit en leuk dat jullie ook van alles hebben besteld.

@ Saba, leuk vooruitzicht weer volgende week. Dat is nog van je 20 weken echo, of ben ik nu even de kluts kwijt? Was alles verder goed met de controle? hartje gehoord?

Gelukkig is de hitte weer voorbij. Heb de warmste dagen ook nog mogen werken, geen pretje.

Vorige week bij de gyn geweest, meisje groeit goed, mooi op schema. loopt nog steeds 2 dagen voor, maar dát zegt natuurlijk niets. Wel moet ik weer op suiker prikken omdat mijn dochter behoorlijk groot was en dan schijn je de volgende zwangerschap meer kans te hebben op suiker. Ook controle op rhesusC neg. maar goed, daar maal ik niet zo om.

Het kamertje is zo goed als klaar, meubeltjes staan op de plek en het zijn alleen wat kleine dingen qua afwerking. Dagelijks loop ik er even binnen, beetje wegdromen bij de commode, kleertjes uit de kast halen. Volgende week worden de laatste spullen geleverd, waaronder het matrasje, dus dan ga ik meteen het bedje goed opmaken (Heb nu het dunne matrasje van het oude campingbedje gebruikt). Ik heb net voor de gein mijn oude babypop in het bedje gelegd onder het dekentje. Manlief loopt ook iedere avond voor het slapen gaan even het kamertje in, buigt over het ledikantje en zegt dan slaap lekker lief meisje..... Ben benieuwd hoe hij reageert als hij die pop ziet hihi

Ons meisje is superdruk. Ze schopt stompt draait en duwt steeds harder, ik word er nu zelfs wakker van. Mijn buik wiebelt en golft met regelmaat flink heen en weer. Geweldig om te zien én 9 van de 10 keer ook om te voelen. Gister had ze me flink te pakken bij mijn ribben, dat was dan even iets minder. Van de week had mijn dochter even haar hoofd op mijn buik gelegd, ze wilde proberen om het hartje van buitenaf te horen. Ze kreeg toch een schop tegen haar wang, gewéldig.

Na morgen nog maar 7 weken werken...... time flies!!!!

Ik heb nu al zo’n zin om met verlof te gaan. Heerlijk nog even tijd voor mezelf, lekker bij vriendinnen buurten, alles in mijn eigen tempo, nú kan het nog (in mijn tempo dan hè ;-)) Zonder eraan te denken om luiers flesjes schone kleren spuugdoekjes etc mee te sjouwen, de auto in stappen en weg scheuren.

Maar ook heerlijk om alles voor te bereiden op de komst van ons meisje, alles wassen, checklist 100 keer nalopen, spulletjes kopen.

Fijne avond!!

Geplaatst

Ja ons dekentje gaat echt heeeeel dierbaar zijn.

We hebben afgesproken dat we het dekentje zeker gaan gebruiken. Daarvoor heeft ze hem gemaakt.

We hebben wel afgesproken dat we hem alleen in huis gaan gebruiken. Dus dat het dekentje ons huis niet verlaat.

Ik kan me niet voorstellen dat ik hem verlies.

Zaterdag is de begrafenis in Heerlen. Dat gaat dus een megazware dag worden.

Veel familieleden hebben al gezegd dat ik goed op mezelf en onze uk moet zorgen en als het te veel wordt dat ik me dan even afzonder.

Weet niet of ik dit kan. We zullen zien.

Zipa, grappig dat onze spulletjes samen in een vrachtwagen zitten. hihihi.

Ik ben heel benieuwd. Helaas moet ik zelf werken van 8.15 - 18.30 uur dus dan kan ik alleen de avond genieten.

Ik weet niet meer wie het schreef, over de pop in het ledikantje.

Geweldig, ben benieuwd naar de reactie.

Fijn weekend iedereen.

XXX

Wanda

Geplaatst

Wanda, mooie foto en inderdaad het dekentje koesteren. Succesmorgen met de zware dag )-:

Zipa, fijn te horen dat alles goed gaat. Je klinkt erg energiek, lekker hoor!

Saba, helaas moet je in de gezondheidszorg nog wat te vaak zelf opletten en op je strepen staan. Maar dat lukt je goed, dus heerlijk op naar woensdag!

Sorpresa, en wat was de uitslag?

Hier vandaag naar de vk geweest, alles weer goed. Verder helemaal gebroken. Gisteren hadden we een bruiloft, super mooi, lief en leuk. Maar de hele dag mee op stap op mn hakjes, dat is toch echt teveel gevraagd. Dus nu de hele dag pijn in mn rug, banden en buik )-: En zoooooo moe, bleh. Maar ja, is niet anders. Over twee weken nog een bruiloft en dan hebben we alle bruiloften en vrijgezellenfeestjes gehad voorlopig. Wel zo lekker.

Geplaatst

Even voorstellen :

saba26 - 27 jaar - 1ste kindje - 2e ICSI - 4e tp

Sorpresa - 27 jaar- 1ste & 2e kindje - 1e ICSI (na IUI's en 1 IVF) - 1e tp

Belladonna - 37 jaar - 1ste kindje - 3e IVF/8e Cryo

claudia75 - 36 jaar - 2de kindje - 2e ICSI

terrybrouwer - 33 jaar - 1 ste kindje - ecd poging 5

Zipa - 38 jaar- 2e kindje - 1ste IVF- 1ste cryo

EDR - 31 jaar - 1e kindje - 6 icsi behandelingen gehad, nooit zwanger, nu spontaan zwanger

Lieff - 33 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Wanda - 32 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Pippe (Lena) - 27 jaar - 1e kindje - 2e icsi - 4e terugplaatsing (cryo)

Controle / afspraken :

claudia75 - 29 aug (gyn en dopler echo)

Sorpresa - 24 aug (controle gyn)

saba26 - 29 Aug (echo) - 7 Sept ( 3/4d echo dr papa )

Belladonna - 18 sept (vk) - 29 sept (groeiecho en placenta check)

Wanda - 4 sept (vk)

Pippe - 11 sept (VK)

Uitgerekend op :

Belladonna - 01-12-2012 (jongetje)

Zipa - 02-12-2012 (Meisje)

Lieff - 10-12-2012 (verrassing)

terrybrouwer - 13-12-2012 (verrassing)

claudia75 - 16-12-2012 (verrassing)

saba26 - 20-12-2012 (jongetje)

EDR - 21-12-2012 (Meisje)

Pippe - 23-12-2012 (jongetje)

Sorpresa - 24-12-2012 (meisje en jongen)

Wanda - 24-12-2012 (verrassing)

Geplaatst

Zipa, ja inderdaad, dat was nog van de 20 weken echo, eindelijk weer even spieken!!! De schopjes zijn soms heel hard,dus denk dat hij wel lekker gegroeid is :)) en inderdaad de vk heeft het hartje laten horen. Maar ik kijk daar nooit echt naar uit, luister thuis soms ook met de de angelsound. Ben zo blij om weer even te kunnen kijken. Ik wordt nu heel vreemd vaak erg onzeker van alles,alsof ik het nog steeds niet kan geloven, rot hormonen denk ik dan......

Wat leuk alles bijna klaar, hier ook bijna,zal foto's plaatsen als het helemaal klaar is.

En wat leuk van manlief,ben benieuwd wat zijn reactie is hihi

Nog maar 7 weken,lekker!!!!! Ik ook aan t aftellen....

Wanda,heel veel sterkte, en luister naar je lichaam,t zal een zware emotionele dag worden. Denk inderdaad ook aan jezelf en de kleine,je oma zal dat zeker begrijpen, en inderdaad zou ik ook doen,thuis raak je je dekentje niet kwijt. Echt heel bijzonder,en dat hij af is ook,alsof het zo had moeten zijn!!

Belladonna, pfffff zware dag ja met hakken, merk ook dat ik die schoenen ( met een klein hakje ) ben al 1.84 dus ook niet meer aantrek.

Bruiloft is natuurlijk leuk,maar ook zwaar de hele dag. Je hebt er nog al wat.....

Wat fijn dat alles weer goed was bij de vk!!!

En die moeheid die herken ik, het blijft zo... Lijkt of heel het december bankje er mee te maken heeft ;)

En inderdaad, heb gelukkig laten weten dat ik me niet liet weg sturen zonder doorverwijzing voor een echo, was toch afgesproken..... Op naar woensdag :)

Bedankt voor het invullen van het lijstje ;) was het alweer vergeten....

Hier gaat het redelijk,aan het aftellen voor de vakantie nog 2 weekenden werken en 3 dagen doordeweeks, dan 3 weken vrij. Dan 2 werken en weer een week vrij ( we gaan trouwen op 4 oktober,we zijn dan 10 jaar samen ) en t is een kleine bruiloft omat het gewoon makkelijk is voor de kleine :) we geven beide niet echt om trouwen ( als ik miljonair was geweest zou ik met iedereen naar vegas gaan ) maja dat zijn we helaas ( nog ) niet, zeg nooit nooit hihi.

Maar we zijn in 2008 en 2010 in vegas geweest,en dat gaan we zeker weer doen,dan gaan we daar trouwen,dat is ons wens nog, dan straks met de kleine als bruidsjongen hihi.

Nou dan na die week nog 4/5 weken, dan heeeeeeeele lange vakantie, aftellen hier dus ook begonnen...... Totaal nog 8/9 weken werken.

Fijne avond xxx

Geplaatst

Ja sorry het was echt een rare dag! Bloed was goed, baarmoederhals lang en dicht, kindjes druk en levendig dus ik was blij! Kreeg ijzertabletten voor de zekerheid ivm de duizelingen dus ik ging ze meteen ff halen en liep nog ff de hema in voor wat kleine dingetjes. En toen werd ik wakker, op de grond voor de kassa. Ik weet nog dat ik duizelig werd en ben dus gewoon achterover out gegaan, heel freaky! Ziekenhuis kon er weinig mee, zolang ik de kindjes goed voel en er niks geks is verder hoef ik niets extra's te doen. Mag alleen niet autorijden en nergens alleen heen... Uh? En nu? Ben best wel geschrokken en tegelijk gefrustreerd. Ik kan/mag niks meer en bennog geen 23 weken onderweg!? De ijzerpillen doen er een paar weken over om echt aan te slaan dus als het al helpt heb ik er pas laat baat bij. Gemengde gevoelens dus.

Geplaatst

Even voorstellen :

saba26 - 27 jaar - 1ste kindje - 2e ICSI - 4e tp

Sorpresa - 27 jaar- 1ste & 2e kindje - 1e ICSI (na IUI's en 1 IVF) - 1e tp

Belladonna - 37 jaar - 1ste kindje - 3e IVF/8e Cryo

claudia75 - 36 jaar - 2de kindje - 2e ICSI

terrybrouwer - 33 jaar - 1 ste kindje - ecd poging 5

Zipa - 38 jaar- 2e kindje - 1ste IVF- 1ste cryo

EDR - 31 jaar - 1e kindje - 6 icsi behandelingen gehad, nooit zwanger, nu spontaan zwanger

Lieff - 33 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Wanda - 32 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Pippe (Lena) - 27 jaar - 1e kindje - 2e icsi - 4e terugplaatsing (cryo)

Controle / afspraken :

claudia75 - 29 aug (gyn en dopler echo)

Sorpresa - 6 sept (controle gyn)

saba26 - 29 Aug (echo) - 7 Sept ( 3/4d echo dr papa )

Belladonna - 18 sept (vk) - 29 sept (groeiecho en placenta check)

Wanda - 4 sept (vk)

Pippe - 11 sept (VK)

Uitgerekend op :

Belladonna - 01-12-2012 (jongetje)

Zipa - 02-12-2012 (Meisje)

Lieff - 10-12-2012 (verrassing)

terrybrouwer - 13-12-2012 (verrassing)

claudia75 - 16-12-2012 (verrassing)

saba26 - 20-12-2012 (jongetje)

EDR - 21-12-2012 (Meisje)

Pippe - 23-12-2012 (jongetje)

Sorpresa - 24-12-2012 (meisje en jongen)

Wanda - 24-12-2012 (verrassing)

Geplaatst

Saba, wij trouwen op 5 oktober met alleen ouders, broers, zussen en de getuige van vriendlief erbij. We hebben t ook nieman verteld verder. Althans, ik niet, vriendlief heeft t aan een van zn vrienden verteld. Het grappige is dat twee vriendinnen helemaal in trouwmodus zijn met voorbereidingen en alles en ik gniffel stiekem een beetje ;-) Wij gaan onze liefde ook nog wel vieren naar idd als we tien jaar samen zijn ofzo. Zoveel jaar getrouwd zijn vind ik geen 'prestatie'.

Geplaatst

Whhaaa wat grappig, een dag later, hoe kan dat...... Inderdaad, zo kan het ook, ga liever van 5000 euro naar vegas ;)

Wat betreft de uitslag, ik zou er blij mee zijn, er is niks met de beebjes, en alles ziet er perfect uit, alleen mams moet het rustig aan doen, geniet van de rust en vrije tijd zonder 2 beebjes, straks heb je je handen vol :)

ik zou wel willen dat ik wat meer vrije tijd had, ik werk nog 40 uur, pfffff ben af en toe helemaal gesloopt, maar dat uurtje daar mag ik gebruik van maken einde v/d dag, en wat doe ik..... Niet. Dan voel ik me een zeur. Hmmmmm ga er toch gebruik van maken denk. En dan maar een zeur..... Ga zo ook lekker me bed in, hele dag gewerkt, daarna ff naar prenetal compressors halen, daarna prax voor de babykamer plintjes,dáarna verjaardag en eigenlijk nog boodschappen doen,maar dat doen we morgen,me buik is zo hard als maar kan,en ben doodop, over een half uur heb ik gedoucht en lig ik in bed, morgen weer werken van 7 tot 3.

Fijne avond @ll xxx

Geplaatst

Dames, kennen jullie het gevoel niet teveel willen zeuren? Over willen komen als de gelukkige zwangere ipv de piepende, krakende zwangere? Ik heb momenteel zoveel pijn in de rug, banden en de buik net onder mn borsten tel daarbij mn continue aanwezige vermoeidheid op....bleh, ik wil echt niet zoveel zeuren, ben zo blij met ons beebje, maar t is gewoon even niet zo leuk. Heb afgelopen week maar liefst 4 feestdagen gehad, dus ook deels veroorzaker van de pijntjes.

Sorry voor mn klaagzang, moest het effies kwijt....

Geplaatst

Heel herkenbaar. Ik kan alleen maar een beetje liggen, haast invalide terwijl ik 'gewoon' zwanger ben! Voel me ook echt schuldig naar werk, mn mannetje en iedereen die nu dingen voor me doet. Maar we hebben het zwanger zijn misschien ook wel geromantiseerd in al die jaren. Valt daarom extra tegen..?

Geplaatst

hoi dames ik lees hier wel elke dag mee maar heb niet zo heel veel te melden. alles gaat rustig zijn gangetje.heb gelukkig niet veel klachten,dus ik kan echt van de zwangerschap genieten. vind het nu opeens wel snel gaan nog maar 16 weken. ook ben ik druk met de babykamer. het wordt ene grijs witte nijntje kamer. de meeste spullen heb ik wel zo een beetje in huis. vandaag is de box bezorgt.het wordt steeds realistischer. verder is die kleine wurm lekker druk en daar kan ik echt van genieten.woensdag hebben we de dopler echo en daarna de afspraak bij de gyn.

over drie weken begin ik ook met zwangerschapszwemmen.en over twee weken gaan we naar de babydump voor de laatste spulletjes.

belladona we mogen best klagen als we die behoefte hebben zeker hier op het forum.mijnn vorige zwangerschap was ik echt goed ziek. heb de eerste 12 weken overgegeven,met 15 weken lag ik op bed en had ik een rolstoel vanwegge bekkeninstabiliteit en met 25 weken lag ik in het zkh. met 28 weken is mijn dochter geboren. en nu alleen wat last van brandend maagzuur en ik moet mijn energie wat verdelen over de dag. dus zoals je ziet elke zwangerschap is anders.probeer van de leuke en goede dingen van de zwangerschap te genieten en klaag rustig door over de rest.

sorpresa jij bent natuurlijk wel zwanger van twee wondertjes dat vraagt extra veel van je lichaam lijkt me.

Geplaatst

Meiden tuurlijk valt het af en toe niet mee! En juist hier moet je dat denk ik wel kunnen spuien hoor!

Ik weet niet of we het teveel geromantiseerd hebben, ik moet zeggen dat het hier opzich wel redelijk gaat. Wel ga ik eind van de dag mezelf in de weg zitten. Ik weet nog heel erg goed van mijn zusje, die er vier heeft, dat zij eind van de dag ook altijd begon te puffen, kleren zaten niet meer lekker, buik zat wat in de weg etc. Aan de andere kant hoorde ik mijn zussen nooit verder! Mijn oudste zus heeft zeven kinderen en zelf bij de laatste heb ik haar nooit horen klagen terwijl ze in die zwangerschap twee keer is verhuisd! Ik denk dat ze dit bewust naar mij toe ook niet deden maar dan nog! Petje af voor ze!

Gisteren had ik last van maagzuur, vervelend gevoel, zwaar drukkend op de borst. En zo zijn er elke keer kleine dingetjes die me eraan herinneren dat ik zwanger ben!

Sorpresa ik begrijp dat je je wat schuldig voelt maar geloof me...niemand die je ook maar iets verwijt nu hoor! Je zwangerschap is zo kostbaar, en jij erbij! Geld ook voor belladonna!

Dikke knuffel voor jullie meiden! Denk dat het belangrijk is dat je echt goed luistert naar je eigen lijf! Ieder lijf is anders toch!

Geplaatst

Hey meiden,

Ik ken dat gevoel ook hoor. Ik heb zoooo veel last van mijn banden, soms heb ik het gevoel dat ik met 2 slagersmessen in mijn liezen loop.

No fun. Maar wel heeeeeel dankbaar dat spruitje er is / komt.

Ik denk dat we ons net iets meer bewust zijn van het wonder dat we bij ons dragen en daardoor minder durven te klagen. We weten wat het alternatief is.

Verder kan het best zijn dat we iets sneller last hebben van bepaalde kwaaltjes.

Sommige dingen zijn nauw eenmaal heel nauw verbonden met je emoties / gevoelens.

Misschien dat er (onbewust) toch nog dingen naar boven komen van alle jaren / keren verdriet.

Gewoon lekker klagen, al is het hier.

XXX

Wanda

Geplaatst

Hoi dames, ik heb vandaag weer een super echo gehad, alles gaat goed met de kleine man, zijn maagje loopt nu alleen voor qua grootte ipv zijn hoofdje, ach zo blijft allemaal een beetje in balans en over het algemeen loopt hij voor. Alles is wat groter, hij loopt dus 5 dagen voor, placenta was al iets hoger gaan zitten ( goed nieuws ) maar met 34 weken controleren ze het nog een keer.

Heb een foto meegekregen, en op de cd zouden foto's moeten staan,ik thuis kijken en tot mijn verbazing........... Niks alleen e foto's van de vorige keer. Huil huil snik snik, waarom nou weer, waarom kan alles nooit eens goed gaan,t waren leuke foto's, nu gaat manlief morgen even opbellen,mischien staan e opgeslagen en kunnen we met de cd langskomen...... I hope sow......

Maar met de uk gaat t dus super, hij heeft het goed bij mama :)))

Geplaatst

@ Saba, och heb jij weer hè, terwijl deze echo toch nog speciaal was omdat je de vorige keer geen foto's had gekregen? Toch?

Maar ach volgende week krijg je een nog mooiere echo en ik denk dat die bijzonderder is dan van deze keer.

@ Wanda, gelijk heb je hoor, met het dekentje, lekker thuis laten en koesteren. Hoe is het gegaan zaterdag?

@ Sorpresa, balen hoor dat je je zo voelt. Is het te wijten aan de tweelingzwangerschap icm laag hb? Tja afhankelijk zijn van anderen is niet fijn, sterkte met het je erbij neerleggen!!

@ Belladonna, ik herken het gevoel wel van niet zeurderig over willen komen, vooral omdat ik sinds 1 juli pas weer al mijn uren werk nadat ik begin december ingestort was. Wil nu laten zien dat ik sterk ben en dit aankan..... zucht

@ Claudia, lekker hoor dat je je deze zwangerschap veel beter voelt. Misschien weet je nu ook beter wat je moet laten ivm je bekken?

Och klagen, heerlijk toch!!! Is wel iets wat bij zo'n forum hoort, je wilt het tenslotte kwijt en waar kan dat nou beter dan daar waar je gelijkgestemden hebt die hetzelfde meemaken. Ik roep hele dagen overal dat het goed gaat, beetje moe, beetje bekkenpijn, maar ik en mijn meisje groeien goed, dus het gaat goed.... maar ondertussen wat heb ik een pijn en wat ben ik moe.

Eindelijk heb ik dan een afspraak gemaakt bij de Fysio. Over 2 weken begint de therapie ivm bekkenpijn. Vandaag bij Prenatal een babybelt gekocht, ik moest er gewoon echt aan. Ik loop af en toe bijna te janken van de pijn. Tja ik ben nu ook al aardig groot en ik moet nog 3 maanden....... Haha die verkoopster bij Prenatal reageerde helemaal stom verbaasd toen ik vertelde dat ik 26 weken zwanger ben.

Morgen maar een rustdagje inlassen. De spullen worden morgen wel geleverd die nog ontbreken (kinderwagen, matrasje, campingbed en bad met toebehoren), maar verder doe ik echt niets!! Heb druk weekend achter de rug, korfbaltoernooi van dochterlief, zondag onze verjaardagen gevierd, hele dag visite gehad, maandag en gister gewerkt en vandaag 3 uurtjes met dochter de stad in geweest. Ik trek dat dus niet meer. Dus echt een rustdag inlassen en dan moet ik 4 dagen achter elkaar werken. Gelukkig heb ik wel mijn laatste avonddienst achter de rug, heerlijk dat dat niet meer hoeft.

Van mijn zus trouwens een kadobon gekregen voor een bellypainting!! Lijkt me helemaal superleuk, dit gaan we in oktober dus laten doen.

Volgende week donderdag krijgen we de 3D-echo (is eigenlijk 4d) De week erop weer controle met echo bij de gyn. De week daarna intake kraamzorg, de week daarna controle bij het echocentrum ivm het verwijdde nierbekken wat ze zagen met de 20weken echo. Volgens mij moet ik de week daarna weer naar de gyn.... Fysiotherapie gaat starten.... Ik heb het er maar druk mee haha

Verder gaat het met het meisje super. Lekker levendig, zo erg dat collega's en clienten ook wel eens zitten te lachen bij het zien bewegen van mijn buik.

Over klagen en kwalen gesproken, ik snurk ineens heel erg, nog anderen die daar last van hebben? Ohja en de nachtelijke krampen in voeten en kuiten zijn weer begonnen, ook erg fijn...... not.

Ik ga trouwens ook een gipsafdruk maken van de buik, nog meer die dat gaan doen?

Ik haal zelf gipsverband bij de hobbywinkel, is aanzienlijk goedkoper.

Fijne avond allemaal!!

Geplaatst

goedenmorgen dames gisteren echt rot nieuws gehad. de kleine gaat veel eerder komen er is een te hoge druk in de navelstreng en de kleine loopt iets achter in groei. tel dit op bij mijn vorige zwangerschap.(dochter met 28 weken geboren)over 2 weken moet ik terugkomen en als de kleine nog steeds en meer achter ligt of als de druk hoger is geworden word ik opgenomen in het zkh. ik zit er op dit moment even doorheen.toch zijn er ook wel positieve dingen mijn bloeddruk is nog goed laag 108/68 er is nog genoeg vruchtwater en de kleine doet het nog goed.ik hoop de 28 a 30 weken te halen.

sorry voor dit ego bericht. ik neem even wat afstand van hier lees wel mee en als er iets bijzonders is zal ikk dit melden

iedereen heel veel s6

Geplaatst

Jeetje Claudia, wat een rotnieuws!! Ik ga heel hard duimen dat de kleine nog een paar weekjes blijft zitten. Heel veel sterkte!! Dikke knuffel

Geplaatst

Hallo,

Claudia, ik duim heel hard voor je dat de kliene nog Wat langer blijft zitten. Heel veel sterkte!!!!

Dames ik lees wel mee hoor! Vind het leuk om jullie verhalen te lezen!

Hier gaat alles steeds beter. We krijgen een meisje!!!!!

Dikke knuffelvoor allemaal

Terry

Geplaatst

Oh Claudia, dat is schrikken! Rustig aan en we gaan ervoor dat jullie beebje nog zeker tot 30 weken mag blijven zitten en zoveel als mogelijk kan groeien. Maar jeetje, wat een spanning meid. Maar net als je dochter is ook dit kindje een vechtertje, dat kan gewoon niet anders. Begrijpelijk dat je wat afstand neemt, maar mocht je je hart willen luchten, dan weet je ons te vinden he?

Sterkte meis, dikke knuffel!

Geplaatst

Claudia, wat een rotnieuws. We gaan allemaal hard duimen dat jullie kindje nog lekker even blijft zitten.

Heel veel sterkte.

Wanda

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden