Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

als jullie trouwens willen weten wat wij gaan krijgen hoor ik het wel via een pm.we willen het verder stil houden dus op het lijstje mag komen te staan verassing

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wanda, lekker het rijk alleen!!!! Succes met de warmte, dat wordt wat voor ons allen..... Vast dikke enkels weer, ma ja beter dan regen en wind ;)

Belladonna, pfffff de hele dag op stap lijkt me wel zwaar, vooral met het warme weer! Veel plezier (succes)

Claudia, ik ook :))))) stuur je een pb? Lijstje zal ik eerdaags even opzoeken als ik op de comp zit.

Geniet van het weekend meiden, en rustig aan.

Geplaatst

Even voorstellen :

saba26 - 27 jaar - 1ste kindje - 2e ICSI - 4e tp

Sorpresa - 27 jaar- 1ste & 2e kindje - 1e ICSI (na IUI's en 1 IVF) - 1e tp

Belladonna - 37 jaar - 1ste kindje - 3e IVF/8e Cryo

claudia75 - 36 jaar - 2de kindje - 2e ICSI

terrybrouwer - 33 jaar - 1 ste kindje - ecd poging 5

Zipa - 38 jaar- 2e kindje - 1ste IVF- 1ste cryo

EDR - 31 jaar - 1e kindje - 6 icsi behandelingen gehad, nooit zwanger, nu spontaan zwanger

Lieff - 33 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Wanda - 32 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Pippe (Lena) - 27 jaar - 1e kindje - 2e icsi - 4e terugplaatsing (cryo)

Controle / afspraken :

terrybrouwer -

claudia75 -

Sorpresa - 24 aug (controle gyn)

saba26 - 23 Augustus vk - 7 September ( 3/4d echo dr papa )

Belladonna - 20 aug (3d echo dr. papa) - 24 aug (vk)

Zipa - 16 aug gyn

EDR -

Wanda -

Pippe - 8 Aug (20 weken echo)

Uitgerekend op :

Belladonna - 01-12-2012 (verrassing)

Zipa - 02-12-2012 (Meisje)

Lieff - 10-12-2012

terrybrouwer - 13-12-2012

claudia75 - 16-12-2012 (verrassing)

saba26 - 20-12-2012 (jongetje)

EDR - 21-12-2012 (Meisje)

Pippe - 23-12-2012 (jongetje)

Sorpresa - 24-12-2012 (meisje en jongen)

Wanda - 24-12-2012 (verrassing)

Geplaatst

@ Claudia: wat fijn een goede echo! En lekker dat je wel wat extra controle krijgt.

@ Wanda: nog bedankt voor de tip voor BD in Eindhoven. We zijn vorige week geweest en die winkel is veel fijner dan in Roosendaal. We hebben een kamer besteld, kinderwagen en een heleboel kleinere spulletjes gekocht. Lekker om even de rust te hebben en niet om te hoeven kijken of er een bekende achter me stond!

Zijn jullie de hitte doorgekomen? Wij zijn een paar dagen naar Normandie geweest. Daar was het ook warm, maar minder dan hier, begreep ik.

Ik kan er helemaal niet tegen, hoeft van mij niet zo nodig zo heet te zijn.

Ik voel de baby trouwens steeds vaker, grappig gevoel. Mijn man heeft het ook al gevoeld, hij is helemaal in de wolken.

Geplaatst

Even voorstellen :

EDR - 31 jaar - 1e kindje - 6 icsi behandelingen gehad, nooit zwanger, nu spontaan zwanger

Controle / afspraken :

terrybrouwer -

claudia75 -

Zipa - 16 aug gyn

EDR -

Wanda - 4 september vk

Pippe - 8 Aug (20 weken echo)

Uitgerekend op :

Lieff - 10-12-2012

Geplaatst

Lieff, graag gedaan hoor. Die winkel is echt monsterlijk he. Hihihihi.

Wij hadden iets raars bij BD.

We werden 2 weken geleden gebeld dat de reiswieg nog langer op zich liet wachten dus levering 2e week van NOV.

Dat vind ik zelf veel te laat dus ik zeg tegen mijn man, ik bel ze op dat ze de rest alvast leveren.

Ik bel de maandag erop (we zijn op woe of don gebeld). Dat was geen enkel probleem. We werden diezelfde week terug gebeld voor een bezorgafspraak.

Dinsdag bellen ze heel netjes. Ze zijn iedere donderdag bij ons in de buurt, dus mochten we zelf aangeven welke donderdag goed was.

Dus wordt volgende week donderdag alles geleverd.

Zegt die dame een momentje er staat een melding bij de reiswieg. Ik geef aan dat die nageleverd word maar ze moeten het toch even nakijken.

Nee hoor, hij wordt meegeleverd. Man en ik helemaal perplex. ALLES wordt dus volgende week donderdag geleverd. YES

Verder gaat het hier niet goed. Mijn oma is zondagavond overleden. Gisterochtend is ze door mijn oom gevonden.

Ben er helemaal kapot van. Zo onverwachts. We hebben 5 weken geleden haar schoonzoon begraven en nu haar.

Ze is niet goed geworden onder de douche en naar alle waarschijnlijkheid daar direct gestorven.

Ze was voor onze spruit een dekentje aan het breien. Dat had ze op zaterdag net afgekregen.

Ik stort in als ik aan dat dekentje denk. We hebben nog een hele leuke foto waar ze het dekentje aan het breien is.

Ik kan er nu niet naar kijken. Eind van de week dus weer naar Limburg voor een begravenis.

Baby is heel onrustig (of buik, weet het even niet).

Pffffffffffffffffffffffffffff

XXXX

Wanda

Geplaatst

Hee meiden,

Hoe gaat het met jullie? Is het nog te doen met dit warme weer?

Hier alles oké! Zag dat er weer goede echo's voorbij zijn gekomen, fijn! :laugh:

Zal het lijstje zo ook even updaten.

Geplaatst

Jee, Wanda, wat krijgen jullie het voor de kiezen. Gecondoleerd en héél veel sterkte! Wat zal dat dekentje een mooie speciale betekenis hebben. Nogmaals ontzettend veel sterkte in deze moeilijk tijd.

Geplaatst

Even voorstellen :

Controle / afspraken :

terrybrouwer -

claudia75 -

Zipa - 16 aug gyn

EDR -

Wanda - 4 september vk

Pippe - 11 september (VK)

Uitgerekend op :

Lieff - 10-12-2012

Geplaatst

Wanda wat naar! Gecondoleerd en sterkte...

Lieff, leuk he die drukte in je buik? Vind het ook zo gezellig. Vriendlief heeft 1 schopje gevoeld maar verder pesten ze hem door expres niks te doen waar hij zijn hand neerlegt!

Ik vind die hitte helemaal niks. Ben al duizelig en dat is alleen maar erger. Zit nu even mobiel de forummen vanuit het ziekenhuis want heb gisteren ineens heel veel harde buiken gekregen en ze hebben even gekeken of t nog goed gaat met de kleintjes. Die doen t goed maar mama niet zo dus wacht nu in het lab op mijn beurt om bloed te prikken. Hopelijk vinden ze daar iets waardoor ik zo duizelig en naar ben de hele tijd. Moet verder even rust houden maar ja ik kon sowieso al weinig dus dat is een kleine moeite...

Fijne dag dames!

Geplaatst

Sorpresa, heel veel sterkte. Succes met de bloeduitslagen. Hopelijk kunnen ze je van die duizeligheid en narigheid afhelpen.

XXX

Wanda

Geplaatst

wanda heel veel sterkte.

sorpresa hopenlijk vinden ze iets waardoor er wat aan te doen is.

hier gaat alles goed voel me goed en heb weinig last van klachten. de kleine is wel goed druk hahaha soms gata mijn hele buik heen en weer echt lachen.man en dochter kunnen de kleine ook goed voelen dus dat maakt het extra leuk.

Geplaatst

Wat is er veel geschreven had het even gemist.

Belladonna, hoe was jou 3/4d echo bij doketer papa?? Heb je mooie foto's??? Nog 2 weken dan mag ik.... Joepie

Wanda, gecondoleerd, wat sneu allemaal!!! Veel sterkte!!!

Sorpresa, schrikken, hoe was de uitslag??? Gelukkig gaat het goed met de beebjes!!! Als je nieuws heb laat je het dan weten??

Claudia, heb nog geen pb van je gahad..... Klopt dat?? Ben nieuwsgierig ;) leuk he, mijn buik wiebeld soms ook alle kanten op,echt leuk om te zien!!! Minder leuk is het als hij tegen me blaas aan schopt,dan moet ik weer plassen haha.

Zo hier schiet het al op met de babykamer, dit weekend is hij af.... Joepiee manlief is druk bezig,ik heb weinig fut, dus doe het ook thuis en op t werk lekker rustig aan!!! Nog ander half week dan 3 weken vrij, joepieee

Morgen naar vk ipv overmorgen wat op t lijstje staat, ze belde op of ik het kon verplaatsen, dus dan een echo plannen, hopelijk is er dit weekend plek,en anders wordt het volgende week. Kan niet wachten om te zien hoe groot hij is geworden. Nog 2 dgn dan zit ik alweer op 23 weken. Buikje groeit ook lekker nu, mooi om te zien!!!!

Fijne avond

Geplaatst

Wanda wat een nare tijd voor jullie! Gecondoleerd en heel veel sterkte!

Sorpresa wat naar dat je je zo voelt! Weet je al meer? Fijn dat met je ukkies alles goed is!

Claudia ook ik ben nieuwschierig!

Hier een paar dip dagen. Zondag onderuit gegaan in de kerk. Ben continu duizelig en licht in het hoofd. Sinds 2 dgn voel ik ons meisje niet dus vandaag sloeg de paniek toe. Ik mocht direct komen bij de vk. Hartje gehoord en alles lijkt goed. Ik vind het soms moeilijk om echt vertrouwen te hebben. Als ik lees dat anderen rond deze termijn het kindje heel veel voelen, de buik heen en weer zien gaan, lekker groeien etc dan ga ik twijfelen of het bij ons wel goed zit. Ik hoor van iedereen om me heen dat ik een bescheiden buikje heb, mijn buik beweegt niet en ik voel ons meisje amper...nou ja pffff ik was dus een wandelende hormoonbom.

Ben twee dagen thuis geweest en ga het morgen weer proberen. Het werken valt momenteel niet mee, het is erg druk en super warm op zaal. Zalen liggen vol met acht patienten en we hebben geen airco dus de temp loopt al gauw op naar eind 20 begin 30 graden. geen pretje!

Zo...dat was ff een klaagzang...sorry!

Ik merk ook dat die onzekerheid maakt dat ik niet zoveel meeschrijf. Dom misschien maar ik ga piekeren als ik lees dat het bij jullie anders gaat. Herkenbaar?

Geplaatst

Allereerst Wanda, wat heftig! Jeetje meis dat wordt weer een zware, emotionele tijd. Heel veel sterkte!

En fijn dat jullie spulletjes komen, beetje afleiding en vreugde.

Sorpresa, uitslag al binnen? Niet fijn hoor dat je je zo naar voelt. Je hebt ook twee energie etertjes he? Is gewoon zwaar. Rustig aan, niets is nu belangrijker dan jijzelf en je beebjes!

Esther, doen wat goed voelt. Dus mi ook wat betreft meelezen en meeschrijven. Ik heb dat gevoel ook wel eens gehad, dat anderen meer voelden enzo. Je verstand weet heel goed dat je zwangerschappen onmogelijk met elkaar kunt vergelijken. Maar je gevoel wil alleen maar bevestigingen halen uit vergelijkingen, uit je lichaam, wat je voelt en als dat niet zo "ver" is als bij anderen, dan begrijp ik je onzekerheid heel goed! Fijn dat je bij de vk langs mocht komen. Enig advies die ik je kan geven is praten en schrijven over je gevoelens, positief en negatief. Niet wegstoppen! En hier mag je ze wat mij betreft altijd opschrijven, maakt niet uit hoe vaak! We begrijpen heel goed hoe je je voelt! Nog een paar weekjes en ook jij zit in de zone dat je kindje levensvatbaar is. Persoonlijk vond ik dat een hele stap en iedere week meer is een betere kans nu, dat voelt zo anders (vind ik).

Clau, jaaaaaa ik wacht ook met smart op je PB!!! ;-) Fijn dat het verder goed met je gaat!

Pippe, bij Lena dus ook alles goed! Fijn!

Lieff, die hele erge hitte vind ik ook meer niks. Gewoon graatje of 22 met een zonnetje lijkt me heerlijk! Tijdens die hitte erg rustig aan gedaan en veel drinken.

Saba, je klinkt lekker energiek, klopt dat? Fijn dat het goed gaat en het kamertje op gaat schieten. Wordt dan zo echt he?

Hier vandaag een absolute rustdag. Afgelopen weekend was manlief weg, dus heb ik iedere dag 2,5 uur gelopen met de honden. Dat is wel erg lekker. Maar wel vroeg opstaan en laat naar bed, want overdag veelste warm om te wandelen. Zaterdag vrijgezellenfeestje gehad. Fijn,was dat we een deel van de dag gingen varen. Verder was het gelukkig een vrij rustig feestje dus heb ik het goed uit kunnen houden. Gisteren hadden we de echo bij dr. Papa. Was echt geweldig. Ons beebje was lekker aan het bewegen en liet zich goed zien! Mooie foto's en filmpje. Dr papa is echt heel goed, duidelijk in zijn verhaal en heel relaxt. Alles is weer bekeken, nog meer en beter dat de 20 weken echo en alles werd ook hier goedgekeurd. Fijn! Onze moeders vonden het geweldig! En we hebben ze vertelt dat we een jongen krijgen. We hebben nl gisteravond een klein feestje gehad (het was onze trouwdag). Close familie en vrienden kwamen langs, heerlijk buiten gezeten. Kopje koffie gedaan en hier hadden we taart bij. En de taart verklapte dat we een jongen. Krijgen, de binnenkant was nl blauw. Was echt super leuk! De reden om het toch te vertellen is dat we op deze manier de reacties van iedereen konden zien en horen. Als we het bij de geboorte vertellen is het veelal via de telefoon, het kaartje of via via. Dan zie je de reacties niet. Dus het geslacht van ons beebje is niet langer geheim!

Geplaatst

Even voorstellen :

Controle / afspraken :

terrybrouwer -

claudia75 -

saba26 - 23 Aug vk - 7 September ( 3/4d echo dr papa )

Belladonna - 24 aug (vk)

Zipa -

EDR -

Wanda - 4 september vk

Pippe - 11 september (VK)

Uitgerekend op :

Belladonna - 01-12-2012 (jongetje)

Lieff - 10-12-2012

Geplaatst

sorry dames het gaat steeds fout met de pb kunnen jullie mij anders een pb sturen dan kan ik daarop reageren.en zou iemand mij op de lijst willen zetten ik heb 29 augustus een bezoek aan de gyn en een dopler echo

Geplaatst

Even voorstellen :

Controle / afspraken :

terrybrouwer -

claudia75 - 29 aug (gyn en dopler echo)

saba26 - 23 Aug (vk) - 7 Sept ( 3/4d echo dr papa )

Belladonna - 24 aug (vk)

Zipa -

EDR -

Wanda - 4 sept (vk)

Pippe - 11 sept (VK)

Uitgerekend op :

Belladonna - 01-12-2012 (jongetje)

Lieff - 10-12-2012

Geplaatst

wat een lieve foto wanda! En wat zal dit dekentje een speciale betekenis voor jullie en jullie kleine krijgen! Bijzonder hoor!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden