Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Thxx meiden, ik dacht laat ik even op de papieren kijken.....had ik nog niet eerder bedacht haha, maar stond op met 34 weken wordt ik gebeld, dus we wachten af, en met 36 weken toch onder behandeling bij gyn in het ziekenhuis,kraamhulp zit ook daar.

Dus maakte me niet echt zorgen, maar dacht me te herinneren dat ik met 32 wkn gebeld zou worden,na ja opgelost.

Esther, nou nog genoeg tijd!!! Ja inderdaad werk er nog bij,dan heb je ook minder tijd,nou nog even ;)

kan je alles inhalen en genieten van je vrije tijd!!

Wanda, zeker leuke dingen allemaal!!! En dan het allermooiste kado in December niet te vergeten ;)

niki, owwww spannend!!! Duim voor jullie!!! Hou je ons op de hoogte.....

Geplaatst

Zo, er is weer veel geschreven! :-)

Allereerst Nikki, wauw! Wat leuk en spannend! Op naar een prachtig mooi derde kindje! Ik duim ook mee! En met zoveel duimen moet het goed gaan! :-)

Pippe en Sorpresa, mooie buiken!

Sorpresa, prachtig kamertje!

Saba, fijn dat je wat gerustgesteld bent. En hopen op een wat vroegere, natuurlijke en mooie bevalling. En anders idd een ks, alles voor de beeb. Ik heb gisteren de kraamzorg gehad en ben nu ruim 35 weken zwanger, hier dus ook wat later. Was prima gesprek, gelukkig niet zo'n schooljuf type.

Esther, gewoon dingen op je eigen tempo regelen. Eerst maar eens lekker bijna verlof.

Wanda, lekker hoor alles bijna klaar en een bellypainting en shoot voor de boeg. Leuk om te doen en te hebben. Wij hebben ook mooie foto's , toch heel bijzonder.

Zipa, Lieff en Claudia, ook alles goed?

Hier gaat het allemaal een tempo lager. Mn buik is nu dusdanig groot en vaak harde buiken dat ik het echt rustiger aan moet doen. Gisteren had ik een drukke dag ivm mijn studie, was ik 's avonds echt ziek van. Dus dat moet ik anders gaan regelen. Nog een week of 2 en dan is de eind scriptie af, hoop ik..... Pppfff wordt echt een close call.

verder de nachten nog altijd veel pijn, ik wordt steeds wakker met een gevoel alsof er een auto over mn buik gereden is. De bewegingen van de kleine doen erg pijn net zo onder mn borsten. Het is daar echt helemaal blauw, beurs en zelfs gekneust.

Maar verder beweegt ons mannetje veel, die neemt zijn ruimte gewoon lekker en heeft t nog goed naar zijn zin. Zaterdag alweer 36 weken en as maandag weer een echo en controle bij de gyn.

fijne dag dames!

Geplaatst

Belladonna ik herken dat beurse gevoel heel goed! Ons zoontje ligt rechts en hoger dan zuslief. Hij duwt en trapt de hele tijd tegen mijn ribben zodat ik me in de loop vande dag echt geen houding meer weet te geven. Ik heb de ribben aan die kant een jaar of 10 geleden gekneusd en gescheurd toen ik uit een decorstuk viel en dat helpt volgens mij ook niet mee. Mijn ribbenkast is ook niet meer symmetrisch sindsdien dus heb t idee dat daar wel blijvend iets niet klopt. Anyway... Ik kan ook niet zo lang een BH hebben. Hoe groot ook, het zit altijd te strak/in de weg.

Wel goed dat je je tempo voor zover mogelijk aanpast. Je scriptie wordt inderdaad spannend zo met de timing zeg! Ik doe het je niet na!

Even een vraagje aan alle dames; ik heb al de hele dag last van een soort spierpijn gevoel over mijn hele buik. Herkenbaar?

Geplaatst

Belladonna wat vervelend dat je snachts zoveel pijn hebt! Gaan die bewegingen zo hard joh? Ik voel ons meisje wel veel maar niet pijnlijk ofzo. Komt w.s. omdat ik de placenta voor heb liggen?

Pittig hoor dat je nu nog zo druk bent met je scriptie! Niks aan! Sterkte met de laatste loodjes!

Sorpresa jij dus ook al last van het getrappel!

Ik herken die spierpijn niet. Wel regelmatig harde buiken maar geen spierpijn.

Geplaatst

Belladonna, dat wordt zeker spanned of je het voor die tijd af gaat krijgen..... Hoop het voor je!! Succes i.i.g!

Ja ik krijg denk volgende week ergens een belletje.

Wat vervelend dat je er zo een last van heb van het getrappel, ik net zoals esther, voel hem wel goed bewegen, niet vaak, heel af en toe een pijnlijke trap of beweging richting ribben,maar is op 1 hand te tellen. Bij mijnligt de placenta ook voor, weet niet of het daar mee te maken heeft.

En hij heeft zijn beentjes/voeten rechts naar de zijkant, daar voel ik ze altijd en op de echo's van afgelopen week lag hij alle keren hetzelfde.

Soms.vind ik het jammer dat hij zo rustig is ,ma ja aan de andere kant slaap ik wel beter dan denk, hij maakt me niet wakker,ik wordt van mezelf wakker omdat ik moet plassen.

sorpresa, nee ken de spierpijn ook niet echt waar jij het over hebt????

Geplaatst

@ Sorpresa, ik ken het gevoel wel, tenminste dat denk ik. Ik heb het gevoel alsof ik giga heftige buikspieroefeningen heb gedaan. Misschien idd door teveel inspanning (ik hoop in ieder geval niet dat het een groeispurt is hihi) of het is gewoon het gewicht wat we meezeulen. Heb er gisteravond en vannacht heel erg last van gehad ook icm harde buiken, wist niet meer hoe ik liggen of zitten moest Ook vandaag met sommige bewegingen voel ik het.

@ Saba, wat zou de reden zijn voor een keizersnee dan? Als je geen belletje krijgt dan lekker zelf erachteraan bellen hoor.

@ Belladonna, hoop dat je een beetje ontspanning kan vinden ook en dat je nog een beetje kan genieten van de laatste weekjes. Hier kan het ook af en toe heel erg pijn doen als meisjelief ligt de feesten, van die venijnige trappen of duwtjes net tegen mijn ribben aan. Rustig en voorzichtig aan met je bekken he. Had je er nu ook therapie voor?

@ Wanda, leuk hoor de bellypainting, ben erg benieuwd hoe het er uit gaat zien. Nog anderhalve dag werken he?

@ Pippe, mooie buik hoor

@ Esther, hoelang moet je nog werken? Ik heb zovaak een echo omdat ik onder controle ben bij de gyn vanaf het begin, dus dan is het standaard een echo bij de controle. Maar ik dacht tegenwoordig een groei of liggingsecho wel normaal is ook? Wel fijn dat je een bekende krijgt tijdens de kraamtijd. De klik met de kraamverzorgster is toch wel heel erg belangrijkvind ik. Wordt zij weggehaald bij een ander gezin als jij bevallen bent?

Weet niet of ik iets of iemand vergeten ben.....

Nou hier nog steeds hetzelfde liedje. Heel veel pijn. Maandag niets gedaan, gister alleen maar met manlief boodschappen gedaan met tussendoor vaak zitten (toch wel handig die coffeecorners in de supermarkt) en gisteravond even naar de Ikea geweest, half uurtje waren we daar en ik braaf in de rolstoel. Waarschijnlijk was dát zelfs teveel. Heb er een paar uur van wakker gelegen. Bleh ben het echt zat, dit vind ik gewoon niet leuk meer, ik kan gewoon echt níets of ik heb giga pijn. Ik kom aan maximaal 4 a 5 uur slaap per nacht.

Volgende week dinsdag weer naar de gyn, dan ben ik inmiddels 36 weken en 2 dagen. Benieuwd wat de uitslag van het bloedprikken is.

Vandaag weer wat spulletjes binnen gekregen wat ik op marktplaats heb besteld, zo leuk. Morgen krijg ik als het goed is de draagdoeken binnen.

Vanochtend heeft manlief de woonkamer even onder handen genomen, wat kasten verplaatst en de box opgezet. Yessss weer iets af.

Ik ga eens even de checklist erbij pakken, eens zien of ik nog iets af kan strepen.

Geplaatst

Zipa wat rot dat je zo achter gaat lopen met slaap! Dat maakt denk ik dat je lijf nog meer gaat protesteren of niet? Pittig hoor als ik je zo lees!

Lig je overdag weleens een uurtje?

Ik moet nog 1,5 week werken en dan zit het erop.

Morgen ga ik naar de vk...ik zal eens vragen of ik nog een echo krijg!

Ik ben nu bezig met de adressen voor de geboortekaartjes. Lastig hoor...wie stuur je wel en wie niet etc!

Geplaatst

hier even ego bericht.

zit er even helemaal doorheen. manlief heeft zijn kruisband gescheurd en de buitense kruisband is nog niet bekend. vrijdag naar het zkh. mijn vader wordt over 4 weken aan zijn hart geopereerd. en ik ben zwanger en kan steeds minder.help hoe moet ik dit in vredesnaam allemaal gaan doen. maar daar was mijn lieve moedertje die me trooste. bij manlief wou ik dit niet kwijt want hij voelt zich al zo schuldig. dus de tranen stroomde hier heftig, zal ook wel door de hormonen komen.morgen zal ik even op iedereen reageren.sorry voor mijn geklaag,maar moest het even kwijt.

Geplaatst

och claudia wat ellendig allemaal! En dat juist nu! Hoe is je moeder eronder?

Kruisbanden...dat is toch een vrij langdurige geschiedenis? Ik heb vorig jaar mijn enkelbanden gescheurd en daar ben ik een flinke poos mee zoet geweest.

Ik snap echt dat je dit er allemaal niet bij kunt hebben! Heb je vrienden die jullie kunnen komen helpen de komende weken en in de kraamtijd?

Sterkte!!!

Geplaatst

Ja herkenbaar Esther wat de geboortekaartjes betreft, ik heb ook een rits tantes en ooms waar ik helemaal geen contact mee heb en zo bij mijn man hetzelfde, stuur je die dan wel of niet....

Gelijk heb je dat je even navraagt bij je vk, nee heb je, ja kun je krijgen

Tja het slaapgebrek zal er misschien ook wel aan meewerken dat het lichamelijk niet lekker gaat. Ik slaap overdag vaak wel een uurtje of ik ga gewoon zover dat mogelijk is zo ontspannen mogelijk liggen.

Geplaatst

Och Claudia, lekker laten gaan die tranen, is ook allemaal niet niks.

Probeer er aan toe te geven en daar waar mogelijk hulp in te schakelen.

Sterkte!!

Geplaatst

Och jee, hoop toch niet dat het al begonnen is. Misschien een beetje van de stress en het ellendig voelen? Ben benieuwd wat het zkh zegt

Geplaatst

Goede morgen allemaal,

Claudia, wat vervelend zeg, betekend dat dat je helemaal niet geslapen hebt vannacht. Zo te lezen gebeurd er ook veel om je heen. Hopelijk reageer je daar op en blijft de kleine nog lekker even zitten. Ik duim voor je dat het snel minder word en zo niet dan ben je gelukkig al 33 en een halve week. Sterkte

Niki, duim duim duim spannend hoor

Esther, succes vandaag bij de verloskundige, hopelijk krijg je nog een echo.

Zipa, wat leuk dat de box in huis staat, zo te lezen heb je al aardig wat van je lijstje kunnen wegstrepen. Wat vervelend datje zo'n last hebt van je lijf. Wel goed datje in een rolstoel bent gaan zitten. Jammer dat je lijf er dan toch nog zo op reageerd. Het eind is in zicht dus nog even volhouden.

Belladonna, wel fijn dat je kleine zo goed beweerd maar kan me voorstellen dat het soms wat minder kan. Balen dat je zo slecht slaapt.mwat zal er een last van je afvallen als je scriptie klaar is. Ik vind het knaphandig je!!

Sorpresa, ik kan me voorstellen dat je spierpijn hebt in je buik. Jouw buik wordt toch behoorlijk uitgerekt.

Een knuffel voor de andere meiden.

Hiernaast het super, vannacht zelfs maar 1 keer wakker geweest, echt een wonder. Vorige nacht weer 2 uur voorweeen gehad, ach zal er wel bij horen. Gisteren met man lief naar film geweest, was super leuk kwam wel gesloopt terug maar voldaan!!

Gisteren de box geschilderd en vriendin heeft een deel van muurschildering gemaakt. Ze komt vandaag de vissen erop verven. Vind het echt super geworden. Zal zo is kijken of het lukt om foto te nemen.

Fijne dag allemaal en goed luisteren naar ons lichaam

Terry

Geplaatst

Zipa, vk praat mischien over een keizersnede of eerder inleiden, dat is beide ter sprake omdat de kleine vorige week al een meting had van zijn hoofdje van 40 weken, dus hoe is dat over 3/4 weken, het moet wel passen, ze merken het al als hij niet is ingedaald.

Me tweelingzusje heeft na hard werken tot 9 cm ontsluiting ook een keizersnede gehad, het lukte ook niet,we zijn ook een beetje hetzelfde gebouwd.... Dus ja het is afwachten.

Wat fijn om lekker weer iets van je lijstje te strepen :)

esther, succes bij de vk,hopelijk kan je ook lekker spieken naar de uk.

claudia, om de 5 min is wel veel ja! Weet je inmiddels al wat meer??

terry, wauw super mooi gedaan!! Ben benieuwd hoe het eruit ziet als het helemaal af is :))

En maar 1 keer wakker, heerlijk lijkt me dat!!

En nog naar de film geweest, leuk!! Ik durf dat niet zo goed,ben zo bang dat ik om het half uur moet plassen :(

Ik had vannacht echt vaag gedroomd, me vliezen waren gebroken en dat duurde daarna nog heel lang, we gingen nog zwemmen hmmmm haha

Ook al een paar keer gedroomd dat ik met meerdere vrouwen naast elkaar lig te bevallen, pffff gelukkig is dat ook maar een droom.

Hier echt aso 2 lange nachten achter de rug,ondanks dat ik er gemiddeld zo een 6 keer uitmoet om te plassen,lig ik er al 2 nachten bijna klokkie rond in, na het plassen val ik vrij snel in slaap heerlijk,hopelijk blijft het zo.

Ik doe dan geen middag dutje hoor.

Zondag mijn babyshower, ben benieuwd wat ze hebben bedacht.

Me vriend vroeg gister,hoe ga je doen als je binnen komt haha ik moet natuurlijk verrast zijn en het ook nog eens niet zeggen dat ik het weet,ik hou niet van liegen,maar dit is een leugentje om bestwil. Jij weet er alles van he sorpresa ;)

Fijne dag, ik in de relax modus,mischien vanmiddag even een bakkie doen bij m'n tante dat had ik nog beloofd.

Geplaatst

Goedemiddag ladies! Wat is er weer veel geschreven zeg :-)

@ Claudia ik kan me heel goed indenken dat je je rot voelt. Hoe onredelijk het ook kan voelen, zeker met al die hormonen in je lijf! Zet je trots opzij en vraag hulp. Of neem het gewoon aan, want mensen zullen jullie vast hulp aanbieden toch? Daar is echt niks mis mee en als ik zo lees over je harde buiken ben je rijkelijk laat met hulp aannemen. Hopelijk ben je inmiddels weer lekker thuis en zit de kleine nog daarbinnen!

@ Terry, hoewel ik echt een mega vissen-angst heb... ik vind het wel een heel origineel idee voor het kamertje! Muurschildering ziet er al mooi uit zeg, zeker straks met de visjes erbij zal het echt sfeervol zijn :-)

@ Saba, ja het is even toneelspelen zondag! Maar gelukkig hoef je niet heel erg te liegen want je wist al dát je een babyshower zou krijgen alleen niet wanneer. En wat ik dus deed is zeggen dat ik wel mn vermoedens had omdat mijn man me uit huis moest halen en sja ik ken die jongen langer dan vandaag dus merkte meteen dat er iets gaande was... Dan is het 'liegen' best te doen en verklaart ook waarom je niet totaaaal overdonderd bent ;-). En sja verder is het ook een verrassing, wie zijn er, wat gaan jullie doen, etc. Wordt vast helemaal leuk!

@ Esther, heb je nog een echo gekregen? Of een toezegging daarvoor? Op zich is het natuurlijk hardstikke goed dat het zo voorsoedig gaat dat je geen echo's nodig hebt maar ik kan me voorstellen dat je weer even wil spieken hoor :-)

@Esther en Zipa, voor wat betreft de geboortekaartjes heb ik mijn ouders, schoonouders, ,\mijn zusje en zijn broertje gevraagd wie zij graag een kaartje zouden willen sturen. Zo heb ik in elk geval de 'belangrijke' familie en familievrienden. Verder heb ik alleen de mensen op de lijst gezet die in me op kwamen en degenen die via facebook reageerden. Sommigen hebben ook gewoon niks met kaartjes, nou die lezen t dan wel op facebook toch?

Ik ben een beetje gaar dus als ik iemand ben vergeten, sorry! Hier slechte nacht gehad terwijl het juist beter ging de laatste nachten. Beetje balen maar ja halen we wel weer in! Vandaag controle gehad bij de gyn en die was heel tevreden over de vorderingen. Sowieso ben ik over de 32 weken heen, en dat is de grens om in het ziekenhuis waar ik loop te bevallen (ze hebben geen neo IC), mijn bloeddruk was 100/60 dus ook prima en urine (die moet ik nu elke keer meenemen) was schoon. Wel verteld dat het de afgelopen twee weken echt een stuk zwaarder is geworden. Alles is erger, de harde buiken, de moeheid, meer vocht vasthouden, meer last van de CTS, haardere trappen, beursere ribben etc etc. Sja hoort erbij he, en zolang de kindjes het goed doen... Manlief noemt me tegenwoordig Gagenau omdat ik een goed oventje ben voor onze kleintjes ;-) Volgende week heb ik weer een groei echo :-) Ben benieuwd!

Verder de intake van de kraamzorg gehad, was niet zo boeiend. Ze keek twee keer rond en toen zei ze ik vertrouw er op dat het wel goed zit. Nou ben ik ook wel een freakje haha met die lijsten enzo maar goed ik ben ook groen als gras natuurlijk! Verder info-avond ziekenhuis gehad mbt de gang van zaken als je daar bevalt. Was wel leuk maar weinig gehoord dat we niet al op de pufclub hebben gehoord. Ach we waren er weer even uit!

Nou dames, fijne avond!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden