Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi hoi!!!

Nog geen nieuws van claudia? Ben wel benieuwd hoor! Spannend!

Terry lief hoor die muur zo! Ben benieuwd naar het eindresultaat!

Ik kom net bij de vk vandaan. Ons meisje is wel degelijk aan de kleine kant, ik krijg daarom volgende week een groeiecho. Opzich groeit ze wel gezien de stand van de baarmoeder maar ze ligt wel onder het gemiddelde. Ook ligt ze in een stuit. De echo kon niet eerder dan volgende week vrijdag, dan was er een vk die echo's kon maken en was er nog plek. Baal ik een beetje van eigenlijk.

Het is niet zo dat ze zich enorm zorgen maken omdat ze wel groeit maar meer voor de zekerheid. Mijn gevoel klopt dus wel.

Ook bespreekbaar gemaakt dat mijn buik nog zo bescheiden is. Dit komt volgens haar dat mijn bovenlichaam langer dan normaal is. Dus blijft je buik verhoudingsgewijs kleiner vergeleken met iemand die een korter bovenlichaam heeft.

Nu ga ik gewoon proberen me geen zorgen te maken en gewoon afwachten wat er volgende week uitkomt!

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi dames bedankt voor de lieve berichtjes. de weeen komen nu om de 4 minuten,maar mocht nog wel naar huis.om 1500 uur thuis wordt ik net gebeld ik moet direct weer terug veel te veel eiwit in mijn urine.begin hem nu wel te knijpen.wordt vervolgd

Geplaatst

Effe snelle reactie, Cau, jeetje meis dat is spannend! Gelukkig is jullie meisje laatste weken goed gegroeid! Veel succes en sterkte!

En Esther, fijn dat je een echo krijgt, kan me voorstellen dat je het liever eerder gezien had, maar vertrouw op jullie meisje!

Later meer.... Overige dames, succes met die zware laatste loodjes! Xx

Geplaatst

och claudia...dat is wel heel erg spannend allemaal! Het zal toch maar zo zijn dat het echt doorzet? Sterkte meid!!!

Geplaatst

Gatvetdarrie Claudia!! Hopenlijk valt het mee en heb je gewoon een dijk van een blaasontsteking.

De duimen draaien volop!!.

Geplaatst

hallo dames net weer terug uit utrecht. werd gebeld dat het geen blaasonsteking was maar dat ze wel veel te veel eiwitten in mijn urine hebben gevonden.dus direct weer terug.nu moet ik 24 uur urine opvangen.bloed was wel goed en de kleine maakt het ook erg goed. had tot 2 keer toe de hik tijdens ctg waardoor de computer in het zkh steeds vast liep. en ja ik moet er aan geloven ik mag absoluut niets doen,zolang ik weeen heb.morgen zal ik even uitgebreidt op iedereen reageren maar na een nacjt van 3 uurtjes ga ik zo mijn bedje opzoeken.

Geplaatst

Je hebt ook wel even iets anders aan je hoofd dan op anderen te reageren. Nu even alleen jij en je kleine uk, niets anders is belangrijker. Wel fijn dat je weer thuis bent. Heb je nog steeds zo regelmatig weeën? Gelukkig maakt de kleine het goed en was het bloed ook goed.

Nu lekker slapen, hoop dat je een paar uurtjes kan pakken

Geplaatst

Claudia, jee dat is schrikken zeg! Hopelijk is alles rustig en blijft jullie kleintje nog even zitten.

Niet dat ik echt onzeker ben, maar zoek een beetje herkenning!

Ondanks dat onze jongen goed beweegt is het denk ik wel een rustig kindje. Athans, tot nu toe. Hij heeft af en toe wel eens uitspattingen maar nooit langer dan 5 minuten. Ik had altijd het idee dat je altijd veel getrappel voelde. Dat is hier niet. Herkenbaar?

Geplaatst

Pippe, Heel herkenbaar. Hier ook momenten van enorme beweging maar ook momenten waarop alles heel rustig is.

Jullie kleintje ligt dan lekker te slapen op de deining van mama.

Claudia, doe lekker rustig aan. Ik hoop dat je wat meer uurtjes slaap hebt gekregen als gisteren.

Ik ben nu bezig met laatste uurtje werken. Heel bijzonder en raar. Nooit verwacht dat we hier nu al zouden zijn.

Lijkt alsof het er ineens is. Gek he????

Ben benieuwd hoe thuis zitten gaat bevallen. Ach nu kunnen we "echt" gaan aftellen.

Vanmiddag terug naar het zkh ivm suiker. Heb een hele week moeten prikken.

's middags en 's avonds is het altijd goed.

nuchter en 2 uur na ontbijt 3 vd 7 dagen net niet.

Ben benieuwd wat de opvolging gaat zijn. Mijn vingertoppen hopen op niet meer prikken. hihihi

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Pippe, heel herkenbaar, deze kleine man hier is voor mijn gevoel ook veel te vaak heel rustig, als hij beweegt is het super en voel ik het heel goed,maar ook niet heel lang, heb de hik ook nog niet echt duidelijk gevoeld....

Geplaatst

Saba en pipe heel herkenbaar hoor! Ook hier af en toe een klein poosje lekker bezig achter elkaar en dan weer rustig!

Nu ze weer in stuit ligt voel ik haar sowieso veel minder.

claudia hoe is het?

Geplaatst

Ik voel bijna de hele dag wel beweging maar ik lig/zit ook heel veel en dan zijn ze ook nog eens met zn tweetjes dus ik ben geen goed vergelijkingsmateriaal. Van beiden herken ik inmiddels ook de hik, vind ik altijd zo zielig! Soms duurt het best wel lang.

Wanda, ik denk dat je vrije weken om zullen vliegen! Alleen de eerste twee waarschijnlijk niet ;-)

Iemand nog iets van Claudia gelezen?

Geplaatst

hoi dames vanmorgen een heel verhaal geschreven maar is schijnbaar niet goed gegaan. bloed is goed geen helpp syndroom. wel nog weeen maar op dit moment gelukkig veel minder het zijn duidelijk weeen volgens de arts maar geen ontsluitingsweeen. moet nu 24 uur urine opvangen omdat die veel te veel in het urine zaten.gisterenavond sloeg de ctg steeds op alarm omdat ons dametje de hik had hebben we wel vreselijk om gelachen.mag nu absoluut niets meer doen,maar ja met een man met gescheurde kruisbanden. maar mijn ouders en zusje helpen nu heel veel.morgen komt er zelfs een vriendin van mijn moeder om te helpen zij gaat ook 1 keer per dag met de hond op pad want ook die komt veel tekort op het moment. ook voor dochterlief is het nu moeilijk. spannend en onzeker(is mama thuis als ik uit school kom)

de kleine ligt trouwens mooi ingedaald en de baarmoedermond is helemaal verweekt. wat dit verder betekend weet ik eigenlijk niet zo goed.(vorige zwangerschap een spoed keizersnede)maar probeer me er nu een beetje bij neer te leggen dat ik de laatste 6 weken niets meer mag en kan. ik heb wel tegen hub en ouders gezegd dat ik echt nooit meer voor een derde ga(ook al liggen er nog 8 cryos) als dit kleine meisje gezond geboren wordt mogen we daar al superblij mee zijn. twee gezonde dochters.

hebben jullie dat trouwens ook al dat er melk uit je borsten komt.mijn slaap shirt is vaak echt nat ervan.lijkt me alleen wat vroeg?

Geplaatst

O claudia, wat spannend. Ik duim voor je mee. Hier gaat het goed, ik hang nu al 10 min aan de telefoon om een afspraak te maken bij het ziekenhuisvoor de eerste echo, maar de doorstroom lijkt minimaal! Waarch. Net maar weer opgehangen, volgens mij gaat het daar niet goed. Geduld geduld.... Hihihi. Nou ja.... Durf ook niet zo goed een echo-afspraak te makne, nuheb ik nog de illusie dat het goed is... Maarja, dapper zijn.

Jeetje wat lastig hè die laatste loodjes, vooral als je al helemaal beurs bent en daarna bij niet meer kan slapen. Vreselijk. Hou vol, hou vol. Lekker veel warme douches of een bad nemen als je die hebt. Je kan zelfs een zitbad kopen bij zo'n doehetzelfzaak, die past meestal wel in een douchegelegenheid, kun je ff lekker in warm water zitten . En idd vooral heel goed luisteren naar je lichaam en echt niet meer teveel doen. Lastig allemaaltoch. X

Hopen dat het allemaal goed gaat met claudia. Liefs, niki

Geplaatst

Claudia, fijn om weer wat te lezen. Goed dt je ook zoveel hulp krijgt!

Sja baarmoedermond verweekt, ingedaald, het is allemaal ter voorbereiding op de bevalling maar volgens mij kun je er niet uit afleiden wanneer je bevalt.

Ik heb al weken dat er colostrum uit me lekt dus je bent niet de enige hoor :-) Begon volgens mij rond 16 weken op gang te komen. Ik heb maar vast van die pads in huis gehaald voor als het erger wordt hihi

Geplaatst

Ik denk niet dat het goed gaat met de zwangerschap... Test kleurt bijna niet zichtbaar meer, en wat tissue verloren... X niki

Geplaatst

Neeeee niki, mijn duimen draaien nog!!! Je had toch ook gebeld vandaag???

Hier gebruik ik ook al vanaf week 20 zoogcompressen, bleef me bh's wassen.

Geplaatst

Ja het is heel verdrietig weer.... Net maar weer een kaarsje erbij gezet in de tuin. Ook al gekleurd slijm gevonden dus het is echt voorbij... Ik ga mijn wondjes likken, op de bank ijs eten. Hoop zo dat het toch nog een keer maar dan wel mag lukken. Eerst maar weer dit verwerken al was het nu wel nog heel pril. Ik had het ook niet verwacht nu al. Was eerder bang voor de echo, waarvoor het inderdaad vanmiddag niet lukte een afspraak te maken..... Had vandaag sint cadeautjes gekocht, in opperbeste stemming, thuis ff een testje gedaan, toen vond ik het tissue in mijn plas en kwam er ipv een helderder streepje bijna geen streepje meer. Big deception. Het was zo welkom. Maar lieve dames, klaag lekker verder, wees jezelf vooral op dit bankje, het is jouw welgegunde zwangerschap. Kunnen jullie hopenlijk de volgende keer na het verschonen van een heerlijke poepluier weer voor mij duimen.. Liefs en dikke knuf, niki

Geplaatst

Och Niki wat jammer, heel veel sterkte met weer moeten verwerken. Dikke knuffel

Claudia, fijn dat je weer thuis bent.Wanneer krijg je de uitslag va de 24-uurs urine?

Kan me goed indenken dat je niet nog een keer zwanger wilt zijn, jouw beide zwangerschappen zijn niet echt zonder stress en gedoe verlopen.

Esther wat fijn dat je een echo krijgt. Misschien dat het groeien nog gaat komen als je niet meer werkt, dat gebeurt ook wel. De grootte van de buik heeft in ieder geval niéts te maken met de grootte van je kindje!!

Saba, ja dan kan ik het wel begrijpen dat je misschien een ks krijgt.

Wanda, het grote genieten is begonnen!!!! Wanneer krijg jij de uitslag van je weekcurve?

Wat betreft beweging voelen, hier ligt het meisje heel erg naar de buitenkant, misschien dat dat ook wel scheelt want ik voel haar wel iedere dag en veel.

Nou hier dus inderdaad verhoogd suiker. Nuchter was het wel goed. Omdat het niet alarmerend hoog is wachten we de afspraak van dinsdag af. Tot die tijd pas ik erg op met wat ik eet en drink. Verwijzen naar een diëtist heeft weinig zin, daar gaat ook zo 1 a 2 weken overheen en het doel daarvan is dat ons meisje niet té hard groeit en tja, dat is al gebeurt hè.

Ze gaan me de laatste weken gewoon goed in de gaten houden.

Voorbij de 40 weken gaan ze me niet laten lopen in ieder geval.

Dat was het even voor nu.

Druk weekend voor de boeg, álles moet af!!! Gelukkig heb ik zomaar 2 nachten redelijk goed geslapen, dus energie erbij :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden