Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Niki, goed je best blijven doen hè ;-)

Ik zou het vreselijk vinden om apart te moeten zijn na de bevalling. Met de oudste heb ik 4 nachten in het ziekenhuis gelegen, dat was met mijn ex. Nu zou ik 1 nacht al teveel vinden. Natuurlijk is het voor manlief fijn dat hij even lekker kan bijtanken, maar ik vermoed dat hij ook geen oog dicht zal doen als hij alleen thuis is haha. Nee voor iedereen beter als we lekker met zijn allen naar huis kunnen, maar goed, dat heb je niet voor het kiezen natuurlijk

@ Saba, ben benieuwd wat er uitkomt. In ieder geval prettig dat ze jou en je mannetje zo goed in de gaten houden.

De harde buiken en de voorweeen horen er gewoon bij, dus die heb ik gewoon te accepteren en dat doe ik dan ook maar. Dit kreeg ik overigens ook van de gyn te horen ;-)

Nee kaartje nog niet gelukt aaarrggg........ dat is 1 van de dingen waarvan ik enorm in de stress schiet. Ik heb iets in mijn hoofd, maar het wil niet zoals ik wil

@ Sorpresa, was het verse jus? hihi Ja dat is ook wel heel herkenbaar hoor, maar gelukkig heb ik die emodagen niet continu.

Ja het niet toekomen aan de slaapuurtjes is hier meer regel dan uitzondering.

@ Belladonna, ja ik ben ook heel nieuwsgierig wie het eerste gaat bevallen en ook naar de namen van alle ukkies.

Kan me voorstellen dat je weer even moet resetten.

@ Terry, fijn dat jullie op een mooie fijne manier afscheid hebben kunnen nemen.

Gelukkig zijn de weeen gestopt, zal wel voor een groot deel met de stress en onrust zijn gekomen of niet?

Jammer dat jullie niet samen kunnen blijven die nacht, kan de teleurstelling begrijpen.

@ Wanda, volgens mij hoor je tot de risicogroep op het moment dat je eigen BMI hoger dan 27 is aan het begin van de zwangerschap of als beeb een geschat gewicht van meer dan 4 kilo bij de geboorte zal hebben.

Begrijp ik nu dat je een deel van de controles in nederland hebt en een deel in belgie? Volgens mij zijn er niet alleen verschillen per land maar ook per ziekenhuis hoor. Helaas zijn ze in de ziekenhuizen verplicht zich te houden aan de bij hen geldende protocollen. Nu eerst maar eens zien wat er uit gaat komen, voor je inderdaad insuline moet gaan spuiten en een dieet moet gaan volgen.

Lekker hoor, je laatste werkweek en dan genieten van de rust

@ Claudia, wel gezellig lekker met je manlief thuis zijn. Voor hem zal het natuurlijk geen pretje zijn. Als mijn man hier een keer niest dan roep ik meteen "OOOh je bent ziek!! Blijf maar lekker thuis" hihi vind het zo gezellig als hij er ook is. Denk dat het wel verstandig is om hulp te vragen hoor als het nodig is!!!!!

Vrijdag bij de gyn geweest.

Ons meisje loopt nu ongeveer 2,5 week voor. Ze weegt al 6,5 pond en dat is het gemiddelde gewicht voor 37,5 weken. Ze is behoorlijk gegroeid sinds de laatste echo.

Morgen ook maar even bloed laten prikken ivm evt tóch nog suiker, aangezien ik zelf ook 2,5 kilo ben aangekomen in 3 weken tijd.

Ik moet trouwens juist wél iets tussendoor eten. Ik moet om 8 uur prikken, dan iets eten en vervolgens 2 uur later weer prikken. Volgens mij is dat een voorloper van de gtt, waarbij je zo'n glucosedrankje krijgt.

Aan de gyn nog gevraagd wat hun ideeen zijn rondom evt iets eerder inleiden ivm mijn enorme bekkenklachten. Tja happig zijn ze er niet op, willen het liefst de natuur zijn gang laten gaan, aangezien de bevalling dan makkelijker gaat, omdat het lichaam er dan ook klaar voor is. Natuurlijk houden ze mij wel in de gaten en vegen ze mijn klachten niet zondermeer van tafel.

Ná de echo waaruit bleek dat ons meisje toch niet de allerkleinste is, kreeg ik ook wel de indruk dat ze evt eerder inleiden niet onbespreekbaar wil laten en het allemaal goed in de gaten wil houden. Volgende week dinsdag moet ik weer terugkomen voor controle.

Gistermiddag eventjes naar de dierentuin geweest. We hebben een abonnement en het is een kwartiertje rijden, dus dan is het geen probleem om na een uurtje weer huiswaarts te keren. Moeders in de rolstoel, dus dan is het nog enigzins vol te houden. Mijn dochter wilde zo graag weer een keer, maar steeds kwam het er niet van.

Zaterdag zijn mijn zwagers geweest voor het plafond, we hebben nu een heeeele grote foto van een lief ijsbeertje op het plafond.

Nu alleen het rolgordijn nog ophangen, 2 lampjes en een spiegel en dan is het kamertje echt klaar. Hopenlijk gaat dat deze week nog lukken. Nog een paar dingetjes wassen, zoals de luiers en lakentjes. Het wiegje wat bij ons op de kamer komt nog even schuren en lakken.

De tijd begint te dringen, nog 5 weekjes en wie weet wel wel iets eerder dus......

Geplaatst

wat een muts ben ik...... wilde op "vind ik leuk" klikken en ik maar denken waar is die button gebleven

Erg mooi in ieder geval, maar dat had ik al gezegd :-)

Geplaatst

Okee dan nu een nieuw bericht want ik durf er niet meer aan te komen ;-)

@ Zipa, het was inderdaad verse jus! Schandalig he ;-) Fijn dat jullie kamertje ook steeds verder vordert. Het geeft mij in elk geval wel veel rust. En in jouw geval kan ik het me helemaal voorstellen, kleintje loopt voor en je bent al 35 weken onderweg... Schop de mensen maar aan het werk hoor :-) En sja dat inleiden... ze hebben er echt meer problemen mee dan ik had verwacht/gehoopt. Hopelijk laten ze zich ompraten :-)

@ Saba, hoe is het gegaan allemaal? Wanneer krijg je de uitslag?

@ Wanda, hoe was het bij je ouders? Lekker dat je zo af kan tellen mbt werk. Heb je nog veel te regelen in je verlof straks?

@ Claudia, wat een timing van je man! Dit is alleen niet het moment om koppig te zijn en hulp te weigeren he, je kleintje heeft je nu ook nodig en het wordt straks al vermoeiend genoeg allemaal!

@ Niki, leuk dat je nog meeleest !

Nou dames ik typ vandaag niet zo lekker, veel last, dus ik hou het kort. Fijne avond!

Geplaatst

Hee meiden,

Hoe is het met jullie?

Sorpresa,..super mooi kamertje!!

Hier gaat alles nog steeds erg goed! Buik begint nu goed te groeien. Ik heb

een fotootje in het 'wie start er in maart 2010' geplaatst. Voor de geïnteresseerde! :-)

Geplaatst

Terry, ja wat een drama was het gisterochtend. Heb 2 uur lang niks gedaan, geen zin om te lezen geen zin om spelletjes te doen op me tel. Manlief paar keer gebeld,die sleept me er altijd wel weer doorheen!!

Zipa, jij maakt ook een flinke baby ;) net als ik haha Je moet nog wel een aantal dingen doen, pffff zou er zenuwachtig van worden, gelukkig staat hier alles klaar, de vluchttas en alles schoon in zijn kamertje en kleertjes ook gewassen, nog een paar klussen in huis wat manlief moet afmaken maar dat schiet ook al op.

Alleen onze wipstoel,heb de kussens opnieuw bekleed,hij moet alleen nog geschilderd, maar door alle hectiek van vorige week had ik het gevoel dat alles in 1 dag af moest, maar nu denk ik dat niet meer, zal zo in zo nog wel 3/4 weken zwanger zijn.

Krijg jij ook extra groei-echo's??

Sopresa, echt super mooi je kamer, had inderdaad al gereageerd op fb, ik dacht toen jij het allemaal schreef wat moet er nog een hoop gebeuren, en nu is het al af, en wat voor een kamer, heel mooi!!!!

Pippe, ga gelijk even spieken :) leuk dat je het verschil zo ziet,lijkt met de dag te groeien he, hier ook in ieder geval!!! Gelukkig gaat alles goed!!

Net gebeld door de vk, heb geen zwangerschapssuiker, nou dat scheelt weer!!

Krijg wel nog 2 groei-echo's, 1 met 34 wkn en 1 met 35,3 weken in het ziekenhuis, tot week 36 ga ik gewoon naar de vk, en vanaf dan naar de gyn in het ziekenhuis om de bevalling te bespreken, eventueel eerder inleiden,of ks... Dat moeten de groei-echo's nog uitwijzen.

Dus voor nu lekker niks aan de hand, uk heeft het gewoon super naar zijn zin bij zijn moeder en krijgt lekker te eten :)

Liefs saba

Geplaatst

Wat een mooie berichten hier allemaal! Pippe prachtige buik!

Saba fijn dat je geen suiker hebt! Nu dus afwachten hoe het gaat lopen!

Het valt me trouwens op dat jullie regelmatig echo's krijgen! Ik loop gewoon bij de vk en alles is gewoon helemaal volgens het boekje tnt dus w.s. is dat de reden dat de laatste echo de 20 weken echo was maar soms vind ik het wel jammer! Ik zou b.v. toch nog graag een keer een extra bevestiging krijgen of alles goed is, of het echt een meisje is etc.

A.s. donderdag moet ik weer naar de vk. Vanaf dan geloof ik eens in de 2 weken.

Ik voel me verder prima, wel beginnen de normale klachten te komen...veel last van de heupen s'nachts, moe, af en toe zere buik, regelmatig harde buiken...maar dat is denk ik allemaal normaal in deze termijn toch?

Manlief is druk aan het leren voor tentamens, als dat over twee weken achter de rug is en mijn verlof begint officieel dan moeten we nog wel e.e.a. Ik heb nog geen vluchttas, kleertjes moeten allemaal nog gewassen, kasten inruimen, gordijnen ophangen, lampen ophangen, kaartje uitzoeken/maken, namen definitief kiezen...

Best veel eigenlijk als ik het zo lees...

Geplaatst

Esther,

Wij krijgen ook geen extra echo's en dat vinden we ook érg jammer. Het positieve eraan is wel dat het allemaal gewoon goed verloopt. Daar probeer ik me dan op de focussen. Trouwens, we krijgen wel een groei echo over een paar weken. Normaal krijg je geloof ik een liggingsecho, maar hier ligt 'ie al goed. Is dat bij jullie ook niet standaard? Hier doen ze dat bij de VK. (Hij was flink voor deze termijn, kon ze voelen)

Ook hier nog vanalles wat moet gebeuren. Hadden een aantal meubeltjes laten maken (geen hoognodige, maar oké) Maar die zijn niet naar wens. En dan ben ik ook bang dat het niet allemaal op tijd af is.

Is iedereen al zowat klaar? Met kamertje, kaartje, wassen etc etc. Ik denk elke keer dat we nog ruim de tijd hebben.. haha

Geplaatst

Pippe ik las idd dat de meubeltjes nog niet helemaal naar wens zijn...balen hoor! Denk je dat ze er een mouw aan kunnen passen?

Ik zal donderdag eens vragen aan de vk of ik nog een echo ga krijgen maar ik geloof niet dat dit gebruikelijk is bij ons. Ik heb er momenteel geen notie van hoe ons meisje ligt...het bobbelt en beweegt overal. Heel fijn en bijzonder om haar nu zo goed te kunnen voelen. Echt genieten!

Het is ook fijn hoor dat alles zo goed en ontspannen verloopt, ik ben het alleen niet altijd! Ben b.v. best vaak bang dat ze niet hard genoeg groeit, dat ik te weinig vruchtwater heb en nog wel meer van die hersenspinsels...

Geplaatst

Ik begrijp dat wel hoor. Het is wel herkenbaar. Ik probeer daarom ook zo weinig mogelijk te google-en, en ik schrijf altijd wat vragen op als we weer een afspraak hebben bij de VK. Als je je daar druk om maakt, kun je bellen naar je VK, hopelijk kan ze je dan geruststellen. En ze voelen bij de afspraken of je kindje op schema ligt qua groei. Vandaar dat wij weten dat het bij ons, voor deze termijn, al een flinke knul is.

Leuk is dat hè, die bewegingen voelen. Ik vind dat zo bijzonder en leuk. Kan er geen genoeg van krijgen. Als 'ie niet meewerkt probeer ik altijd wat te porren. :laugh:

Geplaatst

Ik google ook eigenlijk nooit. Er is gewoon nog iets in mij wat denk ik nog steeds niet er over uit kan dat wij zomaar gewoon een kindje gaan krijgen. Ik heb gewoon echt nog wel veel reserves in me. Vandaar denk ik dat we het kiezen van een naam en geboortekaartje ook nog een beetje voor ons uit schuiven. Ik wil bij de vk verder ook niet zeuren :)!!! Ze moeten niet gaan denken van...oh komt zij weer aan!

Ik ga weleens vragen of ons meisje groot of klein is!

En die bewegingen zijn fantastisch! Ook voor mijn man om dat nu zo goed te kunnen voelen

Geplaatst

@ Pippe, dankjewel! Ben ook erg blij met het kamertje :-) Wij krijgen ook veel echo's maar dat is logisch aangezien ze met een tweeling de fundushoogte niet kunnen gebruiken. Volgens die meting ben ik 44 weken zwanger haha! Mooi buikje hoor! Ik voel me echt mega rond vergeleken met die foto... Hier foto van mij 30.4...

[ATTACH=CONFIG]4689[/ATTACH]

@ Saba, ja is hard gegaan he? Ik wilde meteen alles grondig gedaan hebben. Niet ff snel een behangetje kwakken en dan het houtwerk laten zitten ofzo. Maar ik ben streng dus gewoon de zweep erover gehaal hihi!

@ Esther, ik begrijp t wel hoor. Ik ben nu bezig de kleertjes te wassen en te strijken en stond gisteren ook in de babykamer en kan me maar niet beseffen dat er straks twee babies slapen en aangekleed worden enzo. Ik durf het nog steeds niet te geloven. Heel raar!

Morgen alweer intake van de kraamzorg. Ik moet nog wat strijken, enveloppen schrijven en een babyfoon uitzoeken en verder niks! Scheelt me een hoop kopzorgen hoor :-)

Geplaatst

Hier net de enveloppen besteld, adressen op een rijtje,hoef ik ze alleen nog maar op de enveloppen te zetten.

Kamer klaar,kleertjes klaar,tassen/cosi klaar.

Voelt heerlijk!!!

Die rust die ik nu begin te krijgen!!

Maar we hebben allemaal nog wat tijd hoor,maar zou er niet te lang mee wachten!!

Ja de extra echo's zijn natuurlijk alleen maar omdat er "iets, kan zijn....

Anders krijg je alleen maar een echo met 12 weken en 20 weken, en wij hebben natuurlijk al extra gehad met 7 en 10.

Zou me geen zorgen maken,vk voelt ind. aan de baarmoeder hoe groot het kindje kan zijn en of hij goed groeit, en hoe hij ligt.

Maar je kan altijd nog een pretecho doen, volgens mij zijn die rond de 20/30 euro???

Ik ben inderdaad wel blij dat er actie genomen is,achteraf helemaal geen zorgen hoeven te maken, maar dat er iets gebeurd en nog steeds vind ik erg prettig!!

Ma ja het liefst zou ik ook gewoon lekker tot de 40 weken onbezorgd zwanger willen zijn en kijken wanneer beeb zichzelf aanbied ipv mischien wel een keizersnede of eerder ingeleid te gaan worden.

Ma ja wie weet bied hij zichzelf wel eerder aan, who knows????

Dames succes met de alle klussen die gedaan moeten worden, ik ga hier ook even wat doen, wil namelijk de keuken doen,hopelijk lukt het in 1 keer.

Geplaatst

Heeft iedereen al wat gehoord van de kraamhulp??? Dacht ook een intake gesprek te krijgen.....

Nog niks gehoord, wel heb ik mijn kraampakket al een tijd binnen,dus is bekend,moest namelijk kraamhulp regelen via mijn ziekenfonds.....

Geplaatst

Saba ik heb ook nog niks gehoord hoor! Ik wacht nog eventjes af. Ik ken de persoon die bij ons komt kramen. Ze heeft ook bij een aantal zussen van me een paar keer gekraamd.

Sorpresa wat een prachtige buik! Echt super!

Ik krijg wel de kriebels hoor...moet eigenlijk nog best veel doen. Ik denk ook dat het komt dat ik nog geen verlof heb officieel...

Geplaatst

hallo allemaal,

Wat een geweldige buiken. Super hoor.

Wij hebben bij de gyn een echo gehad met 8 - 12 en 20 weken.

We krijgen er alleen nog een bij 37 weken, maar die is meer ivm suikerwaardes.

Alle andere echo's zijn een kadotje van mijn vriendin (onze vk)

Wij hebben volgende week de intake bij de kraamzorg.

Kamertje is zo goed als klaar, laatste poetsbeurt zeg maar.

Verder nog 2 wasjes en dus 1 strijk en dan is dat ook klaar.

Ik heb volgende week dinsdag een bellypainting en eind nov nog een fotoshoot.

Dus alleen nog leuke dingen.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Oooo girlies, heel misschien ben ik zwanger, of althans ik durf het bijna niet te geloven.... Paar dagen over tijd... Vanavond hele lichte kruidvattest..... Uitgerekende datum, 7 juli 2013.... Veeel te spannend weer!!! Xjes, niki

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden