Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zooo dames wat is er weer veel geschreven! Heb de afgelopen dagen wel gelezen maar niet geschreven. Vandaag natuurlijk weer controle gehad dus ik kom weer met een update.

Kids zijn lekker op weg, onze dochter weegt 2280 en zoon 2250 dus ze gaan keurig gelijk op waar ik heel blij mee ben! Ze lopen nog steeds een stukje voor op schema maar ik zat goed te kijken en het verspringt echt zo snel! Als de gyn het stippellijntje een millimeter verplaatst is mn kind ineens een dag of 5 ouder! Nou ja ik ben in elk geval heel blij :-)! Meteen nog even in de groep gegooid dat gezien de groei inleiden met 38 weken misschien best kan en daar was hij het mee eens. Als ze zo door groeien hebben ze helemaal geen baat bij 40 weken in de buik! Volgende week geboorteplan meenemen...vergeet ik dus steeds! Was ook mn potje urine vergeten deze keer. Zo dement! Bloeddruk was iets hoger dan normaal, 120/70. Nog steeds helemaal prima maar de afgelopen weken zat ik rond 100/60 en dat is toch een verschil. Maar de gyn is heel gelukkig met hoe alles loopt, voor de kindjes is het blijkbaar zo goed als optimaal daarbinnen. Nou dat geeft mama ook wel de kracht om door te gaan natuurlijk! Wel de eerste striae ontdekt vandaag, precies waar dochterlief mij graag trapt. Krengetje is het, nu al! Hihi!

@ Claudia, hopelijk gaat alles voorspoedig met jou en je kleintje!

@ Terry, fijn dat je hoofdpijn niks geks was! En sja het ziet er wel mega sexy uit hoor die broek hihi

@ Wanda, echt supergaaf die bodypainting! Mooie kleuren!

@ Esther wat krijg jij veel voor je kiezen (ok flauw woordgrapje) zeg...sterkte!

@ Saba, wat vervelend dat je zoveel last hebt van vocht! Hopelijk kunnen de tedkousen wat verlichting geven.,

@ Pippe, fijn dat het slapen weer beter gaat!

Geen idee of ik nog iemand vergeten ben trouwens... Oh ja ik las ergens iets over bescheiden buikjes. Ik krijg eerder blikken vol medelijden als ik vertel hoe lang ik nog 'moet' haha. Niet zo gek met twee! Nog ff een fotootje dan. Niet letten op de rare horizontale streep, mijn maillot zat te strak haha.

[ATTACH=CONFIG]4734[/ATTACH]

Fijne avond allemaal!

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dankjewel! Ik vind hem op foto's altijd kleiner lijken dan in t echt maar dat komt denk ik ook doordat mijn borsten klein lijken ofzo. Wel knap dat cup 80H zo klein kan lijken eigenlijk! Mijn iPhone is gewoon een hele goeie plastisch chirurg whaha :-)

Geplaatst

Even inbreken

Sorpresa, mooie buik hoor, en wat een mooie gewichten! Ik ben afgelopen juni bevallen van een jongen/meisje tweeling, maar die waren een stuk lichter, 2030 gr en 2395 gr. Maar alles was verder goed.

Veel succes,en sterkte, ook voor de andere dames!!

Geplaatst

Dankjewel! Inderdaad lichte babies, met hoeveel weken ben je bevallen? Zo'n echo is natuurlijk ook maar een schatting he... Kan vanalles uitkomen! Maar... Nu ik toch striae heb wil ik ze eigenlijk vetmesten tot twee zevenponders ;-)

Geplaatst

Zo ook weer van de partij

Allereerste Claudia, ik had je op FB al een berichtje gestuurd, maar ook hier dan nog even. heel veel sterkte gewenst, hopenlijk blijft je kleintje nog even lekker bij je, maar het belangrijkste is dat jij en je beeb het allebei goed maken

Esther, sterkte meid, is nogal niet niks wat er nu allemaal gebeurt. Wat fijn dat je je oma nog hebt kunnen vertellen hoe haar achterkleinkind gaat heten.

Saba, vocht ehm ja, nogal, maar bij mij flubbert het allerminst, mijn huid is superstrak, van die olifantenvoetjes heb ik. Gelukkig ga ik savonds vrijwel niet de deur uit, dus hoef ik geen schoenen aan, want die pas ik savonds dus niet meer. Tja het hoort er echt gewoon bij. De 1 heeft er meer last van dan de ander en bij de een zal het heel veel vocht zijn en bij de ander weer wat minder. Heel veel drinken, voetjes omhoog (toch maar tijd voor maken)

Sorpresa, fijn buikje ;-) Hier slaan mensen bijna allemaal de hand voor de mond als ze mij zien en de eerste geluiden die eruit komen zijn OOOOh AAAAH, JEEEETJE Haha. Nu groei ik de hele zwangerschap al lekker door en zijn de standaard vragen nog altijd "weet je zeker dat het er maar 1 is" of "ben je echt niet eerder uitgerekend?"

Wat fijn dat je beebs het zo goed doen, ik ben erg benieuwd hoor of ze je gewoon laten lopen of dat ze eerder gaan inleiden. Bloeddruk is toch mooi? Het gaat om de onderdruk he.

Wanda, mooooooi!! Echt geweldig!! Hoe vond je het bij Jacqueline? Ze is echt goed he?

Terry, fijn dat al je onderzoeken goed waren, wel zo prettig he dat ze het zekere voor het onzekere nemen en je toch even controleren

Bella, Wat fijn dat bij jou ook alles goed was, ook dat je HB weer een de goede kant op gaat. Leuk he al die kleertjes wassen.

Pippe, is Lena er wel rustig onder dat het nog niet helemaal zo is zoals het zijn moet? Op zich heb je wel gelijk hoor, als het nu komt kan het slapen, kan het verschoond worden, maar ja na de geboorte in de eerste hectiek kom je er ook niet aan toe om het kamertje op het gemakje af te maken.

Er werd door een aantal enthousiast gereageerd en gevraagd naar mijn geheim van 2 nachten goed doorslapen....... Eeeeeh een paar weken 4 a 5 uurtjes slaap per nacht is het perfecte recept.... haha. Nee het waren éindelijk weer eens 2 nachtjes, maar daar hield het dan ook weer mee op hoor. Helaas slaap ik vreselijk slecht. Gewoon door de pijn in mijn bekken. Ik heb overal waar mogelijk kussens liggen.

Gister bij de gyn geweest. Ons meisje zit nu met alle metingen boven of op de bovenste lijn. Hij schatte het gewicht op 3700........

Toch een verwijzing naar de dietiste en diabetes verpleegkundige, daar ga ik volgende week naartoe. Maandag dietiste, dinsdag fysio voor bekken, woensdag diabetes verpleegkundige..... Ben er maar druk mee

Verder maakt ze het gewoon goed, ze is heel beweeglijk, placenta ligt mooi, doorbloeding van navelstreng is perfect. Ze is al wat aan het indalen

Hij hielp me nog even uit de droom dat omdat ze nu al zo groot is dat absoluut niets te maken heeft met dat ze zich eerder aan zal dienen. Wel liet hij weten dat ik wel mee kan beslissen hoe en wat tegen de tijd dat de uitgerekende datum in zicht komt. Over 2 weken terug, dan ben ik al 38 weken.....

Vandaag even langs de huisarts gegaan omdat ik een heel trosje aambeien heb die echt ongelofelijk veel pijn doen en vandaag zelfs uit het niets gingen bloeden.

Heb nu een zalfje gekregen. Na het weekend moet het aanzienlijk verbeterd zijn. Ik doe wel mijn best qua vezels eten en veel drinken. Ik heb altijd wel snel last van aambeien, maar nu kom ik niet aan voldoende beweging toe. 5 minuten achter elkaar lopen (waggelen in een zeer traag tempo) aan 1 stuk is maximaal, dus dat is ook niet bepaald bevordelijk.

Vandaag nog even met manlief naar de Ikea geweest, hij weer schik met mij in de rolstoel, sjesen door die winkel heen. Ik zal blij zijn als ik zo'n afstand weer fatsoenlijk kan lopen.

Komend weekend komen mijn schoonouders om even het huis helemaal samen met manlief flink onder handen te nemen. Ik kan/mag zelf niets en mijn man werkt natuurlijk ook gewoon en doet al zo ongelofelijk veel, maar de badkamer eens flink uitsoppen, de keuken helemaal onder handen nemen en zoals ramen zemen, daar komt hij gewoon niet aan toe. Dus na het weekend is het weer even een keer goed aangepakt, heerlijk.

Ik zal er ook eens even een buikfoto tegenaan gooien. 36 weken en 3 dagen:

[ATTACH=CONFIG]4736[/ATTACH]

Wat vreemd, ik zie nadat ik het bericht heb geplaatst alleen een linkje naar de foto en de foto zelf niet in het bericht.... Nah ja, klikken dus maar op het linkje ;-)

Geplaatst

Ze zijn met precies 37 weken geboren. Ik zou ingeleid worden, maar 1 dag eerder zijn ze uit zichzelf gekomen.

we hebben nog 4 dagen in het zkh gelegen ivm gewicht van de kleinste, maar toen ging het zo goed dat we naar huis mochten.

Geniet van de zwangerschap, ondanks dat het best zwaar is (wordt).

Geplaatst

Zipa, wat een mooi gewicht! Als die uk nog even blijft zitten is het een tienponder hihi! 36 weken alweer, time flies! Ik kan je foto niet openen maar ik zag op facebook al dat jij idd hard groeit al vanaf t begin (en alle opmerkingen die erbij horen haha). Ik kan me soms echt niet indenken dat er in mijn buik twee kindjes zitten die allebei meer dan 2 kg wegen. Zo onvoorstelbaar! En vanaf nu komt daar ongeveer 250 gram per week bij tot 37 weken.

De bloeddruk is inderdaad helemaal prima maar als je 100/60 gewend bent is t wel een stuke hoger nu! De meeste dames doen een moord voor mijn bloeddruk hihi dus ik klaag niet hoor!

Geplaatst

lieve dames bedankt voor alle lieve berichtjes. sinds gisteravond weer thuis. eiwitten blijven extreem hoog(8keer zoveel als toegestaan) maar verder gaat het redelijk. als ik teveel doe krijg ik last van harde buiken en voorweeen. moet nu 2 keer per week voor controle naar het zkh. als de waardes slechter worden moet ik direct weer blijven. kleine meid doet het perfect. weegt nu 2100 gram.ik zal later even op iedereen reageren

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]4737[/ATTACH]

Nog even een poging. Zie dat het via mobiel ook niet lukt om te openen

Sorpresa, 10-ponder....... Au......

Dat van de bloeddruk ken ik wel hoor. Als bij mij de onderdruk boven de 70 komt schiet ik ook in de stressmodes, gewoon omdat dat niet " normaal" is bij mij.

Het is sowieso wonderlijk dat er een kindje in je groeit, laat staan 2!!

Claudia, wat een fijn nieuws!! Heerlijk in je eigen omgeving. Hoop dat het nog even rustig blijft.

Geplaatst

Haha terry, zeker charmant je broek ;)

Sorpresa, wat een super mooie gewichten hebben je ukkies, ze hebben het ook erg goed bij hun moeder, en een prachtige buik ( had ik op fb ook al gezegd ;)

Vind trouwens mijn borsten ook klein lijken,nou had ik al geen grote maat maar dat komt nu natuurlijk door onze bolle buikjes

Zipa, wauwww jij heb ook al zo een mooie grote buik!!! Inderdaad ging het bij jou vanaf het begin al snel.

Jou kleintje heeft ook haast,en ze doen helemaal niet hectisch zoals ze bij mij deden.....

Toch vreemd he dat het overal anders is. Wordt wel een flinkerd.

Fijn dat je alle hulp krijgt,dat alles weer lekker schoon is, zou ook hulp krijgen alleen kwam het er niet van,manlief heeft het helemaal alleen gedaan en ik de keuken, deed er wel de hele middag over,met de nodige rustmomenten maar was wel kapot!

Bij ons kan de vlag uit, alles is klaar, joepieeeee,nu nog wachten op de uk :)))

Claudia, wat een goed nieuws,had op fb niets gestuurd maar had natuurlijk wel een pb kunnen sturen bedenk ik me net.

Maar goed, gelukkig weer lekker thuis!

Vanmiddag komt mijn collega even op bezoek, ze is ook zwanger en we schelen maar 2 weken, ook door ICSI, je kan natuurlijk begrijpen dat het toen best zwaar was,toen zij haar eerste positieve test had kreeg ik net een tp en moest ik nog 11 dgn wachten..... Maar goed allemaal vergeten!!!

Gezellig,ben benieuwd hoe haar buik eruit ziet,zal vanmiddag vragen of ze samen op de foto wilt,dan plaatsen we hem op fb :)

Dan brengen we haar weer richting station (is ook richting ziekenhuis) en dan hebben manlief en ik weer een groei-echo, ben benieuwd hoe groot hij nu is......

Vanavond lekker niks!

Morgen intake kraamhulp, ik ga vragen of degene die bij mijn zusje is geweest ook bij ons kan, ze was heel leuk zei ze.

Ow ja en voorlichting in ziekenhuis vonden we beide niks, niet echt iets nieuws ofzo,behalve dan dat we een kraamkamer mochten bekijken,dat was wel mooi,hele verbetering!

Eigen douche in je kamer, mocht bij 2 bevallingen kijken (me nichtje en zus) en weet nog dat mijn zus onder de douche wilde, nou uit de kamer door de gang heen dichtsbijzijnde was bezet,onder de douche,douche verstopt,andere stond weer leeg dus hup met een handdoek om haar heen in een rolstoel naar die andere badkamer,pfffff wat een gedoe,want de gang daar lopen ook mensen die op visite zijn, niet dat je daarop let maar toch.

Vandaag precies 34 weken, de meeste zeggen dat de tijd langzaam gaat op het eind, nou ik vind van niet!!

Komt zo dichtbij nu,echt heeeel spannend, zeg tegen manlief als ik nou zeg dat het begonnen is wordt jij dan zenuwachtig,ja zegt hij,ik nou wat heb ik dan aan jou haha we moeten nog veilig naar 't ziekenhuis. Wel schattig!!

Fijne dag, liefss

Geplaatst

Claudia, welkom thuis. Nog even thuis rustig aan doen en je meisje laten groeien, maar het blijft natuurlijk spannend.

Zipa, mooie buik! Al is hij denk ik wel groter dan die van mij, ik krijg gelukkig ook geen rare opmerkingen maar dat kan ook mijn attitude zijn hihi. Vind het zo stom als mensen dat doen, het is jouw trots en jullie kindje, dus gewoon van genieten! Bijna zijn we 37 weken he? Dan wordt het wel opeens heel echt. Ik vind t nu best spannend worden. Wanneer gaat het gebeuren en hoe?

Lekker dat je huis wordt schoongemaakt. Ik krijg inmiddels ook hulp van moeder en schoonmoeder. Bukken/hurken doet gewoonweg veel pijn, dus kan niet alles goed schoonmaken en we hebben 3 honden. Manlief is geen ster in schoonmaken, slaat de helft over.

Sorpresa, dat heb ik ook. Soms moet ik echt nog even tegen mezelf zeggen er zit echt een baby in mijn buik. Maar echt geloven doe ik volgens mij pas als ik ons kindje in mijn armen heb. Mooie buik hoor, zo bijzonder hoe druk het bij jou moet zijn met 2!

Terry, kan me voorstellen dat je gelachen hebt. Maar je kan m nog aan! Mijn bovenbenen en vooral heupen zijn dusdanig gegroeid dat ik echt mijn spijkerbroek (ok wel maatje 25 wat ik normaal heb) niet meer aankan. Fijn dat alles goed is. Hoofdpijn inmiddels weg? En een lekker dagje samen vrij gehad?

Wanda, wauw super mooi die painting!

Saba, hoe is t met de opgezette, vocht voetjes?

Hier krijg ik t een beetje op mn heupen, wil zo graag mn scriptie afronden maar we moeten steeds weer dingen veranderen. Ppppfff moet opletten er geen stress van te krijgen zo op t laatst.....

Geplaatst

Claudia, welkom terug en hopelijk hou je je kleintje lekker lang bij je.

Zipa, Ja jacqueline is ontzettend lief.

Vandaag hebben we weer een knoop doorgehakt. We gaan in het zkh bevallen. Ik wil liever thuis maar door mijn suiker komt daar toch een risico bij.

En dat willen we natuurlijk niet lopen. Daarom hebben we ervoor gekozen om toch "gewoon" in het ziekenhuis van Sint Niklaas te bevallen.

Mijn vriendin gaat wel volledig bij de bevalling aanwezig zijn.

Zij zal bij het eerste stukje thuis aanwezig zijn en dan samen met ons naar het zkh gaan.

Ik ben blij dat de beslissing gevallen is, die onzekerheid is niet fijn.

Kan het, kan het niet. Ben iemand die erg voor duidelijkheid is.

En die hebben we nu. ;)

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Belladonna, vind het zo knap dat je nog bezig bent met je scriptie. Ik duim voor je dat je hem snel af hebt!!!!!! Daarna bevallen en genieten van je kleintje!!!

Claudia, fijn voor je dat je weer thuis bent. Klinkt nog wel heel spannend allemaal. Kleine nu al meer dan twee kilo dat is fijn.

Saba, heerlijk weer even kijken naar je kleine en wat gezellig om samen zwanger te zijn. Vast de hele middag over baby's gepraat.

Zipa, wou wat een mooie buik. Jij hebt bijna een dagtaak aan al je zwangerschaps afspraken. Gelukkig gaat het voor de rest heel goed!!!!

Vandaag weer op controle geweest, alles was goed. Bloeddruk blijft hoog en een spoortje van eiwitten. Volgens gyn telt dit niet. Volgende week wel weer een groeiecho en bloeddrukcontrole. Hoofdpijn blijft wel maar is mee te leven. Ik was in twee weken tijd maar halve kilo aangekomen maar mijn buik groeit wel. Als ik naar beneden kijk denk ik zo die is groot. Het weekend twee verjaardagen echt zin in.

Lieve allemaal sterkte met alles en geniet nog van het getrappel in je buik!!!

Geplaatst

belladonna, heb nog niet gebeld naar de ha, hou het in de gaten als het nog erger wordt ga ik wel bellen,voetjes omhoog helpt enigszins,wil ook geen zeurpiet zijn,we houden het op de laatste loodjes

Vroeg ik laatst nog aan je hoe het met je scriptie was, nog aan stoeien ermee dus pfff nou duimen dat je het optijd af hebt!!!

Stress is zeker niet goed!!!

wanda, wat goed dat jullie dat besloten hebben, geeft denk toch een rustgevend gevoel!

terry, inderdaad, ze was er een paar uurtjes en dat ging natuurlijk alleen maar over baby's,klein beetje werk,ze is ook mijn collega.

Was super gezellig!!

Fijn weekend en veel plz op de verjaardagen (kun je lekker je buik showen :) En van getrappel geniet ik nog steeds hoor!!

Nou de meeste zullen het op fb al gelezen hebben (heb wel gelachen en manlief ook bij sommige reactie's haha) maar uk is nu geschat op 3385 gram, zou een mooi gewicht zijn om te bevallen zei de echoscopiste,ma ja zover zijn we nog niet.

23 Nov volgende echo en afspraak gyn (gelijk achter elkaar) dan weten we meer.... SPANNEND!!!!

Geplaatst

Even reageren op Zipa ; ik las dat je kindje nu 3700 gr is. Een heel herkenbaar verhaal.

Ook aan mij vroegen de mensen: weet je zeker dat het er maar 1 is?

Bij de groeiecho (ik was 36 wkn zwanger) bleek mijn zoontje ook 3700 gr te zijn.

De geboorte liep perfect. Met een half uurtje persen was meneertje al geboren met een gewicht van 4360 ;)

Veel succes met de laatste loodjes!

Geplaatst

Hoeveel weken was je toen pammie bij de geboorte van je zoontje? Mijn dochter was 3825 met 10 dagen te vroeg en dat was een ks. Ik heb er wel vertrouwen dat het allemaal goed gaat, maar ik heb de stille hoop dat de bevalling eerder komt, omdat ik bijna niet meer op en neer kan van de pijn.

Terry, ja ons meisje gaat gelukkig heel goed. Nog ff afzien de laatste weken nu

Ja de hele week staat volgepland. Wel balen, want ik heb met mezelf afgesproken dat ik maar 1 ding per dag mag doen.

Wanda, fijn dat je die knoop hebt doorgehakt, voor jezelf lekker gevoel, geeft rust.

Belladonna, ik vind die opmerkingen niet erg hoor, ik moet er wel om lachen. Vanmorgen even naar een vriendin geweest, die had ik 2 weken niet gezien. Het eerste wat ze deed was haar hand voor de mond slaan hahaha.

Sterkte nog met je scriptie, ik zou er niet aan moeten denken nog met zoiets bezig te moeten zijn.

Saba gezellig hoor zo met een zwangere collega!!

Hier net weer een lekkere jankbui gehad. Was het even helemaal zat. Ik wilde op bed gaan liggen, maar bedacht me dat de sportkleding van mijn dochter nog opgehangen moesten worden, dus nóg een trap op, helemaal buiten adem en ik wist even niet wat ik allemaal precies moest pakken, ook omdat ze dit weekend naar haar vader gaat. Toen moest ik ineens naar de wc dus hup trap weer af, maar oooooooh die aambeien doen zó zeer. Dus ik zat te janken van de pijn. Toen moest ik van de wc af wat ook niet gemakkelijk ging. Ik half strompelend de kamer in, zegt mijn man "Ach meisje je ging toch slapen?" dus ik janken janken janken pfffff.

Voelde me ook al niet lekker, hoofdpijn en pijn in mijn buik. Komende uur maar even in de gaten houden.

Zo.... Dat was mijn klaagzang... ;-)

Geplaatst

zo hier gaat alles nog rustig geen extra klachten en het overgeven is gestopt.morgen weer voor controle moet nu om de twee drie dagen. maar vandaag 35 weken zwanger.elke dag is er 1 voel me het weekend eigenlijk wel redelijk goed dus heb goede hoop voor morgen. leverfunctie was vrijdag iets verhoogd ook de eiwitten waren hoog 200 en bloeddruk iets verhoogd.dus we dachten echt dat ik weer moest blijven.het is alleen jammer dat je op geen van deze dingen invloed hebt.maar we blijven positief genieten van de buik en kleine meid als ze weer erg druk is vannacht weer een tijdje beneden gezeten omdat mevrouw de boel aan het verbouwen was hahaha

Geplaatst
zo hier gaat alles nog rustig geen extra klachten en het overgeven is gestopt.morgen weer voor controle moet nu om de twee drie dagen. maar vandaag 35 weken zwanger.elke dag is er 1 voel me het weekend eigenlijk wel redelijk goed dus heb goede hoop voor morgen. leverfunctie was vrijdag iets verhoogd ook de eiwitten waren hoog 200 en bloeddruk iets verhoogd.dus we dachten echt dat ik weer moest blijven.het is alleen jammer dat je op geen van deze dingen invloed hebt.maar we blijven positief genieten van de buik en kleine meid als ze weer erg druk is vannacht weer een tijdje beneden gezeten omdat mevrouw de boel aan het verbouwen was hahaha

Fijn dat je je goed voelt, ik hoop dat je uitslagen morgen goed zijn, en de kleine nog even blijft zitten..

Geplaatst

Claudia, Blij te horen dat je niet moest blijven. En dat je weer een weekje (dagje) verder bent.

Iedere dag is er een, zo is het maar net.

Ook hier is alles rustig. Afgelopen vrijdag bij de suikerdokter geweest. Hij gaf aan dat zijn collega (die ik vorige week heb gezien) wel zeer strikt het protocol heeft opgevolgt.

Zelf zou hij het nog een weekje aangekeken hebben maar ja...

Ik zit nu al aan de insuline en starten / stoppen / starten / stoppen is niet goed dus door blijven spuiten.

Blij dat mijn gevoel toch klopte. Verder ach........... ik heb er wel rust mee.

Fijn weekend allemaal

Wanda

Geplaatst

Op weg naar het ziekenhuis....... Ik verlies (volgens mij) vruchtwater sinds half 5 en heb om de 10 minuten weeën. Het is vrijwel zeker vruchtwater, licht rozig en het loopt er zo uit. Ik heb dikke schik. Weet niet hoe het nu allemaal gaat lopen. FB dames nog even mondje dicht aub op fb, maar dat is wel logisch lijkt mij.

Vandaag 37+1, dus meisje mag komen!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden