Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou zeg, bijna mijn hele bericht weg! Hoe kan dat nou?

Ik schreef dus: San, lijkt me gezellig lunchen! Maar we gaan gewoon binnenkort daten en dan mag ik vast ook wel even uithuilen... Maar gezelligheid eerst!

Beanie, ik kan me voorstellen dat je moe bent! Was het wel ook leuk, of alleen maar vermoeiend! Hmmm een blauw scherm is misschien wat minder uitgesproken! En jongetjes zijn ook heel leuk, dus vooruit! ;-))

Wij hebben de hele dag gesmikkeld (cake gebakken, ovenfrietjes met groentensticks als lunch) en Mini ligt nu bewusteloos van al dat lekkers naast mij te snurken met een klein rond buikje! Vanavond krijgen de mannen pasta met ham (ik eet geen vlees), spinazie en room. Vlaflip toe en dan in bed bij GTST (ben ik verslaafd aan, één van mijn grootste zonden) een lekkere, dikke, vette stroopkoek bij de thee! Haha, laat de winter en de soepjurken maar komen!

Eten helpt echt goed tegen Progynova hysterie! Tijdens het eten heb ik geen tijd om te piekeren en met mijn mond vol kan ik ook niemand uitschelden, toppie gewoon!

Had ik jullie al verteld dat Mini tijdens het spelen gisteren ineens zei: 'Mama, iPad!' wilde hij Angrybirds spelen... Mijn moeder zat er bij en viel zowat van haar stoel. Mijn eigen kleine whizzkid! En daarna helemaal uit zichzelf naar zijn potje gegaan en daar gepoept. Oh, wat vind ik hem toch goed! Mijn wondertje!

Nou dames, dikke knuffel en tot later maar weer. (net weer bericht weg, mijn iPad is niet in orde...)

Xxxx

Geplaatst

Serieus.... Ik loop al sinds donderdag het ziekenhuis in en uit. Bloed. Echo's. Ik. Wil. M'n. Terugplaatsing. Wat duurt dit lang!!!! Daar was ik niet voor gewaarschuwd. Ben gewoon bang weer ongesteld te worden bijna!! Ik zit ondertussen op dag 15!! Morgen weer bloed. :-)) wachten duurt lang lang lang.... Wat duurt dat wachten lang!!! :-))

Xx

Geplaatst

Ja Tuurlijk, maar is dit normaal? (eerste cryo, geen idee, niets verteld....). Hoe werkt dat dan met een cryo? Op het moment dat deze teruggeplaatst is wanneer zou ik dan een menstruatie kunnen verwachten? Want volgens het zknh heb ik nog geen eisprong gehad maar wel dicht tegenaan, maar volgens mijn berekening moet ik over 10/11 dagen menstrueren. Ik vind dot allemaal belastender dam de behandeling weet je dat? Zoveel afwachten en onzekerheid.... Komt goed! Mijn ijsblokkindjes moeten een warm bedje krijgen. Ze hebben het nu zooooooooo koud!!!! :-) daar houden wij niet van!! ;-))

Geplaatst

Je menstruatie is bijna altijd 14 dagen na wisprong. Je zou nu dus een lange cyclus hebben :)

Niet altijd natuurlijk, maar over het algemeen mag je bij een cryo ook eerder testen omdat die al wat ouder zijn ;)

Ikzwlf heb nooit cryo's gehad maar dat is wat ik begreep ;)

Heb net dat magazine gekocht voor taarten zelf maken. Lijkt me leuk! Moet toch een hobby hebben he ;)

Geplaatst

Hey hey,

@sandra, wat groeit ze als kool jou kleine Sterre, doe je goed hoor.

@Minoes, veel sterkte met je broer en hopenlijk haald deze maatregel ook iets uit voor jullie allemaal.

@roos, huil maar even goed uit meid kan je wel gebruiken en als we je ergens mee kunnen helpen hoef je het maar te zeggen, we staan klaar voor je.

@Beanie, gaat het weer een beetje met je? kan ik geloven dat je kapot bent van die zes uurtjes weer, je hebt ook weer net een spannende periode achter je moeten laten he, is ook niet niks

@hilly, toi toi toi morgen we duimen met je mee

@floortje , hou je het nog allemaal een beetje? en een beetje over de schrik al heen van het vliegen weer??

@sproet, ik heb ook nog geen cryo terugplaatsing gehad dus kan je hier jammer genoeg weinig informatie over geven, zou het ook graag willen weten hebben ook nog 2 ijsbeertjes in de diepvries zitten.

aan alle andere die ik vergeten ben sterkte en veel succes met wat er ook op jullie pad ligt momenteel.

@ego, hier heeft het zich tot nu toe nog niet doorgezet in ieder geval, heel zelden zie ik een lichte verkleuring bij het afvegen verder niks.

Nu toch aan het twijfelen, ga ik morgen testen net als hilly en hartensia of wacht ik van deze keer nog tot net aan het weekend zoals ze in nieuwegein aan de foon gezegd hebben?

Pfff wat is het vervelend en duurt het allemaal zo lang he

groetjes x

Geplaatst

Terug uit zkh: HCG is 81. Te laag om blij mee te zijn volgens de verpleegkundige... Nu vrijdag opnieuw prikken om de stijging te zien. Pfffff.... Slopend!

Iemand positieve verhalen over een lage HCG bij de eerste test?? Kan wel wat hoop gebruiken ;)

Geplaatst

Och Hilly meid wat erg

Ik heb er geen ervaring mee ik hoop anderen en dat gewoon goed komt

Sproet meid balen hè als je menstru niet mee zit Bleh

Hier ook minder Ilana ziek hoesten neus dicht zo eerst ha bellen de hele nacht gespookt huilen zo zielig

Liefs

Geplaatst

Hilly, wat naar zeg! Ik heb er geen ervaring mee, maar wel hier op het forum eens een verhaal gelezen van een vrouw die ook met een laag hcg startte en dat kwam gewoon goed. Dus geef de hoop nog even niet helemaal op!! Wie weet heb je gewoon een late innesteling gehad en komt het toch nog goed!!! Houd de moed er nog even in!

Blondine, wat spannend allemaal. Tja, je moet doen waar je je goed bij voelt! Ik test me altijd helemaal wezenloos, maar andere vrouwen vinden dat juist niet prettig.

Sproet, het is niet heel raar hoor, het kan wat langer duren (misschien ook door de zenuwen). Dat was bij mijn vriendin ook het geval en dat kwam gewoon tot een terugplaatsing. In een cryocyclus met Progynova krijg je op zijn vroegst een terugplaatsing na 14 plus 3 dagen, dus 17 dagen. Ik moet op dag 14 voor een echo om te zien of het BMS goed is, maar als dat niet zo is na drie dagen weer en als het dan goed is eerst nog drie dagen bollen en dan de terugplaatsing. Ik heb dus terugplaatsingen gehad op dag 17 en op dag 20. Eigenlijk kom je daar met een verse ook ongeveer op, want dan stimuleer je iets van 12 dagen, te beginnen op dag 5, dus dan zit je al op 17 dagen. Dan wachtdag na de Pregnyl, punctiedag en drie dagen later terugplaatsing, dus dan zit je op 22 dagen als je de terugplaatsing hebt. Het feit dat je eisprong wat later is, hoeft je luteale fase (volgens mij) niet korter te maken, die is volgens mij meestal een dag of tien en in die tijd is je cryo ruimschoots ingenesteld. Gerustgesteld??

Als je volgende keer meer duidelijkheid wilt, dan kan je het met Progynova doen. Dan weet je beter waar je aan toe bent. Nadeel is dat je daar heel ziek van kunt zijn (zoals ik nu), dus ik zou er wel die paar dagen onzekerheid voor over hebben om het in een natuurlijke cyclus te kunnen doen. Voor mij is dat helaas niet weggelegd vanwege de pcos.

San, taarten bakken als hobby? Natuurlijk! Wat stom van mij, jij verveelt je natuurlijk rot met 5 kids, af en aan, en een eigen zaak, logisch dat je een hobby zoekt!!! Ik dacht dat schilderen jouw hobby was!

Hier met Mini naar de peuterspeelzaal geweest en daar appelmoes gemaakt. Ze vonden het helemaal leuk die kleine smurfjes. Hij ligt nu gelukkig even lekker te slapen, want ik ben er ook bekaf van. Pffff.... Zondag echo, maar ik wilde dat ik tot die tijd gewoon kon slapen, ik voel me zo vreselijk rot van dat Progygif!! Zo stom dat ik me weer heb laten overhalen dat te nemen en het niet met Puregon te doen. Nu dus echt nooit meer Prigynova voor mij. En eigenlijk heb ik bedacht dat dit ook maar de laatste keer moet zijn. Ik ben nu sinds 1 november bezig en echt helemaal verrot. Ik wil echt weer een beetje blij worden en genieten van het leven en niet steeds maar moe, brak en ellendig zijn. Ik wil zo graag een broertje of zusje voor Mini -zeker omdat hij verder (op een neefje waarmee we niet zo veel contact hebben na0 geen familie van zijn generatie heeft, maar ik kan gewoon niet meer. Ik begrijp er ook geen bal van, want ik ben na de kuur Duhaston maar twee dagen ongesteld geweest en dan nog maar een klein beetje ook. Ik vraag me af of dat wel goed is. Kortom: weinig vertrouwen op een goede afloop of een succesvolle voortzetting. Ik dacht dat ik misschien maar even met het forum moet stoppen ook, want ik zit alleen maar te mokken en te mekken tegen jullie! Straks moeten we met z'n allen aan de antidepressiva, omdat Floor al haar gezeik over jullie zit uit te storten!!

Maar dames, mocht het wel lukken, dan maak ik het met jullie allemaal goed, want dan organiseer ik hier de grootste pannenkoekenparty ever voor jullie allemaal ;-)))

X, Floor

Geplaatst

oh hilly... ik heb wel eens verhalen gehoord over positieve afloop na een laag hcg. maar dat zijn er niet veel :(

ik blijf echt nog even duimen!

IK ben me hier aan het verdiepen in mijn nieuwe aankomende hobby ;) taarten bakken en cupcakes maken... ben erg benieuwd of dat me gaat lukken hahaha

Komend weekend ben ik alleen met de kids, eens even met j.amey een lekkere chocoladetaart maken en versieren! ;)

Over 1,5 week is het weer cambridge dan is het weer uit met de pret!

Geplaatst

Floor, wat zeg je nu? even stoppen met het forum??? Waarom? Om dat je gewoon zegt hoe je je voelt? Bendemaf! Niet zo gek doen hoor!

Volgens mij is dit forum om lekker te kunnen z**ken, om je frustraties kwijt te kunnen, om te lachen en te huilen...

Je klinkt nooit depressief. Als je verteld over de leuke dingen die je met mini doet. Is toch niet gek dat je nog een ienie-mini erbij wilt? Zoveel liefde wil je over meer kids kunnen uitspreiden :)

Je ziet altijd nog ergens humor in. Zelfs in je progygif. Als je echt depressief zou zijn, zou je in een hoekje zitten wegkwijnen en zouden we je hier niet meer zien.

Trouwens je kunt niet zonder mijn verhalen over mijn dagelijkse bezigheden hahahahahaha

Je voelt je nu gewoon ellendig door dat progygif, maar bedenk dat wij ook heel goed weten dat dat niet de echte floor is. Jij gaat gewoon voor die eskimo! En dat progygif is bijna voorbij en daarna komt gewoon de oude floor weer bovendrijven.

(had je het nog niet dorr? Ik ben niet van de zelfmedelij ;) ) Schop onder je kont, jij geniet heerlijk van mini. Maxi komt ook wel weer aan bod. Kijk hoe lief die man is dat hij gewoon nog bij je is :D Die man houd toch zoveel van jou! Ff dikke pluim voor Maxi!!

Nou beetje terug op de grond? Mooi zo.

En ik hou je aan je pannekoekenfeest!!! ;)

Dikke knuffel!

Geplaatst

Lieve Floor hier blijven nu haha geintje

Maar meid alles moet je kunnen delen leuk niet leuk ietsje minder en als e toch mensen zijn die er niet tegen kunnen gaan ze maar ergens anders kletsen lekker puh

Oooo meiden wat doe je met zieke baby sta tegen de muur hoef niet na ha omdat ze geen koorts heeft ze slaapt amper HELP !!!!!

Geplaatst

Ga lekker in de douche zitten, deur dicht en goed heet de douche. Lekker stomen. Laat maar leeglopen. Natuurlijk niet onder de straal gaan zitten maar dat snap je wel denk ik hihi

Geplaatst

Lekker in de stoom van de douche en Luuf smeren meiske! Beetje rechtop op je borst of naast je op het voedingskussen zetten en dan valt ze vast in slaap. Beetje zoutoplossing neusspray wil ook wel helpen... X

Dank San, schop is aangekomen... Maar het is natuurlijk gewoon eigenbelang, jullie azen allemaal op pannenkoeken ;-))

Mijn zus is nu hier om lekker met Mini te spelen. Maxi heeft cursus en komt pas laat thuis.

Nu heb ik ook nog een zieke kip! Maxi zei: 'Ze zit zo stil', hij deed ze de laatste dagen, omdat ik druk was met wassen, etc, etc. Had hij niet door dat ze letterlijk niet meer uit haar oogjes kan kijken... Ze zat helemaal met haar veren op zielig te zijn op haar broedplekje, maar toen ik haar riep en ze hoode mijn stem, kwam ze meteen op mijn stem af en nu zit ze lekker te smikkelen. Slechte kippenmoeder ben ik geweest de laatste dagen. Ze heeft haar oogjes open en ik ga ze schoonmaken met gekookt water. Heb net even de dierenarts gebeld. Even aankijken en als het erger wordt antibiotica. Jammer dat ze geen luier om kan, anders mocht ze na een Glorixbad ;-) vannacht bij me slapen, konden we ons samen ziek voelen, ik ben tenslotte ook een zieke, broedse kip ;-))

Geplaatst

Lieve lieve meiden,

Daar ben ik weer!! Mede dankzij Floor heb ik besloten om weer actief mee te gaan schrijven met jullie toppers!

Hoop dat jullie nog weten wie ik ben, als een voorstel ronde op prijs wordt gesteld hoor ik het wel ;-)

Deze luilak heeft helemaal niks terug gelezen en komt zo ineens maar weer aanwaaien, i'm sorry!

Ben vandaag los gegaan in de Prenatal met kleding kopen voor Vince, oops. Manlief was werken dus heb alles heel subtiel al in de kast gelegd. Nee hoor schat, die kleren hadden we al eerder gekocht. Ik? Shoppen? Nee joh, ben je gek ;-)

Ga ff verder appen met Floor, tot later lieve meiden!!

Geplaatst

Hebben jullie ook fb? Misschien leuk als er elkaar daar ook gaan vinden??

Mellis hoest nou met je

Dus lekker wezen shoppen haha ik stop ook alles in de kast haha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden