Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik breek even in: Melis, als je zin hebt, kun je de volgende keer als je in Zwolle bent, gezellig op de koffie of op de thee komen. Ik breek weer uit.

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey melis, wat goed dat het beter gaat met de helm!! Top van het ventje!!!

Gelukkig heeft hoj z'n groete en appelmoes op. Dan is die fles ook niet zo erg.

En papa was vrolijk met die luier??? Hihi

Taart 1 staat in dw koelkast! Had alleen niet genoeg botercreme hihi

Geplaatst

Melis wat goed dat de helm zijn werk doet fijn zeg en dat alleen s'nachts;-)

Ben even de tel kwijt sorry

Ilana gaat goed voor haar fles is ze in slaap gevallen laat haar maar mooi ze had van 11 tot 15 uur niet geslapen die schat nog steeds verkouden maar gaat de goeie kant op

Ik heb net 400 foto's opgehaald en ben nu mee bezig heel emo haha

Iedereen dikke knuff reageer meer als mijn kop er beetje bij heb haha

Geplaatst

Melis, lieverd, ik mag toch hopen dat deze dip niet tot de 5e duurt, en anders word ik vast heel vrolijk van jullie!!! Een lekkere dikke poepbroek en volle luiers klinkt goed! En wat fijn dat prinsje zijn hoofdje zo goed gaat. Dat is pas echt goed nieuws! En ook nog lekker patatjes eten, heerlijk! Mini en Maxi zijn op strooptocht bij ons vaste Italiaanse restaurantje. Ik heb ongeveer de hele kaart besteld, dus we hebben wat te doen vanavond. Ik heb niet geluncht, dus ga er zo eens goed voor zitten! Lekker op bed met een film er bij (en GTST op XL), gewoon helemaal fout... Heerlijk en even aan niks denken.

San, hmmmm... taarten en botercreme, ik word er helemaal hongerig van. Dat belooft een lekker avondje te worden. Enjoy!!!

Roos, bedankt voor je lieve woorden, die doen goed! Hoe is het nu met jou? Kan je het er een beetje uit laten, of is het nog erg zwaar? Je hebt het behoorlijk te verduren gehad... Ik denk ook aan jou!

Jessica, wat heb jij veel goede dingen gedaan deze week. Naar de rechtbank, naar de dokter, je bent goed bezig zeg! Nu lekker van je meisje genieten hoop ik!! Vooral veeeeel knuffelen!

Nou meiden, op het weekend en op elkaar, ik zet er eens een woeste, pure kop kamillethee op (al was het maar om al dat heerlijke eten weg te spoelen) en proost straks even zwaar kruidig op jullie allemaal (vergeef me de knoflookboertjes ;-))!

Dikke knuffel voor alle boompjes...

X, Floor

Geplaatst

Wachten tot dinsdag om weer bloed te mogen prikken. Joepie #not ... Als het dan toch mis is, dan maar liefst zo snel mogelijk mn lijf uit. Nu herrinert elk krampje me eraan dat t echt gedaan is met deze kans :'(

Zit me heel erg af te vragen of er dingen zijn die de kans op een succesvolle doorgroei kunnen bevorderen straks bij de cryo. Vitamine D? Aspirine? Prednisolon? Acupunctuur? Ik lees zoveel en weet het gewoon niet meer...

Ik wilde dat het weer gisteren was en ik mocht dromen van goed nieuws vandaag :'(((

Geplaatst

Oh lieve Hilly, ik vind het zo erg voor je! Ik wilde dat het vandaag was en dat je ander bericht had gekregen... Ik vind het vreselijk! Ik heb alles uitgezocht over vit D etc. Ben ook in Dusseldorf geweest en heb alles laten onderzoeken. Dus ik vertel je graag meer als je er aan toe bent en je kunt ook op het forum onder 'medicijnen' kijken, daar schrijft een hele club (lieve) meiden over het onderwerp. Sterkte, dikke kus, Floor

Geplaatst

Een grote knuffel voor allemaal, voor iedereen die het nodig heeft!

Liefs, fijne avond (en je knoflookboertjes zijn je bij deze vergeven, Floor) Beanie

Geplaatst

Haha Melis, dat doet me denken aan honderd jaar geleden toen ik net studeerde en net ging samenwonen met mijn toenmalige vriendje. Toen haalden we aan het begin van de maand, als we nog geld hadden, altijd bij New York Pizza een grote Boston Fishy met Garlic Bread en die aten we dan op met een grote fles cola. En naast de New York Pizza zat een Ster videotheek en dan haalden we films en dan was het weekend compleet! Heerlijk ongecompliceerd ;-))) Dames, in goede of verdrietige mood, take care en probeer te genieten!!! Ik zit via iTunes 'Salmon fishing in the Jemen' te kijken, lekker rustig, kabbelend en romantisch. In ieder geval beter dan 'Bolt', jemig, wat krijg ik daar een hoofdpijn van... Mini baalt, maar voor ons is het ook vrijdagavond.... XXX

Geplaatst

Hier alles okee hoor Floor!

Gisteren "het leven" maar even gevierd in een gezellige coctail-bar in Utrecht ;-)

Ik geloof dat alles wat er uit moest er wel uit is en ik bereid me voor om de volgende cyclus voor onze eskimo's te gaan...

Zou graag gebruik maken van je expertise op het gebied van pillen die een positieve invloed kunnen hebben op een positief beloop ;-)

Waarom slikken sommigen prednison???? ( voordeel van mijn werk is dat ik de beschikking heb over een flinke apotheek ;-))

Deze keer slikte ik voor het eerst asperine en natuurlijk slik ik al tijden foliumzuur. Maar al moet ik op mijn kop staan twee weken lang, ik ben er toe in staat ;-))

Voor nu met een lekkere fles Rose Moet et Chandon met mijn lief in bed voor de tv, tja niets wat me nu tegen houdt ;-)

Geplaatst

Wat een hoop verdriet weer lieve meiden!

Lieve Floortje, Schreeuw, zing op Andre mee, drink een wijntje en schreeuw, schreeuw en schreeuw! Ik wilde dat ik iets voor je kon betekenen. Dus ik schroef een prachtige chardonney open en proost op je. Proost op je dapperheid, op je positiviteit altijd naar iedereen toe, op je humor en nu ook op je verdriet. Ik ga niet zeggen wat je zou moeten doen, want dat kan ik niet. Ik wens je liefde, ik wens je liefs en ik wens je sterkte en kracht, energie en fijne nachtrust...ik wens je goeds...verdomme, daar heb je gewoon recht op!

Ik vind dat we een standbeeld verdienen met zijn allen ;-) Het is me een ongelofelijk oneerlijk klote traject..maargoed!

Als we nou allemaal gewoon lekker zwanger worden, kunnen we snel met zijn allen eens echt bier gaan drinken....want dit is het allemaal niet hoor!

Hang in there lieve vrouwen, hang in there...we kunnen het met zijn allen! Hang in there!

Dikke vette klapzoenen voor jullie allemaal!

Geplaatst

en roken!! Wat vandaag 8 weken gestopt, maar ik droom elke dag van het moment dat ik weer begin hehe...enne wat dacht je van lekker boerenkaas, filet americain en hopla, rauwe tonijn!! Yummie!!

Geplaatst

Goed idee Sproet!

BTW die tournedos heb ik vandaag al op toen we in Laren een hapje gingen eten! Heeeeerlijkkk!

( al had ik alles graag ingeruild voor mijn een of twee emmy's die het gewoon waren blijven doen hoor...)

Geplaatst

HEEEEE, Moet en Chandon zijn mijn beste vrienden na Piper en Heidsieck ;-))) Heel goed meiske! Geniet er maar lekker van, het is straks weer genoeg afzien!

Oke, luister en huiver, college van Floor ;-))

Kort samengevat werkt het als volgt: je wilt de innesteling bevorderen en de afstoting zo veel mogelijk beperken. Daar zijn allerlei ingewikkelde publicaties en theorieën over, maar die kan je nog wel een keer nazoeken (kijk om een begin te maken in het topic 'Medicijnen, waar een club lieve meiden er over schrijft en er ook mee bezig is).

Maar goed: de innesteling wordt bevorderd door vitamine D3 (en dan wordt een dosis van 2000 I.U. -international units- per dag aanbevolen) en door Omega3 (en dan minstens 800mg EPA en DHA samen per dag). Ook wordt een infuus met Intralipid aanbevolen rond de 2/3e dag voor de terugplaatsing en de 2/3 dag na de terugplaatsing. Dit werkt hetzelfde als de Omega3, dus zou je het in beginsel ook met Omega3 kunnen doen, alleen is het idee dat de vetzuren beter worden opgenomen als je ze intraveneus toedient, dus in de vorm van Intralipid. Onderzoek in Engeland laat werkelijk verbluffende resultaten zien. Ik zien het niet zitten om naar Dusseldorf te gaan voor de infusen, of hier hemel en aarde te bewegen om alles bij elkaar te krijgen, dus ik houd het op een hoge dosis Omega3. Dan is er apart ook nog een techniek die in onder andere Gent wordt toegepast en die heet Pipelle. Dan wordt een heel klein biopt van je baarmoederslijmvlies genomen en dat schijnt het baarmoederslijmvlies zo te stimuleren dat het heel ontvankelijk is voor het embryo. Dat is een andere benadering dan het verhaal met de supplementen, maar ook hiermee worden hele geweldige resultaten verkregen. In Gent wordt het, als ik het goed heb begrepen dus ook altijd gedaan als een vrouw het verzoekt. Het heeft namelijk geen enkel risico en het werkt geweldig. Dat voor wat betreft de bevordering van de innesteling.

Dan het tegengaan van afstoting: Perdnisolon onderdrukt de afweer en dus ook de afstoting van een embryo. Simple as that. Als je een orgaantransplantatie ondergaat, moet je Prednison slikken om afstoting te voorkomen, en het idee met een embryo is eigenlijk hetzelfde. Prednisolon schijnt niet gevaarlijk te zijn voor het vruchtje, er is heeeeeel veel onderzoek naar gedaan, maar het kan wel bijwerkingen hebben voor de moeder en er is in hoge doseringen (wat dus niet wordt voorgeschreven) een iets verhoogde kans op - uit mijn hoofd - voortijdig breken van de vliezen en problemen met de werking van de bijnieren van het kindje, maar dan eb je et over hele hoge doseringen.Ik heb het wel liggen, maar heb het vorige keer uiteindelijk toch niet genomen. De aanbevolen startdosering is meestal 5mg. Controle tijdens het gebruik is wel belangrijk, ook omdat het eventuele infecties kan verbloemen. Dus wees voorzichtig met doe-het-zelven, ik zou dat persoonlijk niet heel snel doen, zonder geregelde en zorgvuldige bloedcontroles.

Als ik ooit nog een poging zou doen, dan zou ik voor de Pipelle gaan, ik heb daar na al het pluizen op internet echt een goed gevoel over. Het is weinig invasief, is niet gevaarlijk, geeft geen bijwerkingen, kost geen geld en schijnt enorm effectief te zijn. Ik heb geen ervaring, maar mijn voorkeur zou er een volgende keer naar uit gaan. Op dit moment heb ik voor een paar honderd euro pillen staan: foliumzuur apart, ijzer in twee soorten (heb ik tekort) en nog een bloedversterkend ijzersupplement, Omega3, vitamine D3 1000 (2 x daags), Prenatal formula. Echt een heel project om alles binnen te krijgen. En om nou te zeggen dat ik me er fitter door voel.... Mwahhh ;-))

Einde college dames, haha!

Slaap lekker allemaal!

X

Geplaatst

Floor je bent echt geweldig!! Ik vertrouw je blind en ga potten D3 en omega3 inslaan! Ook de Prednison ga ik inzetten ( 5 mg kan namelijk totaal geen kwaad en ik neem aan dat je dit niet maanden slikt maar met 12 weken stopt ofzo). Infusen met vetten voel ik minder voor ( heb al zoveel ;-)) en dat biopt is wel interressant maar ik ben bang hier weinig medewerking te krijgen. En daarbij bouwt mijn baarmoederslijmvlies zich altijd wel heel goed op ( op dag 12 al 1,2 cm is minstens haalbaar). Het wordt dus alles of niets ;-) maar eerst een maandje rust met pillen! En ondertussen leef ik met jullie mee ... X

en Floor die "Moet et Chandon" hou je tegoed!! Eerst ga je deze poging en hopelijk een zwangerschap goed doorstaan!

Geplaatst

@ floor, je bent een kanjer. Ik ga overigens dit weekend mezelf eens laveloos shoppen voor positiekleren, bedankt voor de tips..;)

Verder, dames, over een maand of 7 ga ik aan de filet americain, medium rare biefstuk, sushi,, heerlijke kazen en fantastische rode wijn, mmmm en heel misschien rook ik er ook een sigaretje op....

En dan zijn jullie jaloers, want dan moeten jullie nog minimaal 3 maanden allemaal afzien. Dus geniet er maar van, want straks is het afgelopen en ben ik de eerste die weer mag.

Hihihihi

@ effe ego . Vandaag naar de gynaecoloog geweest en helaas het bericht gehad dat ik vanaf nu tot 6 weken na de bevalling fraxiparine moet spuiten( ja spuiten, alweer en de spuitjes zijn even scherp als die van de deca...pfff)

Dus das wel balen.

Maar goed, het is voor een goed doel. Verder alles prima met het beebje, hij/zij bewoog, fantastisch huilmomentje voor mij en mijn dochter die mee was. Mooie fotootjes weer.

Nu alleen nog de komende weken de combinatietest en dan gaan we voluit genieten.

Bedankt overigens dames ,voor de lieve woorden daarover.

meteen lactulose gekocht voor je weet wel wat, hihihi.

Ben dolgelukkig en wilde het met jullie delen.

Maar ben niet vergeten wat alle meisjes doormaken, die deze poging geen geluk hebben. Ik ben niet vergeten wat je dan doormaakt en hoe je hart in je schoenen zakt bij het zien van de witte test of bij het krijgen van die pest menstruatie.

Dus lieve, dappere meiden, huil maar lekker uit, geniet van die welverdiende fles wijn, champagne, bier of wat je dan ook drinkt of eet. En dan weer doen, waar je gelukkig van wordt. Of dat je vol strijdkracht jezelf in een nieuwe poging gooien is, of aanvaarden wat het leven je wel heeft gebracht of genieten van het kleine wonder dat je al hebt.

Ik wens in ieder geval jullie allemaal al het geluk van de wereld toe.

Liefs mij

Geplaatst

Goeiemorgen dames!

Weer belachelijk vroeg wakker... Dat krijg je ervan als je 's morgens om 7.30 uur moet beginnen!

Floortje, wat heb je dat goed samengevat. Roos, ik kan me zo goed voorstellen dat je nu alles uit de kast wilt halen bij je volgende poging! Dat gevoel heb ik ook wel. Alleen vind ik het lastig om dat op eigen houtje te doen... Nou heb ik wel het voordeel dat ik goed contact heb met een gyn (door mijn werk op de OK ken ik ze persoonlijk, en dat maakt het gesprek veel makkelijker). Wat in ieder geval een goed advies is, is om te beginnen met een goede zwangerschapsmultivitamine. Ik slik zelf Prena Fem van Orthica, wel duur maar heel compleet en goed. Daarin zit alles, ook vitamine D, Omega3 en vitamine B6, 11 en 12. Aan komende maandag heb ik een afspraak met de gyn en wil dan idd met haar bespreken of we alles uit de kast moeten gaan trekken voor onze laatste poging. Denk dat ik mijn bloedwaardes van B12, D en schildklierfunctie wil laten prikken en dan met haar overleggen of ze me prednison en eventueel thyrax (eventueel ook nog in combinatie met aspirine) zou willen voorschrijven. Een andere optie die ik met haar wil bespreken is Pipelle, wat Floor ook al noemde. Ga me er dit weekend eens even goed in verdiepen!

Super, weer een mooie echo Sometimes! Vind je die fraxiparine echt net zo vervelend als de deca? Ik heb ervaren dat dat naaldje toch echt dunner en scherper is dan die van de deca, hield er alleen blauwe plekken aan over. Moest het ook spuiten vanaf week 6 toen ik zwanger was, samen met aspirine (dat moest ik nemen vanaf de positieve test). Weet ook dat ik het zou moeten spuiten tot 6 weken na de bevalling, ivm een stollingsprobleem (verhoogde stollingsneiging, net als jij). Ik zou zeggen: denk maar bij elke spuitje dat je het doet voor het goede doel, voor dat lieve kleine beepje in je buik!

Liefs, Beanie

Geplaatst

Haha, Sproet, ik had jouw heerlijke bericht gisterenavond nog niet gezien! Wat ben je toch een lekker wijf! Die fles Chardonnay vind ik ook geen slecht idee ;-))) Maar jij heb recht wat te vieren, want het is bijnaam maandag, het schiet lekker op hè? Heerlijk! Gestopt met roken was je al, maar nu ook nog een fiets besteld, jemig mens, het moet niet gezonder worden! Straks nog een bakfiets er bij en dan is het compleet ;-))) xxxx

Sometimes, wij genieten van jouw geluk hoor! Je bent een geweldige schat en ik be vreselijk blij voor je dat het goed gaat! Die combinatietest gaat vast ook helemaal goed komen! Waarom moet je precies fraxiparine spuiten? Ik ben daar niet zo in thuis... En weet je al waar je gaat shoppen voor zwangerschapskleding? Heerlijk als alles dan zo lekker zacht zit. Ik vond het geweldig en kon niet wachten tot mijn buik ging groeien, jemig wat was ik trots!!! Geniet er lekker van!

Beanie, wacht maar tot je een kleine hebt, dan ben je iedere ochtend nog vroeger wakker en als je zo'n monster hebt als ik, dan krijg je ook nog een paar keer per nacht een keiharde schop in je gezicht! Jemig, wat had hij me te pakken! Maar goed, geniet lekker van je weekend vrouwtje, ik hoop dat je ondanks het vroege ontwaken een beetje uitrust!

Roos ik sluit me deels maar niet helemaal aan bij Beanie (mag ik wel zeggen toch Beanie?) over de vitaminen, want in de multi zit vaak een veel lagere dosering. En voorde innesteling wordt echt minstens 800 Omega3 aangeraden (in de vorm van EPA en DHA). In mijn multi van Solgar zit dat niet. Je moet ook goed kijken, want er staat dan bijvoorbeeld 1200 mg visolie, maar er zit dan 'maar' 380 mg EPA en 260 mg DHA in.... Even nieuw bericht, zit op de iPad....

Geplaatst

Oké, die hoeveelheid zit in mijn pot 'Solgar Omega-3 "700"' en eigenlijk kom ik dan nog 100 mg tekort, maar die vul ik dan maar aan met vis denk ik dan... vitamine D zit ook in de multi, maar bij mij zit er D2 in en D3 is beter en bovendien zit er in geen enkele multi 2000 I.E. Dus je komt echt wel een heel eind met de multi, maar die twee vitaminen die je in hoge dosering moet nemen zitten er niet voldoende in. Sterker nog, ik had ondanks de prenatal van Solgar een tekort aan vitamine D. Ik ben heel blank en kom heel veel buiten, maar hoe donkerder je huid is en hoe meer je binnen zit, hoe groter de kans is dat je een tekort hebt aan vitamine D. En dat schijnt dus echt funest te zijn voor de innesteling. Ik voel me echt beter sinds ik vitamine D slik. Ja, nu even niet door die rot Progynova, maar ik voelde me na mijn burn out nog steeds zo slecht en slap, maar sinds de vitamine D is het echt beter. Recente onderzoeken wijzen ook uit dat een hogere dosering dan aanbevolen ook beter is.

Nou meiden, ik ga zo schoenen kopen voor Mini en vanmiddag als ik niet te ziek ben naar Lelystad, waar een dag in het teken van vliegangst wordt georganiseerd! Joehoe!!! en weet je, misschien neem ik vanavond wel gewoon een lekker glas Moet! Na mij de zondvloed!!! ;-)

Dikke kus meiden!

Floor

Geplaatst

Dot praatje over vitaminen gaat mij m'n pet boven ;) ik geloof jullie gelijk en wens iedeteen veel sicces ;)

Floor het is dat mies alleen in lelystad is! Jammer!

Sproet, goed werk die fiets! Wat voor iets heb je besteld?

Ik heb evht sch*rft aan fietsem hihi

Hier met de 2 kindjes lekker in bed... belde de tandarts. Oeps vergeten!!!! Nou ja vrijdag dan maar.

Straks ingredienten voor de chocoladetaart met vanillecreme en frambozenjam vulling kopen! Zin in!! Denk ook vanilletopping en verse frambozen on top!

Geplaatst

San, wat jammer!!! Ik was vandaag ook in Lelystad! Had dan die taart meegenomen!!! Haha! Dames, ik zei het net al tegen San, ik ben 85 kilo en maat 42/44, net als net na mijn bevalling!!!! Het is echt drama hier!!! Na deze poging is het echt over en uit, ik wil niet alleen mijn leven, maar ook mijn lijf terug, grrrrrrr.....

Wat is het stil hier vandaag! Zijn jullie allemaal leuke dingen aan het doen? Hoop ik maar!!!! Ik heb geshopt en in bataviastad een enorme stapel kleding gekocht voor Maxi en voor mij. In maat Piggy een hele stapel huispakken, lekker zacht om die dikke buik! En twee broeken een shirt en een trui die ik aan kan zonder acuut zuurstofgebrek te krijgen. Is wel handig als ik eens iets anders doe dan de hond uitlaten en de beesten in de tuin verplegen (kippie gaat trouwens de goede kant op ;-))

Nou dames cheers! Proosten jullie even op mij dat ik morgen een goede echo heb??!! Ik houd het vandaag toch maar op thee (hoewel huilend met een fles wijn in mijn handen in mijn nakie voor de spiegel staan op zich ook wel toepasselijk zou zijn ;-)) haha!! Weet je wat, dat bewaar ik voor morgen! Xxx

Geplaatst

He dames,

Idd rustig dagje vandaag! Sandra, is je taart gelukt?? Klinkt bizar lekker maar ook bizar slecht....

Floor, lekker wezen shoppen? Kan me zo goed voorstellen dat je verder wilt met je leven... Denk dat we allemaal een beetje het gevoel krijgen onszelf 'kwijt' te zijn na alle hormonen. En ja, lijf verandert er ook door en niet ten goede! Bij mij zit het vnl op mijn buik... Had geloof ik vroeger toch echt een strakkere buik! Nou ja, als het allemaal achter de rug is maar eens fanatiek buikspieroefeningen gaan doen of zo. Heb trouwens wel vandaag braaf 40 minuten 'gerevalideerd' op de fiets (hometrainer), dus wel even in beweging geweest. Geloof dat ik inmiddels wel een kilo of 4-5 kwijt ben van de afgelopen behandeling. Nu vasthouden!

Vwb de aanvullende vitamines: in veel zwangerschapsvitamines zitten idd niet de goede, van degene die ik slik weet ik dat het wel goed is (daarin zit D3 bijv.). Van alle aanvullingen dus de hoge dosis D3, omega3 etc werden mijn lever en nieren niet zo blij. Vandaar mijn opmerking dat je er ook wel weer een beetje terughoudend in moet zijn... Overigens kreeg ik het advies van een lief forum-genootje om de laatste ronde misschien toch dit weer te gaan gebruiken maar kijken of het mogelijk is daarbij lever en nieren een beetje extra ondersteuning te geven. Dus toch maar weer een afspraak maken met de mesoloog. Was ik toch al van plan! Had haar gemaild over de mislukte poging, ze wil me wel weer ondersteunen bij de laatste poging.

Vandaag lekker even naar A'veen geweest, we moesten naar de B.ijenkorf voor koffie voor het N.espresso apparaat en dan is de Bij in A'dam zo'n ellende. Hier kun je gewoon parkeren en zo. Heb ook nog een nieuwe broek gescoord, eveneens het probleem dat mijn broeken niet meer passen en ik steeds dieper moet graven naar oude broeken om iets te vinden wat ik wel pas (en in dit geval niet te groot is). Helaas betekend in dit geval oud ook vaak met scheuren en gaten want al in gewoond... Nu in ieder geval weer een goede zwarte broek. Meteen ook ff in de Appie geweest want morgen komen mijn lieve schoonpapa en schoonmama hier eten. Ga lekker zalm maken. We gaan ze morgen een cadeautje geven wat we vandaag hebben gekocht, als dank voor alles wat ze de laatste tijd voor ons gedaan hebben (ze staan echt altijd voor ons klaar, zo lief!).

Slaap lekker allemaal!

Floor hoe laat moet je morgen? Dan weet ik wanneer ik moet duimen! Vwb de Pipelle: ik ga het eens informeren maandag. Maar als je evt. naar Gent zou gaan, daar kun je het sowieso laten doen!

Geplaatst

Jeetje Beanie, dat je lever en nieren zo heftig op de D3 en Omega3 reageerden... Vervelend zeg! Ik heb dat nog niet eerder gehoord, maar is de moeite waard om in de gaten te houden. Ach, ik denk dat terughoudendheid altijd een goed begin is. In principe moet gezond eten en extra foliumzuur voldoende zijn. Zom heb ik ook een zwangerschap volgemaakt. Maar ja, inmiddels ben ik dat stadium lang voorbij, zoals helaas velen van ons. Je gaat dan toch zoeken, maar uiteindelijk moet je gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt, voor de ene vrouw is dat niks, voor de andere alleen supplementen en weer een ander gaat voor de volle bak met Intralipid en Prednisolon en wekelijks naar DD (waarvoor petje af!). Ik geloof inderdaad dat ik nu mijn zinnen een beetje op de Pipelle heb gezet. eerst tot januari rust en dan misschien een laatste, ultieme poging met Pipelle in Gent.... Gewoon als afsluiter.... Hmmmm.... Zoek ik weer een sprankje hoop?

Heerlijk zeg, een nieuwe broek en nieuwe koffie! Wat wil een mens nog meer? Nou lieve schoonouders dus! En die heb je, wat fijn. Gezellig zeg, dat je voor ze gaat koken en dat jullie een cadeautje voor ze hebben. Wat lief! Daar zullen ze het allemaal niet voor hebben gedaan, maar ze vinden het vast heel lief. Veel plezier alvast. Het is fijn de mensen waar je om geeft te verwennen, daar worden zij blij van en daar word je zelf blij van.

Ik bestel de N-cups altijd op internet, want ik heb geen zin om naar de B.ijenkorf te gaan. Je kunt zelf het bezorgtijdstip kiezen, dus dat is superhandig. Wij hadden eerst zo'n superstoer (en duur) ding dat verse bonen maalt, maar die was groot en maakte zo'n herrie, dus die heb ik aan mijn vriendin gegeven die er helemaal gek van was. Nu hebben we zo'n kleine van N en een losse melkklopper en ik ben er helemaal blij mee. Ik drink tegenwoordig sojamelk in de koffie, zo lekker! Die hebben ze ook in vanille, dat is echt lekker snoepen ;-)) Ik dronk altijd zwart, maar sinds Mini er is drink ik ook met melk. Jemig, wat een ze*kverhaal over niks, sorry, Mini en Maxi liggen naast mij te snurken (eindelijk), dus doe ook het licht maar uit, want er komt weinig zinnig meer uit....

Morgen 11.20 ziekenhuis...

Trusten meiden!

X, Floor

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden