Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Melis, wat een drama! Het is ook niet te geloven, dat die dozen van een dames nog steeds hun werk mogen blijven doen zonder fatsoenlijke controle, door elkaar, of door iemand die wel een vak heeft geleerd.

San, lieverd, je bent een schat, dank voor je werkelijk prachtige bericht - waar ik nog op terug kom -, maar bij mij hebben ze een verstandskies er uit geboord net voor een van de laatste terugplaatsingen. Ik bedacht díe keer echt zwanger te worden, dus overwon mijn angst voor pijn, na de helse punctie en nog wat ellende en ging er voor! Bleek mijn kaakbot al te zijn aangetast en had ik dus een probleem, want een terugplaatsing, dus ik mocht niks nemen behalve paracetamol... Ze konden niks doen. Twee weken hel en toen de pijn zakte, bleek ik niet zwanger. Vind je het gek dat ik een aanval kreeg na die laatste inspuiting in mijn baarmoeder, mijn lijf kan geen pijn meer verdragen... Echt niet meer...

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje Melis, wat een verhaal :-( En Sandra sterkte, ik haat de tandarts ook uit de grond van mn hart.

Ik blijf zo vreselijk misselijk. Bah. Hoop maar dat dat ook snel wegtrekt. Is steeds een herinnering aan wat niet mocht zijn :-(

Geplaatst

Oh melis wat vreselijk zeg! Ik heb er geen woorden voor.....

Bedankt voor jullie steun met de tandarts :) ik ben zo blij dat ik niet de enige ben ;)

Brrr vreselijk.

Graag gedaan floor, en ik meen het absoluut :)

Hilly wat rot meis. Gewoon einde en door. Nu blijf je er zo in gangen :(

Had ik al gezegd dat s.terre 2 tandjes heeft? Komen tegelijk door. Dan ook nog in een sprongertje, niet willen slapen... Pfff

Fijne dag girls!

Geplaatst

Sandra hoest met je mond ?

Wat is dat eigenlijk wat daar staat?

Melis hoest met jou?

Floor voel je ook weer wat beter

Hilly sterkte meid hoop ook voor he dat het weg trekt

Ansje hoe gaat het bij jou?

Hier knappen we al op

Maar Ilana had het vanmorgen op de heupen huilen niet stil te krijgen

Ben gaan zingen en heb haar in mijn arm gelegd en ze viel in slaap zo zielig

Dikke pak sneeuw ligt hier

Iedereen dikke knuffel

Geplaatst

Hi meiden,

Beanie, hoe is het? Voel je al wat?

San, heb je de tandarts overleefd?

Melis, beetje bijgekomen van de heftige dag maandag?

Jessica, fijn dat het wat beter gaat.

Sproet, lieverd ik denk aan je hoor, kruip maar lekker weg in je holletje :-)

Hilly, heel rot voor je! Sterkte!

Ansje en Sometimes, hoe is het?

Hier zo druk meiden pffffff.... En al twee dagen bonje met Maxi brrrrrrr.... Even gewoon niet leuk. Terwijl het in huis zo gezellig is: de kerstboom staat, ik heb allemaal mooie lichtjes en lampjes, er staat een verse pan erwtensoep op het fornuis, terwijl Mini een kerstfilm zit te kijken. We missen alleen nog sneeuw. Maar ja, zo zie je, je kunt het kerstgevoel niet afdwingen... Misschien neem ik Mini wel even een paar dagen mee naar ons vaste hotelletje in Friesland, even lekker er uit...

Dikke knuffel,

Floor

Geplaatst

Ahhhjaaaa.... Elluk huisje heb se kruisje :-) Mini is gewoon te druk en is nou niet bepaald van het multitasken... Om het even te schetsen: hij zit te werken achter wat vroeger míjn bureau was, met de deur dicht, anders kan meneer zich niet concentreren, maar ik zit te werken achter mijn laptop, waar dan ook in huis, terwijl ik ondertussen met één hand een puzzeltje met Mini zit te maken. Tja, iemand moet ook Mini bezighouden hè. Het is het standaard verhaal van vrouwen die te veel op zich hebben/nemen en mannen die te druk zijn... Ik heb er alleen even mijn buik vol van. Ik zei tegen hem: 'waarom staat verdikkeme míjn naam op het fornuis, de poepluiers van Mini, de wasmachine en de strijkplank?' Etc, etc, met een hoop GVD's e.d. Nou ja, je kent het wel. Ik wil gewoon wat meer tijd voor leuke dingen en wat minder tijd voor B.lackberry en mail... Snap je?

Xxx

Geplaatst

Arme Floor.... Is helemaal niet leuk! Niet te lang laten duren hoor... Als je uit wilt komen huilen ben je van harte welkom meis!!!

Melis, beetje bijgekomen van maandag?

Minoes, gelukkig aan de beterende hand... Jullie hebben sneeuw zag ik op FB!

Sandra, hoe is het met de kleine meid? En de tandjes?

Hilly, al minder misselijk?

Hier alles best.... Gesloopt, alsof ik een week niet geslapen heb terwijl ik juist best veel heb geslapen! Komt door de bollen. En verder komt alles wat ik voel ook door de bollen. Het is pas WD4, veel te vroeg voor alles dus. Ik wil er nog niet te veel over nadenken.... Alles wat ik voel voel ik dus niet, snappie?

Geplaatst

He gets floor. Ik weet precies wat je bedoelt. Hier presteerde manlief het om bij mijn ouders TIJDENS het eten buiten te gaan zitten met zijn eten om tv te kijken.... (buitenkamer) mijn broer en schoonzus kwamen ook gezellig eten maar voetbal was belangrijker. Ik was echt vreselijk kwaad...

Maar lekker naar friesland is leuk maar ik weet zeker dat met z'n 3en weg nog veel leuker is ;) gewoon met het gezin er ff uit :)

Xxx

Geplaatst

Beanie, snap 't helemaal! Probeer er maar lekker niet te veel over na te denken! Ik kom liever iets vieren dan uithuilen, maar hoe dan ook wordt het tijd dat ik jouwe kas eens terugbezorg :-)

Oh San, dat is inderdaad ook een sterk staaltje mannelijke lompheid, wat bezielt die gasten soms toch?!

Geplaatst

Beanie lekker onder de wol voor paar dagen

Sandra hoest met jou

Ja wij hebben sneeuw zal even foto hier plaatsen

Ik had vandaag druk dagje account geweest voor overname heb het bedrijf van mijn vader over genomen en mijn oom komt er nu bij in omdat we met nieuw bedrijf bezig zijn

En mijn tante heeft op de kleine gepast ondanks dat ze niet zo gezellig was haha maar ze heeft zich daar netjes gedragen goed opgevoed al haha

Het weekend eerste deel sn mijn verjaardag vieren en dan de rest dinsdag dan ben ik jarig joepie haha

Iedereen dikke toet

raty3e6e.jpg

Geplaatst
Beanie, snap 't helemaal! Probeer er maar lekker niet te veel over na te denken! Ik kom liever iets vieren dan uithuilen, maar hoe dan ook wordt het tijd dat ik jouwe kas eens terugbezorg :-)

Oh San, dat is inderdaad ook een sterk staaltje mannelijke lompheid, wat bezielt die gasten soms toch?!

Tuurlijk vier ik ook liever iets, maar ja dat weten we pas over een heeeeeeeele tijd, of er wat te vieren is... (waarom lijkt de klok terug te lopen? En dan moet de tweede WW nog beginnen!). Maar tot die tijd blijft mijn aanbod staan hoor!

Minoes heeft gelijk, er zou gewoon een gebruiksaanwijzing bij geleverd moeten worden. Of ze moeten gewoon eens stoppen met te roepen dat ze man zijn en maar 1 ding tegelijk kunnen. Ik krijg altijd het gevoel dat het gewoon een slap excuus is....

Sandra, ja die van jou heeft idd ook wel een goed staaltje zoals het NIET heurt laten zien!

(Maar verder is mijn man wel heel lief hoor... ik moest vanavond groenten eten bij het avondeten, ging ie speciaal voor me klaarmaken... Hij is echt zo zorgzaam op het moment, daar had hij bij de eerdere rondes niet zo'n last van! Maar ik vind het wel heel aandoenlijk....)

Geplaatst

Och beanie smelt haha

Die van mij kookt ook kok geweest laatste tijd doet die dat niet zovaak haha

Die van mij kan soms ook zo zeuren

En dikke miepert haha maar kan ook soms lief zijn

Hoe voel je je verder?

Geplaatst

Ik heb ook iets bijzonders aan de hand. Was vandaag bij de internist. Bij de laatste bloedcontrole had ik een iets verhoogde glucosewaarde. Omdat ze geen risico nemen moest ik een tijd thuis mijn glucosewaarden bijhouden. Daaruit is gebleken dat ik geen diabetes heb, maar mogelijk wel een verstoorde glucose-huishouding. Vandaag kwam het gesprek op metformine. Het gebruik daarvan tijdens zwangerschappen is (nog) niet goedgekeurd, maar het wordt naast bij insuline-problematiek ook bij onvruchtbaarheid door pco voorgeschreven. En als je erop googlet dan wordt het in het buitenland ter voorkoming van miskramen voorgeschreven.De internist laat het geheel aan mij/ons of we dit risico willen nemen en ik weet bij God niet wat ik moet :-/

Geplaatst

Wauw Minoes!!!! Wat mooi! Ik wil ook sneeuw! En een boerderie als het even kan, maar daarvoor hebben wij het verkeerde vak geleerd :-)

arme Beanie, ja, dat is de speciale wachtwekenklok die nu voor jou geldt. Die staat op extra traag... Ik vervloek dat ding ook.

Hilly, ik moet altijd Metformine gebruiken tijdens de verse pogingen IVF, vanwege de enorme kans op overstimulatie met die vreselijke, ontploffende pcos-eierstokken van mij. En ik heb er een (vooralsnog, ik neem geen voorschot op de gezondheid van mijn mannetje) een gezond kind mee op de wereld gezet. In mijn ziekenhuis is het standaard bij pcos. Je mag ook geen Progynova tijdens de zwangerschap en wat moeten wij bij cryo's tot 12 weken gebruiken? Metformine helpt overstimulatie voorkomen, het vergroot niet je kans op zwangerschap, dat heeft mijn arts vorige maand nog eens benadrukt. Ik denk dus dat het zeker geen kwaad kan tot het moment dat je zwanger bent. Als je zwanger raakt kan je toch gewoon stoppen? Volgens mij is het in het tweede en/of derde trimester niet goed...

Geplaatst

Floot dat was gister he de sneeuw haha

En ja in Grunn wonen is goedkoper haha

We blijven hier niet wonen omdat we met zorgboerderij bezig zijn

Geplaatst

Goed om te horen Floortje! Wat zijn trouwens progynova? Want bij deze afgelopen cryo-poging kreeg ik niks te prikkenof slikken...

Hilly, ik moet altijd Metformine gebruiken tijdens de verse pogingen IVF, vanwege de enorme kans op overstimulatie met die vreselijke, ontploffende pcos-eierstokken van mij. En ik heb er een (vooralsnog, ik neem geen voorschot op de gezondheid van mijn mannetje) een gezond kind mee op de wereld gezet. In mijn ziekenhuis is het standaard bij pcos. Je mag ook geen Progynova tijdens de zwangerschap en wat moeten wij bij cryo's tot 12 weken gebruiken? Metformine helpt overstimulatie voorkomen, het vergroot niet je kans op zwangerschap, dat heeft mijn arts vorige maand nog eens benadrukt. Ik denk dus dat het zeker geen kwaad kan tot het moment dat je zwanger bent. Als je zwanger raakt kan je toch gewoon stoppen? Volgens mij is het in het tweede en/of derde trimester niet goed...
Geplaatst

Moet je even hier of op internet googlen. Heel veel vrouwen gebruiken progynova bij een cryo, ik zeker vanwege mijn pcos, want ik heb geen cyclus. Ook een hormoon. Helpt het baarmoederslijmvlies opbouwen.

Meiden, vertel eens wat leuks... Kan ik wel gebruiken :-) Mini was om 5.45 wakker, ondanks het feit dat hij al sinds het weekend niet 's middags heeft geslapen. Hij gaat wel een uurtje eerder slapen, maar het schiet niet echt op. Heb het helemaal gehad! Kan hem wel achter het behang plakken....

Geplaatst

Floor, is het misschien een idee om Mini een dagje bij je moeder te parkeren of zo, en dan die dag te besteden aan Floor? Dus Floor-time in te bouwen? Volgens mij ben je daar wel aan toe!

Geplaatst

Och Floor hier was gister zo'n dag

Dus Ilana moest zoizo naar mijn tante dus even genoten met mijn vader

Misschien voor jouw een idee of even met maxi uiteten doet jullie ook wel goed;-)

Liefs

Oja iets leuks is was gister me aan aan het kleden begint mevr te gillen al harder haha had ze haar speen aan de zijkant vast in haar mond haha doet ze ook niet weer gekkie

Geplaatst

Floor iets leuks ;)

Moet je s.terre eens zirn proberen te kruipen...

D'r benen gaan. D'r romp niey. Wat houd dat in? Kont gaat omhoog, ze word vreselijk nijdig en dan flikkert ze om :) word ze dus nog bozer hihi

Ik lah me een breuk hihi

Oja... Het heeft alle kleuren van de regenboog

en als het in je oog komt ben he dood??

Geplaatst

Ik slof weer zachtjes binnen. Tranen zitten nog steeds hoog. Maar de rust voelt even prettig. Bijna kerstvakantie en ik heb allemaal heerlijke plannen. Eerst komende week doorkomen qua werk. Drie scholen heeft zo z'n nadelen als vakleerkracht. Ik moet van alles en het liefst op hetzelfde moment. Dus heb ik komende week drie kerstvieringen, twee kerstdiners, twee kerstlunches en een borrel op vr middag (heel raar, maar daar kijk ik naar uit joh haha...!!) ik heb een supersterk georganiseerd rooster anders sta ik met de verkeerde spullen voor de verkeerde klas op de verkeerde school. ;-)

En dan vakantie!!!!! Yeeehaw!! Dan ga ik fijne dingen doen.

Ik lees mee lieve schatten en kom af en toe weer effies kijken. Floortje, jou bel ik snel eventjes. Beetje bijkletsen.

Morgen zoek ik ff een momentje om jullie allemaal persoonlijk te knuffelen!!!

Dikke zoenen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden