Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beanie wees er inderdaad voorzichtig mee. Wij hebben 10 jaar in het bos gewoond naast een recreatiepark, waar wij woonde was ook voor recreatiegebruik. De mensen die er voor het jaar ... woonde werd gedoogd, maar degene die na dat jaar zijn gekomen stonden flinke boetes te wachten. Ik weet niet meer precies hoe het zat. Wij zijn na 10 jaar verhuist. Uiteindelijk was dat het beste besluit wat we konden nemen, want omdat daar bijna nooit andere kinderen waren, was onze oudste heel verlegen, geen drukte gewend, speelde eigelijk niet met andere kinderen. Toen we weer eenmaal midden in de woonwijk zaten, knapte ze enorm op. Veel buiten, veel vriendjes en vriendinnetjes. Ik weet natuurlijk niet of het voor jullie alleen een overbrugging is, maar het is wel iets wat je in je achterhoofd kunt houden.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Beanie wees er inderdaad voorzichtig mee. Wij hebben 10 jaar in het bos gewoond naast een recreatiepark, waar wij woonde was ook voor recreatiegebruik. De mensen die er voor het jaar ... woonde werd gedoogd, maar degene die na dat jaar zijn gekomen stonden flinke boetes te wachten. Ik weet niet meer precies hoe het zat. Wij zijn na 10 jaar verhuist. Uiteindelijk was dat het beste besluit wat we konden nemen, want omdat daar bijna nooit andere kinderen waren, was onze oudste heel verlegen, geen drukte gewend, speelde eigelijk niet met andere kinderen. Toen we weer eenmaal midden in de woonwijk zaten, knapte ze enorm op. Veel buiten, veel vriendjes en vriendinnetjes. Ik weet natuurlijk niet of het voor jullie alleen een overbrugging is, maar het is wel iets wat je in je achterhoofd kunt houden.

We realiseren ons dat er zeker wat dingen zijn die we moeten vragen en informeren. We willen idd niet met boetes ed. geconfronteerd gaan worden. Het zal ip tijdelijk zijn, tot we beslissen waar we definitief gaan en willen wonen, en ik denk dat we ervoor moeten waken dat Q wel in contact komt met andere kindjes. Gelukkig hebben we daarvoor het KDV... Waar we nu wonen kan hij gewoon niet naar buiten, we willen echt niet dat hij hier opgroeit. We hebben geen tuin, en dat missen we nu echt heel erg. Misschien is het sowieso niks en dan gaan we meteen verder zoeken... Die makelaar gaat ons daarbij denk ik wel helpen!

Geplaatst

Ik snap het heel goed!!! Wij hebben ook in zo'n fase gezeten Beanie! !! Geloof me, als er meer kinderen waren geweest waren we misschien zo weer terug gegaan!!! Want het heeft ook wel wat!! Ik dacht met noa ook altijd dat het wel meeviel. Mijn ouders zeiden altijd dat ze te weinig onder de kinderen kwam. Maat ik had zoiets van, ze gaat naar de peuterspeelzaal en later ging ze naar school. Maar pas toen we weer in een woonwijk zaten kwamen we er achter dat dat veel beter voor haar was. Wij hebben er ook 4,5 jaar over gedaan om dit huis te krijgen, is ook huur. Maar wat ik al zeg, ik zou zo weer terug willen naar ons oude plekje! Lekker buitenaf, geen buren, s' ochtends hertjes in de tuin, bos, vrijheid!!!! Heerlijk. Dus als het wat is en er zitten niet te veel haken en ogen aan, moet je het ook gewoon doen, Q. is nog jong zat!!!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Geplaatst
@Sas: gefeliciteerd joh, wat super goed nieuws!!! Heb je al iets gehoord van het werk van je man? Of heb ik wat berichtjes gemist?

Tiktak, manlief werkt voorlopig op kantoor aan een project in NL. Waarschijnlijk moet hij tzt wel naar het project zelf maar wanneer weet hij nog niet. Dat ben ik gewend hoor nooit weten wanneer en waar en voor hoelang

Geplaatst
@wen: een collega van mij geeft ook bv. Ze wil het aankomende mnd gaan afbouwen. Ze vindt het kolven te vermoeiend. En te veel beperkingen/gedoe oplevert. Ze heeft bijv dit weekend een concert en dan moet ze daar gaan kolven. Ze kan het ook niet gaan bewaren dus moet ze het weggooien. Zit jij daar nooit mee?

Ik heb inderdaad wel eens melk moeten weggooien, maar dat was sporadisch en had meer het feit dat ik een aantal wijntjes (teveel) op had.

Ik ben wel een aantal keer met vriendinnen weg geweest en dan gaf ik F.loor nog voeding vlak voordat ik wegging. Eventueel in de auto nog een keer kolven en daarna toen ik weer thuis kwam (of bij een vriendin thuis). De melk bewaarde ik dan gewoon in een koeltasje met koelelement. Dan blijft het lang koud.

De eerste 6 maanden begonnen mijn borsten na 4 uurtjes wel al heel flink op spanning te staan, maar nu kan ik gewoon 8 uurtjes zonder kolven oid. Dat komt doordat ik nu al wat langer borstvoeding geeft en je lichaam het meer geregeld heeft. Dit is dus ook makkelijker met een avondje weg gaan oid. Ik geef nu voeding voordat ik weg ga (of kolf af) en dan pas weer als ik thuis kom. Ik ga in juni een nachtje weg met vriendinnen (avondje stappen met hotelovernachting vanwege lekkere wijntjes drinken) en mocht ik dan nog bv geven dan gaat mijn kolf wel gewoon mee. Kan ik in het hotel nog even kolven.

Geplaatst

Sas, Wat een fijn nieuws!!!! Dat zal wel een opluchting voor je zijn!. Heerlijk dat je mannetje ook nog even thuis is.

En alweer je eerste werkdag gehad. Voor je het weet zit je weer helemaal in het werkritme. Werk je wel al hele dagen of nog in opbouw?

Beanie, wij hebben ook gewoon F.loor (en destijds M.iko) vanuit de reiswieg in het buggy deel van de kinderwagen gezet. (urban jungle). Dat was gewoon goed te doen, dus wie weet ligt het dan aan het merk?

Jammer dat jullie te horen hebben gekregen dat het definitief niet is doorgegaan.

En wat chrisje zegt mbt kinderen spelen, kan ik alleen maar beamen. Wij wonen in een kinderrijke straat met veel leeftijdgenootjes voor onze zoon. Super leuk om met elkaar te spelen. Voor ons huis is een klein parkje met een speeltuin en ook een voetbalveldje . Met mooi weer zijn daar alle kinderen aan het spelen en dat is op zich al een genot om te zien. Al die kindjes met elkaar avonturen aan het beleven. Nou hebben wij wel het geluk dat er drie andere knulletjes wonen van dezelfde leeftijd als onze zoon.

Geplaatst

Sas, Wat een fijn nieuws!!!! Dat zal wel een opluchting voor je zijn!. Heerlijk dat je mannetje ook nog even thuis is.

En alweer je eerste werkdag gehad. Voor je het weet zit je weer helemaal in het werkritme. Werk je wel al hele dagen of nog in opbouw?

Beanie, wij hebben ook gewoon F.loor (en destijds M.iko) vanuit de reiswieg in het buggy deel van de kinderwagen gezet. (urban jungle). Dat was gewoon goed te doen, dus wie weet ligt het dan aan het merk?

Jammer dat jullie te horen hebben gekregen dat het definitief niet is doorgegaan.

En wat chrisje zegt mbt kinderen spelen, kan ik alleen maar beamen. Wij wonen in een kinderrijke straat met veel leeftijdgenootjes voor onze zoon. Super leuk om met elkaar te spelen. Voor ons huis is een klein parkje met een speeltuin en ook een voetbalveldje . Met mooi weer zijn daar alle kinderen aan het spelen en dat is op zich al een genot om te zien. Al die kindjes met elkaar avonturen aan het beleven. Nou hebben wij wel het geluk dat er drie andere knulletjes wonen van dezelfde leeftijd als onze zoon.

Tiktak, ik sluit mij aan bij de eerdere tips. Iets met jullie geur er aan? EEn shirt, knuffel of slaapzak. Ook je dochter is aan het wennen. Er zijn bij de buurvrouw toch altijd weer nieuwe geuren en geluiden, dus dan is het fijn om iets vertrouwds bij je te hebben.

Geplaatst

Ik kan het me heel goed voorstellen dat het heel leuk is als je idd in een kinderrijke buurt woont waar je kindjes veel leeftijdgenootjes hebben. Waar we nu wonen zijn waarschijnlijk wel veel leeftijdsgenootjes maar niet kindjes waarmee we hem snel zouden laten spelen... Zeg maar hard op weg om straatschoffies te worden (nu iig de oudere broertjes en zusjes). We wonen gewoon niet in een fijne buurt wat dat betreft. Zou fijn zijn als dat in een nieuw huis wel het geval is!

Qua kinderwagen: het probleem is dat hij min of meer 'hangt' in de buggyinzet. Misschien moeten we het ook eens proberen als we de voetenzak erbij gebruiken. Vandaag is de Q.uinny gekomen en als we die op min of meer de ligstand zetten zit hij er best goed in, zeker als we de voetenzak erbij gebruiken! Voordeel voor hem is, als hij in de buggy zit dat hij dan veel meer kan zien. In de Q.uinny kunnen we ervoor kiezen om hem naar ons toe te zetten (dan kan hij meer liggen) of van ons af. In de E.asywalker kan hij alleen van ons af zitten en dan zie je dus ook niet zo snel of hij onderuitzakt of niet. Voorlopig dus maar even (als dat kan) de Q.uinny gebruiken. Voordeel van de Q.uinny is dat hij iig heel lekker klein op te vouwen is.

Geplaatst
Hiep hiep hoera mijn babyboy is vandaag 1 jaar....

Gefeliciteerd met de kleine man! Maak er een mooie dag van! Gaan jullie wat leuks doen?

Geplaatst
Hiep hiep hoera mijn babyboy is vandaag 1 jaar....
Gefeliciteerd! !! Alweer 1 jaar oud! Is altijd een bijzondere dag.Heb je nog even een traantje weggepinkt of herinneringen opgehaald aan vorig jaar?En heeft hij ook een taart-mep moment gehad?Kortom: Hoe wast zijn eerste verjaardag? Het is en blijft een cliché maar o zo waar: het gaat echt allemaal heel snel.geniet nog even van deze speciale dag!
Geplaatst

Bedankt lieve meiden.

We hebben gister samen als gezin gevierd.. Vlg weekend vieren we het mijn familie en schoonfamilie en mijn oma ( overgrootoma) heb dan ook een mooie taart besteld, en ga lekker uitgebreid koken..

Vorig jaar 25 jan had ik sochtens om 06.00 weeën.. Om 15.20 kwam hij ter wereld... En nu is hij een echt mannetje..

Geplaatst

Wie weet dat, kun je via de huisarts of het cb naar de kinderarts? Heeft iemand ervaring met een kinderarts?

Chiropractor heeft niks geholpen :-(

Geplaatst

Je kan via je ha wel doorverwezen worden, vaak doen ze wel moeilijk.. Maar als je goed contact heb en je legt je verhaal uit en ze kan je niet helpen, moet ze je doorverwijzen..

Geplaatst

Hier ziekenboeg :( kinderen zijn verkouden en snotteren en dus ook slecht slapen..

Gisteren werd me oudste ook wakker met oorpijn... De kleine is zelfs naar de huisartspost geweest begin van de week, 4 uur snachts hij was benauwd..

Geplaatst

He, vervelend Mijnbaby! Ik hoop dat jullie allemaal snel opknappen!

Tiktak, wat vervelend dat het allemaal niks lijkt te helpen! Verstandig om naar de KA te gaan lijkt mij. Flink aandringen hoor, bij je HA... Als jij genoeg aandringt dan sturen ze je heus wel door lijkt mij! Ik weet dat ze terughoudend moeten zijn met doorverwijzen maar als jij je zorgen maakt en je meisje groeit niet goed en huilt veel zijn dat toch redenen genoeg om je door te verwijzen?

Geplaatst

@Tiktak, goed je verhaal vertellen bij de huisarts en ook de cb arts. Duidelijke feiten aangeven over het huilen en niet goed groeien. Vragen of de chiropracter misschien ook vanuit zijn kant iets op papier kan zetten voor de huisarts.

Geplaatst

Ze heeft vandaag bij de buurvrouw totaal maar 2 uur geslapen (in de periode 7:30-18:30 uur). Dat kan toch nooit goed zijn ;-((

Is dat wennen?

Ik weet niet zo goed wat ik eraan kan doen. Thuis slaapt ze ook weinig, maar weer niet zo weinig.

;-(

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden