Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Beanie kan je haast niet voorstellen, kleine Q later misschien wel 1.90 haha

Ons jongens worden ook groot geschat...

Nee, idd niet! Nu nog niet... Maar als ik hem nu zo zie denk ik soms ook al dat hij zo groot is... Maar dat is hij dus ook (voor zijn leeftijd dan). Overigens hebben verschillende mensen vlak na zijn geboorte ook al voorspeld dat hij groot zal worden, hij heeft namelijk hele grote handjes!

We hebben daar overigens wel van te voren over nagedacht, bij de naamkeuze. De naam moest passen bij een klein jongetje maar ook bij een grote kerel van 2 meter! Maar voorlopig mag hij nog wel even lekker klein en knuffelbaar blijven hoor.... Geniet zo van die momenten!

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Nee, idd niet! Nu nog niet... Maar als ik hem nu zo zie denk ik soms ook al dat hij zo groot is... Maar dat is hij dus ook (voor zijn leeftijd dan). Overigens hebben verschillende mensen vlak na zijn geboorte ook al voorspeld dat hij groot zal worden, hij heeft namelijk hele grote handjes!

We hebben daar overigens wel van te voren over nagedacht, bij de naamkeuze. De naam moest passen bij een klein jongetje maar ook bij een grote kerel van 2 meter! Maar voorlopig mag hij nog wel even lekker klein en knuffelbaar blijven hoor.... Geniet zo van die momenten!

Fijn dat het zo goed gaat met Q!!! Ik moets wel lachen om die grote handjes. Onze zoon had ook van die grote handjes en zit ook altijd op de bovenste lijn van de groeicurve. Is een van de langste uit de klas (en echt niet de oudste, integendeel). Grappig. Nooit geweten dat die handen dat kunnen voorspellen. Mijn vader had ook grote handen en was idd ook lang.

Leuk heb om die ontwikkelingen zo te zien. Het wordt alsmaar leuker!

Geplaatst
Fijn dat het zo goed gaat met Q!!! Ik moets wel lachen om die grote handjes. Onze zoon had ook van die grote handjes en zit ook altijd op de bovenste lijn van de groeicurve. Is een van de langste uit de klas (en echt niet de oudste, integendeel). Grappig. Nooit geweten dat die handen dat kunnen voorspellen. Mijn vader had ook grote handen en was idd ook lang.

Leuk heb om die ontwikkelingen zo te zien. Het wordt alsmaar leuker!

Zou het dan toch door die 20ste augustus komen? Op 20 augustus worden gewoon grote kindjes geboren! Iig kindjes met grote handjes! Maar waar het bij Q vandaan komt? Zo lang ben ik nou ook weer niet, en manlief is ook redelijk gemiddeld volgens mij. Ik ben overigens wel de kleinste van mijn familie, grotere broer en zus. Manlief heeft een kleinere (als in kortere) en een langere broer, maar geen extremen. Nou ja, Q eet goed en vindt tot nu toe ook alles lekker, misschien dat het daar aan ligt?

Geplaatst

Meiden ik heb een vraag, een vriendin van mijn vroeg mij of ze een poging kan doen in Gent.

Ze wilde weten of die poging gewoon ingedekt is door de verzekering? Ze heeft nog 2 pogingen?

Ook wilde ze weten of Turkije ook mag?

Ik heb alles in het Umc utrecht gedaan dus kon haar geen antwoord geven..

Hebben jullie een idee??

Geplaatst

mijn baby, wij hebben 3x vergoedde poging in Düsseldorf gedaan. vergoeding is volgens nl tarief. maar dat was in 2011 dus weet niet of regels veranderd zijn. Ook werden bepaalde extras die ze in nl (nog) niet doen niet vergoed. Kwestie van navragen bij verzekering. Ecd zoals wij in Spanje hebben gedaan is niet vergoed

Geplaatst

Mijn baby. Ik ben een Gent ganger. Onze verzekering CZ heeft een contract met Gent waardoor zij alles 100% vergoeden.

Voor ons was het de vijfde icsi poging dus wij kregen de icsi niet vergoed, maar alle onderzoeken er om heen zoals bloedonderzoek, hysteroscopie, pipelle etc, kregen wij volledig vergoed.

Mochten wij nu weer een poging willen doen dan krijgen wij alles weer vergoed omdat er een doorgaande zwangerschap heeft plaats gevonden en de teller weer op 0 staat.

Ik kan Gent echt aanbevelen! Erg zorgvuldig en veel kennis.

Zij kan het beste even navragen bij haar verzekeraar of er een contract mee is en wat zij dan vergoeden.

Wil je info over behandelingen in gent: vraag maar raak!

Geplaatst

Oja. Ik heb ook een poging gedaan in DD. Daarnaast ook serieus bezig geweest met serum Athene, Turkije en Cyprus. Althans veel mailcontacten, seconden opinie etc.

Vanwege diverse redenen heb ik uiteindelijk voor Gent gekozen......en succesvol!

Dus mocht je namens haar vragen hebben, wie weet kan ik ze beantwoorden.

Geplaatst

Goeie vraag. Ga ik even nakijken. Ik ben niet zo thuis in ECD. Mogelijk weet Sas een antwoord? Ik ga het sowieso even nakijken in de informatie van Gent.

Zouden jullie eventueel een poging via ECD willen doen?

Geplaatst

@wen: ik zou dat wel graag willen, maar mijn partner niet. Die vindt dat we tevreden moeten zijn met wat we hebben. Zit natuurlijk ook wat in.

Ik denk dat het in Gent niet anoniem is.

Geplaatst

Nee. Wij zijn ooit in de medische molen beland door de slechte spermakwaliteit van mijn man. Hij is ooit gesterriliseerd geweest en dat heeft hij teruggedraaid toen wij elkaar leerden kennen. Ik heb namelijk nog een stiefzoon van ruim 20 jaar oud....hihi.

De herstelopreatie is deels gelukt, echter zijn spermakwaliteit was zodanig slecht geworden door de operatie dat ik alleen zwanger kan raken via icsi.

Inmiddels is mijn leeftijd (41) ook wel een rol gaan spelen, maar volgens de arts in Gent zien zij een poging voor een derde kindje nog wel zitten en ben ik niet kansloos. (nu alleen mijn man nog zien te overtuigen...hahaha). En natuurlijk ben ik mij er van bewust dat mijn kansen, gezien mijn leeftijd een stuk kleiner zijn, maar zolang de artsen in gent van mening zijn dat het niet kansloos is, heb ik hoop.....

Ik heb inmiddels even snel voor je opgezocht. In Gent mag je een eigen persoon meenemen die eicellen wil afstaan, maar je zijn doen veelal anonieme donatie. Helaas is er dan wel een wachtlijst.

Mocht je zelf iemand willen meenemen dan doen ze nog steeds anonieme donatie. Jullie persoon wordt dat in de pool opgenomen en jullie krijgen dan direct een eicel van een anonieme donor.

http://www.uzgent.be/nl/home/Lists/PDFs%20patienteninformatiefolders/PIB_Eiceldonatie_donor.pdf

Balen dat jouw partner het niet wil, ookal zit er wel wat in. Mijn partner roept ook nog steeds dat hij geen derde wil vanwege onze leeftijden. (maar gaat wel accoord met onze cryo, dus ik heb nog hoop).

Geplaatst

@wen: stiefzoon v 20 jr. Tjonge.

Wel fijn om te horen dat er nog ziekenhuizen zijn die er voor willen gaan. Dat geeft wel vertrouwen.

Is je menstrustie nu weer normaal? Heeft 9 mnd geduurd toch? Bij mij nog geen tekenen? Denk niet dat ik ooit het nog weer wordt omdat ik al een paar jaar (4 a 5 geen idee) in de overgang zit.

Geplaatst

Ik ben trouwens wel bekend met immuunproblemen en een stollingsafwijking. Ik heb daardoor prednison moeten slikken na de icsipoging en tijdens de zwangerschap. Tevens fraxiparine moeten spuiten vanwege de stolling. Oja, en voorafgaand aan de poging een pipelle ondergaan.

Tevens ook bekend met een intrallipid infuus tijdens de behandelingen. (behalve na de cryo terugplaatsing).

Deze problemen zijn echter ontstaan na de eerste zwangerschap van mijn zoontje. In Nederland hielden ze het op domme pech dat ik nu niet zwanger raakte ondanks de super kwaliteit emmy's.

In het buitenland wordt er meer onderzocht en breder gekeken. Na wat onderzoeken bleek ik dus een geactiveerd imuunsysteem te hebben (kan ontstaan zijn door de eerste zwangerschap) en een stollingsafwijking. Tja en toen met de juiste medicatie ben ik zwanger geraakt. (of was het toch een gelukje???).

Ik heb iig mij heel veel ingelezen in het boek: is your body babyfriendly, van de schrijver Alan Beer. Een aanrader als je al meerdere mislukte pogingen hebt gehad.

In Nederland geloven zij niet echt in deze theorieen. In het buitenland (DD, Gent en Serum Athene) is dit bijna dagelijkse kost.

Zo, nu hou ik op met mijn promotie voor Gent etc....hahahhaa.

Maar mijn zoontje is wel gewoon ontstaan hier in Nederland. (MCK, leiderdorp)

Geplaatst

Ik heb nu inmiddels 2 keer mijn menstruatie gehad. Er zat 6 weken tussen deze 2 menstruaties, dus ik ben nog niet in een normaal ritme. Ik had altijd braaf een cyclus om de 4 weken. Ik kon er de klok op gelijk zetten. Ik wil nu aan de slag met ovulatietesten om mijn cyclus wat meer te monitoren. Ik heb echter die dingen nog nooit gebruikt. Iemand tips?

Geplaatst

Tiktak, gezellig dat je weer mee schrijhft, overigens. Het was even rustig rondom jou. Alles goed met je dochtertje? Gaat het slapen / ritme al beter? En de BV?

Ik ga nu mijn bedje opzoeken. Morgen weer vroeg op om te werken en dochterlief gaat ook vast nog wel 1 of 2 keer komen vannacht. Tot morgen en slaap lekker iedereen!

Geplaatst

@wen: zit toch wel een goede gebruikshandleiding bij. Ik heb ze in het begin gebruikt. Gaat toch met ochtendurine? Bij mij werkte het niet vanwege de overgang.

Wat heb je ervan opgestoken van het boek Alan Beer?

Geplaatst

Tiktak, ik heb alleen ervaring met ECD in Spanje en een beetje met Cyprus. Maar Wen heeft al info gegeven over Gent zie ik.

Geplaatst

Hier is manlief gisteren vertrokken naar Korea. Beetje onverwachts, zou woensdag of donderdag worden. Maar gistermiddag werd het opeens dezelfde avond nog vetrekken. was wel even slikken na 7 maanden thuis zijn. Maar goed, S.am en ik redden ons wel. Voor hem is het moeilijker denk ik om zijn zoon te moeten missen.

Geplaatst

@wen: ja, had even nergens zin in. Mijn lievelingspaard moeten laten inslapen. Ben er echt kapot van. Heb twee dagen alleen maar op bed gelegen. Gaat nu wel beter. Het was echt ern teddybeer. Altijd de verkeerden gaan.

Dochter slaapt op de creche (730-1815) totaal maar 2 uur. Is echt niet veel. Thuis gaat het beter maar om in slaap te vallen heeft ze mij (de borst) nog echt nodig.

Ze is net 6 kg dit weekend. Licht! Maar ze is overdag echt ook zo druk. Papa noemt haar al Dura (duracel).

Ben sinds paar weken begonnen met groente/fruit. Half rapley half geprakt. Moet ik nog wel even mijn weg in vinden.

Ecd en verdere opties krijg ik hier denk ik er echt niet door. Geld is hier ook beetje op vanwege operatie paard. Maar als we echt willen komen we daar ook wel uit. Alleen mannetje is niet te overtuigen.

Geplaatst
Hier is manlief gisteren vertrokken naar Korea. Beetje onverwachts, zou woensdag of donderdag worden. Maar gistermiddag werd het opeens dezelfde avond nog vetrekken. was wel even slikken na 7 maanden thuis zijn. Maar goed, S.am en ik redden ons wel. Voor hem is het moeilijker denk ik om zijn zoon te moeten missen.

Sterkte. Vervelend. Hoe lang gaat hij dit keer?

Geplaatst

Las het gisteren al op FB... Pfff, lijkt me niet makkelijk, voor jullie beiden! En vooral omdat je dan denkt nog een paar dagen samen te hebben. Gelukkig heb jij je kleine mannetje bij je, kun je je nog een leven zonder voorstellen?

Geplaatst

Geen idee hoelang hij weg blijft...4 weken of meer maar kan ook met 2 weken weer thuis zijn. We zien het wel.

En Beanie inderdaad ik heb mijn kleine mannetje nog en inderdaad die is niet meer weg te denken. Een leven zonder hem kan ik mij niet voorstellen. Meneer heeft vandaag zelf gegeten....nou ja getracht. Hij zit steeds met zijn handjes te graaien naar de lepel en het bakje. Lepel geef ik steeds al als hij klaar is met eten, dan steekt hij de lepel, liefst overdwars, in zijn mond. Nu heb ik hem een lepel met eten gegeven, ook die ging overdwars er in....en de inhoud op zijn wang, kin en omdat hij dat blijkbaar heel erg grappig vond en ging lachen en proesten, dus ook op zijn voorhoofd en op mama....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden