Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat een goed nieuws Sas! En wel prettig dat hij zo strak onder controle blijft.

Wen, hoe doe je dat? Zo veel overwerken en dat idd met de kids thuis....

Ik was wel redelijk moe van het werken de afgelopen week, maar het was ook wel heel fijn aan de andere kant! Het was alleen ff schipperen met oppas. Helaas komende week ook weer, ik heb weer drie diensten waaronder ook op maandag, mijn vaste vrije dag. Wat dat betreft voel ik me nogal voor het blok gezet door mijn werkgever. Ik heb nu ook aangegeven dat we daarvoor echt een andere oplossing moeten zoeken, bijvoorbeeld door te schuiven met mijn vaste vrije dag. Zij willen dat ik me 40 uur beschikbaar hou (terwijl ik maar een contract voor 36 uur heb, waarvan 4 uur ouderschapsverlof, dus 32 uur beschikbaar, zij willen dus mijn roostervrije dag flexibel kunnen indelen. Dat kan dus niet met de opvang).

Ik werk aankomende week ook maandag, dinsdag en donderdag, en maandag komt oma dan oppassen. Donderdag is haar oppasdag en we hebben er moeite mee om haar nog een extra dag te vragen. Ik weet nog niet hoe we dit moeten gaan oplossen... Hij kan donderdag niet een extra dag naar het KDV. Nou ja, er komt vast wel weer een oplossing maar ik hoop niet dat dit zo door gaat. Het levert wel erg veel extra stress op!

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Die stress mbt opvang is zo herkenbaar Beanie!

Wij hebben een gastoudergezin, maar die zit op de andere dagen (floor komt daar op maandag en donderdag) helemaal vol. Dus als ik extra moet werken dan heb ik alleen mijn man, die dan zijn diensten moet omgooien of verlof moet nemen. Het is hier iedere keer de agenda's naats elkaar leggen en plannen. Wij hebben geen familie die kunnen opassen en zijn totaal afhankelijk van betaalde opvang.

Mijn man werkte tot voor kort (vorige maand) in de volledig onregelmatige dienst met late diensten en nachtdiensten. Ik heb 1 keer in de 6 weken piket en ben dan een week lang (24 uur per dag) oproepbaar voor mijn werk. Ik weet in die week totaal niet wanneer ik thuis ben of aan het werk ben.

Die combinatie geeft hier ook veel stress. Ik wist gelukkig nu vantevoren dt ik de afgelopen dagen extra moest werken, ookal had ik niet verwacht dat het zulke lange dagen gingen worden. Hierdoor hebben wij het wel kunnen plannen. Mijn man heeft zijn diensten kunnen ruilen, waardoor hij de afgelopen dagen thuis was. Nu gaat hij dit weekend extra werken.

Volgende week krijgen wij hetzelfde. Ook dan moet ik extra werken op mijn vaste vrije dagen. En ook dat gaan weer hele lange dagen worden.......

Ik baal daar regelmatig echt goed van en baal dan ook dat ik soms zo onvoorspelbaar werk heb. (ik ga verder niet op mijn werk zelf in). Vanwege ded onvoorpselbaarheid maak ik regelmatig overuren, maar daar krijg ik vrije tijd voor terug. Hierdoor kan het dus ook gebeuren dat ik dus in totaal zomaar 2 maanden verlof kan opnemen.

Aan de andere kant is mijn werk ook flexibel. Als ik een keer later wil beginnen of eerder weg wil of zieke kindjes heb, is er altijd iets te regelen. Het werkt hier dus 2 kanten op. Mijn baas verwacht flexibelheid van mij, maar is ook flexibel indien ik het echt nodig zou hebben.

Maar dat eeuwige plannen, regelen, stress......zucht. Soms wilde ik wel eens dat ik ander werk had met normale tijden.

Geplaatst

Vervelend Wen, dat het werken bij jou ook samen gaat met stress. Wel fijn dat jouw werkgever flexibel is. Mijn werkgever is dat dus niet. Ze vragen 'maximale' flexibiliteit van mij en daarvoor krijg ik niks terug. Maar zoals zij de ouderschapsverlof willen invullen slaat het nergens op, aangezien je het zo niet kunt gebruiken waar het voor bedoeld is, namelijk zorg voor kinderen. Daarbij komt dat ze het niet meer mogen wijzigen na vier weken voor ingangsdatum, en dan alleen onder zeer zwaarwegende voorwaarden. Het laatste woord hierover is dus nog niet gezegd.. Ik heb een voorstel gedaan, wacht nu maar even af of ze hiermee akkoord gaan (en dat had ik al niet hoeven doen, dat voorstel). Ik hoop trouwens dat ze wel snel reageren. Er komt per volgende week een plek op de maandag vrij, ik wil dan wel de woensdag ruilen voor de maandag. Nu heb ik namelijk wel steeds diensten op maandag maar niet op woensdag. Dus als ze slim zijn lossen we het zo op.

Overigens werk ik nu wel regelmatig (iig nu nog). Dat kan natuurlijk ook weer veranderen, met bereikbaarheidsdiensten (zoals jouw piket) en vaak moet ik dan ook nog inslapen. Dus tegen die tijd hebben we weer heel veel te regelen! (Het is te hopen dat ik dan ergens kom te werken waar ik thuis kan blijven in de diensten, meestal heb je 20-30 minuten aanrijtijd namelijk).

Aan de andere kant: 2 weken geleden werd ik gebeld dat ze me misschien in het zuiden van het land wilden gaan plaatsen. Dan hadden we dus ook een levensgroot probleem gehad... Nu brengt manlief Q 's morgens naar het KDV, en kan ik aan het eind van de dag halen want dat redt hij dan weer niet. Als ik zo ver weg zou moeten, redt ik dat dus ook niet. Overigens staat in mijn contract maximaal een uur reistijd per enkele reis. Maar als ik dat zeg dan ben ik dus weer niet 'flexibel'. Pfff... Ik hoop dat de economie snel weer aantrekt! Dan wordt dit ook weer allemaal makkelijker waarschijnlijk.

Iets leukers: Q draaide gisteren ook terug naar zijn rug vanaf zijn buik! En hij kletst sinds donderdagavond aan een stuk door, zo lief! Hij kletste al veel maar nu gaat hij echt 'meedoen'.

Dames, fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Het meiden,

Het was een mooie uitvaart, wel erg emotioneel om haar man en dochter en vriendin over haar te horen praten..

De kist was dicht, wel zag je op een scherm mooie foto's en leuke video opnames van haar..

Het was een emotionele maar mooie uitvaart... Ik zal haar missen...

Geplaatst

Fijn dat je nog even hebt laten weten hoe je het ervaren hebt! Zo iets kan nog best lang door je hoofd heen spoken.

Over het algemeen ben ik zelf redelijk nuchter op dit gebied maar ik ben een aantal maanden geleden ook naar de uitvaart van een collegaatje van mij geweest. Zij is van mijn leeftijd en ze liet 2 jonge kindjes (7 en 9 jaar) achter.

Op het moment dat haar kindjes dus iets gingen zeggen over hun mama en afsloten met de woorden: mama, wij houden van je......

Ik had aan een pake zakdoeken niet genoeg. Het bleef stromen toen ik die ukkies zo zag staan en de foto's voorbij zag komen op een projectorscherm.

Ik kreeg weer tranen in mijn ogen nu ik het opschrijf. Dat beeld spookt dus nu ook met regelmaat door mijn hoofd.

Mijn collegaatje was ziek (die vreselijke ziekte) en is na een kort ziekbed overleden. Wat moet dat moeilijk zijn geweest. De wetenschap dat je einde nadert terwijl je nog zo graag bij je kleine kinderen wilt zijn en hun wilt zien opgroeien.

Als ik daar aan denk, dan kan ik mijzelf helemaal gek maken. brrr.

Nu maar even een luchtiger onderwerp. Ik heb vandaag de houten poppenwagen / loopwagen besteld voor de eerste verjaardag. Ook de taart is al geregeld. Het wordt een echte meisjestaart met rood en roze en bloemen. Een knipoog naar studio pipstyle. Daarnaast laat ik wat elementen uit haar geboortekaartje terugkomen. En uiteraard boven op de taart: een grote 1 met haar naam.

Hoe is het verder met iedereen? Melis, Tiktak, Chrisje? Waar zijn jullie?

Geplaatst

Mijnbaby, wat goed dat je het zo hebt ervaren. Zo heb je iig echt afscheid kunnen nemen, op een goede manier, lijkt mij....

Wen, wat leuk, dat loop/poppenwagentje! En die taart klinkt heel mooi! Komt al heel dicht bij, lijkt me zo bijzonder een eerste verjaardag!

Wat ontzettend naar, een collega op zo'n jonge leeftijd verliezen. Kan me voorstellen dat je wel breekt als je de kindjes zo ziet... En wat een rotziekte is het toch!

Hier een ziek kind van het weekend, zaterdagavond hoge koorts en een drama nacht die volgde. Zondag onder de uitslag en een paar keer spugen, naast nog steeds koorts (wel minder hoog, na paracetamol). Het stomme was dat hij toch niet een heel erg zieke indruk maakte. Maandag kwam oma oppassen en ben ik wel de hele dag gaan werken. Uitslag breidde niet uit dus we hadden niet het idee dat het waterpokken was, wat we eerst wel dachten. Vanmorgen heeft manlief Q wel gewoon naar de opvang gebracht, bleek er én krentenbaard, én waterpokken én mond-, hand- en voetzeer te heersen! En bedankt... Vanmorgen was ik aan het werk en stond het KDV op mijn voicemail dat ze toch even wilden overleggen over de uitslag. Zij hadden het idee dat het krentenbaard was dus adviseerden er mee naar de HA te gaan. Vanmiddag nog geweest (was vroeg klaar met werken) en de HA dacht eerder aan de mond-etc. zeer. Dus niks gedaan, is viraal en moet van zelf over gaan. Hij is trouwens wel weer helemaal opgeknapt, lijkt extreem hongerig! En hij draaide vanmiddag 4x van zijn buik terug naar zijn rug! Hij gaat ook steeds beter zitten trouwens.

Morgen afspraak bij de oogarts vanwege loensend oogje en vrijdag de 6-maanden controle bij het CB. Ben benieuwd hoe lang en hoe zwaar hij nu is! En ik hoop ook adviezen te krijgen tav de voeding, neem aan dat we moeten gaan opbouwen met vaste voeding en proberen een fles af te bouwen naar 3 flessen per dag? (hij heeft nog geen tandjes dus ik vraag me af hoe we dat moeten gaan aanpakken...)

Eigenlijk wil ik Q ook af en toe wat thee gaan geven, naast water. Heeft een van jullie een idee wat voor een thee ik zou kunnen geven?

Geplaatst

Wen heftig van je collega.. Ze spookt idd nog elke dag door me hoofd..

Maar ze heeft een fijn leven gehad, ging 3 x per jaar op vakantie.. Kortom een echte levens genieter..

Beanie pfff arme Q.. Gaat het nu beter???

Gewoon slappe thee, mijn kleine is groter ik geef het aan hem in een beker..

Miss gewoon in een flesje?

Mijn kleine slaapt om 1900 en word wakker om 06.00 pff ik probeer te trekken soms lukt het, vaak zijn 630 wel in de huiskamer..

Iemand tips????

Geplaatst

Ik las vandaag stukje in de telegraaf over paracetamol gebruik in zwangerschap..

Dat het kan leiden tot een kind met ADHD...

Ik heb bij me jongste aardig war geslikt, en ik ben normaal anti medicijnen, maar moest wel.

Ik had oorontsteking, en koorts en hoofdpijn en zat helemaal verstopt voor paar weken..

Ik slikte soms wel 6 per dag een paar weekjes...

Best en als je dan leest dat het er toe kan lijden...

Geplaatst

Probeer je je daar alsjeblieft niet al te druk over te maken Mijnbaby! Ten eerste het is al gebeurd en je kunt er niks meer aan veranderen, ten tweede wacht eerst maar eens af of hij extreem druk is of zo. Weet je wat het is? Soms worden er alleen maar vermoedens geroepen en dan blijkt het achteraf helemaal niet waar te zijn.... Paracetamol werd altijd veilig geacht tijdens de zwangerschap en zo te horen heb je een tijdje stevig gebruikt, maar niet meer dan toegestaan en verder zo min mogelijk. Zal heus allemaal wel los lopen hoor! Of denk je dat je tekenen ziet van ADHD?

(Andere discussie maar het bestaan van ADHD wordt ook betwist.... Zou alleen maar een etiketje kunnen zijn. Vroeger werd dat gewoon 'ondernemend' genoemd!)

Geplaatst

Q is wel weer beter hoor! De uitslag begint al minder vurig te worden en met name de uitslag op zijn billetjes was echt veel beter vanmorgen! In zijn gezichtje is het ook al weer beter... En hij is weer zijn vrolijke zelf, ook heel belangrijk! Alleen dan de hongerige versie. Is het niet zo dat kinderen vaak een groeispurt krijgen na hoge koorts? Of ineens meer kunnen?

We hebben hem gisteren maar wat extra eten gegeven, een stukje rijstwafel zonder zout (daar likte hij aan maar verder speelde hij er alleen maar mee) en een soort mais knabbel, die hij wel helemaal opat. Het is wel heel grappig om te zien hoe hij alles ontdekt! Met die mais knabbel moest ik nog heel even helpen, maar toen hij door had dat als hij die in zijn mond stopte het zacht werd en hij het zo kon opeten, was hij zo weg!

Geplaatst

Ik ben er nog hoor, heb alleen niet zoveel te melden haha. Jullie kindjes zijn allemaal ongeveer van dezelfde leeftijd en J. is nog geen 10 weken. Best een verschil.

J. heeft z'n eerste prikjes gehad en is 60 cm en 6,1 kg. Hij is een voorbeeldige baby; drinkt 5x 180/6 en slaapt van 21-6.30 uur zonder fles. V. z'n 2e verjaardag gevierd en ik ben zelf druk geweest met sollicitaties. Heb per 1 april een baan voor 24 uur. Zal even wennen worden na een jaar thuis gezeten te hebben. Wel erg fijn om weer aan de slag te gaan!

hoe is het met jullie? En de kindjes?

Geplaatst

Melis hoe kan dat mou dat je niet zo veel te melden hebt met zo'n wolk van een kind! Ik vind jullie mommy-verhalen altijd leuk om te lezen (misschien ook wel omdat ik het zelf zo graag wil).

En van harte met je baan! Super dat je in deze tijd iets gevonden hebt. Ik hoop dat het ook nog een baan naar je zin is. Veel plezier ermee en de tijd die je nog thuis bent, nog extra veel genieten van je mannen.

Geplaatst

Heb niet echt veel gelezen afgelopen weken (net even wat gescrolled). Ik heb vorige week mijn kameraadje, mijn lievelingspaard moeten laten inslapen. Hij heeft een 5 uur durende operatie gehad en toen een week lang aan het infuus op een intensive care box gestaan. Mocht niet baten, zijn darmen kwamen niet meer op gang. Ben er kapot van. Nu een lege stal, leeg gevoel, nergens zin in en een lege spaarrekening (was niet verzekerd).

Geplaatst

Lieve Tiktak, wat verdrietig en wat kan ik me goed voorstellen dat je wel ff wat anders aan je hoofd had! Veel sterkte er mee! (En ik hoop dat het verder goed gaat met jou en je meisje? Begint ze te wennen op de opvang?)

Geplaatst

Beanie ik was paar weken goed ziek 3 a4. Heb zeker 2 weken op panadol geleefd. Nee hij is helemaal niet druk, juist heel rustig.. wel heeft hij nu al temperament haha als hij soms iets wil en niet krijg :)))

Geplaatst

Net terug van het CB, we zijn weer goedgekeurd! Hij is nu 8,7 kg bij 71 cm, volledig op de +1 lijn (als hij dit doorzet wordt hij 1.90!). Hij loopt wat voor in ontwikkeling en demonstreerde hoe goed hij op zijn buik kan draaien. Qua voeding gaan we nu proberen naar 3 flessen per dag te gaan en de vaste voeding wat opbouwen. Dus beginnen met brood en wat meer 'avondeten' (met aardappel of rijst). Gelukkig dus allemaal helemaal goed!

Geplaatst

" breek in "

Beanie wat fijn dat Q weer goed gekeurd is! Leuk dat hij steeds meer kan! Leuke leeftijd! Toch ff zijn kunsten laten zien.. Smelt..

" Breek uit"

Geplaatst
Melis hoe kan dat mou dat je niet zo veel te melden hebt met zo'n wolk van een kind! Ik vind jullie mommy-verhalen altijd leuk om te lezen (misschien ook wel omdat ik het zelf zo graag wil).

En van harte met je baan! Super dat je in deze tijd iets gevonden hebt. Ik hoop dat het ook nog een baan naar je zin is. Veel plezier ermee en de tijd die je nog thuis bent, nog extra veel genieten van je mannen.

Bedankt voor je lieve woorden Okaasan :) Ik kan hele boeken schrijven over mijn geweldige kinderen, dat is het niet hoor. Heb gewoon niet meer zo de behoefte om op het forum mee te kletsen.

Het zal enorm wennen worden om weer aan het werk te gaan na 1 jaar thuis gezeten te hebben, maar ook wel weer lekker denk ik!

Hoe is het verder met jou? Heb je al getest?

Geplaatst
" breek in "

Beanie wat fijn dat Q weer goed gekeurd is! Leuk dat hij steeds meer kan! Leuke leeftijd! Toch ff zijn kunsten laten zien.. Smelt..

" Breek uit"

Thanks Remmir!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden