Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hahahha. Geweldig, sas! Ik zie het helemaal voor mij. Zo'n ondeugende kop erbij....hihi.

Wij " werken" ook altijd met 2 lepels. Een Om te voeren en die ander zodat floor zelf kan eten/ knoeien/ spelen......

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik wil ook met brood beginnen. Broodkorst sabbelt hij al op. Maar een stukje brood heb ik nog niet geprobeerd. Wen, jij ervaring mee hoe dat moet? gewoon stukje zonder korst met wat margarine erop of dompelen in de melk?

Geplaatst

Ik doe brood zonder korsten en dan met wat boter er op. Die in stukjes snijden. De eerste keren vond ik doodeng, maar ze zijn er zo aan gewend. De korsten geef ik nog steeds los erbij. Kan ze lekker op sabbelen. De broodstukjes eet ze nu al geruime tijd zelf. Ik geef het aan haar en ze eet het zelf lekker op. Zijn ze even bezig.

Geplaatst
Geen idee hoelang hij weg blijft...4 weken of meer maar kan ook met 2 weken weer thuis zijn. We zien het wel.

En Beanie inderdaad ik heb mijn kleine mannetje nog en inderdaad die is niet meer weg te denken. Een leven zonder hem kan ik mij niet voorstellen. Meneer heeft vandaag zelf gegeten....nou ja getracht. Hij zit steeds met zijn handjes te graaien naar de lepel en het bakje. Lepel geef ik steeds al als hij klaar is met eten, dan steekt hij de lepel, liefst overdwars, in zijn mond. Nu heb ik hem een lepel met eten gegeven, ook die ging overdwars er in....en de inhoud op zijn wang, kin en omdat hij dat blijkbaar heel erg grappig vond en ging lachen en proesten, dus ook op zijn voorhoofd en op mama....

Zie het helemaal voor me... Hier ook zo eentje die steeds graait naar het bakje en het lepeltje. Wel een goed idee om hem zelf een tweede lepeltje in zijn handje te geven! Ga ik ook eens proberen! Hij eet trouwens nu 's avonds aardappel bij zijn groenten, en dat gaat goed! Ook begonnen met broodkorst, sabbelt hij op maar meer niet. Wat mij betreft nog 'wennen'. Hij heeft trouwens nog geen tandjes... Binnenkort ook maar eens gewoon brood gaan geven! (Lijkt me idd heel eng....)

Jullie trouwens een idee wanneer het moment is om met vlees en vis te gaan beginnen? Of eerst maar eens meer samengestelde maaltijden geven met aardappel en misschien binnenkort ook eens rijst proberen? Kan ik ook klaarmaken met de babycook, dus voorlopig blijf ik gewoon zelf de maaltijden maken. Opperdepop is een uitkomst!

Hoop trouwens dat ik het vol kan houden... Het lijkt er op dat er meer losse opdrachten aan komen, werk deze week weer 3 dagen... Nog eentje te gaan. Maar dat vroege opstaan hakt er wel in! Mag niet klagen hoor... Q krijgt nu zijn laatste fles rond 20.30 uur, en slaapt dan tot ongeveer 7 uur geloof ik (dan ga ik de deur uit). Laatste nachten hoefde ik er zelfs niet uit! Hij droomt soms volgens mij, zet dan aan tot huilen maar dat is snel over. Vaak hoeven we er daarvoor niet uit! Als hij echt wakker wordt dan huilt hij niet, dan gaat hij babbelen. Heel gezellig hoor, alleen niet als je zelf nog wilt slapen!

Geplaatst

Fijn dat je wat opdrachten heb, maar inderdaad dat vroege opstaan.....oeiii!

Kan Q niet verklappen en vertellen aan F hoe je kan doorslapen? Hier nog steeds minimaal 1 keer per nacht er uit.

Fijn dat jullie de laatste nachten er zelfs niet uit hoeven. En ja, vanaf een bepaalde leeftijd gaan ze inderdaad dromen en dan krijg je verwerking snachts.

Sas, hoe is het nu zonder je grote mannetje?

Hier heeft ons meisje sinds vandaad wat nieuws ontdekt: hard wegkruipen als ik naar haar toe wil komen om bijvoorbeeld haar jasje aan te doen. Een paar meter verderop stopt ze even, kijkt mij dan ondeugend aan en gaat dan keihard lachen. Zodra ik dan weer naar haar toe wil komen, begint het spelletje weet opnieuw. Snel wegkruipen, uitdagend omkijken en hard lachen. Klein ondeugend draakje! Ik moest er zo enorm om lachen. Zo leuk al die ontwikkelingen!

Geplaatst

Wen, het is stil zonder mijn grote mannetje , maar ach ik heb mijn kleine ventje nog. Weet je ik was het gewend en merk dat het nu met S.am wel anders is maar ik vind mijn ritme wel. Zal voor papa moeilijker zijn zo zonder ons.

Sam was net even wakker en dat gebeurt eigenlijk nooit. Hij huilde, althans voor zijn doen is dat huilen. Fles erin die hij anders rond 22.00-22.30 krijgt en weg was hij weer.

Hij slaapt eigenlijk vanaf dat hij thuis kwam door. Heerlijk hoor. Geen idee hoe hij dat doet, geheim van de smit denk ik....

Geplaatst

De laatste 2 dagen voelde echt wel weer vertrouwd! Dat zeker! Is voor mij een nieuwe opdrachtgever, maar ik kwam wel weer bekenden tegen. En dat is zo leuk... Die andere opdracht loopt ook gewoon door, ik heb deze maand ik geloof nog zeker 8 dagen daar. Iig ben ik nu een klein beetje minder bang voor mijn baan. Het lijkt er een beetje op dat de markt weer wat aantrekt, als dat echt zo is dan zit ik dus goed! Maar ja, het blijft eerst zien dan geloven.

Hoe Q het doet, dat doorslapen? Hij sliep al een tijdje door tot een uur of 8, en we leggen hem er standaard rond 20.30 uur in. Tot vorige week maakten we hem dan rond 23.00 uur nog wakker maar de laatste tijd was hij daar echt niet meer blij mee! Nu is die voeding er dus vanaf, hij ligt nog steeds rond 20.30 uur in bed en slaapt dus nu tot een uur of 7! Ben er wel trots op hoor!

Morgen gaan we met z'n tweetjes naar mijn ouders, ze vertrekken volgende week voor 8 weken naar het buitenland. Kunnen ze Q nog ff zien (ik ben uiteraard bijzaak). Wordt weer een heel gesleep met alle spullen! Gelukkig staat er wel een bedje voor hem (om precies te zijn het ledikantje waar wij als kind in gelegen hebben, zo'n soort ziekenhuis-achtig ledikantje. Heel leuk eigenlijk.... ).

Wat schattig, die kleine F Wen! Gewoon wegkruipen... Lekker ondeugend, nu al! Genieten toch? (Okay, pedagogisch gezien niet handig om het leuk te vinden, maar dat is het natuurlijk wel!)

Geplaatst

Wen zo lief...

Ons kleine begrijpt al een hele hoop, als ik zing visje visje in het water doet hij visje na met zijn handje, en klap eens in je handjes.. Kortom zoveel als ik zeg Neeee gaat hij nee schudden en jaaaa gaat die ja schudden zo lief..

Ik voel echt me biologische klok tikken... Heb het hier voor niet zo sterk gehad... Als het aan mij zou liggen was ik nu al aan het prikken... Pffff denk elke dag wel eens een keer aan.. Soms kijk ik naar namen...

Geplaatst

Ik voel echt me biologische klok tikken... Heb het hier voor niet zo sterk gehad... Als het aan mij zou liggen was ik nu al aan het prikken... Pffff denk elke dag wel eens een keer aan.. Soms kijk ik naar namen...

ja dat snap ik. Hoe ga je het verder doen?
Geplaatst

Ben wel erg gezegend en super blij met me boys... Soms kan ik het nog niet geloven..

Het zou leuk zijn nog een 3e maar als het niet in de eerste 3 pogingen lukt dan zouden we zeker

Niet doorgaan..we zien het wel... Voorlopig doen we nog even niks..

Geplaatst

Herkenbaar mijn baby. Mij biologische klok tikt genadeloos door (ben net 41 ). Ik voel mij ook gezegend met 2 gezonde kinderen, maar een derde zou de spreekwoordelijke kers op de taart zijn.

Ik zou alleen niet zo ver willen gaan (mbt grens verleggen) als dat ik voor een tweede kindje heb gedaan. Wij hebben toen 2 pogingen zelf betaald en heb diverse second opinies gehad door heel Europa. Ik zou die drie vergoedde pogingen er aan willen wagen en indien het dan niet lukt heb ik er vrede mee en ben ik niet minder gelukkig.

Nu alleen nog mijn man zien te overtuigen......ik heb nog drie maanden voordat wij een afspraak in Gent hebben staan.

Wanneer zou je eventueel weer voor een derde kindje willen gaan?

Geplaatst

Zoals jij er over denk, denk ik er precies ook over... Denk vlg jaar jan 2015,dan is ons kleine 2..

Hoop stiekem al wel eerder, maar eerst nieuw huis.. En als dat rond is meteen aan de bak..

Tussen ons 2 kids zit iets meer als 3 jaar.. Tijd vliegt kleine is nu al weer 13 mnd en 2weken..

Geplaatst

Hoi, ik heb hier nog niet meegepraat door de drukte, maar het onderwerp waar mijnbaby het over heeft, daar wil ik graag over meepraten.

Ik ben gezegend met 2 mooie dochters, maar ik zou ook graag een 3e kindje willen. Ik besef heel goed dat ik echt geluk heb met onze 2 wonders, maar mijn wens was altijd om minstens 2 kinderen te hebben, dus eigenlijk liever meer. Vier wordt teveel daar ligt mijn grens. Maar goed, behandelingen worden voor mij niet meer vergoed, ben afgelopen vrijdag 43 geworden. Voelde voor mij heel raar, is toch iets dat voor je afgesloten wordt, al hadden we besloten geen behandeling meer te doen. We laten de natuur bepalen of er nog een kleintje komt. Sommige mensen reageren verbaasd, vaak vindt men dat 2 kinderen genoeg is. Maarja die klok tikt! Ik wil er ook niet veel mee bezig zijn, ik wil lekker genieten van de meiden. Soms denk ik misschien moet ik wel afkicken van zwanger worden en zijn, het heeft me jaren bezig gehouden.

Geplaatst

Idd heel herkenbaar.... Ik gun Q een broertje of zusje, en wil daarvoor graag weer beginnen. Manlief wil niet, hij wil de stress en onzekerheid niet meer. Iig voorlopig niet. Daarbij komt, en hij heeft zeker een punt, we zijn erg gezegend met een gezond mannetje, waar dat bij een evt. tweede verre van zeker zou zijn (ivm mijn leeftijd). Maar ja, die klok he... Ik word over 3 maanden al weer 42, de uiterste grens van IVF komt dicht in de buurt.

Overigens denk ik dat ik me er nu inmiddels makkelijker bij neer zou kunnen leggen als het bij eentje blijft. We zijn echt gezegend met een vrolijk, makkelijk en voor zover we het kunnen zien gezond mannetje. Het lijkt me nu belangrijker om van Q te genieten dan me bezig te gaan houden met de stress en strijd voor een eventuele tweede. Misschien moeten we, net als Roossie, de natuur zijn gang laten gaan... Tenslotte is er bij ons sprake van onbegrepen verminderde vruchtbaarheid en ben ik zelfs een keer spontaan zwanger geweest!

Geplaatst

Hmmm...moeilijk allemaal. Ik roep soms dat ik heel graag een 2de wil. Zodat mijn vriend weet dat ik die wens heb. En hij roept soms dat ik geen tijd heb voor een 2de vanwege mijn hobby. Maar daar kom ik met 1 (druk) meisje ook niet echt aan toe. Ecd wil ik denk ik niet meer. Natuurlijk kan (haast) niet meer en IVF kan/wil het ziekenhuis niet. Tja... Wat zou het toch fijn zijn als we niet door bepaalde lichamelijke of andere dingen beperkt worden. En inderdaad gezond en 1 is ook wel heeeeeeel veeeeeel voor te zeggen. Maar als het ziekenhuus zou zeggen we doen weer een IVF dan rij ik er nu heen. Ik denk alleen dat ik niet meer menstrueer...

Geplaatst
Hmmm...moeilijk allemaal. Ik roep soms dat ik heel graag een 2de wil. Zodat mijn vriend weet dat ik die wens heb. En hij roept soms dat ik geen tijd heb voor een 2de vanwege mijn hobby. Maar daar kom ik met 1 (druk) meisje ook niet echt aan toe. Ecd wil ik denk ik niet meer. Natuurlijk kan (haast) niet meer en IVF kan/wil het ziekenhuis niet. Tja... Wat zou het toch fijn zijn als we niet door bepaalde lichamelijke of andere dingen beperkt worden. En inderdaad gezond en 1 is ook wel heeeeeeel veeeeeel voor te zeggen. Maar als het ziekenhuus zou zeggen we doen weer een IVF dan rij ik er nu heen. Ik denk alleen dat ik niet meer menstrueer...

Is jou AMH waarde dan zo laag? Niet om het je moeilijker te maken, hoor maar ik weet dat de kliniek in DD al veel meiden met een lage AMH waarde succesvol hebben geholpen. Veel meiden die hier in Nederland uitbehandeld waren, hebben daar nog succesvolle pogingen gedaan. Ook de hoeveelheden hormonen spuiten ligt vaak wat hoger dan in nederland. (maximaal 450 eenheden ipv 300 die in NL wordt gehanteerd)

Je menstruatie kan nog weg blijven vanwege de BV of ben je inmiddels afgebouwd.?

Wel heel mooi om te lezen dat wij ons allemaal zo gezegend voelen met onze wonders! Soms voel ik mij wel eens schuldig naar meiden die nog met lege handen staan. Een dubbel gevoel. Ergens nog wat kriebels voor een eventueel derde kindje maar tegelijkertijd zo bewust met hetgeen wij al hebben mogen krijgen. Hierdoor voelt mijn wens voor een derde wel eens als oneerlijk. Ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven.

Vooralsnog moet ik manlief nog zover zien te krijgen dat hij ook weer een verse poging wil gaan doen. Ik heb het onderwerp de laatste tijd bewust even laten rusten. Binnekort zal ik HET gesprek toch eens moeten beginnen.

Zoals Rossie het heeft gedaan, de natuur laten beslissen, is hier helaas geen optie. Anders was dit zeker een goed alternatief geweest. Het zaad van manlief is dermate slecht dat ik daar nooit op de natuurlijke manier zwanger van zou kunnen raken. (en geloof mij, dat hebben wij toch echt ruim 8 jaar geprobeerd).

Geplaatst

@Wen:

3x gemeten nl in 2010/2011/2012 amh allemaal onder de 0,05

Volgens mij was mijn waarde te laag in te meten. Daarom had stimulatie via hormonen ook geen zin. Er was niks te boosten.

Fsh 12, 26, 22 allemaal ook te hoog

Lh 9,9 4,6 6,3

Op basis van die waardes wou 1 ziekenhuis niet meer verder behandelen. Een ander ziekenhuis wou we er geen eens aan beginnen. Toen 10x een IUI poging gedaan bij Geertgen, ook zonder succes.

Geef nog steeds BV. Leg heel vaak aan. Ook 's nachts als ze wakker wordt. En ze wordt altijd wakker.

Hoe lang kan de evt menstruatie weg blijven dan? Las wel meer dan een jaar. Denk dat de BV na 7/8 mnd sowieso wordt afgebouwd, als ze meer andere dingen gaan eten, toch?Dan moet je uiterlijk wel rond die maanden weer evt gaan menstrueren, of?

Zwanger worden is spontaan gelukt. Het is echt een wonder. Maar nu weer een tijd verder. Als ik 4 jr geleden al in de overgang zat, dan nu helemaal ;-((

Wen: weet je waarom je mannetje evt niet wil? Welke behandelingen hebben jullie tot nu toe gehad?

Geplaatst

Oei, dat is inderdaad een lage AMH. Ik kan mij voorstellen dat dit weinig hoop biedt. Wat een groot wonder is jullie dochter dan! Het moest gewoon zo zijn!

Het Geertgen is idd ook behoorlijk vooruitstrevend voor Nederlandse begrippen. Zou je wel weer een gesprek willen bij het Geertgen om te bespreken hoe jullie er reeel voor staan? En wat vind je mannetje daarvan?

Mijn menstruatie is sinds medio januari terug. Dochterlief was toen circa 9 maanden. Ook met mijn zoontje kreeg ik rond die leeftijd mijn cyclus terug. Die is echter nog niet direct regematig hoor. Mijn dochter eet inmiddels 2 a 3 boterhammen op een dag, haar fruit, warm eten, toetje en een tussendoortje zoals een soepstengel, rijstencracker of liga. Tussendoor drinkt ze nog aan de borst. Wel een stuk minder dan voorheen, maar ook zij komt nog gewoon iedere nacht een slokje bij mij drinken.

Wat betreft een derde kindje. Mijn man is niet tegen een derde kindje maar heeft moeite met onze leeftijden. Hij zegt dat als hij een paar jaar jonger was geweest, het geen probleem was geweest. Hij wil over 20 jaar nog steeds een actieve vader kunnen zijn. Maar aangezien hij er wel mee eens is dat wij onze cryo nog gaan ophalen, heb ik een beetje de hoop dat hij toch nog wel een verse poging wil doen. Met name omdat ik zelf ook niet al te lang wil doorgaan. Dit jaar nog (maximaal de drie pogingen, maar mogelijk zelfs nog minder) en dan wil ik het zelf ook afsluiten. Ik ben net 41 jaar en je krijgt toch maar tot je 43e vergooed dus haast is sowieso geboden.

Geplaatst
Is jou AMH waarde dan zo laag? Niet om het je moeilijker te maken, hoor maar ik weet dat de kliniek in DD al veel meiden met een lage AMH waarde succesvol hebben geholpen. Veel meiden die hier in Nederland uitbehandeld waren, hebben daar nog succesvolle pogingen gedaan. Ook de hoeveelheden hormonen spuiten ligt vaak wat hoger dan in nederland. (maximaal 450 eenheden ipv 300 die in NL wordt gehanteerd)

Ik wil hier even op inhaken... GG is niet de enige kliniek waar ze verder gaan hoor! Ik weet dat ik geloof het M.aasstad in R'dam (iig een ZH in R'dam, ik kan voor je informeren welke) ook hoger doseert dan 300iE en het ZH waar ik behandeld ben ook! Mijn FA schreef me de tweede en derde IVF 450iE voor, eerste keer 450 M.enopur, laatste keer (op mijn verzoek) combi van 225 G.onal en 225 M.enopur. Overigens vertelde ze me wel dat het 'omstreden' was want er is geen bewijs dat dit meerwaarde zou hebben. Toch geloofde ze er in want anders had ze het mij nooit voorgeschreven lijkt mij... In R'dam gaan ze trouwens nog verder als ik het goed heb begrepen, basis is 225 G.onal en daarnaast dan M.enopur en die dosis kan oplopen tot 450iE (naast de G.onal dus!). Het precieze weet ik er niet van, ik kreeg de tip van Sometimes om om de combinatie te vragen en zij vertelde me toen dat dit soort doseringen daar worden voorgeschreven voor vrouwen die moeilijk te stimuleren zijn! Dus Tiktak, misschien dat er nog wat mogelijkheden zijn, iig de moeite waard om je er eens wat meer in te verdiepen? Een belletje is zo gepleegd... Btw, ik ben behandeld in het S.int L.ucas A.ndreas ZH in A'dam.

Geplaatst

Ik heb begrepen dat er door mijn waardes, geen voorraad niks te stimuleren was. Ik het ziekenhuis waar ik behandeld ben hebben ze 1x ivf met hormonen geprobeerd. Toen had ik geloof ik 2 kleine folikels, te weinig en toen mocht ik niet verder. Hev daar de max. dosis gekregen. Weet niet hoeveel dat toen was. Geertgen geeft ook nooit hormonenkuur gedaan. En het derde ziekenhuis wou er ook niet aan beginnen. Ik wil toch wel eens informeren, tegen beter weten in.

Geplaatst

Ik heb me nooit verdiept in de hormoon waardes maar je kunt toch allicht informeren? Zeker omdat je spontaan zwanger bent geworden, zijn er misschien nog wel klinieken die je een kans willen geven... Maar ja, dan moet je ook je partner achter je hebben staan!

Geplaatst

Vandaag naar het CB geweest. Alles was goed. Word daar altijd wel een tukkie verdrietig als ik daar moeders met meerdere kinderen zie. Soms zelfs kwaad, ligt eraan in welke bui ik ben. :-|

Hebben jullie dat ook wel eens?

Geplaatst
Ik heb me nooit verdiept in de hormoon waardes maar je kunt toch allicht informeren? Zeker omdat je spontaan zwanger bent geworden, zijn er misschien nog wel klinieken die je een kans willen geven... Maar ja, dan moet je ook je partner achter je hebben staan!

Ja, ik geloof dat hij niet 100% tegen is ;-)))))

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden