Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Doperwten koken en pas zeven na het pureren... Het gaat er om dat de velletjes er uit zijn! Tenminste, zo heb ik het gedaan... Ik had doperwten met courgette, aardappel en een paar muntblaadjes gemaakt en hij vindt het erg lekker! Dus eerst koken/stomen, dan pureren en dan zeven. Met een lepel goed door de zeef heen drukken, dan blijft een gladde puree over!

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
@beanie: hmmm...nou ik hoop dat ze het ook lust zonder zeven... ;-))

Vast wel! Ik had het zelf even geproefd en ja, er zaten wel veel velletjes in zonder zeven... En Q heeft nog steeds geen tandjes! Vandaar dat ik het wel door een zeef gehaald heb. Overigens, gewoon een zeef waarin ik ook rijst af giet, goedkoopste van de X.enos (geen rockte-science zeef dus)! Dus als ze het zo niet eet kun je dat altijd achteraf nog doen toch?

Geplaatst

Ik zeef v action. Is zelfde super kwaliteit als xenos ;-)

Eerste hapje dacht ze dat ze vergiftigd werd. De rest ging erin als koek. Ook bij mijn nichtje erin als koek. Nu nog een diepvriesje kopen. Maar dan worden de potjes v olvarit relatief toch weer goedkoper... ;-)

Geplaatst

He Tiktak, lastig als je niet veel in kan vriezen. Haha gelukkig vond ze het lekker! S.am vond de doperwten met vel lekker maar zonder nog lekkerder. Opperdepop heeft echt lekker recepten. Vandaag heb ik hem 1 patatje van mij gegeven...nou heerlijk kluiven en zijn 3 tandjes erin zetten en een blij gezicht.

Geplaatst
Ik zeef v action. Is zelfde super kwaliteit als xenos ;-)

Eerste hapje dacht ze dat ze vergiftigd werd. De rest ging erin als koek. Ook bij mijn nichtje erin als koek. Nu nog een diepvriesje kopen. Maar dan worden de potjes v olvarit relatief toch weer goedkoper... ;-)

MP???? Leuk he, als ze je eigen hapje zo lekker vindt?

Btw: ik geloof dat er suiker zit in de potjes Olvarit. Wil je dan nog steeds potjes gaan geven??

Geplaatst

;-)))))))) nee hoor was een grapje. Potjes Olvarit zijn heeeeeeel gevaarlijk. En heb geroken bij mijn nichtje, ook heel vies. Zal misschien wel meevallen met die potjes maar ik geef nog liever niets dan olvarit.

Geplaatst

Ik zal eens kijken op mp. Zoek gewoon klein diepvriesje. Voordat ik aan de bv begon zei mijn vriend 'en zeker de hele diepvries met potjes??'. Ik nog 'nee natuurlijk niet!'. Hahaha... Er zit nu papegaaienvoer, half broodje, bv, potjes groente en nog wat verdwaalds in. Allemaal bakjes. Je moet hem ook niet te wild open trekken dan krijg je een lawine over je heen ;-)

Als je bakjes bij de action haalt, is dat wel goed. Er mag toch in bepaalde bakjes geen 'weet ik wat' in zitten als je er voedsel in wilt doen?

Geplaatst

Bij de opperdepop staat bij veel receptjes mm of opvolgmelk. Doen jullie dat altijd er door? Wat is opvolgmelk eigenlijk? Wat zit daar in?

Geplaatst
Bij de opperdepop staat bij veel receptjes mm of opvolgmelk. Doen jullie dat altijd er door? Wat is opvolgmelk eigenlijk? Wat zit daar in?

Klopt, ik doe het nooit. Opvolgmelk is de melk die je vanaf 6 maand gaat geven, ipv zuigelingenvoeding. Het is bedoeld om de hapjes iets vloeibaarder te maken... Maar met het stomen blijft er onder in de kan wat van het stoomvocht staan, dat giet ik af (behalve bij hapjes met aardappel, de ervaring leert dat je dan gewoon alles nodig hebt), en dan voeg ik evt. weer een beetje toe als ik het te dik vind. Dan is er dus geen melk meer nodig. Lijkt me ook handiger, want volgens mij mag je melk maar 1x opwarmen!

En olvarit, tja, heel makkelijk maar volgens mij niet direct de gezondste keuze... En ik heb het idee dat alles hetzelfde smaakt! Zo leert je kindje geen verschillende smaken kennen. Ik heb voor 'just in case' wel wat potjes op voorraad, maar dat zijn potjes van de biologische winkel. Nog nooit gebruikt trouwens... Tot nu toe krijgt Q alleen vers en zelf gemaakt. Liefst biologisch.

Btw mijn neefje en nichtje kregen ook van die potjes Olvarit, en vervolgens wilden ze jaren lang niks anders eten! Toen mijn neefje al iets van 2,5 jaar oud was at hij ze nog! Volgens zijn ouders at hij niks anders. En ze waren allang blij ALS hij wat at. Dat hoop ik dus te voorkomen door hem nu gevarieerd en vooral vers te geven! Gelukkig gaat het tot nu toe heel goed. Alleen pap eet hij even niet zo goed, papfles weigert hij volledig. Sinds we van rijstemeel zijn overgestapt op een combinatie van boekweit en rijstemeel is dat. Dus we denken dat hij boekweit niet zo lekker vindt... Als ik een papje met bananensmaak geef eet hij het wel (met een lepeltje), ik gooi er dan stiekem wat van die andere pap door heen. Als de bananenpap op is ga ik over op meergranenpap, die is vanaf 7 maanden maar dat is hij natuurlijk aankomende week!

Geplaatst
Geven jullie ook al vis? Haha..ben met de hapjes bezig, vandaar deze spam berichtjes..

Ik volg een beetje de leeftijd die is aangegeven in Opperdepop. En volgens mij beginnen ze daar met 7 maanden met rijst en pasta? Dat wil ik als de vriezer leeg is ook gaan doen. En daarna vis, dus als we richting de 8 maanden gaan denk ik!

Avocado heb ik nog niet geprobeerd, is dat dat hapje met tomaat en avocado? Wil ik eigenlijk van de week wel eens gaan proberen! Ben zelf namelijk gek op avocado...

En ik kan niet wachten op het voorjaar/de zomer, als al het verse zomerfruit er is! Nu vind ik de keuze nogal beperkt... Peer, appel, banaan, gedroogde abrikoos en van de week voor het eerst mango.

Geplaatst

Hier trouwens ook een voorstander van vers voedsel maar soms zijn die olvarit potjes best handig. Met name op vakantie of als je een keer onverwachts ergens blijft hangen op het strand oid. In je tas mee en je hebt altijd eten met alle vitamientjes er in.

Met ons zoontje hebben wij best vaak gereisd en ik nam altijd olvarit mee in de koffer. Tijdens rondtrekken door bali en lombok hadden wij iig altijd " verantwoord" voedsel bij ons. Ook als wij na een lekkere strandde besluiten om onverwachts in een strandtent te gaan eten is zo olvarit potje best handig. Maar idd die smaak.....brrrr. Onze dochter is er geen liefhebber van maar af en toe krijgt ze er toch een voorgeschoteld.

Geplaatst

@wen: jij moest toch op vliegveld zelf proberen of schreef je dat niet? Maar denk ik soms best wel handig om ze te hebben. In sommige landen kun je ze ook beter zelf eten ;-)

Geplaatst
Iets anders:

Hebben jullie al plannen om op vakantie te gaan van de zomer?

Ik zit toevallig al een paar avonden achter de laptop. Wij willen eind mei op vakantie. Het wordt waarschijnlijk portugal. Wilde eerst nog een verre reis doen maar bij nader inzien toch geen zin in met 2 kinderen. Die willen toch alleen water en zand. Zonde van zo'n verre reis.

In augustus gaan wij 3 dagen kamperen op de veluwe. Doe wij met M zijn verjaardag. Hij wilde heel graag in een indianentent kamperen. Tja....dat doe je dan met je moederhart...hahaha. ( ik ben niet echt een kampeertype. Vroeger altijd backpacken over de wereld maar campings....pfff daar had ik niet veel mee.).

Geplaatst

Zomerfruit, aardbeien, bramen, perzik, nectarine enz Toch Beanie?

Hier heel af en toe een potje, idd voor nood. Lust ie ook maar ik vind het echt vies. Van de week wat gekookte macaroni bij het eten gedaan en dat smaakte hem ook. OOk een druif zonder vel vrijdag geprobeerd. Was even wennen denk ik voor hem aan zijn gezicht te zien. Ik had vanavond niet het idee dat hij het patatje lekkerder vond dan ander voedsel. Tot nu toe lust hij alles met even veel plezier.

Geplaatst

Beanie, nog geen vakantieplannen maar die hebben we nooit. Is ook niet te plannen met werk van mijn lief. Voorheen gingen we last minute weg; Spanje, Frankrijk maar ook Afrika( zus van mijn lief woont daar)/ Dus dit jaar met S.am meer eens over nadenken. We kunnen altijd naar het huisje van mijn ouders in Frankrijk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden