Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ach Tiktak, wat kan ik me dat goed voorstellen! Daar heb ik (nog) geen last van, wel als ik zwangere vrouwen zie. Dan kan ik wel een tikkie jaloers zijn... Maar ik tel vooral mijn zegeningen hoor!

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ach Tiktak, wat kan ik me dat goed voorstellen! Daar heb ik (nog) geen last van, wel als ik zwangere vrouwen zie. Dan kan ik wel een tikkie jaloers zijn... Maar ik tel vooral mijn zegeningen hoor!

Pffff...collega is zwanger die naast mij zit. Heb zo iets van 'ja joh!' als ze wat nukken heeft. Ken haar nog niet zo lang. Gun haar het wel, daar niet van.

Geplaatst
99% tegen is ook wel veel..;-)))

Okay. Das waar. Ik hoopte voor je dat hij inmiddels ook wel die kant op denkt.... Niet dus. Net als manlief hier trouwens.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst
Okay. Das waar. Ik hoopte voor je dat hij inmiddels ook wel die kant op denkt.... Niet dus. Net als manlief hier trouwens.

Het wordt nogal een hoog 'discussie' onderwerp hier denk ik. Maar ooit ga ik hem wel voeren, zodat ik het kan afsluiten. En bij jou?

Geplaatst
Vandaag naar het CB geweest. Alles was goed. Word daar altijd wel een tukkie verdrietig als ik daar moeders met meerdere kinderen zie. Soms zelfs kwaad, ligt eraan in welke bui ik ben. :-|

Hebben jullie dat ook wel eens?

Herkenbaar tiktak. Nu ik een tweede kindje heb, heb ik er minder last van, maar ben ik ben nog steeds waakzaam voor zwanger aankondigingen, met name als het een derde of vierde kindje is. Ook valt mijn oog altijd op grote gezinnen.

Toen wij de wens voor een tweede kindje hadden, heb ik best wel eens een flinke huilbui of baalmoment gehad bij zwangerschapsaankondiging van een tweede kindje bij vrienden. Ondanks dat ik ook echt oprecht blij voor hen was. Zo dubbel gevoel. Voordat ik ooit zwanger raakte van ons eerste kindje, kon ik mij niet voorstellen dat de wens voor een tweede (of meer) kindje nog steeds zo aanwezig kon zijn. Ik dacht altijd dat mijn kinderwens dan wel vervuld zou zijn, maar het tegendeel bleek waar. Tegelijkertijd voeld ik mij dan weer schuldig want ik had immers al een gezond kindje.

Ik denk dat wij de medische molen ook niet moeten onderschatten. Ondanks onze zegeningen, blijft het wel een emotioneel en gevoelig onderwerp die jaren aanwezig is geweest en een deel van mijn leven is geworden. Denk dat dat dus ook nog een rol speelt.

Ooit las ik wel eens de uitspraak: Je kindwens kan wel vervuld zijn, maar dat hoeft niet automatisch te betekenen dat je gezinswens ook vervuld is. Bij ons was die uitspraak zo waar.

Hoe was het verder met jullie meisje? Haar gewicht? Gaat het slapen overdag al beter? En is ze al gewend bij je buurvrouw?

Geplaatst
Het wordt nogal een hoog 'discussie' onderwerp hier denk ik. Maar ooit ga ik hem wel voeren, zodat ik het kan afsluiten. En bij jou?

Verstandig! Met name dat je het dan kan afsluiten! Dat lucht dan toch op (ondanks dat het misschien niet geheel jouw eigen keuze is geweest). Wij moeten "HET" gesprek ook nog voeren. Lijkt mij uiteindelijk wel een opluchting om defintief te weten waar je aan toe bent in plaats van "mischien wel of misschien niet"

Geplaatst

Ik breek ff in..

Ik had bij Maasstad ook 450 eenheden. Maar ik heb betere opbrengst met drie maanden dhea slikken wat ze in dd adviseren bij lage AMH. Ik had nog nooit zoveel eicellen. Kijk daar anders eens naar. In dd sturen ze dat ook toe. Ze raden af op internet te bestellen lukraak.

Groetjes Moes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Ik heb dat niet.. Ben zo blij dat wij ook gezegend zijn met gezonde kinderen.. En gun het daarom iedereen...

Wel mensen die spreken over ongelukje, :( grrrrrr

Geplaatst

Beanie en wen wel irritant als je nog graag wil.. Is dan een race met de klok.. Tijd vliegt... Als je bijna 43 wordt..

Maar gelukkig hebben we allemaal gezonde wondertjes.. Hoop dat jullie nog allebei een wondertje mogen krijgen...

Geplaatst
Ik breek ff in..

Ik had bij Maasstad ook 450 eenheden. Maar ik heb betere opbrengst met drie maanden dhea slikken wat ze in dd adviseren bij lage AMH. Ik had nog nooit zoveel eicellen. Kijk daar anders eens naar. In dd sturen ze dat ook toe. Ze raden af op internet te bestellen lukraak.

Groetjes Moes

Ik heb een hele tijd terug bij het zkh en geloof ook bij Geertgen dhea voorgelegd. Ze hadden het erover dat dat gebruikt werd als je te veel mannelijke trekjes hebt of kreeg je nou op bepaalde plekken meer haargroei (ik weet het niet meer precies, er was wat mee) en bij zwaarlijfigheid???

Wat was jouw amh waarde dan? Doen ze dat alleen bij dd of ook ergens in NL?

Geplaatst

Hoe was het verder met jullie meisje? Haar gewicht? Gaat het slapen overdag al beter? En is ze al gewend bij je buurvrouw?

Ze groeit normaal. Het is alleen geen dikkertje. Ze is nu 6,5 mnd en 6.080 gr. Slapen bij de buurvrouw/creche nog steeds een drama. De hele dag (730-1815h) slaapt ze totaal maar 1,5h tot 2,5 uur. Thuis doet ze het wel beter. Maar totaal geen patroon. Het kam goed zijn dat ze de hele avond 1 uurtje slaapt. En dan gaat ze pas weer slapen als wij gaan slapen. Ze lijkt dan gewoon niet moe. En ik ga haar ook niet in bed leggen en dan maar laten huilen. Ben er soms de hele avond druk mee. Ik maak me er niet zo druk over. Alleen als er bezoek is is het wel onhandig. Tis hier dus niet bepaald een voorbeeld situatie ;-)

Geplaatst

@wen: geertgen probeer ik niet weer. We hebben daar 10 IUI behandelingen gedaan zonder succes. Kunnen zij waarschijnlijk ook niks aan doen. Maar heeft niet zo veel zin. De laatste x toen ze meekeken was er niks te zien. Maar toen was alles zo snel gegaan dat de eisprong al was geweest (v spontane actie). Was ik al zwanger dus. Schiet ook lekker op. Ik denk alleen niet dat er een zkh is die mij wil behandelen met IVF. Omdat stimulatie geen zin heeft. Ik zou mij evt nog door Utrecht kunnen laten controleren. Maar dat hebben ze de laatste x voorgesteld zodat utrecht zelf wijzer werd. Ze zeiden dat ik er niks van moest verwachten.

Als jij snachts de borst geeft is dat dat omdat ze wakker wordt en huilt? Je legt haar wel altijd terug in haar bedje of? Nooit bij jouw in bed of?

Geplaatst

Ik zou als ik jou was, zonder wachtlijst, naar dd gaan. Mijn AMH is 0,2 en dhea schrijven ze voor bij weinig eicel voorraad. Ik heb geen bijwerkingen. Bij Remmir heeft het goed gewerkt. Bij mij hopelijk volgende keer ook. Je wordt erop geprikt in je bloed en gaat dan drie maanden slikken en met een maand of tweeënhalf starten met de poging. Je slikt tijdens de poging door. Tot je 30ste maak je zelf dit hormoon aan en daarna neemt het af. Mail ze anders. Dan kun je je verhaal voorleggen.

Een mail is nog het overwegen waard.

Groetjes Moes

Geplaatst
Ik zou als ik jou was, zonder wachtlijst, naar dd gaan. Mijn AMH is 0,2 en dhea schrijven ze voor bij weinig eicel voorraad. Ik heb geen bijwerkingen. Bij Remmir heeft het goed gewerkt. Bij mij hopelijk volgende keer ook. Je wordt erop geprikt in je bloed en gaat dan drie maanden slikken en met een maand of tweeënhalf starten met de poging. Je slikt tijdens de poging door. Tot je 30ste maak je zelf dit hormoon aan en daarna neemt het af. Mail ze anders. Dan kun je je verhaal voorleggen.

Een mail is nog het overwegen waard.

Groetjes Moes

Heb jij een contactpersoon/mailadres toevallig? Zijn daar ook NL sprekende artsen? Kan ook wel in het duits, maar dan ben ik langer bezig ;-)

Hoeveel follikels had jij zonder dhea dan?

Geplaatst

Er is een NL arts plus een paar NL verpleegkundigen. Je kunt gewoon in het NL mailen naar een mailadres van de website.

Kinderwunschzentrum. Ook in NL is de website.

Ik had eerst bij ivf 1 zes eitjes maar dat was wel twee jaar terug. Nu had ik acht eitjes waarvan zes rijp. Niet dat het me hielp....

Maar ik ga nu de laatste poging ook daar doen met dhea.

Geplaatst

Nee als je mijn handtekening leest zie je helaas al zes pogingen staan.....

Geplaatst

Was maar waar dat het de eerste was!!! Al veel ellende tegen gekomen. Maar gelukkig een hele leuke dochter!!

Geplaatst
Nee als je mijn handtekening leest zie je helaas al zes pogingen staan.....

Ik lees het vanaf mijn mobiel, dan zie ik dat niet automatisch.

Is ook al aardig wat. Wat waren je follikels elke x? Kun je nog wel door? Omdat je zegt laatste x?

Geplaatst

We hebben nu steeds ivf gedaan en gaan de laatste keer icsi doen. Ik heb twee pogingen zelf betaald. De eerste keer 6 follikels, tweede vijf geloof ik, derde drie, vierde vier, vijfde vier en zesde acht. Ik vind het wel een flink verschil. Ook scheelde de 450 eenheden.

De laatste keer vanwege mijn leeftijd en ook vanwege de financiën. Maar ik trek steeds een streep die dan weer verlegd wordt.......zo moeilijk.

Ga je naar de website kijken? Je kunt ook Remmir vragen of op het Dusseldorf topic je vragen stellen. We schrijven er met een heel aantal. Ook ervaren DD gangers.

Groetjes!

Geplaatst

Tiktak, ik heb ook in DD gelopen, zeer lage AMH, geen idee meer wat die was en dat wat in 2010. AMH heb ik toen in NL laten prikken trouwens. Zoals je weet was mijn eicelvoorraad niet meer op te krikken, vandaar ook ECD.

Een aantal spreken er NL daar. Als je wilt zou ik gewoon een mail sturen met je verhaal

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden