Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ook hier geen nare gevoelens als ik andere zwangeren zie of mensen voor een 2de pf 3de kindje gaan. Ik ben blij met mijn kindje en tel mijn zegeningen. Voor ons geen optie meer om nog voor een Uk te gaan ondanks nog 4 cryo's in Spanje. Leeftijd is een issue(46) en na alle ellende met S.am houden wij het bij 1 en genieten.

Dat wil niet zeggen dat ik heel goed de wens voor een 2de of zelfs 3de of 4de kindje kan begrijpen. Zoals Wen zegt; een wens voor een gezin is anders dan een kinderwens.

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tiktak, ik probeerde even wat info vanaf de kinderwenskliniek DD te plakken en te kopieren betreffende DHEA. Het lukt alleen niet om die info hier te kopieren. Ik stuur het anders wel via een pb (indien je interesse hebt) of je kan het zelf ook vinden via hun site of gewoon googlen op dhea.

Op dit forum is er ook ooit een topic geweest betreffende DHEA. Ik zal hem eens proberen op te zoeken en te uppen.

Ook in gent wordt wel eens dhea voorgeschreven. Je bloedwaarden moeten dan wel gemonitoord worden. Je kan dhea eventueel ook zelf bestellen via internet. dat zou een stuk goedkoper zijn dan via de apotheek. Het is wel belangrijk dat het onder de supervisie van een arts gebeurd en niet zelfstandig gaat experimenteren. Want een te hoge waarde is ook niet goed.

Ik heb best vaak positieve verhalen gelezen over dhea icm lage amh.

Mijn dochtertje wordt inderdaad snachts wakker en begint dan te huilen. Ik haal haar dan uit haar bed, leg haar aan en laat haar wat drinken. Zodra ze uitgedronken is, leg ik haar weer in haar bedje neer.

Ze slaapt nooit bij ons in bed. (op een enkele uitzondering na, want ik ben wel eens met haar in slaap gevallen toen ze lag te drinken).

De keren dat zij snachts nog komt varieert van 1 keer tot wel 4 keer, maar meestal 1 keer in de nacht en 1 keer in de vroege ochtend rond half 6 als mijn wekker gaat.

Met betrekking tot andere zwangeren had ik geen naar gevoel, maar kon zelf wel verdrietig zijn. (terwijl ik tegelijkertijd ook echt blij voor de zwangere was, hoor). Bij meiden in de medische molen heb ik dat verdrietige gevoel nooit gehad. Juist alleen maar veel te blij dat een lotgenoot weer zwanger was. (en het gaf mij vaak weer hoop en kracht om door te gaan).

Ik ben zelf enig kind en niet echt opgegroeid in een standaard gezin. Mijn moeder is altijd ziek geweest waardoor veel dingen in het teken van haar ziekte stonden. Ik ben ook tot 2 keer toe tijdelijk opgevangen en woonachtig geweest bij familie omdat mijn moeder niet voor mij kon zorgen. Ook heb ik veel met mijn vader alleen gewoond (zonder mijn moeder). Ik heb mij als kind altijd enorm eenzaam gevoeld, kennelijk door de hele situatie. Vandaar waarschijnlijk mijn drang voor een groter gezin. Mijn beste vriendinnetje (nu overigens nog) kwam juist uit een gezellig gezin met 3 kinderen. Als klein meisje heb ik toen ooit daar een ideeaalbeeld van gemaakt.

Ik vind het nu ook heerlijk als er vriendjes van mijn zoontje komen spelen. Met wat lekkers en te drinken even de schoolverhalen aanhoren voordat zij gaan spelen. Van die kleine dingen die ik zelf juist zo enorm gemist hebt in mijn jeugd.

Geplaatst
Tiktak, ik heb ook in DD gelopen, zeer lage AMH, geen idee meer wat die was en dat wat in 2010. AMH heb ik toen in NL laten prikken trouwens. Zoals je weet was mijn eicelvoorraad niet meer op te krikken, vandaar ook ECD.

Een aantal spreken er NL daar. Als je wilt zou ik gewoon een mail sturen met je verhaal

Denk dat er bij mij ook niks op te krikken is. Of misschien inderdaad nu wel nul. Vandaar dat wij ook ecd wilden gaan doen. Maar tis wel apart dat we nu toch een dochter hebben. Denk ik gewoon heeeeeeeeel veeeeeeeel geluk gehad.

Geplaatst

@wen: ik heb zeker interesse.

Ik heb nog een oudere zus. Maar ondanks dat er weinig leeftijdsverschil is heb ik mij ook wel vaak eenzaam gevoeld. En dat plaatje van een gezellig gezinnetje was er ook niet omdat mijn ouders vaker ruzie hadden dan niet. De hoeveelheid kinderen zegt dan nog niks. Ze deden ook niet veel met ons qua uitjes etc Ik wil daarom daarom juist zo veel mogelijk met haar doen. Je krigt door je eigen jeugd een beeld mee hoe je het wel/niet wilt.

Vind het heel vervelend om te lezen voor je over je moeder. Moet zwaar voor je geweest zijn. Ik snap dat heel goed.

Geplaatst

Tiktak, ik ga het je morgen even sturen.

Ik ben het geheel met je eens dat de hoeveelheid kinderen niets zegt over het al dan niet eenzaam voelen. Ik ken mensen die enig kind zijn en dit altijd fantastisch hebben gevonden en mensen die uit grote gezinnen kwamen en zich inderdaad toch eenzaam voelden.

De ervaringen in je jeugd maken (in ons geval dan) je een bewustere ouder. Ik doe ook vaak dingen die ik zelf enorm gemist hebt. Soms gewoon klaar zitten met wat drinken en lekkers, maar ook samen koekjes bakken of lekker er op uit. Leuke herinneringen proberen te maken, zodat zij later terugkijken op een warme jeugd.

En...tadaaaa.....vandaag een mijlpaal: Onze dochter heeft haar eerste pasjes gezet! Totaal onverwachts! Wij hebben zo'n ikea eetstoel staan. Daar ging ze bij staan en schoof dat ding ineens vooruit. En hup, ze liep gewoon mee. Ze heeft een paar meter afgelegd en toen besloot ze dat het genoeg was en ging weer zitten. Zo leuk om te zien! En megatrots!!!

Geplaatst

@wen: wat geweldig zeg. Die pasjes...volgens mij ben je dan een mega trotse mama ;-)

Ze had toch ook al mama gezegd, of schreef je dat laatst niet?

Geplaatst

@wen: de lactatiedeskundige vertelde vandaag dat mocht je wat in een zkh willen qua willen qua behandeling, dat je dan helemasl van de BV af moest zijn. Ik dacht ook ergens te lezen dat de artsen dat wel makkelijk vinden maar dst dat helemaal niet hoeft. Weet niet of dat voor jou nog impact heeft? Ik kom sowieso qua behandelingen een zkh niet meer in.

Geplaatst

Tiktak, je hoeft niet perse van de BV af te zijn alhoewel veel ziekenhuizen dit als een soort protocol hebben. Op bortsvoeding.com staat daar een heel stuk over. Zolang je cyclus weer goed is, je luteale fase lanog genoeg en een bepaalde prolactine waarde heb, is het geen bezwaar.

Mijn arts in Gent heeft daar een stuk over geschreven en dat staat onder meer ook op bortsvoeding.com.

Alleen veel ziekenhuizen kiezen voor het gemak en zeggen dat je gestopt moet zijn. Maar voor het succesgehalte hoeft dat dus niet!

Jaaaa. Ik ben megatrots! Zelf was ze daarna ook helemaal aan het stuiteren. Zo leuk! Gewoon haar allereerste stapjes mogen aanschouwen.

En ze zegt in al een tijdje: mama.

Geplaatst

Vanaf hoeveel mnd zegt ze al mama? Kan ik de camera alvast afstoffen...

(Dat met die bv vertelde mijn lactatiedeskundige...niet aktijd helemaal deskundig volgens mij...)

Geplaatst

Geen idee meer wanneer zij voor het eerst mama zei. Dat moet ik even nakijken in haar boekje. Volgens mij ergens begin januari. Toen was ze iets van net 9 maanden ofzo.

Mijn baby, Dank je. Grappig al die mijlpalen. Heerlijk om mama te mogen zijn.

Ik kan mij niet herinneren dat haar broer al zo snel probeerde te lopen.

Geplaatst

@Beanie: als je porties invriest, zijn dat dan geen hele kleine porties? Mijn meisje eet maar een paar lepeltjes, moet je dan zulke kleine porties invriezen?

Geplaatst

Bij ons al ze in het begin ook alleen maar kleine porties. Wij deze kleine porties in de vriezer. Ik las zelfs ergens de tip om in het begin eventueel via zo'niet ijsblokjes bakje in te vriezen. Dan kan je er porties uithalen ter grootte van een ijsblokje. Kan je kiezen hoeveel blokjes je dan gaat ontdooien. Hoef je niet veel weg te gooien.

Die kleine porties zijn inmiddels volle aventbekers (de grote versie) geworden.

Geplaatst
@Beanie: als je porties invriest, zijn dat dan geen hele kleine porties? Mijn meisje eet maar een paar lepeltjes, moet je dan zulke kleine porties invriezen?

Ik wou hetzelfde schrijven als Wen: de tip om hele kleine porties in te vriezen in een 'laatje' voor ijsblokjes (staat ook in 'Opperdepop' als advies). Bij de X.enos heb je hele kleine bakjes, die gebruik ik, samen met het kleinste formaat diepvriesbakjes van de B.lokker. Ik stop er een aantal in een zakje met een briefje er bij wat er precies in zit. Vaak maak ik behoorlijk veel tegelijk klaar, omdat ik dan alle groenten/fruit in een keer op wil hebben. Dan zit de vriezer 'vol' en kunnen we weer even vooruit! Hier at Q in het begin ook maar een paar hapjes, tegenwoordig gaan die kleine bakjes meestal wel leeg (er zit dan een eetlepel of 4-5 in denk ik). Dat gaat prima. Je zult zien dat waar ze nu nog maar een paar lepeltjes eet, dit binnenkort ook echt wel eetlepels zijn! Vindt ze het lekker trouwens? Ben je al smaken aan het combineren of geef je nog 1 soort tegelijk?

Geplaatst

Net doperwten/courgette gemaakt. Moet je die doperwten voor het koken al zeven. Ik heb waarschijnlijk geen goede zeef ;-)

Ik heb tot nu toe alleen hele bloembool, wortelen etc gegeven. Ik ben benieuwd. En ik heb zo'n mini vriezer boven de koelkast. Die zat al vol met mm. Pfff. deze potjes erin en vol!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden