Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Volgende week vrijdag ga ik met de boys een fotoshoot doen :) heb er zin in!

Met zijn 2'tjes of ga je er zelf ook bij op? Leuk! Nog een bepaald thema/achtergrondje?

Geplaatst

Dank jullie voor de felicitaties! Alweer 1 jaar. Ik heb toch echt even een traantje moeten wegpinken.

Mijn baby, wat leuk een fotoshoot! Doen jullie dat vaker?

En wat betreft de algarve: Wij waren voornemens om in juni die kant op te gaan. Wat hadden een leuk appartementje op het oog in carvoeiro. Helaas kregen wij geen toestemming van school om buiten de vastgelstelde schoolvakantie te gaan, waardoor wij nu genoodzaakt waren om in de mei vakantie te gaan (die eind april begint). Vanwege het feit dat het in die periode (eind april / begin mei) nog niet zonzeker en warm is, zijn wij uitgeweken naar Tenerife.

Maar wat ik in eerste instantie zag, leek het erg kindvriendelijk. De portugezen zijn gek op kinderen en bijna alles zou daar kindvriendelijk zijn. Ook veel leuke dierenparken cq waterparken voor de kinderen. De zee (oceaan) kan wel wat ruw zijn met een flinke stroming, dus daar moet je wel even opletten, alhoewel er ook rsutige baaitjes zijn. Het is wel erg heuvelachtig waardoor het soms flink duwen schijnt te zijn met een buggy. Wij zijn echter zelf nog nooit in de Algarve geweest, dus ik kan niet putten uit eigen ervaring. In welke periode willen jullie gaan? Veel plezier alvast!

Geplaatst

Ik kan je ook niks vertellen over de Algarve... Ook niet trouwens over Tenerife, ben wel een paar jaar geleden eens op La Palma geweest (neem je wandelschoenen maar mee!).

Overigens heb ik afgelopen maandag via MP een prachtige rugdrager op de kop getikt, die gaan we vast goed gebruiken in Oostenrijk! Q heeft er even in gezeten en hij had meteen een vette glimlacht op zijn koppie! Is natuurlijk ook heel veel te zien vanaf de rug, je zit tenslotte op 'volwassen' hoogte!

Ik heb overigens wel een andere vraag, heeft een van jullie ervaring met een klein kindje meenemen naar een potentieel malaria gebied? Ik ga ws in het najaar met Q een week tot max 10 dagen naar Z.uid A.frika, dan zeg maar laag-risico op malaria. Uiteraard mag hij nog geen M.alarone slikken maar ik kan ook nog geen D.eet gebruiken. Heeft iemand tips? Ik denk er zelf over om deze keer ook geen M.alarone te gaan slikken, maar daar moet ik me nog even verder in verdiepen. Maar voor Q: weet iemand een goed anti-muggenmiddel wat ik voor hem kan gebruiken? Heeft iemand van jullie toevallig ervaring met muskietennetten? Is het bijv. handig om er een te kopen/fabriceren die ik over de buggy kan hangen?

Geplaatst

Melis, dank je! Hoe was je eerste werkdag gegaan?

Beanie, wij zijn ooit in Lombok geweest en dat gedeelte stond ook bekend als malaria gebied. M. was toen ongeveer 20 maanden oud. Ik heb toen ook geen malariapillen oid gebruikt. Wel goed insmeren en in de avonduren lange broek en lang mouwen aan. Je hebt een muggenspul speciaal voor kinderen met citroen er in. Het is van byebites. Dat kan je gebruiken voor kinderen vanaf 6 maanden. Verder gebruikten wij een muskietennetje om het bedje (campingbedje) heen. En de airco zachtjes aan. Dat verdrijft ook muggen.

Wij waren toen op rondtrek reis door Bali en Lombok en vanuit Bali werd geadviseerd om extra vitamine B te slikken. Daar zouden de muggen niet van houden en liep je minder kans om geprikt te worden.

Zo'n rugdrager is trouwens ook ideaal! Hebben wij ook. Eentje met een zonnekapje en opbergruimte.Als je op mijn FB kijkt,onder hyves foto's (uit de oude hyves doos) vind je afbeeldingen van onze rugdrager. Die is de eerste jaren standaar mee gegaan op vakantie.

Inmiddels heb ik nu ook gewoon een draagdoek en dat is ook erg fijn. (met name om mee te nemen in de koffer). Manlief vind een draagdoek echter niet lekker zitten (met name zweten met warme temperaturen) waardoor onze rugdrager dus gewoon weer mee gaat naar tenerife. Wij zijn ooit al eens in tenerife geweest. Een vriendin van ons heeft daar gewoond en toen hebben wij daar een paar weken in huis gezeten. Dat is echter al heeeel lang geleden, nu dus terug met 2 kinderen. (dat hadden wij toendertijd nooit durven dromen).

Geplaatst

Ik heb een bandolino light versie speciasl voor in de zomer. In het begin was het huilen, maar toen zaten de beentjes en armpjes er nog helemaal in. Nu beentjes eruit en ze kan nu alles zien. Dacht dus eerst dat het een miskoop was, gaat nu wel goed. Kan op buik en rug. En beiden kunnen we hem dragen. Welke heb jij Beanie?

Van muggen weet ik niks. Ja, bij de paarden. Die worden als het te erg wordt helemaal ingepakt. Soort van jurk/piama aan ;-)

Geplaatst

Met me oudste hebben we het wel vaker gedaan, maar jongste word het de eerste keer voor...

Spannend dus, hij is den enorme lachbek dus dat komt wel goed hopelijk...ik mag er ook op als ik wil, misschien doe ik dat ook wel.. Ik ga de leukste foto afdrukken voor me ouders en schoonouders.

Bedankt voor je info wen, wij gaan pas in sep (buiten de schoolvak.) laatste keer ons oudste is 4,5...

We dachten aan porto of weer Italië... Misschien gaan manlief en ik nog een lang weekend Praag of Rome doen..

Geplaatst

Thanks Wen, voor je reactie! (Btw ook nog veel dank voor je update! Vergeet ik steeds maar te zeggen!)

Bedoel je extra vit. B voor jezelf of ook voor Q? Is trouwens sowieso wel een goede tip denk ik! Ipv zelf M.alarone slikken. Lange mouwen en lange broek aan had ik ook nog niet direct aan gedacht... Iig voor 's avonds (tegen zonsondergang is toch de grootste kans op prikken?). Smeren zeker, mijn zus had ook geloof ik nog een goed midden wat ze in M.exico had gekocht of zo. Anders jouw middel! Qua vaccinaties: is dat een probleem? Ik weet ff niet wat je nodig hebt voor Z.uid A.frika, misschien zit het wel al in de standaard vaccinaties? Ga ik ff informeren! Muskietennet om het bedje moet zeker, even informeren of ze dat daar hebben of dat ik het zelf moet meenemen. Het lijkt mij daarnaast wel handig om iig voor over de buggy ook een muskietennet te hebben.

Jullie hebben dus ook goede ervaringen met de rugdrager. Ik heb een buikdrager geprobeerd (een B.ondolino) maar Q vond het echt helemaal niks. We willen hoe dan ook Q snel gaan meenemen de bergen in dus we hebben vanaf het begin al gezegd dat we een rugdrager willen hebben. Eerste plan was om de E.asywalker in juni mee te nemen, maar omdat de auto dan al bijna vol is (met nog een campingbedje en de andere spullen die voor hem nodig zijn, papa en mama kunnen dan beter thuisblijven!) hebben we besloten alleen de buggy mee te nemen (die neemt ongeveer een kwart van de ruimte van de E.asywalker in). En dan is de rugdrager wel een must! We hebben er een van D.euter gekocht, die heeft een goed rugpand. En idd, ik had niet het idee dat ik 9 kg kind en 2 kg drager op mijn rug had! Deze rugdrager is een jaar of 2 geleden als best uit een test van de O.p P.ad gekomen. We hebben overwogen om er voor in juni een te huren maar dat was ongeveer net zo duur als een tweede hands aanschaffen... En nu hebben we er veel langer plezier van. Hij kan tot 22 kg hebben, inclusief evt. bagage. We hebben er geen zonnedakje bij (kan wel), dus dat wordt een petje op. Er zit een bagagevak in en een vak voor een waterzak. Ook best handig. As zaterdag hebben we een verjaardag in W.assenaar, als het weer het toelaat gaan we daarna ff naar het strand en dan kan Q mooi in de drager! Betere optie dan in de wagen!

Geplaatst

Ooh, dat vind ik ook moedig en stoer zonder kids. Weet niet of ik dat zou kunnen. Scheelt wel dat wij volkomen afhankelijk zijn van betaalde opvang ipv ouders oid. Dan doe je dat gewoon wat sneller en makkelijker.

Hen trouwens ook de storchenwiege carrier. ( naast knoopdoek en rugdrager). Ik vergelijkbaar als die van jou, tiktak.

Geplaatst

We hebben wel eens weekend Antwerpen gedaan en een keer Istanbul. Voor dat de kleine er was.

Ons ouders en zusjes/zussen/broer. Plannen dan altijd van alles in dierentuin, of bios, pannenkoeken bakken.

Kortom is een heel feest. Oudste slaapt ook elke vak bij oma's en opa's. Het is voor hem 1 groot feest...

De kleine heeft 1 keer gelogeerd 1 dagje, maar is den minder goede slaper als ons oudste.. Die slaapt sinds 5 maanden van 7 tot 7.30...

Ik probeer wel tijd ook voor ons te maken, uit eten gaan en film. Ook ga ik geregeld op donderdag avond winkelen en koffie drinken met vriendinnen. Kids liggen op bed en manlief is thuis...

Mama zijn is heerlijk.... Maar een opgeladen en gelukkige mama dat wil iedereen...

Geplaatst

Kleine heeft nog steeds last van diaree.. Hij is verder vrolijk en lief.. Alleen been eetlust en diaree..

Arme jongen hoop dat het snel overgaat..

Nog leuke plannen voor het weekend?

Geplaatst

Groot gelijk, hoor. Mijn baby. Wij doen wel eens samen lekker uit eten of een dagje sauna. Alleen iets met overnachting gaat niet lukken omdat wij alleen betaalde opvang hebben.

Daarnaast ga ik geregeld ook met vriendinnen lekker weg. Stappen of uit ook uit eten.

Naast mama zijn, is het idd belangrijk om de batterij op te laden!

Geplaatst

Beterschap voor de kleine man, mijnbaby!

Idd, is zeker goed om af en toe de batterij op te laden. Maar lastig hoor, zonder opvang... Wij hebben ook veel familie die hem graag wil opvangen! Maar tot nu toe maken we daar weinig gebruik van...

Wen, nog een vraagje over de vitamine B: bedoel je dan een B-complex? Of specifiek een B-nummer?

De drager die wij hebben gekocht is een soort rugzak, met een volwaardig rugzakpand. Er zit een soort zitje met een 5-puntsgordel in. Deze drager is bedoeld om lange wandelingen mee te maken in bijv. de bergen. Is dus wel van een wat andere orde dan de dragers die jullie hebben! Neemt trouwens ook wel veel meer plaats in, maar is denk ik toch wel de moeite waard om mee te nemen bijv. naar Z.A. De drager kan trouwens ook staan, er zit een soort uitklapbare poot onder.

Geplaatst

Hier trouwens ook nog steeds een zieke. Nog altijd koorts. De hamvraag is, is het een luchtweginfectie of toch tandjes? Of een combinatie van beiden? Inmiddels al bijna een week koorts... Daardoor erg onrustige nachten en we zijn zo moe... Vannacht misschien 3 uur geslapen?

Geplaatst

Zo' drager hebben wij ook ( naast de doek en storchenwiege carrier). Het is idd een soort rugzak met vijfpuntsgordel. Een soort stoeltje in de rugzak en een ijzer frame er onder. Ideaal ding!

Geplaatst

Tiktak, je vroeg hoelang manlief thuis is? Geen idee. Va morgen gaat hij weer naar kantoor, verlof is weer over. En dan is het afwachten tot ze hem weer ergens in de wereld kunnen gebruiken.

Zo af en toe weg gaan en wat voor jezelf doen is heel goed. Doe het te weinig. Is ook wat lastig plannen als ik niet weet of manlief thuis is of weer weg is. De ene opa en oma wonen een uur van ons vandaan en zitten ook nog regelmatig in hun huis in Frankrijk, de andere opa woont wel in de buurt maar die laten we niet oppassen op S.am. Oma woont niet bij opa,. ( de moeder van mijn lief leeft niet meer en zijn vader heeft een nieuwe vriendin sinds 7 jaar en is de weekenden bij hem).

Mijn zus woont voorbij Breda en manlief zijn zus woont in Afrika.

Algarve, ken ik. Kun je goed heen met kids. Er zijn kleine baaitjes met aflopend strand en zoals Wen al zegt de Portugezen zijn gek op kinderen, geldt ook voor Spanjaarden.

S.am heeft ontdekt dat je als mama je in bed legt niet perse de volgende dag op dezelfde plek wakker hoeft te worden. Maar dus ook met je hoofd aan het voeteneind. Ik stond wel even raar te kijken de eerste ochtend.

Geplaatst
Hier trouwens ook nog steeds een zieke. Nog altijd koorts. De hamvraag is, is het een luchtweginfectie of toch tandjes? Of een combinatie van beiden? Inmiddels al bijna een week koorts... Daardoor erg onrustige nachten en we zijn zo moe... Vannacht misschien 3 uur geslapen?

Dat is wel heel lang. Al bij de huisarts geweest?

Volgens mij heeft mijn ukkie mij aangestoken. Griep, vandaag de hele dag in bed. Wat een ellende.

Geplaatst

Wat rot Tiktak... Wordt er wel goed voor je gezorgd? Beterschap iig!

Sas, wat grappig! Hier ook zo eentje.. Begon in de box, maar nu ook in zijn bedje. Wij doen tegenwoordig heel strak een lakentje over zijn slaapzakje heen, anders heeft meneertje het hele bed nodig! En dan vinden we hem 's morgens ook met zijn hoofd onderin bed. Best lastig want het matrasje is aan het hoofdeinde wat hoger! Daarbij draait hij trouwens op zijn buikje als hij niet in zijn slaapzak ligt. Met die koorts had hij alleen een romper aan en dan lag hij half op zijn zij, half op zijn buik. Wat ik wel grappig vond want zowel manlief als ik slapen ook zo! Was zo herkenbaar!

Gelukkig is Q inmiddels behoorlijk opgeknapt. Sinds gisteren geen koorts meer. We waren bij de HA geweest maar die stuurde ons gewoon weer naar huis met de mededeling dat het een virus is wat lang duurt. Fijn, bedankt. Maar gisteren en vandaag op pad geweest.. Gisteren naar een verjaardag in W.assenaar en aansluitend zijn we naar de duinen/strand geweest om de rugdrager met Q er in te testen. Vandaag zijn we A'dam in geweest, naar het R.ijksmuseum en zo. Ook leuk!

Morgen ga ik een ruime week vakantie aanvragen en als ik toestemming heb dan wordt dinsdag mijn reis met Q naar Z.uid A.frika geboek! Toch wel spannend hoor, met zo'n kleintje! (Nou ja, hij is dan 13 maanden, maar zo'n lange reis en alleen met hem vind ik toch wel spannend. Hij vliegt dan voor het eerst...). Wen, nog een vraagje voor jou: Hoe heb jij het indertijd gedaan met vaccinaties? Volgens mij hoeft Q alleen hep. A te hebben voor ZA maar is dat echt noodzakelijk? Heeft jouw zoontje die toen ook gehad voor I.ndonesië?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden