Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@beanie: dat bedoelde ik inderdaad met achteruit. Bond valt dus wel mee.

Wat een mega stoere (maar wel enge!!) hobby!! Als je in het buitenland bent huur je dan zo'n 'parapant'? Of hoe heet zo'n 'ding'?

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ik heb van het (biologische) merk H.ipp thee gekocht die vanaf 4 maanden mag gegeven worden.

Waar kun je die halen? Bij de tuinen bijvoorbeeld?

Geplaatst
@beanie: dat bedoelde ik inderdaad met achteruit. Bond valt dus wel mee.

Wat een mega stoere (maar wel enge!!) hobby!! Als je in het buitenland bent huur je dan zo'n 'parapant'? Of hoe heet zo'n 'ding'?

Zo heet dat idd! Maar we hebben eigen uitrusting... We vliegen al een aantal jaar (sinds 2006 om precies te zijn) en als je maar vaak genoeg gaat dan is kopen goedkoper dan huren! Al heb ik 2 jaar geleden (nadat ik mijn voorste kruisband had gescheurd) mijn 'pent' verkocht dus ik moet een nieuwe kopen. Heb vorig jaar uiteraard ook niet gevlogen dus ik moet er wel weer heel erg in komen vrees ik... Maar heb er wel weer zin in hoor! Lekker vliegen!

Geplaatst
Waar kun je die halen? Bij de tuinen bijvoorbeeld?

Ik denk bij een biologische winkel, maar bij de Tuinen heb je ook wel een goede kans! Ik haal het bij een drogist hier in de buurt, waar ze veel homeopatische en biologische spullen verkopen (D.io). Het heet trouwens vruchtenthee en ik heb ff op de verpakking gekeken, is geschikt tot de peuterleeftijd en er staat helemaal niks over theïne oid op. Ik vermoed dus dat er eigenlijk helemaal geen thee in zit maar dat het bestaat uit gedroogde stukjes vrucht of zo! Er zit iig geen suiker in (Als je denkt dat er in theezakjes nooit suiker zit, dan vergis je je! Ken je die vreselijke reclame van Lipton geloof ik? Over die 'gewone thee'? In die theezakjes zit dus suiker!!!!)

Geplaatst

Oww wist ik niet van die thee. Ik vroeg bij de reformwinkel ook een x om een bepaalde thee. Van zonnatura. Maakten ze toen zoveel reclame voor. Die vrouw werd helemaal agressief. Die vond het maar oplichterij oid ;-)

Geplaatst

@beanie: moet je niet een aantal vluchten per jaar maken? Of is dat alleem met zweefvliegen oid? Vind je het niet eng dat Q dat misschien ook gaat doen. Ik rij paard maar moet er niet aan denken dat ze dat ook gaat doen.

Ben je 2 jr geleden verkeerd terecht gekomen?

Geplaatst
@beanie: moet je niet een aantal vluchten per jaar maken? Of is dat alleem met zweefvliegen oid? Vind je het niet eng dat Q dat misschien ook gaat doen. Ik rij paard maar moet er niet aan denken dat ze dat ook gaat doen.

Ben je 2 jr geleden verkeerd terecht gekomen?

Hangt van je brevet af... Met een NL brevet moet je idd per 2 (nu 3 geloof ik) jaar 20 vluchten maken. Daar zou ik nog wel aan zijn gekomen maar ik heb sinds een paar jaar een Oostenrijks brevet en daar heb je die restrictie niet (en het zou kunnen dat je dit jaar niet eens meer met een Nederlands brevet in Oostenrijk mag vliegen, dus het is maar goed ook dat wij een Oostenrijks brevet hebben). Wij hopen juist dat hij in de toekomst lekker met ons mee gaat vliegen! Zou toch geweldig zijn? Eerst maar eens beginnen met hem mee nemen naar de bergen, niet alleen om te vliegen maar ook om te klimmen/wandelen... Als hij dat allemaal leuk gaat vinden dan is hij toch echt een kind van zijn ouders!

Twee jaar geleden een soort van 'valse start' gemaakt.... In een gat/konijnenhol oid gestapt, knie verdraaid en toen lag ik omver en kon niks meer. Veel voorkomend letsel bij deze sport trouwens!

Geplaatst
Ik hou me volstrekt niet aan de dosering! Ze zeggen toch 2 eetlepels voor een papfles? Nou dan is het gewoon nog melk hoor! Dus hier gingen er heel wat meer lepels in. En voor een lepelbaar papje deed ik volgens mij in eerste instantie 30 cc melk met dan 2,5 schep pap (ik gebruik een maatschepje van de melkpoeder, maar dat zal ongeveer overeen komen met een EL). Dan is het lekker dik en makkelijk met een lepeltje te geven!

Ik snap niet waarom die dosering dan zo raar is. Als je het aanhoudt wat op de verpakking staat is het heel waterig. Dan moet je haast wel 3x de hoeveelheid doen als op de verpakking staat. Dan heb je wel een papje maar is het dan nog lekker?

Geplaatst
Ik snap niet waarom die dosering dan zo raar is. Als je het aanhoudt wat op de verpakking staat is het heel waterig. Dan moet je haast wel 3x de hoeveelheid doen als op de verpakking staat. Dan heb je wel een papje maar is het dan nog lekker?

Dat weet ik ook niet... Idd, hele dunne pap als je precies doet wat er op de verpakking staat! Dus ik maak de pap gewoon zo dik dat het lepelbaar is. Q had er iig geen problemen mee om dat te eten! En nu de bananenpap ook niet!

Geplaatst

Is opvolgmelk ongeveer hetzelfde als de melk die ze ervoor krijgen. Bijv nr 2 is opvolgmelk van nr 1? Maar dan met meer voedingswaarde oid?

Geplaatst

Om eerlijk te zijn zou ik het niet precies weten... Zal het eens navragen, ik denk dat ik iemand weet dat dit wel weet! Maar idd opvolgmelk is nr. 2, en die geef je nadat je tot 6 maanden nr. 1 (zuigelingenvoeding) hebt gegeven.

Geplaatst

Hoe zit het daar met de tandjes? Hier (gelukkig?) nog niks te zien. Wie weet dat? Kun je nog wel bv geven als ze tandjes krijgen. Hoorde ook al v iemand dat het kindje tandjes kreeg en zij daarom alleen nog maar kon kolven.

Tot wanneer krijg je wettelijk recht om in de baas zijn tijd te kolven? Is dat 8 mnd? Ik zal het eens opzoeken. Dat is al over ruim een maandje hier. Als het kan wil ik wel doorgaan. Ik hoor er nooit iets van op mijn werk. Ik neem ook geen pauze (heb daar natuurlijk wel recht op). Ik kan misschien wel werk mee naar huis nemen. Maar op nou ook niet bepaald een rustige dochter om ff bij te gaan werken.

Geplaatst
Ik lees het al 9 mnd, dat valt alweer mee

BV? Ik zou het niet weten... Maar Wen weet dat vast wel!

Tandjes kan vanaf 6 maanden geloof ik, maar sommige kindjes zijn heel snel (S.am!) en bij anderen duurt het tot ze een jaar zijn geloof ik. Q heeft ook nog geen tandjes hoor! Ben wel nieuwsgierig hoe hij er straks uit ziet met tandjes!

(Wen, is de ziekenboeg bij jou thuis al wat aan het opknappen?)

Geplaatst

Dochterlief heeft 7 tanden en ik geef gewoon nog normaal BV. Af en toe bijt ze wel eens.....auww. Maar dat is echt niet bij iedereen voeding.

Kolfje is tot en met 9 maanden. Ik kolf nog steeds in de baas zijn tijd terwijl mijn dochter ruim 11 maanden is. Doordat ik elektrisch dubbelzijdig kolf ben ik binnen 15 minuten weer op mijn werkplek. Net zo lang weg als de gemiddelde roker die zowat ieder uur buiten staat. Dan mag ik toch zeker wel 1 a 2 keer kolven? Soms kolf ik 1 keer in mn pauze en de andere keer in de baas zijn tijd. Soms kolf ik nu nog maar 1 keer op een werkdag. Is gewoon een beetje afhankelijk van de omstandigheden. Mijn baas kon zich vinden in mijn beweegredenen tov rokers waardoor ik dus gewoon in de baas zijn tijd mag kolven.

Geplaatst

Dochterlief is nog ziek en nog steeds koorts. Ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest. Is een virus en ze moet gewoon uitzieken. Ze heeft alles nagekeken en dat zag er goed uit. Geen redenen tot zorg. De huisarts wil haar vrijdag nog wel voor de zekerheid even terug zien.

Zoonlief is vandaag weer naar school gegaan en voelt zich op steeds stoer zonder zijn tand. Maar hij wilde de afgelopen dagen wel iedere keer bij mij zitten en een extra knuffel krijgen. Zo stoer maar toch nog zo klein en geborgenheid zoeken.

Geplaatst

Tiktak,

Wettelijk is geregeld dat je de eerste 9 maande je je kind onder werktijd borstvoeding mag geven of kolven. Je mag hiervoor maximaal 1/4 van je werktijd gebruiken. en je werkgever betaalt gewoon loon. En de werkgever moet zorgen voor een geschikte afgesloten ruimte. Verder mag je natuurlijk in overleg andere afspraken maken.

[h=2][/h][h=2][/h]

Geplaatst
BV? Ik zou het niet weten... Maar Wen weet dat vast wel!

Tandjes kan vanaf 6 maanden geloof ik, maar sommige kindjes zijn heel snel (S.am!) en bij anderen duurt het tot ze een jaar zijn geloof ik. Q heeft ook nog geen tandjes hoor! Ben wel nieuwsgierig hoe hij er straks uit ziet met tandjes!

(Wen, is de ziekenboeg bij jou thuis al wat aan het opknappen?)

Buurvrouw heeft kleinkind van 5 maanden met 4 tandjes...

Geplaatst

@wen hoop dat de kleine snel opknapt, zo zielig zieken kids... Heb ook weken zieken kids gehad..

Gaat nu even goed, en nu heb ik keelpijn en aan het snotteren haha...liever ik dan hun..

Wat een weer he bah... Fijn weekend meiden...

Geplaatst
Tiktak, eerste tandjes volgens mij vanaf 5/6 maanden maar S.am heeft er nu 3 waarvan 2 al bij 3 maanden.....

Sam was er lekker optijd bij. Lijkt mij zo raar, in ene x een bekkie met tandjes..

Geplaatst
Weten jullie of ze (verse) appelsap mogen hebben? Las iets over kans op gisting in de darmen?

Geen idee.

Bij ons krijgt ze water en diksap (maar dat laatste vind ze niet echt heel lekker).

Hier is de ziekenboeg weer aan het opknappen. F heeft gisteren weer voor het eerst wat gegeten! Ook de koort is bijna weg! Zo blij. Ik vind het zo sneu bij die kleine hummeltjes als ze ziek zijn.

Verder ben ik net thuis van een meeting met andere ivf meiden. Wij schreven vroeger altijd hier in een clubje, maar zijn ooit verhuisd naar de whats app. Uit deze contacten is een bijzondere vriendschap ontstaan en wij ontmoeten elkaar altijd meerdere keren per jaar, waarvan onder meer een jaarlijks terugkerende bbq met partners en ivf kindjes.

Lewkker ongeneerd kunnen praten over spuiten (hormonen dan), baby / kind verhalen en ondertussen lekker eten en lachen.

Toch bijzonder hoe de medische molen uiteindelijk echte vriendschappen heeft opgeleverd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden